يكشنبه ۶ اسفند ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۲۱۵ - Feb 25, 2007
با تلاش دادستان و بازپرس جنايي رباط كريم فاش شد
راز قتل 5 عضو خانواده، درچاه مدفون بود
گروه حوادث- جوان مخوفي كه در جنايتي جنون آميز 5 عضو خانواده خود را به قتل رسانده و اجساد آنها را داخل چاهي در رباط كريم پنهان كرده بود، سرانجام به اين جنايت هولناك اعتراف كرد.
تحقيقات روانشناسانه پليس براي كشف انگيزه اين قاتل خونسرد در حالي ادامه دارد كه او بعد از دستگيري دايما سعي مي كرد با ساختن داستان هاي مختلف وانمود كند افراد ديگري عامل اين قتل عام خانوادگي بوده اند.
ظهر سه شنبه گذشته زماني كه مرد افغاني ميانسالي در تماس با پليس رباط كريم خبر از ناپديد شدن مرموز اعضاي خانواده خواهر زاده اش در روستاي ده حسن داد، تيمي از ماموران عازم اين روستا شدند و به تحقيق براي يافتن ردي از خانواده ناپديد شده پرداختند.
مرد ميانسال در بازجويي ها به پليس گفت: صبح دوشنبه براي آنكه همراه خواهرزاده  ام به نام غلام به سر كار بروم، به خانه آنها در يك انبار متروكه رفتم، اما هر چه در زدم كسي جوابم را نداد. از آنجا كه احتمال مي دادم آنها شب را در جايي ديگر به سر برده اند به طرف محل كارم به راه افتادم ولي آن روز غلام به سر كار نيامد و به همين خاطر نگرانش شدم.
وي ادامه داد: صبح امروز در حالي كه احساس مي كردم اتفاق بدي براي غلام و خانواده اش افتاده است دوباره به خانه  آنها رفتم، اما اين بار برادر زن غلام به نام هاشم را ديدم كه در حال انتقال اثاثيه خانه آنها به يك ماشين بود. وقتي از او درباره غلام و خانواده اش پرسيدم گفت : براي يكي از اقوامشان در كاشان اتفاقي رخ داده و غلام همراه همسر و فرزندانش به اين شهر رفته اند و او نيز قصد دارد پس از فروش مقداري از لوازمش كه در خانه خواهرش بوده به كاشان برود. من كه به رفتار او مشكوك شده بودم پس از رفتنش وارد خانه خواهر زاده ام شده و در آنجا متوجه آثار خوني شدم كه رد آن تا چاهي در 5 متري خانه ادامه داشت.
پس از اظهارت مرد ميانسال، ماموران ماجرا را به قاضي جعفر فرهمند، بازپرس جنايي رباط كريم گزارش كردند و با حضور او در محل تحقيقات تخصصي براي كشف راز اين معماي جنايي آغاز شد.
بازپرس جنايي رباط كريم و كارآگاهان در بررسي اتاق ها متوجه آثاري از خون بر ديوار و كف خانه شدند و سرانجام با ديدن پتويي خون آلود در كنار رختخوابها دريافتند حادثه ناگواري براي غلام و خانواده اش رخ داده است. از آنجا كه تنها سرنخ پليس براي اطلاع از سرنوشت خانواده ناپديد شده بازرسي چاهي بود كه در وسط انبار متروكه قرار داشت، ماجرا به آتش نشاني اطلاع داده شد و امدادگران پس از حضور در محل به جست و جو در داخل چاه پرداختند.
با كشف اجساد خونين غلام، 3 عضو خانواده اش و يكي از برادران همسرش در داخل چاه، به دستور دادستان رباط كريم تحقيقات ويژه پليس براي دستگيري هاشم به عنوان تنها مظنون جنايت آغاز شد و ساعتي بعد كارآگاهان پليس توانستند جوان 35 ساله افغان را كه قصد داشت با تغيير چهره خود را از ديد ماموران مخفي كند دستگير كنند.
بي گناهم!
با انتقال هاشم به اداره پليس، بازجويي هاي تخصصي از او آغاز شد اما وي ادعا مي كرد بي گناه است و نمي داند چه كسي برادر و اعضاي خانواده خواهرش را به قتل رسانده است.
وي در نخستين بازجويي ها ادعا كرد روز جنايت به خانه خواهر ديگرش رفته اما وقتي كه خواهرش به ماموران گفت :به خاطر اعتياد او را از مدتها قبل طرد كرده است ، اين بار داستان ديگري را پيش روي ماموران گذاشت.او مدعي شد دايي غلام كه پليس را در جريان ناپديد شدن خانواده گذاشته بود عامل اين جنايت است ، اما وقتي كه مشخص شد كه اين ادعاي هاشم نيز دروغ است، وي براي سومين بار مدعي شد عامل اين قتل عام خانوادگي 3 نفر از دوستانش بوده اند كه براي سرقت وارد انبار متروكه شده بودند.
پس از بازداشت اين 3 مرد، در حالي كه پليس توانسته بود خريداران اموال مسروقه از خانه  قربانيان را شناسايي كند، آنها را با هاشم و 3 مظنون ديگر پرونده مواجه كرد و همگي آنها در اين مواجهه حضوري گفتند اموال مسروقه را از هاشم خريده اند.
جنون مرگبار
پس از به دست آمدن اين اطلاعات در حالي كه هاشم راهي جز اعتراف پيش روي خود نداشت سرانجام به قتل خواهر، برادر، داماد و دو خواهر زاده اش اعتراف كرد و گفت: من و برادر كوچكترم همراه خانواده خواهرم به عنوان سرايدار در انبار متروكه زندگي مي كرديم، مدت ها بود كه آنها مرا به خاطر اعتياد سرزنش مي كردند و چون جثه ضعيفي دارم مي گفتند كه دست هاي تو دست هاي بچه است و به درد كار كردن نمي خورد.
آنها هميشه به من مي خنديدند و هر وقت مي خواستم كاري كنم مسخره ام مي كردند ، اين اواخر مرا از خانه بيرون كرده بودند. همه رفتارهاي آنها باعث شده بود از آنها كينه به دل بگيرم و بامداد دوشنبه وقتي وارد انبار متروكه شدم تصميم گرفتم از آنها انتقام بگيرم.
براي همين ابتدا غلام و برادرم را غافلگير كرده و به قتل رساندم و سپس به سراغ ديگر اعضاي خانواده رفتم. پس از اين جنايت اجساد مقتولان را به داخل چاه انداختم و چون فكر مي كردم كسي از ماجرا بويي نمي برد فرداي آن روز براي سرقت لوازم خانه به آنجا رفتم.
پس از اعترافات هاشم، بازپرس پرونده براي او قرار بازداشت صادر كرد و متهم براي انجام تحقيقات تكميلي در اختيار پليس قرار گرفت.

شليك مرگ براي وعده دروغين
015315.jpg
015318.jpg
گروه حوادث- مرد كارخانه دار وقتي يكي از آشنايانش به وي وعده داد مي تواند در مقابل گرفتن 80 ميليون تومان ، وام
۵ ميلياردي براي وي فراهم كند، هرگز نمي توانست تصور كند وعده دروغين اين جوان سرآغاز ماجرايي خواهد بود كه مرگ او را رقم مي زند.
ساعت 22 و۳۰ دقيقه چهارشنبه گذشته، وقتي ماموران گشت كلانتري 157 كيانشهر در نزديكي پارك جنگلي ميرزا كوچك خان با خودروي پژو 206 قرمزرنگي مواجه شدند كه به طرز مشكوكي دركنار خيابان پارك شده بود، با ديدن مرد ميانسالي كه بي حركت در صندلي عقب آن به خواب رفته بود به وارسي دقيقي از خودرو دست زده و در آن هنگام بود كه دريافتند مرد ميانسال با شليك گلوله از پاي درآمده است. با گزارش موضوع كارآگاهان ويژه قتل پليس آگاهي تهران و بازپرس محمد حسين شاملو براي بررسي صحنه جنايت به محل كشف جسد رفتند.
در حالي كه مقتول هيچ كارت شناسايي اي به همراه نداشت ، با استعلام پلاك خودرو نشاني از خانواده اين مرد در اختيار پليس قرار گرفته و در تماس با آنها مشخص شد مقتول مرد 41 ساله اي به نام مصطفي است كه صاحب يك كارخانه سنگ تزئيني مي باشد. در بازجويي از پسر جوان مقتول وي در توضيح ماجرا گفت: پدرم ساعت يك بعد از ظهر، براي پس گرفتن يك چك 80 ميليون توماني قراري با يكي از آشنايانمان به نام امير حسين كه منزلش درهمين حوالي است داشت و به اين دليل از خانه خارج شد. با اظهارات اين مرد جوان ، به دستور بازپرس محمد حسين شاملو، امير حسين به عنوان مظنون كليدي جنايت تحت تعقيب قرار گرفت و كارآگاهان جنايي پايتخت در عملياتي ضربتي در كمتر از 6 ساعت از زمان كشف جسد ، مرد جوان را در خانه اش در طبقه دوم آپارتماني در مقابل محل كشف جسد بازداشت كردند.
سرهنگ حسين خوئيني معاون آگاهي پايتخت روز گذشته در توضيح خبر دستگيري متهم اصلي پرونده گفت: متهم كه 28سال سن دارد ، در ابتدا منكر جنايت بود، ولي وقتي در برابر بازجويي تخصصي كاراگاهان اداره 10 آگاهي تهران قرار گرفت لب به اعتراف گشوده و به قتل مصطفي اعتراف كرد.
اين متهم در خصوص علت قتل مرد كارخانه دار گفت: چند ماه قبل ازجنايت مقتول 80 ميليون تومان به من داد تا برايش وام 5ميلياردي فراهم كنم، ولي نتوانستم وام را برايش تهيه كنم. چند روز قبل از جنايت مصطفي با من تماس گرفت و چون فهميده بود كه وعده ام دروغ بوده ، از من خواست پولش را به وي بازگردانم. در حالي كه مستاصل شده بودم، پس از تهيه كلت كمري به بهانه پس دادن چك با مقتول قرار گذاشتم.
مصطفي ساعت 14 به خانه ام آمد، همسر و فرزندم درخانه نبودند، بعد از آنكه يك ساعت با يكديگر صحبت كرديم، مصطفي با خانواده اش تماس گرفت و بعد از پايان اين تماس بود كه ناگهان او را غافلگير كرده و به سمتش شليك كردم. پس از جنايت جسد را طوري كه همسايه ها مشكوك نشوند، به داخل خودرواش برده و در كنار پارك جنگلي رها كرده و متواري شدم.
با اعترافات اين متهم اسلحه كمري نيز به همراه تلفن همراه مقتول درداخل پاكتي كنار درختان پارك جنگلي درفاصله اندك ازمحل كشف جسد پيدا شد . تحقيقات قضايي برروي اين پرونده جنايي زير نظر بازپرس محمد حسين شاملو در شعبه يكم بازپرسي دادسراي جنايي تهران تا فاش شدن تمام ابعاد حادثه ادامه خواهد يافت .

در اتوبان كرج قزوين رخ داد
مرگ 6 نفر در۲ حادثه رانندگي
عكس: ايسنا
015321.jpg
گروه حوادث- برخورد 7 دستگاه خودرو در اتوبان كرج - قزوين به مرگ يكي از سرنشينان منجر شد؛ اين در حالي بود كه در حادثه اي ديگر كه 10 دقيقه بعد رخ داد، 5 مسافر كه در انتظار خودرو كنار اتوبان ايستاده بودند، جان خود را از دست دادند.
سرهنگ بابانژاد، فرمانده انتظامي ساوجبلاغ با اعلام اين خبر گفت: ساعت 7 و 45 دقيقه صبح پنجم اسفند ، در كيلومتر 78 اتوبان تهران - قزوين، 6 دستگاه خودرو سواري و يك كاميون در لاين شمالي مسير و در محور كرج - قزوين با هم برخورد كردند. در حالي كه 6 تا 8 تن در اين حادثه مجروح و به بيمارستانهاي كرج و هشتگرد منتقل شدند، راننده يكي از خودروها بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد. اين در حالي بود كه يكي از پيكان ها در جريان اين حادثه به طور كامل در آتش سوخت.
فرمانده انتظامي ساوجبلاغ همچنين از وقوع حادثه اي ديگر به فاصله 10 دقيقه پس از حادثه اول خبر داد و گفت: ساعت 7 و 54 دقيقه صبح ، يك دستگاه پرايد نقره اي به رانندگي جوان 26 ساله اي كه از لاين شمالي اتوبان كرج -قزوين به سمت قزوين حركت مي كرد، مقابل شهر جديد هشتگرد بر اثر سرعت زياد و احتمالا خواب آلودگي تعادلش را از دست داد و پس از برخورد با گاردريل سمت راست اتوبان، به پنج مسافر كه در خروجي شهر جديد هشتگرد در انتظار خودرو بودند، برخورد كرد كه بر اثر آن، هر 5 مسافر دردم جان باختند
خودرو پرايد سپس به پرايد مشكي رنگ ديگري كه در شانه خاكي اتوبان متوقف بود، برخورد كرد كه به مجروحيت راننده آن منجر شد .
به گفته سرهنگ بابانژاد، حال عمومي و جسماني راننده هردو پرايد رضايت بخش اعلام شده است.

دادستان تهران:
جزايري را دستگير مي كنيم؛ عوامل دخيل
در فرار شناسايي شدند
ايسنا: دادستان عمومي و انقلاب تهران در حاشيه  بيستمين جلسه  ستاد پيشگيري و مبارزه با جرايم خاص گفت : متهم را دستگير خواهيم كرد و در اين زمينه به سرنخ هايي دست يافته ايم.
سعيد مرتضوي با بيان اين كه جزايري را سريعا ممنوع الخروج كرده اند، گفت: نامه اي به تمامي واحدهاي اطلاعاتي و امنيتي ارسال كرديم و هر منفذي كه براي خروج وي متصور است، براي آن مرجع، جلب، شناسايي و تعقيب جزايري را صادر كرديم. دادستان تهران اظهار داشت: حتي اگر جزايري از كشور خارج شود، از طريق اينترپل - پليس بين الملل - وي را تعقيب و به كشور بازمي گردانيم.
مرتضوي افزود: چند نفر از عواملي كه در فرار جزايري دخيل بوده اند، شناسايي كرده ايم كه در بازداشت موقت هستند و تمام افرادي كه در فرار اين متهم نقش داشته اند تا يكي دو روز آينده مورد تعقيب قرار گرفته و بازداشت مي شوند.
در همين حال سخنگوي قوه قضاييه از تشكيل هياتي سه نفره با حكم رييس قوه براي پيگيري متواري شدن جزايري خبر داد. دكتر جمشيدي گفت :نتيجه  بررسي هيات، تا 15 روز ديگر اعلام مي شود
وي افزود: با حكم رييس قوه قضاييه، عليرضا آوايي رييس دادگستري استان تهران، اصغر جهانگير رييس حفاظت و اطلاعات قوه قضاييه، خلفي دادستان انتظامي قضات، مامور پيگيري موضوع متواري شدن شهرام جزايري شدند.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
داخلي
شهري
دانش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   بين الملل   |   سياسي   |  
|  شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   دانش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |