شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۴۲ - Mar 11, 2006
پاس صدر نشين ليگ شد
استقلال ايستاد پرسپوليس راه افتاد
عكس : مجتبي جانبخش
007842.jpg
007887.jpg
استقلال و پرسپوليس در يك بازي تماشايي كه نود هزار تماشاگر شاهد آن بودند به تساوي بدون گل رسيدند. پرسپوليس با طراوت و سازمان يافته بازي كرد و براي اين ديدار برنامه داشت. استقلال نيز كه براي صدرنشيني به پيروزي نياز داشت، نتوانست چون بازيهاي گذشته به دروازه حريف برسد. اين تساوي پاس را به صدر جدول برد تا در هفته هاي باقي مانده تكليف قهرمان روشن شود.
پرسپوليس زماني كه با تاكتيك آري هان ميانه ميدان را از استقلال گرفت، روند بازي به سود پرسپوليس تغيير كرد و مهاجمان استقلال نيز چون بازيهاي گذشته تغذيه نشدند. حامد كاويانپور محور خط مياني پرسپوليس در اين ديدار بزرگ  مرد اول ميدان بود. حامد اگر با تفكر و آمادگي روند فعلي را ادامه دهد، جايش در تيم ملي باز خواهد شد.
گروه ورزشي- جهانگير كوثري: استقلال و پرسپوليس در جدال شصتم هم به مساوي رسيدند. تماشاگران پرسپوليس از اين نتيجه خشنود شدند و پاس صدرنشين مسابقات كه روز گذشته در اكباتان سه بر يك بر راه آهن غلبه كرد شادمان از حضور موثر و منظم آري هان در پرسپوليس از آنها راضي  تر. تيم سرخپوش يك سازمان تيمي تعريف شده بود و هر بازيكن به وظايف خود كاملاً آگاه. وظايف دفاعي بهتر از دو خط ديگر كار كرد، به ويژه كريم باقري و شيث رضايي كه كوچكترين اشتباهي در طي ۹۳ دقيقه بازي نداشتند، همان گونه كه حامد كاويانپور در ميانه ميدان يك گرداننده واقعي بود. او به تيم پرسپوليس نظم و آرامش داد.
استقلال بدون تغيير در تركيب اصلي خود به ميدان آمد و طالب نسب را به گيلائوري ترجيح داده بود تا ضرب حملاتش از چپ بيشتر باشد. سه دفاع متمركز استقلال فكري، صادقي و قرباني بودند. نيك بخت در پيستون چپ و اميرآبادي در سمت راست قرار گرفتند. كاظمي در وسط ميدان، طالب نسب در سمت چپ و جباري در سمت راست بازي كردند. عنايتي و اكبرپور هم در خط حمله قرار گرفتند.
تركيب قلعه نويي قابل پيش بيني بود، برنامه تاكتيكي استقلال نيز متاسفانه همان شيوه بازي هفته هاي گذشته بود و حركت تازه اي در برنامه استقلال در اين ديدار نديديم. اما پرسپوليس بر خلاف استقلال طرح تازه اي داشت آري هان نشان داد كه در گام اول رهبري خود، به پرسپوليس نظم و سازمان داده است. به جز كاظميان بازيكنان تماماً تابع برنامه آري هان بودند. با توجه با كارآمدي استقلال در خط مياني كه مهاجمان خود را نيز خوب تغذيه مي كنند، آري هان با پنج هافبك، چهار مدافع و يك مهاجم بازي كرد تا در خط مياني تسلط لازم را داشته باشد و چنين نيز شد. خط مياني استقلال در تمام حركت هاي رو به جلو و انتقال توپ به خط حمله با موانعي برخورد كرد كه خشونت هم چاشني آن بود.
حاجي زاده و ماماني به همين خاطر در اين خط بازي كردند تا قدرت دفاعي و پوشش لازم را در نيمه زمين خود به وجود آورند. آري هان با درگيركردن خط مياني استقلال فضاهاي لازم را به كاظميان داد تا در ضد حمله ها از سرعت خود بهره لازم را ببرد. كاظميان دو بار در دقايق ۶۸ و ۹۳ مي توانست، نقشه هاي آري هان را عملي كند كه هر دو بار طالبلو به خوبي مانع شد. اگر پرسپوليس در ۱۵ دقيقه پاياني از توان نمي افتاد، شايد نتيجه چيز ديگري بود.
دو مهاجم استقلال اكبرپور و عنايتي كه اميد زيادي به آنها مي رفت در اين بازي دچار افت بسيار شده بودند. اكبرپور دوبار موقعيت عالي گل را از دست داد. بي دقتي اكبرپور عجيب بود و انگار سايه سنگين حساسيت بازي روي او تاثير بيشتري گذاشته بود. موقعيت طلايي دقيقه بيست و ششم بازي براي اكبرپور مي توانست سرنوشت بازي را به گونه اي ديگر رقم بزند. حساسيت  بازي باعث شد كه ۳۸ خطا از سوي دو تيم صورت بگيرد. اين بازي نيز چون ۵۹ ديدار گذشته كيفيت يك بازي سطح بالا را نداشت، اما براي پرسپوليس آغاز ديگري بود و استقلال را نيز به  هوش آورد تا براي كسب مقام قهرماني با تيم پاس در يك كورس فشرده قرار گيرد.
پاس در صدر ليگ قرار گرفت
پاس در ديدار نزديك با راه آهن موفق شد در زمين اكباتان سه بر يك از سد اين تيم بگذرد و به تنهايي در صدر قرار گيرد. كيانوش رحمتي، ميلاد مي داودي و اميد خورج گلهاي پاس را به ثمر رساندند و تنها گل راه آهن را يار سابق پاس خداداد عزيزي به ثمر رساند. با توجه به نتيجه مساوي دو تيم استقلال و پرسپوليس، پاس با تفاضل گل بهتر صدرنشين شد.
در اصفهان سپاهان كه دو بر يك از استقلال اهواز عقب بود با گل عباس آقايي به تساوي دو بر دو رسيد. فريدون فضلي هر دو گل اهواز را به ثمر رساند.
در حافظيه شيراز فجر تن به شكست ديگري داد و با يك گل مغلوب ابومسلم شد. تنها گل ابومسلم را مرتضي برگي به ثمر رساند.
در يزد، شهيد قندي با برق شيراز يك بر يك به تساوي رسيد. محسن حنيفي در دقيقه ۳۱ گل مساوي يزد را به ثمر رساند تا يزدي ها همچنان در انتهاي جدول باقي بمانند.

سرمربي تيم  ملي:
اردوي وزنه برداري بندرعباس عالي است
گروه ورزشي: كمتر از يك هفته است كه دوازده وزنه بردار كشورمان در قالب تيم اصلي، در شهر بندرعباس تمرينات خود را آغاز كرده و در همين مدت كوتاه، اردوي اين شهر رضايت تمامي وزنه برداران حاضر در اردو و كادر فني را جلب كرده است. نخستين موضوع مهم در اين اردو، وجود سطح ارتفاع و شرايط آب و هوايي همانند شهر دوحه، محل برگزاري پانزدهمين دوره بازي هاي آسيايي است. يوردان گئورگي ايوانف، سرمربي تيم  ملي وزنه برداري در ارتباط با شرايط اردوي بندرعباس گفت: در بندرعباس همه شرايط براي برگزاري يك اردوي خوب آماده است. به جرأت مي گويم كه تاكنون چنين شرايطي در اردوهاي داخلي نداشته ايم.

آتوسا پوركاشيان در جام جهاني شطرنج زنان
ايسنا: آتوسا پوركاشيان، استاد بين المللي شطرنج زنان (WIN) و قهرمان كشور جهت شركت در رقابت هاي قهرماني ۲۰۰۶ زنان جهان بامداد ديروز عازم روسيه شد.
اين رقابت ها از امروز به صورت حذفي در شهر يكاترينبورگ (سوردلوفسك) روسيه آغاز مي شود و ۶۴ شطرنج باز برتر جهان از ۲۸ كشور دنيا رقابت خود را آغاز مي كنند.
نماينده  كشورمان با شمار ۵۲ جدول در دور نخست بايد با ويكتوريا سيميليته استاد بزرگ بين المللي شطرنج زنان بارتينگ ۲۴۷۵ از كشور لتوني ديدار كند.بازي ها به صورت دو بازي رفت و برگشت انجام مي پذيرد و فرد پيروز در مجموع دو ديدار راهي مرحله  بعد خواهد شد.

اندونزي قهرمان واليبال ساحلي شد
ايسنا: تيم اندونزي يك، قهرمان رقابت هاي واليبال ساحلي جام بين المللي فجر در جزيره  كيش شد. در ادامه  رقابت هاي قهرماني واليبال ساحلي جام بين المللي فجر، دو تيم سايپا يك و اندونزي يك به مصاف هم رفتند كه در پايان تيم اندونزيايي موفق شد، دو بر صفر تيم سايپا يك را مغلوب خود كند و به مقام قهرماني اين دوره از رقابت ها دست يابد.بر اساس اين گزارش، پيش از بازي فينال دو تيم آجر هاديان و سايپا دو، به مصاف هم رفته بودند كه در پايان اين بازي آجر هاديان دو بر صفر موفق شد از سد حريف خود عبور كرده و به مقام سومي رقابت هاي قهرماني واليبال ساحلي جام بين المللي فجر دست يابد.

ايران قهرمان كشتي فرنگي جام يادگار امام (ره)
007839.jpg
گروه ورزشي _ محمدرضا منصوريان: دومين دوره پيكارهاي بين المللي كشتي فرنگي جام يادگار امام (ره) شب گذشته با پيروزي قهرمانان كشورمان در شهرستان قم به پايان رسيد.
در اين دوره از مسابقه ها اگر چه كشتي گيراني از كشورهاي يونان، سوئد، گرجستان، ارمنستان و آذربايجان نيز در ميدان حضور داشتند، اما براي كشتي فرنگي ما و مسئولين آن جنبه مبارزاتي مدعيان داخلي براي حضور در تيم ملي جهت حضور در رقابت  هاي قهرماني آسيا در قزاقستان حياتي تر بود.در اين ميدان حوادث و اتفاقات جالبي به وقوع پيوست كه شكست مهدي محمدي ملي پوش ايران در رقابت هاي جهاني بوداپست مجارستان مقابل داود عابدين زاده قهرمان جوانان جهان در وزن ۷۴ كيلوگرم، برتري سجاد برزي بر عليرضا غريبي قهرمان آسيا در وزن ۱۲۰ كيلوگرم، پيروزي مجتبي باباجان زاده بر پرويز زيدوند نفر پنجم وزن ۶۶ كيلوگرم المپيك و شكست مسعود هاشم زاده نماينده ۹۶ كيلويي ايران در المپيك برابر علي اكبر صادق از جمله آنها بود.
حميد سوريان تنها قهرمان طلايي ايران در سال جاري در جهان به دليل اضافه وزن به رقابت هاي وزن ۵۵ كيلوگرم نرسيد و حسن بابك مدير تيم  هاي ملي به وي اجازه شركت در يك وزن بالاتر را نداد. اين در حالي است كه حسن رنگرز ديگر چهره سرشناس اين وزن نيز به دليل آسيب ديدگي در اين مسابقات شركت نكرد.
با توجه به نتايج به دست آمده در پيكارهاي بين المللي كشتي فرنگي جام يادگار امام (ره) قرار است امروز اسامي تيم ملي كشتي فرنگي ايران براي حضور در مسابقه هاي قهرماني آسيا اعلام شود.

نتايج دور رفت جام يوفا
ايرنا: دور رفت از مرحله يك هشتم نهايي رقابت هاي فوتبال جام اتحاديه باشگاههاي اروپا (يوفا كاپ) پنج شنبه شب در شهرهاي مختلف قاره سبز برگزار شد.
نتايج اين ديدارها به شرح زير است:
بازل سوييس (۲) استراسبورگ فرانسه صفر
مارسي فرانسه صفر - سنت پترزبورگ يك
استوا بخارست صفر - رئال بتيس صفر يراپيد روماني( ۲) هامبورگ آلمان صفر
ليل فرانسه(۱)سوي يا اسپانيا صفر
ميدلزبورو( ۱) آاس رم ايتالياصفر
پالرمو ايتاليا (۱) شالكه آلمان صفر
اودينزه صفر - لفسكي صوفيه صفر
دور برگشت رقابت هاي فوق در روزهاي ۲۴ و۲۵اسفندماه برگزار خواهد شد.

خبرهاي خارجي فوتبال
كاپلو دررئال مادريد
007848.jpg
ايرنا:مقامهاي باشگاه رئال مادريد اسپانيا فابيو كاپلو سرمربي كنوني يوونتوس ايتاليا را براي رهبري طرح نوسازي تيم انتخاب كرده اند.
روزنامه ورزشي آس چاپ اسپانيا ديروز گزارش داد: مسئولان باشگاه رئال مادريد تصميم دارند با كاپلو كه پيش از اين نيز سرمربيگري اين تيم را بر عهده داشته است و با رئال مادريد آشنايي دارد، در دو يا سه هفته آينده به توافق برسند.
طبق اين گزارش، پيش از اين پسر فلورنتينو پرز رئيس سابق رئال مادريد در هتلي در اين مورد مذاكره كرده و در جريان آن، كاپلو خواستار حقوق سالانه يك يورو بيشتر ازپردرآمدترين بازيكن تيم شده است.
بالاك در چلسي
007845.jpg
كارل  هاينز رومنيگه  رئيس  باشگاه  بايرن  مونيخ  آلمان  معتقد است ميشائيل  بالاك  هافبك  ملي پوش  اين  تيم  در فصل  تابستان  به  تيم  چلسي  انگليس ملحق  خواهد شد.به  گزارش  سايت  گل ، قرارداد كاپيتان  تيم  ملي  فوتبال  آلمان  با باشگاه بايرن ، در پايان  رقابت هاي  فصل  جاري  خاتمه  مي يابد و در حال  حاضر چلسي قدرتمندترين  تيمي است  كه  مي تواند بالاك  ۲۹ ساله  را به  عنوان  بازيكن  آزاد به  عضويت  بگيرد.
رومنيگه  گفت : باشگاه  اينترميلان  خيلي  دير براي  جذب  بالاك  اقدام  كرد.من  فعلا مطمئن  هستم  او به  چلسي  خواهد رفت .احتمال  كمي وجود دارد كه  او در بايرن  بماند.

ديدارهاي يك چهارم نهايي جام قهرمانان اروپا
007851.jpg
تاريخ قطعي ديدارهاي مرحله يك چهارم نهايي رقابت هاي فوتبال جام قهرمانان باشگاههاي اروپا به اين شرح اعلام شد:
* سه شنبه ۸ فروردين دور رفت:
آرسنال (انگليس) - يوونتوس (ايتاليا)
ليون (فرانسه) - آث ميلان (ايتاليا)
اينترميلان (ايتاليا) يا آژاكس (هلند) - ويارئال (اسپانيا)
بنفيكا (پرتغال) بارسلونا (اسپانيا)
* چهارشنبه۱۵فروردين دور برگشت:
يوونتوس - آرسنال
ميلان - ليون
ويارئال - آژاكس يا اينتر
بارسلونا - بنفيكا

پنج گل به ژاپن با حمايت تماشاگران
ايرنا: سرمربي  برزيلي  تيم  فوتسال  شن  سا ساوه  گفت : حضور تماشاگران  خونگرم  ساوه اي  در ورزشگاه  و تشويقهاي  آنان  به  بازيكنان  اين  تيم  اعتماد به  نفس  مي دهد.
ساويو سوسا بعد از پيروزي  ۵ بر صفر شن  سا بر تيم شاركس  ژاپن  افزود: تماشاگران  ساوه اي  همواره  حاميان  واقعي  تيم  شن  سا بوده و باعث  افزايش  روحيه  بازيكنان  و كادر فني  اين  تيم  مي شوند.وي  درمورد نحوه  بازي  بازيكنان  شن  سا مقابل  تيم  ژاپن  گفت : تمامي بازيكنان  آنچه  را كه  در تمرينات  آموخته  بودند بطور كامل  در درون  زمين پياده  كردند و همين  امر باعث  كسب  نتيجه  مطلوب  و برد ۵ بر صفر تيم  شن  سا شد.
اولين  دوره  رقابتهاي  فوتسال  جام  قهرماني  باشگاههاي  آسيا از روز سه  شنبه در شهرستان  ساوه  آغاز شده  و روز يكشنبه  به  پايان  خواهد رسيد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
قرآن
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
راهنما
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   قرآن   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |