پنجشنبه ۵ مرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۴۵ - Jul 27, 2006
انگيزه و روحيه در تمرينات تيم ملي فوتبال
روزهاي سرنوشت ساز در انتظار فوتبال ايران
تمرينات تيم ملي ديروز بعد از ظهر با كارهاي تاكتيكي پيگيري شد
عكس : مجتبي جانبخش
008505.jpg
حسن حيدري - در حالي كه فقط ۲۱ روز به دومين بازي تيم ملي ايران در چارچوب رقابت هاي مقدماتي جام ملتهاي آسيا با سوريه باقي مانده است، تمرينات تيم ملي با جديت بيشتري در دو نوبت صبح و عصر دنبال مي شود.
طي روزهاي آينده در صورت حضور ملي پوشان پرسپوليس در اردوي تيم ملي و لژيونرها شرايط حاكم بر اردو تغيير خواهد كرد و مربيان به ارزيابي دقيق تري از بازيكنان حاضر در اردوي تيم  خواهند رسيد. در هفته آينده نيز طبق گفته هاي قلعه نويي سرمربي تيم ملي تعدادي از بازيكنان دعوت شده از ليست خارج خواهند شد تا چهره نهايي تيم ملي كمي نمايانتر شود.
همچنين قرار است تيم ملي در اولين ديدار تداركاتي هفته آينده به مصاف يك تيم باشگاهي برود تا نقاط ضعف و قوت تيم ملي در بوته آزمايش قرار گيرد.
تمرينات تيم ملي در حال حاضر در نوبت صبح بيشتر به كارهاي بدنسازي اختصاص دارد و در نوبت بعد از ظهر كارهاي تاكتيكي دنبال مي شود. سرمربي تيم ملي روز گذشته آخرين ارزيابي هاي خود را از تيم  ملي بيان كرد.
امير قلعه نويي در اين باره گفت: تمامي ملي پوشان بسيار باانگيزه و با روحيه در تمرينات حاضر مي شوند كه اين موضوع اميدواري هاي زيادي براي ما به همراه داشته است.
وي همچنين به تاكتيك پذيري بازيكنان حاضر در اردوي تيم ملي اشاره كرد و گفت: بازيكنان در تمرينات تاكتيك هايي كه از سوي مربيان ارائه مي شود را به خوبي اجرا مي كنند. وي در پايان گفت: تمامي تلاش ما در روزهاي آينده نزديك كردن بازيكنان از نظر جسمي به شرايط مسابقه است تا با تمام قدرت مقابل سوريه قرار بگيريم.
وي با رد شايعه خداحافظي ميرزاپور گفت: غيبت  او به دليل آسيب ديدگي بوده و روز گذشته در تمرين بعدازظهر تيم ملي حاضر شد.
سوريه و شكست مقابل عراق
در حالي كه تيم ملي ايران با كادر جديد دوران آمادگي خود را سپري مي كند، تيم ملي سوريه در دومين ديدار خود مقابل عراق در ماه اخير با نتيجه دو بر يك شكست خورد. اين بازي در دمشق پايتخت سوريه برگزار شد و بيش از ۳۵هزار نفر اين بازي را از نزديك مشاهده كردند.
در اين ديدار عماد محمدرضا كه به تازگي به باشگاه استقلال تهران پيوسته است در دقيقه ۳۵ و صلاح خضير در دقيقه ۶۱ براي تيم ملي عراق گلزني كردند و تك گل سوريه توسط ماهرالسيد به ثمر رسيد. اين دومين بار است كه در اين ماه سوريه به مصاف عراق مي رود و مقابل اين تيم شكست مي خورد.تيم ملي سوريه تاكنون در رقابت هاي مقدماتي جام ملتهاي آسيا دو بار به ميدان رفته كه حاصل آن شكست دو بر يك مقابل كره جنوبي و پيروزي چهاربرصفر برابر تايوان است.

قهرمان وزنه برداري آسيا
هدفم شكستن ركوردهاي قهرمان المپيك است
008529.jpg
محمدرضا منصوريان - در مطالب ديروز از تولد ستاره ديگري در آسمان وزنه برداري ايران خبر داديم و برايتان نوشتيم كه با حضور وزنه برداران پرقدرتي نظير حسين رضازاده و سعيد علي حسيني و حالا هم رضا تيموري مدال هاي طلاي ايران در مسابقات مختلف جهاني و آسيايي حداقل تا المپيك ۲۰۰۸ پكن در سنگين وزن بيمه شده است و اين نعمت بزرگي است كه در حال حاضر نصيب ورزش وزنه برداري ما شده كه با برنامه ريزي صحيح و اصولي به راحتي مي توان آن را به انجام رساند.تيموري جوان ديروز بعد از كسب ۳ مدال طلاي آسيا در كره جنوبي حرف هاي جالبي بر زبان آورد. او گفت: هدف نهايي من شكستن ركوردهاي حسين توكلي قهرمان المپيك سيدني است و مي خواهم جانشين شايسته اي براي اين قهرمان بزرگ در دسته ۱۰۵ كيلوگرم باشم.او خواسته اي هم از سرمربي تيم ملي وزنه برداري، يوردان گئورگي ايوانف دارد و مي گويد: اميدوارم ايوانف و كادر فني به من اجازه حضور در مسابقات جهاني دومنيكن و بازي هاي آسيايي دوحه را بدهند. البته شايد بتوانم در رقابت هاي جهاني مدال بگيرم، اما در صورت حضور در دوحه از شانس فراواني براي قرار گرفتن بر روي سكوي قهرماني برخوردار هستم.

اعلام خطر از وضعيت بدني كشتي گيران تيم ملي
گروه ورزشي- رئيس كميته بدنسازي فدراسيون كشتي در تازه ترين اظهارات خود گفته است: با توجه به اين كه اردوهاي تيم ملي تقريباً دو ماه تعطيل بوده، در مجموع كشتي گيران حاضر در اردوي تيم ملي وضعيت بدني خوبي ندارند.
بهمن ميرزايي با اشاره به زمان باقي مانده تا شروع مسابقه هاي قهرماني جهان در چين مي افزايد: به هيچ وجه دو ماه، زمان كافي براي صددرصد  آماده كردن نفرات حاضر در اردو نيست؛ ضمن اين كه يك ماه ديگر هم گروهي از كشتي گيران بايد در تورنمنت زيكلوفسكي در لهستان شركت كنند.
وي اضافه كرد: با توجه به اين مشكل فكر مي كنم ما در مسابقه هاي جهاني كشتي كار سختي در پيش خواهيم داشت.

آخرين خبرها از تكواندوي نوجوانان جهان
ايران داوطلب ميزباني جام جهاني مردان شد
علي شاكري - ششمين دوره رقابت هاي تكواندوي نوجوانان جهان در سالن پرتوا شهر هوشي مينه ويتنام آغاز شد.تيم ايران در نخستين روز دو نماينده داشت كه رضا نادريان با۵پيروزي متوالي در وزن چهارم به فينال رسيدو در همين وزن در بخش بانوان مهين اسماعيل زاده مغلوب «خنگ چي» از چين شد. در حاشيه اين پيكارها تصميمات مهمي در مجمع عمومي W.T.F گرفته شد كه از آن جمله مي توان به داوطلبي ايران براي برگزاري جام جهاني مردان اشاره كرد. عضويت پولادگر در كميته فني از جمله تصميمات ديگر اين مجمع بود. همچنين پيرامون ميزباني ايران در برگزاري نخستين دوره مسابقات باشگاههاي آسيا هم پيشنهاد شد كه اين بازيها به دليل همزماني با فستيوال جهاني هال مادانگ با يك هفته تأخير از روز چهارم آبانماه سال جاري در تهران برگزار شود. انتخاب انگليس به عنوان ميزبان مسابقات انتخابي المپيك ۲۰۰۸ پكن و پذيرش ميزباني تركيه براي دور هفتم مسابقات نوجوانان از جمله ديگر نتايج اين مجمع بود.

تيم ملي واليبال نشسته شنبه به اردو مي رود
گروه ورزشي- نخستين اردوي تيم ملي واليبال نشسته ايران براي حضور در مسابقات آسيايي مالزي از روز شنبه هفتم لغايت چهاردهم ماه جاري در تهران تشكيل مي شود. بعد از نايب قهرماني ايران در مسابقات جهاني هلند در كادر مربيان قاسم نائيجي جانشين فريد صائبي در كنار هادي رضايي شد. براي اين اردو از بازيكنان زير دعوت به عمل آمده است. داود عليپوريان، صادق بيگدلي، محمد خالقي، رضا پيدايش (تهران)، سعد ابراهيمي، رمضان صالحي، مجيد لشگري (مازندران) جليل ايمري، اميد نظر، آرش خرمالي، احمد ايري (گلستان)، محمد حاج حسين نژاد خطيبي، هادي زاده حسينقلي (آذربايجان شرقي)، رضا نصاري زاده (خوزستان)، عيسي زيراهي (مركزي) و حسين فرزانه (قزوين)

برگزاري كارگاه آموزشي استعداديابي در فوتبال
گروه ورزشي- براي نخستين بار در تهران و به منظور استعداديابي در فوتبال، ۴۰نفر از مربيان ورزش مدارس مناطق ۱۹گانه تهران زير نظر مجيد جلالي در يك كارگاه آموزشي شركت كردند.
در اين كارگاه يك روزه كه توسط معاونت تربيت بدني و تندرستي وزارت آموزش و پرورش و مركز آموزش آكادمي صبح ديروز برگزار شد، مربيان ورزش مدارس به ويژه مربيان فوتبال باشگاه هاي دانش آموزي شركت داشتند .

اعلام تاريخ برگزاري مجمع فدراسيون فوتبال
گروه ورزشي ـ دبير فدراسيون فوتبال، زمان تشكيل مجمع عمومي براي انتخاب رئيس جديد اين فدراسيون را، يكشنبه هفتم آبان اعلام كرد.
«داريوش مصطفوي» ديروز با بيان اين مطلب گفت: در اين مجمع افزون بر رئيس فدراسيون فوتبال،  شماري از اعضاي اجرايي فدراسيون نيز معرفي خواهند شد.مصطفوي در ادامه اظهارداشت: در نامه اي به «سپ بلاتر» رئيس فدراسيون بين المللي فوتبال (فيفا) خواستار اعزام ناظري براي شركت در اين مجمع شدم كه با موافقت او روبه رو شد.

برگزاري سه رالي ويژه بانوان تا پايان سال
گروه ورزشي - مريم رضايي: معرفي نفرات برتر مسابقات رالي بانوان، برگزاري سه رالي ويژه بانوان تا پايان سال و نيز موافقت با اعزامهاي برون مرزي از اهم اخبار اتومبيل راني بانوان در هفته جاري بود. مريم تزري، گيتا افتخاري و زهره وطن خواه پس از طي ۴۰۰ كيلومتر به عنوان نفرات برتر مسابقات رالي بانوان اعلام شدند اين افراد از ميان ۱۰ نفر رالي بانوان در محل آمفي تئاتر دفتر امور مشترك فدراسيونها معرفي شدند و جوائزي به آنها اهدا شد.
مريم تزري به عنوان مقام اول حدود ۸ سال است كه در رالي بانوان و خانواده شركت مي كند. زهره وطن خواه نيز از سال ۸۱ نايب قهرمان رالي بانوان ايران نام گرفته است و گيتا افتخاري هم سابقه شش سال حضور در مسابقات رالي خانواده را با همسرش داراست.
به گفته نايب رئيس فدراسيون اتومبيل راني با استقبال از رالي اخير تا پايان سال سه رالي ويژه بانوان برگزار خواهد شد و موافقت با اعزام هاي برون مرزي نيز در اين راستا اعلام شد.

بدون حضور نمايندگان وزارت رفاه در جلسه هيأت مديره باشگاه استقلال
قريب با اكثريت  آرا ابقا شد
گروه ورزشي- محمدحسين قريب با اكثريت آرا بار ديگر به عنوان مديرعامل باشگاه استقلال ابقا شد.
اعضاي هيأت مديره اين باشگاه در نشست فوق العاده در محل سالن اجتماعات مجلس شوراي اسلامي قريب را با ۵ رأي در سمت خود ابقا كردند. در اين نشست اميدوار رضايي، آصفي، مصري،  قريب، زارع،  فتح الله   زاده و قلعه نويي حضور داشتند.
در هفته جاري شايعاتي مبني بر حضور منوچهر صالحي و فتح الله زاده به عنوان مديرعامل جديد استقلال مطرح شده بود.
در اين جلسه همچنين به درخواست قريب مقرر شد بهرام اميري مجددا در پست معاونت اجرايي مشغول به كار شود و با تصويب اعضا قرار شد كه يك تمرين دهنده خارجي به عنوان دستيار مرفاوي جذب شود.
در اين جلسه هيچ يك از نمايندگان وزارت رفاه در هيات مديره باشگاه استقلال حضور نداشتند.

رضا قرائي در جمع قوي ترين مردان جهان
گروه ورزشي- قوي ترين مردان جهان از روز شنبه هفته آينده رقابت هاي جام جهاني قوي ترين مردان را در شهر مسكو آغاز مي كنند.
به همين منظور رضا قرائي قوي ترين مرد حال حاضر كشورمان جهت حضور در اين مسابقه  ها امروز عازم اين شهر مي شود.
با توجه به آخرين موفقيت رضا قرائي در آخرين دوره گردهم آيي و مبارزه قوي ترين مردان در دوبي پيش بيني مي شود كه وي در پيكارهاي مسكو نيز در جمع ۶ مرد برتر جهان قرار گيرد.

خبرهاي خارجي فوتبال
سول كمپل در راه فيورنتينا
008508.jpg
مريم دري منش - پس از رأي دادگاه تجديدنظر مبني بر باقي ماندن باشگاه فيورنتينا در سري A، احتمال ماندن لوكاتوني مهاجم اين تيم و خريد بازيكنان بزرگ براي فصل آينده قوت گرفت.
از جمله اين بازيكنان مي توان از سول كمپل نام برد كه مذاكراتي با اين باشگاه داشته و احتمال پيوستنش به تيم شهر فلورانس بسيار زياد مي باشد.
تخفيف مجازات باشگاه هاي خاطي ايتاليا
دادگاه تجديد نظر باشگاه هاي لاتزيو و فيورنتينا را مورد عفو قرار داد و اين دو باشگاه مي توانند فصل آينده در سري A بازي كنند. البته لاتزيو با ۱۱ امتياز منفي و فيورنتينا با ۱۹ امتياز منفي. سقوط يوونتوس به سري B مجددا تاييد شد ولي با كمي تخفيف، اين تيم فصل آينده را با كسر ۱۷ امتياز به جاي ۳۰ امتياز آغاز خواهد كرد. باشگاه ميلان نيز به جاي ۱۵ امتياز با ۸ امتياز كسري در سري A حضور داشته و در سومين دور مسابقات مقدماتي براي رسيدن به ليگ قهرمانان اروپا شركت خواهد كرد. همچنين قهرماني يوونتوس در فصلهاي ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ نيز لغو، ولي قهرمانان جايگزين معرفي نشدند.
ادامه همكاري آدريانو با اينتر
008526.jpg
با وجود تلاشهاي فراوان باشگاه اينترميلان براي جذب ابراهيموويچ، لوكاتوني ويا ترزه گه، آدريانو مهاجم برزيلي اين تيم اعلام كرد:قصد ترك باشگاه را ندارد. مدير برنامه هاي وي گفت: آدريانو بدون هيچ مشكلي در اينتر مي ماند و موراتي، مالك باشگاه نيز از ماندن او استقبال مي كند.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
دانش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |