يكشنبه ۶ اسفند ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۲۱۵ - Feb 25, 2007
طرح ناجا، دادستاني، بسيج و اطلاعات براي چهارشنبه آخر سال
برخورد شديد با اراذل و اوباش از 15 اسفند
015294.jpg
گروه اجتماعي - طرح افزايش امنيت اجتماعي به منظور تأمين امنيت شهروندان ، از 15 اسفند ماه جاري تا نيمه نخست فروردين 86، اجرا مي شود.
سردار سرتيپ محمدرضا عليپور در نشستي با خبرنگاران گفت: اكنون كه نزديك روزهاي پاياني سال 85 هستيم به منظور آسايش رواني بهتر مردم وتنگ كردن فعاليت هاي اراذل و اوباش، طرح تشديد افزايش امنيت اجتماعي با هماهنگي دادستان عمومي انقلاب، سازمان اطلاعات و سازمان احياي امر به معروف و نهي از منكر اجرا مي شود.
رئيس پليس اطلاعات و امنيت عمومي  تهران بزرگ توضيح داد: محلي براي طي دوره محكوميت اين افراد از سوي سازمان زندان هاي تهران تعيين شده است.
دادستان عمومي و انقلاب تهران نيز در خصوص اقدامات دادسراي تهران براي برقراري امنيت در چهارشنبه آخر سال گفت: در خصوص پيشگيري از بروز آسيب هاي اجتماعي طرح برخورد با افرادي كه مواد محترقه غيرمجاز و خطرناك را وارد و در معرض فروش مي گذارند، اجرا مي شود.
سعيد مرتضوي گفت: مغازه هايي كه اقدام به فروش مواد محترقه خطرناك كنند نيز پلمب خواهند شد.
وي برخورد با اراذل و اوباش را در قالب 4 محور ذكر كرد و گفت: تظاهر و قدرت نمايي با سلاح سرد، ارعاب، تهديد و سلب آسايش و نظم عمومي، خريد و فروش و نگهداري سلاح سرد، آدم ربايي و نزاع دسته جمعي، زورگيري و اخاذي، ايجاد مزاحمت براي بانوان، ايجاد شبكه فساد و داير كردن مراكز قمار و اشاعه فحشا، منكرات، شرب خمر و تظاهرات مستانه از جمله محورهاي اجراي طرح است.
رئيس پليس اطلاعات و امنيت عمومي  فاتب نيز گفت: دادستان تهران براي زمان طرح در هر يك از 18 ناحيه دادسرا يك واحد بازپرسي و يك واحد دادياري را به منظور رسيدگي و برخورد ويژه با متهمان اين طرح تعيين كرده است.
وي با اشاره به بحث سوءاستفاده از تلفن هاي همراه اظهار داشت: هر چند سوءاستفاده هايي از تلفن همراه صورت مي گيرد لكن اينكه گفته مي شود در بعضي خيابان ها افرادي به اسم پليس گوشي هاي همراه را چك مي كنند، به هيچ وجه صحت ندارد و خلاف قانون است.
عليپور ادامه داد: پليس اطلاعات و امنيت عمومي  با ورود به حوزه ها، مكانها و صنف هايي كه اقدام به انتقال عكس از روي گوشي هاي تلفن همراه و يا سايت ها مي كردند توانست در 5/1 ماه گذشته ، 2658 واحد صنفي را بازرسي و 1443 عدد انواع سي دي ، 43 دستگاه  هارد رايانه محتوي موضوعات مستجهن و 10 جلد ژورنال كشف كند. وي ادامه داد: پليس امنيت همچنين در 5/ ۲ ماه گذشته در مبادي هاي خروجي و ورودي، واحدهاي صنفي بدون مجوز توانست 244 هزار و 140 حلقه سي دي مستهجن را كشف كند.
عليپور در ارتباط با بحث اراذل و اوباش نيز بيان داشت: در 5/2 ماه گذشته 816 نفر دستگير، 570 نفر پس از معرفي به دستگاه قضايي ، زنداني و 17 نفر به علت نبود مصداق عيني آزاد و پرونده سايرين تحت تعقيب قضايي است.

شناسايي
معلولان موفق
گروه اجتماعي- طرح شناسايي معلولان موفق كشور با هدف شناسايي و معرفي توانمندي هاي دانش آموزان و فارغ التحصيلان با نيازهاي ويژه، توسط سازمان آموزش و پرورش استثنايي اجرا مي شود. سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور اعلام كرد: طرح شناسايي معلولان موفق كشور با هدف گردآوري و تدوين اطلاعات مورد نياز تمامي نخبگان و برگزيدگان المپيادها و جشنواره هاي علمي، فرهنگي، مذهبي، هنري، ورزشي، مخترعين و مبتكرين معلول كه داراي رتبه در سطوح استاني، كشوري و بين المللي هستند انجام مي گيرد و محدود به سنين يا مقاطع تحصيلي خاصي نيست.اين سازمان از تمامي دانش آموزان و فارغ التحصيلان معلول مدارس و دانشگاهها خواست براي اجراي هرچه بهتر در اين طرح شركت كنند.

۵۰ هزار ايثارگر، وام خريد و ساخت مسكن دريافت مي كنند
گروه اجتماعي- معاون مسكن و عمران بنياد شهيد و امور ايثارگران گفت: تا پايان سال جاري، 50 هزار نفر از ايثارگران واجد شرايط وام خريد و يا ساخت مسكن دريافت مي ژكنند.
سيد مهدي اميني، معاون مسكن و عمران بنياد شهيد و امور ايثارگران به ايلنا گفت: ايثارگران مستقر در شهرهاي بالا و پايين يك ميليون نفر جمعيت به ترتيب 12 و 10 ميليون تومان وام كمك خريد و يا ساخت مسكن دريافت مي ژكنند.
وي تصريح كرد: وام مذكور به 20 هزار نفر جانباز، 8 هزار نفر همسر، فرزند و والدين شهدا، 3 هزار نفر آزاده و فرزندان كبير شهدا كه واجد شرايط بوده و تاكنون وام دريافت نكرده باشند، اختصاص خواهد يافت. اين در حالي است كه كميسيون تلفيق مجلس شوراي اسلامي با ارائه تسهيلات براي ساخت۶۰ هزار واحد مسكوني به ايثارگران در سطح شهرها و روستاها در قالب بودجه 86 موافقت كرد.در اين راستا بانك مركزي موظف شد تا به جانبازان 25 درصد و بالاتر ، آزادگان و خانواده شهدا تسهيلات بانكي ارائه دهد. به ازاي احداث هر واحد مسكوني براي اين افراد در شهرها و شهرك هاي با جمعيت زير 150 هزار نفر و روستاها 10 ميليون تومان ، شهرهاي با جمعيت 150 تا 500 هزار نفر 12 ميليون تومان ، شهرهاي 500 هزار تا يك ميليون نفر 14 ميليون تومان و همچنين به ايثارگران شهرهاي بالاي يك ميليون نفر نيز 16 ميليون تومان تسهيلات بانكي پرداخت  شود.

كميته امداد، اجازه افزايش مددجويان را ندارد
گروه اجتماعي- كميته امداد اجازه ندارد نسبت به افزايش تعداد مددجويان اقدام كند.مديركل اداره هماهنگي كميته امداد امام خميني(ره) با اعلام اين خبر به خبرگزاري ايلنا گفت: كميته امداد تنها در صورتي مي ژتواند خانواده ژهاي جديدي را تحت حمايت قرار دهد كه به همان ميزان خانواده از پوشش كميته امداد خارج شده باشد .اما به گزارش مهر عبدالرضا مصري، وزير رفاه و تامين اجتماعي از تحت پوشش قراردادن 300 هزار نفر توسط كميته امداد خبر داده است.مصري اين افزايش را دليل اصلي ثابت ماندن مستمري افراد تحت پوشش كميته امداد و بهزيستي قلمداد كرد.وزير رفاه افزود: عدم افزايش مستمري مددجويان تحت پوشش نهادهاي حمايتي در سال آينده به دليل تحت پوشش قرار دادن 300 هزار خانواري است كه در حال حاضر پشت نوبت دريافت خدمات كميته امداد و سازمان بهزيستي هستند.

بازنشستگان به بن 85 هزار توماني مي رسند
گروه اجتماعي- برخلاف گفته هاي مشاور اجرايي سازمان تأمين اجتماعي بن 85 هزار توماني به بازنشستگان تعلق مي گيرد.
ابراهيم عزيز بيگي، مشاور اجرايي سازمان تأمين اجتماعي، ميزان بن بازنشستگان را براي 6 ماهه دوم 60 هزار تومان اعلام كرده بود.
اين در حالي است كه علي خبازها، رئيس كانون بازنشستگان سازمان تأمين اجتماعي پيش از اين خبر از اعطاي بن 85 هزار توماني به بازنشستگان داده بود.
بر اساس گفته هاي خبازها پيرو بخشنامه صادر شده از سوي داوود مددي، مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي، ميزان كمك ياد شده در سال جاري از مبلغ 120 به 145 هزار تومان براي يك سال افزايش مي يابد لذا صدور مجوز پرداخت مرحله دوم كمك فوق ضروري است.در قسمت ديگري از اين بخشنامه آمده است با رعايت مفاد ساير بندهاي دستور اداري ياد شده ترتيبي اتخاذ شود كه ليست مربوطه به صورت جداگانه از سيستم اخذ و به همراه عيدي حداكثر تا پايان بهمن ماه سال 85 به مبادي پرداخت تحويل شود.به نظر مي رسد بر اساس اين بخشنامه ميزان بن 6 ماهه دوم سال جاري بازنشستگان 85 هزار تومان و بدون هيچ تغييري پرداخت خواهد شد.خبازها تأكيد كرده است كه اين افزايش پرداخت تنها براي 6 ماهه پاياني سال جاري در نظر گرفته شده است و در سال آينده امتداد نخواهد داشت.
از سال آينده اجرا مي شود
جريمه الكترونيكي رانندگان متخلف
ايلنا: رئيس پليس راهنمايي و رانندگي گفت: از سال آينده دستگاه ژهاي PDA كه مربوط به جريمه الكترونيكي رانندگان است در اختيار 1500 تيم گشتي در جاده ژهاي كشور قرار مي ژگيرد تا نسبت به صدور جريمه الكترونيكي رانندگان اقدام شود.
سردار محمد رويانيان، رئيس پليس راهنمايي و رانندگي، گفت: سيستم ژها و دستگاه ژهاي مربوط به جريمه ژهاي الكترونيكي در شهرها و جاده ژهاي پرترددي كه تخلفات رانندگان در آنها بيشتر از ساير مسيرهاي ارتباطي است، قرار مي ژگيرند و به اين ترتيب ميزان خطا در جريمه رانندگي كاهش بيشتري مي ژيابد.
وي با تأكيد بر اين كه در سال آينده اشتباهات در جريمه رانندگي به حداقل خواهد رسيد، افزود: براي رسيدگي به اعتراضات افراد در خصوص جرائم رانندگي در سال آينده مكانيزمي طراحي مي ژشود كه افراد در كوتاه ژترين زمان شكايت خود را ارائه كرده و پاسخ مربوط به آن را دريافت كنند.به گفته رويانيان، از سال آينده سيستمي طراحي مي ژشود كه افراد در زمان گرفتن گواهي عدم خلاف از مراكز پليس+10 بتوانند شكايت خود را نيز ارائه و پاسخ مربوط را دريافت كنند.
وي با اشاره به اين كه بايد در صورت عدم تأييد شكايت مردم از جرائم رانندگي نسبت به افزايش جريمه آنان اقدام شود، گفت: در صورتي كه شكايت فرد از جريمه رانندگي مورد تأييد قرار نگيرد قاضي بايد ميزان جريمه فرد را تا 3 برابر افزايش دهد؛ در حالي كه متأسفانه در كشور ما اين اقدام صورت نمي ژگيرد.
وي خاطرنشان كرد: در صورتي كه شكايات مردم در شوراي حل اختلاف مورد تأييد قرار گيرد، بايد خسارت مربوط به اتلاف وقت و هزينه فرد شاكي از طريق دولت تأمين و در اختيار او قرار گيرد.
بزرگداشت پنجاه و پنجمين سالگرد استقلال كانون وكلا
گروه اجتماعي- با حضور بيش از 3 هزار وكيل دادگستري مراسم پنجاه و پنجمين سالگرد استقلال كانون وكلا برگزار مي شود .
بهمن كشاورز، رئيس كانون وكلاي دادگستري در اين باره گفت :كانون وكلاي دادگستري در طول عمر صد ساله و استقلال پنجاه و پنج ساله خود تلاش كرده است كه با استقلال به دست آورده تضميني براي رعايت حق دفاع مردم و نيز توسعه و حفظ حقوق اجتماعي و سياسي مردم باشد.مراسم امسال با ارائه گزارشي در مورد مهمترين مسائل مبتلابه كانون و چالش هاي استقلال آغاز خواهد شد و از روزنامه نگاران و شركت كنندگان در جشنواره مطبوعاتي وكيل و وكالت و برندگان اين جشنواره تجليل خواهد شد.
اين مراسم ساعت 18 روز دوشنبه هفتم اسفند در تالار بزرگ كشوربرگزار مي شود.

با مردم
گراني بليت قطار
بهاي بليت قطار تهران- يزد از ابتداي سال 85 تاكنون دو بار افزايش پيدا كرده، اما در ارائه خدمات، هنوز بهبودي مشاهده نمي شود.
مودت خواه- يزد
بهره سنگين
بابت خريد خودرو به روش ليزينگ هنوز اقسام وام با بهره 25 درصد از ما كسر مي گردد و در نتيجه يك خودرو 7ميليون توماني، 11 ميليون تومان براي ما تمام مي شود. با توجه به كاهش ميزان بهره وام هاي بانكي، بهتر است در اين مورد نيز اقدام شود.
الف. نجفي تهران
گاز مي خواهيم
خط اصلي لوله گاز از طرف يزد از نزديكي خور و بيابانك عبور مي كند و همچنين خط راه آهن نيز به اين شهر نزديك است. علي رغم اين، اهالي خور و بيابانك همچنان از داشتن گاز و راه آهن محروم اند.
سيدعلي موسوي خور و بيابانك
تأخير در اجراي طرح
@ به موجب قانون تبصره 13، خودروهاي مسافربر شخصي بايد گازسوز شوند. من كه از دارندگان يكي از اين خودروها هستم، براي تحويل خودرو گازسوز در يكي از شركت هايي كه اين خدمات را انجام مي  دهند، ثبت نام كرده ام اما هنوز بعد از ماه ها هيچ اقدامي به عمل نيامده است. به هر حال اين مصوبه بايد از پشتوانه اجرايي كافي برخوردار باشد.
حيدري پور تهران
عكس متهمان
چهره كساني كه مرتكب قتل و جنايت شده اند، نبايد در مطبوعات و ديگر رسانه ها پوشانده شود تا باعث عبرت سايرين گردد.
پرويز حسن زاده تهران
با مردم: به اطلاع اين شهروند محترم مي رسانيم چاپ عكس كساني كه هنوز مجرميت آنها توسط دستگاه هاي قضايي رسماً اعلام نشده، در مطبوعات ممنوع است و به همين دليل، در مواقع ضروري اين عكس ها با پوشاندن صورت يا چشم ها به صورت نامشخص چاپ مي شود. همشهري نيز به همين طريق و به تبعيت از مقررات عمل مي كند.
حذف كنكور و شرايط نابرابر
@ حذف كنكور با در نظر گرفتن سوابق و امتيازات دوران تحصيلي، با توجه به وضعيت و شرايط نابرابر مدارس دولتي با مدارس غيرانتفاعي و مدارس خاص ملاك صحيحي نخواهد بود، مگر آنكه امكانات و تجهيزات و كادر آموزشي ماهر، براي همه مدارس به صورت عادلانه تامين گردد.
مروت ابوالفضلي بوشهر
آبخوري هاي فرسوده
بيشتر آبخوري هايي كه به يادبود شهدا در ميادين و چهارراه هاي پررفت و آمد تهران ايجاد شده بود، دچار فرسودگي شده و غيرقابل استفاده مانده اند. در صورت امكان، به اين مسئله توجه شود.
حسين فرهمند تهران
دانش آموختگان كشاورزي
در كشور چند هزار نفر دانش آموخته رشته كشاورزي جوياي كارداريم كه در هيچ سازمان و موسسه اي امكان اشتغال براي آنها فراهم نشده است. بايد ترتيبي داده شود كه امكان جذب اين نيروها فراهم گردد.
اسعد بابايي لنگرود
هزينه تلفن
با توجه به قطع بودن پنج ماهه تلفن ثابت اينجانب، درخواست انصراف و برگرداندن تلفن مذكور را كردم اما اداره مخابرات ضمن درخواست اشتراك اين چند ماه كه قانوني است براي هر قبض هزينه 200 پالس را نيز طلب مي كند در حالي كه در اين مدت خط قطع بوده و هيچ مكالمه اي انجام نگرفته است.
بهرام خاكسار اسلامشهر
تاريكي بخشي از جاده قديم كرج
در جاده قديم كرج از كيلومتر۵ تا كيلومتر 14 در وسط جاده تيرهاي چراغ برق كار گذاشته اند اما شب ها روشن نمي كنند. همين كمبود موجب تصادفات شديد به خاطر ديد ضعيف رانندگان به ويژه در محدوده سه راه شهريار مي شود.
حميد حياتي كرج

پاسخ مسئولان
پيگيري شد
عطف به مطلب مندرج در ستون با مردم همشهري مورخ 27/10/85 تحت عنوان مشكلات گروهي از جانبازان، كه توسط جانباز 15 درصد محمودرضا تيموري عنوان شده بود، پس از پيگيري و تماس با وي، نامبرده مشكل اصلي خود را اعتراض به درصد از كارافتادگي اعلام داشته كه توسط كارشناسان معاونت بهداشت و درمان بنياد جهت رفع مشكلات اين جانباز بررسي و راهنمايي هاي لازم صورت گرفته است. ضمناً نامبرده به خدمات بيمارستان روانپزشكي ميمنت هيچ گونه شكايتي نداشته است.
اداره كل روابط عمومي و بين الملل بنياد شهيد و امور ايثارگران

اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
داخلي
شهري
دانش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   بين الملل   |   سياسي   |  
|  شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   دانش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |