پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۵۶ - Aug 10, 2006
با تغيير اساسنامه سازمان سردخانه و كشتارگاه شهرداري تهران صورت مي گيرد
افزايش نظارت شهرداري بر فرآوري
و توزيع محصولات پروتئيني
از ميان ۳۴ كشتارگاه شهر تهران تنها ۷ كشتارگاه صنعتي و بهداشتي است سالانه يك ميليون ذبح غيربهداشتي دام در تهران انجام مي شود
گروه شهري- اساسنامه سازمان سردخانه و كشتارگاه شهرداري تهران به زودي تغيير خواهد كرد. اين اساسنامه بعد از تأييد محمدباقر قاليباف شهردار تهران به منظور تصويب نهايي تقديم شوراي اسلامي شهر تهران شده است.
به گزارش همشهري، حسن طاهري مديرعامل سازمان كشتارگاه و سردخانه شهر تهران مي گويد: براساس بند ۲۰ قانون ۵۵ شهرداري ها، شهرداري مسئول ايجاد زيرساختهاي لازم براي تامين سلامت و ايجاد امنيت غذايي در محصولات پروتئيني عرضه شده در سطح شهر است.
وي ادامه داد: اساسنامه جديد بر مديريت واحد شهري و نظارت شهرداري بر مراحل فرآوري، توزيع و عرضه محصولات پروتئيني در شهر ۸ ميليون نفري تهران تاكيد دارد.
به گفته مديرعامل سازمان سردخانه و كشتارگاه هاي شهرداري تهران، براساس اين اساسنامه وظايف جديد شهرداري در اين حوزه از ۲ به ۱۲ بند افزايش مي يابد كه ازجمله آنها ايجاد ۴ ترمينال گوشت و عرضه دام، ايجاد كشتارگاه هاي صنعتي و مراكز كشتار دام و سردخانه هاي مجهز، ايجاد و تجهيز مراكز عمده عرضه گوشت با مشاركت بخش خصوصي و هدايت و نظارت شهرداري است.
وي مصرف روزانه گوشت تهران را ۴۰۰ تن گوشت قرمز و ۶۰۰ تن گوشت سفيد اعلام كرد و به همين دليل بر ضرورت هماهنگي در نحوه كشتار، توزيع،  نظارت بر كيفيت بهداشتي مواد پروتئيني و سردخانه ها تاكيد كرد و افزود: براساس ماده ۱۳۶ برنامه سوم توسعه، برخي از امور در تصدي دولت مي بايست به شهرداري ها محول شود.
طاهري اظهار اميدواري كرد، در يك فاصله زماني ۵ ساله مفاد ۱۲ بندي اساسنامه جديد سازمان كشتارگاه و سردخانه در شهر تهران تحقق يابد.
وي گفت: هم اكنون از ميان ۳۴ كشتارگاه شهر تهران تنها ۷ كشتارگاه صنعتي و بهداشتي و مابقي سنتي است كه همين امر بهداشت مواد پروتئيني عرضه شده را با اشكال مواجه ساخته است. مديرعامل سازمان سردخانه ها در
اين باره به ذبح غيربهداشتي سالانه يك ميليون رأس دام در تهران اشاره و بر ضرورت جمع آوري مراكز غيربهداشتي عرضه دام تأكيد كرد.
طاهري گاراژ ها،  باغها و حتي برخي ساختمانهاي مسكوني را از جمله مراكز غيرقانوني ذبح دام برشمرد و از احتمال بيماربودن بسياري از دامها و انتقال انواع بيماريهاي مشترك بين دام و انسان سخن گفت.
وي ضمن تاكيد بر لزوم جلب مشاركتهاي مردمي و سرمايه گذاري بخش خصوصي در احداث كشتارگاههاي صنعتي گفت: سياست شهرداري تهران نه تصدي گري بر امور كه هدايت و نظارت بر نحوه فعاليتها و در نهايت بهبود و ارتقاء كمي و كيفي خدمات عرضه شده به شهروندان در اين بخش است.

معاون گروه هاي نظارت شوراي شهر تهران:
حوزه هاي نظارتي شوراها بايد گسترش يابد
اگرچه شوراها رفته رفته جايگاه نظارتي خود را بر شهرداري ها پيدا كرده اند ولي هنوز نظارت آنها بر ساير دستگاه ها رنگ و بوي جدي نگرفته است.
عكس : عليرضا بني علي
010809.jpg
گروه شهري- نقش و جايگاه نظارتي شوراها علاوه بر شهرداري بايد در ارتباط با ساير نهادها و حوزه هاي شهري نيز تقويت و اين امر در بازنگري قانون شوراها به درستي پيش بيني شود.
معاون گروه هاي نظارت شوراي اسلامي شهر تهران در گفت وگو با همشهري افزود: مطابق قوانين موضوعه، شوراها در كنار قانون گذاري و تصويب قوانين و مقررات، وظيفه نظارت بر حوزه هاي مختلف امور شهري را نيز برعهده دارند ولي با اين وجود نظارت آنها تنها بر شهرداري ها امكان پذير است و تقريباً ساير حوزه ها همچنان از حيطه نظارت آنها خارج هستند و شوراها نظارتي بر آنها ندارند.
خسرو دانشجو افزود: به دليل اين كه در حال حاضر ارتباط منطقي و مدون و از پيش تعيين شده اي بين شوراها و ساير دستگاه هاي اجرايي وجود ندارد، اعمال نظارت شوراها بر ساير حوزه هاي شهري از جمله فرهنگي، اجتماعي، آموزشي، بهداشتي و مخابراتي با موانع و مشكلاتي روبه رو است.
مخبر كميسيون شهرسازي شوراي شهر گفت: اگر قرار است شوراها جايگاه اصلي خود را در مسائل شهري داشته باشند بايد قوانين شوراها به گونه اي بازنگري شود كه شوراها بتوانند با در دست داشتن ابزارهاي قانوني وظيفه خود را به خوبي ايفا كنند.دانشجو افزود: افتراق و چندپارگي در مديريت، آسيب هاي جدي به جوامع شهري مي زند و رفع اين مشكل با سازوكارهاي قانوني اجتناب ناپذير است.
وي گفت: در بازنگري قانون شوراها بايد تكليف ساير سازمان ها و دستگاه هاي اجرايي و نحوه ارتباط و تعامل آنها با شوراها روشن شود.
معاون گروه هاي نظارت شوراي شهر افزود: با گذشت حدود ۲ دوره فعاليت شوراهاي شهر هم اكنون نظارت پذيري شهرداري ها تا حد زيادي بهتر شده است و شوراها رفته رفته جايگاه نظارتي خود را بر شهرداري ها پيدا مي كنند ولي هنوز در ارتباط با ساير دستگاه ها مشكلاتي وجود دارد و باعث شده تا نظارت شوراها بر اين حوزه ها رنگ و بوي جدي به خود نگيرد.
دانشجو گفت: بازنگري در قوانين و برطرف شدن تناقضات موجود، نظارت شوراها بر عملكرد ساير دستگاه ها را نيز امكان پذير و به تبع آن تصميم گيري براي اداره شهر را به سمت يكپارچگي هدايت خواهد كرد.

مديركل خدمات شهري شهرداري تهران:
طرح جهادي ۱۳۷ تاكنون ۵۰ ميليارد ريال هزينه داشته است
010806.jpg
فارس: مدير كل خدمات شهري شهرداري تهران با اشاره به اجراي طرح جهادي ۱۳۷ در برخي مناطق شهر تهران گفت: شهرداري تهران تاكنون ۵۰ ميليارد ريال براي اين طرح هزينه كرده است.محسن صادقيان درخصوص اجراي طرح جهادي ۱۳۷ در ۷ منطقه شهر تهران افزود: در حوزه خدمات شهري شهرداري تهران تاكنون بيش از ۹۴ هزار نفر نيروي خدماتي در روز مشغول به فعاليت بوده اند، تا خدمات بهينه اي به شهروندان تهراني ارايه كنند.به گفته مدير كل خدمات شهري شهرداري تهران در بخش پاكيزه سازي در اين طرح بيش از ۲۳۰ ميليون متر مربع از معابر شهر تهران رفت و روب شده است.
وي ادامه داد: بيش از ۱۰۸ هزار تن زباله، نخاله و ضايعات تاكنون از ۷ منطقه شهر تهران جمع آوري و حمل شده است.صادقيان با اشاره به اينكه در بخش زيبا سازي ۴۸۲ هزار متر مربع جدول رنگ آميزي شده است گفت: ۲۶۰ هزار متر مربع ازكره كره مغازه ها نيز تاكنون رنگ آميزي شده است و بيش از يك ميليون ۳۵۰ هزار متر مربع از بدنه شهري شستشو شده است.
به گفته صادقيان ۸ دستگاه تلويزيون ۲۰۰ اينچ شهري در پارك هاي اين مناطق نصب شده است.
وي با اشاره به اينكه در بخش فضاي سبز در شهر تهران ۲۱۸ هزار بوته گل كاشته و تحويل مردم گرديده است گفت: بيش از ۱۲۵۰ المان شهري (وسايل بازي، ورزش، سطل زباله و غيره) در پارك ها نصب شده است و بيش از۲۲۶۰ متر مربع كف پوش به زمين بازي كودكان اضافه شده است.صادقيان بيان كرد: در بخش بازيافت ۳۵ هزار نفر آموزش چهره به چهره ديدند و ۱۵۲ هزار ۵۰۰ بروشور تبليغاتي به بين شهروندان تهراني توزيع شد و ۳۹۶ هزار كيسه پلاستيكي و بيش از ۲ هزار مخازن تفكيك از مبدا به اصناف و مجتمع ها واگذار شد.
به گفته صادقيان، شهرداري تهران در اين طرح بيش از ۵۰ ميليارد ريال هزينه كرده است.

روز شمار شهرداري
جمع آوري مكانيزه زباله ۲۲۲ روز
010839.jpg
از قرار معلوم هر روز اتفاق تازه اي مي افتد. هرچند تقريباً دوسوم از سال را پيش رو داريم، طرح جمع آوري مكانيزه زباله هر هفته يك  قدم به پيش مي رود. جمع آوري مكانيزه از قرار به صورت كاملاً مكانيزه در بيش از ۵۰ درصد نواحي شهرداري تهران در حال انجام است. كار جمع آوري زباله ها را نيز خودروهاي كاملاً مكانيزه كه داراي بازوهاي مكانيكي هستند انجام مي دهند.
اين خودروهاي مخصوص تنها در ايتاليا به صورت مكانيزه زباله ها را جمع آوري مي كنند و قيمت هر دستگاه از آن نيز بين ۳۰۰ تا ۴۰۰ ميليون تومان است. از قضا مثل اين كه ايتاليا هم اين تكنولوژي را در اختيار كشور ديگري نمي گذارد.
بازار روز عباس آباد ۱۶ روز
010842.jpg
بعد از آن كه بازار ميدان شهداء آذري در هفته گذشته افتتاح شد، بي ترديد، شمارش معكوس براي بهره برداري از بازار روز عباس آباد هم آغاز شده است. بازار روز عباس آباد، دومين بازارروزي است كه در مرداد و شهريورماه توسط سازمان ميادين ميوه و تره بار به بهره برداري مي رسد. شايد ولادت باسعادت امام حسين(ع) آغازي  باشد براي ساكنان منطقه ۷ شهرداري، به ويژه كساني  كه در حوالي مصلاي تهران و در ضلع جنوبي آن ساكن اند تا بهره برداري بازار روز ۳۴۱۱ مترمربعي را ببينند. اگر ساكنان خيابان علي  اكبري و عباس آباد منتظر افتتاح اين بازارند، حدود دو هفته ديگر صبر كنند.
۴ پاركينگ طبقاتي۲۲۲ روز
010836.jpg
تا پايان سال اگرچه ۲۲۲ روز باقي مانده، اما مي توان تصور كرد كه در يك چشم به هم زدن اين روزها هم بگذرد. شايد اين زمان، چندان طولاني نباشد اگر پس از آن منتظر اتفاقي باشيم. هرچند ممكن است كه اين اتفاق چندان بزرگ نباشد. افتتاح ۴ پاركينگ طبقاتي «لاله»، «صادقيه»، «كاوه» و «طالقاني» مي تواند سهم اندكي از مشكل پارك خودروهاي تهران را به خود اختصاص دهد.
به ويژه اين كه فضاي پارك ۳۰ هزار خودرويي تهران كه در حاشيه خيابان ها حتي براي پارك خودروها، جايي باز كرده، شايد با افتتاح اين پاركينگ ها ميادين شلوغ شهر را اندكي خلوت كند.

راه اندازي اولين مركز معاينه فني خودروهاي
سنگين تا پايان امسال
گروه شهري- رئيس ستاد مركز معاينه فني خودروهاي تهران گفت: تجهيزات ۶ خط مكانيزه معاينه فني خودروهاي سنگين خريداري شده است كه اگر مشكل زمين حل شود تا پايان سال جاري اولين مركز معاينه فني خودروهاي سنگين راه  اندازي خواهد شد.
به گزارش سما، محمدرضا اميري صفت در خصوص نحوه مراجعه صاحبان خودرو، افزود: تمامي شهروندان تهراني از ساعت ۴ تا ۸ بعدازظهر مي توانند به مراكز معاينه فني مراجعه كنند و كارهاي مربوطه را انجام دهند.
وي ادامه داد: ضمن آن كه طبق مصوبه شوراي اسلامي شهر تهران براي مراجعه اول در سال ۵۲۰۰ تومان اخذ مي  شود كه اگر به هر دليلي خودرو موفق به دريافت كارت معاينه فني نشود در مرحله دوم ۱۲۰۰ تومان بايد پرداخت كند.اميري صفت همچنين افزود: زمان استفاده از اين مجوز براي خودروهاي شخصي يك سال و براي خودروهاي مسافربر(تاكسي) ۳ ماه است و پس از اين تاريخ مجدداً بايد تمديد شود.
وي همچنين در خصوص ميزان آمار مراجعات گفت: طبق آمار به دست آمده ميزان مراجعات كل خودروها به اين مركز در سال ۸۴ در مجموع ۵۳۷۱۰۷ بوده است كه در مقايسه با ۳ سال گذشته از رشد قابل توجهي برخوردار بوده است.ضمن آن كه به عنوان مثال آمار مراجعات از ۲۴ تا ۳۰ تير امسال در مجموع ۱۹۲۶۸ مورد بوده است كه به ترتيب در مركز بيهقي با ۴۴۴۲ مراجعه كننده نسبت به هفته گذشته با ۲۹۹۷ مراجعه كننده از رشد ۴۸ درصدي برخوردار بوده است.

كميته بين المللي گردشگري ورزشي
با محوريت ايران تشكيل مي شود
گروه شهري - دبير كميته راهبردي گردشگري ورزشي كشور از تشكيل كميته بين المللي گردشگري ورزشي، با محوريت جمهوري اسلامي ايران خبر داد.
كامبيز بابايي نعمتي در فاصله سه ماه مانده به برپايي «اولين همايش ملي شهر و ورزش» كه ۱۷ و ۱۸ آبان ماه امسال با مشاركت شهرداري تهران برگزار مي شود، سخن مي گفت، با اعلام اين خبر افزود: اين كميته با حضور مسئولان سازمان جهاني جهانگردي تشكيل مي شود.
وي با اشاره به اينكه محور قرار گرفتن ايران در اين اتحاديه، به طور قطع فضاي مناسبي را براي رشد و توسعه گردشگري ورزشي در كشور فراهم خواهد كرد، اظهار داشت: براي جلب نظر كشورهاي دنيا به توريسم كشورمان، ضروري است، به صورت حرفه اي وارد اين مقوله شويم .
وي گفت: كميته بين المللي گردشگري ورزشي، در بلندمدت قصد دارد كه از صنعت پردرآمد گردشگري كه ساليانه بيش از ۲۰ ميليارد دلار به حوزه گردشگري ورزشي اختصاص داده مي شود، سهم اصلي خود را در راستاي برنامه چهارم توسعه و چشم انداز بيست ساله كشور كسب كند.
عضو مشاوران جوان سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، با ابراز خرسندي از برپايي اولين «همايش ملي شهر و ورزش» يادآور شد: با توجه به اينكه «ورزش، شهر و توريسم» يكي از محورهاي اين همايش را تشكيل مي دهد، برپايي اين همايش مي تواند آغاز مناسبي براي توريسم ورزشي كشور به شمار رود.
گفتني است، اولين همايش ملي شهر و ورزش با هدف بررسي تأثير متقابل شهر و ورزش از سوي اداره كل ورزش و تفريحات سالم شهرداري تهران، فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي و دانشكده معماري و شهرسازي دانشگاه علم و صنعت ايران ۱۷ و ۱۸ آبان ماه امسال در تهران برگزار مي شود.

نصب ۴۰۰ سطل زباله در اتوبوس هاي شركت واحد
گروه شهري - طرح نصب سطل زباله در اتوبوس هاي شركت واحد اتوبوسراني به صورت آزمايشي در خط امام حسين - انقلاب انجام شد.
به گزارش سما، مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه گفت: به منظور حفظ نظافت داخل اتوبوس ها، سطل هاي زباله در پايه هاي صندلي نصب خواهد شد.
محمد احمدي بافنده تصريح كرد: اين سطل ها مكعبي شكل است كه در پايه هاي صندلي به صورت سيار نصب مي شود.
وي همچنين گفت: سطل هاي زباله ثابت نيست و به صورت كشويي بيرون كشيده شده و پس از تخليه و شست وشو دوباره در جاي خود قرار مي گيرد.
احمدي بافنده خاطرنشان كرد: اين سطل ها فضاي زيادي را اشغال نمي كند و در ابعاد ۲۵*۲۵ سانتيمتر در يكي از پايه هاي صندلي نصب مي شود.
وي اظهار كرد: طي دو روز آينده ۴۰۰ سطل زباله در خطوط اتوبوس هاي ريالي در مسير امام حسين - انقلاب مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت.مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه گفت: هر اتوبوس با اجراي اين طرح داراي ۲۰ عدد سطل زباله خواهد شد.
وي در پايان اظهار داشت: با اجراي طرح نصب سطل زباله در خط امام حسين - انقلاب، حدود ۹۰ درصد از زباله هاي داخل اتوبوس ها توسط شهروندان درون اين سطل ها ريخته شده است، لذا قصد داريم در تمام ناوگان اتوبوسراني اين طرح را اجرا كنيم.

از چهارگوشه ايران
جشنواره فيلم سازي با تلفن هاي همراه در اصفهان
اصفهان - خبرنگار همشهري: كميته فرهنگ شهروندي شهرداري اصفهان بخش جشنواره فيلم مستند و نماهنگ در دو بخش تصويربرداري با تلفن هاي همراه و هندي  كم را برگزار مي كند.
روابط عمومي سازمان فرهنگي تفريحي شهرداري اصفهان از فيلم سازان آماتور خواست فيلم هاي موردنظر خود را در زمينه فضاي سبز، محيط زيست، مديريت شهري، وسايل نقليه عمومي، آتش نشاني، بازيافت، ترافيك، ميراث فرهنگي، زيباسازي و بهداشت شهري كه مدت آن ۲ تا ۱۰ دقيقه خواهد بود، تهيه كنند.
علاقمندان بايد آثار خود را كه در قالب «وي.سي.دي» و يا «وي.اچ.اس» تهيه شده است، تا بيستم شهريور ماه به دبيرخانه جشنواره به آدرس اصفهان - خانه شهروند، پارك باقوشخانه ارسال كنند.
كنفرانس بين المللي زبان دريايي
در چابهار برگزار مي شود
زاهدان - خبرنگار همشهري: با هدف ارائه راهكارها و يافته هاي جديد در تدريس و ارزيابي زبان تخصصي دريانوردي، قرار است نشست سال جاري كنفرانس بين المللي زبان دريايي، در ايران برگزار شود. زمان برپايي، روزهاي ششم تا دهم آذرماه و محل آن دانشگاه دريانوردي و علوم دريايي چابهار در نظر گرفته شده است.
اين كنفرانس همه ساله در يكي از دانشگاه هاي دريانوردي دنيا برگزار مي شود و دانشگاه دريانوردي و علوم دريايي چابهار امسال موفق شده است تأييديه برپايي آن را در ايران به دست آورد.
در نشست هاي كنفرانس، مدرسين و كارشناسان اين رشته تلاش مي كنند تا شيوه هاي تدريس زبان تخصصي دريانوردان را با استفاده از تازه ترين روش ها و تكنيك ها، به دريانورداني كه با دانش متفاوت براي رده هاي مختلف حرفه دريانوردي تربيت مي شوند، ارائه نمايند.

معاون ترافيك شهرداري تهران:
وضعيت ترافيك اطراف برج ميلاد مجدداً بررسي مي شود
010812.jpg
فارس: معاون ترافيك شهرداري تهران از بررسي مجدد وضعيت ترافيكي اطراف برج ميلاد توسط تيم  هاي كارشناسي معاونت مطالعات سازمان ترافيك و شركت مطالعات حمل و نقل و ترافيك شهر تهران خبر داد.
سيد جعفر هاشمي تشكري با اشاره به دستور شهردار تهران مبني بر انجام پروژه هاي عمراني با توجه به تاثيرات ترافيكي آنها، گفت: جنس فعاليت ها در مجتمع تجاري برج ميلاد همچون فعاليت هاي اقتصادي خيابان جمهوري يا وليعصر نخواهد بود كه باعث جاذبه سفر به اين نقطه شود. وي افزود: با توجه به دسترسي ها و راه هاي مواصلاتي كه در اطراف برج تعبيه شده حتي در صورت توسعه فعاليت هاي تجاري برج، مشكل ترافيكي براي جابجايي مسافر به وجود نخواهد آمد.
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران بار ديگر خاطرنشان كرد: با اين وجود، به تبعيت از دستور شهردار تهران، ۲ مجموعه مطالعاتي در حال بررسي وضعيت ترافيكي منطقه هستند تا اگر نگراني در اين رابطه وجود دارد با تمهيدات لازم رفع شود همانگونه كه اين بررسي ها در مورد شهر آفتاب در حال انجام است.

مديركل جديد روابط عمومي و امور
بين الملل شهرداري تهران منصوب شد
گروه شهري - شهردار تهران طي حكمي ، عليرضا جدايي را به عنوان مديركل جديد روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري تهران منصوب كرد.
به گزارش خبرگزاري شهر ، در حكم شهردار تهران آمده است: با توجه به سوابق و تجارب ارزشمندتان شما را به سمت مديركل روابط عمومي و بين الملل شهرداري تهران منصوب مي  كنم.
در بخشي از حكم شهردار تهران خطاب به مديركل روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري تهران آمده است: براي كارآمدي بيشتر و ايفاي نقش در قالب نهاد مدني به اصول اخلاقي حرفه روابط عمومي و منشور اخلاقي آن عمل شود و به روابط بين الملل اهتمام و براي همه امور برنامه عمل داشته باشيد و در كنار آن با شكل دهي هسته هاي مشورتي در زمينه هاي مختلف و بر اساس وظايف تخصصي سازمان نتايج نظر سنجي ها ، پژوهش ها ، تماس ها ، مطالب رسانه ها و... و تغذيه اطلاعاتي مديران ، ضريب واكنش پذيري آنان را در تصميم گيري هاي درون و برون سازماني افزايش داده و به عنوان بازوي مشورتي مديريت عمل كنيد.
وي خواهان اطلاع يابي و اطلاع شناسي و اطلاع رساني، استفاده اصولي از رسانه  ها ، دوسويه بودن جريان مبادله پيام و توجه به بازخورد ، كلان نگري در انجام وظايف و تاثيرگذار بودن روابط عمومي شده است.
لازم به توضيح است: مديركل جديد ، پيش از اين به عنوان معاون آموزشي سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران ، مدير گروه مطالعات جامعه شناسي پژوهشگاه تعليم و تربيت و مديركل روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش مشغول به كار بوده است.

مديركل خدمات شهري شهرداري تهران:
طرح تفكيك زباله از مبدأ فقط مختص
داخل منازل شهروندان است
گروه شهري- مديركل خدمات شهري شهرداري تهران گفت: طرح تفكيك زباله از مبدأ فقط مختص داخل منازل شهروندان و مجتمع هاي مسكوني است و در سر معابر و خارج منزل امكانات ويژه اي از قبيل مخازن جداگانه تعبيه نمي شود.
به گزارش سما، محسن صادقيان با اشاره به اجراي طرح مكانيزاسيون خدمات شهري شهرداري تهران افزود: اين طرح شامل جمع آوري و حمل زباله، رفت و روب و شستشوي مكانيزه معابر و خيابان ها مي شود و طرح تفكيك زباله از مبدأ را شامل نمي شود.
به گفته وي، شهروندان با تفكيك زباله هاي تر و خشك در داخل منزل، آن را تحويل افراد ويژه اين طرح مي دهند و براي اين كار پيمانكاران تفكيك زباله از مبدأ در تمام مناطق شهرداري فعال شده اند.

نگاه
010803.jpg
بهمن عبدي

در جمع خبرنگاران در مشهد
قاليباف: مسئول در جامعه اسلامي بايد كارآمد باشد
مشهد - خبرنگار همشهري: شهردار تهران گفت: امروزه كسي كه در جامعه اسلامي مسئوليت دارد و در مصدر كاري قرار مي گيرد، بايد كارآمد باشد.
محمد باقر قاليباف در مراسمي به مناسبت گراميداشت  روز خبرنگار در مشهد در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه افزود: امروز اگر كارآمدي دين در عرصه اداره جامعه را با شاخص هاي كمي و كيفي نسنجيم و منصفانه آن را به شاخص هاي قابل قبول و قابل دفاع در دنيا نرسانيم به آرمان هاي امام و شهدا ظلم كرده ايم.
وي ادامه داد: كساني كه انديشه امام را قبول نداشتند، دين را امري شخصي معرفي كرده كه براي اداره جامعه پاسخگو نيست و اگر امروز در اداره جامعه اسلامي كارآمد نباشيم فرقي با آنها نداشته و به اين انديشه خدمت كرده ايم.
قاليباف تصريح كرد: امروز بايد دست به دست هم داده و اشكالات را در جامعه اسلامي برطرف كنيم كه قلم منصف نقش اساسي در اين زمينه دارد. در اين ميان مديراني كه روحيه انتقادپذيري نداشته و كساني كه قلم بي انصافي دارند، برخلاف اين روند حركت مي كنند.
شهردار تهران ادامه داد: رابطه بين مديران و مطبوعات نبايد خارج از تقوي و اخلاص باشد تا بسياري از مشكلات جامعه رفع شود.
او با اشاره به تجربه جنگ و بالا بودن مشاركت خودجوش گفت: بايد اين مشاركت را  امروز نيز در عرصه سياسي، اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي معنادار و مداوم كنيم تا شاهد بركات آن باشيم.
قاليباف در پايان اين مراسم از آغاز چاپ همزمان روزنامه همشهري در تهران و مشهد خبر داد. همچنين با حضور وي، دفتر سرپرستي همشهري در مشهد گشايش يافت.

شهري
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
دانش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |