يكشنبه ۱۸ تير ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۲۹ - Jul 9, 2006
پس از شركت در قرعه كشي يك كارخانه تنقلات
جايزه، باعث اختلاف خانواده دانش آموزان شد
كاشان - خبرنگار همشهري: ۲۰ دانش آموز مدرسه روستايي دركاشان هنگامي كه برچسبهاي تنقلات خود را جمع مي كردند تا در قرعه كشي شركت كنند، هرگز نمي توانستند تصور كنند اين برچسب ها يك ماجراي جنجالي را رقم خواهد زد.
ماجراي جايزه جنجال برانگيز هنگامي آغاز شد كه خانم معلم يك مدرسه روستايي در كاشان، هنگامي كه متوجه شد شركت تنقلاتي كه دانش آموزان مقطع دوم ابتدايي اين مدرسه محصولات آن را مي خرند اعلام كرده كه به زودي قرعه كشي بزرگي برگزار مي كند و به كسي كه تعداد مشخصي از برچسب هاي اين شركت را براي مسابقه ارسال كند جايزه مي دهد، به دانش آموزان كلاس پيشنهاد داد براي شركت در مسابقه اين شركت برچسب ها را جمع آوري كنند . ۲۰ دانش آموز كلاس چندين بار اقدام به خريد كردند تا اينكه سرانجام تعداد تنقلات خريداري شده و برچسب هايي كه آنها از داخل آن درآورده بودند به ۱۰۰ عدد رسيد. در اين زمان معلم مدرسه بدون توجه به حوادث عجيبي كه ممكن است در آينده پيش بيايد به دانش آموزان كلاس پيشنهاد داد به خاطر آنكه زودتر به نتيجه برسند و بتوانند جايزه بهتري را بدست بياورند تمامي برچسب ها را به نام يكي از دانش آموزان ارسال كنند و اگر برنده شدند اين جايزه بين تمامي دانش آموزان تقسيم شود، بعد از آن معلم تمامي برچسب ها را به نام يكي از دانش آموزان به صندوق پستي شركت توليد كننده ارسال كرد.
جايزه جنجالي
بعد از گذشت ۴ ماه از زمان ارسال برچسب ها، نامه اي به مدرسه ارسال شد كه ماجراهاي عجيبي را در روستا بوجود آورد قضيه از اين قرار بود كه نامه اي كه به دفتر مدرسه ارسال شده بود حامل يك خبر خوش بود، اينكه دانش آموزي كه برچسبها به نام وي پست شده بود برنده يك دستگاه خودروي پرايد شده است و بايد هرچه زودتر براي تحويل گرفتن آن به محل شركت برود.
دردسر بزرگ
دردسر بزرگ هنگامي آغاز شد كه بنابر شنيده ها خانواده دانش آموز سعي كردند تا موضوع برنده شدن خودروي پرايد را مخفي نگاه دارند، آنها حتي از خانم معلم هم خواستند تا موضوع را به كسي نگويد، اما خانم معلم با بيان اينكه اين جايزه حق تمامي بچه ها است و همه آنها در آن سهيم هستند از خانواده كودك برنده شده خواست تا موضوع را به بقيه اطلاع دهند اما موضوع برنده شدن خودروي پرايد مخفي ماند.
اما سرانجام وقتي كه خانواده دانش آموز برنده قرعه كشي، خودرويي را كه برنده شده بودند تحويل گرفتند و با دعوت اقوام به ميهماني شام به جشن و سرور پرداختند، موضوع فاش شد و خانواده هاي دانش آموزان ديگر نيز از قضيه باخبر شدند. هنگامي كه موضوع شركت تمامي بچه هاي كلاس در جمع كردن برچسب ها به گوش خانواده هاي كودكان رسيد آنها از خانواده گيرنده پرايد خواستند آن را بفروشند و مبلغ آن را بين تمامي دانش آموزان تقسيم كنند، اما هنگامي كه اين خانواده تقسيم خودرو را نپذيرفتند كار به دعوا و نزاع كشيده شد.
صدمه به خودروي جايزه
خانواده هاي دانش آموزان در اعتراض به اين اقدام اين خانواده جلوي خانه آنها تجمع كردند و هنگامي كه متوجه شدند كه آنها مصرانه مي خواهند خودرو را پس ندهند به خرد كردن شيشه هاي خودروي پرايد پرداختند. به اين ترتيب موضوع به ماموران پليس نياسر كاشان گزارش شد و سرانجام با همكاري ماموران پليس و كلانتري نياسر خودرو جايزه به كلانتري نياسر انتقال يافت. به گزارش خبرنگار همشهري از كاشان، چون دانش آموزان قول و قرار خود را به صورت شفاهي عنوان كرده بودند دادگاه فعلا به نفع خانواده اي كه خودرو را گرفته راي صادر كرده است.

با تلاش پليس آگاهي تهران بزرگ صورت گرفت
جاعلان حرفه اي چك هاي مسافرتي به دام افتادند
005430.jpg
005433.jpg
005436.jpg
گروه حوادث - با دستگيري دو جاعل حرفه اي كارآگاهان اداره سيزدهم آگاهي تهران بزرگ موفق به كشف مقادير زيادي ايران چك جعلي و ضبط دستگاه هاي حرفه اي چاپ پول هاي جعلي شدند.
به گزارش همشهري، دهم ارديبهشت كارآگاهان اداره سيزدهم اداره آگاهي تهران بزرگ از فعاليت جاعلان ايران چك در سطح پايتخت مطلع شدند. به دليل حساسيت موضوع، تيم پليسي تحقيقات گسترده اي براي شناسايي عوامل جعل چك پول ها آغاز كرد.
با گذشت يك ماه از شروع بررسي هاي پليسي، كارآگاهان موفق شدند با جمع آوري اطلاعات، سرنخ هايي درباره مخفيگاه يكي از جاعلان به دست آورند و بدين ترتيب عمليات دستگيري آغاز شد. مخفيگاه متهم شناسايي شده در خيابان سبلان تحت محاصره درآمد و در نهايت دوم خرداد متهم كه مهدي نام داشت بازداشت و به اداره سيزدهم آگاهي تهران بزرگ انتقال يافت. پليس آگاهي در بازرسي از منزل متهم دستگاه هاي مربوط به جعل ايران چك و يك دستگاه كامپيوتر پيشرفته و تعدادي سي دي كشف كرد كه در بازبيني از سي دي هاي مكشوفه تعدادي تصاوير اسكن شده از تراول چك هاي پنجاه و يكصد هزار توماني ايران چك با مهرهاي متفاوت و تعدادي تصاوير پول هاي هزار و دو هزار توماني كه به طرز بسيار ماهرانه جعل شده بود، مشاهده شد.
با گزارش موضوع به مسئولان بانكي و شكايت آنان به لحاظ جعل چك و اخلال در سيستم بانكي كشور، متهم در اختيار مرجع قضايي قرار گرفت.وي در مراحل بازجويي مدعي شد كاغذ مخصوص جعل تراول چك ها را از يكي از شهرهاي مرزي به همراه همدستانش وارد كشور كرده است. مهدي در جريان بازجويي ها ديگر همدستانش را به پليس آگاهي معرفي كرد و مدعي شد همدستانش داراي دستگاه چاپ پول هستند.
روز گذشته سرهنگ حسين خوئيني معاونت اداره آگاهي تهران بزرگ ضمن اعلام اين خبر به همشهري گفت: در ادامه بررسي هاي پليسي دستگاه چاپ زركوب متعلق به مهدي در مغازه پدري وي در جاده لشگرك كشف و ضبط شد. متهم در مورد عملكرد اين دستگاه به كارآگاهان گفت: «از اين دستگاه جهت زدن نخ پول بر روي تراول چك هاي جعلي استفاده مي كرديم.» بر پايه اين گزارش، مهدي در ادامه بازجويي ها به افسر پرونده گفت: «همدستم به نام مصطفي كه هم اكنون در مخفيگاهش در منطقه افسريه به سر مي برد با همكاري فردي ديگر به نام يوسف اقدام به چاپ پول هاي جعلي كرده اند و مقداري از پول هاي جعلي چاپ شده در مبالغ هزار توماني و دو هزار توماني را در لابه لاي پول هاي خود در يك صرافي خرج كرده اند و مقاديري از ايران چك هاي جعلي چاپ شده را به واسطه هايي كه از جعلي بودن چك پول ها اطلاع دارند فروخته اند ولي ايران چك هاي مسروقه هنوز وارد بازار نشده است.»
كارآگاهان بلافاصله عمليات دستگيري متهمان فراري را در دستور كار خود قرار دادند و مصطفي را در مخفيگاهش دستگير كردند. مصطفي بعد از مواجهه با مهدي لب به اعتراف گشود و محل نگهداري دستگاه هاي چاپ و جعل تراول چك هاي جعلي را در خيابان تهران نو به ماموران نشان داد كه با حضور كارآگاهان اداره سيزدهم در محل كه يك اطاقك كوچك بود ساير متهمان پرونده دستگير شدند.
در بازرسي از مخفيگاه متهمان، همچنين دستگاه هاي اسكنر حرفه اي، يك چاپگر حرفه اي و يك رول كاغذ اصلي چاپ پول و اسكناس كه براي جعل به كار مي رفت كشف و ضبط شد.
به اين ترتيب به دستور قاضي پرونده اعضاي باند با قرار وثيقه هاي چند صد ميليوني راهي زندان شدند.

شاهدان در جلسه دادگاه ادعا كردند:
متهم خودش سقوط كرد
گروه حوادث- مامور نيروي انتظامي به اتهام قتل شبه عمد يك مرد جوان در دادگاه كيفري اصفهان در حالي محاكمه شد كه اولياي دم درخواست قصاص نفس (اعدام) را كردند.
فرار مرگبار
به گزارش همشهري، شامگاه ۱۲ تير ۸۴ زماني كه ماموران گشت انتظامي مواد مخدر در حال گشت زني در خيابان هاي مركزي شهر اصفهان بودند به مرد جواني كه در حال تردد بود،  مظنون شدند. در بازرسي بدني از اين جوان ۲۷ ساله كه بهرام نام داشت مقداري مواد مخدر كشف شد. بنابراين يكي از ماموران به نام محمدجواد كه قصد بازداشت وي را داشت، به دستان بهرام از پشت سر دستبند زد. در همان لحظه مرد جوان به قصد فرار شروع به دويدن به سمت رودخانه كرد و لحظاتي بعد صداي افتادن جوان متهم در رودخانه به گوش رسيد. جوان متهم در حالي كه دستانش بسته بود، نمي توانست شنا كند و در كمال ناباوري مقابل چشمان شاهدان در آب خفه شد.
با انتقال جسد به پزشكي قانوني، تحقيقات اوليه در اين خصوص آغاز شد و افسر پليس به اتهام قتل بازداشت شد. در جريان تحقيقات ،محمدجواد كه متهم به قتل عمدي شده بود، اتهام را نپذيرفت، كارآگاهان پليس در جريان بازجويي از شاهدان حادثه،  متوجه شدند كه قرباني شخصا براي فرار از چنگال ماموران به طرف رودخانه فرار كرده است.
بنابراين محمدجواد به اتهام قتل شبه عمد روانه زندان شد و با صدور كيفرخواست وي صبح روز سه شنبه گذشته در شعبه ۱۱۶ دادگاه كيفري استان اصفهان محاكمه شد. در ابتداي جلسه محاكمه ، اولياي دم درخواست قصاص براي متهم كردند و دو شاهد حادثه كه يكي از آنهادر هنگام حادثه در خدمت سربازي به سر مي برد با دستور قاضي اسحاقي به تشريح شب حادثه پرداخت و مدعي شدند محمد جواد در مرگ مرد جوان نقشي نداشته است و وي خودش در آب افتاده است.در ادامه جلسه محاكمه اتهام قتل شبه عمد به محمدجواد تفهيم شد و وي ضمن رد اتهام وارده گفت: من اتفاقات آن شب را قبول دارم اما وقتي دستبند را به دست مرحوم زدم او ناگهان اقدام به فرار كرد و وقتي به رودخانه رسيد پايش به سنگي گير كرد و داخل رودخانه افتاد. من اصلا خارج از وظيفه ام عمل نكردم.

در شهر
نجات راننده ميني بوس
005424.jpg
005427.jpg
گروه حوادث- يك دستگاه ميني بوس ساعت ۳۰/۶ صبح پنجشنبه در كانال آب خيابان هشتم نيروي هوايي سقوط كرد.
به گزارش همشهري، تنها سرنشين اين ميني بوس راننده آن بود و خوشبختانه مسافر ديگري در اين ميني بوس وجود نداشته است. براساس اطلاعات به دست آمده تعدادي از كارگران شهرداري و پس از آن نيروهاي آتش نشاني در محل حضور پيدا كرده و راننده را نجات داده اند و آسيب جدي به اين راننده نرسيده است. اين حادثه خسارت جاني نداشته و خسارت مالي قابل توجهي نيز به بار نياورده است.
عكس: جواد گلزار

با گذشت ۴ ماه از كشف جسد
پرونده سقوط مرگبار كانال صادقيه مختومه مي شود
گروه حوادث- با گذشت ۴ ماه از كشف جسد دختر جواني كه به داخل كانال صادقيه سقوط كرده بود، پرونده اين حادثه غمناك براي مختومه  شدن به دادسرا ارسال شد.
بنابر اين گزارش، دختر جواني به نام فاطمه، سال گذشته در اثر لغزندگي زمين و نبود حفاظ در اطراف كانال آب صادقيه، به داخل كانال آب سقوط كرد و تلاشهاي ماموران آتش نشاني براي نجات وي بي نتيجه ماند. در حالي كه بررسي ها براي يافتن جسد دختر جوان ادامه داشت، جسد دختر جوان در بيست و يكم بهمن ماه از طريق تماسهاي مردم و توسط ماموران كلانتري ۱۵۱ در منطقه يافت آباد، به صورت سالم يافت شد و در ميان غم و اندوه خانواده اش به خاك سپرده شد. برپايه اين گزارش كارآگاهان پليس آگاهي تهران بزرگ كه از هنگام ناپديدشدن دختر ۲۹ ساله، رسيدگي به پرونده وي را به عهده داشتند، روز گذشته بعد از خاتمه مراحل بررسي، پرونده را براي مختومه شدن به دادسرا ارجاع دادند.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |