يكشنبه ۱۸ تير ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۲۹ - Jul 9, 2006
مديركل فرهنگي معاونت اجتماعي شهرداري ها:
ساخت سينماي سه بعدي، ضد سياست هاي سينمايي نيست
005289.jpg
گروه ادب و هنر- الهام اناري: مديركل فرهنگي معاونت اجتماعي شهرداري تهران گفت: نمايش فيلم خارجي در سينماي سه بعدي، ضد سياست هاي سينمايي و نمايش فيلم هاي ايراني نيست.
دكتر مجيد جوزاني همچنين اضافه كرد: در كل كشور قرار است تنها يك سينما فيلم سه بعدي نمايش دهد و اين حق هر ايراني است كه با اين تكنولوژي آشنا شود. شهرداري تهران تصميم دارد توسعه فرهنگي اجتماعي را در كل كشور محقق كند.
جوزاني درباره اين اقدام و پيشرفت هاي كار نيز توضيح داد: كلنگ سينماي سه بعدي هنوز به زمين نخورده است اما اگر روند كار مثبت باشد، اين سينما سه سال ديگر آماده بهره برداري است.
مديركل فرهنگي معاونت اجتماعي شهرداري در مورد سينماي سه بعدي نيز مي گويد: در هر كشور پيشرفته و در حال توسعه اي حداقل يك سينماي IMAX وجود دارد و البته بيشترين تعداد اين سينما در كشور چين است. ما هم به اين نتيجه رسيديم كه مردم ما هم حق دارند از سينماي سه بعدي و البته استاندارد، استفاده كنند. جوزاني اطمينان مي دهد كه عمليات ساخت سينماي IMAX ظرف يك ماه آينده آغاز مي شود.
او در پاسخ به اين كه چرا ناحيه غرب تهران را براي ساخت اين سينما انتخاب كرديد مي گويد: چون قرار بود اين سينما در داخل يك مجتمع عظيم فرهنگي تجاري احداث شود، طبق نياز سنجي هاي انجام شده و پس از تعيين متراژ، اين منطقه انتخاب شد، چون قرار است مجتمعي با ۷۵ هزار مترمربع زيربنا شامل فضاهاي فرهنگي، آموزشي، سالن هاي تفريحي، شهربازي مسقف، سالن هاي ورزشي و در كنار آن سالن هاي سينما و يك سالن سينماي سه بعدي ساخته شود.
اين سالن ۴۰۰ نفر گنجايش دارد و داراي دو سالن جنبي ۲۰۰ و ۲۵۰ نفره است. به گفته مديركل معاونت اجتماعي شهرداري، هزينه ساخت سينماي سه بعدي بيشتر از سينماهاي معمولي نيست. تنها فضا در اين نوع سينما متفاوت است و در تمام طول و عرض ديوار روبه رو پرده قرار مي گيرد، سيستم پخش نيز متفاوت است، چون هم زمان چند حلقه فيلم داخل دستگاه پخش قرار مي گيرد. سينماي سه بعدي حتي فضاي بزرگتري هم نسبت به سينماي معمولي نمي خواهد. اما از آنجايي كه سيستم فيلمبرداري آن متفاوت است، در اين سينما تماشاگران بايد از عينك  استفاده كنند.
اين كه در كشور ما حتي يك فيلم مخصوص نمايش در سينماي سه بعدي هم ساخته نشده باعث طرح اين سؤال شد كه قرار است در اين سينما چه فيلم هايي نمايش داده شود؟
جوزاني در اين پاسخ به اين سؤال مي گويد: بسياري از فيلم هاي سينماي مستند و فيلم هاي علمي، تخيلي و حتي داستاني مخصوص اين سينما ساخته شده و طبيعي است كه با صدور مجوز پخش از سوي وزارت ارشاد فيلم هاي سه بعدي خارجي را نمايش مي دهيم.
و آيا ساخت سينماي سه بعدي مي تواند فتح بابي براي ساخت فيلم هاي سه بعدي در داخل كشور باشد؟ مديركل فرهنگي معاونت اجتماعي شهرداري مي گويد: اگر معاونت سينمايي بتواند تجهيزات ساخت فيلم سه بعدي را وارد كند شايد بتوانيم فيلم سه بعدي بسازيم، اما يادمان باشد كه تكنولوژي و صنعت هزينه بر است و فقط تفكر و استعداد، راهگشا نيست. وقتي مي گوييم تكنولوژي دالبي وارد مي كنيم، يعني صنعت و تكنولوژي را وارد مي كنيم و فيلم ها را همين جا صداگذاري مي كنيم. براي ساخت فيلم سه بعدي ابتدا بايد پايه هاي اقتصادي سينما را ارزيابي كنيم و از سويي مگر در سال چند فيلم سه بعدي در سينماي ما قرار است ساخته شود؟ پس شايد بهتر باشد اين هزينه را صرف خريد دوربين هاي پيشرفته كنيم تا روند فيلمسازي در كشور تسريع شود.
اما از سوي ديگر در جايگاه يك هنرمند، باز هم معتقدم اين سينما، باعث كند شدن چرخه توليد فيلم در داخل كشور نمي شود زيرا امروزه در زير هجمه شبكه هاي مختلف ماهواره اي شما مي توانيد تمام دنيا را به خانه بياوريد.زير هجمه دنياي الكترونيكي وقتي يك ايراني سينما را انتخاب مي كند پس در زمان اكران فيلم خارجي باز هم فيلم ايراني طرفدار خودش را دارد. درست است كه توليد مبتني بر فروش است و رابطه به صورت عرضه و تقاضا است اما بايد در نوع نگاه مان تكنولوژي، تكنيك و خلاقيت را هم بالا ببريم.
مديركل فرهنگي معاونت اجتماعي شهرداري تهران معتقد است اگر به لحاظ فناوري و ساخت و جذابيت و بكر بودن مضمون، فيلم هاي خوبي در داخل توليد شود، مردم از آن استقبال مي كنند. در سينماهاي ايران به تجربه ثابت شده كه از فيلم ايراني بيش از فيلم خارجي استقبال مي شود و فيلم هاي خارجي بيننده خاص دارند چون ايراني ها علاقه مند به مضامين اجتماعي روز كشور خود هستند.فيلم هاي سه بعدي كه قرار است سه سال آينده در ايران نمايش داده شود توليدات سه بعدي، سالهاي دور و نزديك كشورهاي خارجي را شامل مي شود.به گفته جوزاني در طول ۳۰ سال اخير در ايران هيچ فيلم سه بعدي نمايش داده نشده، پس حتي فيلم هاي سه بعدي كه سي سال از توليدشان مي گذرد هم مي توانند براي تماشاگر ايراني جذاب باشند. اما قرار است فيلم هاي مناسب و ديدني بدون توجه به سال توليدشان خريداري و نمايش داده شود. حال فيلمي مي تواند توليد دهه ۸۰ ميلادي و يا محصول سال ۲۰۰۹ باشد.
***
برخي معتقدند سينماي سه بعدي در كشورهاي پيشرفته تقريباً منسوخ شده و طرفدار چنداني ندارد اما به طور حتم تماشاي فيلم سه بعدي براي ايراني ها تجربه متفاوت و جالبي است، اين كه هنگام تماشاي يك فيلم مستند كه اعماق اقيانوس ها را نشان مي دهد خود را نزديك موجودات دريايي ببيني، يقيناً جذاب است حال فرقي نمي كند اين نوع سينما در جهان چقدر طرفدار دارد.
اما حالا براي قضاوت زود است، شايد گزارش بعدي ما در مورد سينماي سه بعدي، سه سال ديگر نوشته شود و با اين موضوع كه اولين تجربه تماشاي فيلم سه بعدي چگونه بود؟

نگاه روز
همه فرزندان آقاي وزير
گروه ادب و هنر- كامران محمدي: اين حق دولت و به تبع آن، وزير فرهنگ است كه از جريان ها، افراد و رويدادهاي همسو با ديدگاه هاي فرهنگي اش حمايت بيشتري كند، اما طبيعتاً نبايد جريان هاي ناهمسو نيزناديده گرفته شوند.
صفار هرندي، وزير مطبوعاتي و اهل مطالعه دولت دكتر احمدي نژاد، با توجه ويژه اي كه از ابتداي تصدي پست وزارت، به ادبيات و به ويژه ادبيات داستاني داشته است، انتظارات را هر روز بالاتر مي برد. اين توجه، با حضور جدي در جايزه كتاب سال و گله از نبود برگزيده ادبيات شروع شد، اما با وعده جايزه ويژه داستان نويسان كه در نمايشگاه كتاب امسال محقق شد، شكل ديگري گرفت. صفارهرندي همان طور كه انتظار مي رفت به وعده اش عمل كرد و در نمايشگاه امسال، به پنج چهره برگزيده ادبيات داستاني جايزه ويژه اي اهدا كرد. محمدرضا بايرامي، احمد دهقان، داوود غفارزادگان، مصطفي مستور و اميرحسين فردي، اين پنج نفر بودند كه بلافاصله پس از اعلام اسامي شان، اين سؤال را در اذهان به وجود آوردند: چرا فقط اينها؟
اما حضور صفار هرندي در مراسم تجليل از محمدرضا سرشار، رئيس سابق و از بنيانگذاران انجمن قلم، يك بار ديگر نشان داد كه وزير فرهنگ به ادبيات داستاني علاقه ويژه اي دارد. هر چند كه جايزه وزارت ارشاد نسبت به جوايز ارگان هاي ديگر چندان منصفانه نبود و تنها به يك سكه خلاصه شد.
سرانجام صفار هرندي با حضور در مراسم اهداي جوايز انجمن قلم، يك بار ديگر به عنوان بالاترين مسئول فرهنگي كشور، وظيفه خود را در قبال يك اقدام فرهنگي مهم و تأثيرگذار انجام داد و پس از مراسم نيز با خريد آثار برگزيده انجمن قلم نشان داد كه به عنوان مسئول، تنهادرگير آمار و ارقام يا نشان دادن خود به صورتي نمادين و نمايشي نيست و كتاب برايش ماهيتي غير از مسئوليت اجرايي نيز دارد.
همه اينها و حضور فعال و قابل ملاحظه وزير فرهنگ در مراسم و رويدادهاي جريان هاي همسو با وزارت متبوع او و نيز جبران نقص هميشگي جايزه كتاب سال با جايزه ويژه ادبيات داستاني (كه اقدامي تحسين  آميز و شجاعانه بود) كارنامه وزارت صفار هرندي را در حوزه ادبيات، به كارنامه اي توجه برانگيز بدل مي كند، اما همچنان يك سؤال در ذهن تكرار مي شود: چرا فقط اينها؟
در بيرون از تصدي دولت و نقش پدرسالارانه اي كه دولت، خواهي نخواهي در نظام فرهنگ و هنر كشور بازي مي كند، وجود جريان هاي متفاوت يا حتي متضاد و مخالف، طبيعي است. طبيعي است كه انجمن قلم ايران در مقابل كانون نويسندگان ايران فعاليت كند و هر يك از اين دو نهاد خصوصي، پيشنهادهاي خود را به مردم ارائه دهند و در نهايت اين مردم هستند كه يكي را برمي گزينند. ولي آنچه كه فراتر از اين پيشنهادها اتفاق مي افتد، بالندگي و رشد پوياي ادبيات است، يعني همان چيزي كه مراد وزير فرهنگ از تمام اقداماتش است.
اما در داخل دولت و فعاليت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به عنوان مهم ترين و بزرگ ترين متولي فرهنگ و هنر مملكت، انتظار ديگري وجود دارد. انتظار فرزنداني كه آرزوي- در بسياري وقت ها ناخودآگاه- شان، توجه برابر پدر است؛ پدري كه اگر چه گاهي به اقتضاي روحيات مختلف فرزندان، شاهد صدا كلفت كردن و مخالفت هاي منطقي و غيرمنطقي فرزندانش نيز هست، اما در نهايت، همه ،حتي آنها را كه ناخلف تر هستند، به يك چشم مي نگرد و به يك اندازه دوست دارد.

تقدير جشنواره ونيز از ديويد لينچ
005286.jpg
گروه ادب و هنر - جشنواره بين المللي فيلم ونيز از ديويد لينچ تقدير مي كند. اين جشنواره قديمي امسال شيرطلايي ويژه خود را به اين فيلمساز كهنه كار اهدا مي كند.
به نوشته خبرگزاري رويتر، اين شير طلايي به مناسبت يك عمر فعاليت پرثمر هنري به لينچ داده مي شود. جشنواره ونيز امسال، لينچ را از دو نظر تقدير مي كند. در كنار اهداي شير طلايي ونيز، اين جشنواره تازه ترين ساخته سينمايي وي «امپراتوري داخلي» را نيز نمايش مي دهد. فيلم جديد لينچ اولين نمايش عمومي بين المللي خود را در ونيز خواهد داشت.
قصه «امپراتوري داخلي»  كه در بخش خارج از مسابقه نمايش داده مي شود در شهر لس آنجلس اتفاق مي افتد و لورا ورن، جرمي آيرونيز و هري دين استانتن نقش هاي اصلي آن را بازي كرده اند. لينچ فيلم خود را در سكوت كامل ساخت و گفته مي شود قصه آن در آينده اي نزديك رخ مي دهد.ماركو مولر، مدير جشنواره مي گويد: «لينچ شيفته نمايش چيزهايي است كه معمولا از سوي مردم عادي مورد توجه قرار نمي گيرد و كمتر كسي آنها را مي بيند. او شيفته زيبايي هاي مرموزي است كه در مكانهاي ناشناخته و عجيب و غريب رخ مي دهند. نتيجه كار او هميشه جذاب است و اين شيوه و تفكر و ديد باعث مي شود تا او اثري تماشايي و عالي خلق كند.» مدتي قبل رسانه هاي گروهي اعلام كردند لينچ هنوز به صورت رسمي دعوت مسئولين جشنواره را براي حضور در اين جشنواره اروپايي نپذيرفته است. شصت و سومين دوره جشنواره ونيز از ۳۰ آگوست تا ۹ سپتامبر برگزار مي شود.

فروش بين المللي سينما از فروش داخل آمريكا بهتر است
005292.jpg
گروه ادب و هنر - كيكاوس زياري: فيلم هاي سينمايي در طول هفت ماه گذشته در سطح بين المللي فروشي بهتر از نمايش عمومي آنها در داخل آمريكا داشته اند.
به نوشته آسوشيتدپرس، تا مدتي قبل فروش بين المللي كمتر از فروش آنها در خاك آمريكا بود. اما چنين به نظر مي رسد كه حالا اين معادله عوض شده و تماشاگران بين المللي پول و وقت بيشتري براي تماشاي فيلم هاي سينمايي مي گذارند.
موفق ترين فيلم بين المللي سال ۲۰۰۶ تا به حال درام دلهره آور و اكشن «رمز داوينچي» بوده است. فيلم جديد ران هاوارد كه تام هنكس و آدري توتو نقش هاي اصلي آن را بازي مي كنند، طي يك ماه نمايش عمومي بين المللي توانسته ۵۰۸ ميليون دلار فروش كند. فروش فيلم طي همين مدت نمايش در آمريكا ۲۱۰ ميليون دلار بوده است. شركت سوني كه فيلم را تهيه كرده مي گويد: انتظار چنين موفقيت بين المللي را براي فيلمش داشته است. اما مسئولين اين شركت عقيده دارند «رمز داوينچي» در آمريكا بايد خيلي بيشتر از اينها فروش مي كرد. جنجال هايي كه طي شش ماه گذشته پيرامون فيلم - كه براساس قصه جنجالي و پرخواننده دن براون به همين نام ساخته شده - به وجود آمده، زمينه را براي موفقيت عظيم مالي آن فراهم كرد.
انيميشن كامپيوتري«عصر يخبندان ۲» محصول كمپاني فوكس قرن بيستم در سطح بين المللي، ۴۴۵ ميليون دلار فروش كرد. اما اين فيلم نتوانست در آمريكا فروش خود را به ۲۰۰ ميليون دلار برساند و به يك رقم فروش ۱۹۴ ميليون دلاري بسنده كرد. همين اتفاق براي «وقايع نگاري نارينا: شير، جادوگر و كمد لباس» هم رخ داد. اين فيلم كه نمايش عمومي آن در اواخر سال ۲۰۰۵ شروع و به سال جديد كشيده شد، موفق به يك فروش ۴۵۲ ميليون دلاري در سطح بين المللي شد. (حدود ۲۰۰ ميليون دلار اين فروش متعلق به سال قبل ميلادي است) فيلم در آمريكا ۲۹۲ ميليون دلار فروش كرد و باعث خشنودي فراوان تهيه كننده اش ،كمپاني والت ديزني، شد.اما «ماموريت غيرممكن » هنوز نتوانسته مثل فيلم هاي ديگر موفقيت مالي عظيمي كسب كند. درام اكشن و دلهر ه آور تام كروز كه تا به امروز چهارمين فيلم موفق بين المللي سال ۲۰۰۶ صنعت سينماست، موفق به يك فروش ۲۰۷ ميليون دلاري شده است. فروش آمريكايي فيلم ۱۳۱ ميليون دلار است. كمپاني پارامونت انتظار فروش بسيار بالاتري را براي تازه ترين فيلم تام كروز داشت.پنجمين فيلم موفق بين المللي «مردان ايكس ۳» است كه با فروش ۲۲۸ ميليون دلاري خود، فاصله كمي از رقيب آمريكايي اش دارد. تماشاگران آمريكايي از فيلم يك استقبال ۲۰۲ميليوني كرده اند. اتحاديه سينماگران آمريكا مي گويد از سال ۲۰۰۱ تا به حال، فروش بين المللي محصولات سينمايي حدود ۸۰ درصد افزايش پيدا كرده است.

چهره روز
محمد باقر قاليباف:
نمايش فيلم در بوستان ها از رونق سينماها نمي كاهد
ايرنا:  شهردار تهران گفت: نمايش فيلم هاي خانوادگي در فصل تابستان در بوستان هاي تهران از رونق سينماها كم نمي كند.
محمدباقر قاليباف افزود: سينماهاي شهر تهران مخاطبان خاص خود را دارند كه در روزهاي سال به تناوب به تماشاي فيلم هاي در حال اكران مي نشينند. وي گفت: نمايش فيلم در بوستان ها به اين خاطر است كه شهرونداني كه فرصت حضور در سينماها را ندارند، بتوانند اوقات فراغت خود را به نوعي سپري كنند. قاليباف تأكيد كرد: نمايش فيلم در بوستان ها طبق ضابطه صورت مي گيرد و قطعاً به گونه اي خواهد بود كه مشكلي براي سينماها و رونق آنها ايجاد نشود.
شهردار تهران گفت: سياست فرهنگي شهرداري همواره در حمايت از سينماهاي پايتخت بوده است و اين را در خروج سينما آزادي از بلاتكليفي و آغاز عمليات احداث مجدد آن نشان داديم. وي خاطرنشان كرد: تا پايان سال جاري ۱۶سالن سينمايي در شهر تهران احداث مي شود تا صنعت سينما در تهران رونق بيشتري گيرد.

جنگل واژگون در شهر كتاب
نشست هفتگي شهركتاب اين بار جهان داستاني «جي.دي. سلينجر» نويسنده معاصر آمريكايي را مورد نقد و بررسي قرار مي دهد. « ناطوردشت» در سال ۱۹۵۱ به رشته تحرير درآمده و ديگر آثار او شامل «نقاش خيابان چهل و هشتم»، «فراني و زويي» و ... نيز هر يك به فراخور موضوع و فضاسازي هاي درخشان شان در زمره آثار برتر و پرمخاطب سلينجر به حساب مي آيند.اين كتاب را اميرعلي نجوميان و مصطفي مستور ساعت ۱۷ روز سه شنبه بيستم تيرماه در شهر كتاب مركزي بررسي مي كنند.

تمبر محمدرضا حكيمي منتشر شد
005280.jpg
مهر: تصوير محمد رضا حكيمي ، نويسنده، محقق و قرآن پژوه معاصر، به همراه سه چهره ماندگار ملي و ديني كشورمان به همت ستاد چهره هاي ماندگار و شركت پست ايران بر تمبر نقش بست.
محمد رضا حكيمي در سال ۱۳۱۴ در مشهد به دنيا آمد و در همان ديار به تحصيل در حوزه علميه مشهد تا نيل به درجه اجتهاد پرداخت. مقدمات و سطح و خارج و فلسفه اجتهادي و معارف خالص قرآني و اوصيايي را در نزد استادان حوزه خراسان از اديب نيشابوري تا شيخ مجتبي قزويني و آيت الله العظمي ميلاني فرا گرفت. عناوين برخي از كتابهاي حكيمي عبارتند از: الحياه (تاليف مشترك)، دانش مسلمين، ادبيات و تعهد در اسلام، مكتب تفكيك، معاد اجتهاد و تقليد در فلسفه، قصد و عدم وقوع، مرام جاودانه، عاشورا مظلوميتي مضاعف و ... همچنين تصويرعلامه حسن حسن زاده آملي، دكتر عباس شفيعي و دكتر حسن گنجي نيز از چهره هايي كه از سوي سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران طي سالهاي گذشته به عنوان «چهره هاي ماندگار» معرفي و تقدير شده اند، به صورت چهار رنگ بر تمبرهايي جداگانه جاي گرفته است.

كوير خون سينايي در بوشهر آغاز مي شود
مهر: كوير خون خسرو سينايي كه در جلسه اخير شوراي صدور پروانه توليد موفق به اخذ پروانه شد، نيمه شهريورماه در بوشهر كليد مي خورد.
سينايي كه خود فيلمنامه كوير خون را با حال و هوايي مرتبط با جنگ ايران و عراق نوشته، گفت: فيلمنامه اين كار را سال ۶۱ نوشته بودم و پس از سال ها احساس مي كنم الان زمان ساخت آن فرارسيده است.
او با اشاره به اينكه فيلمنامه در بازنويسي ها دچار تغييراتي شده افزود: وقتي بعد از گذشت ۲۳ سال سراغ اين فيلمنامه رفتم، احساس كردم بايد آن را با شرايط زماني فعلي متناسب كنم و به اين شكل تا حدودي تغييراتي در آن به وجود آمد. پايه و اساس كار بر اتفاقاتي است كه پشت جبهه رخ مي دهد و اين فيلم نمايش دهنده تمايل افراد براي رسيدن به صلح و آرامش است.
اين كارگردان با تأكيد بر اينكه قصد دارد از بازيگران بومي براي كوير خون استفاده كند، گفت: از آنجا كه لازم است شخصيت هاي حاضر در قصه لهجه جنوبي داشته باشند، تصميم گرفتم از بازيگران بومي براي اين كار استفاده كنم.
فيلمبرداري كوير خون نيمه هاي شهريور در مناطق اطراف بوشهر آغاز خواهد شد. سينايي سال گذشته با گفت وگو با سايه در بيست و چهارمين جشنواره فيلم فجر حضور داشت.

برنامه تابستاني گالري هاي تهران
مهر: گالري هاي تهران از فردا ميزبان آثار هنرمندان مختلف مي شوند و سفال و نقاشي، بيشترين آثاري هستند كه در گالري هاي تهران مخاطبان را براي تماشا به سوي خود مي خوانند.
در اين ميان گالري سيحون كه روز شنبه ۱۷ تيرماه ميزبان نمايشگاه انفرادي آثار نسرين ياوري است او تعدادي از آثار نقاشي خود را در فرم و فضاهاي متفاوت به معرض نمايش مخاطبان گذارده است. اين نمايشگاه تا ۲۲ تير ماه ادامه دارد و علاقه مندان مي توانند براي بازديد به خيابان وزرا، كوي چهارم، پلاك ۳۰ مراجعه كنند.
همچنين روژين شاهين پرتو روز چهارشنبه ۲۱ تيرماه تعدادي از تابلوهاي خود را در گالري ثروت به مدت شش روز به نمايش مي گذارد. گالري ثروت در خيابان جردن، بابك مركزي، اولين بن بست، دست چپ، شماره ،۳۵ طبقه همكف واقع است و مخاطبان مي توانند از روز افتتاح ساعت سه تا هفت بعد از ظهر به اين مكان مراجعه كنند.
سهيلا استادمحمدي نيز ۳۰ اثر خود را در گالري كمال الملك به معرض نمايش مي گذارد. علاقه مندان مي توانند براي بازديد از آثار وي به خيابان پاسداران، نبش گلستان سوم، پلاك يك، طبقه دوم از ساعت چهار تا هشت بعد از ظهر مراجعه كنند.
گالري نقش جهان از روز ۱۵ تيرماه ميزبان آثار سفالينه هاي محمود كثيري است. مخاطبان مي توانند براي بازديد از آثار سفال اين هنرمند به نياوران، خيابان مژده، خيابان محمود احمدزماني، شماره ۵۹ مراجعه كنند. در گالري اثر نيز از ۱۶ تيرماه نمايشگاهي با عنوان «لوح محفوظ»متشكل از ۱۰ اثر اميد بامداد به نمايش گذاشته است. اين نمايشگاه تا ۲۲ تيرماه ادامه خواهد داشت و علاقه مندان مي توانند براي بازديد به خيابان ايرانشهر، خيابان برفروشان، رو به روي خانه هنرمندان ايران، شماره ۱۳ مراجعه كنند.گالري مميز خانه هنرمندان ايران از اول تا ششم مردادماه ميزبان آثار محمد خوشرو خواهد بود. اين نمايشگاه «از خلوت چيزها»نام دارد و ۲۷ قطعه عكس را كه به شكل انتزاعي تصوير شده اند در معرض تماشاي مخاطبان قرار مي دهد.

ادب و هنر
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |