سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۲۰۵ - Feb 13, 2007
با ربودن كيف ژاپني صورت گرفت
سرقت خونين۷۰۰ ميليون ين در غرب پايتخت
گروه حوادث- به دستور بازپرس دادسراي صادقيه، كارآگاهان پليس پايتخت بررسي هاي گسترده اي را  براي دستگيري سارقان يك كيف دستي كه از ژاپن به تهران آورده شده بود آغاز كردند، اين كيف دستي در جريان حمله اي خونين با 700 ميليون ين در غرب تهران به سرقت رفت.
۲۰روزپيش مسافر پرواز توكيو- تهران با ساكي كه 700 ميليون ين ژاپن داخل آن بود وارد فرودگاه مهرآباد شده و به سمت سالن انتظار رفت، قرار بود او اين ساك امانتي را كه از كشور ژاپن همراه خود آورده بود تحويل مردي دهد كه در سالن انتظار منتظرش بود.
لحظاتي بعد مسافر ژاپن ساك را به اين مرد جوان تحويل داد و وي غافل از حادثه تلخي كه در كمينش بود با خودرو پيكان خود از فرودگاه خارج شده و به راه افتاد. بازپرس شعبه 13 دادسراي صادقيه روزگذشته با اعلام اين خبر گفت : اين مرد هنوز مسافتي زيادي از فرودگاه دور نشده بود كه در حوالي شهرك اكباتان ناگهان يك خودرو مزدا سد راه وي شده و 2 مرد ناشناس در اقدامي غافلگيرانه به وي حمله ور شدند.
مردان مهاجم بعد از اينكه مرد حامل پول را به شدت مورد ضرب وشتم قرار دادند، كيف دستي 700 ميليون يني را ربوده و اين مرد را كه در اثر ضرب و شتم دچار خونريزي شديدي شده بود در كنار خيابان رها كرده و متواري شدند. برپايه اين گزارش ، رهگذران مرد مجروح را به سرعت به درمانگاه رساندند و پليس را در جريان قرار دادند كه كارآگاهان پليس با اطلاع از اين موضوع تحقيقات گسترده اي را براي يافتن سرنخي از متهمان فراري كه احتمالا از نقل و انتقال اين ساك از ژاپن به ايران مطلع شده بودند آغاز كرده اند.

سرقت طلاهاي زن عمو پس از جنايت مرگبار
013866.jpg
گروه حوادث- مرد جواني كه زن عموي خود را با ضربات چكش از پاي درآورده است، روز گذشته در نخستين جلسه بازجويي گفت: بعد از جنايت طلاهاي مقتول را در مقابل 200 هزار تومان به يك قاچاقچي دادم.
هفتم دي ماه هنگاميكه زني 69 ساله كه آثار ضربات چكش بر روي سرش وجود داشت، بر روي تخت بيمارستاني در شرق تهران جان باخت، به دستور حسين اصغرزاده بازپرس شعبه دوم دادسراي جنايي پايتخت، تحقيقات براي افشاي راز مرگ اين زن آغاز شد.
در بازجويي هاي اوليه مشخص شد، روز جنايت پسر برادر شوهر مقتول كه جوان 33 ساله اي است با اين زن درگير شده است. با مشخص شدن موضوع، دستگيري مرد جوان به عنوان مظنون كليدي جنايت در دستور كار پليس جنايي پايتخت قرارگرفت و وقتي كاراگاهان توانستند اين متهم را در يكي از پاتوق هايش به دام بياندازند.
وي در بازجويي هاي كارآگاهان اداره دهم آگاهي به قتل زن عمويش اعتراف كرد. برپايه اين گزارش، روز گذشته هنگاميكه مرد جوان در شعبه دوم بازپرسي دادسراي جنايي تهران مقابل بازپرس حسين اصغرزاده قرار گرفت در توضيح علت و انگيزه جنايت گفت: باور كنيد قصد كشتن زن عمويم را نداشتم، ولي وقتي با او بگومگو كردم، به يكباره اعصابم بهم ريخت و در حالي كه به خاطر اعتياد به كراك اوضاع بدي داشتم،تعادل فكريم را از دست داده و به سوي او حمله ور شدم وقتي او را هل دادم به يكباره بر زمين افتاد و سرش به زمين خورده و بيهوش شد.
وي در ادامه گفت :ترسيده بودم، در حالت عصبانيت چكشي كه در همان نزديكي برروي زمين افتاده بود را برداشته و چندين ضربه بر سرزن عمويم وارد كرده و سپس با سرقت طلاجات او از قتلگاه گريختم.
اين متهم به بازپرس جنايي گفت: طلاجات را در قبال بدهي۲۰۰ هزارتوماني كه به يك قاچاقچي موادمخدر داشتم به او دادم و مقداري نيز مواد مخدر خريدم و بعد از آن متواري شدم تا اينكه پليس جنايي مرا بازداشت كرد.

به اتهام آدم ربايي و سرقت
باند باغ خرمالو
به۱۲۰ سال زندان محكوم شد
013869.jpg
گروه حوادث- قاضي دادگاه بعثت در ادامه رسيدگي به اتهامات آدم ربايي و سرقت در پرونده اعضاي باند موسوم به باغ خرمالو، 5 عضو اين باند را كه تعدادي از آنها قبلا در دادگاه كيفري استان به اعدام محكوم شده بودند، را به تحمل 120 سال حبس و 320 ضربه شلاق محكوم كرد.
بر اساس حكم قاضي صفوي- رئيس شعبه 1147 مجتمع قضايي بعثت كه مسئوليت رسيدگي به بخش دوم اتهامات اعضاي باند مخوف (باغ خرمالو) را دارد، متهمان رديف اول تا پنجم هر يك به اتهام آدم ربايي به 15 سال زندان و 4 متهم رديف اول به اتهام سرقت مقرون به آزار به تحمل 10 سال زندان، 70 ضربه شلاق و رد مال در حق شكات و متهم رديف پنجم به اتهام معاونت در سرقت مقرون به آزار به 6 سال زندان و 40 ضربه شلاق محكوم شدند.
اين حكم در حالي صادر شده است كه تعدادي از اين متهمان در آبان ماه امسال به اتهام تجاوز به عنف از سوي قضات شعبه 77 دادگاه كيفري استان به اعدام و زندان هاي طولاني مدت محكوم شده بودند. متهمان اين پرونده با حضور در شعبه 1147 مجتمع قضايي بعثت در آخرين دفاعيات خود ربودن و سرقت پول و طلاهاي دختران و زنان جوان را در باغ خرمالو قبول كرده و مدعي شدند تنها به انگيزه سرقت طعمه هاي خود را به باغ خرمالو كشانده اند.
اعضاي اين باند متهمند، با سوار كردن زنان و دختران جوان به عنوان مسافر، آنها را ربوده و پس از انتقال به يك باغ خرمالو در جاده كرج و سرقت اموالشان، آنها را مورد آزار و اذيت قرار مي دادند كه با وجود اعتراف اعضاي باند به 23 فقره ربودن زنان و دختران جوان تنها ، 5 زن و دختر جوان در دادگاه كيفري استان حاضر شده و به طرح شكايت پرداختند، اين در حالي است كه در دادگاه بعثت بعضي از شكات از ترس آبرويشان با شكايت تلفني از قاضي درخواست اشد مجازات كرده بودند.

بن بست در پرونده جنايت توكيو
گروه حوادث- با بازجويي از يكي از مظنونان ايراني پرونده قتل جوان ايراني در رستوراني در توكيو، احتمال اينكه اين جنايت توسط مردان كامروني صورت گرفته باشد قوت گرفت.
دوم ارديبهشت ماه 85 پرونده قتل يك جوان ايراني به نام اميد كه در رستوراني در توكيوي ژاپن به قتل رسيده بود به دادسراي جنايي تهران ارجاع شد. پدر جوان در شكايت خود مدعي شده بود پسرش در درگيري خونين با 3 جوان ايراني و 3 مرد كامروني با ضربات چاقو از پاي درآمده است، اما اگر چه پليس ژاپن هر 6 متهم را دستگير و تحت بازجويي قرار داده بود اما قاضي توكيو وقتي نتوانسته بود قاتل اصلي جنايت را شناسايي كند، تنها به اخراج 6 متهم از ژاپن اكتفا كرده بود . پدر مقتول خواستار آن بود تا با بررسي مجدد پرونده و بازجويي از متهمان ايراني كه بعد از اين ماجرا به ايران بازگشته بودند راز اين جنايت فاش شود.
قاضي رضا جعفري معاون دادسراي جنايي پايتخت روزگذشته در توضيح اين پرونده گفت: با ارجاع پرونده جنايت به شعبه 7 بازپرسي دادسرا، بازپرس ولي الله حسيني دستور رسيدگي به اين پرونده را صادركرد، در بررسي هاي گفته هاي شاهدان مشخص شد كه اگر چه آ نها نتوانسته بودند به طور مشخص اعلام كنند ضربه مرگبار از سوي چه كسي وارد شده است اما مشخصاتي را بيان نموده بودند كه با يكي از متهمان ايراني مشابهت داشت.
به اين ترتيب اين متهم از سوي كارآگاهان اداره دهم آگاهي مورد بازجويي قرار گرفت ولي تحقيقات از وي پليس جنايي را به اين قطعيت نرساند كه وي قاتل اميد باشد و به اين ترتيب اين احتمال كه جنايت از سوي متهمان كامروني صورت گرفته باشد قوت گرفت. اين در حالي است كه از اين 3 متهم بعد از اخراج از ژاپن هيچ نشاني وجود ندارد.

اينترپل تايلند در جست و جوي  مرد ايراني
گروه حوادث- ايراني مقيم تايلند كه با فريب يك تاجر ايراني در اين كشور به كلاهبرداري 80 ميليون توماني از وي دست زده است ،به دستور بازپرس دوم دادسراي بعثت تحت تعقيب كارآگاهان اينترپل قرار گرفت.
دستور تعقيب اين كلاهبردار هنگامي از سوي بازپرس دادسراي بعثت صادر شد كه مرد جواني با طرح شكايتي مدعي شد يك مرد ايراني كه در تايلند با وي آشنا شده است با طرح نقشه اي كثيف به كلاهبرداري 80 ميليوني از وي دست زده است .اين مرد در شكايت خود به جمالي زاده بازپرس شعبه دوم دادسراي بعثت گفت: اواخر شهريور ماه گذشته هنگامي كه براي خريد قالب هاي صنعتي به تايلند سفر كرده بودم ، در اين كشور با يك ايراني به نام علي آشنا شدم، از آنجا كه هر دويمان در اين كشور غريب بوديم، خيلي زود با هم دوست شديم. بعد از مدتي با بررسي قيمت ها متوجه شدم ، براي انجام معامله 80 ميليون تومان پول كم دارم و بنابراين در تماسي تلفني از برادرم خواستم اين پول را برايم بفرستد.
وقتي كه علي متوجه موضوع شد، پيشنهاد كرد براي آنكه عمليات انتقال پول به تايلند راحت تر انجام شود، برادرم پول را به يكي از اقوام او در ايران بدهد تا او نيز به حساب بانكي علي در تايلند واريز كند و پس از اين انتقال او پول را برداشت كرده و به من بدهد. جوان مالباخته در ادامه گفت: در حالي كه فريب چرب زباني هاي علي را خورده بودم و تصور اينكه او بخواهد در يك كشور ديگر از هموطنش كلاهبرداري كند برايم مشكل بود، پيشنهادش را پذيرفتم و بنابراين طبق پيشنهاد علي از برادرم خواستم پول  را به برادر زن او در ايران بدهد، اما هنگامي كه پول پرداخت شد ناگهان دوست ايراني ام ناپديد شد. وقتي تمام تلاشهايم براي يافتن او در تايلند بي نتيجه ماند به ايران بازگشتم تا از اين مرد كلاهبردار شكايت كنم .
با شكايت اين مرد پرونده به شعبه دوم دادسراي بعثت ارسال شد و بازپرس جمالي زاده پس از تحقيق از برادر شاكي و اطمينان از اينكه وي پول ها را در دو مرحله در منطقه باغ آذري به مردي كه مدعي بوده برادر زن علي مي باشد تحويل داده است، به كارآگاهان پايگاه هفتم اداره آگاهي دستور پيگيري ماجرا را داد و همچنين از پليس اينترپل خواست درباره علي در كشور تايلند تحقيق كنند.

۷۰۰ بار دزدي با رفيق دوران كودكي
013872.jpg
گروه حوادث - 7 عضو باند سارقان حرفه اي لاستيك در بازجويي هاي پليسي به 700 فقره سرقت از ابتداي سال اعتراف كردند، اعضاي اين باند با شكستن قفل زاپاس بند خودروهاي زانتيا و پژو 206 به راحتي دست به سرقت مي زدند.
دستگيري اعضاي اين باند هنگامي در دستور كار پليس قرار گرفت كه از ابتداي امسال شكايت هاي مشابهي درباره سرقت لوازم خودرو در مناطق شمال تهران گزارش مي شد، در حالي كه آمار سرقت ها به سرعت در حال افزايش بود ، كارآگاهان پايگاه يكم آگاهي ردزني هاي گسترده اي را براي يافتن سارقان كه در تاريكي شب از خودروهاي پارك شده در كنار خيابان سرقت مي كردند آغاز كردند. 20 روز قبل در جريان عملياتي پليسي 5 متهم و 2 مالخر دستگير شده و از مخفيگاه آنها بيش از 700 حلقه لاستيك و 150 دستگاه ضبط و پخش و تعداد زيادي جك متعلق به خودروهاي زانيتا، پژو 206 و پرايد به دست آمد.
سعيد يكي از اعضاي باند كه تا كنون به فروش 7 ميليون تومان از اموال سرقتي اعتراف كرده  است گفت: اين شيوه سرقت را ابتدا بر روي خودروي 206 پدرش تمرين كرده و سپس با همدستي دوست دوران كودكي اش دست به اين سرقتها زده است.
معاون مبارزه با سرقت پليس آگاهي تهران بزرگ، از مالباختگاني كه از ابتداي امسال لوازم خودروشان در مناطق شمالي تهران به سرقت رفته است، خواست با مراجعه به پايگاه يكم پليس آگاهي نسبت به تشكيل پرونده اقدام كنند.

سرقت با اسلحه قلابي
گروه حوادث- مردان جواني كه با تهديد اسلحه فندكي از دختر 18 ساله اي سرقت كرده  بودند، بعد از دستگيري مدعي شدند، دختر جوان به ميل خودش سوار خودروي آنها شده است.
صبح دوازدهم بهمن ماه دختر جواني به كلانتري شهر زيبا رفت و مدعي شد از سوي 2 جوان مورد سرقت مسلحانه قرار گرفته است. دختر جوان در توضيح ماجرا به كارآگاهان پليس گفت: ساعت 8 صبح از خانه مان در غرب تهران به قصد رفتن به دبيرستان خارج شدم، اما هنوز مسافتي را طي نكرده بودم كه خودرو رنو 21 سرمه اي رنگ كه 2 جوان سوار آن بود مقابلم توقف كرد ، مردان جوان در يك لحظه با تهديد اسلحه كمري مرا سوار خودرو كرده و بعد از ربودن يك فقره چك مسافرتي 50 هزار توماني و 30 هزار تومان پولي كه همراهم بود ، مرا از خودرو بيرون انداخته و فرار كردند.
با اعلام شكايت اين دختر جوان، تحقيقات پليس با اجراي طرح مهار در منطقه آغاز شد و هردو متهم دستگير شدند. سرهنگ داوود سلطاني، معاون پليس آگاهي پايتخت روز گذشته با اعلام اين خبر گفت: در بازرسي از منزل يكي از متهمان، يك قبضه اسلحه قلابي و چك هاي مسافرتي دختر جوان كشف شد كه در بازجويي هاي صورت گرفته از مردان جوان آنها با بيان اينكه شاكي با ميل خودش سوار خودرو شده است گفتند پس از آنكه با اين دختر طرح دوستي ريختيم او را فريب داده و با اسلحه قلابي نقشه سرقت را اجرا كرده ايم.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
داخلي
شهري
دانش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   دانش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |