دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۹۷ - May 29, 2006
رهبر معظم انقلاب ضمن تشريح شاخص هاي شرايط استثنايي كنوني كشور در ديدار نمايندگان مجلس:
ايران در هماوردي هاي سياسي
ابتكار عمل را به دست گرفته است
آذربايجاني در دفاع جانانه از انقلاب اسلامي  و تماميت
ارضي و استقلال كشور همواره بي نظير بوده است
005466.jpg
گروه سياسي- حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي روز گذشته در ديدار رييس و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، در سخنان مهمي  ضمن تبيين شرايط استثنايي كنوني كشور از لحاظ شاخص هاي اميدآفرين و نقاط قوت نظام جمهوري اسلامي  هم چون حضور مبتكرانه نظام در عرصه هاي بين المللي و انفعال دشمنان، غلبه گفتمان اصولگرايي و احياي ارزش ها و شعارهاي انقلاب اسلامي، انسجام كم نظير كنوني در كشور، بروز موفقيت هاي بزرگ علمي استعدادهاي جوان كشور و گسترش عمق راهبردي نظام اسلامي  در ميان مسلمانان جهان، به اقدامات مأيوسانه دشمنان براي تحت الشعاع قرار دادن شرايط كنوني نظام اسلامي از جمله تلاش براي ايجاد برخي تحريكات و تشنج هاي قومي و مذهبي اشاره و مطالبي را در خصوص تعامل قواي سه گانه و لزوم حفظ منش مستقل مجلس در عين رعايت برخي ملاحظات سه قوه در همكاري با يكديگر بيان كردند.
به گزارش ايرنا حضرت آيت الله خامنه اي، در اين ديدار شرايط كنوني كشور را از لحاظ شاخص هاي اساسي اميدآفرين، كم نظير و هم چون شرايط اول انقلاب اسلامي  ارزيابي كردند و افزودند: امروز همانند سال هاي اول انقلاب، جمهوري اسلامي  ايران در ميدان هماوردي هاي سياسي صاحب ابتكار است و رقباي او و قدرت ها در موضع انفعال هستند.
ايشان وجود چند نقطه قوت و شاخص اساسي را علت شرايط استثنايي كنوني كشور دانستند و تاكيد كردند: يكي از اين شاخص ها، غلبه گفتمان اصولگرايي است و اين برخلاف روند مورد انتظار از همه انقلاب هاست زيرا در طول زمان فرسودگي چارچوب ها و ضعف مواضع انتظار مي رود
اما مردم ايران و زبدگان ملت با نشان دادن باطن و هويت خود، به ارزش ها و شعارهاي اصيل انقلاب اسلامي  رأي دادند و دشمنان كه در برهه اي از زمان به دليل برخي سخنان و رفتارها اميدوار شده بودند در موضع انفعال قرار گرفتند.
رهبر انقلاب اسلامي، تلاش مجدانه و موفق علمي  جوانان ايران و موفقيت هاي بزرگ علمي  آنان را از ديگر شاخص هاي اميدآفرين در مقطع كنوني برشمردند و ضمن قدرداني از تلاش هاي بسيار خوب دولت قبلي در زمينه مسائل علمي، خاطرنشان كردند: از ديگر شاخص ها، انسجام و وحدت كنوني در كشور و در ميان قواي سه گانه است، زيرا از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي، امام (ره) و بزرگان همواره بر حفظ وحدت تاكيد مي كردند، اما متاسفانه در مقطعي بر روي حاكميت دوگانه در كشور كار شد و دشمنان نيز با انواع شيوه ها آن را ترويج كردند؛ اما آن چه اكنون بروز يافته، انسجام ملت و دولت و همه مسئولان است.
حضرت آيت الله خامنه اي، در همين خصوص، سفر هاي استاني رييس جمهور را بسيار مهم ارزيابي و تصريح كردند:  در هيچ جاي دنيا چنين صحنه هايي وجود ندارد كه يك رييس جمهور در شهر هاي كوچك و بزرگ مورد استقبال اين چنين جمعيت عظيمي قرار گيرد و اين نمونه بارز انسجام ميان ملت و مسئولان است.
ايشان گسترش عمق راهبردي نظام اسلامي  در جهان اسلام و استقبال روزافزون ملت هاي مسلمان را از انقلاب اسلامي  كه همواره در سفر هاي مقامات بلندپايه جمهوري اسلامي  به كشور هاي اسلامي  بروز يافته است، به عنوان يكي ديگر از نقاط قوت نظام در شرايط كنوني خواندند و خاطرنشان كردند: نامه رييس جمهور محترم به رييس جمهور آمريكا نيز ابتكار خيلي خوبي بود زيرا در عرصه مسائل جهاني، ابتكار، جرأت و وارد ميدان شدن و ديگران و رقبا را به دنبال خود كشيدن، حرف اول را مي زند.
رهبر انقلاب اسلامي، مصوبه مجلس شوراي اسلامي  را در خصوص لزوم توقف تعليق داوطلبانه فعاليت هاي هسته اي جمهوري اسلامي  ايران در صورت گزارش و يا ارجاع پرونده به شوراي امنيت نيز يكي از بهترين مصوبه هاي مجلس در طول برپايي نظام جمهوري اسلامي  دانستند و درباره مسائل مربوط به انرژي هسته اي، تاكيد كردند: دانشمندان جوان ايراني با موفقيت بزرگ خود در دانش هسته اي در واقع آينده بلندمدت انرژي ملت ايران را تضمين كردند و اين سررشته را نبايد به هيچ قيمتي از دست داد؛ زيرا هرگونه عقب نشيني از اين ميدان صد در صد ضرر است.
ايشان با اشاره به فشارهاي قدرت ها و دشمنان نظام اسلامي، افزودند: براي مقابله با اين فشارها، ضمن مقاومت بايد مقاوم سازي دل ها و فكرها نيز انجام گيرد و بافت عمومي كشور مقاوم سازي شود.
حضرت آيت الله خامنه اي، با اشاره به شيوه هاي مختلف دشمنان براي فشار به نظام و مردم، اظهارات مقامات آمريكايي و انگليسي را مبني بر اين كه با ملت ايران هيچ مشكلي ندارند نوعي از اين شيوه ها و دروغ خواندند و تاكيد كردند: همه مشكل آنان با ملت ايران است زيرا دولت و مسئولان برآمده از رأي مردم هستند و همين مردم پشت سر نظام ايستاده اند و از آن دفاع مي كنند.
مقام معظم رهبري، تلاش براي تشنج آفريني و تحريكات قومي و مذهبي را شيوه ديگر دشمنان و آخرين تير تركش آنان بر ضد نظام و مردم دانستند و افزودند: دشمنان اين ملت به صراحت اعلام كردند، مبالغي را براي مقابله با ملت ايران اختصاص داده اند اما مانند هميشه با تحليل غلط در منطقه اي گام گذاشتند كه محور و صاحب انقلاب است، بنابراين اين حركت نيز به طور قطع با شكست مواجه خواهد شد.
ايشان با اشاره به سابقه برجسته آذربايجان در مشروطيت، قضاياي انقلاب و حوادث سال هاي بعد از انقلاب، تصريح كردند: دشمنان، آذربايجان را نمي شناسند، زيرا آذربايجاني در دفاع جانانه از انقلاب اسلامي  و تماميت ارضي و استقلال كشور همواره بي نظير بوده است.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به حوادث اوايل انقلاب در تبريز و جمله معروف امام(ره) كه فرمودند نگران نباشيد مردم تبريز جواب آن ها را خواهند داد تاكيد كردند: امروز نيز مردم آذربايجان و عناصر بيدار و انقلابي اين خطه، پاسخ دشمن را به بهترين وجه خواهند داد و همان گونه كه در شعارهاي خود مي گويند آذربايجان جانباز از انقلاب جدا نخواهد شد.
ايشان، وضع كنوني آمريكا در منطقه به ويژه عراق، فلسطين، لبنان و سوريه و شكست طرح خاورميانه بزرگ با محوريت رژيم صهيونيستي و تشكيل خاورميانه اي با محوريت جمهوري اسلامي  ايران را در كنار نقاط قوت و ثبات و استقرار كنوني نظام اسلامي، نشان دهنده برهه اي بسيار حساس از لحاظ بروز نقاط قوت خواندند و با تاكيد بر لزوم ادامه راه صحيح و از دست ندادن پرچم اصول گرايي خاطرنشان كردند: در اين مسير نبايد مغرور و يا دچار غفلت شد؛ زيرا خداوند با هيچ ملتي خويشاوندي ندارد و انسان هاي مغرور و غافل را مجازات خواهد كرد.
در حاشيه مراسم
* مقام معظم رهبري تلاش براي تشنج آفريني و تحريكات قومي و مذهبي را شيوه ديگر دشمنان و آخرين تير تركش آنان بر ضد نظام و مردم دانستند و گفتند: در سال ۵۸-۵۹ در همين تبريز عده اي آمدند براي تحريك كردن مردم و مرحوم شهيد مدني را در زماني محاصره كردند. امام گفتند نمي خواهد نگران باشيد، خود مردم تبريز جوابشان را مي دهند.
* مقام معظم رهبري نمايندگان را از ميل براي درخشيدن در مقابل مردم منع كردند و اشاره كردند كه: با مرحوم آقاي بهشتي در اوايل انقلاب كه مي نشستيم و براي جايي دنبال كسي بوديم، وقتي فردي را براي فلان پست مطرح مي كرديم ايشان در مقام نفي مي گفت: اين آدم  دلش مي خواهد بدرخشد، اين را به عنوان نكته منفي ذكر مي كردند.

رهبر انقلاب اسلامي  در بخش ديگري از سخنان خود، ضمن قدرداني از زحمات رييس و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي  سه قوه را اعضاي يك مجموعه دانستند و با تاكيد بر لزوم همكاري و كمك بيش از پيش قواي سه گانه به ويژه دولت و مجلس افزودند: مجلس شوراي اسلامي  ضمن حفظ مواضع مستقل خود بايد ملاحظات را نيز در نظر بگيرد و دولت نيز بايد به وظايف خود در قبال مجلس عمل كند و در مجموع مردم از تعامل قوا، احساس هماهنگي و هم گرايي كنند.
ايشان با قدرداني از شيوه مجلس در پرهيز از بحث هاي جنجالي و اختلاف برانگيز خاطرنشان كردند: نمايندگان مجلس بايد به گونه اي عمل كنند كه از عملكرد آنان همان شعار هايي كه مردم براي آنها رأي دادند، تداعي شود.
حضرت آيت الله خامنه اي همچنين حضور فعال و كامل نمايندگان در مباحث مجلس و كميسيون ها و رأي گيري ها و مشورت با كارشناسان را از فرايض و كار هاي اصلي برشمردند و بر لزوم در نظر گرفتن اولويت ها و مسايل ضروري مردم، در بررسي طرح ها و لوايح تاكيد كردند.
ايشان با تاكيد بر اين كه مسئولان از جمله نمايندگان مجلس بايد متوجه شرايط و جايگاه خود و تاثير هرگونه گفتار و عملشان در جامعه باشند خاطرنشان كردند: مسئولان و نمايندگان بايد با استعانت از خداوند و حفظ تقوا مراقب باشند تا گرفتار وسوسه ها و اغراض دنيوي نشوند و اين گونه مسايل بر موضع گيري هاي آنان سايه نيفكند و همواره رضايت الهي را در نظر داشته باشند.
در اين ديدار پيش از سخنان مقام معظم رهبري، آقاي حداد عادل رييس مجلس شوراي اسلامي، در سخناني از مجلس به عنوان تبلور نهضت مشروطيت ياد كرد و با اشاره به جايگاه مجلس در نظام اسلامي  به عنوان مظهر حاكميت مردمي، گفت: نمايندگان مجلس ضمن اداي دقيق وظيفه نظارتي خود، پشتيباني از دولت را در سرلوحه كار خود قرار داده؛ ضمن آن كه با نقد منصفانه و رأي كارشناسانه استقلال خود را حفظ كرده اند.

مذاكرات فشرده ايوانف و لاريجاني در تهران
گروه سياسي- روز گذشته ايگور ايوانف، دبير شوراي عالي امنيت ملي روسيه به تهران آمد و به دعوت همتاي ايراني خود پاسخ مثبت داد.
حضور سرگئي كيسكياك معاون وزير خارجه روسيه در تهران به اين نكته تأكيد دارد كه مذاكرات حاضر در تهران ممكن است به نتايج جدي منتهي شود چرا كه نماينده وزارت خارجه نيز در آن حاضر است.
دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي روز گذشته خبر داد كه مذاكرات با هيأت روسيه در دو دور انجام شده و در سطح دبيران شوراي عالي امنيت ملي دو كشور ادامه خواهد داشت.
رايزني ها و گفته هايي كه بيشتر به خبرگزاري هاي غربي داده شده، حاكي از اين است كه روسيه در راستاي حفظ غني سازي ايران با درنظر گرفتن طرح پيشنهادي روسيه و ممانعت از اعمال زور بر ايران و قبول پيشنهاد مشوق هاي اروپا با ايران مذاكره مي كند.
ايگور ايوانف پيش از شروع مذاكرات تهران به خبرگزاري آسوشيتدپرس گفت كه روسيه با هرگونه اعمال زور عليه ايران مخالفت مي كند. وي در ادامه تأكيد كرد كه موضع روسيه برخلاف آمريكا مبتني بر گفت وگو با ايران است چرا كه هرگونه توسل به زور مسئله را پيچيده تر مي كند و در پي آن تنش در منطقه بيشتر مي شود.
سي بي اس نيوز نيز گزارش داده كه ممكن است حضور ايوانف در تهران به معني پايان پرونده هسته اي ايران باشد چرا كه اگر با وساطت روسيه ،تهران پيشنهاد اروپا را بپذيرد و در سطح محدود غني سازي داشته باشد و در يك دوره زمان بندي شده با آژانس مسائل باقيمانده را حل كند، احتمال آن هست كه آمريكا نيز سياست خود را تغيير دهد، چرا كه رايزني هاي گسترده محمدجواد ظريف، سفير ايران در شوراي امنيت سازمان ملل ادامه دارد.
پس از ديدار مشترك ظريف و لوگار، سناتور جمهوريخواه و رئيس كميسيون روابط خارجي سنا، اين گمانه زني آغاز شده كه شايد آمريكا وارد دور جديدي از روابط با ايران شود.
اينترنشنال هرالد تريبون نيز در گزارشي كه از تهران تهيه شده، تأكيد كرد كه رئيس جمهور احمدي نژاد با حمايت كامل رهبري قدرت اين را دارد كه دوري تازه از حيات جمهوري اسلامي ايران را رقم زند.

سيد حسن خميني:
امام، نقطه تلاقي سه خواسته تاريخي ملت ايران است
ايرنا: سيدحسن  خميني  روز گذشته در ديدار اعضاي  ستاد برگزاري  سالگرد ارتحال  امام  راحل  در حرم  مطهر، گفت : امام  نقطه  تلاقي  سه خواسته  تاريخي  ملت  ايران  است .
وي  افزود: استقلال ، آزادي  و جمهوري  اسلامي  خواسته هايي  است  كه  در طول  تاريخ  همواره  مورد نظر جامعه  بوده  و امام  راحل توانست  با انقلاب  شكوهمند اسلامي اين  سه  خواسته  را گردهم  آورد.
وي  با بيان  اينكه  هرگاه  دين  از مجموعه  حركت هاي  بزرگ  اجتماعي  مثل  مشروطه و نهضت  ملي  نفت  حذف  شد آنگاه  حركت ها به شكست  انجاميده ، افزود: در مقاطعي  كه دينداران  بدون  خواسته  استقلال طلبان  به  مبارزه پرداخته اند حركت  آنها نافرجام مانده  است .
نوه  امام  در ادامه  با اشاره  به  سخنان  اخير رهبر معظم  انقلاب  اسلامي  مبني بر لزوم  داشتن  ديد جامع  به انديشه  و آرمان هاي  امام  راحل ، يادآور شد: دروغ ، نقل قول  ناقص ، تحريف  و تفسير نادرست  از سخنان  امام  راحل  آفت هايي  هستند كه  درصورت  عدم  ديد كامل  و جامع  به  انديشه  امام  بروز پيدا مي كند.

امضاي ۷ توافقنامه ميان ايران و افغانستان
پايان سفر كرزاي
005472.jpg
مهر: در پايان سفر دو روزه حامد كرزاي رئيس جمهوري اسلامي افغانستان به تهران كه به دعوت محمود احمدي نژاد صورت گرفت هفت سند همكاري و توافقنامه در حضور روساي جمهور دو كشور به امضاي مقامات رسيد.
سه موافقتنامه همكاري قضايي، انتقال محكومين به حبس و استرداد مجرمين، موافقتنامه تشويق و حمايت متقابل از سرمايه گذاري، موافقتنامه فرهنگي، علمي و آموزشي، موافقتنامه همكاري قرنطينه گياهي و حفظ نباتات، يادداشت تفاهم در مورد احداث راه آهن خواف _ هرات موافقتنامه هاي ياد شده هستند. حامد كرزاي پس از مراسم بدرقه رسمي روز گذشته تهران را ترك كرد.
گروه سياسي- حامد كرزاي  رئيس  جمهوري  افغانستان  به  ايران  آمدن  را به  منزله  به  خانه  خود رفتن  دانست  و گفت : ايران  نه  تنها همسايه  ما، بلكه  همزبان ، هم  ادبيات ، هم  فرهنگ  و هم  دين  ماست .
وي كه روز گذشته در اتاق  بازرگاني  وصنايع  ومعادن  ايران  و در جمع  بازرگانان  ايراني  در تهران  سخن  مي گفت ، ضمن  تجليل  از ملت  ايران ، اين  ملت  را عظيم  و تاريخي  توصيف  كرد و از ميهمان نوازي  ايرانيان  از مهاجرين  افغاني  قدرداني  كرد.
ديدار با وزير خارجه
رئيس جمهور افغانستان همچنين پس از ديدار با وزير خارجه از ابتكار ايران در برگزاري اجلاس وزراي خارجه ايران، افغانستان و پاكستان استقبال كرد.
متكي در اين ديدار با تشريح آخرين مناسبات دو كشور اظهار داشت: مناسبات دو كشور روند رو به جلو دانسته و در چارچوب منافع مشترك در حال پيشرفت است.
وي گفت: نگاه جمهوري اسلامي  ايران به افغانستان راهبردي توام با همكاري هاي گسترده است. ارزيابي ما اين است كه درك متقابل همواره مبناي سياست دو كشور بوده است.وزير خارجه در خصوص اولويت همكاري جمهوري اسلامي  ايران و افغانستان گفت: مزاياي مشترك فراواني از جمله همسايگي و علايق مشترك، همزباني، ارزاني و كيفيت كالاهاي ايراني و خدمات فني و مهندسي مناسب مي تواند امكانات و تسهيلات كم نظيري براي توسعه و پيشرفت افغانستان فراهم سازد.
گفت و گو با رئيس جمهور
محمود احمدي نژاد با بيان اين كه از ساليان دور مانند برادر از مهاجران افغاني پذيرايي كرده و مي كنيم، گفت: اين عزيزان بايد در اختيار پيشرفت افغانستان باشند و ما نيز پيشرفت اين كشور را پيشرفت خود مي دانيم.
رئيس جمهور و حامد كرزاي در جمع خبرنگاران به تشريح روابط دو كشور و پاسخ به سئوال خبرنگاران پرداختند.
حامد كرزاي در اين مصاحبه در خصوص افزايش سطح روابط بين دو كشور با بيان اين كه در چهار سال گذشته سطح روابط گسترش بسيار وسيعي داشته است ، گفت: ايران از آغاز بازسازي افغانستان تاكنون در بازسازي اقتصادي، معنوي و سياسي افغانستان سهم فعال و شايسته اي داشته است كه از اين كشور تشكر مي كنم.
همچنين هيچگاه نيكي ايران را از پذيرش مهاجرين افغاني از بيست سال گذشته تاكنون فراموش نمي كنيم.
احمدي نژاد با تأكيد بر اين كه در طول سفر كرزاي به ايران طرح هاي خوبي براي جهش در روابط بين دو كشور داريم، در خصوص بازگشت مهاجران افغان به كشورشان نيز گفت: از ساليان دور مانند برادر از مهاجران افغاني پذيرايي كرده و مي كنيم و در باكو نيز در خصوص اين عزيزان با رئيس جمهور افغانستان گفتگو كرديم.

كوتاه از خانه ملت
اصرار نمايندگان بر نظر خود
گروه سياسي- نمايندگان مجلس شوراي اسلامي صبح ديروز به مناسبت يكصدمين سالگرد مجلس شوراي اسلامي با مقام معظم رهبري ديدار كردند.
به گزارش خبرنگار پارلماني ما، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي قبل از شروع جلسه علني، در يك جلسه غيرعلني به بررسي مشكلات اخير پيرامون كاريكاتور روزنامه ايران پرداختند و حداد عادل در اين زمينه صحبت كرد.جلسه علني ديروز مجلس به دليل ديدار نمايندگان با مقام معظم رهبري بدون نطق پيش از دستور نمايندگان و تذكرات آيين نامه اي وارد دستور شد كه نمايندگان به بررسي ايراد شوراي نگهبان در ماده ۱۳ لايحه ديوان عدالت اداري پرداختند و در نهايت بر نظر خود در اين ماده اصرار كردند اين جلسه تا حدود ساعت ۱۰ به طول انجاميد.
نشست مشترك كميسيون امنيت ملي با شوراي تامين استان كرمان
مهر: كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در نشست عصر ديروز خود تامين امنيت شرق كشور و حوادث و ناامني هاي اخير در استان كرمان را بررسي و بر لزوم اجراي طرح هايي براي تامين امنيت شرق كشور تاكيد كرد.كاظم جلالي در پايان نشست ديروز گفت: در اين جلسه مسائل امنيتي استان كرمان با حضور استاندار و مسئولان دستگاههاي مختلف اين استان از جمله مديركل اطلاعات، فرمانده انتظامي، رئيس دادگستري و فرماندهي عمليات نصر، فرمانده مقاومت استان، فرمانده لشكر ۳۱ ثارالله و نمايندگان استان كرمان در مجلس به طور مفصل مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
ديدار رئيس جمهور افغانستان با رئيس مجلس شوراي اسلامي
رئيس مجلس شوراي اسلامي بعدازظهر ديروز در ديدار حامد كرزاي رئيس جمهور افغانستان با تأكيد بر سياست اصولي جمهوري اسلامي ايران مبني بر كمك به ايجاد ثبات و امنيت و توسعه پايدار در افغانستان گفت: ثبات و پيشرفت افغانستان تأمين كننده منافع ملي جمهوري اسلامي ايران خواهد بود. توانايي و قدرت هريك از دو كشور متعلق به ديگري است.

تعيين سخنگوي جديد جامعه مدرسين
ايسنا: حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد غروي به عنوان سخنگوي رسمي جامعه ي مدرسين انتخاب شد. سيد محمد غروي، عضو هيات رييسه ي جامعه ي مدرسين حوزه ي علميه ي قم به صورت رسمي از سوي اين تشكل به عنوان سخنگو انتخاب شد. بر اساس اين گزارش در جلسه ي اخير شوراي مركزي جامعه ي مدرسين بر اساس اكثريت آرا و تاييد آيت الله مشكيني، سيد محمد غروي سخنگوي اين تشكل شد.
از سوي ديگر، اعضاي شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي به انتخاب مجدد اسدالله بادامچيان به عنوان قائم مقام دبيركل اين حزب راي دادند.حميدرضا ترقي، رئيس دفتر سياسي حزب موتلفه اسلامي، با بيان مطلب بالا افزود: همچنين در اين جلسه، محمد علي اماني به عنوان دبير اجرايي حزب انتخاب شد.

سوريه بر صلح آميزبودن فعاليت هسته اي تهران تاكيد كرد
«جرج جبور» نماينده پارلمان سوريه، كمك به اعتمادسازي ميان ايران و امارات در مورد برنامه صلح آميز اتمي ايران را مهمترين هدف معاون رييس جمهوري سوريه از سفر به ابوظبي دانست.به گفته منابع آگاه در دمشق، «فاروق الشرع» معاون رييس جمهوري سوريه روز گذشته راهي امارات شد تا پيام هاي اطمينان بخشي از برنامه هسته اي ايران را به مقامات اماراتي منتقل كند.
منابع سوري با اين توضيح كه «وليد المعلم» وزير خارجه سوريه هفته پيش با همين هدف به كويت سفر كرد، خاطرنشان ساختند، همزمان با سفر الشرع به ابوظبي، يك مقام ارشد سوري رهسپار تهران مي شود.

رفسنجاني: ايران دوست نزديك كشورهاي خليج فارس است
گروه سياسي _ رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، جمهوري اسلامي ايران را نزديكترين دوست كشورهاي حوزه خليج فارس عنوان كرد.
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام روز گذشته در ديدار وزير دادگستري بحرين، افزود: جمهوري اسلامي ايران با امكانات علمي و فني كه دراختيار دارد، دوست و همكار خوبي براي همسايه هاي خود خواهد بود و اهميت ويژه اي را براي تحكيم و گسترش روابط با كشورهاي اسلامي قائل است.
وي با تاكيد بر اهميت مسايل فلسطين، لبنان، سوريه، افغانستان و عراق براي جهان اسلام گفت: تهديدات و القائاتي كه اكنون عليه جمهوري اسلامي ايران مطرح و تلاش مي شود، حقوق مردم ايران در استفاده از فن آوري هسته اي سلب شود، ادامه بحران آفريني در منطقه است و كشورهاي منطقه بايد در مقابله با آن هوشيار باشند.

دفتر آيت الله مكارم شيرازي ارسال نامه توسط
اين مرجع به رئيس جمهور را تكذيب كرد
گروه سياسي- در پي بروز شايعاتي مبني بر واكنش حضرت آيت الله مكارم شيرازي نسبت به بي پاسخ ماندن نامه ارسالي خود به دكتر احمدي  نژاد، دفتر اين مرجع تقليد موضوع ارسال نامه به رئيس جمهور را تكذيب كرد.
دفتر حضرت آيت الله ناصر مكارم شيرازي با صدور اطلاعيه اي تنظيم نامه توسط اين مرجع تقليد و ارسال آن به رئيس جمهور را تكذيب كرد.
به گزارش رسا، در متن اطلاعيه دفتر آيت الله ناصر مكارم شيرازي آمده است: متاسفانه اين ايام گاهي اخباري منتشر مي شود كه به هيچ وجه واقعيت ندارد و شايد منشاء آن هم معلوم نباشد. از جمله اين كه در جرايد نوشته بودند معظم له نامه اي براي رياست محترم جمهوري نوشته اند كه بلاجواب مانده. بدينوسيله اعلام مي دارد كه معظم له هيچ گونه نامه اي براي جناب رئيس جمهور محترم مرقوم نداشته اند.

وزير خارجه : توافق با عراق براي امنيت مرزهاي غربي
گروه سياسي- منوچهر متكي وزير خارجه پس از بازگشت از سفر دو روزه خود به عراق در پاويون به پرسش خبرنگار همشهري پاسخ گفته و خبر از قرارهاي امنيتي تازه اي كه ميان دولت جديد عراق و جمهوري اسلامي گذشته شده، داد.
از آن جايي كه پيش از سفر به عراق، وزير خارجه در پاكستان بود و در ناحيه مرزهاي شرقي، ايران به همكاري بيشتر نياز دارد، اين احتمال پيش آمد كه شايد در سفر به عراق نيز اطمينان از امنيت مرزهاي غربي نيز پيش  آمده باشد. متكي در پاسخ به پرسش همشهري گفت: «در اين ديدار و در جريان مذاكرات قرار شد كميته مشترك مرزي بين ايران و عراق به زودي برگزار شود.
از آن جايي كه در اين سفر معاون وزير كشور نيز حضور داشت، بحث هاي زيادي در خصوص تردد از مرزها و مشكلات جمهوري اسلامي ايران در ارتباط با كنترل و امنيت مرزهاي عراق داشتيم كه اميد است به زودي و با همكاري هاي نزديك دو طرف اين مسائل حل شود.» وزير خارجه همچنين به همشهري خبر داد كه پس از نهايي شدن اين طرح همكاري، بازارهاي مرزي نيز در منطقه مستقر خواهد شد.

احمدي نژاد:
خليج فارس، خليج دوستي و برادري است
محمود احمدي نژاد با اشاره به اهميت گسترش روابط و مناسبات كشورهاي اسلامي، تأكيد كرد: دين اسلام و سيره پيامبر اسلام (ص) عاملي براي گسترش هرچه بيشتر روابط كشورهاي اسلامي از جمله در منطقه خاورميانه است. محمود احمدي نژاد، رئيس جمهور، ديروز در ديدار محمدعلي الشيخ منصور الاستري، وزير دادگستري بحرين گسترش روابط همه جانبه با كشورهاي اسلامي را اولويت سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران دانست و گفت: ايران محدوديتي براي گسترش روابط با كشورهاي اسلامي ندارد و همكاري ها بايد در همه زمينه ها افزايش يابد.
محمدعلي الشيخ منصور الاستري نيز در اين ديدار ايران را ملتي بزرگ و مقتدر معرفي و تأكيد كرد: بحرين خواستار افزايش و گسترش همه جانبه روابط با جمهوري اسلامي ايران است.
احمدي نژاد همچنين در ديدار وزير بازرگاني سريلانكا تأكيد كرد گسترش روابط با كشورهاي دوست، سياست جمهوري اسلامي ايران است.

امارات به تروريست هاي ضدايراني پناه داده است
گروه سياسي- در حالي كه يك مقام سابق امنيتي منشأ خارجي انفجارهاي اهواز را مورد ترديد قرار داده است، اطلاعات حاكي از آن است كه سران باندهاي بمب گذاري در اهواز، در پناه يك كشور خارجي به سر مي برند.
بنا بر گزارش بازتاب سه تن از سران گروه هاي وهابي كه سال گذشته در چند مقطع با بمب گذاري در خوزستان، ده ها تن از هموطنان فارس و عرب را در خوزستان كشته و مجروح كردند، اكنون در كشور امارات متحده عربي حضور دارند. مقامات اين كشور كه نقش گسترده آنان در پشتيباني مالي گروه تروريستي «القاعده» افشا شده است، به اين سه نفر امان داده و از آنان محافظت مي كنند.
از سوي ديگر معاون سياسي امنيتي استانداري خوزستان از دستگيري تعدادي از وابستگان خارجي بمب گذاري هاي پارسال اهواز، دزفول و آبادان خبر داد.
«محسن فرح  نژاد» ، در گفت وگو با ايرنا بدون اشاره به تعداد مشخص اين افراد افزود: اين افراد اخيرا با هماهنگي صورت گرفته در سوريه دستگير شده اند.
معاون سياسي امنيتي استانداري خوزستان افزود: افراد دستگير شده داراي عقايد سلفي گري هستند.
فرح  نژاد همچنين درباره تحويل «علي عياشي» از عوامل اصلي شبكه هاي مالي در خوزستان موسوم به «سيدها» به ايران اظهارداشت: وي هم اكنون در تركيه دستگير و بازداشت بوده ولي متاسفانه دولت تركيه در اين زمينه همكاري مناسبي در تحويل وي به ايران نداشته است.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
فرهنگ و آموزش
شهر تماشا
سلامت
شهري
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   فرهنگ و آموزش   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |