پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۲۱۳ - Feb 22, 2007
اعتراف نقابدار سياه به 4 جنايت
015057.jpg
015063.jpg
015066.jpg
015060.jpg
گروه حوادث- سردسته مخوف باند نقابداران سياه كه مرتكب 4 فقره قتل شده بود، صبح ديروز در شعبه۷۱ دادگاه كيفري استان تهران محاكمه شد.
بنابر اين گزارش راز جنايتهاي اين جوان جنايتكار هنگامي فاش شد كه او و همدستانش در آخرين جنايت خود پس از سرقت مسلحانه از طلافروشي فردوسيه شهريار ، مرد قنادي به نام علي اصغر را كه مغازه وي در همسايگي طلافروشي قرار داشت و براي جلوگيري از فرارسارقان به سمتشان آجر پرتاب مي كرد را با شليك گلوله از پاي درآوردند.
پس از اين جنايت وقتي كه اعضاي باند كه نقابهاي سياهي به صورت داشتند، در رديابي هاي پليس آگاهي كرج به دام افتادند ، سردسته باند كه جوان خلافكاري به نام سيامك بود علاوه بر اعتراف به قتل مرد قناد در جريان سرقت مسلحانه طلافروشي، راز 3 جنايت ناگشوده كه در جريان آنها۳ مرد به نامهاي اكبر، عبدالله و احمدبا شليك گلوله از پاي درآمده بودند را فاش كرد، اما وي گفت يكي از قتلها را با همدستي يكي از اعضاي باند به نام سعيد و با دستور جواني به نام مهران بوده است كه وي دستور قتل پدر زن خود را صادر كرده بود.
با اعترافات سردسته باند و دو عضو ديگر باند به ارتكاب جنايتها، پرونده مرد جنايتكار و 2 متهم ديگر ( سعيد و مهران ) براي صدور راي نهايي در اختيار رييس شعبه۷۱ دادگاه كيفري استان تهران قرار گرفت و صبح ديروز در جريان محاكمه اي فوق العاده، سيامك و 2 متهم ديگر، براي دفاع در مقابل 5 قاضي دادگاه ( عزيزمحمدي، رحيمي، سالاري، عبداللهي و افتخاري) قرار گرفتند.
من 4 جنايت را گردن مي گيرم
در جلسه روز گذشته محاكمه سيامك و همدستانش ، بعد از آنكه قاضي حيدري به عنوان نماينده دادستان به بيان كيفرخواست پرداخته و خانواده هاي قربانيان براي متهمان تقاضاي قصاص كردند، سيامك (سردسته باند) در جايگاه دفاع قرار گرفته و در حالي كه ارتكاب هر 4 جنايت را به گردن گرفته بود به تشريح جنايتهاي خود پرداخت.
وي در توضيح نخستين جنايت كه در جريان آن مرد ميانسالي به نام احمد به قتل رسيده بود گفت: نخستين قرباني احمد نام داشت، او پدر زن مهران (متهم رديف سوم) بود، سعيد به من گفت، مهران به خاطر اختلافي كه با پدر زنش داشت به او پول داده بود تا پدرزنش را به قتل برساند. وقتي سعيد موضوع را با من در ميان گذاشت، قرار شد با همدستي يكديگر احمد را به قتل برسانيم.در ابتدا قرار بود من با موتور، سعيد را به محل كار مقتول ببرم و او با اسلحه احمد را به قتل برساند.
چند بار به محل كار احمد در شهريار رفتيم ولي موفق به اجراي نقشه  امان نشديم، روز حادثه احمد را در حال صحبت با فردي جلوي مغاز ه اش ديديم، به سعيد گفتم خودش است شليك كن، اما او دستپاچه شد و نمي دانست چه  كار بايد بكند به همين خاطر با اسلحه كمري در حالي كه مي دويدم به طرفش شليك كردم، بعد هم سعيد با كلاشينكف او را به رگبار بست و به سرعت از محل فرار كرديم.
دو جنايت عتيقه
سركرده باند نقابداران سياه در خصوص دومين قتل خود گفت: پس از چندي شنيدم مرد ثروتمندي به نام تقي در كار خريد و فروش عتيقه است، به همين خاطر تصميم به اخاذي 100 ميليون توماني از او گرفتم.
نامه اي تهديد آميز براي تقي نوشتم و شب وارد باغ او شدم، پس از ورود به داخل اتاقك باغ متوجه شدم اكبر(دومين قرباني) هم آنجاست ، اسلحه خود را به سمت آن ها نشانه رفته و از آنها خواستم دست هايشان را بالا ببرند، اما اكبر مقاومت كرد و به سمتم آمد، در اين زمان به سمتش شليك كردم كه او به قتل رسيد، بعد از آن به تقي شليك كردم كه او به شدت مجروح شد، اما زنده ماند. اين جنايتكار در خصوص سومين جنايت نيز گفت:  سومين قرباني ام بهروز نام داشت، پس از حادثه باغ تصميم گرفتم نامه تهديد آميز را از طريق بهروز به او برسانم.
شب حادثه همراه يك افغاني به نام فضل احمد در حالي كه نقابي به صورت داشتم به باغ رفتيم، فضل احمد وارد باغ شد، اما بهروز با ديدن او شروع به داد و فرياد كرد،به خاطر اين كه احتمال مي دادم بهروز مرا شناخته باشد به سمت سرش به صورت رگبار شليك كردم.
سرقت مرگبار
از طلافروشي فردوسيه
سيامك در ادامه در خصوص قتل مردي كه در جريان سرقت از طلافروشي كشته شده بود، گفت: چون در جريان قتل ها پولي دستم را نگرفته بود برادرانم را وادار كردم تا دست به سرقت مسلحانه بزنيم ، ما از قبل طلافروشي را شناسايي كرده بوديم و از آن جا كه اين مغازه در يك منطقه كه اطراف آن بيابان بود قرار داشت، امكان فرار ما زياد بود، از سويي به خاطر وضعيت محل تصور مي كرديم مرد طلافروش نتواند در برابرمان مقاومت كند . وي در ادامه قتل همسايه طلا فروشي را يك اتفاق دانست و گفت :بعد از سرقت طلافروشي قصد دور شدن از آنجا را داشتيم اما مرد همسايه شروع به پرتاب آجر كرد، من او را تهديد كردم كه آجر پرت نكند اما او بي توجهي كرد و همين مسئله باعث شد به شدت عصباني شوم و به سوي وي شليك كنم . البته من قصد نداشتم اين مرد را بكشم و فقط مي خواستم او را بترسانم ، اما گلوله به او خورد وجان باخت.
در ادامه جلسه دادگاه سعيد متهم رديف دوم با تاييد اظهارات سردسته باند، اتهام قتل احمد را قبول كرد اما گفت: تير شليك شده از اسلحه ام در برخورد به زمين كمانه كرد و به قفسه سينه احمد اصابت كرد. اين مرد كه تعداد زيادي اسلحه از وي كشف شده است در دادگاه مدعي شد اسلحه ها را براي قتل افراد مختلف تهيه كرده است.
در پايان جلسه دادگاه مهران متهم رديف سوم كه دو متهم قبلي مدعي بودند كه او آنها را براي قتل نخستين قرباني كه پدر زنش بود اجير كرده است، منكر همكاري در قتل پدرزنش شد و گفت صحبتهاي اين دو مرد همه اش دروغ است و آنها مي خواهند پاي مرا بي خودي به اين جنايت بكشند و به اين ترتيب از دادگاه مي خواهم مرا تبرئه كند . برپايه اين گزارش، با دفاع وكلاي متهمان و ختم جلسه قرار است حكم ظرف مدت قانوني صادر شود.

دستگيري ازبك دوم در رباط كريم
گروه حوادث- مرد افغاني در شهرستان رباط كريم به اتهام قتل 5 زن دستگير شد.
اين مرد متهم است پس از قتل 5 زن اجسادشان را داخل چاهي در حوالي رباط كريم انداخته است. بررسي هاي پزشكي قانوني حاكي از آن است كه مرد افغاني قربانيان خود را با ضربات جسمي سخت و يا به وسيله روسري به قتل رسانده است. در حال حاضر محلي كه مرد جنايتكار براي مخفي كردن اجساد از آن استفاده مي كرده است، تحت بررسي قرار داد و ماموران سرگرم تحقيقات از اين مرد جنايتكار هستند.

كشف كارگاه ساخت داروي تقلبي با مارك چيني
اصفهان- خبرنگار همشهري: با كشف يك كارگاه توليد داروي تقلبي چيني در شاهين شهر اصفهان مقداري زيادي داروي تقلبي با مارك كشور چين كشف شد.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي و درماني استان اصفهان، بازرسان معاونت غذا و داروي اين دانشگاه پس از شناسايي كارگاه ساخت داروي تقلبي در شاهين شهر، با هماهنگي دادگاه انقلاب و نيروي انتظامي وارد اين كارگاه شده و با دستگيري سازندگان داروهاي تقلبي مقدار زيادي از اين داروها را كشف كردند.
با انتقال متهمان به بازداشتگاه تحقيقات تخصصي درباره ابعاد فعاليت مجرمانه آنها ادامه دارد.

نقشه رييس قلابي بانك براي كف زني از مشتريان
گروه حوادث- نقشه سياه يك سارق سابقه دار براي كف زني از مشتريان بانك فاش شد.
مدتي پيش گزارشي در اختيار پليس ورامين قرار گرفت كه از سرقت پول هاي مشتريان بانك ها توسط مردي كه خود را رييس بانك معرفي مي كرد حكايت داشت. در اين گزارش آمده بود كه متهم پس از شناسايي افرادي كه از بانك پول دريافت مي كردند، در خارج از بانك به سراغ آنها مي رفت و با معرفي خود به عنوان رييس بانك اقدام به سرقت پول هاي آنان مي كرد. با آغاز تحقيقات پليسي در خصوص اين پرونده، ماموران به تحقيق از تعدادي از مالباختگان پرداختند و متوجه شدند در تمامي اين سرقت ها مشخصات مردي كه خود را رييس بانك معرفي مي كرد يكي بوده است.
در حالي كه چهره نگاري  متهم از سوي پليس نشان مي داد آنها بايد در جست و جوي فردي به نام حميد كه به تازگي از زندان آزاده شده باشند تيم هاي عملياتي وارد عمل شدند و تمامي بانك هايي راكه احتمال مي رفت حميد در آنجا ديده شود زير نظر گرفتند. مدتي بعد سرانجام ماموران توانستند اين كف زن حرفه اي را هنگام سرقت از مشتري بانكي در ورامين شناسايي و او را دستگير كنند. با انتقال مرد ميانسال به اداره پليس وي در بازجويي ها گفت: اواخر دي ماه در حالي كه به تازگي از زندان آزاد شده بودم و هيچ پولي براي گذران زندگي ام نداشتم تصميم به سرقت از مشتريان بانك ها گرفتم و اين بار با معرفي خودم به عنوان رييس بانك اين نقشه را عملي كردم.
وي ادامه داد: پس از آنكه وارد بانك مي شدم، افرادي را كه مبالغ زيادي از باجه  دريافت مي كردند شناسايي مي كردم و با فال گوش ايستادن و نگاه دزدكي به فيش هاي بانكي يا چك هايي كه پشت نويسي مي كردند، مشخصات و هويت آنها را به دست مي آوردم. سپس زماني كه طعمه هايم بانك را ترك مي كردند به دنبالشان مي دويدم و اسمشان را صدا مي زدم. آنها كه فكر مي كردند من از كاركنان بانك هستم توقف مي كردند و من با معرفي خودم به عنوان رييس بانك و اين ادعا كه بخشي از پولشان به آنها پرداخت نشده است شروع به شمارش چك هاي مسافرتي آنان كرده و از اين طريق تعدادي از چك ها را سرقت مي كردم. پس از بازگرداندن بقيه پول  به مشتري بانك در حالي كه او هم با شمارش پول ها متوجه مي شد مقداري از چك ها كم شده است وانمود مي كردم كه كار دارم و از مالباخته مي خواستم به بانك برگردد و بقيه پولش را بگيرد. سرهنگ احمد قاسم خاني، فرمانده انتظامي ورامين روز گذشته با بيان اين خبر گفت: در حالي كه كمتر از يك ماه از آزادي اين متهم 57 ساله مي گذرد، وي تا كنون به 60 فقره كف زني با اين شگرد در قرچك، ورامين و شهر ري اعتراف كرده و۳۰ شاكي توانسته اند وي را شناسايي كنند.

حمله كارگر ناشناس به زن صاحبخانه
گروه حوادث- كارگر جوان كه براي نظافت به خانه اي در شمال تهران رفته بود، وقتي با چاقو قصد اخاذي از زن صاحبخانه را داشت ، با مقاومت پسر صاحبخانه كه در اتاق ديگري بود ناكام ماند.
صبح سه شنبه گذشته زن 50 ساله اي كه براي خانه تكاني نوروز به دنبال كارگر نظافتچي مي گشت، وقتي صداي كارگري را از كوچه شنيد از وي خواست به خانه آنها آمده و كار نظافت خانه را انجام دهد. قاضي رضا جعفري معاونت دادسراي جنايي تهران روز گذشته با اعلام اين خبر گفت : لحظاتي بعد وقتي كارگر جوان به خانه آمد، با تصور اينكه زن صاحبخانه درخانه تنها است ،ناگهان با چاقويي كه در لباسش پنهان كرده بود به قصد سرقت به وي حمله ور شد .
اين در حالي بود كه جوان سارق نمي دانست سروصداي زن، پسر 23ساله خانواده را كه دراتاق خواب درحال استراحت بود به بيرون از اتاق مي كشاند .پسرجوان با مشاهده درگيري مادرش با مرد جوان با تيغ موكت بري كه روي ميز اتاقش وجود داشت به سوي مرد جوان ناشناس حمله ور شده و با تيغ موكت بري مرد جوان را مجروح كرد . مرد مهاجم درحالي كه دچار خونريزي شده بود ازمحل حادثه متواري شد. قاضي رضا جعفري معاون دادسراي جنايي پايتخت روزگذشته با اعلام اين خبر گفت : پليس بعد از اطلاع از ماجرا جستجوي ويژه اي را براي دستگيري متهم فراري آغازكرد وكارآگاهان درمدت كوتاهي توانستند متهم را در حالي كه در يكي از بيمارستانهاي مركزي تهران درحال مداواي دست مجروحش بود بازداشت كنند.

شهرام جزايري چگونه فرار كرد
گروه حوادث - شهرام جزايري عرب، متهم مشهور پرونده مفاسد اقتصادي كه 5 سال قبل به اتهام اختلال در نظام اقتصادي به 30 سال حبس محكوم شده بود، روز سه شنبه زماني كه براي شناسايي اموالش عازم محل استقرار كارشناسان منتخب دادگاه بود، با اغفال ماموران محافظش فرار كرد.
برخي منابع عصر ديروز خبر دادند شهرام جزايري عرب كه چندي پيش مجدداً محاكمه شده و قرار بود راي وي تا چند روز آينده صادر و اعلام شود،پس از فرار روز سه شنبه از مرزهاي كشور خارج شده است.
منابع رسمي خبر خروج جزايري از كشور را تاييد نكردند.
با گذشت يك روز از فرار جزايري روز گذشته قوه قضائيه با تاييد خبر فرار وي در اطلاعيه اي اعلام كرد: در خصوص اخبار منتشره راجع به متواري شدن شهرام جزايري عرب، متهم به تحصيل مال به طريق نامشروع و استفاده از سند مجعول و پرداخت رشوه به اطلاع مي رساند نامبرده كه در معيت مامورين مراقب به صورت تحت الحفظ جهت شناسايي اموال، در حال اعزام به محل استقرار كارشناسان منتخب دادگاه بوده در نتيجه اغفال مامورين، متواري گرديده است. در اين اطلاعيه در توضيح اقداماتي كه براي دستگيري اين متهم صورت گرفته، آمده است: با گزارش فرار اين متهم از سوي دادستان عمومي و انقلاب تهران حكم جلب وي به همه مراجع نظامي و انتظامي و امنيتي صادر گرديده است، ضمن آنكه مامورين مراقب وي جهت تحقيقات لازم، تحت تعقيب كيفري قرار گرفته اند.
تحقيقات گسترده
در همين حال اصغر جهانگير رييس حفاظت اطلاعات قوه قضائيه از آغاز تحقيقات گسترده براي دستگيري شهرام جزايري كه روز سه شنبه فرار كرده بود خبر داد و درباره نحوه متواري شدن متهم از دست مامورين گفت :تحقيقات گسترده اي را بلافاصله پس از متواري شدن متهم پرونده شروع كرده ايم.
وي با بيان اين كه گفته مي شود،نامبرده در نتيجه اغفال مامورين متواري گرديده است، افزود:چنانچه كساني هم در اين خصوص تخلف يا قصوري كرده باشند، برخورد مي كنيم؛ ضمن اين كه همه مبادي خروجي كشور و مكان هايي كه احتمال مي دهيم متهم تردد كند را تحت نظر گرفتيم و اميدواريم با سرنخ هايي كه دنبال مي كنيم در ساعات آينده بتوانيم وي را دستگير كنيم. رئيس حفاظت اطلاعات قوه قضائيه متذكر شد: آخرين اطلاعاتي كه داريم شهرام جزايري از كشور خارج نشده است.
جهانگير تاكيد كرد: بازجويي از مامورين در جريان است تا نحوه و زمان فرار متهم مشخص شود. رئيس حفاظت اطلاعات قوه قضائيه خاطرنشان كرد: همه تلاش خود را از طريق همه مراجع به كار بستيم و ان شاء الله در ساعت هاي آينده با توجه به سرنخ هايي كه داريم وي را جلب و به محل بازداشتگاه بازگردانيم.
در همين حال محمود سالاركيا معاون دادستان در امور زندانيان و نظارت بر ضابطان نيز با بيان اينكه شهرام جزايري از مرزهاي رسمي كشور خارج نشده است، گفت: براي جلب شهرام جزايري دستور ويژه صادر شده است اما وي از مرزهاي رسمي كشور خارج نشده است.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
داخلي
شهري
دانش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |