يكشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۱۲ - Jun 18, 2006
حضرت رسول اكرم صلي الله عليه و آله  وسلم:
حقيقت اسلام، اخلاق نيك است.
كنزالعمال حديث ۲۵
امروز با حافظ
گر تو بيداد كني شرط مروت نبود
خستگان را چو طلب باشد و قوت نبود
آنچه در مذهب ارباب طريقت نبود
ما جفا از تو نديديم و تو خود نپسندي
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي:
هنر مبتني بر آموزه هاي ديني ماندگار خواهد شد
002049.jpg
ايرنا:وزير فرهنگ  وارشاد اسلامي گفت : تمام  سيستم هاي  حكومتي  دنيا بر اساس ارزشهاي  حاكم  بر جامعه  خود به  توليد فرهنگ  و هنر مي پردازند ما هم  بايد براساس  آموزه هاي  ديني  و ارزشهاي  جامعه  خود به  توليد هنر بپردازيم .
محمدحسين  صفارهرندي  در ديدار با فرهيختگان  قمي با اشاره  به نقش  حساس  حوزه  فرهنگ  و هنر بر ديگر بخش ها، بيان  داشت : هر چيزي  كه  از تعلق به  فرهنگ  اصيل  جامعه  عاري  باشد يا شكل  نمي گيرد و يا تداوم  نمي يابد.
وي  كه  در سالن  اجتماعات  كتابخانه  آيت الله  خامنه اي  قم  سخن  مي گفت ، اضافه كرد: با توجه  به  اهميت  حوزه  فرهنگ  و هنر، دولت  قصد دارد تا با احياي ارزشهاي  مغفول  مانده  و اجراي  منويات  اولياء الهي  در عرصه  فرهنگ  عمومي به  ويژه فرهنگ  ديني  قدم هاي  مثبتي  بردارد.
وي  گفت : سعي  داريم  تا به  جاي  پاسداري  از سيئاتي  كه  از گذشته  براي  ما به  ارث  مانده ، ميراث  ماندگار و استواري  براي  آيندگان  به  جا بگذاريم  كه پشتوانه  آن حجت  الهي  باشد.
وزير فرهنگ  و ارشاد اسلامي گفت : قم  به  عنوان  مركز صدور انديشه  و توسعه فرهنگ  وهنر ديني  نقش  بسيار مهمي در تبيين  مباني  فرهنگ  و هنر كشور دارد.
صفارهرندي  افزود: قم  محل  تجمع  صاحبان  انديشه  و نظريه پردازان  حكومت  ديني است  و در ساختن  جامعه  نمونه  اسلامي چشم ها نخست  به  اين  شهر دوخته  شده  است .
وي  ادامه  داد: حضور اين  انديشمندان  و توانمندي هاي  موجود در اين  شهر، آن را به  پرورشگاهي  براي  پرورش  انسانهاي  با فضيلت  و با اخلاق  محمدي  تبديل كرده  است .
دراين  نشست  صميمي ، گروهي  از دست  اندركاران  چاپ  و نشر، مطبوعات  و تأتر و سينماي  استان  به  بيان  مشكلات  خود پرداختند.

تحليل روزنامه الشرق الاوسط از اقدام اخير بازيگر مصري
محجبه شدن بازيگر مصري فراتر
از يك تصميم شخصي است
002055.jpg
فارس- «حنان ترك» ، بازيگر مصري كه با حجاب اسلامي  در جمع خبرنگاران حاضر شد؛ سينماي ايران را به  عنوان يك الگوي جامع معرفي كرد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، «حنان ترك» نه تنها با اين مصاحبه همهمه  زيادي را در كشور مصر به وجود آورده، بلكه صحبت هاي اخير او به  عنوان يكي از آثار حركت مصر به سوي اسلامي شدن، مورد بحث و گفت وگوي فراوان قرار گرفته است.
«ترك» در جواب به اين سؤال كه آيا تصميم او مبني بر پوشيدن حجاب، نگاه جديد او به سينماهاي مصر است، گفت: سينماي ايران كه بازيگران زن در آن پوشيده و با حجاب ظاهر مي شوند، در واقع نقش يك الگو را بسيار ماهرانه بازي مي كنند.اين بازيگر جوان مصري گفت: سينماي ايران سينمايي مترقي و بسيار پيشرو است و حجاب نيز به هيچ وجه محتواي هنري آن را تحت الشعاع قرار نداده است.
حنان گفت: حجاب تنها تاثيري كه مي تواند بر حرفه  من بگذارد اين است كه در صورتي كه ببينم كه حجابم محتواي فيلمي  را تحت الشعاع قرار مي دهد، آن كار را نخواهم پذيرفت.روزنامه الشرق الاوسط در يكي از مقالات اخير خود نوشت: اين مسئله بسيار بزرگ تر از اين است كه يك بازيگر زن تصميم گرفته باشد تا از اين پس حجاب اسلامي  داشته باشد.
تاكنون عده زيادي از بازيگران مشهور حجاب را برگزيده و سپس از عرصه بازيگري براي هميشه خداحافظي كرده اند ولي «ترك» اعلام كرد كه محجبه شدن او به معناي كناره گيري او از عرصه سينما نيست.

تابستان امسال در شبكه تهران
۷۷ فيلم سينمايي براي كودكان پخش مي شود
مهر: گروه كودك شبكه تهران در روزهاي تابستان سه ساعت و نيم برنامه دارد و در كنار پخش برنامه هاي رنگين كمان و دردونه ها، ۷۷ فيلم سينمايي هم پخش مي كند كه از اين تعداد ۷۴ درصد جديد هستند.
مدير گروه كودك شبكه تهران، درباره برنامه هاي اين شبكه براي ايام تابستان گفت: هر روز برنامه رنگين كمان از ساعت ۳۰: ۱۰ به مدت ۶۰ دقيقه از اين شبكه پخش مي شود.
ظهرها هم برنامه دردونه ها روي آنتن مي رود.
علاوه بر آن تصميم گرفتيم تابستان امسال بعد از برنامه دردونه ها هر روز يك فيلم سينمايي پخش شود و براي آن ۷۷ فيلم سينمايي در نظر گرفتيم كه ۷۴ درصد جديد و بقيه تكراري هستند.
يازده عنوان كارتون پخش نشده، سري جديد داني بنجي، مرد آتشفشان و كوالاها عنوان مجموعه هاي متنوعي هستند كه تابستان امسال از شبكه تهران براي كودكان و نوجوانان پخش مي شود.

دوباره فرشچيان دوباره اصفهان
ايسنا: محمود فرشچيان با دست پر از آمريكا به ايران آمده تا نمايشگاهي از آثارش را با عنوان دوباره اصفهان در شهر اصفهان برپا كند.
اين هنرمند نقاش و مينياتوريست نامدار ايراني كه سال هاست شاهكارهايش را در ينگه دنيا خلق كرده و به ايران  مي آورد، دو اثر تازه با نام هاي غديرخم و توفان مقدس- ماجراي به صليب كشيدن حضرت عيسي مسيح(ع)- را به پايان رسانده و مي خواهد با موضوع حضرت زهراي اطهر(س) كار تازه اي را خلق كند.
به گفته فرشچيان تابلوي غدير خم در مرحله اتمام است و توفان مقدس با موضوع مسيح(ع) نيز متفاوت از تابلوهايي كه تاكنون در اين حوزه كار شده، به  پايان رسيده است.
وي تأكيد كرد كه در توفان مقدس احترام به مسيح(ع) را نشان داده و تلاش كرده است تا عظمت اين پيامبر بزرگوار را به نمايش درآورد.
اين آثار قرار است به موزه فرشچيان در مجموعه فرهنگي تاريخي سعدآباد سپرده شوند.

برگي از تاريخ
امروز يكشنبه بيست و هشتم خرداد سال ۱۳۸۵ هجري شمسي مقارن است با ۲۱ جمادي الاول سال ۱۴۲۷ هجري قمري و برابر است با هجدهم ژوئن ۲۰۰۶ ميلادي. در چنين روزي:
* ابوعلي حسين بن عبد الله، معروف به شيخ الرئيس ابوعلي سينا؛پزشك، رياضيدان، فيلسوف و منجم ايراني درسال ۳۷۰ ه .ق درخرمثين از توابع بخارا به دنيا آمد. وي در هجده سالگي چنانكه خود نوشته است از تعلم همه علوم فارغ شد و دربيست و يك سالگي دست يه تاليف و تصنيف زد. در بيست و دو سالگي پدرش در گذشت و ابن سينا متصدي شغل او شد. او بعد ها به علت نابساماني اوضاع سياسي بخارا، اين شهر را ترك گفت و به گرگانج نزد خوارزمشاه رفت. سلطان غزنوي همان هنگام از او خواست كه به غزنه رود اما بوعلي خواسته او را نپذيرفت. حكيم ابوعلي سينا در حدود ۴۰۵ ه .ق به ري رفت و در اوايل سال بعد به قزوين عزيمت كرد و از آنجا با سفر به همدان در اين شهر رحل اقامت گزيد . ابن سينا تا آخر به در خدمت علاء الدوله كاكويه بود تا آنكه در سال ۴۲۸ه. ق در همدان در گذشت. پيكر او در همدان مدفون است.
* در سال ۱۸۱۵ ميلادي جنگ واترلو آغاز شد. در اين جنگ ناپلئون بناپارت از ولينگتون شكست خورد. ناپلئون در سال ۱۸۲۱ ميلادي بعد از گذشت شش سال تبعيد در جزيره سنت هلن در گذشت. پس از تشكيل مجلس قانون گذاري و كنوانسيون و تصويب قانون اساسي جديد در فرانسه يعني در سال هشتم انقلاب فرانسه، مجلس مؤسسان به انتقال قدرت به ناپلئون بناپارت بعنوان كنسول اول اقدام كرد.

نگاه
جهاني شديم
هوشنگ صدفي
ديروز چهاردهمين جشنواره توليدات مراكز استان هاي صدا و سيما كار خود را به دور از نگاه نقادانه برخي از خبرنگاران حوزه صدا و سيما آغاز كرد.
در اين دوره از جشنواره مديركل صدا و سيماي اصفهان اعلام كرد كه براي اولين بار جشنواره به صورت بين المللي برگزار خواهد شد. به همين خاطر ميهماناني از كشورهاي عراق، آذربايجان، روسيه، بوسني و لبنان در آن حضور دارند.
پيش از اين قرار بود كه جشنواره توليدات مراكز استانهاي صدا و سيما رسانه هاي بومي را تقويت كنند اما ظاهراً افق ديد رسانه اي دست اندركاران جشنواره آن چنان وسعت يافته است كه مرزهاي بين المللي را هم درنورديده است.
حال معلوم نيست جشنواره اي كه با عنوان مراكز استاني در طول سيزده دوره برگزاري شكل گرفته است چگونه خواهد توانست جهاني عمل كند؟ مگر آن كه بپذيريم دست اندركاران برپايي جشنواره مراكز استاني توانسته اند در عرصه رسانه هاي محلي موفق عمل كنند و به همين خاطر قرار است تجربيات بومي سازي رسانه اي را جهاني كنند. اميد است مديران برگزاركننده جشنواره توليدات مراكز استاني صدا و سيما از اين پس، عنوان جشنواره را هم به جشنواره توليدات مراكز جهاني تغيير دهند!

بهارستان
دل
دل ها بر دو قسم است؛ يكي همچون سنگ سپيد سخت كه هيچ فتنه در خود نپذيرد، ديگري سياه  خاك آلود همچون كوزه سرنگون چنان كه در اين كوزه سرنگون آب نماند، در چنين دلي خير و طاعت نماند.
كشف الاسرار - رشيد الدين ميبدي

كوتاه از هفت هنر
نمايش آثار هنري: تعدادي از آثار هنري ايران كه طي قرن هاي ۱۲ و ۱۳ هجري پديد آمده اند از تمامي گنجينه هاي شخصي، مجموعه هاي فرهنگي و موزه هاي كشور در مجموعه فرهنگي هنري صبا به نمايش درمي آيند.
كتاب: بهروز ياسمي مجموعه نقد ادبي را بر هفت كتاب از كساني همچون علي معلم دامغاني، يوسفعلي ميرشكاك،  سيدحسن حسيني، قيصر امين پور، احمد عزيزي و محمدعلي بهمني منتشر مي كند. ياسمي مجموعه اي از غزل،  مثنوي و شعر نو را نيز كه از كارهاي تازه او محسوب مي شوند،  براي انتشار آماده دارد.
۸ فيلم ايراني در اتريش: جشنواره فيلم هاي كوتاه ملل اتريش كه امسال از (۱۸ ژوئن) ۲۸خرداد ماه در شهر ابنزه گشايش مي يابد نمايش  ۸ فيلم كوتاه ايراني را در برنامه كاري اش قرار داده است. اين رويداد سينمايي امسال برگزاري سي و چهارمين دوره خود را در مدت  ۸ روز پشت سر مي گذارد.
آثار بني اعتماد در لاهيجان: مروري بر آثار مستند رخشان بني اعتماد از جمله برنامه هاي در دست اقدام انجمن سينماي جوان لاهيجان است كه شنبه هر هفته فيلم هاي «اين فيلم ها را به كي نشون مي دن؟» ، «زير پوست شهر» ، «روزگار ما» از اين كارگردان در محل انجمن سينماي جوانان دفتر لاهيجان واقع در خيابان شهيد بهشتي اين شهر به نمايش در خواهد آمد.
002052.jpg
تجربه كارگرداني براي محمد رحمانيان: محمد رحمانيان «استخوان خوك و دست هاي جذامي» نوشته مصطفي مستور را با حضور پرويز پرستويي، حبيب رضايي و مهتاب نصيرپور اوايل مرداد ماه در تهران كليد مي زند. اين سه بازيگر پيش از اين در تئاتر «فنز» با رحمانيان همكاري داشتند كه با استقبال خوبي در ايران و چند كشور خارجي روبه رو شد.
غم دل در شبكه اول: فيلم تلويزيوني «غم دل» كه در دو اپيزود ۹۰ دقيقه اي براي گروه حماسه و دفاع شبكه يك سيما ساخته مي شود، به زودي كليد مي خورد. اين فيلم به عمليات هوايي ايران در سال ۱۳۶۰ و بمباران شهر بغداد توسط جنگنده هاي نيروي هوايي مي پردازد. احمد مرادپور، كارگردان اين مجموعه سال گذشته «رقص پرواز» را كارگرداني كرد كه به زودي از شبكه اول پخش مي شود.
موسيو ابراهيم پذيراي خبرنگاران: نمايش «موسيو ابراهيم و گل هاي قرآن» نوشته اريك امانوئل اشميت به كارگرداني عليرضا كوشك جلالي روز اول تير در اولين اجراي خود پذيراي خبرنگاران و هنرمندان است. اين نمايش با بازي بهزاد فراهاني از اول تير در تالار چهارسو روي صحنه مي رود. «سوسيس با گاز خردل»، «جاده» ، «هابيل و قابيل» از جمله نمايش هاي كوشك جلالي است كه در آلمان و ايران روي صحنه رفته است.
جشنواره «پليس» كليد خورد: دومين دوره جشنواره پليس كه با هدف تأمين و توسعه فرهنگ آشناسازي مردم با پليس، شناسايي جايگاه ضرورت ها و تأثيرگذاري سينما و تلويزيون و امكانات تصويري در رشد امنيت اجتماعي و با نگاهي به حضور پليس در فيلم هاي سينمايي، تلويزيوني و آزاد يك دهه گذشته پايه ريزي شده است، كليد خورد و ناصر شفق از سوي سردار اسماعيل احمدي مقدم فرمانده نيروي انتظامي، به عنوان دبير اين دوره منصوب شد.
مدال براي لبخند طلايي: دوسالانه بين المللي كاريكاتور «لبخند طلايي» بلگراد با موضوع طنزپردازان بزرگ، بازيگران، كارگردان ها، نويسندگان و دلقك هاي فيلم هاي كمدي در سال ۲۰۰۶ برگزار مي شود. هنرمندان سراسر دنيا در پنجمين دوسالانه دعوت شده اند و قرار است به برگزيده نخست مدال طلا و ۵۰۰ يورو اعطا شود.
گردهمايي فيلمسازان جوان: گردهمايي بزرگ فيلمسازان جوان زير ۲۰ سال، همزمان با جشنواره فيلم هاي هنري شهر «ساكرومنتو» از ديروز در ايالات متحده آغاز به كار كرد و تا سه روز به فعاليت خود ادامه مي دهد. اين رويداد سينمايي هر سال به شكل رقابتي در شهر شيكاگو برگزار مي شود و شامل ويتريني از آثار و گونه هاي متنوع سينمايي است.
محورهاي توليد فيلم مستند: مركز سينماي مستند و تجربي با هدف بسط سينماي مستند و استفاده از قابليت هاي موجود در اين عرصه به ويژه در حوزه هاي خاص، از فيلمسازان حرفه اي و داراي قابليت ارتباط و توليد در خارج از كشور حمايت مي كند. علاقه مندان جهت ارائه طرح مي توانند به معاونت فرهنگي «مركز گسترش سينماي مستند و تجربي» خيابان سهروردي شمالي- ميدان شهيد قندي- شماره ۱۷ مراجعه كنند.

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: موسسه همشهري
مدير مسئول : حسين انتظامي
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶۵۶۳۵۳ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵

نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۶۶۴۹۸۳۸۱


گشتي در دنياي خبرها
نرم افزار ضد تقلب
لندن: يك شركت كامپيوتري در انگليس نرم افزاري را طراحي كرده كه به وسيله آن مي توان كوچكترين تقلب را در پايان نامه هاي دانشجويان تشخيص داد. بسياري از دانشجويان در پايان نامه هاي خود از مطالب پايان نامه هاي ديگر كه به صورت غير قانوني كپي كرده اند استفاده مي كنند. در واقع اين نرم افزار جديد با اسكن كردن پايان نامه هاي دانشجويان قادر است حتي چند سطر مطلب را كه از پايان نامه  ديگري به صورت غير قانوني كپي برداري شده شناسايي كند.
كلاهبرداري معلم
بوستون: يك معلم ۲۷ ساله در آمريكا به دليل اينكه تظاهر به ابتلا به بيماري سرطان كرده بود توسط پليس دستگير شد. اين معلم پس از اينكه مداركي مبني بر ابتلا به سرطان شكم ارائه كرد از مدرسه محل تدريس خود مرخصي استعلاجي نامحدود گرفت و براي اينكه هزينه درمان خود را تامين كند چندين برنامه خيريه برگزار و براي خود بيش از ۳۷ هزار دلار كمك مالي جمع آوري كرد. اما به صورت تصادفي مشخص شد كه وي مبتلا به سرطان نيست و از مردم و دوستانش كلاهبرداري كرده است.
مترجم سگ ها
لندن: ماموران پليس انگليس براي اينكه بتوانند با سگ هاي تربيت شده خود ارتباط برقرار كنند محكوم به شركت در كلاس هاي آموزش زبان شده اند. نظر به اينكه تعداد زيادي از سگ هاي تربيت شده پليس انگليس از اروپاي شرقي وارد مي شوند به همين دليل اين سگ ها با زبان انگليسي بيگانه هستند و بايد دستورات  را با زبان بومي به آنها انتقال داد. همين موضوع باعث شده تا نيروهاي پليس در كلاس هاي زبان هاي زنده اروپاي شرقي شركت كنند.
گاز گرفتن پيرمردانه
برلين: يك پيرمرد ۷۰ ساله در آلمان كه قصد داشت با گاز گرفتن دستهاي ماموران پليس از محل ارتكاب جرم فرار كند ناكام ماند. وي پس از اينكه تعدادي از كالاهاي يك فروشگاه را به سرقت برد به دام ماموران پليس افتاد . اوبراي اينكه از اين مكان بگريزد دست ماموران را چهار بار گاز گرفت اما سودي در بر نداشت چون وي فراموش كرده بود دندانهاي مصنوعي اش را در داخل دهانش بگذارد.
تير برق در وسط جاده
002058.jpg
نيويورك: يك تير برق در آمريكا به موضوع اختلاف شهرداري و اداره برق تبديل شده است. داستان از اين قرار است كه در جاده احداثي توسط شهرداري، يك تير چراغ برق دقيقاً در وسط مسير حركت خودروها قرار گرفته است. با توجه به اينكه شهرداري چندين بار از اداره برق درخواست جابجايي تير برق را كرده اما مسئولان اداره برق اعلام كرده اند به هيچ قيمتي حاضر به انتقال اين تير نيستند. قرار است يك دادگاه تكليف اين موضوع را مشخص كند. در تصوير تير برق دردسرساز مشخص است.
نوشابه به جاي بمب
توكيو: پليس ژاپن مجبور به تخليه يكي از ادارات خود و استفاده از نيروهاي عمليات ضد تروريستي شد. داستان از اين قرار بود كه يك بسته كه به دور آن روزنامه و چسب نواري پيچيده شده بود روي پيشخوان اداره پليس ديده شد؛ به همين دليل ماموران ضد عمليات تروريستي در محل حاضر شده و پس از تخليه ساختمان به اسكن بسته پرداختند. نتيجه اسكن حاكي از وجود چند سيلندر فلزي داخل بسته بود كه به همين دليل وجود بمب داخل اين بسته مسجل شد. اما هنگامي كه ماموران به خنثي كردن بمب پرداختند متوجه شدند كه داخل بسته ۶ قوطي فلزي نوشابه قرار داشته و بمبي در كار نبوده است.
ترافيك مرغابي ها
دوبلين: يك مرغابي مادر مشكل ترافيك پر رفت و آمدترين خيابان پايتخت ايرلند را حل كرد. اين مرغابي چندين سال است كه در كنار درياچه يك دانشكده در دوبلين زندگي مي كند و در فصل تابستان جوجه هايش را براي شنا كردن به كنار درياچه مي برد. ديروز نيز وي ۷ جوجه خود را براي شنا كردن به كنار درياچه هدايت كرد كه مسير حركت آنان عرض همين خيابان پر رفت و آمد بود. به دليل حركت بسيار كند مرغابي ها، اين خيابان به مدت ۱۵ دقيقه مسدود شد تا مرغابي ها از خيابان عبور كنند.

گل و گياه
گل قورباغه اي
002046.jpg
نام علمي:
Stapelia variegata
خانواده:
ASCLEPIADACEAE
گياه دائمي و گوشتي داراي ساقه هاي سبز تيره و دندانه دار و چهار وجهي كه گاهي برگهاي كوچكي روي آنها ظاهر شده و در عرض يك يا دو هفته مجدداً مي ريزند. گلها در رنگهاي مختلف و ستاره اي شكل بوده و داراي لكه هاي زرد، ارغواني يا قرمز _ قهوه اي هستند و در تابستان _ پاييز ظاهر مي شوند. حداكثر بلندي گياه به ۱۰ سانتيمتر مي رسد.
نيازها: مكان نيم سايه، خاك سبك كه داراي زهكش خوب باشد. حداقل دماي قابل تحمل آن ۱۱ درجه سانتيگراد است. اگر گياه رشد خوبي داشته باشد هر سال در بهار گلدان آن را عوض مي كنند بنابراين نيازي به كوددهي در طول سال نمي باشد. خشكي هوا را بخوبي تحمل مي كند.
ازدياد: از طريق كاشت بذر يا قلمه هاي ساقه در بهار يا تابستان امكان پذير است.
سازمان پارك ها و فضاي سبز شهر تهران
www.tehranparks.org
tehranparks@tehranparks.org

صفحه آخر
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
راهنما
ورزش
همشهري ضميمه
شناسنامه
دنياي خبرها
گل و گياه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   فرهنگ و آموزش   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |