پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۲۱۳ - Feb 22, 2007
افزايش بهاي روزنامه همشهري
روزنامه همشهري از روز شنبه به بهاي يكصد تومان عرضه مي شود.
در اين زمينه به اختصار توضيحاتي را به اطلاع خوانندگان ارجمند مي رسانيم:
۱ شمار قابل توجهي از مديران مطبوعات همواره از بهاي ارزان روزنامه همشهري گله مند بوده اند، زيرا به اعتقاد اين گروه از همكاران، اين پايين بودن قيمت، امكان رقابت را از آنان سلب مي كند. اگر چه اين داوري، در حوزه مديريت و اقتصاد رسانه قابل تامل و پاسخگويي است. ضمن آن كه استقلال مالي منحصر به فرد همشهري در پرتو ثبات درآمد آگهي و استقرار توازن ميان درآمد ها و هزينه ها، مؤسسه را از افزايش بهاي محصول اصلي خود (روزنامه) بي نياز ساخته است اما به هر حال وظيفه فرهنگي خود مي دانيم براي ثبات بخشي به جامعه مطبوعاتي و تقويت بنيه رسانه اي كشور از هيچ اقدامي ازجمله حركت اخير كوتاهي نكنيم. راه اندازي مركز آموزش همشهري و خدمت رساني رايگان بــه روزنامه نگاران كشور در اين مركز، ارائه تسهيلات ويژه در معرفي مجلات و فعاليتهاي فرهنگي و همراهــي ها وهمدلي هاي مستمر با مطبوعات كشور را نيــز در چارچـوب همين وظيفه، نصب العين خود قرار داده ايم.
حتي اگر مدير مسئول اين روزنامه،  منتخب مديران مطبوعات در هيات نظارت نبود، به اعتبار وزن،  جايگاه و دامنه تاثيرگذاري همشهري، تقويت جامعه مطبوعاتي و پايداري از شئون و ارزشهاي حرفه اي و صنفي روزنامه هاي كشور را از جمله تعهدات ملي خويش مي دانستيم و به اين تعهد افتخار مي كنيم.
-2 به منظور ترويج فرهنگ اشتراك، قيمت روزنامه براي مشتركان 75 تومان خواهد بود. مشتركان فعلي همشهري نيز تا پايان دوره اشتراك خود همچنان روزنامه را با قيمت قبلي (50 تومان) دريافت مي كنند.
۳ - تلاش خواهيم كرد با تهيه و عرضه مطالب يا ضمائم جديد،  و افزودن بر كيفيت مطالب روزنامه، افزايش قيمت را براي خوانندگان قابل هضم كنيم. بخشي از ضمائم جديد از جمله كتاب 5 شنبه هاي همشهري را ملاحظه فرموده ايد، افزايش روزانه 4 صفحه ورزشي نيز با هدف پربارتركردن اين حوزه تخصصي براي علاقمندان خاص صورت گرفته است. راه اندازي گروه هايي چون سلامت و دانش در روزنامه كه برطرف كننده نياز هاي جديد مخاطب است از همين نگاه ناشي مي شود. ارائه سرويس رايگان خبرهاي تكميلي از طريق تلفن همراه،  مسابقات جايزه دار روزانه و.... نيز خدمات ديگري هستند كه به طور اختصاصي در همشهري ديده مي شود.  تغيير ماكت و باز طراحي گرافيكي روزنامه نيز در روزهاي آينده به اتمام خواهد رسيد و ان شاءالله ماكت و گرافيك جديد روزنامه را كه با توجه به نيازها و اقتضائات و براساس نظرسنجي ها انجام گرفته است در روزهاي آينده ملاحظه خواهيد فرمود.
اميدواريم اعتماد مخاطبان كه بزرگترين سرمايه و اعتبار هر رسانه اي و از جمله همشهري است همچنان پايدار بماند.

با وجود تأكيد بر اعزام زائران از نيمه اسفند رخ داد
سرگرداني زائران عمره 86
015021.jpg
گروه اجتماعي نام نويسي از متقاضيان عمره امسال نيز چند بار با تعويق مواجه شد و با وجود تاكيد سازمان حج و زيارت مبني بر اعزام زائران از نيمه اسفند اين موضوع در هاله اي از ابهام قرار دارد.
بر اساس اين گزارش در حالي كه قرار بود بر اساس اعلام سازمان حج و زيارت زمان نام نويسي در كاروان هاي مجاز از جمعه 27 بهمن در سراسر كشور آغاز شود و زائران نيز از 15  اسفند به عربستان اعزام شوند، اما در عمل اين چنين نشد و هنوز اين سازمان زمان ثبت نام در كاروان ها را اعلام نكرده است.
مدير روابط عمومي  سازمان حج و زيارت علت تأخير در ثبت نام عمره  86 را وجود مشكلات اجرايي از جمله مشكل پروازي اعلام كرد و گفت: در آينده زمان ثبت نام در كاروان هاي مجاز زيارتي اعلام مي شود.
از طرفي مديران دفاتر خدمات زيارتي كه اين مسئله را ناشي از بي برنامگي سازمان حج و زيارت دانسته واعلام كرده انداجراي برنامه  عمره  86 از سوي سازمان حج و زيارت طبق زمان وعده داده شده يعني نيمه  اسفند 85 ، امكان پذير نمي دانند.
اين گزارش حاكي است مراحل ثبت نام از متقاضيان عمره با توجه به مدت زمان واريز وجه از سوي زائران، صدور ويزا از سفارت عربستان (حدود 2 هفته ) و سامانه ثبت نام در شهرستان ها، طولاني است بنابر اين در زمان باقي مانده اجراي اين برنامه امكان ندارد و ثبت نام در چند دوره نيز بر اين موضوع تأثيري ندارد.
بدين ترتيب امسال نيز همانند سال گذشته، اعزام زائران عمره به عربستان قطعاً با تأخير انجام خواهد شد.
بر اساس شنيده ها يكي از مسائلي كه موجب تأخير در اعزام زائران شده بهاي بليت هواپيما است.
ابوالحسن رضوي، مديركل برنامه ريزي و نظارت سازمان حج و زيارت در اين باره گفت: بليت هواپيما در افزايش هزينه  عمره آينده تأثيرگذار است و سازمان حج و زيارت با هواپيمايي در حال مذاكره است تا بهاي بليت عمره  آينده افزايش نيابد، چون هر سال اين بخش با افزايش هزينه نسبت به سال گذشته مواجه است.
ازسوي ديگرتعويق چند باره اعزام زائران عمره با واكنش انجمن زيارتي ايران مواجه شد. اين انجمن با صدور اطلاعيه اي كه بخش هايي از آن در همشهري نيز منتشرشد اعلام كرد: با وجود اطلاعيه هاي رسمي  و مصاحبه هاي مكرر مديران سازمان حج و زيارت درباره زمان آغاز اعزام زائران عمره در سال 1386 متأسفانه بار ديگر اين سازمان به دليل نبود برنامه ريزي دقيق نتوانست به وعده خود عمل كند و هزاران زائر عمره و مديران دفاتر زيارتي در سراسر كشور را بلاتكليف و سرگردان كرد.
در بخش ديگري از اين اطلاعيه آمده است: اين اولين بار نيست كه مشتاقان زيارت بيت الله الحرام و حرم شريف نبوي گرفتار بي تدبيري مي شوند، كما اين كه در نوروز سال گذشته نيز با وجود ثبت نام قطعي و پرداخت كليه هزينه ها توسط زائران، اعزام عمره انجام نشد و تا هفته ها زائران و بستگان آنان سرگردان بودند، تعطيلات نوروزي بسياري هدر شد و مسئولان سازمان با امروز و فردا كردن از دادن پاسخ صريح طفره رفته و حتي از مردم عذر خواهي نيز نكردند.

۶۳ درصد سرقت ها در 4 استان رخ مي دهد
گروه اجتماعي- مديركل مبارزه با سرقت پليس آگاهي نيروي انتظامي با اعلام كشف 100 درصدي سرقت بانك اظهار داشت: 63 درصد از كل سرقت ها در 4 استان تهران، خراسان رضوي، اصفهان و فارس صورت مي گيرد.
سرهنگ محمدرضا مقيمي، مديركل مبارزه با سرقت پليس آگاهي ناجا در همايش رؤساي پليس آگاهي ناجا، با اشاره به كسب موفقيت هاي فراوان درخصوص كشف سرقت در كشور، گفت: طي 10 ماهه گذشته وضعيت سرقت از لحاظ نسبت كشف به وقوع،  درصد قابل توجهي افزايش داشته و ميزان ريسك سرقت نيز 10 درصد افزايش داشته است.مقيمي به سرقت موتورسيكلت در كشور كه رتبه دوم را در ميان انواع ديگر جرايم دارد، اشاره كرد و گفت: اين نوع سرقت كه 19 درصد از كل جرايم را تشكيل مي دهد به عنوان حساس ترين موضوع مد نظر ماست زيرا قشر جوان را در برمي گيرد.وي خاطرنشان كرد: بعد از سرقت موتورسيكلت، سرقت لوازم داخل خودرو با 21 درصد از كل جرايم و سرقت منزل با 10 درصد، بالاترين ميزان وقوع جرايم را در كشور به خود اختصاص داده اند.وي استان ايلام، خراسان جنوبي، چهارمحال و بختياري،  اردبيل و زنجان را به عنوان استان هايي نام برد كه كم ترين سرقت را داشته اند و تصريح كرد: ما سعي داريم تا تلاش و هدف خود را بيشتر بر روي استان هايي بگذاريم كه سرقت بيشتري دارند.
سرهنگ مقيمي گفت: در 10 ماهه گذشته تهران بزرگ بالاترين ميزان وقوع و كشف را در كيف قاپي داشته است.

حاشيه نشيني۳۵ درصد جمعيت اصفهان
اصفهان- خبرنگار همشهري: معاون امور عمراني استانداري اصفهان گفت: 35 درصد جمعيت اصفهان، حاشيه نشين هستند كه از لحاظ خدمات شهري و امكانات زندگي، وضعيت نامطلوبي دارند.عزيزالله شمس در جلسه ستاد توانمند سازي سكونت گاه هاي غيررسمي ابزار اميدواري كرد با اجراي طرح توانمندسازي، ساكنين مناطق حاشيه نشين از شرايط قابل قبولي برخوردار شوند.وي تشكيل اين ستاد را با هدف ايجاد تمركز جمعيت حاشيه نشين و پيشگيري از رشد و توسعه در اين مناطق عنوان كرد و افزود: هزينه لازم به منظور آغاز مطالعات طرح توانمندسازي سكونت گاه هاي غيررسمي شهر اصفهان از محل اعتبارات ملي وزارت مسكن و شهرسازي به استان اصفهان اختصاص يافته است كه مشاور طرح در حال عقد قرار داد است.وي افزود: شهرهاي خميني شهر و شهرضا از جمله  شهرهايي اند كه بعد از اصفهان بيشترين مشكل حاشيه نشيني را دارند.

آغاز بهره برداري و تجهيز خانه هاي جوان
استان بوشهر
گروه اجتماعي - در جلسه مشترك دبيران سازمان هاي مردم نهاد با استاندار بوشهر به منظور ساماندهي فعاليت هاي جوانان، بهره برداري و تجهيز خانه هاي جوان اين استان آغاز شد.
بنا بر اعلام روابط عمومي سازمان ملي جوانان، در اين جلسه، عطار زاده مدير نمايندگي سازمان ملي جوانان در استان بوشهر علاوه بر اعلام گزارش فعاليت هاي 10 ماهه مديريت سازمان در استان اظهار داشت: سازمان ملي جوانان در نقش مدعي العموم همه جوانان كشور از سليقه هاي گوناگون و در هر جغرافياي اقليمي و فرهنگي، خود را موظف به پيگيري و رصد فعاليت هاي حوزه جوانان مي داند.
وي شكل گيري و برگزاري جلسات ستاد ساماندهي امور جوانان استان را موفقيت بزرگ و آغازي ارزشمند براي ساماندهي و تعامل با دستگاه هاي مختلف در جهت رفع مشكلات و پيگيري مطالبات جوانان اعلام كرد و گفت: دولت نهم و به ويژه سازمان ملي جوانان، تقويت تشكل هاي خودجوش، تأثيرگذار و ريشه دار را در دستور كار خود قرار داده است. از اين رو روند تأسيس يك سازمان مردم نهاد(سمن)، در دوره جديد به حداقل زمان ممكن رسيده است.
عطار زاده در ادامه، آمادگي سازمان را براي حمايت از برنامه هاي مختلف تشكل هاي غيردولتي استان اعلام كرد و افزود: تحويل و تجهيز خانه هاي جوان در تمامي شهرستان ها و تبديل آنها به محل فعاليت جوانان از اولويت هاي اساسي كار سازمان ملي جوانان است. اين امر در راستاي بهره برداري جوانان از اين امكانات و ساماندهي فعاليت هاي فرهنگي، هنري و اجتماعي آنان، همزمان با دهه فجر آغاز شده است.

از سال آينده
برخورد با مشمولان غايب شديدتر مي شود
گروه اجتماعي - رئيس سازمان وظيفه عمومي نيروي انتظامي گفت: براي برخورد با مشمولان غايب در سال جاري اقداماتي انجام شد، اما از سال آينده شدت برخورد با اين مشمولان افزايش مي ژيابد.
سردار بهمن كارگر، در جمع خبرنگاران، با تأكيد بر اينكه مشمولان غايب بايد در اولين فرصت به مراكز وظيفه عمومي مراجعه كنند، گفت: مجازات مشمولان غايب، سه ماه خدمت اضافه است. همچنين اين افراد مجاز به ثبت هرگونه اسناد منقول و غيرمنقول در دفاتر اسناد رسمي، نيستند.
وي افزود: براساس تصميمات اتخاذ شده مشمولان غايب حتي نمي ژتوانند در دفاتر خدمات تلفن همراه نسبت به خريد و فروش موبايل اقدام كنند.
وي در خصوص وضعيت مشمولان خارج كشور گفت: بر اساس بخشنامه ابلاغي مشمولان خارج كشور كه تا قبل از پايان سال 82 از كشور خارج شده و حداقل دو سال در كشوري ديگر سكونت داشتند تا چهارم بهمن ژماه سال جاري مي ژتوانستند از معافيت استفاده كنند؛ اما استفاده از تسهيلات اين بخشنامه تا پايان سال 1390 تمديد شد.
رئيس سازمان وظيفه عمومي نيروي انتظامي با اشاره به مشكلات ايجاد شده براي تعداد زيادي از متعهدان خدمت در آموزش و پرورش، گفت: اين افراد تعهد خود را انجام داده ژاند، اما به دليل آنكه آموزش ژهاي نظامي به آنان ارائه نشده است؛ موفق به دريافت كارت پايان خدمت نشده ژاند.
وي خاطرنشان كرد: در صورتي كه بودجه لازم به نيروهاي مسلح داده شود تا پايان امسال نسبت به صدور كارت پايان خدمت براي اين افراد و شركت آنان در دوره ژهاي آموزش نظامي اقدام مي ژشود.
به گفته وي، تعداد متعهدان خدمت در آموزش و پرورش كه كارت پايان خدمت نگرفته ژاند، حدود 50 هزار نفر است و شرط لازم براي دريافت اين كارت شركت آنان در آموزش نظامي است.
وي با اشاره به اينترنتي شدن سيستم وظيفه عمومي گفت: از ارديبهشت ژماه سال آينده افراد مي ژتوانند از طريق اينترنت كارهاي مربوط به وظيفه عمومي، از جمله كليه امور اعزام و معافيت را در صورتي كه نياز به مراجعه نباشد انجام دهند.

اجرايي شدن ممنوعيت كاهش درصد جانبازي درهاله ابهام
مهر: باوجودگذشت بيش از يك ماه از صدور دستور مستقيم رئيس جمهور مبني بر ممنوعيت كاهش درصد جانبازي، خبرهاي رسيده حاكي از آن است كه اين نامه تاكنون در سير اداري قرار نگرفته است.
معاونت بهداشت و درمان بنياد شهيد و امور ايثارگران گفت: تعليق دستور رئيس جمهور را تكذيب مي كنيم.
حسن عراقي زاده افزود: اجرايي شدن يك نامه مراحلي دارد كه ممكن است به طول انجامد. نامه رئيس جمهور مقدماتش در حال انجام است. اين نامه دستوري نيست كه يك هفته اي قابل انجام باشد.اسكندري رئيس كميسيون پزشكي بنياد شهيد نيز كه مستقيما با موضوع نامه رئيس جمهور در راستاي بازگرداندن درصد كاهش يافته جانبازان مرتبط است، از هرگونه اعلام گزارشي مبني بر اجرايي يا معلق ماندن دستور مستقيم رئيس جمهور خودداري كرد.شايان ذكر است بنا بر اظهارات مجتبي رحماندوست مشاور رئيس جمهور در امور ايثارگران، فقط در سال 84 حدود پنج هزار نفر از جانبازان دچار كاهش درصد شده اند كه اكثريت آنها را جانبازان شيميايي و اعصاب و روان تشكيل مي دهند و از آنجا كه بخشي از دستور رياست جمهوري درخصوص دارو و درمان ايثارگران است و نيز كاهش درصد جانبازي ارتباط مستقيم با دريافت خدمات از سوي ايثارگران دارد لذا بديهي است وضعيت جسمي جانبازان مذكور تعجيل در اجراي اين دستور را ايجاب مي كند.

عيدي خانواده هاي تحت پوشش كميته امداد در قالب
كالاهاي يارانه اي پرداخت مي شود
ايلنا: مديركل كميته امداد استان تهران، اعلام  ژكرد: عيدي خانواده ژهاي تحت پوشش در قالب كالاهاي يارانه اي مواد غذايي پرداخت مي ژشود.
سعيد ستاري، مديركل كميته امداد استان تهران، گفت: كالاهاي يارانه ژاي مواد غذايي در بين خانواده ژهاي تحت پوشش كميته امداد در حال توزيع است.
وي افزود: عيدي اين خانواده ها به نوعي در همين يارانه ژها لحاظ شده و به تمام آنان پرداخت مي ژشود.به گفته ستاري، پوشاك و مواد غذايي شامل پروتئين ژها و كنسرو در قالب سبد غذايي بين خانواده ژها توزيع مي ژشود
وي تصريح  ژكرد: كالاهاي يارانه نيز شامل برنج، قند، شكر و روغن تا پايان سال بين خانواده ژها توزيع مي ژشود.مديركل كميته امداد استان تهران، يادآور شد: بر همين اساس اين كالاها بين 186 هزار نفر در تهران و 350 هزار نفر نيز در شهرستان ژهاي استان تهران توزيع خواهد شد

سردار رويانيان خبر داد:
تشديد برخورد با متخلفان حوادث و خطرآفرين رانندگي
گروه اجتماعي- رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي از آغاز طرح تشديد برخورد با متخلفان حادثه ساز و خطرآفرين رانندگي از ديروز در همه جاده ها و شهرهاي ايران خبر داد.
سردار محمد رويانيان گفت: به منظور ايجاد فضاي مناسب و زمينه سازي براي انضباط ترافيكي صحيح در ايام نوروز، اين طرح با قدرت و دقت اجرا مي شود.
وي افزود: با اجراي اين طرح تخلفاتي از قبيل سرعت و سبقت غيرمجاز، نبستن كمربند ايمني و نداشتن كلا ه  ايمني براي موتورسواران تخلف حادثه ساز محسوب مي شود.رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي در خاتمه گفت: ماموران راهنمايي و رانندگي در سراسر ايران موظفند با اين تخلفات قاطعانه برخورد كنند تا شاهد افزايش تلفات جاني در سال جديد به ويژه ايام نوروز نباشيم.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا همچنين گفت: مالكان موتورسيكلت ها مي توانند با مراجعه به كلانتري ها و پاسگاه هاي سراسر كشور كارت سوخت بگيرند. وي افزود: مالكان موتورسيكلت ها مي توانند با مراجعه به اين مكان ها و با ارائه اسناد مالكيت و تكميل فرم مخصوص كارت سوخت موتورسيكلت خود را دريافت كنند.وي ادامه داد با هماهنگي نيروي انتظامي، وزارت كشور و وزارت نفت اين اقدام از هفته آينده در سراسر كشور انجام مي شود

مواد صناعي جديد ، ۱۵ درصد معتادان را گرفتار كرد
ايسنا: مواد مخدر صنعتي از يك سال و نيم گذشته 15 درصد معتادان را گرفتار كرده است.
بر اساس نتايج طرح ارزيابي سريع وضعيت سوءمصرف و وابستگي به مواد مخدر بر روي 4500 معتاد استان هاي مختلف، با گذشت سال ها از ورود هرويين به بازار مصرف مواد مخدر كشور، حدود 24 درصد معتادان سوء مصرف اين ماده مخدر را دارند و اين در حالي است كه مواد جديد صناعي اعم از كراك، شيشه، بوپره نورفين و اكستازي با اين كه تنها حدود يك سال و نيم از ورود آنها به بازار مي گذرد، اما نزديك به 15 درصد مواد مصرفي را به خود اختصاص داد ه اند.
ارزيابي هاي مركز تحقيقات سوءمصرف و وابستگي به مواد (مؤسسه داريوش)حاكي است وضعيت مواد مصرفي كشور در سال 83، شامل 21 درصد حشيش، 5/68 درصد ترياك، 8/13 درصد شيره، 6/24 درصد هرويين و حدود 4 درصد براي هريك از مواد اكستازي و سوخته و روش غالب مصرف نيز تدخين (دود كردن) 6/65 درصد، خوردن 1/23 ، تزريق 2/12 و انفيه (مشامي يا دماغي) 7/3 درصد بوده است.

با مردم
برخورد توهين آميز
ملكي را به قصد فروش به يكي از بنگاه هاي معاملات ملكي خيابان نواب سپرده بودم و همزمان، ملك از طريق همكاري يكي از بستگانم به فروش رفت. مسئول بنگاه مذكور پس از اطلاع از فروش ملك، برخورد توهين آميزي با من انجام داد. اتحاديه دارندگان املاك براي جلوگيري از اين قبيل بي نزاكتي ها با ارباب رجوع، بايد اعضاي خود را مكلف به مراعات اخلاق صنفي كند.
طاهري- تهران
وعده بيست ساله
شركت تعاوني مسكن بانك ملي ايران، 20 سال پيش با دريافت 120 هزار تومان از اعضا با وعده احداث مسكن، در صالح آباد كرج زميني را خريداري كرده اما در اين مدت هيچ گونه اقدامي براي ساخت صورت نگرفته است.
م. ن- كرج
ضرورت توجه بيشتر به استدلال كودكان
در خبرهاي مربوط به صفحه حوادث، ازجمله درج شده بود كه پس از ربوده شدن يك كودك توسط فرد خلافكار و بازگشت وي به منزل، در كلانتري، اظهاراتش، مبني بر اينكه ربوده شده مورد قبول واقع نشده است. توجه بيشتر به اظهارات كودكان، در مراحل آغاز وقوع جرم، از ادامه آن جلوگيري مي كند.
زال پور- تهران
كمبود مراكز فرهنگي
@ شهر جديد انديشه، به شهر فرهنگ و ادب يعني عبارتي كه بر تابلوي ورودي شهر نقش بسته شهرت يافته است. اما در اين شهر، حتي يك مركز فرهنگي از قبيل فرهنگسرا، خانه فرهنگ و.... وجود ندارد تا جوانان بتوانند بنا به ذوق و استعدادشان، به آنجا مراجعه كنند و ساعاتي را سرگرم باشند و فنون جديد را بياموزند. با توجه به جمعيت يك ميليون نفري شهر انديشه، تأمين چنين نيازهايي ضروري است.
محمد زاده- شهر جديد انديشه
آب بي كيفيت
@ از 10 روز پيش آب لوله كشي شهر مسكوني سپه شهر واقع در تهرانپارس- خيابان وفادار شرقي، زرد رنگ و تلخ مزه شده است. تقاضا داريم شركت آب و فاضلاب، اين مشكل را به طريق ممكن برطرف كند.
جمعي از اهالي سپه شهر
بعضي از انواع موسيقي پاپ
از راديو تهران موسيقي پاپ پخش مي شد. در ساعت 25/14 روز پنج شنبه 26بهمن ماه، حين پخش اين نوع موسيقي ناگهان وضعيتي مثل گير كردن صفحه هاي موسيقي قديم پيش آمد. من فكر كردم ادامه طبيعي موسيقي است، اما با عذرخواهي گوينده، متوجه شدم كه واقعاً مشكل فني پيش آمده است. ناباوري من ناشي از آن است كه بسياري از اين موسيقي هاي به اصطلاح پاپ نه ارزش موسيقي دارند و نه لياقت پخش از راديو را!
اميرعلي سخنور- قزوين
نه مسكن نه پول!
انبوه سازي شفق در شهر ري، با دريافت 2ميليون و 500هزار تومان از متقاضيان آپارتمان هاي 100متر مربعي، در قرارداد قيد كرده بود كه در صورت انصراف متقاضي ظرف سه ماه پول را پس بدهد، اما از ساخت كه خبري نيست، وجوهات سپرده شده نيز پس داده نمي شود. اين قبيل مشكلات كه براي مردم پيش مي آيد، نيازمند رسيدگي جدي است.
مرتضي زاده- تهران
چرا كاهش مجازات؟
براي عاملان جنايات موسوم به باغ خرمالو با كاهش مجازات 15سال زندان در نظر گرفته شده است در حالي كه جرم اين باند كمتر از جانياني كه محكوم به اعدام شده اند، نيست.
علي. الف- شيراز
تاكسي هاي اتوماتيك براي تهران
در بسياري از شهرها به ويژه شهرهاي بزرگ جهان خودروهاي تاكسي اتوماتيك ساخته و عرضه مي شود، تا رانندگان به راحتي بتوانند، به جابجايي مسافران بپردازند. در شهر تهران با توجه به ترافيك سنگين و فشرده آن، توليد و عرضه تاكسي هاي اتوماتيك ضروري است.
علي  صفي زاده تهران
گراني آهن
گراني شديد آهن در ماه هاي آخر سال، سهم عمده اي در افزايش هزينه هاي زندگي داشته است. به هر حال منافع ملي ايجاب مي كند كه با حذف زوائد و شائبه هاي دلالي، آهن ارزا ن تر بدست مصرف كنندگان برسد.
مراد علي حيدري سمنان
سيب زميني هاي پوك!
از ميدان ميوه و تره بار نواب، 4 كيلو سيب زميني خريداري كردم و بابت آن نزديك به 2 هزار تومان پول پرداخت كردم. اما وقتي سيب زميني ها را در منزل پوست كندم متوجه شدم عليرغم ظاهر سالم، پوك اند و آنها را در زباله داني ريختم. كنترل كيفيت ميوه ها و تره باري كه در ميادين عرضه مي شود، ضروري است تا خريداران زيان نبينند.
م. بيات تهران
نياز واحدهاي توليدي
يكي از كارهاي مهم وزارت صنايع و معادن، حمايت قاطع از واحدهاي توليدي براي تأمين نقدينگي مورد نياز اين واحدها به هنگام نياز است. اما در ماه هاي آخر سال همواره با كسري اعتبارات روبرو مي شويم. در حالي كه بايد به گونه اي برنامه ريزي شود كه تمامي واحدها بخصوص واحدهاي كوچك هم به موقع از تخصيص وام برخوردار شوند.
م. شكوهي ساوه
هزينه پاركينگ
تا 2 ماه پيش، پارك كردن خودرو در پاركينگ بيمارستان قلب شهيد رجايي، هزينه اي براي مراجعان دربرنداشت، اما حالا مراجعان بابت پاركينگ بايد ساعتي 300 تومان بپردازند كه هزينه سنگيني است و روا نيست، يك بيمارستان دولتي كه با بيت المال اداره مي شود چنين هزينه هايي براي مراجعان ايجاد كند.
الف. فيضي- تهران
بيمه كشاورزان
@ كشاورزان از جمله تلاشگران بخش توليد كشور ما هستند كه عمري را در كار و زحمت و تلاش سپري مي سازند، اما در دوران كهولت از هيچگونه حمايتي برخوردار نيستند. پيشنهاد مي كنم در چهارچوب طرح بيمه هاي همگاني، كشاورزان هم از چنين امكاناتي برخوردار شوند.
بهنام- كرج
تأخير در پرداخت حق مسكن
از كاركنان وزارت مسكن و شهرسازي هستم. حق مسكن ما از چند ماه پيش پرداخت نشده است خواستار رسيدگي هستيم.
مرتضي.م.ه - تهران
تامين آسفالت و روشنايي
خيابان هفتم غربي واقع در بلوار مهرشهر كرج فاقد آسفالت و روشنايي است.
شهبازي مهرشهر
مشكل تلفن هاي همراه
@ در منطقه دروس تهران، برقراري ارتباط از طريق تلفن همراه بسيار دشوار است و در بعضي خيابان ها از جمله هدايت، كماسائي و بلوار شهرزاد، ارتباط اصلاً برقرار نمي شود.
حميد جان نثار- تهران
خط جديد فقر
@ با توجه به اين واقعيت كه خط فقر در كشور ما 400 هزار تومان اعلام شده است، بر مسئولان است كه براي تأمين زندگي اقتصادي و معاش اكثريت جامعه، چاره انديشي نمايند.
حجت الله.ت فريدن اصفهان
جاده ميگون را دريابيد
جاده ميگون در همسايگي تهران پر از دست انداز است. اين واقعيتي است كه مسئولان شهرداري و بخشداري ميگون هم از آن آگاهي دارند و با توجه به نبود گاردريل در كناره اين جاده، خطرات زيادي در كمين مسافران است.
علي صادقي فرد ميگون
دادرسي طولاني
رسيدگي به پرونده ها در دادگاه بخش ملارد به طول مي انجامد. اميد است با تأمين كمبودهاي احتمالي از جمله كادر كاركنان، در رسيدگي به پرونده ها در اين دادگاه تسريع شود.
ب.م ملارد شهريار

اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
داخلي
شهري
دانش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |