يكشنبه ۱۸ تير ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۲۹ - Jul 9, 2006
در خواست سازمان تأمين اجتماعي:
دولت بار مالي افزايش حقوق مستمري بگيران را بپذيرد
005295.jpg
گروه اجتماعي- مينا شهني: بار مالي اضافه حقوق مستمري بگيران سازمان تأمين اجتماعي را دولت به عهده بگيرد.
معاون مدير عامل سازمان تأمين اجتماعي در امور حقوقي و مجلس با اعلام اين مطلب گفت: «ما خواستار تأمين بار مالي حقوق مستمري بگيران تا سقف حداقل ۲۰۰ هزار تومان از سوي دولت هستيم.»
علي اصغر ابراهيمي افزود: «اگر قرار باشد دولت به برخي بيمه شدگان از بودجه عمومي پرداخت كند بهتر است به بيمه شدگان سازمان تأمين اجتماعي نيز از همين منبع پرداخت صورت گيرد.»
وي با اعلام اين كه سازمان تأمين اجتماعي نظرات كارشناسي اش را درباره افزايش مستمري بازنشستگان تا ۲۰۰ هزار تومان به دولت و مجلس اعلام كرده است افزود: «براساس تعهدات جاري، سازمان تأمين اجتماعي موظف است تا مستمري تعيين شده براي بازنشستگان را براساس حداقل حقوق اعلام شده در سال پرداخت نمايد.»
وي با توضيح اين كه حداقل حقوق همه ساله از سوي وزارت كار و امور اجتماعي تعيين مي شود گفت: «چنانچه ما بخواهيم مستمري بيشتري به بازنشستگان تحت پوشش سازمان بپردازيم. دولت مؤظف به تأمين هزينه است.»
براساس ماده ۷ قانون ساختار جامع رفاه و تأمين اجتماعي «اجراي تصميمات و احكام دولت در جهت كاهش منابع و يا افزايش مصارف و تعهدات صندوق ها و مؤسسات بيمه اي منوط به تأمين منابع مالي معادل خواهد بود.»
ابراهيمي در اين باره متذكر شد كه ما تنها در برابر تعهدات جاري سازمان مسئول هستيم و چنانچه دولت تصميم بر افزايش حداقل حقوق مستمري بگيران سازمان بگيرد بايد هزينه اين افزايش را از رديف بودجه اي منظور كند.
هفته گذشته وزير رفاه و تأمين اجتماعي اعلام كرده بود كه سازمان تامين اجتماعي موظف است اضافه پرداختي حقوق مستمري بگيران را از محل صرفه جويي هايش بپردازد.
اما معاون امور حقوقي و مجلس سازمان تأمين اجتماعي معتقد است: در صورتي پرداخت ها از محل صرفه جويي انجام مي شود كه سازمان تأمين اجتماعي تصميم بگيرد حقوق دريافتي كاركنانش را افزايش دهد و در غير اين صورت اين سازمان هيچ وظيفه اي در صرفه جويي براي تأمين افزايش مستمري بازنشستگان ندارد.
گفتني است كه هفته گذشته رئيس كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي گفته بود: «نمايندگان مجلس از وزير رفاه انتظار دارند كه درخواست افزايش حداقل مستمري بازنشستگان را به دولت ارائه كند.»
در همان روزها مدير كل رفاه سازمان مديريت و برنامه ريزي گفت: «بهترين گزينه براي تصميم گيري نهايي براي افزايش حداقل مستمري بازنشستگان تأمين اجتماعي به ۲۰۰ هزار تومان، شوراي مالي تأمين مالي اجتماعي است كه وزير رفاه و مدير عامل تأمين اجتماعي هر دو حضور دارند.»يارمند تأكيد كرد كه اعلام اين پيشنهاد به دولت بايد ابتدا در اين شورا مطرح و پس از تأييد اين شورا به دولت ارسال شود.به رغم افزايش حقوق اكثر بازنشستگان كشوري و لشكري به ۲۰۰هزار تومان، هنوز حداقل حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي ۱۵۰هزار تومان است.

شكل گيري تشكل هاي شبكه اي ضروري است
گروه اجتماعي-ليلا خاكسار:نمايندگي هاي استاني سازمان ملي جوانان بايد قدرت بالايي براي تعامل با دستگاه هاي مرتبط، تشكل هاي بزرگ و مراكز تجمع جوانان داشته باشند و با برقراري ارتباط و طراحي صحيح، به نحوه برخورد و برقراري رابطه با جوانان برسند.
به گزارش همشهري، حجت الاسلام حاج علي اكبري در نشست مديران نمايندگي هاي استاني سازمان ملي جوانان ضمن اعلام اين مطلب گفت: جوانان قابليت انجام كارهاي بزرگ را داريد، به همين دليل است كه بايد سخنگويان خود را از ميان جوانان انتخاب كنيد و قدرت تعامل سازمان را در قالب ارتباطات مستقيم و غيرمستقيم با جوانان و كارشناسان عالي رتبه را بالا ببريد. براي تحقق اين ارتباط بايد نقشه طراحي شده و عملياتي مناسبي را با توجه به ماموريت و مديريت هريك از دستگاه هاي مربوطه داشته باشيم .
وي افزود: تشكيل تشكل هاي شبكه اي امري ضروري است و بسياري از طرح هاي سازماني به واسطه همين مراكز، عملياتي مي شوند. در اين راستا اين امكان فراهم مي شود كه جوانان فعالي كه به دلايلي وارد ميدان عمل نمي شوند، به عرصه بياوريم. از اين كارسپاري و اعتماد به جوانان اهل عمل نبايد وحشت داشت.رئيس سازمان ملي جوانان همچنين گفت: يكي ديگر از اهداف ما تقويت بنيه كارشناسي مديريت هاي انساني است و در اين رابطه بايد برنامه ريزي درستي داشته باشيم و علاوه بر بهره گيري از ظرفيت هاي داخلي سازمان، فضايي براي رفت و آمد فرهيختگان استاني و كارشناسان عالي رتبه توانمند و فهيم فراهم كنيم تا به اين ترتيب آنها بتوانند با سازمان ارتباط دائمي برقرار كنند.و ي گفت: سند ازدواج جوانان از جمله اسنادي است كه توليت آن به عهده سازمان ملي جوانان سپرده شده، علاوه بر اين منشور تربيتي نسل جوان نيز از جمله اسنادي است كه سازمان بايد پيگير اجراي آن باشد و در به روز كردن و اجراي آن مصمم باشيم. نمايندگان استان ها نيز بايد اين سندها را در قالب هاي استاني و با نظر به شرايط و ظرفيت هاي استان مورد تحليل و بررسي قرار دهند و مديران دستگاه ها گزارشي از عملكرد خود به سازمان ارائه دهند.

دريافت وجوه غيرقانوني در مراكز درماني دولتي
گروه اجتماعي- علي رغم گذشت چهار ماه از آغاز سال جديد و بلاتكليفي در اعلام تعرفه هاي پزشكي دريافت وجوه غيرقانوني به عنوان زيرميزي در بيمارستانهاي دولتي نيز افزايش چشمگيري يافته است.
رئيس دفتر سياستگذاري و نظارت بر تعرفه هاي درماني و هماهنگي بيمه اي وزارت بهداشت با تأييد اين خبر مي افزايد: بحث مقابله با گراني بيش از همه به ضرر بخش بهداشت و درمان شده است و علي رغم افزايش نرخ ها نه تنها تعرفه هاي جديد خدمات پزشكي از سوي دولت اعلام نشده است ،بلكه وضعيت تعرفه ها در بلاتكليفي نگران  كننده اي به سر مي برد.به گزارش خبرنگار همشهري اين درحالي است كه بارها وعده داده شده است به زودي تعرفه هاي واقعي درماني اعلام خواهد شد، اما هر بار به دليلي اين اعلام به تعويق افتاده است.از سوي ديگر با توجه به كمبود سرانه درمان و متناسب نبودن آن با قيمتهاي واقعي بسياري از پزشكان از تمديد قرارداد با شركتهاي بيمه اي نيز سرباز مي زنند و اين امر فشار مضاعفي را بردوش بيماران مي گذارد. مجموعه اين عوامل باعث شده است علاوه بر فشار شديد بر بيماران پزشكان از ارائه خدمات در مراكز دولتي نيز شانه خالي كنند كه اين امر به صورت تسلسلي باعث تضعيف بيمارستانهاي دولتي نيز شده است.
در همين زمينه رئيس دفتر سياستگذاري و نظارت بر تعرفه درماني و هماهنگي وزارت بهداشت به خبرگزاري فارس گفته است: متاسفانه همين تعرفه هاي غيرواقعي و كمتر از ميزان حقه نيز هنوز از سوي دولت ابلاغ نشده است و به همين علت بيمارستانهاي دولتي حتي توان تامين مايحتاج اوليه خود مانند پرداخت پول آب، برق، تلفن، مواد غذايي و ملحفه بيماران را ندارند. وي ادامه داد: در صورتي كه دولت خود را مكلف به پرداخت هزينه هاي بيماران در بيمارستانهاي دولتي مي داند بايد هر چه زودتر تعرفه هاي جديد را اعلام كند نه اينكه بگذارند آخر سال هنگامي كه بيمارستانهاي دولتي به شدت تضعيف شدند و دريافتي هاي زيرميزي مردم را ناراضي كرد پول بي خاصيتي را كه مي شد اول سال بر اساس يك قاعده مشخص به بيمارستانها داد در قالب ضرر و زيان يا متمم بودجه پرداخت كنند. ابوالحسني اضافه كرد: اجرا نشدن تعرفه هاي جديد پزشكي موجب شده، بيمارستانهاي دولتي به صورت دست بسته توان خدمت را از دست بدهند و در رقابت بين بخش خصوصي با دولتي بيمارستانهاي خصوصي با اختياراتي كه دارند و بر اساس تعرفه هاي اعلام شده از سوي سازمان نظام پزشكي بتازند و بيماران را با دريافت هزينه هاي گزاف به سمت خود بكشانند.

بيمارستان ها نيازمند توجه بيشتر
تجهيزات پزشكي فرسوده، ۶۵ درصد از منابع بيمارستاني را مي بلعد
گروه اجتماعي- مريم غفاري: ضعف مديريت بيمارستاني و به كارگيري تجهيزات پزشكي فرسوده ۶۵ درصد از سهم سيستم بهداشت و درمان كشور را مي بلعد.
به گزارش همشهري كمبود ملزومات و فرسودگي تجهيزات بيمارستاني، همچنين كمبود نيروي كارآزموده در بخش هاي پرستاري موجب شده است كه هر روز شاهد افزايش افت كيفيت در ارائه خدمات و نارضايتي مردم در بيمارستان ها باشيم.
تنها يك بار كافي است يكي از مسئولان در بيمارستان هاي دولتي بستري شوند و امكانات و سرويس دهي اين بيمارستان ها را تجربه كنند تا بدانند كه بيماران بستري شده در اين بيمارستان ها چه رنجي را تحمل مي كنند.
رئيس انجمن اداره امور بيمارستان ها در اين خصوص معتقد است: فقط ۵ درصد از بيمارستان هاي كشور داراي مديريت حرفه اي و صاحب صلاحيت براي اداره امور بيمارستان ها هستند.
وي افزود: به رغم هزينه اي كه براي متخصصان اداره امور بيمارستان ها در بسياري از دانشگاه هاي معتبر كشور مي شود اين مسئله هنوز در جامعه نهادينه نشده است، در حالي كه مانند بسياري از كشورهاي جهان به منظور حفظ منافع و افزايش رضايت بيمار بايد مراكز درماني كشور به دست مديران حرفه اي اداره شود.
براساس اين گزارش، صنعت مديريت بيمارستاني موجب از بين رفتن منابع بيمارستاني مي شود و مراكز درماني را به گورستان تجهيزات پزشكي تبديل كرده است.
تجهيزات پزشكي استاندارد
اگر وسايل و تجهيزات پزشكي در بيمارستان ها با استانداردهاي جهاني مغايرت داشته باشد در دراز مدت ممكن است بيماران مراجعه كننده به خصوص بيماران داراي عارضه كليوي، ديابت و بيماران قلبي و عروقي را با خطرات جدي مواجه كند.
همچنين آموزش اپراتورهاي استفاده كننده از تجهيزات پزشكي نظير دستگاه هاي سونوگرافي، همودياليز، MRI و... باعث مي شوند كه ضمن تشخيص درست بيماري ها از دستگاه ها نيز به طور بهينه استفاده شوند و آسيب كمتري ببينند. از سوي ديگر بازرسي و نظارت مستمر مسئولان وزارت بهداشت از اين تجهيزات نقش مؤثري در كاهش هزينه هاي نگهداشت و تعميرات اين دستگاه ها خواهد داشت.
افزايش اعتبار خريد تجهيزات پزشكي بيمارستان ها
مجلس در فصل درآمدي بودجه دولت توانست مقاديري به اعتبارات وزارت بهداشت اضافه كند كه مهمترين آنها افزايش ۶۰ ميليون دلاري اعتبارات خريد تجهيزات پزشكي بيمارستان هاست كه از ۱۴۰ ميليون دلار به ۲۰۰ ميليون دلار رسيد. بيمارستان هايي كه تجهيزات آنها از كار افتاده و يا نياز به تعميرات اساسي دارند بايد هر چه سريع تر در جهت رفع نقص آنها اقدام كنند، چون نقطه شروع درمان از گزارش هايي است كه توسط اين تجهيزات صورت مي گيرد و در صورت خطاي دستگاه و يا گزارش غلط اپراتور منجر به صدمات جبران ناپذيري به بيماران مي شود.

با مردم
تلفن پيام گير: ۲۲۰۲۱۱۳۰ - ۹ تا ۱۱ صبح به استثناي جمعه ها
راه هاي مطلوب براي تأمين اجتماعي
هزاران نفر پس از سالها كار و تلاش براي دوران بازنشستگي خود و برخورداري از حقوق اين دوران، متكي به سازمان تأمين اجتماعي مي باشند. اولاً  دولت بايد بدهي هاي خود را به اين سازمان بپردازد تا در تأمين امور رفاهي بازنشستگان وقفه پيش نيايد. ثانياً سرمايه گردآمده در سازمان تأمين اجتماعي بايد با محاسبات دقيق كارشناسي براي كسب ارزش افزوده و مزيت هاي اقتصادي مطلوب به كار گرفته شود تا تورم و ساير مسائل آن را مستحيل نكند.
سليمي- بازنشسته تحت پوشش تأمين اجتماعي
ميان شايعه و واقعيت
شايعات مربوط به فروش سهميه بليت هاي كشور ما در بازي هاي جام جهاني گسترش يافته است. پاسخ روشن و مستدل مسئولان ذي ربط مي تواند واقعيت ها را از آنچه كه در هاله شايعات پنهان مانده تفكيك كند و از هرگونه بدگماني در اين زمينه جلوگيري به عمل آورد.
محسن اميرحاجي لوئي- تهران
گراني آلومينيوم
افزايش روزافزون بهاي آلومينيوم در بازارهاي داخلي، صنوف وابسته به اين فلز را در آستانه بحران شغلي قرار داده است. به جاست وزارت صنايع و معادن و ساير دستگاه هاي مربوطه، در اين خصوص چاره انديشي كنند و مساعدت هاي لازم را براي حفظ حقوق واحدهاي توليدي و صنعتي وابسته به آلومينيوم به عمل آورند.
شرافتي- تهران
از خدمات پس از فروش خبري نبود!
يك دستگاه يخچال را از شركت... خريداري كرديم. تنها بعد از ۲۴ ساعت دچار نقص فني شديد شده است و به رغم مراجعات مكرر ما به شركت فروشنده، براي تعمير يا معاوضه آن اقدامي صورت نمي گيرد. بايد در مورد وعده هاي شركت ها مبني بر خدمات پس از فروش، تضمين هاي كافي ايجاد شود تا برخي ها با تبليغات بي اساس به زيان خريدار عمل نكنند.
خانم بهجت- م- تهران
مفهوم دستمزد عادلانه
تعيين دستمزد متوازن و عادلانه در مورد كارگران قراردادي به جا و ضروري است و همه جوانب بايد در نظر گرفته شود اما از آن سو، ميزان حقوق بايد به اندازه اي باشد كه يك كارگر قراردادي بتواند از عهده مخارج معمولي مثل تأمين هزينه هاي زندگي، اجاره خانه و ... برآيد.
عارفي- تهران
ميزگرد برگزار كنيد
با توجه به مشكلات اقتصادي در كشور، لازم است در برنامه هاي صدا و سيما، ميزگردهايي براي بحث و تبادل نظر در مورد اين مشكل و ارائه راه حل هاي منطقي برگزار گردد. از اين طريق مي توان به حل مشكلات اقتصادي مملكت كمك كرد.
اميريوسف دوستي- تهران
به ما هم وام وديعه پرداخت شود
پيشنهاد مي كنم بازنشستگان شهرداري تهران نيز تحت پوشش تسهيلات مربوط به دريافت وام وديعه مسكن قرار بگيرند. ظاهراً  اين وام تنها به بازنشستگان استخدام كشوري تعلق مي گيرد.
كارمند بازنشسته شهرداري تهران
نقدينگي و عدم تعادل
افزايش سرسام آور بنگاه هاي معاملات ملكي و همچنين دلالان و واسطه هاي خريد و فروش مسكن در تهران، نشان دهنده عدم تعادل در نحوه به كارگيري نقدينگي جامعه در بخش هاي اقتصادي است، زيرا در همين شرايط بسياري از كارخانه ها و واحدهاي توليدي با كمبود نقدينگي روبه رو هستند. اين عدم تعادل بايد از راه هاي كارشناسي حل و فصل شود.
مدني- تهران
پيشنهاد به شركت مخابرات
به شركت مخابرات پيشنهاد مي كنم سيستمي را در تلفن هاي همراه برقرار نمايد كه مشتركين بتوانند هزينه  مربوط به مكالمات را شخصاً  محاسبه كرده و از ميزان آن آگاهي يابند.
الفتي منش- تهران

بيمه شدگان كارنامه سوابق خود را از شعب تأمين اجتماعي دريافت كنند
فارس: معاون امور استانهاي سازمان تامين اجتماعي گفت: كارنامه سوابق بيمه اي بيمه شدگان تحت پوشش سازمان تامين اجتماعي آماده ارائه است. عزيز بيگي افزود: بيمه شدگان تامين اجتماعي مي توانند با مراجعه به شعب سازمان تامين اجتماعي نسبت به دريافت سوابق بيمه اي خود اقدام كنند.
وي در ادامه گفت: بيمه شدگان پس از دريافت سوابق بيمه اي خود حداكثر ۳ ماه فرصت دارند تا نسبت به موارد مندرج در كارنامه سوابق خود اعتراض كنند كه تامين اجتماعي موظف به بررسي اين اعتراضات است. معاون امور استانهاي سازمان تامين اجتماعي اظهار داشت: شعب تامين اجتماعي در استان تهران نسبت به ساير شعب در استانهاي كشور، زودتر شروع به مكانيزه كردن سوابق بيمه شدگان كرده است اما قدمت و حجم سوابق در سطح تهران قابل مقايسه با كل كشور نيست. بيگي تصريح كرد: صدور و ابلاغ كارنامه سوابق بيمه شدگان، در شناسايي سوابق ناشناس در شعب بسيار مؤثر است، چون بيمه شدگان در صورتي كه نسبت به سوابق خود اعتراضي داشته باشند، بخشي از سوابق آنان به اين ترتيب از ميان سوابق ناشناس، شناسايي مي شود. وي گفت: بخش عمده اي از سوابق بيمه شدگان كل كشور در تهران است و سوابق موجود در تهران مربوط به بخش زيادي از بيمه شدگان موجود فعلي در ساير شعب كشور است كه جمع بندي اين سوابق كار بسيار مشكلي بوده است.

رشد ۴۱ درصدي مستمري مددجويان كميته امداد
مهر: معاون امور حمايتي كميته امداد امام خميني زنجان گفت: سرانه پرداخت مستمري مددجويان اين نهاد طي سال جاري نسبت به سال گذشته رشد ۴۱ درصدي داشته است.
جمشيد پرويزي با اشاره به افزايش ۴۱ درصدي مستمري مددجويان تحت پوشش كميته امداد طي سال جاري افزود: بر اين اساس، مبالغ اعلام شده از ابتداي امسال قابل پرداخت است.
وي تصريح كرد: در صورتي كه اعتبارات پيش بيني شده در اين خصوص به استان تزريق شود، مابه التفاوت سرانه مذكور بلافاصله پرداخت مي گردد.

از ميان نامه ها
پيشنهادي در پاسخ به فراخوان سازمان بازنشستگي؛
برومندان به جاي بازنشستگان
سال هاست كه در مورد واژه «بازنشستگي» بحث هايي در جرايد مطرح مي شود و در مواردي نيز افراد خوش ذوق، واژه هاي جايگزين مثل «خردمندان» را ارائه كرده اند كه به رغم زيبايي و مفهوم غني، جا نيفتاده است، چرا كه به جاي واژه بازنشستگان يا بازنشسته بايد لغتي را پيشنهاد كرد كه با واقعيت ها سازگاري و انطباق داشته باشد.
در اين فرصت جالب كه رئيس جمهوري كشورمان بر انتخاب واژه مناسب تري به جاي بازنشستگان تاكيد كرده است و سازمان بازنشستگي نيز در همين خصوص فراخوان داده است، اينجانب پيشنهاد مي كنم واژه هاي «برومند» يا «برومندي» جايگزين بازنشسته و بازنشستگي شود، چون برومند در فرهنگ معين به معني بارور، باثمر، ميوه دار، خرم و شاداب، كامياب و برخوردار مي باشد و مخفف «آبرومند» است.همچنين واژه برومندي كه حاصل مصدر واژه فوق است در مفهوم مصدري مي تواند به جاي بازنشستگي به كار گرفته شود.
غلامعباس محضر- دبير برومند بازنشسته منطقه ۱۳ آموزش و پرورش
چند نكته مهم بهداشتي براي جلوگيري از
بيماري هاي فصلي
با شروع فصل گرما و تعطيلي مدارس، بازار آب ميوه  فروشي ها نيز رونق پيدا كرده اكثر افراد با توجه به خواص ويتامين هايي كه در انواع آب ميوه موجود است از آن به عنوان يك نوشيدني لذت بخش استفاده مي كنند. اما متأسفانه در برخي از موارد دچار بيماري هاي مختلف از جمله ناراحتي هاي گوارشي مي شوند كه ناشي از عدم رعايت نكات بهداشتي در تهيه و توليد مي باشد. همه ساله وزارت بهداشت مواردي را براي جلوگيري از شيوع انواع بيماري ها در جامعه هشدار مي دهد كه متأسفانه آن طور كه بايد مورد توجه قرار نمي گيرد. يادآوري برخي نكات مهم در اين فصل مي تواند مانع از بيماري و يا مسموميت احتمالي مصرف كنندگان مواد غذايي و نوشيدني ها در تابستان شود:
۱) از مصرف آب ميوه هاي غيربهداشتي كه توسط افراد دستفروش ارائه مي شود با توجه به عدم اطمينان از سلامت و بهداشت آنها جداً خودداري نماييد.
۲) آب ميوه مصرفي خود را از اماكني كه مورد تأييد مراكز بهداشتي مي باشند و كاركنان آن داراي مجوز كار از طرف مركز بهداشت و درمان منطقه هستند تهيه كنيد و همچنين كارت هاي بهداشتي پرسنل اماكن ياد شده بايد در معرض ديد عموم قرار داشته باشد.
۳) متصديان آب ميوه فروشي ها بايد يخ هاي مصرفي خود را از كارخانه هاي يخ سازي كه داراي مجوز از وزارت بهداشت و درمان و داراي سيستم حمل و نقل بهداشتي هستند تهيه نمايند و از خريد يخ هاي غيربهداشتي جداً خودداري نمايند.
۴) به كودكان و نوجوانان آموزش هاي لازم را در مورد استفاده از انواع تنقلات و ساير خوراكي هاي داده شود تا از روي غفلت به خريد و مصرف مواد آلوده و غيربهداشتي روي نياورند.
امير عليزاده

تابستان به خون بيشتري نياز داريم
فارس: رئيس سازمان انتقال خون گفت: نياز به خون در فصل تابستان به علت افزايش عمل هاي جراحي در اين فصل بيشتر است و انتظار داريم با مراجعه به موقع مردم براي اهداي خون، با مشكل مواجه نشويم.
حسن ابوالقاسمي افزود: با آغاز فصل تابستان ممكن است عده زيادي از مردم به علت گرماي هوا و سختي رفتن به پايگاههاي انتقال خون از اهداي خون پرهيز كنند اما به طور طبيعي در فصل تابستان به علت افزايش عمل هاي جراحي نياز به خون بيشتري داريم بنابراين يادآوري اين نكته به مردم كه در فصل تابستان به موقع براي اهداي خون مراجعه كنند، ضروري است.
وي اضافه كرد: در زمان حاضر كمبود خون نداريم و حتي براي مقابله با بحرانها نيز آمادگي داريم و ذخاير خوبي از خون در كشور وجود دارد اما مسأله مهم نياز به خون تازه براي تأمين پلاكت مورد نياز بيماران است، زيرا پلاكت را بيش از ۵ روز نمي توان نگهداري كرد و در بعضي شهرستانها ممكن است براي تأمين پلاكت مورد نياز بيماران با كمبود مواجه شويم.

اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |