پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۵۱ - Aug 3, 2006
پليس مجازي
009660.jpg
009663.jpg
اين روزها و پس از همه گير شدن اينترنت يا همان تارنماي جهاني، اين ابرقدرت مجازي نيز براي خود قوانين و مقرراتي دست و پا كرده است. به عنوان نمونه اخيراً پليس ايتاليا با ابتكاري بسيار جالب با تأسيس اولين مركز پليس اينترنت در خاك اروپا، با متخلفين و سارقين برخورد قانوني مي كند.
پيشرفت پرشتاب و هر روزه بشر در گستره عظيم تارنماي جهاني و جولان و تصرف در فضاي مجازي باعث شده تا اين عرصه عظيم از گزند سوءاستفاده، تقلب وكلاه برداري در امان نباشد. در ايتاليا پليس ويژه اي در اين دنياي مجازي به گشت زني پرداخته و مجرمين و سارقين را مورد پيگرد قانوني قرار مي دهد. افسران اين مركز پليس، براي گشت زني در خيابان هاي رم هيچ وقت از اداره خود بيرون نمي آيند و در عوض مأموران پليس در بزرگراه ها و خيابان ها و كوچه پس كوچه هاي دنياي ديگري به گشت زني مي پردازند. گشت و گذار در دنياي اينترنت. در اين دنياي بي انتهاي اينترنتي اسلحه اي در كار نيست، دستبندي وجود ندارد و گلوله اي شليك نمي شود در عوض ماوس و كيبورد و مانيتور وجود دارد.
اين اولين ايستگاه پليس مجازي در خاك اروپاست كه به اين مقام نائل آمده است.
اين مركز پليس آنلاين در ايتاليا به شهروندان خود اين امكان را مي دهد كه در صورت احساس خطر، با آن مركز پليس ارتباط مستقيم برقرار كنند و از نظريات و كمك و راهنمايي هاي مأموران پليس آن مركز مطلع شده و استفاده كنند.
امروزه افزايش فروشگاه هاي اينترنتي و حراجي همچون ئي بي(ebey) آمار و ارقام كلاهبرداري و سوءاستفاده از كارت هاي اعتباري را به طور بسيار بي سابقه اي افزايش داده است.
مال باختگان، با حمايت اين مركز پليس مجازي، اين امكان را به دست آورده اند كه بلافاصله با تنظيم و ارائه شكوائيه اي، از اين مركز پليس مجازي بخواهند كه به شكايت آنها رسيدگي كند و با استفاده از آن ديگر مراكز پليس جنايي به پيگيري موضوع بپردازند.
از جمله ديگر وظايف اين مركز پليس مجازي، مبارزه با جرائم مربوط به پخش و سوءاستفاده از عكس هاي كودكان در زمينه هاي جنسي است و ديگر آنكه تشخيص هويت، پاسپورت و مهاجرت را مي توان به دامنه فعاليت  اين مركز مجازي افزود.
فرماندهي اين مركز مجازي پليس اينترنتي «ماريچيو ماسكوپينتو» است. وي در همين زمينه مي گويد: «اين نياز احساس مي شد چرا كه ما بايد مركز تماسي را بين دنياي حقيقي و مجازي خود ايجاد مي نموديم تا تضميني جهت امنيت و كار براي كاربران اينترنتي باشد و اين مهم توسط تيم ما به انجام رسيده است. تيم ما از مردان و زنان مسلط و متبحر به دانش رايانه تشكيل گرديده است كه شهروندان ما مي توانند به طور شبانه روزي از دانش  مأموران ما ياري بطلبند و ما اولين كساني هستيم كه در اروپا و در بين كشورهاي در حال توسعه اين تعريف جديد را به دامنه فعاليت پليسي الحاق نمود و اين مجموعه جديد مجازي را بنيان نهاده ايم. فقط با اشاره اي از سوي پليس ايستگاه مجازي، پليس ايستگاه هاي حقيقي دست به كار شده و ساعتي بعد مجرمين دستبند در دست در چنگال قانون قرار مي گيرند.»
آقاي ماسكوپينتو مي افزايد: «ما بيشتر از ۲۰۰ عنوان براي نامگذاري سازمان خود دريافت كرديم و حتي شايد جالب باشد بدانيد كه چندي پيش نيز گزارشي داشتيم كه سايتي شبيه سايت انستيتو اعتبارات ملي ايتاليا وجود داشت كه به محض دريافت اين خبر توانستيم در كمتر از يك ساعت و چهل دقيقه اين وب سايت را در كشور سوئد رهيابي و سپس آن را مسدود نماييم و از اين بابت بايد از همكارانم در كشور سوئد تشكر كنم و يك هشدار به خرابكاران تارنماي جهاني بدهم كه ما همواره و در همه زمان هاي شبانه روز بيداريم.»
مرتضي اسلام زاده

معرفي نرم افزار
دانلود كنيد!
ميثم كريمپور
Network Lookout Administrator1.9.4
در يك شبكه محلي كوچك و يا بزرگ، با خبر شدن از فعاليت هاي سيستم هاي تحت نظارت شما مي تواند بسيار برايتان مفيد باشد. و از همه جالب تر، اين خواهد بود كه شما بتوانيد مانيتور تمام سيستم هاي تحت نظر خود را به صورت زنده مشاهده كنيد، اما چگونه؟
اين نرم افزار كه محصولي از شركت EduIQ.com است، نرم افزاري مناسب و قدرتمند براي تحت نظر داشتن و مديريت سيستم هاي درون يك شبكه و يا حتي محيط اينترنت است. اين نرم افزار به شما امكان آن را مي دهد تا با مشاهده مانيتور سيستم ها، از فعاليت آنها آگاه شويد، كنترل موس و كيبورد آنها را در دست بگيريد و... .
براي چه فعاليت هايي اين نرم افزار مي تواند مفيد باشد؟
- براي تحت نظر گرفتن فعاليت هاي كودكان از طريق يك سيستم ديگر.
- براي مراقبت و نظارت دانش آموزان يك كلاس و اين كه در حال انجام چه كاري با سيستم هستند.
- براي نظارت فعاليت هايي كه كارمندان شما با سيستم هاي اداره انجام مي دهند.
- براي مديريت تمامي كامپيوترها تنها از يك مكان مشخص.
ويژگي هاي كليدي اين نرم افزار عبارتند از:
- نمايش تصاوير زنده از يك سيستم، سيستم هاي مختلف شبكه و يا اينترنت از راه دور.
- گرفتن كنترل سيستم از راه دور و همچنين كنترل موس و كيبورد آن سيستم توسط نرم افزار.
- نامگذاري «مشخص كردن سيستم ها و نمايش نامشان».
- قابليت تنظيم ساير تصاوير براي سرعت هاي پايين تر و همچنين قابليت زوم روي تصاوير.
- تواناييPassword Protected كردن سيستم تحت نظارت كه تنها شما بتوانيد به آنها دستيابي داشته باشيد.
و...
اين نرم افزار در سايت زير قابل دانلود است: www.networklookout.com
dwn/nladmin.exe
SurfNow
Professiona1 2.8./.1

در محيط اينترنت پس از هر گشت و گذاري در سايت ها، آدرس منحصر به فرد سيستم شما آشكار مي گردد و مي تواند راهي براي تبليغات شركت هاي سودجو و مزاحم و حتي ابزاري براي سرقت اطلاعات سيستم شما باشد!
اين نرم افزار قدرتمند هويت شما را در محيط اينترنت مخفي نگاه مي دارد. همچنين يك HTTpproxy Server به صورت Local است كه با اجراي آن روي سيستم علاوه بر افزايش سرعت اينترنت و دانلود، مخصوصاً زماني كه شما مشغول دانلود چندين فايل از يك سرور هستيد و با مشكل كمي سرعت سرور مواجه شده ايد، مي تواند به صورت كامل IPAddress شما را مخفي كند و شما را به عنوان كاربري ناشناس از كشوري كه Proxy آن را انتخاب مي كنيد، بشناساند.
ويژگي هاي كلي اين نرم افزار عبارتند از:
- جست و جوي صفحات وب و دانلود فايل بدون باقي گذاشتن هيچ ردپايي.
- گشت و گذار وب سايت هاي مختلف، در حالي كه آنها نمي توانند تشخيص دهند شما چه كسي و از چه كشوري هستيد.
- استخراج ليست پروكسي ها از تمامي موتورهاي جست وجو
- چك كردن ميزان ناشناس بودن و سرعت پروكسي مورد نظر شما.
- توانايي بلاك كردن IPAddressها و URLهاي مختلف.
- پاكسازي تمامي فعاليت هاي اينترنتي و آثارشان.
و... .
اين نرم افزار به نشاني زير قابل دانلود است:
www.loomsoft.com/
download/download.php?id=1
SwiftDisc Burning
Wizard v 1.95

يكي از نرم افزارهاي قدرتمند و جايگزين براي انواع رايت رويCD و DVD در محيط سيستم عامل است. اين محصول به شما امكان رايت هاي سنگين ۸.۵ مگابايت را روي DVDها مي دهد. همچنين اين نرم افزار داراي امكانات مفيدي نظير رايت CD و  DVD هاي Bootable، ساختVideo DVD، تبديل فرمت سي دي هاي صوتي به فرمت هاي رايج و بسياري ويژگي هاي ديگر است. از ديگر ويژگي هاي كليدي اين نرم افزار عبارتند از:
- كپي كردن مستقيم CD و  DVD
- دانلود اطلاعات مورد نياز سي دي ها از طريق اينترنت.
- رايت CD و  DVD به صورت WMA، MP3 و DATA.
- ساخت فايل ISO و ايميج از CD و  DVD و همچنين فايل هاي ايميج CD/DVD.
- پاك كردن CD/DVDهاي RW يا قابل رايت مجدد.
- محيط ساده كه حتي با Drag&Drop نيز قادر به انتقال اطلاعات خواهيد بود و... .
اين نرم افزار با مراجعه به نشاني زير قابل دانلود است:
www.swiftdisc.com/
swiftDisc196setup.exe
e-PDF Document Converter2.1
فرمت هاي متني گوناگون اين نرم افزار هر كدام در جاي خود از اهميت ويژه اي برخوردارند. بارها پيش آمده است كه شما قصد تبديل دو فرمت مختلف متني و يا فرمت هاي PDF، تصويري و... را به يكديگر داشته ايد، ولي به خاطر نداشتن امكان آن قادر به انجام آن نشده و يا راه ديگر را جز تبديل مستقيم برگزيديد. اين نرم افزار محصولي چند كاره براي تبديل انواع مختلف فرمت هاي مورد نياز متني و يا گرافيكي به يكديگر است. يكي از ويژگي هاي خوب اين نرم افزار، پشتيباني وسيع فرمت هاي رايج به يكديگر است. ما به بررسي كامل تر ويژگي هاي اين محصول مي پردازيم:
- ذخيره صفحات وب به عنوان فايل PDF، براي استفاده و رجوع راحت تر.
- توانايي جاسازي فونت ها، فشرده  سازي كيفيت و حجم تصاوير.
- مشخص كردن اندازه صفحاتي كه مي بايستي ذخيره شوند، توسط كاربر.
- محيط آسان نرم افزار و وارد كردن اطلاعات حتي با Drag&Drop.
- پشتيباني Batch Conversion براي تبديل همزمان تعداد بسياري فرمت به يكديگر.
- توانايي پسوردگذاري روي فرمت هاي PDF و مشخص كردن نام، تيتر و... براي فايل هاي متني.
- چند زبانه بودن محيط نرم افزار.
اين نرم افزار در نشاني زير قابل دانلود است:
www.e-Pdfconverter.com/document-converter/e-pdf-document-converter.exe

جنگ سرد فايده هايي هم داشته است
روش هاي جديد تشخيص هويت
009654.jpg
گروه علمي فرهنگي- مهدي صارمي فر: در جريان توفان كاترينا، دانشمندان روش هاي جديدي را براي تشخيص هويت قربانيان به كار بردند كه از عوارض جنگ سرد ناشي مي شد. در حقيقت، آزمايش هاي هسته اي انجام شده در دوران جنگ سرد آثاري از خود به جا گذاشته اند كه مي تواند به درد تعيين سن جنازه ها بخورد.
در دهه ۵۰ و۶۰ ميلادي تعداد زيادي آزمايش هسته اي توسط آمريكا، شوروي، فرانسه و انگلستان صورت گرفت. اين انفجارهاي هسته اي مواد راديواكتيو از خود در جو باقي گذاشتند. اين مواد در اكوسيستم زمين باقي ماندند و از راه هاي مختلف مثل جذب از طريق مواد غذايي مختلف يا تنفس، سر انجام در ميناي دندان آدم هاي سرتاسر جهان جا خوش كردند. به اين ترتيب مي توان زمان شكل گيري دندان را با دقت خوبي با استفاده از روش محاسبه نيم عمر اين مواد راديواكتيو تخمين زد.
اين روش را محققان مؤسسه كارولينسكاي استكهلم ابداع كرده اند و تا به حال پليس سوئد براي نخستين بار با استفاده از اين روش هويت ۶ نفر از قربانيان سوئدي سونامي سال گذشته در جنوب شرق آسيا را تعيين كرده و اين روش همچنين در تشخيص جنازه هاي به جا مانده از توفان كاترينا هم به كار رفت.
اوايل دهه ۱۹۵۰ ميلادي، زماني كه آمريكا و شوروي در راستاي رقابت هايشان در جنگ سرد، شروع به انجام آزمايش هاي هسته اي زيادي روي زمين و زير دريا كردند، در اثر اين آزمايش ها علاوه بر مواد راديو اكتيو ديگر، مقدار زيادي ايزوتوپ كربن۱۴ وارد جو شد. ايزوتوپ كربن،۱۴ ايزوتوپ راديو اكتيو كربن است و كربن ،۱۲ ايزوتوپ طبيعي آن. مقدار ايزوتوپ كربن۱۴ در حالت طبيعي، تقريبا ثابت و بسيار كم است، اما آزمايش هاي هسته اي، اين ميزان را ناگهان تا حدود ۲ برابر زياد كردند. كربن ،۱۴ مثل كربن معمولي (كربن ۱۲) در واكنش هاي طبيعي جو شركت مي كند، به دي اكسيدكربن تبديل مي شود، در جريان فتوسنتز جذب گياهان مي شود و در نهايت وقتي ما گياهان را مي خوريم به صورت بخشي از بافت سلولي بدن ما در مي آيد. وجود اين ايزوتوپ كربن در بدن، به علت غلظت فوق العاده كمش، اصلا خطرناك نيست، اما با استفاده از خواص راديواكتيو، مي شود ردش را گرفت و تغييراتش را تعقيب كرد.
از زمان امضاي پيمان منع آزمايش هاي هسته اي در سال ،۱۹۶۳ كه فقط انجام آزمايش هاي زيرزميني را مجاز مي دانست، غلظت كربن ۱۴در جو، با آهنگ مشخصي رو به كاهش گذاشت.
چون ميناي دندان بعد از يك سن خاص، ديگر جايگزين نمي شود، كربن موجود در مينا، مي تواند معيار خوبي براي تعيين زمان ساخته شدنش باشد. مثلا، مقدار كربن ۱۴ موجود در ميناي دندان يك شخص ميان سال كه بافت دندانش در دهه ۶۰ ميلادي شكل گرفته، بيشتر از يك نوجوان است. اين تفاوت را با دانستن آهنگ كاهش غلظت و همين طور فروپاشي كربن ،۱۴ مي توان حساب كرد و با استفاده از آن سن يك نمونه دندان را با خطاي
۶/۱سال به دست آورد. خطاي ديگر روش هاي موجود، مثل بررسي بقاياي استخواني، بين ۵ تا۱۰ سال است.
علاوه بر اين، اين روش ها فقط سن جنازه در زمان مرگ را تعيين مي كنند در حالي كه كربن سنجي، تاريخ تولد واقعي جنازه را به دست مي دهد. يك تخمين به نسبت دقيق از زمان تولد جسد، مي تواند در تعيين هويت قربانيان فجايعي مثل سونامي آسيا يا نسل كشي يوگسلاوي سابق، بسيار مفيد باشد. چون مثلا روش دي ان آ سنجي، به تحليل و بررسي مفصل نمونه هايي از بافت هاي سلولي احتياج دارد كه خيلي از آنها ممكن است ديگر وجود نداشته باشند.
تشخيص اجساد غرق شدگان كاترينا به خاطر آسيب هاي ناشي از آب، كار دشواري بود و سيلاب هم بسياري از اسناد و مدارك سنتي تعيين هويت ـ مثل الگوي دندان ها ـ را از بين برده بود. به اين ترتيب اين روش به كمك اف بي آي آمد تا قربانيان توفان كاترينا شناسايي شوند.
هر چه از زمان انجام آزمايش هاي هسته اي مي گذرد، مقدار كربن ۱۴ جو به تدريج كمتر مي شود و در نهايت وقتي به ميزان طبيعي و ثابتش برگردد اين روش ديگر كاربردي نخواهد داشت. اما تا آن موقع چندين دهه فرصت باقي است.
منبع: نيچر

ارزيابي داده هاي «استارداست»
009657.jpg
ندا اسدي
فضاپيماي استارداست كه قطعاتي از ستاره دنباله دار وايلد۲ را به همراه داشت، چندي پيش با موفقيت به زمين بازگشت. دانشمندان هم اكنون در حال بررسي روي قطعات اين ستاره دنباله دار هستند. مطلبي كه در پي مي آيد به همين مناسبت تهيه شده است.
***
اسكات سندفورد از پروژه استارداست در سخنراني  اش ژلي را معرفي كرد كه ذرات فضايي را به خود جذب مي كند. اين ژل ذراتي از ستاره دنباله دار وايلد۲ را گردآوري كرده است و دانشمندان براي اولين بار پس از برنامه آپولو در ۳۰ سال پيش، توانستند ذراتي از كيهان را جمع آوري كرده و به زمين بياورند.
اين ذرات طي يك سفر هفت ساله ۵ ميليارد كيلومتري به دست آمده اند. اين پروژه موفقيت آميز بود و در سپيده دم روز موعود كپسولي كه نمونه ها را با خود حمل مي كرد از ميان دو سيستم توفاني عظيم گذشت و چترش را در باند فرود داگوي ارتش آمريكا در صحراي يوتا گشود.
اسكات سندفورد، متخصص اختر فيزيك كه شاهد اين واقعه بود، گفت: «آنچه من از بالاي شانه ام، از ميان پنجره هليكوپتر مي ديدم، بازگشت زيباي يك شهاب سنگ روشن بود.»
دكتر سندفورد، تنها عضو تيم علمي ناسا بود كه در استرداد كپسول شركت داشت. قبل، حين و پس از عمليات، او به اعضاي ديگر تيم ايميل مي فرستاد و تمام جزئيات و فرآيند، پيش بيني ها و نتايج آن را توضيح مي داد. روزنامه نگاران و افراد ديگر نيز اين پيامها را مي ديدند.
ولي موفقيت اين مأموريت ۲۱۲ ميليون دلاري به بازگشت نمونه كپسول «استارداست» از سطح نمكي يوتا بستگي داشت.
شاهدان خيلي استرس داشتند چون يادآور پروژه مشابه ناسا به نام «جنسيس» بود كه در سال ۲۰۰۴ در حالي كه چترش باز نشد، به همين ناحيه برخورد كرد و در هم شكست.
دانشمندان مي گويند كه اين ذرات جمع آوري شده، بيانگر چگونگي به وجود آمدن منظومه شمسي در ۵/۴ ميليارد سال پيش و يك كتاب تاريخ از منشأ پيدايش سيارات است.
مدتها است كه دانشمندان روي موضوع تهي شدن ستاره هاي دنباله دار از گازها، از طريق تبخير يخهاي سطح آن با نزديك شدن به خورشيد، مطالعه مي كنند. دانشمندان در تعدادي از مأموريت هاي نه چندان دور درباره ذرات ستاره هاي دنباله دار به نتايجي رسيده بودند، ولي پروژه «استارداست» با استفاده از ميكروسكوپ هايي كه به بزرگي يك اتاق هستند و شتاب دهنده هاي ذرات با يك مايل برد، امكان مطالعات بيشتري را براي آنان فراهم كرد.
دونالد برونلي پروفسور نجوم در دانشگاه واشنگتن و مسئول تحقيقاتي اين پروژه مي گويد:
«ستاره هاي دنباله دار مانند كتابخانه هايي هستند كه اطلاعاتي راجع به چگونگي به وجود آمدن سياره ما را در ذرات بسيار ريز نگهداري مي كنند.»
سفينه هاي جمع آوري كننده اين ذرات با مشكلات بسيار بزرگي مواجه مي شوند، زيرا موادي كه پس از انفجار ستارگان شكل مي گيرد، چندين برابر عظيم تر از تكه هاي منفجر شده خورشيد است.
عناصر شيميايي سنگين تر از هيدروژن و هليوم وارد فضا مي شوند و در فضاي بين ستاره اي قرار مي گيرند. در آنجا اين عناصر به شكل ابرهاي انبوه از گاز و گرد و غبار جمع  مي شوند كه ستارگان و سيارات جديدي به وجود مي آورند.
هدف، مقايسه تركيبات وابسته به ذرات ستارگان جديد با ذرات ستاره دنباله دار «وايلد۲» و آنچه قبلاً توسط موشك هاي برد بالا از فضا جمع آوري شده بود، است. از اطلاعات حاصله مي توان متوجه شد كه منظومه شمسي و خورشيد و سياره ها چه طور به وجود آمدند.
اندرو وست پال، دستيار رئيس انجمن علوم فضايي در دانشگاه كاليفرنيا در بركلي، مي نويسد: «احتمالاً نمونه ذرات و گرد و غباري كه از فضاي بين ستاره اي جمع آوري مي شود، در مقايسه با ذرات ستاره دنباله دار، بسيار خرد و كوچك باشد. انتظار مي رود بر سطح جلوي جمع آوري كننده، هزاران دسته از ذرات و گرد و غبار ستاره دنباله دار جذب شود كه روي هم رفته با در نظر گرفتن همه سطوح آن بيشتر از يك ميليون ذره باشد كه بسياري از آنها بدون ميكروسكوپ هم ديده مي شوند.»
او و گروهش در حال تهيه ليست از داوطلبان شركت در اين پروژه هستند كه تاكنون ۰۰۰/۲۰ نفر پيشاپيش ثبت نام كرده اند.
صفحه دانش روزهاي
دوشنبه و پنج شنبه منتشر مي شود
تلفن تماس با گروه علمي فرهنگي:
۲۲۰۴۹۵۰۹


همايش ها
همايش توسعه و پيشرفت خطوط هوايي
۱- تاريخ برگزاري: ۲۹ آگوست تا ۲ سپتامبر ۲۰۰۶
۲- مكان برگزاري: سنگاپور/ سنگاپور
۳- پست الكترونيكي:
jh@centreforaviation.com
۴- صفحه الكترونيكي:
http://www.centreforaviation.com
aviation/conferences/upcoming
Airport-Development-2006/
۵- نيم نگاه:توسعه خطوط هوايي و مهمتر از آن ارتقاي كيفيت خطوط هوايي نه تنها ضرورتي مهم براي حفظ جان هزاران نفر است، بلكه باعث رونق اقتصادي كشورها و توسعه صنعت گردشگري نيز مي شود. در اين همايش استادان و پژوهشگران كشورهاي مختلف حضور دارند تا در اين نشست چهار روزه به بررسي وضعيت خطوط هوايي - از جهت كمي و كيفي- كشورهاي آسيا به ويژه كشورهايي چون هند، چين، ايران و... كه قطب گردشگري- اقتصادي منطقه محسوب مي شوند، بپردازند. از محورهاي اصلي اين گردهمايي مي توان به نيازهاي مالي خطوط هوايي، برنامه ريزي براي ارتقاي كمي و كيفي خطوط هوايي با هدف جلب رضايت مشتريان داخلي و جذب گردشگران، بررسي و شناسايي نيازها و اختصاص بودجه براي برنامه هاي بلندمدت، سرمايه گذاري در بخش گردشگري و جذب گردشگران، سرمايه گذاري در بخش خطوط هوايي به منظور توسعه كمي و كيفي، بررسي نتايج مطالعات موردي درباره توسعه كمي و كيفي خطوط هوايي و جذب گردشگر، بررسي تجربه هاي موفق چين و هند در بخش سرمايه گذاري، بازاريابي و فروش صنايع دستي چين، جذب گردشگر با اجراي برنامه هاي بلندمدت و كوتاه مدت، برنامه هاي كوتاه مدت و بلندمدت چين، هند، مالزي، تايلند و... جهت جذب گردشگر و ارائه خدمات برتر به گردشگران و... اشاره كرد. همايش داراي هفت كارگاه آموزشي شامل بررسي نحوه گسترش تجارت و بازاريابي صحيح محصولات چيني، بازاريابي و فروش توليداتي چون صنايع دستي هند، اروپاي شرقي و فروش و بازاريابي صنايع دستي، نحوه راه اندازي خطوط هوايي ارزان با كيفيت بالا، سنجش نحوه عملكرد آژانس ها و خطوط هوايي در ارائه خدمات و جلب رضايت مشتريان سنجش ANS است.
اولين همايش بين المللي مديريت فروش
۱- تاريخ برگزاري: ۵-۴ سپتامبر ۲۰۰۶
۲- مكان برگزاري: ايران/ تهران
۳- پست الكترونيكي:
info@irmmc.com
۴- صفحه الكترونيكي:
http://www.irmmc.com
۵- نيم نگاه: همايش با هدف بحث و تبادل نظر درباره فروش استراتژيك و استراتژي (سياست) فروش و بازاريابي، تجارت و فروش و بازاريابي صنعتي، خدمات بازاريابي و فروش، فروش و بازاريابي بين المللي و مديريت صادرات، پژوهش هاي انجام شده در زمينه فروش و بازاريابي به توليدات جديد و پديده هاي جديد در صنعت فروش و بازاريابي، مديريت فروش و شيوه هاي جديد تبادل كالا ميان كشورها، نيازهاي مصرف كننده، مديريت برقراري ارتباط با مصرف كننده، مديريت توليدات جديد، شاخص ها و نيازهاي جديد اجتماعي در بازاريابي و فروش و آسيب شناسي بازاريابي و فروش در ايران برگزار مي شود.
همايش و نمايشگاه بين المللي خدمات و بازرگاني و تجارت
۱- تاريخ برگزاري: ۶-۴ اكتبر ۲۰۰۶
۲- مكان برگزاري: هند/ دهلي نو
۳- آخرين مهلت ارسال مقاله: ۱۵ سپتامبر ۲۰۰۶
۴- صفحه الكترونيكي:
info@servinexpo.com
softace@speclranet.com
۵- نيم نگاه:  همايش و نمايشگاه خدمات و بازرگاني و تجارت در ۵ محور اصلي شامل: تحصيل در زمينه تجارت و بازرگاني و خدمات، علوم زيستي و حفظ سلامت اجتماعي، بررسي پژوهش هاي انجام شده در زمينه ارائه خدمات و بازرگاني و تجارت، گردشگري و صنعت حمل و نقل و راهكارهاي حل مشكلات در زمينه ارائه خدمات برگزار مي شود. همايش با نمايشگاهي از دستاوردهاي كشورهاي شركت كننده در همايش به ويژه كشور هند در زمينه صنعت گردشگري و ساير محورهاي اصلي بحث در همايش همراه است.
همايش بين المللي گرافيك تصويرسازي و طراحي GVIP 06
۱- تاريخ برگزاري: ۱۹ دسامبر
۲- مكان برگزاري: مصر/ قاهره
۳- پست الكترونيكي:
editot@icgst.com
۴- صفحه الكترونيكي:
http://www.icgst.com
con06/gvip06/dates.html
۵- نيم نگاه: همايش گرافيك و تصويرسازي مصر با هدف بحث و بررسي درباره تجزيه و تحليل تصاوير و آموزش گرافيك و تصويرسازي مدرن، فضاسازي و كاربرد آن در طراحي و تصويرسازي، طراحي سه بعدي d ۳ و مدل سازي ويژه، محاسبات رياضي در تصويرسازي، تجزيه و تحليل تصويرسازي و گرافيك از نگاه رياضي، اطلاعات نموداري و استفاده از نمودارها و الگوهاي گرافيكي، تصويرسازي و صداگذاري استريو، نوآوري ها در طراحي، گرافيك و تصويرسازي، آشنايي با تصويرسازي روي اسلايد و نوار ويديويي، استفاده از دستگاه هاي ديجيتال براي طراحي مدل هاي سه بعدي، آشنايي با تصويرسازي قديمي و مقايسه آن با پيشرفت هاي امروز، طراحي و نرم افزارهاي مورد نياز براي طراحي و تصويرسازي، اشعه مادون قرمز، ليزر و... و كاربرد آنها در طراحي و تصويرسازي، آشنايي با طراحي سايت هاي اينترنتي به صورت سه بعدي، از بين بردن مشكلات موجود در طراحي و تصويرسازي جهت دستيابي به كيفيت مطلوب، بررسي تصاوير از ديدگاه هندسي، رنگ آميزي تصاوير و تاثير آن بر كيفيت كار، تصويرسازي چهره در نقاشي متحرك، آشنايي با زمان بندي و نحوه كار با نرم افزارهاي جديد در نقاشي متحرك، برنامه ريزي جهت آموزش نقاشي متحرك و ارتقاي كيفيت اين علم، صداگذاري در نقاشي متحرك، عكس برداري سه بعدي و بسياري موضوع هاي ديگر برگزار مي شود.
مهتاب خسروشاهي

دانش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |