شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۴۲ - Mar 11, 2006
استقبال شهروندان از انتخابات شوراياري
معتمدان ۱۶۵ محله تهران انتخاب شدند
مرحله دوم انتخابات شوراياري ،جمعه آينده در يازده منطقه باقي مانده انجام مي شود
گروه شهري: شهروندان ۱۱ منطقه تهران ديروز با استقبال از تشكيل دور جديد شوراياري ها، معتمدين خود را براي عضويت در ۱۶۵ انجمن معتمدين محله انتخاب كردند.
به گزارش همشهري، شهروندان ساكن در محله هاي واقع در مناطق ۶ ، ۸ ، ۹ ، ۱۰ ، ۱۳ ، ۱۴ ، ۱۶ ، ۱۷ ، ۱۸ ، ۲۰ و ۲۲ ديروز از ساعت ۳۰/۱۰ صبح با حضور در مساجد و مراكزي كه به همين منظور پيش بيني شده بود معتمدين خود را از بين ۴ هزار و ۸۰۰ داوطلب مرد و يك هزار و ۲۳۴ داوطلب زن از طريق رأي انتخاب كردند.
مهندس مهدي چمران رئيس شوراي اسلامي شهر تهران روند حضور شهروندان در اولين مرحله از دومين دوره تشكيل انجمن هاي معتمدين محلات شهر تهران را خوب دانست.
وي، تشكيل انجمن هاي معتمدين محلات را اجراي قانون و نوعي احترام به تصميم مردم در صحنه هاي مختلف ارزيابي كرد.
چمران اعضاي انجمن معتمدين هر محله شهر تهران را به مثابه خانواده اي دانست كه بايد در تصميم گيري مديران شهري نقش داشته باشند.
به گفته وي ارزش واقعي قائل  شدن براي رأي و نظر مردم و دخالت  دادن آنان در تمام صحنه ها بايد به الگويي ملي تبديل شود.
از سوي ديگر رسول خادم رئيس كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي شهر نيز استقبال مردم از تشكيل انجمن هاي معتمدين محل را بسيار خوب عنوان كرد و گفت: در برخي مناطق مانند ۱۶ ، ۱۷ ، ۱۸ و ۲۰ با كمبود تعرفه روبه رو شديم.
وي در عين حال از پخش نشدن تيزرهاي تبليغاتي تشكيل انجمن هاي معتمدين محلات شهر تهران از صدا و سيما انتقاد كرد. وي گفت: با اينكه تيزرهاي تبليغاتي از ۱۰ روز قبل براي پخش از صدا و سيما آماده شده بود اعلام كردند كه اين تيزرها روزهاي پنج شنبه و جمعه (۱۸ و ۱۹ اسفند) پخش مي شود ولي چنين نشد.
رئيس ستاد مركزي تشكيل انجمن معتمدين محلات شهر تهران همچنين خاطرنشان كرد: براي ۱۱ منطقه اي كه اعضاي انجمن هاي معتمدين محلات آنها در مرحله اول يعني روز جمعه ۱۹ اسفند انتخاب شدند، ۸۴۸ صندوق رأي در نظر گرفته شد.
از سوي ديگر نايب رئيس شوراي اسلامي شهر تهران گفت: با گزينش اعضاي انجمن هاي معتمدين محلات، امكان نظارت شهروندان تهراني بر عملكرد مديريت شهري فراهم مي شود.
مهندس حسن بيادي افزود: رفع مشكلات شهري جز با مشاركت واقعي مردم و حضور آنان در تصميم گيري ها امكان پذير نيست و مردم با تشكيل شوراياري ها مي توانند روي برنامه مديريت شهري نظارت داشته باشند.
بيادي با اشاره به نقش نظارتي مردم در ارتباط با مسائل شهري گفت: نظارت مردم علاوه بر مشاركت و همكاري سبب كاهش هزينه ها نيز خواهد شد.
نايب رئيس شوراي شهر همچنين گفت: ارتقاي فرهنگ شهري نيازمند ارتقاي فرهنگ محله است و در اين راستا انجمن هاي معتمدين محله، مي توانند نقش به سزايي در شكل گيري مديريت واحد شهري داشته باشند.
مرحله دوم انتخابات شوراياري ها روز جمعه ۲۶ اسفندماه در ساير مناطق تهران برگزار مي شود.

با پيام رئيس جمهور و حضور مديران ارشد شهرداري تهران
همايش نكوداشت شهدا و ايثارگران اديان الهي برگزار شد
عكس : جواد گلزار
007857.jpg
گروه شهري: نخستين همايش نكوداشت شهدا و ايثارگران اديان الهي تحت  عنوان «لاله هاي توحيد» پنج شنبه هفته گذشته از سوي شهرداري تهران در تالار حجاب برگزار شد.
به گزارش همشهري، اين مراسم كه در حضور رئيس و اعضاي شوراي اسلامي شهر، استاندار و شهردار تهران، خانواده و بستگان شهداي ارمني، زرتشتي، كليمي و آشوري به همراه روحانيون و رهبران آنها برپا شد با پيام رئيس جمهور آغاز و بر وحدت و يكپارچگي ملت تأكيد گرديد.
در پيام دكتر احمدي نژاد به «همايش نكوداشت شهدا و ايثارگران اديان الهي آمده است: دشمنان حق و عدالت هر روز به حيله و ترفندي، خون انسانهاي بي گناه را بر زمين مي ريزند و به عزيزترين و متعالي ترين مقدسات اديان الهي بي حرمتي مي كنند. در چنين روزگاري فرهنگ ايثار و شهادت و گسترش و ترويج مفاهيم والاي آن مي تواند همه ما را در برابر اين دشمني هاي كور، توانمند و متحد سازد.
رئيس جمهور در بخش ديگري از اين پيام افزود: همه پيامبران آمدند تا بشريت را به حقيقت رهنمون شوند و انسانها را در مسير كمال و حركت به سوي خداوند متعال قرار دهند و ايرانيان نيز در سرزميني زندگي مي كنند كه رايحه مقدس اديان الهي و يكتاپرستي همواره در آن مشام جان ايراني حق طلب را مي نواخته است.
در پيام رئيس جمهور همچنين آمده است: بحمدلله اقليت هاي ديني در كشور مردماني مؤمن، انقلابي و فداكارند كه در كنار ديگر هموطنان عدالت خواه و يكتاپرست در غم و شادي يكديگر شريك بوده و همواره از عزت و اقتدار ميهن عزيزمان دفاع مي كنند.
احمدي نژاد در پيام خود افزود: تجليل و تكريم از شهداي اين سرزمين وظيفه اي بسيار بزرگ و ممتاز است كه نبايد با گذر ايام كمرنگ و به فراموشي سپرده شود. امروز همه افتخارات اين مرز و بوم به مدد روح بلند شهدايي است كه در مسير وصول به درگاه الهي از جان خود گذشته و با وجود گرانقدر خود در اين مسير پاكبازي كرده اند.رئيس جمهور در اين پيام خاطرنشان كرد: بي شك فرهنگ شهادت مي تواند مؤثرترين عامل پايداري و حراست از كيان جامعه و تماميت ارضي ميهن عزيزمان باشد.
از سوي ديگر مهندس چمران رئيس شوراي اسلامي شهر تهران نيز در تجليل از شهدا و ايثارگران اديان الهي گفت: در كشوري زندگي مي كنيم كه همه اديان يكتاپرست، معتقد به توحيد هستند و همين امر موجب اتحاد و همدلي مي شود.
وي افزود: همه ما ايرانيان به عنوان پيروان اديان الهي افتخارمان اين است كه در طول تاريخ همواره از آزادي، استقلال و كيان خود دفاع كرده ايم.
چمران گفت: در طول ۸ سال دفاع مقدس نيز ملت به طور يكپارچه در برابر رژيم بعث و صدام جنايتكار از كيان كشور دفاع و شهداي عزيزي را تقديم كردند.رئيس شوراي شهر افزود: كلام و بيان همه شهداي سرزمين پهناور ايران كه به درگاه و پيشگاه خداوند بزرگ شتافته اند يكي است و ما هرآنچه داريم از همين شهداي عزيز و گران قدر اديان الهي است.دكتر محمدباقر قاليباف شهردار تهران نيز تجليل از شهدا و ايثارگران اديان الهي شهر تهران را وظيفه مديريت شهري عنوان كرد و گفت: خداوند را شاكريم كه همه مردم ايران به توحيد و يكتاپرستي معتقد و اديان الهي پايه گذار تمدن كشور هستند و فرهنگ اصيل ايراني در يكايك ايراني ها موج مي زند.
وي افزود: همه ايراني ها معتقد به زندگي جاودان و حق و عدالت هستند و همه آنان زندگي را با پاكي آغاز مي كنند و آن را پاس مي دارند و ايثار و فداكاري با نهاد هر ايراني عجين شده است و امروز با همين ويژگي در كنار هم جمع شده ايم تا ياد و خاطره فرزندان شهيد را پاس بداريم.شهردار تهران گفت: خوشحاليم در كشوري زندگي مي كنيم كه هر موقع پليدي ها، زشتي ها، ظلم و ستم ها بر اين كشور چيره گشت، شهيدان با خون خود راهنماي اين ملت شدند.
وي افزود: خصوصاً در اين ايام كه دشمنان و بدخواهان اين كشور در كنار يكديگر قرار گرفته اند،  با اين فداكاري و ايثار مي توانيم از عزت و استقلال كشور دفاع كنيم.

تأسيس بانك شهرداري ها
007863.jpg
ايسنا: رئيس شورايعالي استانها از موافقت دولت براي تاسيس بانك شهرداريها خبر داد و گفت: كميسيون زيربنايي دولت تاسيس اين بانك را مورد تأييد قرار داده و رئيس بانك مركزي نيز با كليات آن موافقت كرده است.مهندس مهدي چمران افزود: بانك مركزي تاسيس بانك شهرداريها را به شرط تاسيس بانك براي همه شهرداريهاي كشور و به شكل سهامي عام پذيرفته است .وي با اشاره به اين كه شهرداريهاي كلانشهرها و شهرهاي بزرگ كشور علاقمند به تاسيس بانك اختصاصي و مستقل براي خود هستند، اظهار كرد: اين شهرداريها دوست دارند بانك مختص به خود داشته باشند كه هنوز مورد تأييد شوراي پول و اعتبار و بانك مركزي قرار نگرفته است.

اعلام رأي پرونده درختان لويزان
007866.jpg
ايسنا: مشاور زيست محيطي شهردار تهران گفت: رأي پرونده درختان لويزان هفته آينده اعلام مي شود.مهندس حيدرزاده با اشاره به اين كه شهرداري تهران با پروژه هايي كه در هفته درختكاري اجرا كرده است، سياست خود را در زمينه توسعه فضاي سبز نشان داد، افزود: منتظر نتيجه رأي دادگاه براي احداث ادامه پروژه «شهيد زين الدين» هستيم.وي همچنين در خصوص ممنوعيت تردد اتوبوسهاي ديزلي از ابتداي سال آينده در تهران نيز گفت: اجرايي كردن اين مصوبه يك سري شرايط لازم داشته است كه از آن جمله تامين ۲ هزار دستگاه اتوبوس و ميني بوس گازسوز طبيعي بوده كه اين امر محقق نشده لذا مصوبه مذكور از ابتداي سال آينده اجرايي نيست.

معاينه فني خودرو
007869.jpg
گروه شهري: طرح تسهيلات نوروزي تنظيم موتور رايگان از ۲۰ اسفندماه در مراكز مكانيزه معاينه فني خودرو آغاز مي شود و تا پايان سال ادامه مي يابد.
مهندس محمدرضا اميري صفت، مدير عامل ستاد مركزي معاينه فني خودروهاي تهران در گفت وگو با خبرنگار ما گفت: اين طرح در طول سال ۸۴ چند بار تكرار شد كه ما اثرات آن را هم در روند مراجعات و هم در ميزان رضايت شهروندان مشاهده كرديم. وي هدف از اين طرح را علاوه بر موارد فوق، در كاهش مصرف سوخت و مطلع شدن افراد از وجود برخي نواقص در سيستم سوخت و احتراق خودرو دانست.

پرداخت وام ازدواج از فروردين ماه آغاز مي شود
فارس: معاون اداري مالي شهرداري تهران گفت: با توجه به رايزني هاي صورت گرفته با برخي بانك ها و موسسات اعتباري، از نيمه دوم فروردين ماه تمامي زوج هاي جواني كه از سال گذشته اقدام به ثبت نام كرده اند طي ۴ ماه، وام يك ميليون توماني خود را دريافت خواهند كرد. پورزرندي افزود: شهرداري تهران در سال ۸۳ براي پرداخت وام ازدواج به زوج هاي تهراني با همكاري صندوق انصار المجاهدين و با داشتن ۷۰ ميليارد تومان اعتبار ،به ۱۴۰ هزار زوج جوان تهراني وام پرداخت كرده است.
وي در خصوص ثبت نام از متقاضيان جديد وام ازدواج گفت: زمان ثبت نام و ساز و كار پرداخت وام به متقاضيان جديد هنوز معلوم نيست، ولي در تلاش هستيم تا بتوانيم به متقاضيان جديد نيز وام پرداخت كنيم.
پورزرندي با بيان اينكه به هر زوج جوان ۵۰۰ هزار تومان وام تعلق مي گيرد اظهار داشت: تاكنون ۱۴۰ هزار زوج از سال ۸۳ تاكنون وام دريافت كرده اند ولي هنوز ۱۱۰ هزار زوج ثبت نام كرده داريم، كه در انتظار دريافت وام از سوي شهرداري تهران هستند.
وي اظهار داشت: شهرداري تهران حدود ۵۵ ميليارد تومان اعتبار براي پرداخت وام به ۱۱۰ هزار زوج تهراني در نظر گرفته و تا ۴ ماه آينده به تمامي زوج هاي ثبت نام كرده، وام پرداخت مي كند.
وي همچنين خبر از تخصيص ۱۹ ميليارد تومان بودجه شوراي اسلامي شهر تهران براي اين موضوع در سال ۸۵ داد و گفت: همچنين حدود ۲۰ ميليارد تومان اعتبار نيز از سيستم هاي مالي و اعتباري بيروني دريافت كرده ايم تا بتوانيم به تمامي زوج هاي ثبت نام كرده وام پرداخت كنيم.

سازمان سردخانه و كشتارگاه هاي شهرداري تهران برگزار مي كند
نخستين جشنواره مواد پروتئيني
007860.jpg
گروه شهري: نخستين عرضه مواد پروتئيني به مدت يك هفته از ۲۳ تا ۲۹ اسفندماه در محل سازمان سردخانه و كشتارگاه شهرداري تهران برگزار مي شود.
مهندس حسن طاهري مديرعامل سازمان سردخانه و كشتارگاه هاي شهرداري تهران گفت: در راستاي طرح استقبال از بهار و حفظ توان مالي شهروندان، بزرگترين نمايشگاه عرضه مستقيم مواد پروتئيني شامل گوشت قرمز، ماهي و مرغ برگزار مي شود و شهروندان ضمن بازديد از غرف مي توانند مايحتاج ويژه ايام نوروزي خود را ابتياع كنند.
وي خاطرنشان كرد: عرضه مستقيم مواد پروتئيني، كمك به تثبيت قيمتها در فصل خريد، حمايت از توليدكنندگان مواد پروتئيني، آشنايي شهروندان با قيمت واقعي مواد پروتئيني، حذف واسطه ها و تسهيل در خريد مايحتاج ازجمله اهداف برپايي اين جشنواره مواد غذايي است.
طاهري در ادامه از برپايي غرفه هاي ويژه عرضه ماهي خبر داد و افزود: باتوجه به توصيه اكيد متخصصان علم تغذيه مبني بر مصرف ماهي، متأسفانه به دليل عدم آشنايي كافي شهروندان نسبت به نحوه پخت اين غذاي سالم، سرانه مصرف ماهي در كشور بسيار پائين است، از اين رو غرفه هايي با حضور دامپزشك برپا شده و بازديدكنندگان مي توانند ضمن آشنايي با مختصات ماهي سالم با انواع پخت ماهي آشنا شوند.

نگاه
007854.jpg
علي مريخي

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
قرآن
سياسي
داخلي
شهرستان ها
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   قرآن   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |