شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۴۲ - Mar 11, 2006
برنامه اجراي نخستين نمايش هاي سال ۱۳۸۵
تئاتر شهر تا ۱۵ فروردين تعطيل است
007785.jpg
گروه ادب و هنر- الهام اناري: مجموعه تئاتر شهر از ۲۶ اسفند تا ۱۵ فروردين شاهد هيچ اجرايي نخواهد بود. جامعه تئاتر كشور مطابق هر سال به تعطيلات نوروزي مي روند و سالن هاي تئاتر در سكوت ۲۰روزه نفسي تازه مي كنند.
البته گروه هايي كه نمايش خود را بعد از تعطيلات روي صحنه مي برند، از ۵ فروردين تمرين هاي خود را آغاز خواهند كرد.
پاسخ منصفانه به اين سؤال كه اين تعطيلات به جاست يا نابه جا، مجال ديگر و مفصلي مي طلبد.
بعضي مي گويند براي آشتي دادن مردم با تئاتر، لازم است در ايام عيد كه آنها اوقات فراغت بيشتري دارند، اين هنر زنده همچنان فعال باشد اما مخالفان معتقدند تئاتر از آنجا كه براي اجرا نياز به حضور همه عوامل دارد، منطقي است كه در ايام عيد تعطيل باشد چون عوامل دست اندركار مثل همه مردم نياز به استراحت و تفريح دارند و به اين علت، مقايسه سينما با تئاتر چندان منصفانه نيست.
اما خيال تان بابت امسال راحت باشد چون تمامي اجراهاي مجموعه تئاتر شهر تا ۲۶ اسفند ادامه مي يابد و تنها «در سايه سار سوگ سكوت» به كارگرداني سپيده نظري پور پس از ۲۴ اجرا، احتمالاً  زودتر به كار خود پايان مي دهد.
اما براي سال جديد تا به امروز اجراي پنج نمايش قطعي شده است.
«دشمن مردم» نوشته هنريك ايبسن و به كارگرداني اكبر زنجان پور يكي از نمايش هاي سال جديد است. بازيگران «دشمن مردم» اكبر زنجان پور، كاظم هژيرآزاد، فرنوش آل احمد، سيامك صفري، پرستو گلستاني و... هستند. اين نمايش ۳ ساعته در تالار اصلي تئاتر شهر روي صحنه مي رود.
آتيلا پسياني هم در سال ۸۵ «تيغ و ماه» را روي صحنه مي برد. نويسندگي، طراحي، كارگرداني و بازيگري اين نمايش بر عهده خودش و هم بازي او خسرو پسياني است. «تيغ و ماه» از نيمه فروردين تا نيمه ارديبهشت ساعت ۲۰ شب به مدت ۵۰ دقيقه در تالار چهارسو روي صحنه مي رود.
«آواز ستاره ها» به كارگرداني مهرداد خرمن بيز از شهرستان ساوجبلاغ نيز در سال جديد ميزبان تماشاگران است؛ نمايش داستان دو خواهر كه از خانواده خود در شمال جدا شده و زندگي مجردي آغاز كرده اند. بازيگران اصلي اين نمايش فرشته گلريز و فاطمه عسگري هستند.
يك نمايش از كهگيلويه و بويراحمد هم جزو برنامه نوروزي تئاتر شهر است؛ «وقتي فرشته خواب سگ مي بيند» به كارگرداني علي نرگس نژاد. خلاصه داستان نمايش از اين قرار است كه مسعود كشاورز مجسمه ويژ ه اي را در دستان خود مي بيند و مي خواهد آن را بفروشد اما همسرش قصد دارد مجسمه را به جاي خود بازگرداند.
دو نمايشنامه «شب به خير جناب كنت» و «آهنگ هاي شكلاتي» نوشته اكبر رادي و به كارگرداني ميكائيل شهرستاني از ۱۵ فروردين سال ۸۵ با گروه «شاليزه» متشكل از ۲۰ هنر جوي رشته تئاتر روي صحنه مي رود.
«آهنگ هاي شكلاتي» در قالب يك نمايشنامه تك پرده اي همراه با «شب به خير جناب كنت» به اجرا در مي آيد. در اين دو نمايش، فرزين محدث و مينو زاهدي به عنوان بازيگر حضور دارند.
تا امروز اطلاعاتي كه محمد بهرامي- مدير روابط عمومي تئاتر شهر- در اختيار ما قرار داد همين بود كه خوانديد اما تا قبل از عيد اگر خبر تازه اي بود، باز هم شما را در جريان قرار مي دهيم؛ پس منتظر اخبار جديد باشيد.

فرهنگسرا
نقالي مرشد ترابي
فرهنگسراي ولاء: باشگاه حقوقي شهرستان ري روزهاي سه شنبه هر هفته ساعت ۱۵ الي۱۷ جلسات نقد و بررسي حقوقي، قضايي، عدالت در فرهنگسراي ولاء برگزار مي كند.
فرهنگسراي هنر: بازارچه خيريه انجمن حمايت از كودكان كار از شهروندان براي بازديد از اين نمايشگاه كه قرار است به نفع كودكان كار برگزار كند، دعوت به عمل مي آورد. همچنين نقاشي گروهي(سپيده كاظمي،دنيا رستمي،آزاده فاتح و آزاده اوليايي شاد) در گالري شماره ۲ اين فرهنگسرا از ساعت ۹ الي ۱۹ تا ۲۷ اسفند برپاست.
خانه فرهنگ فرزانگان: مسابقه بزرگ خوشنويسي و نمايشگاه خط در خانه فرهنگ فرزانگان و هاشم آباد برگزار مي شود. اين خانه فرهنگ براي مقابله با خطرات چهارشنبه آخر سال، مسابقه بزرگ خوشنويسي، طراحي و نقاشي در همه مقاطع سني در روز چهارشنبه ۲۴اسفند برگزار مي كند. علاقه مندان مي توانند آثار خود را درباره اين روز تا سه شنبه ۲۳اسفند به اين خانه فرهنگ ارسال كنند.
خانه فرهنگ هاشم آباد: نمايشگاه كتاب بسم الله با عنوان «اول دفتر» از آثار حسين رهبري از امروز ۲۰اسفند به مدت ۸ روز در خانه فرهنگ هاشم آباد برگزار مي شود.

جشنواره
جشنواره بزرگ نوروز اقوام ايراني
چهار فرهنگسراي بزرگ پايتخت جشنواره آئين نوروزي در آئينه اقوام ايراني برگزار مي كنند. برنامه هاي اين جشنواره از بيستم الي ۲۶ اسفندماه به مدت هفت شب در چهار فرهنگسراي هنر، بهمن، دختران و خانواده براي عموم علاقه مندان اجرا مي شود.
از ديرباز آداب و رسوم ايرانيان در نوروز باستان رنگ و بوي خاصي داشته و به نوعي با مذهب عجين شده و در اين خصوص آثار موسيقايي در مناطق مختلف ايران اتفاق مي افتد كه نوروزخواني و چاووش خواني از آن جمله است كه براي مخاطبان بسيار جذاب و ديدني است به ويژه اينكه دنياي صنعتي و كلانشهرها با گرفتاري هاي خاص خود اين فرصت را از شهروندان مختلف گرفته است.
از جمله برنامه هاي اين جشنواره دعوت از گروه هاي مختلف مقامي مناطق مختلف ايران است؛ مناطقي مثل خراسان، آذربايجان، گيلان و لرستان كه آئين هاي نيايشي و دعا براي سالي پرمحصول دارا هستند. دعوت از شعراي محلي و شعراي طنز اين استان ها و اجراي موسيقي سنتي و محلي از ديگر برنامه هاي اين جشنواره است.
سخنراني محمد بقايي(ماكان) نويسنده در مورد نوروز و رمز و رازهايش يكي ديگر از برنامه هاي جنبي اين جشنواره است.

ادبيات
پيام رئيس  مجلس  به  كنگره  ادبيات  پايداري
پيام  رئيس  مجلس  شوراي  اسلامي  روز پنجشنبه  و در دومين  روز از برگزاري  نخستين  كنگره  ادبيات  پايداري  كشور در كرمان  قرائت  شد.
غلامعلي  حداد عادل  در اين  پيام  آورده  است: ادبيات  آيينه  فرهنگ  و ادبيات  هر ملت  ظرفي است  كه  ارزشها و سنتهاي  آن  ملت  را در خود جاي  مي دهد و نيز پايداري  يكي  از ارزشهاي  ملتهاي  بزرگ  و يكي  از ستونهاي  ماندگاري  آن  ملتها است .
در بخش ديگري از اين پيام آمده است:  نزديكتر نمودن  اين  پايداري  به  زمان  ما، پايداري  ملت  بزرگ  ايران  در طول  هشت  سال  جنگ  تحميلي  صدام  و پشتيبانان  جهاني  او بر اين  ملت  است . اين  پايداري  كه  در امتداد و مقاومت  مردم  ما در طول  تاريخ  صورت  گرفته ، همراه  با خود ادبياتي  پديد آورده  كه  همچون  چشمه ساري  جوشان ، رودخانه اي  زلال  و جاري  از شعر و نشر در قالبهاي  گوناگون  ادبي  به  راه  انداخته  و در انواع  هنر جلوه گر شده است.
حداد عادل  در اين  پيام  با تاكيد بر اينكه بايد قدر اين  چشمه سار الهي  را كه  در اين  سرزمين  جوشيده  دانست  و از آن  محافظت  كرد؛ آورده است: برپايي  كنگره  ادبيات  پايداري  كشور در كرمان  كه  همراه  با تجليل  از شش  هزار و ۵۰۰ شهيد اين  استان  مردخيز همراه  است  نشانه  توجه  مردم  عزيز اين  استان  به  ارزش  ادبيات  پايداري  است .رئيس  مجلس  خطاب  به  مردم  كرمان  نيز آورده است : اينجانب  ضمن  احترام  به  مقام  همه  شهيدان  به  ويژه  شهيدان  استان  كرمان  در انقلاب  اسلامي  و جنگ  تحميلي ،اقدام  برگزاركنندگان  اين  كنگره  را در جلب  توجه  بيشتر استادان  و محققان  و دانشجويان  به  مقوله  ادبيات  پايداري  تحسين  مي كنم  و اميدوارم  تلاش  مقدسي  كه  در اين  كنگره  صورت  مي گيرد روح  حماسي  مقاومت  را در ملت  عزيز ما تقويت  كند و بر غناي  ادبيات  پايداري  بيفزايد.
كنگره  ادبيات  پايداري  طي  ديروز و امروز در دانشگاه  شهيد باهنر كرمان  جريان  دارد.

روي آنتن
يك صبح آفتابي در شبكه ۴
تله تئاتر يك صبح آفتابي به كارگرداني مجيد گياه چي براي نمايش از شبكه ۴ سيما آماده مي شود.
اين تله تئاتر يكي از قسمت هاي مجموعه برنامه نمايش هفته شبكه چهار سيماست كه شمسي فضل اللهي و اسماعيل خلج در آن ايفاي نقش مي كنند. اين اثر كه به نويسندگي «سرافين» و «جاكويين آلوارز كوئينترو» از سوي منصور ابراهيمي ترجمه شده است درباره پاركي در كشور اسپانيا و پيرمرد و پيرزني است كه پس از چندين سال با هم روبه رو مي شوند؛ در حالي كه در جواني عاشق هم بوده اند بدون اين كه لبي به اعتراف بگشايند.
امروز در راديو جوان
برنامه هاي شبكه راديويي جوان در روز شنبه بدين قرار است:
ساعت ۰۰/۹ «موج روز» به بررسي وضعيت اقتصاد كشور در هفته قبل مي پردازد. ساعت ۰۰/۱۰ «حرف هاي جواني» ، ۴۵/۱۰ «و اما ورزش» و ۳۰/۱۲ «فونت مشكي» پخش مي شود.
همچنين در ساعت ۴۰/۱۳ كوانتوم به ارائه آخرين اطلاعات ورزشي كشور مي پردازد. ۰۰/۱۹ ايستگاه ورزش۵۰،/۲۱ ادبستان و ۰۰/۲۲ ما دانشجوييم از اين شبكه پخش مي شود؛ پس لطفاً روي خط باشيد.
برنامه هاي امروز راديو ورزش
شبكه راديويي ورزش برنامه هاي امروز خود را اعلام كرد.
در ساعت ۰۰/۹ جهان ورزش يك به كشتي فرنگي اختصاص دارد. ۰۰/۱۴ امروز با ورزش به مرور روزنامه هاي ورزشي روز مي پردازد و ۰۰/۱۵ جهان ورزش ۲ به بررسي ورزش واليبال خواهد پرداخت.
همچنين در ساعت ۳۰/۱۶ يك عصر خوب با ورزش، ۰۰/۱۸ هميشه با ورزش، ۰۰/۲۰ مسابقه دانش و ورزش، ۰۰/۲۱ علم و ورزش و ۳۰/۲۲ يك شهر يك چهره از اين شبكه راديويي پخش مي شود.

فروش نااميدكننده «تسري آنكه»
007788.jpg
گروه ادب و هنر: «تسري آنكه» در نمايش عمومي خود در هند نتوانست تماشاگر زيادي به دست بياورد. اين درام اجتماعي كه توسط هري باوه جا فيلمساز موفق هندي كارگرداني شده، در ۳روز اول نمايش خود توانست صدرنشين جدول هفتگي سينماهاي هند شود، ولي باوجود اين، فيلم لقب يك كار كم فروش را گرفت. فيلم با بازي آميشا پاتل و نها دوپيا در نقش هاي اصلي، از يك مضمون پر سر و صدا بهره گرفته است. قصه فيلم كه برگرفته از يك پرونده واقعي است،درباره خريد و فروش زنان و دختران جوان است. اما به اعتقاد منتقدين سينمايي، فيلم از پرداخت ضعيفي برخوردار است و نتوانسته حق مطلب را در مورد اين موضوع ادا كند. سانس ديول بازيگر اكشن كار سينماي هند، در اين فيلم به عنوان بازيگر ميهمان ظاهر شده است.
ديگر فيلم هاي جدول هفتگي فروش سينماهاي هند عبارتند از:۱- تاكسي  شماره ،۹۲۱۱ كم فروش(جان آبراهم، سميرا ردي)۲،- «تومكو نومسه پيارهه» كم فروش(بابي ديول، آرجون زامپال، آميشا پاتل)۳،- «چينگاري» كم فروش( سوشميتاس)۴،- «باشگاه جنگ»، فروش متوسط(دينومور، آ، زايدخان و سونيل شتي)۵،- «تعطيلات» كم فروش(دينو مور،آ) ۶- «اكثر»، فروش بالاي متوسط(عمران هاشمي، اودنيا گوسوامي)۷،- «مره جيون ساتي» ، كم فروش (آكشي كومار، كارشيما كاپور و آميشا پاتل).

فيلم فرانسوي «حفره سياه»
007794.jpg
گروه ادب و هنر: آلكساندره آجا «فيلم تازه خود را با نام« حفره سياه »جلوي دوربين مي برد.
به نوشته نشريه هاليوود ريپورتر، اين فيلمساز فرانسوي با كارگرداني« حفره سياه »به سراغ يكي از كميك استريپ هاي معروف و پرخواننده بين المللي مي رود. قصه اين كميك استريپ را چارلز برنز نوشته و طراحي هاي آن هم كار خود اوست. اين كميك استريپ كه طي۱۰سال نوشته شده، ۱۲قسمت است. آخرين قسمت اين مجموعه قصه مصور، سال قبل تكميل و منتشر شد. هفته نامه معتبر« اينترتينمنت »سال ،۲۰۰۵ اين كميك استريپ را در بين ۱۰اثر تخيلي برگزيده سال قرار داد. قصه اين كتاب مصور درباره گروهي دانش آموز دبيرستاني است كه در مواجهه با يك ويروس ناشناخته و خطرناك با مشكلات متعددي روبه رو مي شوند. فيلمنامه را راجر آواري (پالپ نيكشن) و نيل گايمن( پرنسس مونونوكه) مي نويسند. فيلم توسط كمپاني پارامونت تهيه مي شود.
آجا قصد دارد گروهي از بازيگران فرانسوي و بين المللي را براي فيلم خود انتخاب كند. رايان رينولدز يكي از اين بازيگران است. آجا هم اكنون مشغول كارگرداني فيلم«انتظار» است. كليد فيلمبرداري« حفره سياه»۲ ماه بعد از اتمام فيلمبرداري اين فيلم در ماه ژولاي زده مي شود.

پرفروش ترين فيلم تركيه
007791.jpg
گروه ادب و هنر: فيلم ضد جنگ تركي، لقب پرفروش ترين فيلم اين كشور را گرفت.
درام اجتماعي «دره گرگ ها: عراق» كه حدود ۴۵ روز قبل در اين كشور آسيايي روي پرده سينماها رفت، توانست ۴ ميليون و۱۳ هزار تماشاچي را به داخل سالن سينماها بكشاند.
ركورددار قبلي يك كمدي فضايي تركي بود كه سال ۲۰۰۴ به نمايش عمومي درآمد و حدود ۴ ميليون بيننده را مجذوب خودكرد. قصه فيلم «دره گرگ ها: عراق» برگرفته از يك ماجراي واقعي است كه سال ۲۰۰۳ رخ داد. آن زمان نيروهاي آمريكايي نيروي ويژه تركيه را دستگير و مورد آزار قرار دادند. اين اتفاق كه در جنوب عراق رخ داد، باعث سر و صداي زيادي در تركيه شد و به قول رسانه ها غرور ملي ترك ها را جريحه دار كرد. در فيلم، اين ماجرا به شكلي سينمايي به نمايش درآمده است.
منتقدان سينماي تركيه چنين اظهارنظر كرده اند كه نمايش عمومي اين فيلم مي تواند به روابط دو جانبه تركيه و آمريكا لطمه بزند. فيلم كه نمايش موفقي در سطح بين المللي داشته در كشورهاي مختلف با واكنش هاي متفاوتي روبه رو شده است. تحليلگران سينمايي به طعنه مي گويند جنگ عراق براي تركيه اين حسن را داشت كه سينماي در حال ركود كشور را به فعاليت واداشت و باعث موفقيت مالي آن شد!

نمونه مرد افكن جدول اعداد ۳۸
سودوكو زاده مي شود
007776.jpg
ذوالفقار دانشي-سودوكو واژه اي ژاپني است، اما ريشه اين بازي را بايد در آمريكاي شمالي جستجو كرد. نخستين نمونه هاي شناخته شده اين بازي در سال ۱۹۷۹ در مجله بازي هاي حروف و معماهاي با مداد دل (Dell Pencil Puzzles & Word Games) به چاپ رسيد. طراح اين جدول ها ناشناس است، اما ويل شورتز، دبير جدول روزنامه نيويورك تايمز توانسته است در روندي منطقي كه بي شباهت به حل سودوكو نيست، حدس بزند اين ناشناس كه بوده است. شورتز فهرست همكاران شماره هاي مختلف مجله دل را بررسي كرد و توانست تنها يك نام مشترك را در شماره هاي حاوي سودوكو پيدا كند، نامي كه در شماره هاي ديگر تكرار نشده بود: هوارد گارنز، معمار، اهل ايندياناپليس، متوفي به سال ۱۹۸۹. مسئولان فعلي مجله معماهاي دل گفته اند در آرشيو مطالب مجله سندي وجود ندارد كه گارنز را طراح اين جدولها معرفي كند، اما آنها نتايج روزنامه نگار نيويورك تايمز را رد نكرده اند.
ادامه داستان آسان تر است. مجله دل به چاپ اين معماها ادامه داد و در سال ،۱۹۸۴ مجله ژاپني نيكولي جدولهايي با همان ساختار را به چاپ رساند. نيكولي اين جدول را سوجي وا دكوشين ني كاگيرو نام نهاد كه چيزي جز برگردان ژاپني عبارت« اعداد بايد يكتا باشند» نيست. خيلي زود، مردم اين اسم طولاني را خلاصه كردند و آن را سودوكو نام نهادند، يعني اعداد يكتا. نشريه نيكولي اين نام را به ثبت رساند و جدول هم به اين نام مشهور شد. جالب اينجا است كه هنوز بسياري از ژاپني ها اين جدول را با نام انگليسي آن مي شناسند (نامبر پليس يا جاگذاري اعداد)، درحالي كه انگليسي زبان ها واژه ژاپني سودوكو را ترجيح مي دهند. اتفاق مهم بعدي در نيمكره جنوبي زمين روي داد. واين گولد، شهروند نيوزيلند كه پيش از تغيير حاكميت هنگ كنگ در اين منطقه به قضاوت مشغول بود، در سفري به ژاپن با سودوكو آشنا شد و برنامه اي رايانه اي براي طراحي اين جدول ها نوشت. او مسئولان روزنامه تايمز لندن را به چاپ اين جدولها تشويق كرد و در نهايت، توانست اولين جدولش را در نوامبر ۲۰۰۴ به چاپ برساند. تاثير اين جدول در انگلستان بسيار سريع و شديد بود! ديگر روزنامه هاي لندن به صف چاپ كنندگان سودوكو پيوستند و خيلي زود رقابتي شديد آغاز شد  ، به طوري كه روزنامه ديلي تلگراف سودوكو را در صفحه اول به چاپ رساند.

دكه
ياد آن صداي سوخته
007779.jpg
007782.jpg
سي امين شماره نشريه مقام موسيقايي به ياد استاد زنده ياد سيد محمد طاهرپور انتشار يافته است. استاد طاهرپور را بسياري مظهر زنده مكتب آوازي اصفهان نام نهاده بودند كه در غياب استادان تاج اصفهاني و اديب خوانساري، كوله بار اين مكتب را به دوش مي كشيد.
سبك آوازي ايشان برگرفته از بزرگاني چون طاهرزاده، حبيب شاطرحاجي، تاج و از همه مهم تر مرحوم صدر اصفهاني بود.
انتشار نوشته ها و عكس هايي منحصر به فرد از اين استاد و ديگر چهره هاي موسيقي و مطالب مختلفي در نقد و بررسي رخدادهاي موسيقي از جمله عناوين ديگر اين نشريه است.
همزمان با نشريه مقام موسيقايي، شماره بيست و هشتم نشريه صحنه نيز روي دكه روزنامه فروشي ها قرار گرفته است كه در آن مطالب متنوعي درباره رخدادهاي تئاتري آمده است.
از جمله اين مطالب مي توان به مقالات (درباره پانتوميم، نقد، طراحي صحنه و...)، گفت وگو با بهزاد قادري، محمد بهرامي، پانته آ بهرام و...
نقد ۱۱ نمايش به نمايش هاي اخير و مطالب متنوع ديگر اشاره كرد.
اما بخش ويژه صحنه،۲۸ پاسداشت دكتر فرشيد ابراهيميان است كه به معرفي وي همراه با يك پوستر رنگي زيبا مي پردازد.

بازي
Echo: Secrets of the Lost Cavern
سبك: ماجرايي
سيستم:PS2
007764.jpg
اين يك بازي ماجرايي كلاسيك با گرافيكي بالا و داستاني نه چندان عميق است. در Echo شما در نقش Arok به دنياي عجيب يك غار وارد مي شويد و بايد در هر مرحله با الهام از نقاشي هاي روي غار بيشتر در آن فرو رفته  از اسرار آن سر در بياوريد.
بازي اول شخص و به سبك اشاره كليك به جلو مي رود و مناظر و صحنه هاي از پيش رندر شده با كيفيت بسيار عالي جلوه هاي زيباي غار و حتي درخشش نور خورشيد در محيط هاي بيرون را به شما مي نماياند. موسيقي بازي با حال و هواي بازي متناسب بوده و فضاي جالبي را در حد بازي ايجاد مي كند.
Echo بازي طولاني نيست و بين ۱۰ تا ۱۵ ساعت از شما وقت خواهد گرفت كه البته نسبت به ساير بازيهاي اين سبك زمان بسيار كمي است. دموها هم به صورت Cut-Sence بوده و كيفيت بسيار بالايي دارند. Echo يك بازي ماجرايي بسيار كلاسيك است.
Agatha Christie: And The There
Were Nova
سبك: ماجرايي
سيستم:PC/PS2
007767.jpg
بالاخره سازنده هاي بازي هاي ماجرايي به سراغ منبع بي پايان براي ايده هاي پليسي رفته اند. شركت AWE بر اساس كتاب «۱۰ سرخپوست كوچولو» آگاتا كريستي، اين بازي را طراحي نموده است و البته آن قدر خوب روي داستان بازي كار كرده كه طرفداران اين قسم بازي ها كه مدتها منتظر اين گونه بازي به اصطلاح مفهومي بوده اند را راضي مي كند.
نكات مثبت: سادگي، موسيقي زيبا، حركات طبيعي كاراكترها، صداهاي باور پذير
نكات منفي: گرافيك بازي به نظر قديمي مي آيد، داستان بازي بعضاً كسل كننده مي شود.
Chrome:
Spec force
سبك: اكشن اول شخص
سيستم:PC
007770.jpg
داستان اين بازي از نقاط قوت آن به حساب مي آيد. در Chrome كار شما ابتدا يافتن معادن كروم در نقاط مختلف است اما پس از گذشت چند مأموريت و با كشته شدن شريك شما، شما وارد اصل ماجرا و يافتن عاملان جنايت مي شويد.
گرافيك بازي در حد قابل قبولي قرار دارد و جزئيات بافت ها به خوبي كار شده اند.
علاوه بر اين شما مي توانيد با چند وسيله نقليه در مراحل به جلو برويد. هوش مصنوعي بازي چندان در سطح بالايي قرار ندارد و شما با مشكل چنداني در مواجهه با دشمنان خود رو به رو نخواهيد بود.
مأموريت ها متنوع بوده و كشش داستان تا آخرين لحظه بازي حفظ شده و شما را به دنبال خود مي كشاند.
007773.jpg
راهنماي درجه بندي سني
* اين درجه بندي داراي صحنه هاي شاد و سرگرم كننده براي كودكان و غالباً بدون خشونت و هيجان است و براي سنين زير ۷ سال مناسب است.
* مناسب براي تمام سنين، اين درجه بندي شامل بازي هاي فكري و داراي خشونت بسيار پايين است. شخصيت هاي اين بازي ها اغلب حالت كارتوني و كمدي دارند.
* براي نوجوانان ۱۱ سال به بالا مناسب است. بازي هاي اين گروه داراي خشونت در حد متوسط و هيجان معقولي است.
* بازي هاي اين رده براي نوجوانان ۱۵ سال به بالا مناسب است. بازي هاي اين گروه نسبتاً مشكل است و غالباً نياز به زبان انگليسي در حد دبيرستان دارد. اين بازي ها داراي خشونت و هيجان بالاتري نسبت به گروه قبل است.
* براي افراد ۱۸ سال به بالا مناسب است. كاربر اين بازي ها اغلب نياز به مهارت بسيار بالايي در پيشبرد بازي دارد. بازي هاي داراي اين نشان از خشونت بالايي برخوردار است.
* مناسب براي افراد بزرگسال، اين بازي ها داراي خشونت و هيجان بسيار بالايي است و براي سنين پايين تر مناسب نيست.

برنامه
ديوار
نگارخانه فرامرزي: نمايشگاه نقاشي مريم عرفاني/ از ۱۷ تا ۲۰ اسفند/ ميدان ونك، خيابان خدامي، كوچه ارم، پلاك ۵۴/ تلفن: ۸۸۷۹۶۸۰۹.
نگارخانه بانو: نمايشگاه نقاشي ديجيتال شيما شالباف/ تا ۲۰ اسفند/ ولي عصر، ضلع شمالي پارك ساعي، فرهنگسراي بانو/ تلفن:۸ -۸۸۷۸۶۲۷۶.
نگارخانه بنفشه: نمايشگاه حجم گروهي هنرمندان/ ۱۹ تا ۲۴ اسفند/ ملاصدرا ، نبش شيراز جنوبي، كوچه بهار، شماره ۵۰/ تلفن: ۸۸۰۳۴۲۴۷.
نگارخانه شيرازي: نمايشگاه نقاشي فرشاد شيرازي/ ۱۹ تا ۲۵ اسفند/ خيابان آفريقا، پديدار، ساختمان شهروز/ تلفن: ۸۸۸۸۶۳۳۴.
نگارخانه شيث: نمايشگاه نقاشي علي نادمي/ ۲۰ تا ۲۵ اسفند/ چهارراه ولي عصر، ضلع جنوبي پارك دانشجو، شيرزاد شرقي، شماره ۴۱/ تلفن: ۶۶۷۰۷۶۸۱.
گالري فرهنگ: نمايشگاه شمع هاي تزييني، ۱۸تا۲۱ اسفند/شريعتي، روبه روي بهار شيراز، مجموعه فرهنگي تهران، پلاك ۴۲۵/ تلفن : ۷۷۶۴۱۱۲۳

پرده
- چهارشنبه سوري (كارگردان: اصغر فرهادي)
آفريقا، فرهنگ،۱ آسيا، ايران، صحرا، پارس،۱ جي،۲ گلريز ،۱ حافظ، جوان ،۲ قيام، عصر جديد۲ و ،۳ بهمن ،۲ المپيا، ماندانا، ناهيد.
- چپ دست (كارگردان: آرش معيريان)
قدس، ميلاد، سپيد ،۱ فردوسي، جوان،۱ پيروزي، گلريز،۲ شاهد، فلسطين،۱ تهران،۱ پايتخت، سروش، مركزي،۱ اروپا، رودكي، بهمن،۱ كارون، پيوند، جمهوري، بلوار.
- بر باد رفته (كارگردان: صدرا عبداللهي)
عصر جديد،۱ آستارا، ايران،۲ جي،۱ پارس ۲
- غروب شد بيا (كارگردان:  انسيه شاه حسيني)
استقلال، سپيده ،۱ شقايق، شهر تماشا۲
- همه خوبيم (كارگردان: بيژن ميرباقري)
فرهنگ ،۲ سپيده،۲ مركزي،۲ فلسطين ،۲ ايران ۳
صحنه
- ملكه جنيان (كارگردان: امير دژاكام)، محل اجرا: سالن چهارسو
بهاي بليت: ۳۰۰۰۰ ريال
- خداوند يحيي را به جليل مي خواند (كارگردان: سعيد شاپوري) محل اجرا: سالن كوچك
بهاي بليت: ۲۰۰۰۰ ريال
- عادل ها (كارگردان: قطب الدين صادقي) محل اجرا: سالن اصلي تئاتر شهر
بهاي بليت: ۳۰۰۰۰ ريال
- در سايه سار سوگ سكوت (كارگردان: سپيده نظري پور)
- محال هم ممكن است (كارگردان: سيروس همتي)
- حقيقت دارد تو را در خواب بوسيده ام (كارگردان: مهدي مكاري،
عباس اقامي)
- پرده خواني افلاك (كارگردان: حسن سرچاهي)
- آب مرا قصه كرد (كارگردان: عباس غفاري)
- اپراي رستم و سهراب (كارگردان: بهروز غريب پور)
- بازيگر تعزيه (كارگردان: ميثم يوسفي)
- اعتراف ها (كارگردان: بهرام صادقي غريدي)

نماي نزديك
ما همه خوبيم
اولين ساخته سينمايي بيژن ميرباقري چند روز از زندگي يك خانواده متوسط ايراني را به تصوير مي كشد. خانواده اي كه در آن افرادي از چهار نسل مختلف حضور دارند. پسر اين خانواده براي كار به خارج از كشور سفر كرده و مدتي آنها را از حال خود بي خبر گذاشته و... .
در «ما همه خوبيم» از ستاره ها خبري نيست، اما تماشاي بازي هاي خوب آهو خردمند و محسن قاضي مرادي لذتبخش است. فيلم شايد به نظرتان خسته كننده و كشدار بيايد، پس اگر به دنبال هيجان هستيد آن را توصيه نمي كنيم، اما اين را هم بدانيد كه ميرباقري در فيلم خود به خوبي زندگي واقعي طبقه متوسط را روايت كرده و به طور قطع تماشاگران بسياري با شخصيت هاي مختلف داستان او هم ذات پنداري مي كنند.

راهنما
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
قرآن
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   قرآن   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |