شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۴۲ - Mar 11, 2006
حمله ۲۵ مرد مسلح به خوابگاه ندامتگاه تهران بزرگ
گروه حوادث: ۲۵ مرد ناشناس به خوابگاه كارگران شركتي پيمانكاري مربوط به ندامتگاه تهران بزرگ حمله كردند.
به گزارش همشهري، ساعت ۲ بامداد روز پانزدهم اسفندماه حدود ۲۵ مرد با سلاح سرد «چوب و چماق» به خوابگاه كارگران يكي از شركت هاي پيمانكاري محوطه مربوط به ندامتگاه تهران بزرگ واقع در جاده چرمشهر حمله ور شدند.
اين افراد بعد از غافلگيركردن كارگران، دستها و پاهاي ۱۰ نفر از كارگران آن مركز را با طناب بسته و سپس مبادرت به ضرب و جرح آنان و زخمي كردن چندين نفر از كارگران آن مركز كردند.
مهاجمان وسائل شخصي كارگران و لباس هاي آنها را سرقت كرده و پس از شكستن قفل انبار كارگاه شركت تاسيساتي، نسبت به جمع آوري، دستگاه ها و تجهيزات آن مركز اقدام كردند.
مهاجمان ناشناس پس از قطعه قطعه كردن كابل هاي موجود در انبار حدود ساعت ۶ بامداد محل را ترك كردند.
خسارت وارده به اين شركت پيمانكاري حدود ۵۰۰ ميليون ريال برآورد شده است.
اين گروه مسلح پس از اتمام كار، كارگران و مسئولين كارگاه را نيز تهديد كرده بودند. اين حادثه هيچ ضايعه جاني نداشته است، ولي عده اي از كارگران به شدت مجروح شده اند.
بر پايه اين گزارش، يكي از كارگران شركت ساختماني مذكور مظنون به همدستي با اين گروه مهاجم است كه درحال حاضر متواري است.
محمد تورنگ رئيس مركز اطلاع رساني فاتب ضمن تأييد اين خبر افزود: چند روز قبل از وقوع اين حادثه مالك شركت مذكور اقدام به اخراج چند نفر از كارگران كرده بود كه سرانجام اين اخراج حركت انتقام جويانه ۲۵ نفر را رقم زده است. در هر حال تحقيقات پليسي براي شناسايي مخفيگاه متهمان فراري اين پرونده آغاز شده است.

باز خواني حوادث سال ۸۴
مرداد ۸۴بازمانده خودكشي دسته جمعي سكته كرد
مرد جواني كه پس از خودكشي دسته جمعي خانواده اش، نجات يافته بود، شامگاه دوم مردادماه، در بازداشتگاه اداره آگاهي تهران در اثر سكته قلبي جان باخت.
داود پدر خانواده اي بود كه عصر روز پنج شنبه دوم تيرماه از خودكشي دسته جمعي اعضاي خانواده اش جان سالم به در برد.اين جنايت در طبقه سوم يك آپارتمان مسكوني واقع در خيابان درختي رخ داده بود. قربانيان حادثه سكينه (۳۷ ساله) ندا (۱۷ ساله) و محمد (۱۱ ساله) نام داشتند. راز اين خودكشي خانوادگي زماني آشكار شد كه برادر داود كه چند روزي از وي اطلاعي نداشت به خانه داود رفت، اما وقتي با در بسته رو به رو شد زنگ خانه يكي از همسايه ها را زد و جوياي احوال خانواده برادرش شد. مرد همسايه با كمال تعجب گفت ديروز داود كليد در خانه اش را به من داد و گفت چند روز ديگر سري به خانه اش بزنم. همين موضوع باعث نگراني آنها شد و وقتي در خانه را باز كردند با كمال ناباوري با اجساد اعضاي خانواده كه آثار بريدگي بر روي دست هايشان مشهود بود و با شليك
گلوله هاي ساچمه اي مجروح شده بودند، رو به رو شدند و بلافاصله داود به بيمارستان انتقال يافت. پزشكان تمام سعي خود را براي نجات وي انجام دادند و وي تنها عضو اين خانواده بود كه جان سالم به در برد.وي علت اين حادثه را مشكلات مالي عنوان كرده بود. زماني كه كارآگاهان در حال بررسي به روي پرونده بودند تا مشخص كنند ادعاي داود در خصوص خودكشي خانوادگي صحت دارد يا خير، به بازپرس ويژه قتل تهران اطلاع داده شد كه داود در بازداشتگاه انتظامي جان باخته است. آخرين اخبار حاكي از آن است كه ظاهرا داود در اثر سكته قلبي جان باخته است.
متهم به قتل پس از ۷ سال به ۱۵ سال حبس محكوم شد
دخترجواني كه متهم است ۷ سال قبل همسرش را به قتل رسانده است با حكم قاضي به اتهام معاونت در قتل به ۱۵ سال زندان محكوم شد
اين پرونده جنجالي مربوط به مريم.غ (۲۷ ساله) است كه متهم به قتل همسرش به نام علي.غ در سال ۷۸ است.قاضي نجفي رئيس شعبه ۱۱۵۵ مجتمع قضايي بعثت مريم را محاكمه كرد اما وي بار ديگر مدعي شد او را نكشته است. پس از يك ساعت و۱۵ دقيقه و اخذ آخرين دفاع از متهم، ختم جلسه دادگاه اعلام شد و مريم و وكيلش از دادگاه خارج شدند. اين زن جوان با حكم قاضي پرونده به ۱۵ سال زندان محكوم شد و هم اكنون در انتظار تاييد حكمش بسر مي برد.مريم در سال ۷۸ در جريان قتل همسرش از سوي دادگاه جنايي تهران بازداشت شد. وي در دو مرحله از جلسات محاكمه اش از سوي قاضي شعبه۱۶۰۱ دادگاه به قصاص نفس (اعدام) محكوم شد اما حكم صادره از سوي ديوان عالي كشور تأييد نشد.
قديمي ترين زن زندان اوين آزاد شد
قديمي ترين زن زنداني در بند نسوان زندان اوين پس از برگزاري چندين جلسه محاكمه در شهرري پس از فاش كردن جزئيات تازه اي از قتل با قرار وثيقه آزاد شد.
اعدام عاملان قتل يك مادر و پسر اصفهاني
دو مرد افغاني كه به انگيزه سرقت ،مادر و پسري را به قتل رسانده بودند در اصفهان به دار مجازات آويخته شدند.

گذشت پيرمرد از حق قصاص دو فرزندش
007797.jpg
گروه حوادث: پيرمردي با مراجعه به شعبه ۱۰۶ دادگستري اصفهان با اعلام رضايت از حق قصاص دو فرزندش گذشت كرد.
به گزارش همشهري، پيرمرد پاهايش مي لرزيد و آهسته آهسته از پله ها بالا مي آمد. بين دوراهي گير كرده بود. با او سر صحبت را باز كردم در حالي كه تعداد زيادي از پله هاي دادگستري اصفهان نفسش را بريده بود به تابلوي شعبه ۱۰۶ دادگستري اشاره كرد و گفت: خدا خير دهد به قاضي اين دادگاه.
در تاريخ ۵ اسفند ماه سال ۸۱ در حالي كه دو فرزندم محسن و حسن تازه چند ماهي بود دركارگاهي به كار مشغول شده بودند، ناگهان به من خبر رسيد هر دو فرزندم در بيمارستان بستري هستند. سريعاً خودم را بالاي سر آنها رسانده و در حالي كه حسن جان باخته بود و محسن طبق گفته پزشك اميدي به زندگي نداشت.
در همين حين شخصي به نام رضا(۱۷ ساله) طي تماسي با پليس اظهار داشت دو نفر از همكارانم كه قصد آزار و اذيت مرا داشتند با من درگير و آنها را مضروب كردم.
پليس رضا را دستگير و با توجه به اعترافات وي پرونده قتل دو كارگر در شعبه ۱۰۶ به رياست قاضي سيد جعفر هاشمي گشوده شد. متهم به دو فقره قتل نزد قاضي پرونده گفت: شب ساعت ۲۲ در حالي كه بسيار خسته بودم به محل استراحتم آمدم. در آنجا با حسن و محسن و تعدادي ديگر از همكارانمان استراحت مي كرديم حدود ساعت ۲۳ بود زماني كه تنها شدم احساس كردم حسن و محسن قصد آزار مرا دارند. در اين هنگام با آنها درگير شدم و چاقويي را از آشپزخانه برداشتم و به سمت آنها حمله ور شدم.پس از آن ديگر چيزي نفهميدم و متواري شدم تا اين كه خود را به كلانتري ۲۲ بهارستان معرفي كردم. قاضي هاشمي پس از بررسي محتويات پرونده و نظريه پزشكي قانوني نوع قتل را دفاع مشروع ندانست و متهم را به دو بار قصاص نفس(اعدام) محكوم كرد. حال پيرمرد در حالي كه دستانش مي لرزيد، گفت: مي دانم فرزندانم نيز در اين پرونده مقصر بوده اند. درست است كه قانون حق قصاص را به من داده است اما از سوي ديگر، شرع و وجدان نيز مرا از اين كار منع مي كند. رضا آهسته آهسته به طرف پيرمرد آمد، خواست تا دستانش را ببوسد اما پيرمرد از جايش بلند شد و با امضاي رضايت نامه از حق خود گذشت كرد.

انفجار در پمپ بنزين
گروه حوادث: در اثر انفجار پمپ بنزيني در اتوبان رسالت يك نفر مجروح شد.
به گزارش همشهري، بامداد روز جمعه زماني كه ساكنان شرق تهران درحال استراحت در خانه هايشان بودند، ناگهان صداي انفجار مهيبي وحشت را در منطقه ايجاد كرد.
با پيگيري ها مشخص شد كه يك پمپ بنزين در اتوبان رسالت حدفاصل خيابان شهيد باقري و دردشت منفجر شده است. با حضور ماموران آتش نشاني و پليس محل موردنظر تحت حفاظت قرار گرفت.
پس از اطفاي حريق مشخص شد خوشبختانه تنها يك نگهبان پمپ مجروح شده ولي تمام شيشه ها و مركز پمپ بنزين تخريب شده است. پس از بررسي كارشناسان علت اين حادثه متصاعدشدن گاز مخزن بنزين تشخيص داده شد است. تلاش براي تعمير پمپ از صبح امروز آغاز خواهد شد.

فرضيه هاي جديد در مرگ دكتر جوان
گروه حوادث: ادعاهاي دو مظنون بازداشت شده در پرونده مرگ مشكوك دكتر جوان در اتوبان نيايش فرضيه هاي جديدي را براي پليس جنايي تهران رقم زد.
به گزارش همشهري، آخرين تحقيقات پليس درخصوص رسيدگي بر روي پرونده مرگ يك دكتر جوان كه شش ماه قبل از بالاي پل نيايش به پايين سقوط كرده است نشانگر حضور دختر جوان بازداشت شده در صحنه مرگ است.
اين دختر جوان كه ۱۲ روز از بازداشت وي در اداره دهم آگاهي تهران مي گذرد اظهاراتي را عنوان كرده است كه به احتمال قوي در زمان وقوع سقوط مرگبار كاوه از بالاي پل اتوبان نيايش،وي شاهد مرگ كاوه بوده است.
امكان اينكه كاوه و پسر جواني كه او نيز ۱۲ روز را در اداره آگاهي بسر مي برد زمان وقوع مرگ اين دكتر جوان بالاي پل نيايش با يكديگر درگير شده و درنهايت منجر به سقوط مرگبار كاوه شده است وجود دارد.

سه قصاص و سه حبس براي متهمان پرونده
قتل هاي محفلي كرمان
گروه حوادث: محمدحسين مقبلي رييس شعبه  ۱۰۳ دادگاه عمومي- جزايي كرمان در چهارمين دور رسيدگي به پرونده  قتل هاي محفلي كرمان حكم متهمان را صادر كرد.
نعمت احمدي، وكيل مدافع اولياي دم برخي مقتولان پرونده  قتل هاي محفلي كرمان ، گفت: شعبه  ۱۰۳ دادگاه عمومي -جزايي كرمان در رأي خود، «محمد. س» و «سليمان. ج» را با اين استدلال كه به عدم اثبات مهدورالدم بودن مقتولان و عدم اثبات اعتقاد متهمان به مهدورالدم رسيده از شمول تبصره  ۲ ماده  ۲۹۵ قانون مجازات اسلامي فارغ دانسته و «محمد. س» را به اتهام شركت در قتل «محمدرضا نژاد ملايري» به يك بار قصاص و «سليمان. ج» را به اتهام شركت در قتل «محمدرضا نژاد ملايري» و «شهره نيك پور» به دو بار قصاص با توجه به تفاضل ديه محكوم كرده است.
وكيل مدافع اولياي دم مقتولان قتل هاي محفلي كرمان همچنين خاطرنشان كرد: بر اساس رأي صادره «حمزه.م» به اتهام معاونت در قتل به ۱۰ سال حبس، «محمد. ي» به اتهام معاونت در قتل به ۱۵ سال حبس و «چنگيز.س» به اتهام معاونت در قتل به ۶ سال حبس محكوم شده اند. ضمنا رأي «علي. م» كه بر اساس راي قبلي به قصاص محكوم شده بود كماكان همان قصاص است چون شعبه  ۳۱ ديوان عالي كشور نسبت به اين حكم اظهارنظر راجع به پرونده را منوط به اظهارنظر راجع به بقيه  متهمان نموده بود.

محكوميت ۸ ساله براي پدر
رويترز: پدري كه رقباي ورزشكار فرزندان تنيس بازش را مسموم مي كرد تا فرزندانش در مسابقات پيروز شوند به ۸ سال زندان محكوم شد.
كريستوفر فاويان با اعتراف به جرم خود، گفته است كه مسئول مرگ يكي از اين رقباي مسموم شده و براي هميشه عذاب وجدان خواهد داشت. وي كه ۴۶ سال داشته و يك نظامي بازنشسته است، اظهار كرد: در هيچ يك از اين موارد مسموميت رقباي فرزندانم حتي يك لحظه هم فكر نمي كردم و تنها كار خود را انجام مي دادم. وي متهم به آن شده كه بين سالهاي ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۳ ميلادي طي ۲۷ مرتبه بطري نوشيدني رقباي ورزشكار فرزندان تنيس بازش در فرانسه را به داروي خطرناك ضد اضطراب آلوده كرده است كه يكي از اين موارد نيز با مرگ همراه بوده است. اين دارو موجب ايجاد حالت خواب آلودگي در اين افراد مي شد.

پستچي سارق در انگليس به دام افتاد
ميرور: يك پستچي زن در انگليس پس از سرقت بيش از ۵هزار كيلوگرم از محموله هاي پستي محاكمه و ديروز به ۱ سال حبس محكوم شد.
يك زن ۳۲ ساله انگليسي به نام «ليزاهاروي» كه به عنوان پستچي مشغول به كار بود به جرم مخفي كردن ۱۱۱ هزار نامه، بسته و محموله پستي در خانه اش به ۱ سال حبس محكوم گرديد. او در حالي به زندان مي رود كه باردار است.
هاروي به مدت ۶ سال چك، پول نقد و هدايايي كه از طريق پست ارسال مي شد را به سرقت مي برد. عاقبت دريافت يك دستگاه پلي استيشن كه اشتباهي به نشاني او ارسال شده بود دست او را رو كرد.او اقدامي براي بازگرداندن دستگاه به فرستنده نكرد و پاي پليس به ميان آمد. پليس در بازرسي از خانه او محموله هاي به سرقت رفته را كشف و ضبط كرد و پستچي سارق نيز به دام افتاد.

جنايت در خيابان فدائيان اسلام
گروه حوادث: پليس بررسي هاي خود بر روي پرونده جنايت فدائيان اسلام را آغاز كرد.
به گزارش همشهري، صبح روز پنجشنبه حسين،مالك يك انبار واقع در شهرري خيابان فدائيان اسلام وقتي به محل كار خود رسيد با جسد نگهبان انبار به نام حبيب الله كه دستها و پاهايش با طناب بسته شده و در اثر ضربه محكمي كه به سرش وارد شده بود و از ناحيه سر دچار خونريزي شده بود مواجه شد.
حسين مراتب را به پليس ۱۱۰ اطلاع داد. ماموران كلانتري ۱۳۱ به محل اعزام شدند. بعد از انجام تحقيقات اوليه وقوع اين جنايت به اطلاع بازپرس كشيك ويژه قتل رسيد.عامل يا عاملان جنايت بعد از به قتل رساندن حبيب الله اقدام به سرقت يك دستگاه فكس و خودكار شارژي انبار كرده اند.تحقيقات تكميلي تا دستگيري عامل يا عاملان اين جنايت از سوي پليس جنايي تهران ادامه خواهد يافت.

حادثه درد ناك در جنوب غرب تهران
گروه حوادث: پسر جواني كه در جنوب غرب تهران قصد ساختن مواد محترقه غيرمجاز را داشت در اثرانفجار از ناحيه صورت و دست دچار سوختگي شد.
به گزارش همشهري، ساعت ۲ و ۴۵ دقيقه روز پنجشنبه اهالي خيابان حسام الدين واقع در حوالي منطقه هفت چنار با صداي انفجاري كه از پشت بام يكي از منازل آن منطقه به گوش رسيد به خيابان كشيده شدند. پس از صداي انفجار پسر جواني كه بر روي پشت بام حضور داشت شروع به فريادهاي بلند كرد و در حاليكه صورتش غرق در خون بود به خود مي پيچيد.
والدين يوسف ۲۰ ساله خود را به پشت بام منزل رساندند. يكي از دستان يوسف دچار سوختگي شديد شده و در فاصله اي اندك از پيكر خون آلود پسر مقدار زيادي مواد محترقه مشاهده شد. يوسف قرباني وسوسه براي ساختن ترقه به قصد شيطنت در روز چهارشنبه آخر سال شده بود. مادر و پدر يوسف او را به سرعت به اولين درمانگاه نزديك رساندند. مأموران كلانتري ۱۱۱ هفت چنار در محل واقعه حضور يافته و بعد از مشاهده وضعيت يوسف كه از ناحيه دست و صورت دچار ۸۰ درصد سوختگي شده بود در اولين اقدام ، مبادرت به انتقال يوسف به بيمارستان سوانح و سوختگي كردند.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
خارجي
قرآن
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   قرآن   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |