يكشنبه ۴ تير ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۱۸ - Jun 25, 2006
رايزني هاي وزير امور خارجه  ايران در اروپا
گروه سياسي- رايزني هاي ديپلماتيك ايران پس از مذاكره با عالي ترين مقامات سياست خارجي ايتاليا و سوئيس در روزهاي پاياني هفته گذشته، با ديدار وزير خارجه ايران با همتاي آلماني وي در برلين ادامه يافت.
منوچهر متكي در حالي وارد پايتخت آلمان شد كه يكسر به مهمانسراي دولتي برلين و نه ساختمان وزارت خارجه رفت و يك ساعت ديدار پشت درهاي بسته با فرانك والتر اشتاين ماير داشت.
به گزارش رويترز، پس از پايان مذاكرات دو طرف براي مدتي كوتاه مقابل دوربين خبرنگاران قرار گرفتند و اصلي ترين پرسش كه نتيجه مذاكرات بود،  مطرح شد. طرف آلماني اعلام كرد كه درخواست دارد ايران به سرعت به تعليق بازگردد تا مذاكرات آغاز شود. منوچهر متكي در پاسخ يك جمله را با صراحت اعلام كرد: «ما از مذاكره بدون پيش شرط استقبال مي كنيم.»
درهفته جاري رايزني و ديپلماسي پر حجمي آغاز شده است.
حميدرضا آصفي  پس از دو روز به ادعاهاي مطرح شده از سوي آمريكا پاسخ گفت و منوچهر متكي در برلين با نخستين كشور از مجموعه ۱ + ۵ وارد گفت و گو شد. سخنگوي وزارت خارجه در پاسخ به اتهامات آمريكا گفت كه اين ادعاها تلاش آمريكايي ها براي سرپوش گذاشتن بر ضعف هاي آمريكا و توجيه شكست هاي خود در عراق است.
هر چند اين پاسخ به گزارش كامل ارائه شده در پنتاگون ناكافي مي نمايد،  اما به هر حال پس از دو روز مي تواند مثبت باشد. منوچهر متكي پس از رايزني با كوفي عنان در ژنو روز گذشته وارد برلين شد. مقامات آلماني به بي بي سي گفتند كه اميدوارند پاسخ بهتر و مثبت تري در مورد بسته پيشنهادي از وزير خارجه ايران بشنوند. متكي پيش از حضور در برلين و در سوئيس پاسخ نسبتا كاملي به ادعاهاي مطرح شده داد و پرونده درخواست كوتاه كردن زمان پاسخ از سوي ايران را بست. اين در حالي است كه توني اسنو، سخنگوي كاخ سفيد روز گذشته در جلسه پرسش و پاسخ مطبوعاتي در كاخ سفيد گفت كه بهتر است در ملاقات آتي دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران و مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا، پاسخ ايران تحويل مقامات اروپايي شود. از توني اسنو سئوال شد كه مگر آمريكا اولتيماتوم زماني در نظر گرفته كه حالا بخواهد زمان تعيين كند، كه سخنگوي كاخ سفيد پاسخ داد كه نظر قبلي اين بوده كه ظرف چند هفته پاسخ ايران اعلام شود.
متكي در ژنو به ايرنا گفت كه تصميم گيري در جلساتي كه جمهوري اسلامي در آنها حضور ندارد با فضاي مثبت ايجاد شده براي بررسي همه جانبه موضوع هسته اي ايران سازگاري ندارد. وي تأكيد كرد كه هرگونه گفت وگو نبايد با پيش شرط همراه باشد و هرگونه فشار به ايران براي زمان پاسخ به بسته پيشنهادي غيرمنطقي است.
آلمان ها به شيوه خود مشغول رايزني هستند تا از موضوعات مطرح شده در بسته، بيشتر صحبت كرده و ايران را به جواب مثبت و سريع راضي كنند؛ فعلا راه هرگونه تحليل بر اين ديدار نيز بسته است چرا كه دو طرف آلماني و ايراني در حوزه اي صحبت مي كنند كه هيچ چيز از آن به بيرون درز نكرده و محتويات بسته هنوز محرمانه است. اما مي توان گفت كه حضور ايران در رايزني با نخستين كشور از مجموعه ۱ + ۵ مي تواند آغازي باشد براي رايزني هاي گسترده تر با ديگر كشورهاي حاضر در چنين مجموعه اي كه ممكن است دور ديگري از ديپلماسي هسته اي را به همراه داشته باشد.

مجمع تشخيص  ۴ بند از سياست هاي مربوط
به مبارزه  با مواد مخدر را تصويب  كرد
ايرنا:  اعضاي  مجمع  تشخيص  مصلحت  نظام  در جلسه  ديروز خود چهار بند ديگر از سياست هاي  كلي  نظام  در تشديد مبارزه  با مواد مخدر و روان  گردانها را تصويب  كردند.
به  گزارش  دفتر رييس  مجمع  تشخيص  مصلحت  نظام  در اين  جلسه  علاوه  بر اكثريت اعضاء وزرا، نمايندگان  دولت ، قوه  قضائيه ، مجلس  شوراي  اسلامي  ، ستاد مبارزه با مواد مخدر، نيروهاي  اطلاعاتي ، نظامي  و انتظامي  و سازمانهاي  بهزيستي  و زندانها حضور داشتند.
مقابله  فراگير و قاطع  عليه  كليه  فعاليتها و اقدامات  غير قانوني  مرتبط  با مواد مخدر و روان  گردان  از قبيل  كشت ، توليد ، ورود ، صدور، نگهداري  و عرضه مواد و نيز كنترل  استفاده  از پيش سازهاي  آنها از جمله  بندهاي  مصوب  ديروز مجمع  بود.
تقويت ، توسعه  و تجهيز و استفاده  فراگير از امكانات  اطلاعاتي  ، نظامي و انتظامي  و قضايي  در شناسايي  و تعقيب  و انهدام  شبكه ها و مقابله  با عوامل اصلي  داخلي  و بين المللي  مرتبط با مواد مخدر و انواع  روان  گردان  و پيش سازهاي  آنها از ديگر بندهاي  تصويب  شده  از سوي  اعضاي  مجمع  تشخيص  مصلحت نظام  بود.
مجمع  همچنين  تقويت  و تجهيز و توسعه  يگانها و سيستم هاي  كنترلي  و تمركز اطلاعات  به  منظور كنترل  مرزها و مبادي  ورودي  كشور و جلوگيري  از اقدامات  غير قانوني  مرتبط با مواد مخدر و روان  گردانها و پيش  سازهاي  آنها و تقويت  ساختار تخصصي  مبارزه  با مواد مخدر در نيروي  انتظامي  را به  تصويب رساند.
اتخاذ راهكارهاي  پيشگيرانه  در مقابله  با تهديدات  و آسيب هاي  ناشي  از مواد مخدر و روان  گردان  با بهره گيري  از امكانات  دولتي  و غيردولتي  با تاكيد بر اقدامات  فرهنگي ، هنري ، آموزشي  و تبليغاتي  در محيط خانواده  و محيط هاي  كاري  ، آموزشي  ، تربيتي  و مراكز فرهنگي  و عمومي  بند چهارم  تصويب  شده در اين  جلسه  بود.
ادامه  بررسي  و تدوين  اين سياستها به  جلسات  آينده  مجمع  موكول  شد.

سخنگوي شوراي نگهبان:
صلاحيت داوطلبان خبرگان بايد احراز شود
003276.jpg
گروه سياسي- ياسر مرادي: سخنگوي شوراي نگهبان درباره احراز صلاحيت نمايندگان فعلي مجلس خبرگان گفت: تا زماني كه مدرك و دلايل خلافي به دست ما نرسد، صلاحيت نمايندگان كنوني مجلس خبرگان، به قوت خود باقي است و نيازمند احراز مجدد صلاحيت نيستند.عباسعلي كدخدايي در نشست هفتگي خود با خبرنگاران رسانه ها در پاسخ به سؤال خبرنگار همشهري در مورد اين كه آيا در انتخابات مجلس خبرگان رهبري همانند مجلس شوراي اسلامي احراز صلاحيت كافي است يا احراز عدم صلاحيت ملاك است كه وي پاسخ داد بايد صلاحيت كانديداها احراز شود.
وي ادامه داد: همه كساني كه حضرت امام(ره) آنها را از جهت علمي و اجتهاد تأييد كرده است و همچنين همه كساني كه مقام معظم رهبري صلاحيت آنها را تأييد كرده اند يا در آينده خواهند كرد، نيازمند احراز شرط علمي و اجتهاد نيستند.
شمارش رايانه اي آرا
كدخدايي ضمن اشاره بر تعامل مناسب شوراي نگهبان و وزارت كشور، گفت: وزارت كشور در رابطه تنگاتنگي با ما فعاليت مي كند. البته كار زيادي در اين دوره نداريم جز شمارش رايانه اي آرا كه وزارت كشور در اين باره اعلام آمادگي كرده و اگر تا فرصت تعيين شده زمينه شمارش رايانه اي فراهم شود از اين موضوع در انتخابات بهره خواهيم برد.
پاسخ به نامه حداد عادل
كدخدايي افزود: همچنين شوراي نگهبان در پاسخ به نامه مورخ هشت خرداد رئيس مجلس شوراي اسلامي مبني بر اينكه آيا ممنوعيت بار مالي طرح هاي ارائه شده به مجلس شامل طرح هاي موضوع اصل يكصد و دوم قانون اساسي نيز مي شود يا نه؟ كه در مورد طرح هايي است كه شوراي عالي استان ها به مجلس بدهد و براي دولت بار مالي داشته باشد اعلام كرده است كه اصل ۷۵ قانون اساسي شامل هر طرحي كه طبق قانون به مجلس ارائه گردد و بار مالي داشته باشد،مي شود.
اسامي مفسدان اقتصادي اعلام مي شود
كدخدايي در جلسه روز گذشته خود اعلام كرد: طرح اصلاح تبصره (۱) ماده (۱۸۸) قانون آيين دادرسي دادگاه هاي عمومي و انقلاب در امور كيفري و الحاق سه تبصره به آن، در خصوص نحوه علني بودن محاكمات دادگاه ها كه مصوبات ۲۴ خرداد مجلس شوراي اسلامي است، به تأييد شوراي نگهبان رسيد.
براساس اين قانون، منظور از علني بودن محاكم، عدم ايجاد مانع جهت حضور افراد در جلسات رسيدگي است و خبرنگاران رسانه ها مي توانند با حضور در دادگاه از جريان رسيدگي گزارشي مكتوب تهيه نمايند و بدون ذكر نام يا مشخصاتي كه معرف هويت فردي يا موقعيت اداري و اجتماعي شاكي و متهم باشد، آن را منتشر نمايند.

روسيه: اتمام نيروگاه  بوشهر وظيفه ماست
003270.jpg
ايرنا: رئيس شركت روسي اتم استروي اكسپورت شركت سازنده نيروگاه اتمي بوشهر ايران، احداث اين نيروگاه را دين تاريخي روسيه خواند. سرگئي شماتكو جمعه (گذشته) با روزنامه نزاويسيمايا گازتا از سرعت عمليات احداث نيروگاه اتمي بوشهر ابراز رضايت كرد. اين روزنامه به نقل از وي نوشت: عمليات ساخت واحد اول نيروگاه اتمي بوشهر به خوبي پيش مي رود و طرف روس اميدوار است كه تا پايان سال ميلادي جاري تمام تجهيزات لازم به نيروگاه انتقال يابد.وي ابراز اميدواري كرد تمام كارهاي اساسي مربوط به ساخت نيروگاه در سال ۲۰۰۷ به پايان برسد.روسيه شش ماه قبل از راه اندازي آزمايشي نيروگاه اتمي بوشهر سوخت هسته اي به آن ارسال خواهد كرد.بر اساس اطلاعات موجود حدود ۹۵ درصد كارهاي مربوط به احداث نيروگاه اتمي بوشهر انجام گرفته است.

احمد توكلي:
حسن دولت نهم عدم ورود به منازعات سياسي است
003273.jpg
گروه سياسي- احمد توكلي در گفت وگوي مفصلي به تحليل انتخابات نهم پرداخته و در خصوص عملكرد دولت احمدي نژاد گفت: از نظر سياست داخلي حسن بزرگ آقاي احمدي نژاد اين است كه در زمينه منازعات سياسي اصلاً وارد بازي نشد. آن قدر مسائل داخلي مردم زياد هست و همت دولت براي رسيدگي به حوائج مردم بالاست كه وقت آن ها صرف كشمكش  هاي سياسي نمي شود.توكلي در گفت وگوي مفصل خود با خبرگزاري فارس افزود: ضعف دولت اين است كه اعتناي چنداني به تحزب ندارد و فكر مي كنم وقت كافي نداشته به اين مسئله فكر كند كه نظام پارلماني بدون حزب قطعاً نتايج خوبي ندارد. ما الآن در مجلس با اين مشكل مواجه هستيم و فقدان احزاب قوي باعث مي شود كه مجلس همواره بر يك استراتژي ثابت حركت نكند و به تبع آن دولت گاهي از استراتژي ثابت عدول كند و هزينه آن به مردم تحميل شود كه به نظرم اين ضعف دولت در عرصه سياسي داخلي است.
نماينده مردم تهران با اشاره به برخي ديگر از اقدامات دولت،يادآور شد: از جهت معطوف كردن توجه از مركزنشينان به مناطق دوردست به نظرم بسيار درست و موفق عمل كرده است. از جهت تأكيد بر جنبه هاي توزيع درآمدي اقتصاد ملي اهتمام دولت قابل توجه است به خصوص كه توزيع دارايي مهمتر از توديع درآمد است كه به صورت طبيعي توزيع درآمد را هم در آينده سبب مي شود و اصراري كه رئيس جمهور بر توزيع اعتبارات بانكي دارد ناظر بر توزيع دارايي است.
رئيس مركز پژوهش هاي مجلس در خصوص فضاي انتخاباتي سال گذشته رياست جمهوري گفت: آقاي احمدي نژاد همت خود را معطوف طبقات پايين و توده هاي فقير جامعه كرد. دليل ديگر اين بود كه در مرحله دوم انتخابات آقاي هاشمي رقيب آقاي احمدي نژاد شد و از آنجا كه انتقادات طولاني مدتي نسبت به آقاي هاشمي در فضاي سياسي كشور جا افتاده بود از زمان رياست جمهوري وي و كاركردي كه طرفداران آقاي هاشمي در دوره اصلاحات هم از خودشان بروز داده بودند باوري براي آقاي هاشمي نزد مردم باقي نگذاشته بود. تخريبها عليه آقاي احمدي نژاد هم خيلي ناجوانمردانه بود و مردم ايران هم همواره حامي مظلوم هستند. آقاي احمدي نژاد در فاصله دو مرحله انتخابات به شكل ناجوانمردانه مورد استهزا و تخريب قرار گرفت؛ تا جايي كه برخي مبلغين آقاي هاشمي آن قدر مست كسب قدرت بودند كه پشت دوربين تلويزيون آقاي احمدي نژاد را دست مي انداختند و از موضع تفرعني با يك نامزد رئيس جمهوري كه حداقل امكان رئيس جمهورشدن وي وجود داشت برخورد مي كردند و اين به شدت براي مردم ايران چندش آور بود. به نظرم اين حركات كه از سر سيري و از سر استغنا صورت مي گرفت خيلي به نفع آقاي احمدي نژاد تمام شد.

تحليل معاون شوراي امنيت ملي از وضعيت كشور
مهر: معاون امنيت داخلي شوراي عالي امنيت در پاسخ به پرسشي كه آيا ممكن است سفرهاي استاني در درازمدت با افزايش سطح توقعات و انتظارات، پيامدهاي نامطلوب امنيتي داشته باشد، گفت: در سالهاي بعد از انقلاب اسلامي، دولتهايي كه كمتر در ميان مردم حضور پيدا كردند، آيا با حرفها و وعده هايي كه دادند، سطح توقعات و انتظارات را بالا نبردند؟ مساله اين نيست كه سطح انتظارات مردم با حضور دولت در استانها بالا مي رود، مي توان در تهران هم حرفهايي زد كه سطح انتظارات مردم را بالا ببرد، مساله اين است كه دولت بايد موضوعات را در حدي مطرح كند كه قدرت انجام دادنش را داشته باشد.
در ادامه پرسشي از جعفري درمورد سخنان اخير وزير اطلاعات كه نسبت به تنگ شدن حلقه خودي ها ابراز نگراني كرده بود، شد و او پاسخ داد: واقعيت اين است كه طي سالهاي گذشته و در دوره هاي مختلف، با نيروهاي وفادار به انقلاب و نظام برخورد جناحي بسيار بسته اي شده است و اين به ضرر كشور است. ولي به نظر مي رسد در شرايط فعلي اكثر نخبگان به اين نتيجه رسيده اند اولا كشور مستقل اداره مي شود و قدرتهاي خارجي دخالتي در كشور ما ندارند و ايران آزادترين كشور خاورميانه است و دوم اينكه عزم و اراده مسئولين جمهوري اسلامي بر خدمت براي مردم است. مجموعه اين عوامل باعث مي شود كه شرايط براي بازترشدن حلقه خودي ها مناسب و مساعد باشد.معاون امنيت داخلي شوراي عالي امنيت ملي همچنين در مورد تعدد دستگاههاي اطلاعاتي در كشور هم گفت: قطعا وجود دستگاههاي اطلاعاتي متعدد مفيد است. در اكثر كشورهاي جهان چنين چيزي وجود دارد، تعدد مشكل نيست، مهم اين است كه تعدد براي تكميل باشد و يكديگر را اصطلاحا پوشش دهند و تعدد براي تعارض نباشد و همديگر را خنثي نكنند، مثل وجود ارتش و سپاه به عنوان دو واحد نظامي مستقل كه مكمل يكديگر هستند.

ژاپن از تحريم آمريكا عليه ايران حمايت مي كند
گروه سياسي- فايننشال تايمز روز گذشته خبر داد كه دولت ژاپن حمايت كامل خود را از تحريم احتمالي ايران توسط آمريكا اعلام كرده است. اين روزنامه به برخي منابع در دولت ژاپن اشاره كرده و گفته كه در صورت جواب منفي ايران به بسته پيشنهادي و يا در صورت خودداري از تعليق، ژاپن از مسدودكردن حساب هاي بانكي و لغو هرگونه همكاري اقتصادي با ايران حمايت مي كند. سفير آمريكا در توكيو نيز به اين روزنامه گفت كه ما ۱۰۰ درصد روي كمك ژاپن حساب كرده ايم. جونيچيرو كويزومي، نخست وزير ژاپن در هفته جاري راهي كاخ سفيد مي شود تا با جورج بوش ديدار كند.

سخنگوي دولت
ميثاق نامه واقعا صوري نيست
گروه سياسي - غلامحسين الهام سخنگوي دولت با اشاره به اخذ ميثاق نامه توسط رئيس جمهور از وزرا گفت: اين ميثاق نگفته است كه عمر دولت يكساله است و بعد از يك سال بايد همه چيز را عوض كرد؛ يك تعهدي است كه ظرف يك سال بايد حساب كشي شود و در واقع محدوده زماني براي حسابرسي يك سال به يك سال است.وي كه در گفت وگويي مفصل با خبرگزاري فارس شركت كرده بود، افزود: اين حساب ولي مغايرتي ندارد كه روزانه هم باشد، ولي در عرض سال بايد يك ارزيابي و نگاه كلي داشت. ميثاق نامه هم واقعا صوري نيست، تعهد و الزامات شرعي و حقوقي و اخلاقي آورده است و بايد همه به آن پايبند باشند.الهام در ادامه بيان داشت: ميثاق نامه يك تاسيس جديدي است؛ سوگند مكتوبي است كه مفادش در طول زمان كنترل مي شود. هماهنگي، همراهي، تلاش مستمر، وقف خدمت شدن، مضامين آن است كه رسانه ها چاپ كردند و البته هنوز تا شهريور كه دولت تشكيل شده است، وقت داريم و اين فرصت ارزيابي جدي است؛ حتي به اقتضا گاهي مشكلاتي پيش آمده است و آقاي احمدي نژاد در جلسات دولت تذكر داده اند و يا در جلساتي ديگر مثل صحبت با استانداران ملاك ها و موضوعات را به تدريج و به تناوب مي گويند و تكرار مي كنند.سخنگوي دولت در پاسخ به اين سئوال كه رئيس جمهور در مجموع از وزرا راضي هستند و يا از چه درصدي از آنها راضي هستند، گفت: رضايت را بايد از خود رئيس جمهور پرسيد؛ ولي اگر از من بپرسيد كه انتظارات ايشان برآورده شده است، مي گويم نه.
افق انتظارات ايشان خيلي بيشتر است و شايد انتظارات از خودش هم بيشتر است، اما در كل به نظرم از حركت راضي است و چرخه كار راه افتاده است. البته بايد گفت در سطوح مختلف مديران وجود دارند و مجموعه مديران شامل ۳۰ وزير نيست، بلكه يك سيستمي است كه هزاران نفر هر چه قوي تر كار كنند، مجموعه خوب كار مي كند و اين نقطه اي نيست كه بگوييم حالا مردم راضي باشند. ما بايد نظام اداري كشور را با شتاب بيشتري اصلاح كنيم.

يادداشت
تضمين آمريكايي!
محمدعلي مهتدي
چندماه پيش كه گفتمان آمريكا در پرونده هسته اي ايران بسيار تهديد آميز بود، طبق خواسته اي (كه معلوم نبود چه كسي آن را مطرح كرده) گفته مي شد كه بايد آمريكا نسبت به عدم حمله نظامي به ايران تضمين بدهد و البته خانم كاندوليزا رايس با دادن هرگونه تضميني مخالفت كرده بود. اكنون نيز اين مساله مطرح است كه در صورت آغاز مذاكرات همه جانبه و تعليق موقت غني سازي، چه كسي تضمين خواهدكرد كه آمريكا نسبت به حق قانوني ايران در مورد غني سازي وفادار خواهد ماند.
واقعيت اين است كه به تضمين هاي آمريكا نمي توان اعتماد كرد زيرا تجربه ناشي از تحولات منطقه خاورميانه حداقل در دو دهه اخير ثابت كرده كه آمريكا به تضمينهايي كه مي دهد وفادار نمي ماند. به چند نمونه زير مي توان اشاره كرد:
۱- در مذاكرات الجزاير در سال ۱۹۸۱كه به آزادشدن گروگانهاي آمريكايي در ايران انجاميد آمريكا قول داد كه از توطئه چيني و خصومت عليه جمهوري اسلامي ايران دست بردارد و در امور داخلي ايران دخالت نكند. آيا آمريكا به اين قول كتبي خود وفادار مانده است؟
۲- در ۱۹۹۱ زماني كه جورج  بوش پدر براي آزادسازي كويت به تشكيل يك ائتلاف بين المللي با شركت كشورهاي عربي نيازمند بود، به اين كشورها تضمين كتبي داد كه مساله فلسطين را حل كند تا فلسطينيان بتوانند كشور مستقل خود را به پايتختي قدس تشكيل دهند. عربها با در دست داشتن اين تضمين هاي كتبي به كنفرانس صلح مادريد رفتند و همه برگ هاي خود را در اختيار آمريكا و اسرائيل گذاشتند و در مقابل چيزي نگرفتند. اكنون نه فقط اجازه تشكيل يك كشور مستقل به فلسطينيها داده نشده بلكه با سياستهاي جديد اسرائيل كه مورد تاييد آمريكا نيز هست هرگونه احتمالي براي تشكيل دولت مستقل فلسطين از بين رفته است.
۳- در قطعنامه ۶۸۷ شوراي امنيت به تاريخ سوم آوريل ۱۹۹۱ پيرامون خلع سلاح عراق، در بند ۱۴ اين قطعنامه تاكيد شد كه پس از اطمينان از خالي بودن عراق از سلاح هاي كشتار جمعي، جامعه بين المللي نسبت به عاري ساختن خاورميانه از سلاح كشتار جمعي اقدام خواهد كرد.
اين ماده بنا به اصرار كشورهاي عربي با موافقت آمريكا در قطعنامه مذكور گنجانده شد و هدف خلع سلاح هسته اي اسرائيل بود، جالب اينجاست كه اين قطعنامه زير فصل هفتم منشور شوراي امنيت صادر شده كه لازم الاجراست اما همچنان اسرائيل زرادخانه هسته اي خود را دارد و منطقه را تهديد مي كند و كسي نيست بپرسد چرا اين قطعنامه اجرا نمي شود.
اين نمونه ها و دهها نمونه ديگر نشان مي دهد كه آمريكا با وجود آنكه به عنوان بزرگترين قدرت جهاني داعيه رهبري جهان را دارد، براي تضمينها و قول و قرارهاي خود ارزشي قائل نيست و ضرورت دارد كه مذاكره كننده ايراني در مذاكرات حساس و پيچيده اي كه احتمالاً در آينده نزديك آغاز خواهد شد، اين نتيجه گيري را مدنظر داشته باشد.

۹ وزير كابينه اين هفته در مجلس
مهر: وزراي اطلاعات، خارجه، بهداشت، ارشاد، جهاد كشاورزي، اقتصاد، صنايع و معادن، مسكن و راه با حضور در جلسات اين هفته كميسيونهاي تخصصي مجلس، به سؤالات نمايندگان پاسخ مي دهند.
چهارشنبه محسني اژه اي وزير اطلاعات براي پاسخگويي به سؤالات نوعي اقدم نماينده اردبيل،  فرهنگي نماينده تبريز و آجرلو نماينده كرج و متكي وزير امور خارجه براي پاسخ به سؤال ميرتاج الديني نماينده تبريز در كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي حضور پيدا خواهند كرد.
كميسيون انرژي مجلس نيز در روز سه شنبه اين هفته با حضور معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان انرژي اتمي آخرين وضعيت مسائل هسته اي را بررسي مي كند.
رئيس سازمان انرژي اتمي در اين هفته با حضور در كميسيون انرژي مجلس گزارشي از آخرين وضعيت مسائل هسته اي در مجامع بين المللي را ارايه مي دهد و در ادامه كميسيون به همراه رئيس سازمان انرژي اتمي به بررسي برنامه زمان بندي تكميل نيروگاه اتمي بوشهر و بررسي برنامه زمان بندي توليد سوخت هسته اي مي پردازد.

سياسي
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |