دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۹۷ - May 29, 2006
قاتل كارگر طلافروشي:
انتقام جويي از من جنايتكار ساخت
005424.jpg
گروه حوادث - متهم جواني كه در جريان سرقت خونين از كارگاه طلاسازي، يكي از كارگران را به قتل رسانده بود، روز گذشته در جلسه دادگاه گفت: مي خواستم با سرقت انتقام بگيرم اما دست به جنايت زدم.
به گزارش خبرنگار همشهري، رسيدگي به پرونده قتل كارگر طلافروشي هنگامي در دستور كار ماموران دايره ويژه قتل قرار گرفت كه چهارم تير،۸۴ كارآگاهان پليس كلانتري ۱۱۶ از وقوع جنايتي خونين در كارگاه طلاسازي در خيابان مولوي اطلاع پيدا كردند.
با گزارش اين جنايت، كارآگاهان با مراجعه به كارگاه، با جسد غرق خون كارگر جواني به نام فرزاد مواجه شدند كه در حالي كه دستانش بسته بود با ضربات متعدد چاقو به قتل رسيده بود.بررسي هاي اوليه نشان داد همزمان با قتل كارگر جوان، مقدار يك كيلوگرم طلا نيز به سرقت رفته است. از آنجايي كه صحنه جنايت نشانگر آن بود كه عامل جنايت با مقتول آشنايي داشته، اين فرضيه كه قاتل با مقتول آشنايي داشته تحت بررسي قرار گرفت و كارآگاهان با بازجويي از صاحب كارگاه به بررسي اشخاص مظنون پرداختند.
در بازجويي هاي صورت گرفته از صاحب كارگاه، وي مدعي شد چندي قبل يكي از كارگران خود به نام (محسن) را به خاطر سرقت از كارگاه اخراج كرده و به نظر مي رسد. وي با هدف انتقامجويي اقدام به سرقت وقتل كرده باشد.
با اين ادعاي صاحب كارگاه، كارآگاهان پليس به رديابي محسن پرداخته و سرانجام وي را تيرماه گذشته در يكي از شهرستانهاي استان مركزي شناسايي و دستگير كردند. در بازجويي هاي صورت گرفته از متهم اگرچه وي در ابتدا منكر شركت در سرقت و قتل كارگر جوان بود، اما سرانجام لب به اعتراف گشود و به ارتكاب جنايت با انگيزه سرقت اقرار كرد. با اعترافات متهم، پرونده اين جنايت براي صدور رأي نهايي به دادگاه كيفري استان تهران ارسال شد.
پايان خونين يك انتقام
در جلسه محاكمه اين متهم كه روز گذشته در شعبه ۷۴ دادگاه كيفري استان تهران برگزار شد، پس از بيان كيفرخواست از سوي نماينده دادستان و درخواست قصاص از سوي وكيل خانواده مقتول، متهم در جايگاه دفاع قرار گرفت. وي با قبول اتهام قتل در توضيح انگيزه جنايت گفت:مدتها قبل از جنايت برادرم با فرد ديگري شريك شده و كارگاه طلاسازي كه جنايت در آن صورت گرفت را به راه انداختند، من هم به عنوان كارگر در آن كارگاه كار مي كردم اما بعد از مدتي شريك برادرم او را كنار گذاشت.
وي در ادامه گفت: در حاليكه كينه شريك برادرم را به دل داشتم تصميم گرفتم هر طور كه شده به او ضربه اي بزنم و از او انتقام بگيرم، بنابراين شب حادثه به جلوي كارگاه رفتم، يكي از كارگران به نام فرزاد در آنجا بود، با او گفتگو كرده و وارد كارگاه شدم، اما وقتي كه فرزاد از قصدم براي سرقت آگاه شد، شروع به مخالفت كرد، با او درگير شدم و به وسيله چاقويي كه از قبل تهيه كرده بودم او را به قتل رساندم.
وي در ادامه گفت: من و فرزاد دوست صميمي بوديم و من هيچ انگيزه قبلي براي كشتن او نداشتم، قصد من فقط سرقت از كارگاه بود اما وقتي با ممانعت او مواجه شدم مجبور به قتلش شدم. در ادامه جلسه محاكمه، وكيل مدافع متهم به قتل در دفاع از موكلش گفت: با توجه به اين كه موكلم به ارتكاب قتل اقرار كرده دفاعي ندارم.
حكم اين پرونده پس از شور پنج قاضي شعبه  ۷۴ دادگاه كيفري استان تهران بزودي صادر خواهد شد.

با تشخيص آلوده بودن نخستين مجروح حادثه ايستگاه قطار
هراس از ايدز در برلين
005421.jpg
گروه حوادث - در حالي كه پزشكان بيمارستاني برلين از آلوده بودن نخستين مجروح حادثه ايستگاه قطار برلين به ويروس ايدز خبر مي دهند، اين احتمال كه ساير مجروحان نيز به اين ويروس مبتلا شده باشند در فاصله دوهفته به جام جهاني فوتبال باعث ايجاد رعب و وحشت شديدي در آلمان شده است.
حمله خونين جوان عصباني
به گزارش خبرگزاري آلمان، جمعه شب گذشته در حاليكه (آنگلا مركل )صدر اعظم آلمان و تعدادي از مسئولان دولتي به همراه هزاران نفر از شهروندان برليني براي حضور در جشن افتتاح راه آهن مركزي جديد برلين در منطقه ( مينه) تجمع كرده بودند، نوجوان ۱۶ ساله اي با انگيزه اي نامشخص به حاضران حمله كرده و ۲۸ نفر را با ضربات چاقو به شدت زخمي كرد. وقوع اين حادثه در فاصله دو هفته مانده به برگزاري جام جهاني فوتبال جنجال رسانه اي عظيمي را سبب شد و موجب نگراني برگزار كنندگان مسابقات و شركت كنندگان در اين رويداد ورزشي شد.
با توجه به واكنشهاي بسياري كه انتشار اين خبر به دنبال داشت، ساعاتي پس از اين حادثه مقامات پليس و دادستاني برلين در يك كنفرانس مشترك مطبوعاتي از دستگيري جوان ضارب خبر دادند.
اوته زگه ليتس - دادستان برلين با اشاره به اين كه جوان ضارب قصد كشتن حاضران را داشته است، گفت: نيروهاي امنيتي اين جوان ۱۶ ساله را در كنار رودخانه اشپره( نزديكي ايستگاه قطار) و هنگامي كه به يك زن جوان حمله ور شده بود دستگير كردند. وي افزود: چندين شاهد اين نوجوان را به عنوان عامل حادثه شناسايي كرده اند. وي همچنين گفت: هيچكدام از مجروحان حادثه در خطر مرگ نيستند.
هراس از ايدز
در حالي كه گمان مي رفت با انتشار خبر دستگيري جوان مهاجم، اخبار مربوط به اين جنايت كمتر از سوي رسانه ها پيگيري شود، انتشار خبر آلوده بودن نخستين مجروح حادثه و احتمال انتقال اين ويروس به ساير مجروحان حادثه، وحشت و هراس شديدي را سبب شده است.
شبكه تلويزيوني اتريش روز گذشته در پايگاه اينترنتي خود نوشت: آزمايشهايي بر روي نخستين مجروح حادثه جمعه شب ايستگاه مركزي راه آهن نشان مي دهد كه وي مبتلا به ويروس اچ آي وي بوده است و به اين ترتيب اين احتمال كه ۲۷ مجروح بعدي نيز كه با ضربات كارد مجروح شده اند به اين ويروس آلوده شده باشند در حال بررسي است.
بر طبق اين گزارش، علاوه بر مجروحان حادثه، تعدادي از نيروهاي پليس نيز كه قصد دستگير كردن اين جوان را داشتند نيز جراحات جزيي برداشته اند اما اين احتمال وجود دارد كه آنان نيز به ويروس «اچ آي وي» آلوده شده باشند.

پس از دومين كودك ربايي در اصفهان
ربايندگان، كودك ۳ ساله را بدون گرفتن پول رها كردند
گروه حوادث- ربايندگان يك كودك ۳ ساله كه قصد اخاذي ميليوني از خانواده اش را داشتند زماني كه دريافتند پليس در تعقيب آنهاست، كودك خردسال را بدون گرفتن پول در خيابان هاي اصفهان رها كردند و گريختند.
به گزارش همشهري، عصر روز پنج شنبه گذشته مرد جواني در حالي كه وحشتزده بود به معاونت اداره آگاهي اصفهان رفت و از ناپديد شدن كودك ۳ ساله اش به نام عرفان خبر داد. وي مدعي شد، چند ساعت قبل زماني كه به پارك آبشار رفته بوديم چند تن از بستگان همسرم را در محوطه پارك ديديم. وقتي پيش آنها رفتيم فرزندم به همراه دو تن از بچه ها به طرف وسايل بازي پارك رفتند. دقايقي بعد يكي از بچه ها برگشت و در حالي كه هيجان زده بود بيان كرد عرفان در محوطه بازي ها گمشده است.
پدر عرفان ادامه داد: بلافاصله موضوع را به كلانتري ۱۶ گزارش كرديم. در همان موقع بود كه فردي با تلفن همسرم تماس گرفت و گفت: عرفان نزد من است و شماره تلفن مرا خواست تا بچه را تحويل دهد و مژدگاني بگيرد اما او هرگز تماس نگرفت.
پليس در جستجوي كودك ۳ ساله
با طرح شكايت پدر عرفان، تيمي از كارآگاهان پليس مامور رسيدگي به پرونده شدند. آنها در حال بررسي مقدماتي بودند كه متوجه شدند رباينده با خانه پدر بزرگ عرفان تماس گرفته و با بيان اينكه كودك در خواب است به آنها گفته به زودي كودك را برمي گرداند اما از دادن آدرس خودداري كرده است. فرداي آن روز حدود ساعت ۸ صبح بود كه رباينده با تماس هاي مكرر خود تأكيد كرد در قبال آزادي عرفان بايد مبلغ شش ميليون تومان به وي پرداخت شود.
با هماهنگي حق شناس _ قاضي شعبه ششم دادسراي عمومي و انقلاب اصفهان _ پرونده براي رسيدگي در اختيار اداره ويژه مبارزه با آدم ربايي قرار گرفت. اقدامات همه جانبه پليس جهت دستگيري آدم ربايان با تحت كنترل قرار دادن خانه شاكي، ادامه داشت تا اينكه ربايندگان ظهر روز جمعه با تماس تلفني به خانه پدر بزرگ كودك
۳ ساله از آنان خواستند دايي عرفان مبلغ مورد نظر را داخل يك ساك گذاشته و با خودرو شخصي به اول خيابان ۲۲ بهمن بياورد.
رديابي شماره تلفن مشخص شد رباينده از تلفن عمومي استفاده مي كند. بنابراين با آموزش لازم پليس، دايي عرفان پول ها را داخل ساك گذاشته و به محل رفت. ولي ربايندگان سرقرار حاضر نشدند. زماني كه دايي عرفان از آمدن رباينده مطمئن شد و قصد برگشت به خانه را داشت ناگهان تلفن همراهش به صدا درآمد. رباينده از دايي عرفان خواست تا پول ها را به زير پل غدير انتقال داده و از محل دور شود. اين كار توسط وي صورت گرفت اما ربايندگان براي برداشتن پول به آن جا هم نيامدند. اين گزارش حاكي است، از آن جايي كه احتمال وقوع هر اتفاقي براي كودك ۳ ساله وجود داشت، پليس تمام مكان هايي را كه احتمال مي رفت ربايندگان از آن جا تماس بگيرند، تحت كنترل خود قرار داد. تا اينكه شامگاه شنبه گذشته فردي با پليس ۱۱۰ تماس گرفت و خبر پيدا شدن كودك ۳ ساله اي را كه مقابل پمپ بنزين خيابان جي رها شده بود، داد. با حضور پليس در محل مشخص شد كودك ۳ ساله عرفان است. شاهدان در بازجويي به ماموران گفتند عرفان توسط مرد و زن جواني كه سوار يك خودرو پرايد بودند به اين نقطه انتقال يافته است.
اين در حالي است كه در طول هفت روز گذشته، اين دومين مورد كودك ربايي در اصفهان است كه ربايندگان، پس از چند روز، كودك را بدون طلب پولي رها كرده اند.

«مرد خطرناك» محارب شناخته شد
گروه حوادث- علي اشرف پروانه، سارق مسلحي كه به عنوان نخستين مظنون ترور قاضي مقدس مطرح شده بود، پس از تبرئه از اتهام ترور، به خاطر سرقتهاي مسلحانه به عنوان محارب شناخته شد.
به گزارش همشهري، اين سارق سابقه دار كه به وي لقب «مرد خطرناك» داده شده بود. مدتي پيش به اتهام سرقت هاي مسلحانه به اعدام محكوم شده بود اما با اعتراض وكيلش، حكم صادره با يك درجه تخفيف به ۳۰ سال حبس تغيير پيدا كرد. در حالي كه سوابق متهم نشان مي داد كه او مدتي قبل از آخرين دستگيري از زندان فرار كرده است، وي بار ديگر با طرح نقشه اي حرفه اي با همدستي يك سارق و يك قاتل محكوم به اعدام با حفر تونلي ۱۸ متري بار ديگر اقدام به فرار كرد.
بر پايه اين گزارش، علي اشرف پروانه پس از فرار از زندان با شاكيان خود تماس گرفته و آنان را به مرگ تهديد مي كرد. او حتي افسر پرونده خود در اداره آگاهي تهران را به قصد انتقامگيري به مرگ تهديد كرد، ولي در نهايت با تلاش تيمهاي اطلاعاتي و عملياتي مخفيگاه وي شناسايي شد و پليس سپس او را طي يك عمليات ويژه  او را در محدوده يافت آباد دستگير كردند. علي اشرف بعد از دستگيري به عنوان مظنون اصلي ترور قاضي مقدس رئيس دادسراي ارشاد زير نظر رياست دادسراي امور جنايي تهران مورد بازجويي دقيق قرار گرفت ولي در حالي كه او ترور قاضي مقدس را انكار مي كرد. بررسي ها نشان داد كه او در هنگام حادثه در زندان بوده است، با گذشت چندين ماه از ترور و با دستگيري عامل اصلي توسط ماموران پليس ابوظبي، متهم از اتهام ترور قاضي مقدس تبرئه شد و به اتهام سرقت هاي مسلحانه محاكمه شد.
آخرين بازجويي ها از اين سارق مسلح حرفه اي هفته گذشته در شعبه چهارم دادسراي امور جنايي تهران زير نظر بازپرس بهروز هنرمند برگزار شد. در حالي كه اين متهم در آخرين تحقيقات قضايي مدعي شد كه در سرقتهايش از سلاح استفاده نكرده است! برپايه آخرين اخبار، بازپرس چهارم دادسراي امور جنايي روز گذشته خبر از صدور حكم محارب براي اين متهم داد.

دستگيري كيف قاپان پشت چراغ قرمز
گروه حوادث- دو كيف قاپ حرفه اي كه مرتكب ۱۰۰ فقره سرقت در پشت چراغ قرمز شده بودند با تلاش كارآگاهان پايگاه يكم آگاهي دستگير شدند.
به گزارش همشهري، ساعت ۲۱ و ۳۰ دقيقه دوازدهم مرداد سال گذشته هنگامي كه راننده جوان خودرو زانتيا بدون توجه به دو سرنشين موتورسيكلتي كه از چند دقيقه قبل او را تحت تعقيب قرار داده بودند، براي گشودن در پاركينگ منزلش خودرو خود را ترك كرد، سرنشينان موتورسيكلت كه دو كيف قاپ حرفه اي شمال شهر تهران بودند در يك فرصت مناسب اقدام به سرقت كيف دستي راننده كه حاوي ۱۸ ميليون تومان وجه نقد، دو دستگاه تلفن همراه و تعدادي اسناد و مدارك ديگر بود و بر روي صندلي عقب خودرو قرار داشت كرده و به سرعت فرار كردند. مالباخته وقتي متوجه دستبرد آنان شد با خودرو اش به تعقيب كيف قاپان پرداخت، اما با وجود اين كه موتورسيكلت متهمان در اثر سرعت زياد واژگون شد، سارقان به همراه اموال مسروقه متواري شدند.
مالباخته بعد از فرار متهمان با مراجعه به پليس شكايتي درخصوص سرقت كيف خود تنظيم كرد. با تشكيل پرونده در كلانتري ۱۲۳ نياوران، موضوع جهت پيگيري به پايگاه يكم پليس آگاهي تهران ارجاع شد. با آغاز تحقيقات، كارآگاهان پليسي دريافتند از مدتي قبل اعضاي يك باند كيف قاپي اوايل شب خودروهايي كه در سطح شهر تردد مي كنند و كيف يا شيء با ارزشي در صندلي عقب آن قرار دارد را شناسايي كرده و در فرصتي مناسب، زماني كه خودرو در ترافيك يا پشت چراغ قرمز متوقف شده است آن را به سرقت مي برند. تحقيقات كارآگاهان و چهره نگاري انجام شده از متهمان در نهايت، به كشف مخفيگاه دو تن از سارقان به هويت عباس و احد در خيابان سبلان شمالي ختم شد و سرانجام پليس ۳۱ ارديبهشت پس از گذشت بيش از ۱۰ ماه از آغاز كيف قاپي ها متهمان را در منزل مجرديشان دستگير كردند.با دستگيري متهمان، آنها به ارتكاب ۱۰۰ فقره كيف قاپي در ساعات اوليه شب در مناطق شمال تهران و شميرانات اعتراف كردند.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
خارجي
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   فرهنگ و آموزش   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |