دوشنبه ۸ اسفند ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۳۲ - Feb 27, 2006
كارنامه عملكرد ۱۱ ماهه بورس تهران منتشر شد
داد و ستد ۸/۵ ميليارد دلاري در بازار سهام
005676.jpg
گروه بورس: آخرين آمار دريافتي نشان مي دهد ارزش كل داد و ستد سهام در بورس تهران ظرف ۱۱ ماه سپري شده از سال ۸۴ به رقم ۸/۵ ميليارد دلار رسيده است.
به گزارش همشهري، تا پايان بهمن ماه امسال در مجموع بيش از ۵۳ هزار ميليارد ريال نقدينگي به سوي سهام شركت هاي پذيرفته شده در بورس تهران سرازير شد. اين ارقام نشان دهنده كاهش شديد در ارزش كل مبادلات بورس نسبت به سال ۸۳ است.
پارسال در مجموع معادل ۱۱ميليارد دلار در بازار سهام تهران سرمايه گذاري شد، اما اين رقم در سال ۸۴ به حدود نصف كاهش يافته است. اين گزارش حاكي است: در ۱۱ ماه گذشته تعداد خريداران سهام و متقاضيان سرمايه گذاري در بورس از مرز ۱/۱ ميليون نفر فراتر رفته و به رقم يك ميليون و ۱۵۰ هزار نفر رسيده است. اين تعداد خريدار در مجموع در ۲ ميليون نوبت مراجعه به كارگزاري ها براي ۶/۱۳ ميليارد برگه سهم عرضه شده در بازار دستور خريد صادر كردند.
آمار عملكرد بهمن ماه در مقايسه با دي ماه نشان مي دهد تعداد خريداران سهام در اين مدت از ۸۱ هزار نفر به ۴۸ هزار نفر تنزل كرده، تعداد سهام مبادله شده نيز از ۷۳۲ ميليون برگه سهم به ۵۹۳ ميليون سهم كاهش يافته است. در عين حال در رقم ارزش كل مبادلات، تغيير چنداني مشاهده نمي شود. در بهمن ماه فعالان بورس معادل ۲۵۰ ميليون دلار از نقدينگي خود را براي خريد سهام پرداختند. ارزش داد و ستدها در دي ماه برابر ۳۰۰ ميليون دلار برآورد شده بود.
ناظران آگاه به مسائل بورس تهران بر اين باورند كه كاهش دامنه نوسان قيمت سهام، از جمله عوامل اصلي در كاهش تعداد خريداران سهام بوده، اين عامل از يك سو سهامداران كوچك را فراري داده و از سوي ديگر شركت هاي بزرگ و عمدتاً وابسته به نهادهاي عمومي و دولتي را به خريد سهام در بازار تشويق كرده است.
بورس تهران از ابتداي امسال تا پايان بهمن ماه، در تالارهاي خود را ۲۲۴ روز به روي متقاضيان سرمايه گذاري گشود. در اين مدت ۷۴۵ هزار نفر براي ۷/۸ ميليارد برگه سهم در تالار اصلي بورس تهران به ارزش ۳۸ هزار ميليارد ريال دستور خريد صادر كردند. در اين مدت ۴۰۵ هزار نفر ديگر در صف خريد ۵ ميليارد برگه سهم عرضه شده در تالار فرعي ايستادند. ارزش كل دادوستدهاي صورت گرفته در تالار فرعي از ۱۵ هزار ميليارد ريال فراتر رفت.
در دوره سپري شده از سال جاري ۳/۲ ميليارد برگه اوراق مشاركت در بورس تهران مبادله شد. حجم مبادلات اوراق مشاركت در بهمن ماه ۳ هزار و ۲۰۰ برگه بود.
اين گزارش حاكي است: در يك ماه گذشته ارزش جاري بازار سهام تهران ۳/۲ درصد كاهش يافت و از ۳۴۷ هزار ميليارد ريال به ۳۳۹ هزار ميليارد ريال افت كرد. اين موضوع موجبات كاهش ارزش جاري بورس را به ۳۷ ميليارد دلار فراهم آورده است. زمستان پارسال ارزش بورس تهران به مرز ۵۰ ميليارد دلار نزديك شده بود. تا كنون نام ۴۲۷ شركت روي تابلوي معاملات بورس تهران درج شده كه در اين ميان به تدريج نام ۱۸ شركت از اين فهرست حذف شده است.

قيمت هاي تضميني چالش اصلي بورس كشاورزي
گروه بورس: معاون  برنامه ريزي  و توسعه  بورس  كالاي  كشاورزي ، قانون  قيمت  تضميني  و همچنين  قانون  مزايده  و مناقصه  را از چالشهاي  موجود براي  فعاليت  اين  بورس  دانست .
به  گزارش  روابط عمومي  بورس  كالاي  كشاورزي ، «اميرحسين  چيذري» در نشست  مشترك  اعضاي  كميسيون  كشاورزي  اتاق  بازرگاني، صنايع  و معادن  ايران  با مديران  بورس  كالاي  كشاورزي ، از تغيير وضعيت  بازار سرمايه خبر داد و افزود: براساس  قانون  جديد بازار  اوراق بهادار، بورس  كالاي  كشاورزي  به  شركت  سهامي  عام  تبديل  خواهد شد. وي  با اشاره  به  روند شكل گيري  بورس  كالاي  كشاورزي ، گفت : بورس  بازاري  است  كه  هدف  آن  كمك  به  اصلاح  ساختار بازار محصولات  كشاورزي ، افزايش  نقدينگي  و نيز استانداردسازي  و رونق  صدور محصولات  كشاورزي  است . تجربه  بورسهاي  خارج  از كشور نشان  مي دهد،  بورس  نقش  بسيار مهمي  را در زمينه  بازار محصولات  كشاورزي  از نظر قيمت ، شفافيت ، اصلاح  ساختار و صادرات  ايفا كرده  است . وي  با بيان  آنكه  براي  هر يك  از محصولات  منتخب  بورس،  مطالعات  جامعي  از نظر وضعيت  كالاي  مورد نظر در بازارهاي  داخلي  و خارجي ، حجم  معاملات ، نحوه  قيمت  گذاري  در بازار سنتي ، شناسايي  عمده  واردكنندگان  وصادركنندگان  ونيز ارتباط آن  كالا با صنايع  انجام  شده  است ، افزود: در بورس  كالاي  كشاورزي  ۱۰ محصول  شامل  جو، برنج ، ذرت ، كنجاله  دانه هاي  روغني ، پسته ، زعفران ، عدس ، نخود، خرما و كشمش  توسط ۲۰ شركت  كارگزاري  موجود مورد مطالعه  قرار مي گيرد. معاون  امور فني  و اجرايي  بورس  كالاي  كشاورزي  نيز در اين  نشست  از بورس  به  عنوان  يك  نهاد نوپا نام  برد و گفت : اين  نهاد نوپا نمي تواند بدون  حمايت  دست اندركاران  بخش ، سياست  خود را پيش  ببرد.
«مهدي  حاج  كاظمي» ، تضمين  انجام  معاملات  و استانداردسازي  را از كاركردهاي  مهم  بورس  دانست  و اعلام  كرد: يكي  از اهداف  مهم  بورس ، ساماندهي  بازار محصولات  كشاورزي  و جذب  سرمايه  بخشهاي  مختلف  اقتصادي  به  سمت  بخش  كشاورزي  است .

رشد ۲۰ درصدي بورس فلزات در بهمن ماه
005613.jpg
گروه بورس: در بهمن ماه ۳۸۸ هزار و ۵۱۰ تن انواع فولاد، آلومينيوم، مس، روي، كنسانتره فلزات گرانبها و موليبدن به ارزش ۲ تريليون و ۵۸ ميليارد ريال در بورس فلزات تهران داد و ستد شد.
به گزارش اطلاع رساني بورس فلزات تهران، آمار معاملات انجام شده در بهمن ماه سال جاري نسبت به بهمن ماه سال قبل از لحاظ وزن ۱۶ درصد و از نظر ارزش ۲۰ درصد افزايش را نشان مي دهد. در اين ماه ۳۷۶ هزار و ۲۰۰ تن انواع محصولات فولادي به ارزش يك تريليون و ۴۶۰ ميليارد ريال معامله شد كه از لحاظ وزن و ارزش به ترتيب ۹۶ و ۷۱ درصد از كل بازار را در اين ماه به خود اختصاص داده و در جايگاه اول قرار داشته و نسبت به بهمن ماه سال گذشته از لحاظ وزن ۱۶ درصد و از لحاظ ارزش ۳ درصد افزايش داشته است.
در گروه محصولات مسي نيز جمعاً ۱۰ هزار و ۵۶۰ تن انواع مس به ارزش ۴۷۰ ميليارد ريال داد و ستد شد كه از لحاظ وزن و ارزش به ترتيب ۷/۲ و ۸/۲۲ درصد از كل بازار را در برگرفته و در جايگاه دوم اين بازار قرار گرفته است. ضمناً ميزان معاملات محصولات مسي از لحاظ وزن با
۳۸ درصد و از لحاظ ارزش با ۹۹ درصد افزايش نسبت به ماه مشابه سال قبل روبه رو بوده است.
بر اساس اين گزارش، پس از فولاد و مس، محصولات آلومينيومي قرار داشته كه جمعاً يكهزار و۳۲۰ تن انواع آلومينيوم به ارزش ۲۸ ميليارد ريال، از نظر وزن و ارزش به ترتيب ۳۴/۰ و ۳۶/۱ درصد از كل معاملات را به خود اختصاص داده است. ضمناً ميزان معاملات آلومينيوم در اين ماه نسبت به بهمن ماه سال قبل از لحاظ وزن ۵۹ درصد و از لحاظ ارزش ۵۶ درصد كاهش داشته است.
همچنين در گروه كنسانتره موليبدن نيز جمعاً ۳۶۰ تن سولفور موليبدن به ارزش ۷۵ ميليارد ريال داد و ستد شد كه از لحاظ وزن و ارزش به ترتيب ۰۹/۰ و ۶۶/۳ درصد از كل معاملات را در اين ماه شامل شده است.
در اين ماه ۵۰ تن كنسانتره فلزات گرانبها به ارزش ۲۴ ميليارد و ۵۶ ميليون و ۹۵۰ هزار ريال دادوستد شد كه از نظر وزن و ارزش به ترتيب ۰۲/۰ و ۱۷/۱ درصد از كل معاملات را به خود اختصاص داد.
همچنين در بهمن ماه سال جاري ۲۰ تن شمش روي به ارزش ۴۳۸ ميليون ريال معامله شد. ميزان معاملات شمش روي در اين ماه از لحاظ وزن با ۹۰ درصد و از لحاظ ارزش با ۸۱ درصد كاهش نسبت به ماه مشابه سال قبل برابر بوده است.

گزارش تحقيق مجلس از خصوصي سازي بهار آينده منتشر مي شود
فارس: نايب رئيس هيات تحقيق و تفحص از سازمان خصوصي سازي گفت: گزارش تحقيق و تفحص از سازمان خصوصي سازي خرداد ۸۵ به مجلس ارايه مي شود.
ايرج نديمي اظهار داشت: تحقيق و تفحص از سازمان خصوصي سازي در چند بعد مطرح بود كه بررسي واگذاري شركت آونگان، ماهيت خصوصي سازي در ايران و مشكلات و مسائل مربوط به آن از جمله مباحث مطرح است.
وي تصريح كرد: اين تحقيق و تفحص مي تواند كمك كند تا به سؤالاتي مانند اين سئوال كه آيا خصوصي سازي و كاهش تصدي گري دولت با موفقيت روبرو است و در صورت عدم موفقيت مشكلات و موانع موجود چيست؟ پاسخ دهد.
نديمي مسائلي چون اداره دولتي شركتها ، كاهش نيروي انساني ، قيمت گذاري شركت ها و افزايش حضور  دولت در اقتصاد را ديگر محورهاي تحقيق و تفحص ذكر كرد و گفت: هيات تحقيق و تفحص پس از بررسي لايحه بودجه در مجلس گزارش كاملي را ارايه مي دهد كه نشان خواهد داد خصوصي سازي در ايران با مسائل متعددي روبرو است.
نديمي يادآور شد: بخشي از اين مشكلات مربوط به دولت هاي قبلي است و بخشي مربوط به روند فعلي  است به خصوص در روند واگذاري سهام عدالت كه از آن تعبير به خصوصي سازي مي شود اما بيشتر به واگذاري شبيه است.

شاخص در تلاش براي حفظ روند صعودي
005607.jpg
گروه بورس: شاخص كل قيمت سهام، ديروز با اندك تغييراتي به ۹ هزار و ۸۶۹ واحد افزايش يافت.
به گزارش «همشهري» در اين روز شاخص كل، ۳/۰ واحد رشد را تجربه كرد.
شاخص عملكرد تالار فرعي، ديروز با ۵ واحد رشد مواجه شد و به ۱۰ هزار و ۶۵ واحد صعود كرد اما شاخص عملكرد تالار اصلي يك واحد كاهش يافت و به ۹ هزار و ۵۸۳ واحد بازگشت. در اين روز كاري، شاخص صنعت ۳/۰ واحد افت كرد و براين اساس عملكرد شركت هاي صنعتي در اين روز مثبت ارزيابي نشد. اين شاخص در پايان معاملات روز گذشته به ۷ هزار و ۶۵۶ واحد رسيد. بنا بر اين گزارش، در جريان
داد و ستدهاي ديروز بورس تهران شاخص سهام بازده نقدي و قيمت يك واحد رشد كرد و به ۲۷ هزار و ۷۳۳ واحد نزديك شد. شاخص ميانگين قيمت ۵۰ شركت فعال تر بورس نيز روز گذشته با ۱۱ واحد افزايش، روي ۱۶ هزار و ۹۸۸ واحد ثابت شد.

سؤال يك نماينده از وزير اقتصاد درباره بورس
ايرنا: «كريم شافعي» نماينده مرند و جلفا در تذكري آيين نامه اي به تأخير در بررسي سؤال خود از وزير امور اقتصادي و دارايي در خصوص وضعيت بورس در كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي انتقاد كرد.
شافعي افزود: از وزير امور اقتصادي در تاريخ ۳۰ آذر در خصوص وضعيت بورس سؤال كردم اما تاكنون كميسيون اقتصادي سؤال من و پاسخ وزير را بررسي نكرده و گزارشي ارايه نكرده و اين در حالي است كه وضعيت بورس، بهبود نيافته و شاخص ها چهار رقمي است كه اين امر حاكي از نابساماني بورس است.
حداد عادل نيز در پاسخ گفت: سه روز پس از طرح سؤال، هيأت رئيسه سؤال را به كميسيون فرستاد و در تاريخ ۱۱ بهمن به علت عدم پاسخگويي كميسيون، هيأت رئيسه موضوع را پيگيري كرد و رونوشتي را به آقاي شافعي داد كه ظاهراً نماينده جلفا و مرند با دريافت اين رونوشت تصور كرده است كه سؤال وي در ۱۱ بهمن به كميسيون ارجاع شده است.

۱۰۰ درصد پيش بيني هاي سرمايه گذاري بهمن محقق شد
گروه بورس: سرمايه گذاري بهمن در سال مالي منتهي به پايان آذر ماه ۸۴ ، با كسب ۱۷۱ ميليارد ريال سود خالص ۱۰۰ درصد پيش بيني هاي خود را محقق ساخت.به گزارش «همشهري» اين شركت در مدت ياد شده شده ۲۰۲ ميليارد ريال از محل سرمايه گذاري ها، ۲۰ ميليارد ريال از محل فروش سرمايه گذاري ها و مبلغ ۱۹ ميليارد ريال از محل ساير فعاليت ها سود كسب كرد و به ازاي هر سهم ۸۶ ريال سود كنار گذاشت. قرار است سهامداران سرمايه گذاري بهمن براي سال مالي۸۴ ، ۹۰ درصد سود دريافت كنند.

توسعه معادن و فلزات نيمي از سود خود را تقسيم مي كند
گروه بورس: سرمايه گذاري توسعه معادن و فلزات پيش بيني سود هر سهم خود را براي سال مالي ۸۵ مبلغ ۲۸۴ ريال اعلام كرده است.
به گزارش «همشهري» امسال سود حاصل از سرمايه گذاري ها و سود فروش سرمايه گذاري هاي اين شركت به ترتيب به ۳۷۲ ميلياردريال و ۲۴ميلياردريال مي رسد.
همچنين بر اساس پيش بيني هاي توسعه معادن و فلزات، ميزان سود عملياتي شركت، امسال ۳۹۱ ميليارد ريال و ميزان سود خالص آن نيز ۳۵۹ ميليارد ريال خواهد بود.اين گزارش نشان مي دهد: توسعه معادن و فلزات، پارسال ۳۷۰ ميليارد ريال از م حل سرمايه گذاري ها و ۴۰ميليارد ريال از محل فروش سرمايه گذاري ها سود كسب كرد. ميزان سود خالص اين شركت در اين دوره ۳۵۷ميليارد ريال بود و به ازاي هر سهم ۲۸۳ريال سود كنار گذاشت. هيأت مديره اين شركت امسال تصميم دارد تقسيم سود ۵۰درصدي را به مجمع عمومي عادي سالانه پيشنهاد كند.

نوسان هاي شديد تا خروج بورس از ناكارآمدي ادامه مي يابد
ايرنا: يك كارشناس بازار سرمايه گفت: براي جذب سهامداران حقيقي به فعاليت هاي بورس، بازار سهام بايد به سطح كارا بودن نزديك شود.
حجت الله صيدي افزود: تحقيقات انجام شده از ناكارابودن بازار سهام حتي در حالت ضعيف حكايت مي كند. تا زمان ناكارا بودن بازار سهام تهران، داد و ستد در آن بازار با نوسانهاي شديد همراه خواهد بود.
وي بر ضرورت گسترش بحث آموزش در بازار اوراق بهادار تاكيد كرد و گفت: آموزشهاي آكادميك كلاسيك و رسانه اي و همچنين رفتار مسئولان بازار سهام در مقابل واكنشهاي شاخص، بهترين شيوه يادگيري براي سهامداران است.
صيدي به نوسانهاي منفي ايجاد شده در شاخص بورس اشاره كرد و افزود: از آنجا كه شاخص، يك ابزار اندازه گيري است بنابراين افت آن را تا مرز عدد و رقم تعريف شده اي نمي توان نشانگر ايجاد فاجعه در اين بازار دانست.
اين كارشناس بازار سرمايه تصريح كرد: با حل مباحث شرعي و بكارگيري ابزارهاي مالي نظير اوراق مشتقه و اختيار در معامله مي توان مخاطره در بورس را بيش از پيش كاهش داد.
به گفته صيدي، گسترش سبدهاي سرمايه گذاري از جمله نيازهاي اصلي بورس است كه تاكنون فعاليتهاي محدودي بر روي آن انجام شده است. بنابراين بانك مركزي بايد از گسترش سبدهاي سرمايه گذاري حمايت كند، زيرا ايجاد اينگونه سبدها مي تواند راه آشتي مردم ناآشنا با بورس و يا سرمايه گذاران ريسك گريز از معاملات بازار سهام باشد.
صيدي، ضعف تحليلگري را از جمله مهمترين مشكلات فعلي بازار اوراق بهادار دانست و گفت: با تقويت اين بخش مي توان از نوسانهاي غيرمعقول بازار سهام به نوعي جلوگيري كرد. ضمن اين كه با تعميق و تسريع در امر خصوصي سازي مي توان ظرفيت بازار سهام را افزايش داد. از سوي ديگر با آزادسازي اقتصاد و بهبود سياستهاي اقتصادي، شاهد ايجاد تغييرات مثبت در بازار اوراق بهادار خواهيم بود.

تراكتور و گاز لوله در صدر جدول عرضه
گروه بورس: تراكتورسازي ،
گاز لوله و داده پردازي روز گذشته سه شركت نخست جدول تقاضاي بورس تهران بودند.
به گزارش «همشهري» در اين روز ۳۳۴ نفر براي ۳ ميليون سهم تراكتورسازي ايران به ارزش ۵/۱۰ ميليارد ريال برگه دستور خريد پر كردند. ۳۴۵ نفر نيز در اين روز براي خريد ۸/۲ ميليون سهم گاز لوله به ارزش ۶/۸ ميليارد ريال به كارگزاري ها مراجعه كردند. ۱۳۸ نفر نيز براي خريد ۲/۱ ميليون سهم داده پردازي به ارزش ۴ ميليارد ريال دستور خريد صادر كردند.
در اين روز كاري حجم تقاضا براي خريد به ۵/۱ ميليون سهم هپكو به ارزش ۳/۲ ميليارد ريال و حجم تقاضا براي خريد پيام به ۴/۱ ميليون سهم به ارزش ۲/۲ ميليارد ريال رسيد.در سوي ديگر بازار نيز ديروز سرمايه گذاري غدير با حجم عرضه ۳/۵ ميليون سهم به ارزش
۲۲ ميليارد ريال و ايران خودرو با حجم عرضه ۳ ميليون سهم به ارزش ۴/۸ ميليارد ريال در مقام هاي اول و دوم ايستادند. لوله و تجهيزات سديد، سيمان كرمان، پتروشيمي اراك و بانك اقتصاد نوين هم روز گذشته از جمله شركت هايي بودند كه در فهرست جدول عرضه حضور داشتند.

دو شركت به مجمع مي روند
گروه بورس: شركت فرآورده هاي تزريقي ايران و كابل سازي ايران از سهامداران خود براي شركت در مجامع دعوت كردند. به گزارش «همشهري» قرار است ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه ۱۵ اسفندماه جاري مجمع عمومي فوق العاده فرآورده هاي تزريقي در محل قانوني شركت برگزار شود. در اين مجمع در خصوص تغيير نام شركت تصميم گيري مي شود. سهامداران كابل سازي ايران نيز رأس ساعت ۱۴ سه شنبه ۱۶ اسفند ماه جاري بايد براي شركت در مجمع عمومي عادي سالانه به محل اين شركت مراجعه كنند. در اين مجمع صورت هاي مالي شركت بررسي خواهد شد.

بورس نفت ايران، پاياني بر يكه تازي دلار
005610.jpg
واحد مركزي خبر: يك پايگاه  اينترنتي  نوشت : پيشنهاد ايران  براي  تاسيس  بورس  نفت  براي  خريد و فروش  نفت  و گاز با ارزهايي  به  غير از دلار آمريكا گمانه زني  هاي  زيادي  را براي  آثاري  كه  چنين  اقدامي  بر ارزش  دلار خواهدگذاشت  برانگيخته  است .
  گمان مي رود فشار آمريكا بر ايران  بر سر برنامه  هسته اي  اين  كشور تا حدودي  به  نگراني  آمريكا از وضع  واحد پولش  برمي گردد.نقش  نفت  در ارزش گذاري  دلار و البته  كالاهاي  وابسته  بسيار زياد است . البته  درباره  تلاش هاي  دولت  آمريكا براي  تشويق  تجار و دلالان  نفتي  به  انجام  دادن معاملات  خود به  دلار كه  گفته  مي شود بسيار شديد و روزافزون  است  غلو شده  زيرا  براي  نمونه  سلطان  نشين  برونئي  درآمد نفتي  خود را سالهاست  كه  به  دلار سنگاپور دريافت  مي كند  و هيچ  مشكلي  از اين  بابت  نداشته  است .ولي  ريشه  اين  سخنان  از آنجا برمي خيزد كه  دلار مهمترين  پول  رايج  در عقد قراردادهاي  كالا و خدمات  در سراسر جهان  به  شمار مي رفت . اما با همه  اين  تفاسير تورم  براي  دلار در صورتي  كه  ايران،  بورس  نفتي  خود را راه  بيندازد دور از انتظار نيست . كسري  تراز پرداخت  در آمريكا تا كنون  با تقاضاي  جهاني  براي  دلار آمريكا به منظور پرداخت  بهاي  نفت  و گاز جبران  مي شد و اين  امر به  دلار اين  اجازه را مي داد كه  بيش از آنچه  انظار مي رفت  در سراسر جهان  پراكنده  شود ولي  با درخواست  ايران  براي  تاسيس  چنين  بورسي  تقاضاي  جهاني  براي  دلار كاهش  مي يابد و اين  امر ممكن است  به  تورم  شديد در داخل  آمريكا و رويارويي  اين كشور با ايران  بينجامد.از نگاهي  ديگر منافع  آمريكا در خاورميانه  چيزي  بيش  از يك  واحد پول  است  و اختلافات  با ايران  هم  فقط  به  اين  مسئله  بازنمي گردد.

تغييرات قيمت سهام
درصد تغيير
تغيير قيمت
قيمت
نام شركت
۲.۰۰
۲۱۲
۱۰,۸۱۴
تامين ماسه
۲.۰۰
۱۳۲
۶,۷۳۴
جوشكاب يزد
۲.۰۰
۱۸۳
۹,۳۳۷
سموم علف كش
۲.۰۰
۱۵۷
۸,۰۱۲
خدمات كشاورزي
۲.۰۰
۱۶۸
۸,۵۷۶
تهران شيمي
۲.۰۰
۱۹۵
۹,۹۶۱
تكين كو
۲.۰۰
۲۱
۱,۰۷۳
فنرسازي خاور
۱.۹۹
۸۶
۴,۴۰۰
توكا فولاد
۱.۹۹
۵۲
۲,۶۶۱
سرمايه گذاري پتروشيمي
۱.۹۹
۶۲
۳,۱۷۶
الكتريك شرق
۱.۹۹
۶۵
۳,۳۳۳
آهنگري تراكتورسازي
۱.۹۹
۱۴۱
۷,۲۳۷
حمل و نقل پتروشيمي
۱.۹۸
۴۴
۲,۲۶۲
ليزينگ صنعت و معدن
۱.۹۸
۳۲
۱,۶۴۶
صنعتي نيرومحركه
۱.۹۸
۳۲
۱,۶۴۶
فرآورده هاي نسوز آذر
۱.۹۸
۶۶
۳,۳۹۵
داده پردازي ايران
۱.۹۸
۹۷
۴,۹۹۱
انرژي آذر آب
۱.۹۸
۸۶
۴,۴۲۶
ملي سرب و روي ايران
۱.۹۸
۶۸
۳,۵۰۳
تراكتورسازي
۱.۹۸
۷۲
۳,۷۱۵
ايران ارقام
۱.۹۷
۶۰
۳,۱۰۰
گاز لوله
۱.۹۷
۵۵
۲,۸۴۳
داروسازي كوثر
۱.۹۷
۱۷
۸۸۱
آزمايش
۱.۹۷
۴۶
۲,۳۸۵
قند نقش جهان
۱.۹۷
۳۳
۱,۷۱۲
موتوژن
۱.۹۶
۲۹
۱,۵۰۶
هپكو
۱.۹۶
۱۷
۸۸۴
آبسال
۱.۹۶
۱۹
۹۸۸
محور خودرو
۱.۹۶
۲۱
۱,۰۹۳
ايران تاير
۱.۹۶
۲۲
۱,۱۴۷
مهركام
۱.۹۵
۳۱
۱,۶۱۷
ليزينگ ايران
۱.۹۵
۳۴
۱,۷۷۸
سايپا آذين
۱.۹۵
۹۳
۴,۸۷۰
پگاه خراسان
۱.۹۳
۲۷
۱,۴۲۳
صنعتي پيام
۱.۹۳
۲۴
۱,۲۶۹
ريخته گري تراكتورسازي
۱.۹۲
۲۲
۱,۱۶۷
نيرو كلر
۱.۸۸
۱۳
۷۰۳
آذرآب
۱.۸۲
۴۹
۲,۷۴۲
كمباين ايران
۱.۸۲
۷
۳۹۲
پارس الكتريك
۱.۸۱
۵۹
۳,۳۱۰
حمل و نقل توكا
۱.۷۷
۸۱
۴,۶۷۰
معادن بافق
۱.۶۶
۱۳۹
۸,۵۰۰
زامياد
۱.۴۲
۱۴
۹۹۸
پلاستيك شاهين
۱.۱۸
۱۸
۱,۵۴۱
آبادگران ايران
۱.۱۵
۴۲
۳,۷۰۰
قند پيرانشهر
۰.۷۷
۳۸
۵,۰۰۳
معادن منگنزايران
۰.۶۸
۲۳
۳,۴۰۰
ايران خودرو ديزل
۰.۶۳
۴۷
۷,۴۵۰
تايدواتر خاورميانه
۰.۵۲
۱۰
۱,۹۴۷
محور سازان
۰.۳۹
۳۶
۹,۲۳۸
باما
۰.۱۹
۸
۴,۲۹۵
صنعتي دريايي(صدرا)
۰.۱۳
۱۰
۷,۷۹۳
رازك
۰.۰۹
۲
۲,۱۲۰
سرمايه گذاري صنعت و معدن
۰.۰۹
۲
۲,۳۴۰
گروه بهمن
۰.۰۸
۳
۳,۸۳۵
سايپا
۰.۰۶
۳
۵,۰۹۰
سايپا ديزل
۰.۰۵
۱
۱,۹۱۱
سرمايه گذاري بازنشستگي
۰.۰۴
۱
۲,۳۹۹
بانك كارآفرين
۰.۰۲
۱
۴,۱۵۶
سرمايه گذاري غدير
۰.۰۲
۱
۵,۷۶۳
پگاه اصفهان
۰.۰۱
۱
۹,۱۰۰
ريخته گري ايران
۰.۰۱
۱
۱۲,۵۴۶
سيمان بهبهان
۰.۰۰
۰
۶,۱۱۱
چادر ملو
۰.۰۰
۰
۱۱,۱۹۷
گل گهر
۰.۰۰
۰
۸,۶۴۷
صنايع شيميايي
۰.۰۰
۰
۷,۸۱۹
جابربن حيان
۰.۰۰
۰
۱,۲۵۰
سرمايه گذاري بيمه
۰.۰۰
۰
۱,۰۸۶
سرمايه گذاري سپه
۰.۰۰
۰
۱,۷۳۷
آتيه دماوند
۰.۰۵-
۳-
۶,۱۱۳
داروسازي اسوه
۰.۱۹-
۷-
۳,۷۴۰
كاغذ سازي كاوه
۰.۲۲-
۶-
۲,۷۰۱
شيشه همدان
۰.۲۳-
۱۴-
۶,۰۳۵
پارس دارو
۰.۳۹-
۴-
۱,۰۱۶
سرمايه گذاري بوعلي
۰.۶۲-
۵۶-
۸,۹۵۰
سيمان شرق
۰.۸۳-
۱۱-
۱,۳۱۰
چيني ايران
۱.۱۱-
۲۲-
۱,۹۵۳
سرمايه گذاري پارس توشه
۱.۱۹-
۹۶-
۷,۹۸۵
پتروشيمي آبادان
۱.۲۷-
۴۸-
۳,۷۱۹
قطعات اتومبيل ايران
۱.۶۷-
۲۳-
۱,۳۵۶
صنعتي آما
۱.۷۸-
۲۵-
۱,۳۸۰
سرما آفرين
۱.۹۴-
۱۳-
۶۵۸
نورد ولوله اهواز
۱.۹۴-
۲۵-
۱,۲۶۱
پتروشيمي شيراز
۱.۹۵-
۲۳-
۱,۱۵۷
فارسيت دورود
۱.۹۶-
۲۸-
۱,۴۰۰
نوش مازندران
۱.۹۷-
۵۸-
۲,۸۹۱
فروسيليس
۱.۹۷-
۵۰-
۲,۴۸۹
سرمايه گذاري رنا
۱.۹۷-
۵۹-
۲,۹۲۹
ايران خودرو
۱.۹۸-
۲۱۴-
۱۰,۶۲۰
سيمان تهران
۱.۹۸-
۳۷-
۱,۸۳۳
شهد ايران
۱.۹۸-
۷۱-
۳,۵۱۰
نصير ماشين
۱.۹۹-
۴۰-
۱,۹۷۴
كنتورسازي ايران
۱.۹۹-
۱۱۹-
۵,۸۶۲
كابل باختر
۱.۹۹-
۲۲۵-
۱۱,۰۶۶
سيمان صوفيان
۱.۹۹-
۱۱۹-
۵,۸۵۰
چرخشگر
۱.۹۹-
۲۱۲-
۱۰,۴۱۸
پتروشيمي اراك
۲.۰۰-
۳۷۸-
۱۸,۵۶۳
فرآوري مواد معدني
۲.۰۰-
۱۲۳-
۶,۰۴۰
پتروشيمي اصفهان
۲.۰۰-
۴۰-
۱,۹۶۴
ماشين سازي نيرو محركه
۲.۰۰-
۳۶۹-
۱۸,۱۱۵
كالسيمين
۲.۰۰-
۳۱۰-
۱۵,۲۱۹
افست
۲.۰۰-
۱۸۹-
۹,۲۷۱
داروسازي زهراوي
۲.۰۰-
۱۲۸-
۶,۲۷۸
آلومتك

بـورس
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
انديشه
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهر
شهرستان ها
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
بورس
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   انديشه   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهر   |   شهرستان ها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |