يكشنبه ۴ تير ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۱۸ - Jun 25, 2006
شليك هاي مرگبار در طلافروشي خيابان شريعتي
مرگ طلافروش و سارق در سرقت نافرجام
003231.jpg
003228.jpg
003234.jpg
گروه حوادث- سرقت مرگبار از طلافروشي در خيابان شريعتي مرگ سارق و صاحب طلافروشي را رقم زد.
به گزارش همشهري، ساعت 30/16 روز گذشته مرد جواني درحالي كه ساك دستي به همراهش بود به طلافروشي فرهادخاني در منطقه شريعتي تقاطع ميرداماد نزديك شد. در طلافروشي قفل بود. مرد جوان با تظاهر به اين كه قصد خريد جواهر دارد از صاحب مغازه كه به تنهايي در طبقه پايين طلافروشي بود خواست تا در مغازه را بگشايد.
بعد از گشوده شدن در مرد ناشناس وارد مغازه شد و ساكي را كه همراه داشت بر روي پيشخوان گذاشت صاحب مغازه در ابتدا فكر كرد، مرد قصد خارج كردن قطعه اي طلا را از داخل كيف دستي خود را دارد ولي ناگهان خود را در مقابل مرد مسلحي ديد كه وي را مورد تهديد قرار مي داد. مرد مسلح بدون توجه به اين كه مغازه جواهرفروشي مجهز به دوربين مداربسته است با صداي بلند فرياد مي كشيد كه هرچه طلا داريد داخل كيف قرار بده در غير اين صورت تو را خواهم كشت.
مرد فرياد مي كشيد و دو شاگرد مغازه كه در طبقه دوم از طريق دوربين شاهد حمله سارق مسلح بودند، نگران سعي مي كردند هرچه زودتر راه حلي براي نجات صاحب مغازه و دستگيري سارق مسلح پيدا كنند.
علي فرهادخاني (صاحب مغازه) كه نمي خواست مغلوب سارق مسلح شود با شجاعت در برابر خواسته مرد مسلح مقاومت كرد و سرانجام شهرام.پ، سارق مسلح 33 ساله با دستاني لرزان دو تير به سر صاحب طلافروشي شليك كرد و علي غرق در خون بر روي سنگفرش مغازه افتاد. شاگردان مغازه كه شاهد اين صحنه بودند درحالي كه به خاطر مرگ صاحب مغازه كنترل خود را از دست داده بودند و درحالي كه شهرام در حال جمع آوري طلاجات و جاسازي آن داخل كيف دستي اش بود، به طبقه پايين آمده و به طرفش حمله ور شدند.
شهرام با ديدن آنها بار ديگر اسلحه را در دست گرفت و شروع به شليك كردن كرد. تيرها بي هدف به در و ديوار مغازه برخورد مي كرد. در همان لحظه يكي از شاگردان ميله اي كه در كنار ديوار قرار داشت و مخصوص گشاد كردن انگشترهاي طلا بود برداشت و درحالي كه قصد دفاع در برابر سارق مسلح را داشت ضربه اي به شهرام وارد كرده كه باعث شد تا شهرام بر روي زمين افتاده و جان ببازد.
اهالي محل با شنيدن صداي شليك هاي مرگبار به داخل مغازه آمدند و با مشاهده بدن نيم جان علي سريعا با اورژانس تماس گرفتند. دقايقي نگذشت كه مأموران كلانتري 124 قلهك خود را به محل رساندند و تحقيقات پليسي آغاز شد.
سرهنگ محمد همتي سركلانتر منطقه مركز ضمن اعلام اين خبر به همشهري گفت: كارآگاهان دايره يكم آگاهي و بازپرس كشيك ويژه قتل در حال اعزام به صحنه هستند. اما در حال حاضر عمليات انگشت نگاري از سارق مسلح انجام نشده است تا مشخص شود كه وي سوابق كيفري دارد يا خير.
محمد تورنگ – رئيس مركز اطلاع رساني پليس - نيز در تكميل اين خبر گفت: شاگرد مغازه كه با ضربه موجب مرگ شهرام شده است، بازداشت شده تا تحقيقات لازم از وي صورت گيرد. بنا به اين گزارش مركز اطلاع رساني ناجا در ساعت 20/18 ديروز خبر دردناك مرگ صاحب طلافروشي را نيز اعلام كرد.

جاعل جوان قبل از توزيع اسكناس ها دستگيرشد
003225.jpg
گروه حوادث - جواني «ه بيش از 200 اس«ناس هزار توماني را جعل «رده بود، قبل از توزيع آنها توسط ماموران مر«ز عمليات ويژه معاونت اطلاعات ناجا دستگير شد.
به گزارش مركز اطلاع رساني نيروي انتظامي ،ماموران مر«ز عمليات ويژه معاونت اطلاعات ناجا هفته گذشته از طريق منابع اطلاعاتي خود از فعاليت جواني كه اقدام به جعل اسكناس كرده بود اطلاع پيدا كردند
به اين ترتيب، زماني «ه اين جوان 22 ساله تصميم داشت 15 عدد از اس«ناس هاي جعل شده را به دوستش «ه در دوره دانشجويي با او آشنا شده بود، تحويل دهد، به دام افتاد.
اين متهم از دوستش خواسته بود تا اين مبالغ جعلي را خرج «ند تا در صورت موفقيت بقيه اس«ناس ها را نيز وارد بازار «ند.
با دستگيري متهم كه فوق ديپلم مكانيك است، وي در بازجويي به عمل آمده اعتراف «رد: مدتي قبل يك دستگاه اس«نر و پرينتر را به منظور جعل اس«ناس خريداري «رده و با آشنايي با سيستم هاي كامپيوتري اقدام به جعل 200 قطعه اسكناس هزار توماني كرده است ، اما نتوانسته است آنها را توزيع كند
با اين اعترافات متهم كه قرار بود اواسط تيرماه راهي خدمت سربازي شود به زندان فرستاده شد.

خارجي
فردا روزنامه بخوانيد، خبر مهمي دارد
003237.jpg
ميليونر آمريكايي پيش از  كشتن همسرش و قاضي دادگاه خانواده با پليس و اقوامش تماس گرفت و به آنها گفت: فردا حتماً روزنامه بخوانيد، خبر مهمي دارد ...
به گزارش كورت تي وي اين مرد 45 ساله به نام (دارن روي ماك) كه از ثروتمندان مشهور منطقه رنوي آمريكايي است متهم است در جنايتي وحشتناك همسر خود را به ضرب گلوله به قتل رسانده و سپس به دفتر كار قاضي دادگاه خانواده كه حكم طلاق وي را صادر كرده بود رفت و او را به گلوله بست. بنا بر اين گزارش، پليس منطقه رنو، 12 ژوئن جسد غرق به خون زني به نام كارلا ماك را كه در داخل خانه اش به قتل رسيده بود در حالي پيدا كرد كه وي با شليك هاي مرگبار به سينه و سرش به قتل رسيده بود.
در فاصله كوتاهي از پيدا شدن جسد اين زن، به كارآگاهان پليس گزارش داده شد كه قاضي (چوك ولرر) قاضي دادگاه خانواده نيز در داخل دفترش با شليك گلوله به شدت مجروح شده است، در حالي كه بررسي هاي اوليه پليسي نشان مي داد كه شليك به زن جوان و قاضي دادگاه خانواده با يك نوع اسلحه صورت گرفته است تلاش براي رديابي عامل شليك هاي مرگبار آغاز شد، اما ساعاتي بعد شوهر زن جوان به نام دارن روي ماك كه از بزرگترين سرمايه داران منطقه محسوب مي شود با پليس تماس گرفت و اعلام كرد كه او قتل همسرش و شليك به قاضي دادگاه خانواده را مرتكب شده است. به اين ترتيب تلاشها براي دستگيري وي آغاز شد اما هنگامي كه پليس نتوانست هيچ ردي از وي پيدا كند، متهم روز پنج شنبه گذشته بار ديگر تماس گرفته و اعلام كرد كه در يك يا دو روز آينده در ساعت هشت و نيم صبح خود را در مكزيكوسيتي تسليم خواهد كرد.
به گفته مايك پهلامن، رييس پليس منطقه رنو متهم در تماسي با بازپرس پرونده به وي گفت كه خود را سر ساعت مقرر تسليم مي كند، اما با اين حال پليس مي گويد مشخص نيست كه او واقعاً اين قول را به درستي داده باشد. به گفته رييس پليس احتمالاً اين متهم به محض وقوع جنايتها با يك پرواز از آمريكا خارج شده و احتمالاً به مكزيك گريخته است.
مقامات پليس مي گويند ماك يك سرمايه دار زيرك و با نفوذ است كه مي تواند به راحتي به هر نقطه اي بگريزد، بنابراين جست وجو براي يافتن او تنها به آمريكا و مكزيك محدود نخواهد بود. به گفته دادستان منطقه رنو، ماك همسر خود را با قصد و نقشه قبلي بعد از آن كه متوجه شد كه از وي طلاق گرفته است به قتل رساند و سپس به سراغ قاضي اي كه حكم طلاق را صادر كرده بود رفت و او را نيز از پنجره دفتر كارش به گلوله بست كه خوشبختانه وي زنده ماند. بنا بر اين گزارش، مك قبل از آن كه دست به اين جنايتها بزند با پليس و اقوام خود تماس گرفته بود و به آنها گفته بود كه فردا حتماً روزنامه ها را بخوانند.
او همچنين به يكي از اقوام خود گفته بود فردا روزنامه ها درباره مردي خواهند نوشت كه زندگي او را به راحتي از هم پاشيد، كه با شليك هاي او به سمت قاضي دادگاه خانواده مشخص شد كه منظور او قاضي والر بوده است.

سرقت كارآگاهان قلابي از مشتري بانك
003219.jpg
گروه حوادث- كارآگاهان پليس آگاهي، در جستجوي 3 سارق مسلح هستند كه با جعل عنوان ماموران پليس، به سرقت چند ميليون از يك مشتري بانك دست زده اند.
به گزارش همشهري، سي ام خردادماه سه مردم مسلح در حاليكه سوار بر يك دستگاه خودروي هيونداي نقره اي رنگ بودند در منطقه اي در روبه روي بانك تجارت خيابان جنت آباد جاي گرفتند. آنان بعد از بررسي موقعيت محل در يك فرصت مناسب در حالي كه اسلحه در دست داشتند از خودرو خارج شده و به سوي مردي كه بعد از گرفتن هفت ميليون تومان پول نقد و چهار فقره چك مسافرتي، از ساختمان بانك خارج شده بود حركت كردند.
سرنشينان خودروي هيوندا بعد از نزديك شدن به مشتري بانك، خود را مامور پليس آگاهي معرفي كرده و به بازرسي بدني وي پرداختند و در يك لحظه پس از برداشتن پول نقد و چك هاي مسافرتي مشتري بانك قبل از آنكه وي بتواند عكس العمل نشان دهد، سوار بر خودروي خود از محل گريختند و تلاشهاي مالباخته براي جلوگيري از فرار آنها بي نتيجه ماند.
پرونده اين سرقت مسلحانه براي شناسايي سه سارق مسلح به اداره يكم آگاهي تهران بزرگ ارجاع شد. در اولين مرحله تحقيق، چهره نگاري از متهمان صورت گرفت و تصاوير چهره نگاري شده آنها در اختيار پليس قرار گرفت.
روز گذشته بازپرس روشني ضمن اعلام اين خبر با صدور مجوز انتشار تصوير چهره نگاري شده يكي از متهمان از شهروندان خواست در صورت شناسايي متهم به پليس آگاهي و يا بازپرسي سوم دادسراي امور جنايي تهران اطلاع دهند.

در دادسراي جنايي فاش شد
وسوسه شيطاني مرد كودك ربا
003222.jpg
گروه حوادث- ساكنان منطقه مولوي مردي را در حال ربودن يك پسر خردسال برد، دستگير كرده و تحويل پليس دادند.
به گزارش همشهري، غروب بيست وچهارم خرداد، صداي فريادهاي كمك طلبانه پسر چهارساله اي در فضاي يكي از محلات منطقه مولوي تهران پيچيد. پسر خردسال با صداي بلند از مردم براي نجات برادرش از دست يك كودك ربا كمك مي خواست. رهگذران با شنيدن صداي پسر خردسال براي جويا شدن از ماجرا به سويش دويدند. پسر چهارساله مردي را كه فاصله زيادي با آنها داشت و كودكي را به دنبال خود مي كشاند به مردم نشان داد و درحالي كه در چشمانش اشك جمع شده بود گفت: آن مرد برادرم را كشان كشان با خود برد، كمكش كنيد، برادرم را دزديدند.
مردم بلافاصله بعد از مشاهده كودك و مرد همراهش به سوي آنها دويدند و پس از آن كه مرد 37 ساله كه احمد نام داشت بتواند كودك را بربايد، او را نجات دادند.
مرد كودك ربا بعد از دستگيري مدعي شد كه قصد كمك به كودك را داشته و هرگز انگيزه ربودن كودك به ذهنش خطور نكرده است.
با گزارش موضوع به پليس، احمد بازداشت شد و براي بررسي درباره انگيزه واقعي اش از ربودن كودك خردسال به آگاهي تهران انتقال يافت.
مرد ميانسال روز گذشته در شعبه سوم بازپرسي دادسراي امور جنايي تهران توسط بازپرس روشن تحت بازجويي قرار گرفت و درخصوص اتهامات وارده به خود گفت: قبول دارم كه مي خواستم كودك هشت ساله را بدزدم، شيطان فريبم داده بود، ولي اكنون از كار خودم پشيمان هستم، من خودم دو فرزند دارم و از فكر شومي كه در ذهنم شكل گرفت پشيمانم، خوشحالم كه مردم نگذاشتند به وسوسه شيطان پاسخ مثبت بدهم.
اين مرد در ادامه به بازپرس پرونده گفت: دو روز قبل از دستگيري قصد ربودن پسربچه 8 ساله ديگري را در همان منطقه داشتم ولي پسر 8 ساله فريب ترفند مرا كه به او گفته بودم قصد خريد بستني برايش را دارم نخورد و با ايجاد سروصدا از دستم فرار كرد. اما بعد از گذشت 48 ساعت هنگامي كه قصد ربودن اين پسر را داشتم با سروصدايي كه برادر كوچكتر او ايجاد كرد مردم مرا دستگير كردند.
بازپرس روشن روز گذشته با صدور مجوز چاپ عكس اين مرد بدون پوشش چهره از شهروندان خواست درصورتي كه كسي از ارتكاب جرايم مشابه اين متهم با اطلاع است بازپرس سوم دادسراي امور جنايي تهران را در جريان ماجرا قرار دهد.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |