پنجشنبه ۵ مرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۴۵ - Jul 27, 2006
مذاكرات احمدي نژاد با رحمانف و كرزاي در تاجيكستان
احمدي نژاد با پوتين تلفني گفت وگو كرد
008607.jpg
ايرنا: مذاكرات رسمي سه جانبه ايران، تاجيكستان و افغانستان با حضور رؤساي جمهوري سه  كشور عصر ديروز در شهر دوشنبه پايتخت تاجيكستان برگزار شد.
تبيين راهكارهاي همكاري مشترك ايران، افغانستان و تاجيكستان درباره انرژي، حمل و نقل و مسايل سياسي، اقتصادي و همچنين گفت و گو درباره همكاري منطقه اي و مبارزه با تروريسم و مواد مخدر از محورهاي مذاكرات مقام هاي عالي رتبه سه كشور عنوان شده است.
در پايان اين مذاكرات چند سند همكاري در حضور محمود احمدي نژاد، امامعلي رحمانف و حامد كرزاي رؤساي جمهوري سه كشور امضا شد.
ايران و تاجيكستان يك روح در دو بدن هستند
محمود احمدي نژاد بر آمادگي كامل ايران براي حضور در طرح هاي عمراني تاجيكستان به ويژه راهسازي، سدسازي، حمل و نقل و اكتشاف نفت و گاز و همچنين گسترش ترانزيت كالا از دو كشور تأكيد كرد.
هيأت بلندپايه جمهوري اسلامي ايران و تاجيكستان به رياست رؤساي جمهوري دو كشور، پس از يك و نيم ساعت ملاقات خصوصي محمود احمدي نژاد و امامعلي رحمان اف كه در فضايي صميمانه انجام شد، مذاكرات مشترك خود را برگزار كردند.
مهر گزارش داد احمدي نژاد در اين مذاكرات با تأكيد بر عزم قاطع جمهوري اسلامي ايران براي گسترش روابط و مناسبات با تاجيكستان در همه ابعاد و زمينه ها گفت: ايران و تاجيكستان به دليل وجود اشتراكات فراوان فرهنگي به خصوص دين و زبان مشترك همچون يك روح در دو بدن هستند و جمهوري اسلامي ايران براي روابط با تاجيكستان اهميت بسيار زيادي قائل است.
رئيس جمهوري در پايان مذاكرات مشترك و امضاي اسناد و همكاري هاي دوجانبه رؤساي  جمهور دو كشور ايران و تاجيكستان در يك نشست خبري از مذاكرات خصوصي و مشترك دو هيأت ابراز خرسندي كردند و بر تعميق و توسعه روابط در همه زمينه ها تأكيد كردند.
احمدي نژاد در اين نشست خبري اظهار داشت: من و همكارانم در تاجيكستان احساس مي كنيم كه در وطن خود هستيم. وي با تأكيد بر اين كه بايد حقوق همه كشورها به رسميت شناخته شود از تداوم جنگ و درگيري در لبنان ابراز تأسف كرد و افزود: آنان كه گمان مي كنند مي توانند با سركوب يك ملت براي خود در منطقه پايگاهي پيدا كنند، سخت در اشتباهند.
رئيس جمهوري تصريح كرد: آنان بايد بدانند هر كس باد بكارد طوفان درو خواهد كرد و طوفان در خاورميانه براي دشمنان بشريت سخت و كوبنده است.
امام علي رحمان اف هم در اين نشست با مثبت ارزيابي كردن سفر رئيس جمهوري ايران گفت: مجموعه وسيعي از مسائل در مذاكرات خصوصي و مشترك مطرح شد و در يك فضاي دوستانه و سراسر تفاهم به نقاط مشترك خوبي دست يافتيم. در جريان اين سفر همچنين با حضور رؤساي  جمهور دو كشور بهره برداري از تونل انزاب آغاز شد. به گزارش ايرنا، احمدي نژاد با اشاره به اجراي اين طرح بزرگ به دست تواناي مهندسين ايراني و همكاري دولت و مردم تاجيكستان گفت: تونل انزاب هديه مردم ايران به مردم تاجيكستان است. رحمان اف هم روز افتتاح تونل انزاب را براي مردم تاجيكستان فراموش نشدني خواند و تأكيد كرد: اين طرح بزرگ كه آرزوي ديرينه مردم تاجيك را برآورده كرد با حمايت و تلاش ايراني ها ساخته شده و به بهره برداري رسيده است.
همچنين اجلاس سه جانبه سران كشورهاي فارسي زبان ايران، تاجيكستان و افغانستان برگزار شد.

تجميع انتخابات رأي آورد
انتخابات خبرگان و شوراها ۲۶ آبان برگزار مي شود
گروه سياسي- با تصويب نمايندگان مجلس،  انتخابات شوراهاي شهر و روستا همزمان با انتخابات مجلس خبرگان، در تاريخ ۲۶ آبان ماه برگزار خواهد شد.
روز گذشته نمايندگان مجلس، پس از بررسي نظرات موافقين و مخالفين برگزاري همزمان انتخابات شوراها و مجلس خبرگان، به طرح يك فوريتي اصلاح قانون تشكيلات وظايف و انتخابات شوراها و انتخابات شهرداري رأي مثبت دادند تا اين دو انتخابات در سراسر كشور به همراه انتخابات ميان دوره اي مجلس شوراي اسلامي در چند حوزه انتخابيه از جمله تهران و بم برگزار شود.در ابتداي جلسه روز گذشته كاظم جلالي به عنوان مخبر كميسيون، برگزاري همزمان در انتخابات را به دليل كاهش هزينه ها، فاصله اندك دوماهه اين دو انتخابات با هم، جلوگيري از شكاف هاي سياسي ناشي از رقابت هاي انتخاباتي و برگزاري طرح سرشماري توسط مركز آمار لازم و ضروري دانست.سپس آرين منش و نديمي به عنوان مخالف و احمد توكلي و فولادگر به عنوان موافق اين طرح به اظهارنظر پرداختند.خستگي مردم از حضور پياپي در مدت اندك در پاي صندوق هاي رأي، كاهش مشاركت مردم، افزايش التهابات انتخاباتي، كاهش هزينه هاي سياسي، اجتماعي و مديريتي كه هر انتخابات به وجود مي آورد، از جمله دلايل موافقين تجميع انتخابات بود.
درمقابل، ايجاد خلأ مديريتي چهارماهه بين زمان برگزاري انتخابات آغاز به كار شوراهاي منتخب، تفاوت فضاي خبرگان و منتخبان آن با انتخابات شوراها،  تفاوت در مراجع نظارتي، ملي  بودن انتخابات خبرگان و محلي بودن انتخابات شوراها و عدم سنخيت اين دو انتخابات با هم نيز از جمله دلايل مخالفين اين طرح بود.در نهايت كفايت مذاكرات مطرح  شده و رأي گيري در اين زمينه به عمل آمد كه از ۱۷۷ رأي اخذ شده، ۱۴۹ نفر به برگزاري همزمان در انتخابات رأي مثبت دادند. همچنين با تصويب اين طرح، تعداد اعضاي شوراهاي شهر و روستا مطابق با قانون مصوب سال ۷۵ در اين زمينه بوده و لذا تعداد اعضاي شوراي شهر تهران نيز همان ۱۵ نفر باقي خواهد ماند. در همين زمينه، معاون حقوقي و امور مجلس وزارت كشور با حضور در مجلس شوراي اسلامي تأكيد كرد: اگر نتوانيم شرايط اجراي همزمان در انتخابات خبرگان رهبري و شوراهاي شهر و روستا را فراهم كنيم، احتمال دارد درخواست تعويق انتخابات و مهلت زيادتري را بكنيم.
ديگر مصوبات مجلس
در اين جلسه نمايندگان لايحه دوفوريتي تمديد قانون فعال كردن هيات منصفه مطبوعات را نيز براي جلوگيري از تعطيلي اصل ۱۶۸ قانون اساسي تصويب كردند.بر اساس اين لايحه كه دو فوريت آن در جلسه روز سه شنبه مجلس به تصويب رسيده بود، قانون فعال  كردن هيات  منصفه مطبوعات به مدت دو سال ديگر تمديد مي شود.تعدادي از نمايندگان با توجه به شرايط منطقه در خواست تعويق تعطيلات مجلس را مطرح كردند كه تنها با اختلاف يك رأي تصويب نشد.
جلسه غير علني برگزار نشد
قرار بود مجلس شوراي اسلامي از ساعت ۱۱ صبح با حضور علي لاريجاني جلسه غيرعلني تشكيل دهد تا نمايندگان در جريان آخرين تحولات هسته اي كشور قرار بگيرند اما محمدرضا باهنر اعلام كرد كه لاريجاني به دليل سفر غيرقابل پيش بيني به خارج از كشور در مجلس حاضر نخواهد شد لذا جلسه علني ادامه پيدا كرد.
اعتراض ۱۲۵ نماينده به اقدام مجلس
۱۲۵ نماينده در نامه اي به حداد عادل تاكيد كردند برخلاف استنباط و تفسير جنابعالي مبني بر محدود كردن تذكرات آيين نامه اي، نمايندگان حق دارند در صورت مشاهده هرگونه تخلف آيين نامه اي، تذكر بدهند. متولي اصلي تهيه اين نامه كه امضاي تعداد زيادي از اعضاي فراكسيون اقليت و اكثريت را به همراه داشت اكبر اعلمي بود.
بي نظمي در صحن علني
در آخرين روز از فعاليت نمايندگان مجلس قبل از تعطيلات، بي نظمي مفرطي در ساعات پاياني مجلس بر جلسه علني حاكم بود. نمونه بارز اين امر در درخواست مكرر رييس جلسه براي شركت نمايندگان در رأي گيري الكترونيكي بود كه چند مرتبه باعث شد آراء در حد شكننده قرار گيرد.نكته جالب ديگر عملكرد رييس كميسيون اقتصادي بود. شاهي عربلو پس از تصويب لايحه تمديد قانون فعال  كردن هيات منصفه مطبوعات تازه از رييس جلسه پرسيد مگر اين رأي گيري براي تصويب دو فوريت نبود و نياز به دوسوم آراء ندارد.اين در حالي بود كه دوفوريت اين لايحه روز گذشته به تصويب رسيده بود. رييس جلسه نيز شاهي عربلو را متوجه اشتباهش كرد.
انتقاد صفار هرندي
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به همه جانبه  بودن نظام مطبوعاتي كه در دست تدوين است، گفت: اگر مجلس بتواند به طرح جامعي در اين زمينه برسد كه همه خواسته ها را پاسخ دهد از آن استقبال مي كنيم و در غير اين صورت، دولت لايحه خود را در اين زمينه به مجلس خواهد فرستاد. وزير ارشاد همچنين از عملكرد برخي مطبوعات داخلي در انعكاس اخبار درگيري هاي اخير لبنان انتقاد كرد. صفار هرندي  همچنين از عدم  موافقت هيأت نظارت با صدور مجوز براي روزنامه حزب مشاركت خبر داد.

رضايي: حزب الله پيروز است
ايسنا: دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام ادبيات سخنان اخير وزيرخارجه  آمريكا را نوعي وحشي گري بي سابقه خواند و تصريح كرد كه دموكراسي خونين آمريكا، طرحي از پيش شكست خورده است.
محسن رضايي در حاشيه  حضور در دفتر حزب الله لبنان در تهران و ملاقات با عبدالله صفي الدين، نماينده  اين حزب در جمع خبرنگاران تاكيد كرد كه از اين پس نتيجه  نبرد مقاومت اسلامي لبنان با رژيم صهيونيستي هر چه كه باشد، حزب الله پيروز است.
وي خونريزي هاي جاري در خاورميانه را بر سر مساله  حكمراني بر اين منطقه دانست و افزود: علت درگيري بر سر اين منطقه آن است كه خاورميانه نيز همچون اتحاديه  اروپا در حال شكل گيري واحدي است.

يادداشت
نيازشناسي مناسب و متناسب
* حجت الاسلام سيد رضا تقوي
انقلاب اسلامي در ايران به رهبري امام خميني(ره) تحولي شگرف در جغرافياي سياسي و فكري جهان در قرن بيستم به  وجود آورد و نور اميد را در دل مستضعفان و آزاديخواهان در سراسر گيتي تاباند. از جمله بركات و دستاوردهاي بزرگ اين انقلاب، احياء و اقامه نماز جمعه بود. «نماز جمعه» در نظام اسلامي به عنوان جريان جوشان عبادي- سياسي بستر جامعه اسلامي را درمي نوردد تا دشت دل ها را سيراب و نهال انديشه ها را شاداب نگه دارد. جرياني كه از محوريت نظام و امامت امت سرچشمه مي گيرد و گاه به منزله درخت تنومند و پرشاخ و برگي خودنمايي مي كند و سايه بر سر همه مؤمنان خداجوي مي افكند.
نماز جمعه از طرف شارع مقدس تشريع گرديد تا در ابعاد عبادي و تربيتي روح و رفتار، انسان  هاي آماده را خدايي و الهي كند و در بعد سياسي، حاكم اسلامي را در دستيابي به اهداف والاي انساني و خدايي اش مدد برساند. نماز جمعه از نگاه فقه شيعه، «نماز ولايت» است. ارتباط تنگاتنگي كه اين نماز با امامت امت دارد، موجب مي شود تا هر هفته مؤمنان نمازگزار با حضور در جماعت جمعه، پيوند و ارتباط خود را با حضرت بقية الله الاعظم (ارواحنا فداه) و نايب بزرگوارش مستحكم تر نمايند و از اين طريق فضاي ذهن و زندگي خود را با نور ولايت روشن نگه دارند. با عنايت به منابع ديني و نيز با مراجعه به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامي به ويژگي ها، آثار و كاركردهاي بسيار چشمگيري از نماز جمعه برمي خوريم كه بيش از پيش جايگاه والا و ارزش و اهميت اين عبادت سياسي را براي ما روشن  مي كند.
بايد دانست كه نماز جمعه يك عبادت معمولي نيست، بلكه كاركردهاي بسيار و موثري در عرصه هاي مختلف زندگي دارد؛ كاركردهايي كه هركدام قادرند بخشي از نيازهاي معنوي و اجتماعي جامعه را تامين كنند. يكي از اين كاركردهاي برجسته و مؤثر حفظ و نگهداري از اركان نظام اسلامي است.در اين كوتاه سخن شايسته است تذكري هم به خطباي جمعه بدهم هرچند كه ايشان نسبت به اين موضوع آگاهند توجه هميشگي و مستمر به اين موضوع موجب ارتقاء خطبه هاي نماز جمعه خواهد بود و آن چيزي نيست جز نيازشناسي متناسب و مناسب مخاطبان. پيش از اين كه، خطيب جمعه، زبان به خطابه گشايد، بايد مخاطب خود و نيازمنديهاي فكري و فرهنگي او را بشناسد تا به تناسب ظرفيت، ميزان معلومات و نيازمنديهاي او خوراك فكري تهيه نمايد و سپس با روش هاي مناسب، پيام خطبه ها را در حوزه جان او وارد كند.
* رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه

احزاب و انتظار از شوراي نگهبان
گروه سياسي- اظهارات اخير احمد جنتي دبير شوراي نگهبان در خصوص عملكرد كاملاً مستقل شوراي نگهبان در انتخابات آينده خبرگان، عدم توصيه پذيري از افراد براي تعيين صلاحيت كانديداها و عدم توجه به نظرات چهار مرجع كارشناسي جهت بررسي صلاحيت كانديداها، از سوي برخي احزاب و گروه ها با واكنش مواجه شد. حسين كاشفي معاون دبيركل جبهه مشاركت ايران اسلامي خواستار بي طرفي كامل شوراي نگهبان در انتخابات شد و گفت: اينكه گفته شود رد صلاحيت شدگان تنها از معاندان نظام خواهند بود، كمكي به انتخابات نمي كند. شوراي نگهبان بايد به گونه اي عمل كند كه همه بي طرفي آن را بپذيرند. معاون دبيركل حزب مشاركت درخصوص همگرايي خاتمي، هاشمي و كروبي در انتخابات خبرگان آينده ابراز اميدواري كرد.
اختيارات شوراي نگهبان حدي ندارد
احمد كريمي دبيركل جامعه اسلامي انجمن هاي اسلامي از اظهارات احمد جنتي دفاع كرد و گفت: قانون حدي براي شوراي نگهبان تعيين نكرده و تنها عنوان كرده كه سوابق افراد بايد توسط دستگاه هاي ذيربط با توجه به استعلام شوراي نگهبان ارائه شود و به شوراي نگهبان اجازه داده شده كه مستقيماً تحقيق و بررسي كند.
سخنان غيرضروري به مصلحت نيست
محمدرضا خباز عضو هيأت رئيسه حزب اعتماد ملي هم در واكنش به اظهارات جنتي گفت: حرف هاي غيرضروري و سخت گيري هاي غيركارشناسي به مصلحت نظام نيست.
شوراي نگهبان قانوني عمل كند
حميد قزويني - سخنگوي مجمع نيروهاي خط امام هم نقش مردم را در حفظ انقلاب و نظام بيش از شوراي نگهبان دانست و گفت: اگر شوراي نگهبان در چارچوب قانوني دخالت كند، هيچ مشكلي با آن نخواهيم داشت. هدايت آقايي عضو شوراي مركزي حزب كارگزاران سازندگي هم در تفسير سخنان جنتي دبير شوراي نگهبان گفت: متأسفانه منظور برخي از معاند، معارض و مخالف نظام،  بسياري از نيروهاي انقلابي مخلص است كه پيش از اين دست اندركار تحقق انقلاب بوده اند.

رايزني هاي ايران در حمايت از لبنان
پيام هاي هاشمي و خاتمي به رهبران جهان
گروه سياسي- اكبر هاشمي رفسنجاني در پيامي كه به پادشاه عربستان فرستاد، خواستار حمايت صريح كشورهاي اسلامي از مردم لبنان و فلسطين شد. طي خبري كه از سوي روابط عمومي مجمع تشخيص مصلحت منتشر شده رئيس اين مجمع خطاب به پادشاه عربستان گفت اسرائيل تمام مرزهاي انساني و حقوقي و مقررات بين المللي را در تعدي به سرزمين اسلامي و كشتار مسلمانان بي دفاع زير پا گذاشته است.
نامه هاشمي رفسنجاني در حالي روز گذشته به پادشاه عربستان ارسال شد كه پيشتر از آن يك عالم ارشد ديني در عربستان هرگونه كمك به نيروهاي حزب الله را مورد نكوهش قرار داده بود. رئيس مركز بين المللي گفت وگوي تمدن ها نيز نامه اي سرگشاده به بيش از ۲۰ شخصيت سياسي و بين المللي ارسال كرد و در آن تقاضا كرد تلاش مشترك در پايان  دادن به فجايع خاورميانه به طور جدي دنبال شود. سيدمحمد خاتمي در نامه به شخصيت هايي چون آيت الله سيستاني، پاپ بنديكت شانزدهم، كوفي عنان، خاوير سولانا و نلسون ماندلا تصريح كرد بايد از مقاومت مشروع و حق حيات و پيشرفت لبنان دفاع كرد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي نيز روز گذشته و در صحن علني مجلس به درخواست چند تن از نمايندگان براي سفر به لبنان اشاره كرد و گفت: در شرايط فعلي انجام اين سفر به صلاح نبود.
غلامعلي حداد  عادل همچنين در تماس تلفني با همتاي لبناني خود گفت: در ايران همه حملات رژيم اشغالگر قدس به لبنان را به صورت جدي محكوم مي كنند و از هيچ اقدام سياسي و انسان دوستانه در پشتيباني از ملت و مقاومت اسلامي لبنان كوتاهي نخواهند كرد. همچنين رئيس مجلس براي رؤساي مجالس جهان نامه فرستاد.
حمايت  معنوي ايران از مقاومت مردمي حزب الله كه مورد تأييد مقامات كشور قرار گرفته در سخنان سخنگوي وزارت خارجه نيز بار ديگر تكرار شد. حميدرضا آصفي متذكر شد چنانچه سوريه مورد هجوم قرار گيرد، ايران با استفاده از تمام ظرفيت هاي خود از اين كشور حمايت مي كند. سخنگوي وزارت خارجه همچنين خبر نقل شده ازسوي صهيونيست ها مبني بر حضور دبيركل حزب الله لبنان در سفارت ايران در بيروت را تكذيب كرد.

ايران: از ان پي تي خارج نمي شويم
گفت و گوي تلفني احمدي نژاد و پوتين
008613.jpg
008616.jpg
گروه سياسي- محمود احمدي نژاد روز گذشته در مكالمه تلفني با همتاي روسي خود،  دو موضوع مهم را مورد بحث و گفت و گو قرار داد. رئيس جمهوري ايران با ولاديمير پوتين درمورد بحران خاورميانه و همچنين پرونده هسته اي ايران بحث  و  گفت و گو كرد. در بيانيه اي مطبوعاتي كه ازسوي كرملين منتشر شده و خبرگزاري ريانووستي بخش هايي از آن را منتشر كرده است، گفته شده بحث درگيري هاي خاورميانه موضوع محوري بوده ولي در بحث هسته اي نيز بحث شده و رئيس جمهوري روسيه بر مواضع اصولي كشور خود در اين دو موضوع مهم تأكيد كرده است.
در حالي كه شش كشور در شوراي امنيت سازمان ملل مشغول رايزني براي تصويب قطعنامه اي عليه فعاليت هاي صلح آميز هسته اي ايران هستند، ايران در يك موضع گيري رسمي اعلام كرد از ان پي تي خارج نمي شود. قائم مقام دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران روز گذشته به ايرنا گفت: بسته پيشنهادي اروپا مبناي مناسبي براي مذاكره است ولي براي ما جاي تعجب است كه اگر سران اروپايي و آمريكايي به دنبال مذاكره هستند، چرا عجله مي كنند. مگر مي شود با يك جلسه نتيجه گيري كرد كه آنها اعلام مي كنند ايران حاضر به مذاكره نيست.
غلامرضا رحماني فضلي البته به ادبيات جديد كشورهاي ۱+۵ اشاره نكرده كه مذاكره و يا جواب مثبت به بسته پيشنهادي را مساوي تعليق غني سازي مي دانند.
وي تصريح كرد: اگر ابهامات موجود در بسته پيشنهادي در بسته رفع شود، در يك موقعيت زماني مطلوب مي توانيم به يك نتيجه خوب برسيم.
اين اظهار نظر ايران آخرين واكنش به خبرهايي است كه از نيويورك مخابره مي شود. دو روز گذشته جلسات اعضاي صاحب  حق رأي در شوراي امنيت به همراه آلمان پشت درهاي بسته در مقر سازمان ملل در نيويورك انجام شده و پس از پايان آن جان بولتون خبر داد كه جلسات بسيار پيشرفت خوبي داشته است.
نماينده آمريكا در شوراي امنيت سازمان ملل به خبرگزاري فرانسه گفت به زودي نتايج مفصل تري را اعلام مي كند. كارن پيرس، نماينده انگليس در شوراي امنيت سازمان ملل نيز خبرداد كه بيانيه مورد توافق به زودي به پايتخت شش كشور حاضر در گفت و گوها ارسال مي شود تا پس از كسب نظر نهايي بار ديگر در نيويورك بر سر آن بحث شده و يا به تصويب برسد.
ويتالي چوركين، نماينده روسيه نيز روز گذشته به آسوشيتدپرس گفت ديدگاهها بسيار نزديك شده است. نماينده روسيه اشاره نكرد كه آيا نظر چهار كشور به نظر روسيه و چين نزديك شده و يا مسير برعكس طي شده است.
رئيس فرانسوي اين ماه در شوراي امنيت در متن خود درخواست كرده كه ايران به تعليق تن دهد. دولاسابلير خبر داد در متن مزبور نظر شش كشور تعبيه شده كه ايران تمامي فعاليت غني سازي و فعاليت هاي آزمايشگاهي و تحقيقاتي خود را به تعليق درآورد و به ايران يك ماه فرصت داده مي شود و اگر پس از طي اين مدت پاسخ مثبت دريافت نشد،  موضوع توسط اصل ۴۱ و بند هفتم منشور سازمان ملل پيگيري مي شود. جان بولتون اظهار اميدواري كرد كه پس از مذاكراتي كه امروز در پيش دارند، نتيجه نهايي اعلام شود.

وزير دفاع:
اسرائيل با تجاوز به ايران پشيمان مي شود
گروه سياسي- وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح تأكيد كرد: نيروهاي مسلح ما در اوج آمادگي قرار دارند و هرگونه تجاوز را به گونه اي پاسخ مي دهند كه دشمن از فكر تجاوز به ايران هم پشيمان شود.
به گزارش خبرنگار پارلماني همشهري مصطفي محمد نجار با اشاره به اين كه رژيم صهيونيستي همه موجوديت لبنان را نشانه گرفته است، ادامه داد: فرسايشي شدن جنگ يقينا به زيان رژيم صهيونيستي خواهد بود.وي مقاومت جانانه حزب الله در مقابل حملات رژيم صهيونيستي را باعث از كارافتادن ماشين جنگي اين رژيم دانست و گفت: مقاومت حزب الله لبنان افسانه شكست ناپذيري اسرائيل را شكست.
وزير دفاع در خصوص ادعاي رژيم صهيونيستي مبني بر دخالت ايران در لبنان، تصريح كرد: اين ادعاها جنگ رواني است و روش هاي نخ نمايي است كه راه به جايي نمي برد.

سياسي
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
دانش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |