دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۹۷ - May 29, 2006
احكام مهدي زاده، برزگر و معزي پور صادر شد
تيم ملي كشتي آزاد به منصور برزگر سپرده شد
005418.jpg
005412.jpg
گروه ورزشي _ محمدرضا منصوريان: همان گونه كه قبلاً هم اعلام كرده بوديم سرانجام محمدرضا يزداني خرم سرپرست فدراسيون كشتي از جمع تمامي كساني كه در روزهاي اخير تمايل خود براي همكاري با وي را اعلام كرده بودند ۳ چهره را انتخاب و اداره تيم هاي كشتي آزاد را به آنها سپرد.
منصور مهدي زاده قهرمان سال هاي ۶۱ ، ۶۲ و ۶۵ ميلادي در جهان ،عضو هيأت رئيسه و رئيس كميته فني فدراسيون كشتي شد. منصور برزگر به سمت مدير تيم هاي ملي گمارده شد و محمود معزي پور هم عنوان سرمربي تيم كشتي آزاد جوانان را از آن خود كرد. اين در حالي است كه سرپرست فدراسيون كشتي در ارتباط با كشتي فرنگي هم گفته است كه فعلاً محمد بناء كارش را انجام مي دهد و ما با او مشكلي نداريم.
بلافاصله بعد از انتخاب رسمي افراد ياد شده محسن كاوه سرمربي تيم ملي كشتي آزاد بزرگسالان از سمت خود استعفا داد و اكبر فلاح سرمربي تيم كشتي آزاد جوانان نيز انتخاب محمود معزي پور به جانشيني خود را به وي تبريك گفت. ديروز بعدازظهر هم تيم ملي كشتي آزاد درمحل خانه كشتي به منصور برزگر سپرده شد.
يزداني خرم: مجبور شديم
علاقه مند بوديم كه ابتدا كميته فني تشكيل شود و سپس به ارزيابي و انتخاب مربيان بپردازيم؛ اما، با توجه به اعزام هايي كه داريم، مجبور شديم زودتر از كميته فني دست به كار شويم. برزگر و معزي پور كار خود را شروع مي كنند و در نظر داريم كميته فني را متشكل از ۱۰ تا ۱۲ نفر تشكيل دهيم. كميته فني رييس خواهد داشت و اعضا به دو گروه آزاد و فرنگي تقسيم مي شوند.
برزگر: تيم ملي كشتي آزاد سرمربي خواهد داشت
سعي ما بر اين است تا از همه مربيان به نحوي استفاده كنيم. اين موضوع مربوط به رده هاي نوجوانان، جوانان و بزرگسالان مي شود، هنوز هيچ فردي را بركنار يا انتخاب نكرده ايم و از هر كسي كه براي خدمت به كشتي آماده باشد، استفاده خواهيم كرد.
تيم ملي كشتي آزاد سرمربي خواهد داشت، اما هنوز با كسي صحبت نكرده ايم. فعلاً به كار ادامه مي دهيم تا فرد مناسبي را براي سرمربي گري پيدا كنيم.
مسابقات انتخابي صد درصد برگزار خواهد شد. زماني كه تقويم را مطالعه كرديم، به اين نتيجه رسيديم كه بين ۲۵ تا ۳۰ تير ماه مسابقات انتخابي برگزار شود. بي ترديد بايد در جام اوماخانوف حضور داشته باشيم، چرا كه ديگر زمان نداريم.
معزي پور: مي دانم چه كساني براي كشتي جوانان زحمت مي كشند
فاصله بسيار كمي  تا مسابقات آسيايي و جهاني جوانان داريم، بنابراين تركيب تيمي  كه در مسابقات انتخابي برگزيده شده است را بر هم نمي زنيم. عقيده دارم كه مربيان قبلي زحمت خود را كشيده اند و نفراتي را گزينش كرده اند كه بايد ماحصل آن در مسابقات آسيايي نشان داده شود. قصد تغييرات گسترده نداريم و اگر بهتر از نفرات انتخاب شده پيدا كنيم، شايد در يكي دو وزن جابه جايي انجام شود.
بايد تيم را به اردو دعوت كنيم و در نظر دارم از ۱۶ خرداد تمرينات آغاز شود. در مجموع دست هر كسي كه براي خدمت آماده به كار باشد را مي فشارم. من به امور كشتي در شهرستان ها دورادور واقف هستم و مي دانم چه كساني براي جوانان زحمت مي كشند.
نايب قهرماني تيم كشتي دانشگاه آزاد در ايتاليا
مسابقات  بين المللي  كشتي  آزاد و فرنگي  ۲۰۰۶ ساساري  ايتاليا  با نايب  قهرماني  تيم  دانشجويان  دانشگاه  آزاد اسلامي  ايران  به  پايان  رسيد.
به  گزارش  روابط عمومي  اداره  كل  تربيت  بدني  دانشگاه  آزاد، در اين  دوره  از مسابقات  كه  با حضور ۳۰ تيم  از ۲۶ كشور برگزار شد، تيم  ايتاليا به  مقام  قهرماني  رسيد و تيم  دانشگاه  آزاد دوم  شد.
همچنين  تيم هاي  قزاقستان  و روسيه  به  ترتيب  با درخشش  كشتي  گيران  فرنگي و آزادكار خود در رده  سوم  و چهارم  جاي  گرفتند.
در ديدارهاي  پاياني  اين  رقابت ها در رشته  كشتي  آزاد سعيد واگذاري  در وزن  ۸۴ كيلوگرم  با شكست  حريف  آلماني  مدال  طلاي  اين  وزن  را از آن  خود كرد.
محسن  بابايي  ديگر كشتي گير كشورمان  در وزن  ۶۶ كيلوگرم  با شكست  مقابل  رقيب  روسي  به  مدال  نقره  بسنده  كرد و فريد دژم  خوي  نيز در وزن  ۵۵ كيلوگرم  با پيروزي  مقابل  حريف  ايتاليايي  مدال  برنز اين  وزن  را از آن  خود كرد.در رشته  فرنگي  نيز خليل  عبداللهي  در وزن  ۷۴ برابر رومن  ميشلن  از مجارستان  شكست  خورد و مدال  نقره  را به  گردن  آويخت .
همچنين  ابراهيم  نوري  در وزن  ۵۵ كيلوگرم  در مقابل  نوربايوف  از قزاقستان  تن  به  شكست  داد و نقره  گرفت .مهدي  شربياني  كشتي گير سنگين  وزن  دانشگاه  آزاد در وزن  ۱۲۰ كيلوگرم  برابر كارموف  از مجارستان  مغلوب  شد و به  مدال  برنز رسيد.

واليبال باشگاه هاي آسيا
پيكان قهرمان شد
گروه ورزشي: مسابقات  واليبال  قهرماني  باشگاه هاي  آسيا كه  با شركت  ۱۰ تيم  در شهر هانوي  - ويتنام  جريان  داشت ، عصر ديروز  با قهرماني  تيم  پيكان  تهران به  پايان  رسيد.
پس  از تيم  پيكان  تهران  كه  بر سكوي  نخست  ايستاد، تيم هاي  قزاقستان و اندونزي  عناوين  دوم  و سوم  را كسب  كردند.
تيم هاي  تايلند، چين ، ويتنام ، ژاپن ، بحرين ، ميانمار و چين  تايپه  در رده هاي  چهارم  تا دهم  ايستادند.
تيم  پيكان  در ديدار پاياني  اين  مسابقات  با نتيجه  ۳ بر يك  از سد نماينده  قزاقستان  گذشت .
پيكان گيم هاي  اول ، دوم  و چهارم  را با امتيازهاي  ۲۵ بر ،۲۲ ۲۵بر ۱۸ و ۲۵ بر ۲۲ از آن خود كرد و گيم  سوم  را با امتياز ۲۸ بر ۲۶ به حريف  واگذار نمود.
ديروز گفته شد كه فرهاد ظريف  و محمد سليماني  به  عنوان  بهترين  ليبرو و موثرترين  بازيكن  برگزيده  شده اند.
بازيكنان  تيم  پيكان  تهران  پس  از كسب  عنوان  قهرماني  با در دست  داشتن پرچم  سه  رنگ  كشورمان  در سالن  دور افتخار زدند.
حسين  عبدالهي  سفير ايران  در ويتنام  به  همراه  شماري  از ايرانيان  مقيم  اين  كشور در سالن  حضور يافتند و به  تشويق  بازيكنان  تيم  پيكان  تهران  پرداختند.

تساوي ايران و كرواسي در خانه حريف
005490.jpg
گروه ورزشي- تيم هاي ملي فوتبال ايران و كرواسي ديشب در يك بازي دوستانه در كشور كرواسي با يكديگر روبه رو شدند كه در پايان ۹۰ دقيقه تلاش دو تيم به تساوي (۲-۲) دست يافتند. گل هاي تيم ايران را در دقايق ۲۱ و ۸۲ علي كريمي و آرش برهاني به ثمر رساندند و گل هاي تيم كرواسي نيز توسط پروشو در دقيقه ۴۵ و بابيچ (پنالتي) در دقيقه ۹۴ به دست آمد. ديدار بعدي تيم ايران روز دهم خرداد ماه جاري با تيم بوسني و هرز گوين در تهران است.

هما و تراكتورسازي در اصفهان
گروه ورزشي _ مديرعامل باشگاه تراكتورسازي تبريز اعلام كرد: بازي تكراري تيمهاي هما تهران و تراكتورسازي تبريز روز پنج شنبه هفته جاري در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار مي شود.اكبر فياض، افزود: ضمن قبول راي فدراسيون فوتبال در خصوص مكان برگزاري اين بازي بايد به ناعادلانه بودن اين مكان اشاره داشت.به گفته فياض، تيم تراكتورسازي براي حضور در اصفهان بايد دو پرواز انجام دهد در حالي كه تيم هما با يك پرواز به اصفهان مي رسد كه اين به نوعي شرايط ناعادلانه و خسته كننده اي را باعث مي شود.

ضرغامي در جمع مديران و مسئولان تربيت بدني
صدا و سيما كمتر به حاشيه ها بپردازد
گروه ورزشي: يك اتفاق مبارك براي ورزش. روساي سازمان تربيت بدني و صدا و سيما در يك نشست مشترك اهداف كلان ورزش را مورد گفتگو قرار دادند. در سالي كه به نام پيامبر اكرم(ص) نامگذاري شد، صدا و سيما مي تواند در ترويج اخلاق و فرهنگ اسلامي سازمان را ياري رساند. علي آبادي درباره فوتبال گفت: وظيفه همه ما حمايت از تيم ملي است و از صدا و سيما هم مي خواهيم همچنان يار دوازدهم تيم ملي باشد. مهندس ضرغامي رئيس سازمان صدا و سيما نيز گفت: ما با تمام توان در خدمت ورزش هستيم و مسئولان ورزش كشور مي توانند از رسانه  ملي در هر زمان براي بيان اهداف و اقدامات خود استفاده كنند. ضرغامي گفت اين جلسه بهترين فرصت براي حمايت از ورزش است. هدف همه  ما تحقق آرمانهاي نظام و ايجاد اميدواري در مردم است. سياست ما بر مبناي تعامل كامل با سازمان ورزش است. ضرغامي از همكاران خود در صدا و سيما خواست تا كمتر به حاشيه بپردازند و نكات مثبت ورزش را برجسته و از تيم ملي در اين مقطع حمايت كامل بكنند.

پيروزي بانوان ملي پوش در شطرنج و قايق راني
گروه ورزشي _ مريم رضايي: بانوان ملي پوش كشورمان در رشته هاي شطرنج و قايق راني در رقابت با چند تيم خارجي درخشيدند.
بنا بر اين گزارش، تيم ملي شطرنج بانوان ايران در المپياد جهاني ۲۰۰۶ ايتاليا با نتيجه سه بر صفر مقابل جمهوري دومنيكن به پيروزي رسيد. در دور هفتم اين مسابقات تيم بانوان كشورمان مقابل تيم لهستان مي ايستد.همچنين ملي پوشان زن كشورمان در دومين روز از مسابقات جهاني كاپ ۲ آلمان كه در شهر دويسبورگ آلمان جريان دارد، در ماده ۵۰۰ متر كاياك ب به مرحله نهايي راه يافتند.تيم ملي گلبال بانوان ايران نيز براي شركت در مسابقات آسيايي آذرماه امسال به مالزي اعزام مي شوند.اين نخستين بار است كه تيم گلبال نابينايان زن در ايران تشكيل شده است. رشته گلبال و پرتاب توپ با شنوايي افراد ارتباط مستقيم دارد.

رئيس فدراسيون بسكتبال:
بازي پنجم صباباتري با ساجس فقط در تهران
گروه ورزشي: تيم بسكتبال ساجس لبنان، پس از نيمه تمام گذاشتن بازي چهارم فينال ليگ بسكتبال غرب آسيا، ساعت ۱۰ صبح ديروز تهران را به مقصد بيروت ترك كرد!محمود مشحون رئيس فدراسيون بسكتبال، در رابطه با وضعيت پيش آمده مي گويد: پس از اين كه ساجس لبنان زمين مسابقه را ترك كرد، ناظر و داوران اين بازي گزارش خود را مبني بر خارج كردن تيم توسط سرمربي ساجس به خاطر خطاي فني بازيكن شماره ۱۱ اين تيم براي مسئولان (وابا) تنظيم و ارسال كردند. طبق مقررات، تيم صباباتري برنده مسلم اين بازي است و تاكنون از چهار بازي دو تيم با نتيجه مساوي ۲ بر ۲ برابر هستند.وي افزود: البته، تكليف بازي پنجم با نظر كميته فني (وابا) گرفته مي شود؛ اما، آنچه كه مسلم است، بازي پنجم هم بايد در ايران برگزار شود.مشحون گفت: براي آخرين بار به مسئولان بسكتبال غرب آسيا هشدار مي دهم كه اگر درخصوص اين بازي بخواهند حق ما را ضايع كنند، براي هميشه بسكتبال ايران را از منطقه غرب آسيا خارج خواهيم كرد.

آغاز پيكارهاي وزنه برداري جوانان جهان
گروه ورزشي- سي  و دومين  دوره  رقابت هاي  وزنه برداري  قهرماني  جوانان  جهان  ديروز با شركت  تيم  شش  نفره  جوانان  ايران  در چين  آغاز شد. در اين  دوره  از رقابت هاي  وزنه  برداري  قهرماني  جوانان  جهان ، ورزشكاران  ۴۶ كشور شركت  دارند و به  رقابت  مي پردازند. در نخستين  روز اين  رقابت ها كه  در شهر هانگ  جو مركز استان  جه  جيانگ  در جنوب  شرق  چين  برگزار مي شود، وزنه برداران  جوان  جهان  در دسته  ۵۶ كيلوگرم  رقابت  كردند.
ايران  در اين  دسته شركت كننده اي  نداشت.سجاد بهروزي  وزنه بردار دسته  ۶۲ كيلوگرم  ايران  امروز با حريفان  خود به  رقابت  مي پردازد. علي  قره داغي ، نواب  نصير شلال ، احسان  دارابيگي ، مهدي  آگاه  و سعيدعلي  حسيني ، ديگر وزنه برداران ايراني  مي باشند كه  در رقابت هاي  قهرماني  جوانان  جهان  در چين  در ديگر وزن ها شركت  دارند.

خبرهاي فوتبال جهان
حريف ايران در پاريس شكست خورد
گروه ورزشي- حسن حيدري:تيم فوتبال فرانسه در روزي كه تيري  ها نري ستاره خود را در اختيار نداشت طي يك ديدار دوستانه مقابل مكزيك به پيروزي يك بر صفر رسيد. در اين بازي ساير ستاره هاي فرانسه از جمله بارتز، تورام، ماكلله، زيدان، ترزگه و... حضور داشتند. فلورنت مالودا در دقيقه ۴۵ با شليكي پرقدرت تنها گل اين ديدار را درون دروازه مكزيك جاي داد. در تيم مكزيك نيز بيشتر بازيكنان اصلي اين تيم حضور داشتند.
در ساير بازي هاي مقدماتي براي آمادگي بيشتر در جام جهاني ۲۰۰۶ آلمان، اسپانيا در خانه با روسيه به تساوي بدون گل رسيد. هلند به سختي و با تنها گل رودوان نيستلروي، كامرون را از پيش رو برداشت. اروگوئه در مصاف با صربستان و مونته نگرو به تساوي يك بر يك رسيد. دانمارك با همين نتيجه مقابل پاراگوئه متوقف شد.
پرتغال ديگر حريف ايران چهار بر يك جزاير كيپ وردري را مغلوب كرد. در اين بازي پائولتا به تنهايي سه گل براي پرتغال به ثمر رساند.
سوئيس در مصاف با ساحل عاج به تساوي يك بر يك دست يافت و آلمان نيز در غياب ميشائيل بالاك هفت بر صفر لوكزامبورگ را مغلوب كرد. ميروسلاو كلوزه ۲ گل، توستن فرينگس (۱۹) پنالتي ،لوكاس پودلسكي ۶۵ و ۳۵ و اليور نويل ۹۲ و ۹۰ گلهاي آلمان را درون دروازه حريف جاي دادند.
زيدان به چين مي رود
005415.jpg
زين الدين زيدان كاپيتان تيم ملي فرانسه كه در پايان اين فصل لاليگا از فوتبال در سطح باشگاهي خداحافظي كرد، از سوي دو باشگاه چيني براي ادامه دوران بازيگري اش دعوت شد. دو باشگاه چانگ چوان و بيجين گوان روز گذشته تمايل خود را براي به خدمت  گرفتن اين هافبك ۳۳ ساله فرانسوي اعلام كردند.از مبلغ قرارداد پيشنهادي اين دو باشگاه چيني اطلاعي در دست نيست و در اين باره نيز هنوز زيدان نظرش را بيان نكرده است.با توجه به سطح پايين ليگ حرفه اي چين بعيد به نظر مي رسد زيدان با پيشنهاد اين دو باشگاه موافقت كند.

انتخاب مدير و مربيان تيم هاي ملي جودو
گروه ورزشي: محمد درخشان  رييس  فدراسيون  جودو ديروز در حكمي  عليرضا اميني  را به  عنوان  مدير تيم هاي  ملي  جودو ايران  در رده هاي  سني  نوجوانان ، جوانان ، بزرگسالان  و پيشكسوتان  و در دو بخش  كوميته  و كاتا برگزيد.افزون  بر آن  رييس  فدراسيون  جودو، در احكام  جداگانه اي  محمدرضا حاج يوسف  زاده  و پارك  جونگ  چول  از كره  شمالي  را به  عنوان  سرمربيان  تيم هاي  ملي  جودو بزرگسالان  و جوانان  ايران  منصوب  كرد.قرار است  حكم  سرمربيگري  تيم  جودو نوجوانان  كشورمان  نيز براي  توميتاي مربي  ژاپني  كه  دهم  تيرماه  وارد تهران  خواهد شد، صادر گردد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
راهنما
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   فرهنگ و آموزش   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |