شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۴۲ - Mar 11, 2006
برداشت بعدي...!-علي درويش
* «خنده گل» از «گريه ابر» است.
* چگونه «ديگ سياه» ديگران را مي بينيم «ريگ در كفش» خود را نمي بينيم؟
* هر چه بلاست «تقدير» است! هرچه طلاست «تدبير» !؟
* وقتي بود از كنارش «نان مي بردند» ، چون مرد از او «نام مي بردند» ....

معاون راهنمايي و رانندگي ناجا از تأثيرات طرح جديد پليس خبر داد
كاهش ۳ هزار نفري كشته هاي تصادفات جاده اي
ايسنا: معاون راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي با اشاره به كشته شدن ۲۴ هزار نفر در تصادفات ۱۰ ماهه امسال، از ارايه طرحي خبر داد كه بر اساس آن با تخصيص ۱۵۷ ميليارد تومان اعتبار تنها در سال اول ميزان تلفات تصادفات در كشور دست كم به ميزان ۳ هزار نفر كاهش مي يابد.
سردار رويانيان با اشاره به دستور رئيس جمهوري مبني بر تهيه طرح عملياتي ارتقاي ايمني و كاهش تلفات افزود: بر اين اساس، طرح مذكور با همكاري وزارتخانه هاي راه و ترابري و بهداشت و درمان، نيروي انتظامي و جمعيت هلال احمر تهيه و ارايه شده است.وي با اشاره به اين كه ۷۰ درصد تلفات تصادفات در كشور در بخش جاده اتفاق مي افتد، گفت: بر اين اساس تلاش كرده ايم تا جاده را ايمن كنيم و ميزان كشته هاي اين بخش كاهش يابد.
معاون راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي با اشاره به اين كه در حال حاضر يكهزار و ۳۰۰ گشت پليس راه در كشور داريم، گفت: بر اساس اين طرح پيش بيني شده است تعداد گشت هاي پليس راه با ۲ هزار گشت افزايش به ۳ هزار و ۳۰۰ گشت برسد.همچنين توسعه ايستگاه هاي پليس راه تا ۲۰۰ نقطه براي ارتقاي امنيت جاده ها نيز پيش بيني شده است.وي به نصب دوربين هاي كنترل سرعت اشاره و تأكيد كرد: بر اساس طرح عملياتي ارتقاي ايمني و كاهش تلفات، در جاده هايي كه بيشترين كشته هاي تصادفات را دارند، دوربين كنترل سرعت نصب شود تا از اين طريق رفتار رانندگان با تجهيزات پيشرفته مورد كنترل قرار گيرد.
معاون راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي كليه بزرگراه ها به طول ۱۰۰۰ كيلومتر و چند راه شرياني كشور مانند محورهاي هراز، فيروزكوه و خراسان خصوصا محور شاهرود سبزوار را جاده هاي بحراني به لحاظ تصادف در كشور خواند و به خبرگزاري دانشجويان ايران گفت: بر اساس اين طرح قرار است ۵۰ دستگاه دوربين ثابت، ۱۰۰ دستگاه دوربين خودرويي و ۳۰۰ دوربين ليزرگان در كليه اين محورها و آزادراههاي كشور قرار گيرد.وي اين طرح را شامل تقويت دو بخش قبل و بعد از تصادف عنوان كرد و گفت: در بخش پيشگيري از تصادف و رسيدگي سريع به اين امر بايد پليس تقويت و مشكلات برطرف و در بخش بعد از تصادف نيز يعني انتقال و مداواي مجروحان بايد امكانات افزايش يافته و اورژانس و هلال احمر تقويت شوند.
سردار رويانيان اين طرح را جهش همزمان سه سيستم پليس، اورژانس و هلال احمر عنوان كرد و به ايسنا گفت: با تقويت پليس، كنترل رانندگان و توانايي براي كنترل رفتارهاي پرخطر بالا رفته و در نتيجه تصادفات كاهش مي يابد. معاون راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي ۵۰ درصد مرگ و مير حوادث رانندگي را پس از حادثه در كشور عنوان و تصريح كرد: تجهيزات اورژانس كشور بايد به ميزان قابل توجهي تقويت شود.

هفته نوروز ايراني از امروز در تهران آغاز مي شود
گروه اجتماعي: هفته نوروز ايراني با هدف پاسداشت آيين هاي نوروزي از امروز در فرهنگسراهاي تهران آغاز و تا ۲۶ اسفند ادامه دارد.
به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران در هفته نوروز ايراني كه با هدف ايجاد و احياي فرهنگ اصيل ايراني، اسلامي و آشنايي شهروندان با مراسم، آداب و رسوم و فرهنگ اقوام مختلف ايراني برگزار مي شود، اقوام ايراني اعم از بوشهري، خراساني، گيلاني، آذربايجاني و كردستاني با برنامه هاي متنوع در فرهنگسراهاي هنر، بهمن، دختران و خانواده به اجراي برنامه مي پردازند. امروز و فردا اقوام آذربايجاني و خراساني، ۲۲ و ۲۳ اسفند اقوام گيلاني و بوشهري و اقوام كردستاني و روزهاي ۲۵ و ۲۶ اسفند در فرهنگسراهاي ياد شده برنامه اجرا مي كنند. آيين هاي نوروزي كه هر سال در واپسين روزهاي سال جاري و نخستين روزهاي سال آتي از سوي ايرانيان برگزار مي شود، امسال از سوي سازمان ها و نهادهاي مختلف به رسميت شناخته شده و آنها نيز برنامه هايي را با هدف ظرفيت سازي و ايجاد نشاط اجتماعي تدارك كرده اند.

كارفرمايان ۱۴۰۰ ميليارد تومان به تأمين اجتماعي بدهكارند
مهر: مدير عامل سازمان تامين اجتماعي با اشاره به بدهكاري هزار و ۴۰۰ ميليارد توماني كارفرمايان به اين سازمان، گفت: بيش از اين نمي توان مراعات كرد زيرا اين امر سازمان را با مشكل پرداخت حقوق و ارائه خدمات مواجه مي كند.
مهندس داوود مددي در همايش سراسري مديران ستادي، بيمه اي و درماني سازمان تأمين اجتماعي سال آينده را سال تحول در اين سازمان عنوان و تصريح كرد: در سال آينده جلب رضايت مشتريان اصل خواهد بود. وي با اشاره به بدهكاري يك هزار و ۴۰۰ ميليارد توماني كارفرمايان اظهار داشت: اين بدهكاريها موجب نگراني ما شده كه چگونه مستمري ها را پرداخت كنيم، و اگر يك روز اين پرداخت به تاخير افتد جنجالي در كشور به راه مي افتد.وي پيش بيني كرد كه بدهي كارفرمايان به اين سازمان تا پايان سال جاري به يك هزار و ۸۰۰ ميليارد تومان افزايش خواهد يافت و واحدهاي دولتي از جمله شهرداري ها، اتوبوسراني و صنعت نساجي اصلي ترين بدهكاران  تأمين اجتماعي هستند.
مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي بودجه درماني سال آينده را يك هزار و ۴۳۶ ميليارد تومان عنوان كرد كه اين مبلغ در سال جاري يك هزار و ۲۰۰ ميليارد تومان بوده است. وي با اشاره به ارائه ۵۷ هزار دفترچه تخت بيمارستاني، تصريح كرد:بايد سعي در مكانيزه كردن كارتهاي درمان داشته باشيم، اين در حاليست كه ۶۰ درصد جراحيها در بيمارستانهاي كوچك و ۴۰ درصد در بيمارستانهاي بزرگ صورت مي گيرد، در حالي كه اين ۶۰ درصد را مي توان در كلينيك ها نيز انجام داد كه اين امر منجر به اتلاف منابع سازمان مي شود.

وزير دادگستري:
دستگاه قضايي با اعمال نفوذها و كارچاق كن ها
برخورد جدي خواهد كرد
فارس: وزير دادگستري از برخورد دستگاه قضايي با اعمال نفوذها و كارچاق كن ها خبر داد.
جمال كريمي راد درخصوص تحقق شعار توسعه قضايي در سال ۸۵ گفت: يكي از خدمات مناسبي كه الان پيگيري مي شود، بحث تشكيلات ساختار قضايي كشور است كه در دست تهيه است و به نظر مي رسد تهيه و ارائه اين طرح به دولت موجب خواهد شد كه با اصلاح تشكيلات بتوانيم مأموريتهاي قوه قضائيه را در كشور به نحو صحيح و مطلوب انجام دهيم. وي افزود: از طرف ديگر لوايحي كه الان در مجلس شوراي اسلامي به دنبال آن هستيم با كمك كميسيون قضايي مجلس آن را هم به تصويب برسانيم و در سال ۸۵ براي اجرا در اختيار ما قرار گيرد و با بهره مندي از قوانين و مقررات مناسب وظيفه خودمان را انجام مي دهيم .

برگزاري نخستين آزمون جامع دوره هاي
پودماني دانشگاه جامع علمي- كاربردي
ايرنا: نخستين  آزمون  جامع  دوره هاي  كارداني  علمي  و كاربردي  پودماني  دانشگاه  جامع علمي- كاربردي  ديروز برگزار شد.
سرپرست  دانشگاه  جامع  علمي كاربردي  با اعلام  اين  خبر، افزود: در اين  آزمون  كه  توسط سازمان  سنجش  آموزش  كشور برگزار شد، پنج  هزار و ۳۷۱ داوطلب  در ۲۹ كد رشته  و در ۷۰ مركز سراسر كشور به  طور همزمان  به  رقابت  پرداختند.
حسين  بلندي  افزود: اين  آزمون  به  صورت  تستي  چهار گزينه اي  برگزار شد و داوطلبان  ۱۲۰ دقيقه  براي  پاسخگويي  به  سئوال ها فرصت  داشتند. بلندي  اظهار داشت :نتايج نخستين  آزمون  جامع  دوره هاي  كارداني  علمي ، كاربردي  پودماني  دانشگاه  جامع  علمي - كاربردي  دهه  سوم  فروردين ماه  سال  آينده  اعلام  خواهد شد.

مجلس خبرگان با طرح تجميع انتخابات مخالفت كرد
فارس: به رغم تلاش وزارت كشور در برگزاري همزمان انتخابات مجلس خبرگان، شوراهاي اسلامي شهر و روستا و مياندوره اي مجلس، اعضاي خبرگان رهبري با طرح تجميع انتخابات مخالفت كردند.
سيد احمد خاتمي عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان در حاشيه مراسم اختتاميه پانزدهمين اجلاس رسمي دوره سوم مجلس خبرگان رهبري اظهار داشت: تجميع انتخابات مجلس خبرگان رهبري با انتخابات شوراها يكي از طرح هايي بود كه در كميسيون آئين نامه مجلس خبرگان رهبري بررسي اما رد شد. وي همچنين در باره زمان برگزاري انتخابات خبرگان افزود: قرار نيست مذاكراتي از سوي اعضا با شوراي نگهبان يا وزارت كشور در باره تاريخ برگزاري انتخابات مجلس خبرگان و پيشنهاد وزارت كشور براي تجميع انتخابات صورت گيرد. خاتمي در عين حال تصريح كرد: انتخابات مجلس خبرگان در موعد مقرر قانوني و در پائيز سال آينده برگزار خواهد شد.

وزير كشور: عزم ملت ها تبليغات
سحرآميز استكبار را باطل مي كند
ايسنا: مصطفي پورمحمدي وزير كشور در همايش پژوهشي طلاب بسيجي سراسر كشور در قم گفت: اگر امروز مي بينيد دشمنان در عراق آن همه تجهيزات به كار بسته و آن حجم تبليغات را به راه انداخته اند، ولي بهره آن را ملت اسلامي عراق و مسلمانان جهان مي برند، به اين علت است كه تأثير كلمه طيبه و حقانيت اسلام كه همان نهضت نرم افزاري است، بيشتر از ادوات نظامي و فناوري جديد و تبليغات و هياهوي اغواگر است و ما بايد توجه بيشتري به اين مهم داشته باشيم.
وي در ادامه جنگ رواني استكبار در منطقه را به سحر فرعونيان تشبيه كرد و گفت: عزم ملت ها، ايمان عميق و اراده مردم تمام اين اغواها و تبليغات سحرآميز را باطل مي كند و اين وعده خداوند است كه پيروزي از آن ملت هايي است كه روي قول خود ايستاده اند.

رزمايش سپاهيان محمد(ص) برگزار شد
ايسنا: رزمايش سپاهيان محمد(ص) با شركت بسيجيان ادارات و وزارتخانه ها در منطقه عمومي قم برگزار شد. اين رزمايش در ۲۰ كيلومتري شهر قم برگزار شد و طي آن، بسيجيان ادارات با سلاح هاي انفرادي و نيمه سنگين با دشمن فرضي مبارزه كردند. پيش از اين عمليات، اين نيروها در حضور سردار محمد كوثري خود را در ميدان صبحگاه سازمان دهي كردند و پس از آن به ميادين رزم اعزام شدند.
سردار محمد كوثري، رئيس اداره امنيت معاونت اطلاعات و عمليات ستاد كل نيروهاي مسلح نيز طي سخناني گفت: ما همزمان با نشست آژانس انرژي اتمي  در اينجا جمع شده ايم تا اعلام كنيم كه خواهان انرژي اتمي صلح آميز هستيم و مي خواهيم از اين مكان اعلام كنيم كه به هيچ وجه از حق خود كوتاه نخواهيم آمد.
وي گفت: انرژي اتمي  امروز به دست تواناي دانشمندان بسيجي اين مرز و بوم به دست آمده است و ما به هيچ وجه آن را از دست نخواهيم داد.

مجيد انصاري:
انسجام ملي، تنها سلاح كارآمد در برابر تهديدها
ايسنا: مجيد انصاري در جمع دانشجويان اظهار داشت: انسجام ملي و وحدت تمام عيار قولي و عملي كشور، امروز يك ضرورت قطعي و اجتناب پذير است و شايد بتوان گفت تنها سلاح كارآمد درمقابل تهديداتي كه كشور و انقلاب با آن مواجه مي باشد، همين انسجام و وحدت ملي است.
وي خاطرنشان كرد: اگر در مقاطع گذشته اين امر به عنوان يك ضرورت مطرح بود، امروز تنها راه مقابله با بحران و برون رفت از آن است، لذا همه گروه ها و جناح ها و آحاد ملت بايد با درك موقعيت حساس كشور از هر آنچه مي تواند كمترين خدشه اي به اين انسجام و وحدت وارد كند، پرهيز كنند.
اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام، با توصيه به گروه ها درجهت كنار گذاشتن گلايه ها و دلخوري ها عنوان كرد :  در اين مقطع بايد گلايه ها، دلخوري ها و حتي اعتراضات به حقي كه ممكن است پيرامون مسائلي وجود داشته باشد را كنار بگذاريم و نبايد آنها را دستمايه سكوت يا ايجاد اختلاف و يا بي تفاوتي درقبال اين موضوع مهم (پرونده هسته اي) قرار دهيم.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
قرآن
سياسي
شهرستان ها
شهري
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   قرآن   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |