دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۹۷ - May 29, 2006
برنامه تشكيل شركت بورس فلزات
005388.jpg
گروه بورس ـ دبير كل بورس فلزات گفت: پيش نويس اساسنامه شركت جديد بورس فلزات براي تصويب به هيأت مديره سازمان بورس تقديم شده و به محض تصويب و ابلاغ اين اساسنامه نسبت به ثبت نام و پذيره نويسي و تشكيل شركت سهامي بورس فلزات اقدام خواهيم كرد.
به گزارش اطلاع رساني بورس فلزات تهران، علي اكبر هاشميان در آخرين مجمع عمومي عادي سالانه سازمان كارگزاران بورس فلزات تهران گفت: به رغم تداوم ركود در بخش مسكن و پروژه هاي عمراني در سال گذشته، اما با اعمال برنامه هاي جديد و افزايش فعاليت همكاران و تعامل بيشتر با فعالان بازار، در سال ۸۴ جمعاً بيش از پنج ميليون و ۸۶۲ هزار تن انواع فولاد، مس، آلومينيوم، روي، كنستانتره فلزات گرانبها و سولفورموليبدن به ارزش حدود ۲۴ هزار ميليارد ريال در بورس فلزات داد و ستد شد كه حاكي از حدود ۵۰ هزار ميليارد ريال گردش مالي در سال گذشته است.
او افزود:همچنين در سال گذشته موفق شديم با همكاري توليد كنندگان و براي كاهش ريسك معاملات، سقف دوره معاملات سلف را از شش ماه به حداكثر سه ماه تقليل دهيم كه گام مؤثري در كاهش ريسك فعالان بازار بود.
وي گفت: در سال گذشته از مجموع ۲۹۰۰ قرارداد معاملات در بورس فلزات تهران جمعا تعداد ۵۰ فقره شكايت واصل شد كه ۳۲ فقره از آنها مورد رسيدگي قرار گرفته و حل و فصل شده و مابقي نيز در حال رسيدگي است.
دبيركل بورس فلزات تهران درباره برنامه هاي بورس در سال ،۸۵ گفت: يكي از مهمترين برنامه ها و فعاليتهاي بورس در سال جاري انجام اقدامات لازم به منظور تطبيق با قانون جديد بازار سرمايه است كه البته تلاشهايي از اواخر سال قبل آغاز شده و در سال جاري نيز اين اقدامات ادامه يافته و ساختار سازمان بورس فلزات تهران بطور كامل با قانون جديد تطبيق داده خواهد شد كه بر اين اساس پيش نويس اساسنامه شركت جديد بورس فلزات براي تصويب به هيأت مديره سازمان بورس و اوراق بهادار تقديم شده و به محض تصويب و ابلاغ اين اساسنامه نسبت به ثبت نام و پذيره نويسي و تشكيل شركت سهامي بورس فلزات و ساير مراحل بعدي اقدام خواهيم كرد.
وي گفت: همچنين اميدواريم با بررسي و تأييد صلاحيت كارگزاران جديد و صدور پروانه فعاليت براي آنها به زودي شاهد پيوستن ۱۰ كارگزار جديد به بورس فلزات باشيم كه در آن صورت كليه فعالان بازار فلزات به ويژه تعاوني ها، سنديكاها و انجمن هاي توليدي و توزيعي فلزات نيز صاحب كارگزاري خواهند شد.

فروش سهام شركت بورس كشاورزي به مردم
005385.jpg
ايسنا: بنا داريم در زماني مشخص بخش قابل توجهي از سهام شركت بورس كشاورزي را پذيره نويسي كرده و سهام آن را به مردم واگذار كنيم. احمد كبيري، دبيركل بورس كالاي كشاورزي گفت: طبق قانون هيچ سهامداري چه حقيقي و چه حقوقي
نمي تواند بيشتر از ۵/۲ درصد سهم شركت بورس كشاورزي را داشته باشد. ما در حال تشكيل پرونده، مذاكره، مصاحبه و بحث هاي اوليه با اين گروه هستيم، اگر بتوانيم همزمان موافقت سازمان بورس براي پذيرش را بگيريم مذاكرات اوليه با مديريت سازمان صورت گرفته كه كارگزاران جديد هم به عنوان مؤسسان در تأسيس شركت جديد سهيم باشند.
وي درباره عرضه كالاهاي جديد در بورس كشاورزي گفت: در حال حاضر عرضه كالاي جديدي در دستور كار قرار ندارد، اما كالاهايي كه در بورس عرضه مي شود كم نيست. اگر وضع بازار درست پيش برود معاملات كالاهاي موجود حجم بالايي را به خود اختصاص مي دهند.

بازار
ارزان ترين و گران ترين خودروها
اتحاديه نمايشگاه داران خودرو، آخرين قيمت خودروهاي موجود در بازار تهران را اعلام كرد. براساس گزارش اين اتحاديه، پي كي با قيمتي در حدود ۵ميليون تومان همچنان ارزان ترين خودرو و بي ام و ۶۳۰I با قيمتي در حدود ۱۱۱ميليون تومان گران ترين خودرو عرضه شده در نمايشگاه هاي سطح شهر هستند.
تلفن همراه ايراني
ظرف چند روز اخير ترجيع بند سخنان مسئولان دولتي در دفاع از افزايش تعرفه واردات گوشي تلفن همراه و حمايت از توليد داخل بوده است، اما مديرعامل صاايران روز گذشته در اظهارنظري جالب توجه، همه اين سخنان را نقض كرد. ابراهيم محمودزاده گفت: صاايران، توليد گوشي تلفن همراه را از سبد توليد خود خارج كرده و فعلاً قصد توليد اين محصول را ندارد.وي افزود: مطمئن نيستيم با افزايش تعرفه واردات، توليد گوشي تلفن همراه صرفه اقتصادي داشته باشد. با اين اظهارات حالا فعالان بازار علاءالدين، مركز فروش گوشي هاي تلفن همراه در تهران، منتظرند واكنش مقام هاي مسئول را به اين موضوع ببينند.
افزايش قيمت هتل ها
در آستانه تابستان كه به عنوان فصل سفر شناخته شده، بازار كسب و كار مراكز اقامتي و هتل ها رونق مي گيرد. در اين شرايط محمدعلي فرخ مهر، رئيس اتحاديه هتل هاي استان تهران گفت: ۲۰ درصد هتل ها و اقامتگاه هاي استان تهران در صورت ارائه خدمات مناسب و با تاييد اتحاديه مي توانند قيمت خدمات خود را افزايش دهند.
افزايش قيمت گوشي
ظاهراً فعلاً براي بحث افزايش قيمت گوشي تلفن همراه، نبايد پاياني متصور باشيم. محمدحسن صدري، مديرعامل شركت« نيا»، ديروز گفت: با افزايش ۵۶ درصدي تعرفه گمركي گوشي هاي تلفن همراه، قيمت گوشي۷۰درصد افزايش خواهد يافت. وي افزود: بازار فعلاً تحت تاثير تصميم جديد گمرك قرار دارد و تا روشن شدن وضعيت، كسي خريد و فروش نمي كند.
بازار تعطيل نيست
ظاهراً در چند روز اخير عده اي شايعه تعطيلي بازار را به بهانه اعتراض به چاپ كاريكاتور روزنامه ايران مطرح كرده اند، اما يك عضو شوراي مركزي جامعه اسلامي بازار، اين موضوع را تكذيب كرد.
قيمت سيم كارت
ديروز در بازار تهران قيمت سيم كارت هاي صفر با پيش شماره ۲ معادل ۵۹۰ هزار تومان، با پيش شماره ۳ باقيمت ۵۳۵ هزار تومان، با پيش شماره ۵ به قيمت۵۱۰ هزار تومان و با پيش شماره ۶ به قيمت ۴۹۰ هزار تومان به فروش رسيد. در اين روز قيمت هاي خريد بين ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان پايين تر از قيمت هاي فروش بود.

شاخص در مرز ۹۵۲۰ ايستاد
005382.jpg
گروه بورس ـ شاخص كل قيمت سهام، ديروز در ادامه روند صعودي خود با ۴واحد افزايش مواجه شد و به مرز ۹هزار و ۵۲۰ واحد رسيد.
به گزارش «همشهري» ، در اين روز معاملات زامياد، توسعه معادن روي و ايران خودرو ديزل، بيشترين تأثير را بر افزايش شاخص ها گذاشت.بر اساس اين گزارش، ديروز در حالي كه شاخص عملكرد تالار اصلي با ۵/۸واحد رشد به رقم ۹هزار و ۲۸۰ واحد نزديك مي شد، شاخص عملكرد تالار فرعي ۱۲واحد كاهش را تجربه كرد و به ۹هزار و ۶۲۹ واحد رسيد.در اين روز شاخص صنعت كه عملكرد شركت هاي صنعتي حاضر در بورس را نشان مي دهد با ۴ واحد افزايش روبه رو شد و به ۷هزار و ۵۰۶ واحد رسيد. شاخص واسطه گري هاي مالي روز گذشته ۲۳ واحد كاهش را در پرونده خود به ثبت رساند و روي ۲۰هزار و ۲۸۸ واحد ايستاد.اين شاخص، عملكرد شركت هاي سرمايه گذاري حاضر در بورس را نشان مي دهد. اين گزارش حاكي است: در جريان دادوستدهاي ديروز بورس تهران، شاخص سهام كاني هاي فلزي ۳ واحد و وسايل نقليه ۱۶ واحد افزايش يافت اما در مقابل شاخص سهام نفت و سوخت هسته اي ۵۶ واحد و شاخص سهام فلزات اساسي ۲۳ واحد كاهش را تجربه كردند.

توقف نماد سه شركت
گروه بورس ـ باما، توسعه معادن روي و داده پردازي ايران روز گذشته مقام اول تا سوم جدول تقاضا را در بورس تهران از آن خود كردند.
به گزارش همشهري در اين روز بيشترين دستور خريدها به نام شركت باما به ثبت رسيد. ۵۵۴ نفر در مراجعه به كارگزاري ها براي خريد ۵ ميليون سهم اين شركت به ارزش ۶۷ ميليارد ريال اقدام كردند.
۶۰۱ نفر نيز روز گذشته براي ۴/۵ ميليون سهم توسعه معادن روي به ارزش ۳۳ ميليارد ريال دستور خريد صادر كردند. بنابراين گزارش ۲۷۷ تقاضاي خريد ديروز براي ۴/۲ ميليون سهم داده پردازي به ارزش ۱۱ ميليارد ريال به ثبت رسيد و اين شركت را در رديف سوم جدول تقاضا قرار داد.
پس از سه شركت ياد شده، روز گذشته، بيشترين دستور خريدها براي سهام فرآوري مواد معدني، زامياد، پتروشيمي آبادان و تولي پرس صادر شد.
اين گزارش نشان مي دهد: ديروز در سوي ديگر بازار ۵۷۳ دستور فروش براي ۶/۱ ميليون سهم سرمايه گذاري غدير به ارزش ۴/۶ ميليارد ريال صادر شد.
در اين روز ۶۷۰ سهامدار سرمايه گذاري بهمن ۸/۳ ميليون سهم اين شركت را به ارزش ۴ ميليارد ريال در بازار عرضه كردند. ۲۵۴ نفر هم روز گذشته حدود ۷۳۴ هزار سهم سيمان فارس و خوزستان در مجموع به ارزش ۵/۳ ميليارد ريال را در بورس به فروش گذاشتند. سيمان سپاهان، سيمان كرمان، سامان گستر اصفهان و سرمايه گذاري توسعه ملي هم از جمله شركت هايي بودند كه ديروز با حجم زياد عرضه مواجه شدند. در پايان معاملات ديروز بورس تهران داد و ستد سهام سه شركت زهراوي، آلومراد و نيرو محركه به منظور برگزاري مجمع عمومي عادي سالانه به طور موقت متوقف شد.

تغييرات قيمت سهام
تغيير قيمت
آخرين قيمت
نام شركت
۱۷
۹۰۹
آبسال
۱۳-
۶۶۹
آزمايش
۲۳۴
۱۲,۱۹۷
آلومراد
۷۶
۳,۹۱۷
آهنگري تراكتورسازي ايران
۰
۱۵,۷۹۲
افست
۷-
۴,۵۰۹
ايران ارقام
۴۷
۳,۲۷۰
ايران خودرو
۵۱
۳,۷۸۲
ايران خودروديزل
۱
۲,۱۳۹
ايران مرينوس
۲۶۲
۱۳,۳۶۹
باما
۲۶
۱,۵۲۵
بانك پارسيان
۱۱
۲,۱۹۷
بانك كارآفرين
۱۲-
۶۱۵
بهپاك
۱۷۰
۸,۷۱۲
بهنوش ايران
۸
۴۶۳
پارس الكتريك
۵
۱,۸۹۷
پارس خودرو
۳۲
۶,۵۵۲
پارس دارو
۶۰
۳,۰۷۸
پارس سرام
۶-
۱,۹۱۷
پاكسان
۱۷۴
۸,۸۸۵
پتروشيمي آبادان
۱۱۵
۱۰,۰۸۰
پتروشيمي اراك
۲۸۶-
۱۴,۰۵۶
تامين ماسه ريخته گري
۴۸
۴,۲۹۵
تراكتورسازي ايران
۳۱-
۱,۵۳۹
توسعه صنايع بهشهر(هلدينگ )
۱۱۸
۶,۰۵۹
توسعه معادن روي ايران
۱۳۶
۶,۹۶۵
تولي پرس
۱۶۵-
۹,۲۶۰
توليد سموم علف كش
۱۸
۹۲۷
توليد محور خودرو
۱۴۶۱-
۴,۵۰۰
چرخشگر
۲۷۸۰-
۳,۲۹۹
حق تقدم زامياد
۲۵-
۳,۲۵۶
حمل و نقل توكا
۵۷-
۷,۵۷۰
خدمات دريايي تايدواتر خاورميان
۸۹
۴,۵۸۶
داده پردازي ايران
۴۹-
۸,۱۰۰
داروسازي جابرابن حيان
۲۲-
۸,۹۹۶
داروسازي فارابي
۶۰-
۲,۹۷۹
دارويي امين
۱۶۵
۸,۴۴۱
دارويي رازك
۵۶-
۳,۵۰۰
دارويي لقمان
۴۰
۲,۰۶۱
درين كاشان
۲۴۱
۱۲,۲۹۷
ذغال سنگ نگين طبس
۵-
۲,۳۸۴
رايان سايپا
۵-
۱,۲۹۰
ريخته گري تراكتورسازي ايران
۱۱۰
۵,۶۴۵
زامياد
۵۴-
۲,۶۹۰
سامان گستراصفهان
۵۹
۴,۲۵۱
سايپا
۱
۵,۱۰۰
سايپاديزل
۲۵-
۱,۲۵۹
سخت آژند
۳۶
۱,۸۸۲
سراميك هاي صنعتي اردكان
۱۵
۱,۴۹۰
سرما آفرين
۲۶-
۱,۳۲۳
سرمايه گذاري البرز(هلدينگ )
۲۱-
۱,۰۶۹
سرمايه گذاري بهمن
۱۷-
۸۶۱
سرمايه گذاري بوعلي
۵۲-
۲,۶۶۰
توسعه شهري توس گستر
۱۲-
۱,۹۰۱
سرمايه گذاري توسعه معادن وفلزات
۴۴-
۴,۱۲۱
سرمايه گذاري توكافولاد(هلدينگ )
۳۰-
۲,۱۷۱
سرمايه گذاري رنا(هلدينگ )
۳۴-
۱,۶۹۸
سرمايه گذاري ساختمان ايران
۰
۱,۰۸۶
سرمايه گذاري سپه
۹
۱,۹۱۰
سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي
۲۵-
۱,۲۲۵
سرمايه گذاري صنعت بيمه
۴۱-
۲,۰۴۶
سرمايه گذاري صنعت و معدن
۰
۲,۹۹۹
سرمايه گذاري مسكن
۲۱-
۱,۰۳۴
سرمايه گذاري ملي ايران
۱-
۱,۱۴۹
سرمايه گذاري نيرو
۲۲۵
۱۱,۵۲۰
سنگ آهن گل گهر
۱-
۱۱,۸۲۲
سيمان بهبهان
۱۳۷-
۶,۸۸۰
سيمان تهران
۲۱-
۱۵,۱۲۶
سيمان خزر
۱۱۲-
۵,۵۳۱
سيمان سپاهان
۲۶
۳,۴۰۰
شاهد
۳۵-
۱,۷۴۳
شهد ايران
۲۱-
۶,۱۲۰
شير پاستوريزه پگاه خراسان
۴۹-
۲,۴۱۷
شيشه همدان
۶۳
۳,۲۴۷
شيميايي سينا
۱۵-
۷۴۳
صنايع آذرآب
۵۱
۶,۵۷۴
صنايع جوشكاب يزد
۱۷۷
۹,۴۰۰
صنايع ريخته گري ايران
۴۲-
۲,۰۷۰
صنايع لاستيكي سهند
۱۶-
۷۹۲
صنايع مخابراتي راه دورايران
۵۰۰-
۲,۰۴۰
صنايع مس شهيد باهنر
۱۶-
۲,۶۰۶
صنعتي بهشهر
۸۵-
۴,۲۰۲
صنعتي دريايي ايران
۵۹۱
۳۰,۱۵۷
فرآوري موادمعدني ايران
۶۰
۳,۰۶۲
فروسيليس ايران
۴۲
۲,۱۵۹
فولاد كاويان
۳۶
۱,۸۶۴
قند پارس
۰
۲,۰۱۳
قند ثابت خراسان
۳۳
۱,۷۳۲
قند شيرين خراسان
۲۵
۱,۲۹۴
قند قهستان
۱۰۴
۵,۳۳۲
كارخانجات داروپخش
۲۷-
۱,۳۷۱
كارخانجات صنعتي پيام
۲۱-
۱,۰۵۳
كارخانه فارسيت درود
۲۸
۱,۴۳۸
كف
۲
۳,۸۷۸
كيميدارو
۴۷-
۲,۳۲۱
گازلوله
۱۱۱-
۵,۴۸۸
گروه صنعتي سديد(هلدينگ )
۲۹
۴,۰۲۹
گروه صنعتي قطعات اتومبيل ايران
۱۶۸-
۸,۲۵۹
گسترش صنايع وخدمات كشاورزي
۱۹
۲,۴۹۰
لاستيك دنا
۱۰۴-
۵,۴۳۰
لبنيات پاك
۱۴
۱,۱۶۰
لوله وماشين سازي ايران
۲۶-
۱,۴۴۱
ليزينگ ايران
۲۳-
۱,۱۷۰
ليزينگ خودروغدير
۳۸-
۱,۸۶۲
ليزينگ صنعت و معدن
۳۷
۱,۹۲۱
مارگارين
۳-
۲,۸۴۰
ماشين آلات صنعتي تراكتورسازي ايران
۲۸
۱,۸۰۰
ماشين سازي نيرومحركه
۱۰۳-
۵,۰۹۱
مجتمع صنعتي آرتاويل تاير
۲۹-
۱,۴۵۶
مجتمع هاي توريستي ورفاهي آباد
۱۱۹
۶,۰۸۵
معادن منگنز ايران
۲۰-
۲,۲۸۲
موتورسازان تراكتورسازي ايران
۲۶۲-
۱۳,۹۵۲
نفت بهران
۲۷۸-
۱۳,۶۵۴
نفت پارس
۱
۴,۳۱۱
نورد آلومينيوم
۱۲
۶۱۷
نورد و لوله اهواز
۳۳-
۱,۸۹۹
نوسازي وساختمان تهران
۳۳
۱,۷۱۷
نيرو محركه
۲۵-
۱,۲۳۳
نيروكلر

بـورس
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
زادبوم
حوادث
خارجي
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بورس
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   فرهنگ و آموزش   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |