شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۴۲ - Mar 11, 2006
تعرفه هاي خدمات درمان ناباروري بررسي و تعيين مي شوند
007731.jpg
ايسنا: رئيس سازمان نظام پزشكي كشور با اعلام اين كه تعرفه هاي درمان ناباروري در كشور بررسي و تعيين خواهند شد، گفت: به اين ترتيب سقف منطقي و هزينه هاي واقعي تعيين مي شود تا اجحافي به مردم و مراكز درمان ناباروري نشود.
دكتر سيد شهاب الدين صدر در حاشيه كنگره درمان باروري و ناباروري در جمع خبرنگاران با اعلام اين مطلب گفت: طبق آمارها از هر ۷ زوج ايراني يك زوج به ناباروري دچارست كه بر اساس آمار سازمان جهاني بهداشت
 ۵/۱ ميليون زوج نابارور در ايران وجود دارد لذا اين مساله از اهميت خاصي برخوردارست.
وي با بيان اين كه همه روشهاي درمان ناباروري قادر به درمان  ۹۰ درصد از زوجين نابارور هستند، افزود: اهداي جنين، گامت و اسپرم، لقاح آزمايشگاهي و ivf مدلهاي مختلف درمان ناباروريست كه در چارچوب قوانين كشوري و شرعي مجوزهايي دارد.
وي با اشاره به اين كه مراكزي كه به درمان ناباروري مي پردازند بايد واجد مجوزهاي لازم از وزارت بهداشت باشند، گفت: نظارت ما بر مراكز اين چنيني نظارت بر كيفيت كار حرفه ايست.
دكتر صدر افزود: از اولويت هاي كاري ما در سال  ۸۵ توسعه برنامه آموزش مداوم پزشكان است و برنامه هاي آموزشي توسعه مي يابد تا به موجب آن اطلاعات همكاران به روز شود؛ همچنين مي كوشيم تا اين برنامه ها در چارچوب مباني علمي باشد.
رئيس سازمان نظام پزشكي با اشاره به اهميت تعرفه هاي درمان ناباروري براي زوجين نابارور گفت: اين خدمات غالبا هزينه بر است و ما مي كوشيم تا هزينه ها و تعرفه هاي درماني واقعي شود.
وي با بيان اين كه قانون اهداء جنين در سال  ۸۲ به تصويب رسيده است، اظهار كرد: علي رغم اظهارنظر علما و حقوقدانان هنوز درخصوص اين قانون ابهاماتي وجود دارد.
دكتر صدر افزود: هرچند مراجع استفتائاتي در اين زمينه داشته اند و به لحاظ شرعي چارچوب مشخص شده است اما به لحاظ حقوقي بايد يكسري از مباني تدوين شود چرا كه اين امر داراي يكسري آثار حقوقي است ماننداين كه مسايل مالكيتي، مذهبي و حقوقي آن پس از اهداء چه خواهد شد؟همچنين ارتباطات مادر و فرزند و پدر و فرزند مسايل حقوقي دقيقي دارد كه بايد به آن توجه شود لذا بايد چارچوب آن مدون شود.رئيس سازمان نظام پزشكي كشور ادامه داد: در عين حال بايد ملاحظات اخلاق حرفه اي و راز داري حرفه اي رعايت شود.وي با اشاره به ضرورت عدم اعمال مسايل مالي و تجاري در امور درمان ناباروري گفت: با كار كارشناسي بايد مباني آن بدرستي مشخص شود چرا كه اين مشكل شامل جمعيت زيادي از جمعيت كشور مي شود كه در چارچوب قوانين شرعي و كشوري قابل حل است.
دكتر صدر با اعتقاد به اين كه درمان ناباروري كاري لوكس نيست و حتي گاهي حياتي و ضروري محسوب مي شود، گفت: آمارها حاكي از آن است كه ناباروري به شدت مسير زندگي افراد را تحت تاثير قرار مي دهد اين در حاليست كه حتي افزايش قد كه كار لوكسي محسوب مي شود گاهي افراد را با مشكلات روحي منجر به خودكشي روبرو مي كند.
رئيس سازمان نظام پزشكي كشور با اشاره به تجديدنظر بيمه ها درخصوص درمان ناباروري گفت: سازمانهاي بيمه گر، دولت و مجلس بايد مسئوليت هاي حمايتي خود را نسبت به بيماران نابارور بيشتر كنند و براي اين امر سرمايه گذاري كنند.
وي با بيان اين كه در گذشته بخشي از بيماران جهت درمان به خارج از كشور اعزام مي شدند، ادامه داد: به زودي سقف تعرفه هاي بخش خصوصي در سال ۸۵ اعلام مي شود.

شهردار تهران در مراسم توديع و معارفه مديرعامل و مدير مسئول روزنامه تاكيد كرد :
تداوم رويكرد فرهنگي، اجتماعي در همشهري
همشهري محله مهمترين ركن و ابزار مديريت در اداره شهر است
عكس عليرضا بني علي
007872.jpg
گروه اجتماعي: مراسم معارفه و توديع مديرعامل و مدير مسئول موسسه همشهري در حالي برگزار شد كه دكتر محمدباقر قاليباف، شهردار تهران اطلاع رساني را يكي از مهم ترين ابزارهاي مديريت شهري دانست و دكتر حسين انتظامي را به تلاش براي ايجاد حركتي نو در مؤسسه همشهري فراخواند.
در اين مراسم كه همزمان با دومين سالگرد انتشار و جشنواره  بهترين هاي همشهري محله در خانه هنرهاي ايران برگزار شده بود، دكتر قاليباف ضمن قدرداني از زحمات مهندس محسن چيني فروشان، مديرعامل و مديرمسئول پيشين روزنامه گفت: «جدا از عنوان كردن مسائل حاشيه اي به چند نكته در ماموريت رسانه همشهري و مجموعه همشهري محله به صورت خاص اشاره مي كنم.اطلاع رساني يكي از مهم ترين ابزارهاي مديريت شهري است. اگر هر مديري در شهر از چنين ابزاري غفلت كند، مهم ترين و اساسي ترين ابزارش در مديريت شهر را از دست داده است. اين مهم ترين ركني است كه يك مدير بايد از آن استفاده كند. در كنار آن، بدون شك اطلاع رساني حق مسلم مردم و شهرونداني است كه در يك محيط شهري زندگي مي كنند.آنها بايد به درستي از حقشان برخوردار شوند و يك اطلاع رساني به جا، به موقع و صحيح به محيط شهر داده شود. در كنار اين بايد توجه داشته باشيم كه ما در مجموعه مديريت شهر متاثر از سه عنصر هستيم: شهر، مجموعه فرهنگ رفتاري شهرنشينان و شهرداري. اگر اين سه مجموعه را در نظر بگيريم و به آنها توجه كنيم، مي توانيم گام هاي جدي و اساسي برداريم.»
شهردار تهران با اشاره به فعاليتهاي صورت گرفته در مؤسسه همشهري خاطرنشان كرد: «درگذشته ما تجربه موفقي در اين زمينه نداشتيم. اگر چه موفقيت هايي بود اما در سطح قابل قبولي نبود و در مقاطعي فراز و نشيب هايي وجود داشته و معدل خوبي در گذشته به جا نگذاشته ايم، لذا اميدوارم با كمك نخبگان جامعه به گونه اي گام برداريم كه بتوانيم در اين بخش، هم تجربه موفقي داشته باشيم و هم الگوسازي مناسبي انجام دهيم.»
دكتر قاليباف خطاب به مدير مسئول جديد روزنامه گفت: «من به جناب انتظامي اين نكته را تاكيد مي كنم كه سه عنصر مهم در مديريت شهري يعني سرمايه هاي اجتماعي، توجه به اجرايي بودن و كلياتي بودن در عرصه شهر و شهرداري و توجه به فرصت ها و منابعي كه وجود دارد و استفاده مناسب از اين منابع بايد اركان اساسي براي يك برنامه ريزي راهبردي در موسسه همشهري باشد كه بتواند تاثير جدي و اساسي در افكار عمومي و ارتقاي آگاهي ها در سطح شهر و مردم ما بگذارد.»
قاليباف كه به دعوت همشهري محله در مراسم حاضر شده بود به دست اندركاران اين نشريات گفت: «مجموعه همشهري از يك ويژگي خاص برخوردار است. عمق استراتژيك در كشورمان توجه به مردم است و مهم ترين قدرت ما، قدرت مردمي اين نظام است. مشاركت معنادار مردم در عرصه هاي عمومي بسيار جدي و مهم است و يكي از نقاط مشاركت مردم در عرصه عمومي شهر تهران همين همشهري محله است.»
شهردار تهران ادامه داد: «روزي كه من توفيق خدمت در شهرداري تهران را پيدا كردم به پنج اصل اشاره كردم كه دومين و مهمترين آن مديريت و توزيع قدرت و ساختار در مجموعه شهرداري است و در حوزه ساختارگرايي، محله گرايي را اساس كار قرار دهيم. همشهري محله مهم ترين ركن و ابزار مديريت در اداره شهر است و خبرنگار و روزنامه نگار شهري يك خدمتگزار به مردم و شهر است. وقتي او بجا و به حق حضور دارد، مردم احساس بي قدرتي و بي پناهي نمي كنند. او حرف به حق مردم را در جاي خودش، پياده مي كند و با صداي  رسا به گوش مسئولان مي رساند. با مجموعه همشهري محله است كه مي توانيم بستر مشاركت مردم را در عرصه هاي مختلف فراهم كنيم.» وي در پايان گفت: «آخرين نكته هم اينكه به هر حال خميرمايه روزنامه همشهري مجموعه اي است كه با يك نگاه اجتماعي فرهنگي در اين شهر ايفاي نقش مي كند و مخاطبان زيادي دارد. من باز هم تاكيد مي كنم كه اين رويكرد باز هم بايد باقي بماند و تقويت شود و از سياست بازي بايد فاصله بگيريم و به جاي آن تدبير ورزي، خردورزي و سياست ورزي را در اين مجموعه بزرگ پيشه كنيم و توجهي هم به نخبگان جامعه و نقش آنها داشته باشيم.»
در اين مراسم چيني فروشان مديرمسئول پيشين روزنامه، مهندس انتظامي مديرمسئول جديد و حجت الاسلام زائري سردبير نيز به ايراد سخن پرداختند.همچنين برگزيدگان دومين جشنواره بهترين هاي همشهري محله جوايز خود را دريافت كردند.

قرارداد بازگشت داوطلبانه پناهندگان افغان
از ايران تا سال ۲۰۰۷ تمديد شد
گروه اجتماعي: نمايندگان دولت جمهوري اسلامي  ايران، افغانستان و كميسارياي عالي سازمان ملل متحد در امور پناهندگان نهمين جلسه سه جانبه بازگشت داوطلبانه پناهندگان افغان از ايران را در مشهد برگزار كردند.
در پي مذاكرات سطح بالا، طرفين توافق كردند كه قرارداد سه جانبه در زمينه برنامه مشترك بازگشت داوطلبانه پناهندگان افغان از ايران را، تا ۲۰ مارس ۲۰۰۷ تمديد كنند.
اين جلسه در مشهد به رياست احمد حسيني، مشاور وزير كشور و مديركل اداره امور اتباع و مهاجرين خارجي برگزار شد.
معاون وزير مهاجرت و عودت، محمد نعيم قياسي سرپرستي هيأت افغان را به عهده داشت، سرپرستي هيات كميساريا به عهده آقاي استن آ. بروني، نماينده آژانس در ايران همراه با جك موشه، سرپرست هيات كميساريا از افغانستان بود.
استن  آ. بروني نماينده كميساريا در ايران، گفت: ما وظيفه بسيار مشكلي جهت تضمين كردن بازگشت تدريجي و پايدار پناهندگان افغان به كشورشان به عهده داريم، اكنون ما شاهد بازگشت گروهي يك ميليون و ۴۰۰ هزار پناهنده از زمان آغاز برنامه بازگشت در ابتداي سال ۲۰۰۲ بوده  ايم و اين كار دشوارتر است.
با تمديد قرارداد سه جانبه طرفين توافق كردند كه تلاش  هاي خود جهت رفع كردن موانع بازگشت را تجديد كرده و همكاري و هماهنگي منطقه  اي را افزايش دهند.
بروني افزود: ايجاد دركي پيوسته در ايران و افغانستان نسبت به سختي  هايي كه افغان  ها در تصميم به بازگشت به وطنشان متحمل مي  شوند، از اهميت بسياري برخوردار است.طرفين قرارداد مجددا تعهد خود به طبيعت داوطلبانه و تدريجي بودن بازگشت را تصديق كردند، آنها همچنين بر نياز ادامه حمايت مالي از طرف اهداء كنندگان بين  المللي براي بازسازي افغانستان برنامه بازگشت داوطلبانه و كمك به افغان  هاي باقي  مانده در ايران تا زمان بازگشت تأكيد كردند.از زمان اولين جلسه سه جانبه در آوريل ۲۰۰۲ در كابل تاكنون نزديك به يك ميليون و ۴۰۰ هزار پناهنده از ايران به افغانستان بازگشته  اند، مطابق طرح آمايش اخير دولت ايران بيش از ۹۰۰ هزار پناهنده افغان در ايران باقي مانده  اند.

با رد صلاحيت ۱۴كانديدا از سوي وزارت دادگستري
انتخابات كانون وكلا برگزار شد
گروه اجتماعي _ زهرا رفيعي: انتخابات هيات مديره كانون وكلا برگزار شد.
بيست و چهارمين دوره انتخابات هيات مديره كانون وكلاي دادگستري مركز روز پنجشنبه درحالي برگزار شد كه وزارت دادگستري شب قبل از برگزاري انتخابات ۱۴ نفر از كانديداهاي اين دوره انتخابات را ردصلاحيت كرد.براساس قانون تنها دادسراي انتظامي قضات صلاحيت تاييد يا ردصلاحيت كانديداهاي هيات مديره كانون وكلاي دادگستري را دارد. اين مرجع در فرصت قانوني خود هيچ اظهارنظري مبني بر رد يا تاييد كانديداها نكرد به همين دليل انتخابات بيست و چهارمين دور با ۷۵ كانديدا برگزار شد.محمد جندقي در اين باره گفت: برابر تبصره يك ماده ۴ قانون كيفيت اخذ پروانه پس از ارسال اسامي نامزدهاي عضويت در هيات مديره دادگاه انتظامي قضات مكلف است ظرف دو ماه نسبت به اسامي اعلام نظر كند و چون در مهلت مقرر چيزي از دادگاه به كانون ارسال نشد، انتخابات را با اعلام اسامي ۷۵ نامزد به استثناي كساني كه انصراف دادند، برگزار كرديم.رييس هيات مديره كانون وكلاي دادگستري گفت: ساعت ۱۰‎/۳۰ دقيقه چهارشنبه شب ليستي از وزارت دادگستري رسيد كه اسامي ۶۱ نفر از ثبت نام كنندگان را ارسال كرده بوند هيات نظارت جلسه اي تشكيل داد و درنهايت باتوجه به تبصره فوق به اين نتيجه رسيد كه چون اعلام نظر از دادگاه عالي انتظامي قضات صورت نگرفته انتخابات با اسامي ۷۵ نفر ثبت نام كننده برگزار شود. در قانون اختياراتي براي دادسراي انتظامي قضات تعيين شده كه قابل تفويض به وزير دادگستري نيست.
فريده غيرت، نايب رييس هيات مديره كانون وكلا نيز در گفت وگو با خبرنگار همشهري با اشاره به قانون كيفيت اخذ پروانه وكلا مصوب مجلس شوراي اسلامي در سال ۷۶ گفت: ۲۴ بهمن سال جاري مهلت قانوني دادگاه انتظامي قضات براي اعلام نظر درمورد كانديداها تمام شد. ولي اگر اين مرجع قانوني در روز انتخابات هم نظر خود را اعلام مي كرد هيات نظارت كانون به آن توجه مي كرد و شايد تغييري در وضعيت انتخابات مي داد. تابه حال سابقه نداشته است اين مرجع  نظر خود را اعلام نكند.
از حدود ۶ هزار وكيل واجد شرايط براي راي دادن امسال تنها حدود ۱۸۰۰ نفر در پاي صندوق هاي راي حاضر شده اند.در اين انتخابات ۱۲ نفر عضو اصلي و ۶ نفر علي انتخاب خواهند شد.

ثبت نام دانشجويان جديد منوط
به انجام معاينات پزشكي مي شود
ايسنا: مدير كل دانشجويان داخل وزارت علوم، تحقيقات و فناوري از انجام معاينات پزشكي دانشجويان خبر داد.
دكتر مسلمي نائيني در دومين گردهمايي روساي مراكز بهداشت و درمان دانشگاه هاي كشور، گفت: طرح انجام معاينات پزشكي كليه دانشجويان جديد الورود نيز از برنامه هاي جدي است كه در دستور كار قرار گرفته كه در صورت نهايي شدن، ثبت نام دانشجويان جديد منوط به انجام معاينات پزشكي مي شود.
وي نهايي شدن اين طرح را منوط به تخصيص اعتبارات مورد نياز دانست و خاطرنشان كرد: در اين طرح همچنين سعي خواهيم كرد كه دانشجويان حداقل براي سالي يكبار، تحت معاينه مناسب پزشكي قرار گيرند.
دكتر مسلمي  در ادامه با اشاره به تلاش براي ايجاد «دفتر سلامت» در وزارت علوم، خاطرنشان كرد: در صورت ارائه پيشنهادات سازنده اي از جانب متخصصان امر بهداشت در دانشگاه ها، از هيچ تلاشي در راستاي ايجاد اين دفتر دريغ نخواهيم كرد.
وي هدف از تاسيس اين دفتر را ايجاد هماهنگي  بيشتر ميان مراكز بهداشت و درمان دانشگاه هاي كشور بيان كرد و در ادامه گفت: در حال حاضر برخي از مراكز بهداشت و درمان دانشگاه هاي كشور، كاملا فعال بوده و ارتباط مستمري را با معاونت هاي دانشجويي و فرهنگي خود ايجاد كرده اند و اين در حاليست كه در برخي ديگر از دانشگاه ها، مراكز بهداشت و درمان، حتي دفتري را نيز به منظور سرويس دهي به دانشجويان ندارند.
مدير كل دانشجويان داخل وزارت علوم در ادامه با اشاره به رشد ۴۰ درصدي اعتبارات دانشگاه ها در سال آينده تصريح كرد: اعتبارات دانشگاه هاي كشور در سال جاري، حدود ۴۵۰ ميليارد تومان بود كه اين ميزان به حدود ۷۶۰ ميليارد تومان در سال آينده افزايش يافته است.
وي اين ميزان افزايش بودجه را در آموزش عالي بي سابقه دانست و در عين حال افزود: دانشگاه ها در سال جاري با كسري بودجه اي حدود ۲۷۰ ميليارد تومان مواجه بودند.
دكتر مسلمي همچنين از تخصيص اعتبارات بهداشت و درمان دانشجويان بر اساس سرانه خبر داد و گفت:
بر اساس مصوبات مطرح شده، بسياري از امور به دانشگاه هاي كشور تفويض اختيار شده و سرانه بهداشت و درمان نيز در كنار ساير اعتبارات معاونت دانشجويي بر اساس ضرايب جداگانه اي كه بر موقعيت جغرافيايي، مقطع تحصيلي و گروه آموزشي دانشجو استوار است، تخصيص مي يابد.

بازتاب
مقابله با زلزله درون شهري نياز به عزم ملي دارد
عبدالله گودرزي
آيا به واقع مسوولان به واقعه اي به نام «زلزله درون شهري» توجه نموده اند؟! مطمئنا فكر بي نتيجه زياد شده است! اما اين زلزله مفيد كه با دستان پرتواني در اين مرز و بوم ايجاد و راه اندازي شده و موجب تحولي جدي و جديد در عرصه فرهنگ، عمران و تمدن اين كشورمان گرديده است، اما به نظر مي رسد كمتر به هدايت تكنولوژي و برنامه اي آن همت شده باشد؛ چرا كه گذر چند ده سال از ايجاد آن، رشد و ترقي متناسب به نسبت صنايع ديگر را نشان نمي دهد.البته نمي توان ناديده گرفت كه حفظ و نگهداري اين سيستم خود حكايتي دارد كه لازم است اما كافي نيست!
عبور از خيابان شوش در تقاطع ميدان راه آهن تهران موجي از نماسازي ساختمان هاي راه آهن (ايستگاه تهران) را متوجه رهگذران مي كند. خياباني كه براي بافت تراكم جمعيتي جنوب تهران آنقدر تكراري شده كه كمتر راهيان اين مسير را متوجه خود مي كند!آواز زميني و هوايي قطارهاي سنگين بين شهري با زيرساخت هاي مخصوص خود، سالهاست حاشيه نشينان اين خطوط را به لرزه ها و پس لرزه هاي هميشگي فرا مي خواند و براي شب و روز، سازي مداوم دارد.
ما به ميمنت ورود مترو، برخي از خطوط آهن درون شهري، از مزاياي حصاركشي اطراف آن بهره مند شدند كه به تبع آن به حوادث چنددهه مرگ زير چرخ هاي سنگين قطارها پايان داده شد كه گامي مفيد بود ولي اصولي نبود!حاشيه نشينان متدين خط تهران _ مشهد با دعاي خود راهيان اين مسير را بدرقه مي كنند و تحمل صداي سنگين اين ماشين هاي قديمي را به التماس دعايي از مسافران اين مسير سبز به جان مي خرند.هرچند كه نسل جوان به همان دليل اجتماعي خاص خود به علت فشارها و تراكمات فكري فراوان غافل از تاثيرت رواني اين هجمه هاي سنگين در پس زمينه هاي فكريشان هستند، گويي صدايي را نمي شنوند! آيا به راستي حقوق شهروندي اينقدر حرمت ندارد كه دادگستري جمهوري اسلامي ايران را به تاثيرات عصبي و روحي و رواني حاصل از گذر هرچند دقيقه يا ساعت اين قطارها بر روي ذهن، اعصاب و روان اين حاشيه نشنان متوجه كند و به عنوان مدعي العموم وارد عرصه نمايد؟فرودگاه امام خميني (ره) بالاخره با تلاش هاي فراوان و با هر كم و زيادي راه اندازي شد. شايد شاهد روزي در همين نزديكي ها باشيم كه افتتاح ايستگاه ملي راه آهن جمهوري اسلامي ايران و در جايگاه جغرافيايي مناسب و متناسب شدن ايران اسلامي نظاره گر باشيم. اميد است كه دولت عزم خود را براي حل اين معضل جزم نمايد.

سازمان تأمين اجتماعي نيروهاي مسلح
و كميته امداد به وزارت رفاه واگذار مي شود
ايرنا: وزير رفاه  و تامين  اجتماعي  گفت : بر اساس  قانون  ساختار ماده  ،۱۸ سازمان تامين  اجتماعي  نيروهاي  مسلح  و نهاد كميته  امداد امام  خميني  (ره ) با اجازه  رهبري  به  اين  وزارتخانه  واگذار خواهد شد.
دكتر «پرويز كاظمي» در بازديد از كميته  امداد خميني  (ره )خرم آباد و كارگاه  قالي  بافي  مددجويان  اين  نهاد افزود: خوشبختانه  تاكنون  در اين  زمينه  اقدامات  خوبي  انجام  گرفته  تا از اقدامات  موازي  جلوگيري  كرده  و بازدهي  و اثربخشي  را افزايش  دهيم .
وي  اظهار داشت : همچنين  اين  وزارتخانه  تاكنون  همكاري  خوب  و نزديكي  با نهادهاي  يادشده  داشته  و اميدواريم  سياست هايي  در كشور اعمال  شود كه  بازده اش  مثبت  باشد.وزير رفاه  و تامين  اجتماعي  تصريح  كرد: به  گفته  مقام  معظم  رهبري  كه  فرمودند كمك هاي  خير را از طريق  مسايل  سنتي  احيا كنيم  يكي  از نهادهايي كه  در اين  زمينه  بسيار خوب  انجام  وظيفه  كرده  كميته  امداد امام  خميني  (ره )است .

مردم با خيال راحت گوشت مرغ بخورند
فارس: معاون سلامت وزارت بهداشت گفت: هيچ منعي در مورد مصرف گوشت مرغ به هر شكل آب پز، كباب يا شنيسل وجود ندارد و مردم با خيال راحت و با لذت از اين ماده غذايي مفيد استفاده كنند.
سيد مويد علويان گفت: تجربه موفق ايران در كنترل و مهار بيماري آنفلوانزاي پرندگان موجب شد تا  ايران با دعوت از معاونان بهداشت و درمان وزراي بهداشت كشورهاي عضو اكو در هفته آينده تجربيات موفق خود را در مورد روشهاي كنترل اين بيماري به كشورهاي همسايه منتقل كند.
وي ادامه داد: خوشبختانه پس از معدوم شدن تعدادي از قوهاي وحشي مهاجر در تالاب انزلي هيچ مورد ديگري از بيماري آنفلوانزاي پرندگان در كشور ما مشاهده نشده است و در واقع كشور ما از نظر ابتلا به اين بيماري كاملا پاك است و جاي هيچگونه نگراني وجود ندارد.

اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
قرآن
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   قرآن   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |