پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۵۱ - Aug 3, 2006
پيام مقام معظم رهبري به جهان اسلام:
حزب الله، امروز خط مقدم دفاع از امت اسلامي است
گروه سياسي- حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلا ب اسلا مي در پيام مهمي خطاب به جهان اسلا م با محكوم كردن شديد فاجعه قانا، سكوت و بي اعتنايي سازمان ملل و سازمانهاي مدعي حقوق بشر در قبال جنايات رژيم صهيونيستي در لبنان تاكيد كردند: امروز حزب الله خط مقدم دفاع از امت اسلامي و همه ملتهاي منطقه است.
متن پيام ولي امر مسلمين به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
فاجعه سهمگين قانا دلهاي ما را لبريز از درد و اندوه كرده و ما و ديگر ملتهاي مسلمان و همه آزادگان جهان را سوگوار و خشمگين ساخته است.
آن كودكان معصوم، آن تن هاي ضعيف و رنجور، آن دلهاي وحشت زده و كوچك به چه گناهي كشته شدند، دل آتش گرفته مادران و پدران آنان چرا بايد به دست صهيونيست هاي خونخوار و حاميان مست و مغرور آمريكايي اين چنين كباب مي شد، بيست روز بمباران بي وقفه لبنان، بيست روز جنايت در حجم انبوه، ويران سازي يك كشور و قتل عام غيرنظاميان در آن و فاجعه اي همچون كشتار قانا از كدام پشتوانه منطق و استدلا ل برخوردار است كه دنياي مدعي تمدن و سازمان ملل و دولتها و سازمانهاي مدعي حقوق بشر اين گونه در برابر آن خونسرد و بي تفاوتند.
دنياي اسلا م تا كي بايد وجود سراپا فتنه و شر رژيم صهيونيستي را تحمل كند، دولتهاي اسلا مي تا كي بايد دست آمريكاي جنگ افروز و مستكبر را در اين منطقه حساس باز بگذارند.
آنچه در لبنان اتفاق افتاد، حقوق بشر آمريكايي را براي همه معنا كرد و خاورميانه اي را كه دولت آمريكا در پي آن است نشان داد.امروز براي همه روشن شده است كه تهاجم به لبنان نقشه اي از پيش طراحي شده و اقدامي آمريكايي، صهيونيستي به عنوان گامي اساسي در راه تسلط بر خاورميانه و جهان اسلا م بوده است.
بوش و همكاران آمريكايي وي به همان اندازه در فجايع لبنان گنه كارند كه سران خبيث و روسياه رژيم صهيونيستي و سكوت سازمان ملل و بيشتر دولتهاي غربي و حمايت برخي از دولتها همچون دولت بدسابقه و بدنام انگليس آنان را نيز به اندازه هاي مختلف در قضاوت امروز و فرداي بشريت و در مواخذه و عقوبت عظيم الهي مسئول و شريك جرم مي سازد.
امروز ملتهاي مسلمان بيش از هميشه از آمريكا متنفر و بر آن خشمگينند.
دولتهاي آنان نيز حتي آنها كه ملا حظات سياسي موجب محدوديت آنها است، از اين همه تعدي وقاحت آميز و مستكبرانه بيزار و بر آن معترضند.
رژيم آمريكا با حمايتش از جنايتها و جنايتكاران صهيونيست و با تجاوز آشكارش به حقوق ملتهاي مسلمان بايد منتظر سيلي سخت و مشت كوبنده امت اسلا مي باشد.
ايستادگي ملت لبنان و مجاهدت قهرمانانه حزب الله و اقتدار برخاسته از ايمان و صبر و توكل آنان نماد ديگري از بيداري دنياي اسلا مي و عزم راسخ آن در برابر دشمني ها و كين توزي ها است.مشت پولا دين جوانان مؤمن و شجاع و مظلوم لبناني اكنون بر چهره زشت متجاوزان فرود آمده و شيشه غرور مستانه آنان را شكسته است.
سياست راهبردي آمريكا ايجاد ناامني و بحران و جنگ در اين منطقه است.بدانند كه هرچه ناامني را گسترش دهند ملتها را بر خود خشمگين تر و دنيا را براي خود ناامن تر خواهند كرد.
رفتار و خوي تجاوزگرانه آمريكا و اسرائيل، روح مقاومت را بيش از پيش در دنياي اسلا م زنده خواهد كرد و ارزش جهاد را براي آنان نمايان تر خواهد ساخت.
دنياي اسلا م و جوانان مسلمان در همه كشورهاي اسلا مي بدانند كه راه مقابله با گرك وحشي صهيونيزم و تجاوزگري شيطان بزرگ جز مقاومت فداكارانه نيست.تسليم و انقياد در برابر دولتمردان ماجراجو و فتنه گر آمريكا بر طمع و جسارت آنان مي افزايد و كار را بر ملتها سخت تر مي كند.
اگر لبنان تسليم تجاوز اسرائيل و آمريكا مي شد و اگر جوانان مجاهد حزب الله و مردم مظلوم جنوب رنج اين دفاع مقدس را به جان نمي خريدند، محنتي بلندمدت و ذلتي روزافزون همه ملت لبنان را تهديد مي كرد و ادامه اين روند تهاجمي تمام اين منطقه را در بر مي گرفت.امروز حزب الله خط مقدم دفاع از امت اسلا مي و همه ملتهاي اين منطقه است.
براي دشمن صهيونيستي دين و آئين و مسجد و كليسا و شيعه و سني فرق نمي كند، رژيمي است نژادپرست و متجاوز و سفاك، اگر مانعي در راه خود نبيند، از هيچ جنايتي به هر گروه و هر ملت روگردان نيست.
ملتهاي منطقه و فرقه هاي اسلا مي و پيروان دين هاي مختلف در لبنان و در همه كشورهاي اسلا مي بايد دست اتحاد به يكديگر دهند و نگذارند، تفرقه آنان موجب قوت دشمن شود.ايران اسلا مي مقاومت در برابر زورگويي ها و تجاوزگري هاي آمريكا و شرارت هاي رژيم صهيونيستي را وظيفه خود مي داند و در كنار همه ملتهاي مظلوم به ويژه مردم عزيز لبنان و ملت مبارز فلسطين خواهد ايستاد.
آمريكا كه با حمايت صريح خود از كشتار غيرنظاميان لبناني و مخالفت صريح با آتش بس در لبنان و كمك تسليحاتي مالي و سياسي به متجاوزان صهيونيست عملاً مجرم صحنه اين فجايع بزرگ است، اكنون درصدد آن است كه با تحميل شرايط خود بر ملت و دولت لبنان ظلمي مضاعف را بر آنان وارد آورد.بي شك آن ملت مقاوم و آن مجاهدان شجاع زير بار چنين ظلمي نخواهند رفت و جز بر اساس مصالح خود تصميمي نخواهند گرفت.
اينجانب مصائب وارد آمده بر ملت لبنان به ويژه فاجعه بزرگ قانا را به آن ملت عزيز و به مجاهدان نستوه و به برجستگان و مسئولا ن سياسي آن كشور تسليت مي گويم و همدردي ملت بزرگ ايران را با آنان اعلا م مي كنم.
سلا م بر ملت لبنان، سلا م بر حزب الله پيروز و سلا م بر رهبر دلا ور و مؤمن عربي سيد حسن نصرالله.
قال الله تعالي: فاصبر ان وعدالله حق و لايستخفنك الذين لايوقنون.
سيد علي خامنه اي -دهم مرداد ۱۳۸۵

رئيس جمهوري:
ملت ايران با شانتاژ تبليغاتي از حق خود منصرف نمي شود
009879.jpg
گروه سياسي - رئيس جمهوري با اشاره به ارايه بسته پيشنهادي از سوي غرب گفت: ما گفتيم بررسي مي كنيم و پاسخ مي دهيم، اما حوادث لبنان باعث شد با دقت بيشتري بررسي كنيم.
محمود احمدي نژاد در هفدهمين سفر استاني خود در جمع مردم شيروان با اشاره به قطعنامه اخير شوراي امنيت تصريح كرد: كساني كه فكر مي كنند با شانتاژ تبليغاتي ملت ايران را از اين حق منصرف مي كنند، اشتباه مي كنند.
وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به جنايات اسرائيل و حمايت غرب تاكيد كرد: صهيونيست ها آماده مي شوند تا جنايات بزرگتري انجام دهند. بايد در صحنه باشيم و محكوم كنيم تا توطئه ها خنثي شود.
رئيس جمهوري عدالت را توزيع امكانات براي همه و دادن فرصت براي شكوفايي همه استعدادها دانست.
براي حضور در نشست اضطراري سازمان كنفرانس اسلامي
احمدي نژاد به مالزي رفت
گروه سياسي - رئيس جمهوري پس از پايان هفدهمين جلسه استاني هيات دولت در خراسان شمالي، عازم كشور مالزي شد.
براساس خبري كه رويترز آن را به نقل از يك عضو هيات ايراني كه نامي از وي نبرد نوشت: رئيس جمهور ايران به مالزي سفر مي كند و امروز در مالزي خواهد بود.
به گزارش ايسنا مقامات مالزي هم اعلام كردند كه امروز رئيس جمهور ايران در نشست اضطراري سازمان كنفرانس اسلامي در مالزي حضور پيدا مي كند.

محمود احمدي نژاد در ادامه سفر به استان خراسان شمالي در جمع ايثارگران اين استان بااشاره به تحولات لبنان گفت: صحنه لبنان كانون تحولات آينده است و سرنوشت آينده همه در آنجا رقم خواهد خورد.
رئيس جمهوري با بيان اين كه تقابل دو جبهه حزب الله و جبهه جهاني استكبار در اين جنگ آشكار شده است، افزود: حوادث لبنان باعث ايجاد جهش در حركت بشريت به سمت جامعه موعود جهاني است و صحنه لبنان امروز نقطه كمال و منتهاي تمدن غرب و شعارهايي مثل حقوق بشر و دموكراسي است.
احمدي نژاد در اين ديدار ريشه بسياري از مفاسد اجتماعي و اقتصادي را دوري از فرهنگ شهادت طلبي دانست و تصريح كرد: همه نظام، موجوديت، اقتدار و شخصيتش را مديون ايثارگران و خانواده هاي آنان است.
حزب الله بشريت را به شعف آورده است
رئيس جمهوري در جمع منتخبان استان خراسان شمالي تاكيد كرد: امروز حزب الله بشريت را به شعف آورده است زيرا حزب الله تربيت شده مكتب پيامبر اسلام است.احمدي نژاد با اشاره به اين كه جنايت صهيونيست ها به نابودي آنها منجر خواهد شد تأكيد كرد: پيامد مهم جنايت اخير رژيم صهيونيستي ازبين رفتن هيبت كاذب نظامي اين رژيم جعلي بود.
رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي همچنين در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به موفقيت جوانان كشور در دستيابي به فناوري هسته اي در ۴-۵ سال تأكيد كرد غربي ها از همين ناراحت هستند چون ما ديگر به آنها وابسته نيستيم.
وي با يادآوري اينكه ماموريت ما سازندگي فرهنگي و علمي كشور است از استاندار خراسان شمالي خواست گروه هاي مشورتي نخبگان استان را تشكيل دهد.
طرح خاورميانه بزرگ آمريكا شكست خورد
رئيس جمهوري با حضور در اجتماع مردم اسفراين تصريح كرد: آمريكا در پيگيري طرح خاورميانه بزرگ در منطقه شكست خورده است و نمي تواند جغرافياي منطقه را در راستاي تأمين منافع نظام سلطه تغيير دهد.
وي با ابراز تنفر شديد از جنايات رژيم صهيونيستي در لبنان گفت: اين رژيم كه مجسمه شيطان است، هيچ حد و مرزي در جنايات نمي  شناسد و به همراه اربابان خود در منطقه درنده خويي مي كند.
احمدي نژاد در ادامه با تقبيح حركت شوراي امنيت در ممانعت از آتش بس در لبنان گفت: شوراي امنيت با اين اقدام اعتبار و حيثيت خود را به كلي از دست داد.
مهمترين اصل در سازندگي عدالت است
رئيس جمهوري در جمع پرشور مردم جاجرم ماموريت بزرگ ملت ايران را ساختن ايران عزيز دانست و گفت: مهمترين اصل در سازندگي ايران اسلامي عدالت است و ما بايد در اين راه بتوانيم امكانات را به صورت عادلانه تقسيم كنيم.
رئيس شوراي عالي اقتصاد همچنين با اشاره به سياست دولت براي تقسيم تسهيلات ارزان قيمت بانكي در شهرستان هاي مختلف تصريح كرد: سهم شهرستان گرمه و جارم از اين تسهيلات براي امسال ۳۰ ميليارد تومان است كه باتوجه به استعدادهاي فراوان جوانان اين شهرستان اين مقدار ناچيز است و بايد افزايش يابد.
محمود احمدي نژاد در جمع مردم مانه و سملقان به پيشرفت هاي علمي كشورمان اشاره و گفت: آنها كه در خانه هاي خفاشي نشسته اند و مي خواهند از پيشرفت  ملت ايران جلوگيري كنند، بدانند كه نمي توانند جلوي پيشرفت ملت ما را بگيرند.
وي افزود: ما يك خانواده بزرگ و ملت بزرگ، خداپرست و عدالتخواه هستيم و يك روح جمعي واحد داريم.
ما ملت ايرانيم و بايد ايران را شايسته شأن و نام ايراني بسازيم. رئيس جمهوري همچنين در جمع مردم فاروج با اشاره به شعار آزادي و دموكراسي جهان غرب اظهارداشت: نهايت آزادي اينها را مي توانيد در لبنان ببينيد. حقوق بشر و دموكراسي اينها در رفتار رژيم صهيونيستي متجلي است كه مي كشد و به هيچ دستوري هم براي آتش بس عمل نمي كند.
وي در بخش پاياني سخنان خود بر ساخت ايران بر مبناي عدالت و تلاش دولت تا زدودن محروميت از چهره تمام مناطق سرزمين مان تاكيد كرد. احمدي نژاد در پايان سفر حود به خراسان شمالي در گفتگو با خبرنگاران به جلسه روز گدشته كابينه در بجنورد و تصويب بيش از ۵۰ مصوبه در زمينه هاي گوناگون مربوط به اين استان خبر داد.

گفت وگوي همشهري با يوشكا فيشر
009876.jpg
گروه سياسي- وزير خارجه سابق آلمان كه براي ديدار چند روزه به تهران آمده روز گذشته در گفتگويي اختصاصي با همشهري به پرسش هايي درباره دور نخست مذاكرات هسته اي ايران و سه كشور اروپايي و وضعيت فعلي پرونده هسته اي پاسخ داد.
يوشكا فيشر در ابتدا تصريح كرد كه در آن زمان سه كشور اروپايي انگليس و فرانسه و آلمان هيچ گاه حق مسلم ايران را نقض نكرده و در همان نخستين نامه اي كه به ايران نوشتند كه منجر به مذاكرات اكتبر ۲۰۰۳ در سعدآباد شد، دستيابي ايران به فناوري صلح آميز هسته اي را به رسميت شناختند اما چند عامل در آن زمان انگيزه  اصلي سه كشور اروپايي براي كنترل پرونده بود.
نخست غني سازي اورانيوم كه پروژه اي حساس است و مي تواند غني سازي از ۵/۳ تا ۹۰ درصد را انجام دهد و دوم تأسيسات آب سنگين هسته اي ايران كه قرار است تا ۲۰۰۹ ميلادي به فعاليت رسيده و قابليت توليد ۹كيلوگرم پلاتونيوم در سال را دارد. فيشر تأكيد كرد كه در هيچ مرحله اي حق ايران مورد پرسش و يا نقض قرار نگرفته اما مهم اعتمادسازي و پاسخ دادن به پرسش هاي جدي بود.
فيشر درباره بسته پيشنهادي اول اروپا به ايران گفت: تفاوت آن با بسته پيشنهادي ۱+۵ دو بند است و اين كه فناوري  نوين آب سبك ، تمام شرايط تحقيق و پژوهش نيز به ايران واگذار شده است. آنچه وي مورد تأكيد قرار مي دهد پذيرفتن حق مسلم ايران توسط آمريكايي ها است كه آن زمان سه كشور اروپايي به آن نرسيدند. فيشر معتقد است اين بزرگترين دستاورد بسته پيشنهادي ۱+۵ است كه نبايد آن را كوچك شمرد و حالا آمريكا هم حق ايران را به رسميت شناخته است.فيشر نگراني هاي مرتبط با برنامه هسته اي ايران را قابل حل در يك برنامه زماني دانست و تأكيد كرد در يك برنامه همكاري و اعتمادسازي مي توان تمامي مشكلات را حل كرد اما با وجود قرارداد ۱۰ ساله براي تأمين سوخت نيروگاه بوشهر كه هنوز به كار نيفتاده است، برنامه غني سازي معنا ندارد. از ديد اين ديپلمات برجسته، تيم مذاكره كننده ايران همواره مدافع منافع ايران بوده اما مشكل طراحي برنامه فعاليت هسته اي ايران است كه يكي بايد از فعاليت هاي موشكي و تسليحاتي موفق ايران جدا شود و ديگر اين كه فعاليت هاي پژوهشي در بستر خود و غني سازي نيز با اقتضاي زمان و كاربرد آن و اعتماد به دست آمده، دنبال شود. فيشر ايران را داراي ملتي بزرگ خواند و كشور را لايق متحدان بزرگ و قوي دانست و هشدار داد راه فعلي كه ايران را با شوراي امنيت سازمان ملل درگير مي كند، راه صحيح و منطقي نيست چرا كه كشور را به شرايط انزوا مي برد. ديپلمات آلماني همكاري هاي ايران در دور نخست مذاكرات با سه كشور اروپايي را سازنده خواند اما تصريح كرد آنچه اجازه نداد نتيجه اي از آن حاصل شود، سرسختي بر حفظ غني سازي بود كه با طراحي زماني و برنامه اعتماد سازي اروپا هماهنگ نبود فيشر باور دارد اعتمادسازي در يك برنامه زماني و مرحله به مرحله قابل دستيابي است و پس از آن مي توان حتي در حساس ترين موارد به همكاري رسيد.رهبر سابق حزب سبزهاي آلمان تأكيد كرد اروپا خواهان بهينه سازي روابط ايران با آمريكا است و به هيچ وجه اين حركت را تضعيف موقعيت ايران نمي داند.
يوشكا فيشر تصريح كرد هيچ كشوري به انزواي ايران علاقمند نيست و درباره حق مسلم ايران اعتراضي ندارد. وزير خارجه سابق آلمان باور دارد در بسته پيشنهادي ۱+۵ امكان تحقيق و پژوهش و توسعه  براي ايران حفظ شده و دليلي ندارد ايران بسته پيشنهادي را مانع حركت خود بيند. در تصويري كه او از همكاري با ايران شرح مي دهد، ايران بايد در طول يك برنامه زماني و منطبق بر واقعيت ها، برنامه  هسته اي خود را جلو برده و در كنار آن اعتمادسازي كند. وي همكاري ايران و آژانس را مثبت مي داند اما باور نيز دارد كه پرسش هاي زيادي هنوز بي پاسخ مانده و اگر پروتكل الحاقي توسط ايران تصويب مي شد، بهتر مي شد آژانس را به عنوان نقطه مثبت در مذاكرات وارد كرد. يوشكا فيشر باز تأكيد دارد هيچ كشوري به دنبال انزواي ايران نيست و اگر كسي فكر كند خروج ايران از ان پي تي كمكي مي كند، اشتباه كرده است. فيشر خواهان عدم مواجهه ايران با شوراي امنيت است و باور دارد همكاري هسته اي آمريكا با هند نتيجه سياست اتمي پاكستان براي رسيدن به مسأله اي است كه دير يا زود ايران را نيز ممكن است آزار دهد. اما آمريكا حق ايران را به رسميت شناخته و ديگر مي توان مذاكرات را آغاز كرد.
مشروح اين گفت وگو به زودي به چاپ مي رسد.
گفتگو از:كامبيز توانا

اخبار كوتاه
همايش يكصدمين سالگرد مشروطيت آغاز به كار مي كند
گروه سياسي - روز شنبه هفته آينده،  همايش بزرگداشت يكصدمين سالگرد مشروطيت با پيام مقام معظم رهبري در محل مجلس شوراي اسلامي آغاز به كار خواهد كرد.در اين همايش كه چهاردهم و پانزدهم مرداد ماه برگزار خواهد شد رؤساي سه قوه و مقامات بلندپايه كشور از جمله رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام و رؤساي مجالس گذشته سخنراني خواهند كرد.
قرار است صبح شنبه ابتدا رئيس مجلس و تعدادي از نمايندگان بر سر مزار ستارخان در شهرري حاضر شده و رشادت هاي سردار ملي را گرامي بدارند و سپس در محل مجلس، اين همايش را با سخنراني دكتر حداد عادل آغاز كنند.
مهدي كروبي و هاشمي رفسنجاني از جمله سخنرانان روز دوم اين همايش خواهند بود.
متكي اهداف سفر منطقه اي خود را تشريح كرد
گروه سياسي- منوچهر متكي در بازگشت از سفر منطقه اي خود به كشورهاي لبنان، سوريه و قطر در فرودگاه مهرآباد اهداف سفر خود را تشريح كرد. وي با اشاره به ديدار با مقامات مختلف لبناني در اين سفر گفت: حمايت جمهوري اسلامي ايران از مقاومت اسلامي و دولت و ملت عزيز و بزرگ لبنان كه حماسه اي بسيار ارزشمند و ماندني را خلق كردند در اين ديدارها اعلام كرده ايم.
وي خاطرنشان كرد: نبرد اخير در شرايطي است كه سران رژيم صهيونيستي با مقاومت بيش از سه هفته اي حزب الله مواجه شدند و عدم پيروزي اين رژيم قطعي و آشكار است.

كوبا قطعنامه شوراي امنيت را محكوم كرد
واكنش هاي جهاني به تحولات پرونده هسته اي
گروه سياسي - با گذشت دو روز از تصويب قطعنامه ۱۶۹۶ عليه ايران در شوراي امنيت، اظهارنظرهاي جهاني درباره اين رويداد همچنان ادامه دارد، كشورهايي مانند روسيه درصدد توجيه اقدام خود بوده، آمريكا قصد دارد از موقعيت به وجود آمده نهايت بهره را ببرد و هم پيمانان ايران اين قطعنامه را رد كرده اند.در گزارش حاضر مروري بر تازه ترين اظهارنظرها درباره پرونده اتمي داريم.
سياست دوگانه
سخنگوي كاخ سفيد اعلام كرد: همكاري هسته اي غير نظامي با هند غير نظامي باقي خواهد ماند و نمي تواند با مسايل هسته اي ايران و كره شمالي يكي دانسته شود.
توني اسنو ادامه داد: ما دو چيز كاملا متفاوت را دنبال مي كنيم و آنچه در رابطه با هند از آن صحبت مي كنيم برنامه هسته اي غير نظامي است.وي گفت: رئيس جمهوري بارها گفته است كه با توجه به تشديد قيمت هاي نفتي ما بايد از اعتياد به نفت خلاص شويم.
علت رأي روسيه
روسيه اعلام كرد كه ما به قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل متحد درحمايت از تلاشهاي آژانس بين المللي انرژي اتمي براي موضوع هسته اي ايران رأي داديم.
به گزارش اينترفاكس، درگزارشي كه در سايت وزارت امور خارجه روسيه انتشار يافت، آمده است: ما به قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل متحد درحمايت از تلاشهاي آژانس بين المللي انرژي اتمي براي موضوع هسته اي ايران رأي داديم. به عقيده ما ايران بايد اجازه دهد، تلاشها در جهت حل اين موضوع از طريق ابزارهاي سياسي و ديپلماتيك ادامه يابد.
هاوانا محكوم كرد
سرپرست وزارت امور خارجه كوبا قطعنامه ۱۶۹۶ شوراي امنيت عليه ايران را محكوم كرد و اظهار داشت كه سياست همبستگي دولت كوبا با ايران، سياست اصولي اين كشور است.
برونو رودريگز در ديدار با منوچهر محمدي، معاون آموزشي و پژوهشي وزارت امور خارجه  كشورمان همچنين همبستگي دولت و ملت كوبا با ملت ايران در برابر تهديدات و زورگويي هاي امپرياليسم جهاني را اعلام كرد.وي همچنين تأكيد كرد كه حمايت از حق مسلم ايران در زمينه  فن آوري هسته اي از سياست هاي قاطع دولت كوباست.
درخواست ژاپن و استراليا
ژاپن و استراليا خواستار پاسخ سريع ايران به قطعنامه اخير شوراي امنيت به منظور توقف برنامه هسته اي صلح آميز اين كشور شدند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، اين مقام وزارت خارجه ژاپن اظهارداشت: تارو آسو وزير امور خارجه ژاپن و الكساندر دائونر همتاي استراليايي وي برسر اين موضوع طي مذاكرات خود در توكيو موافقت كردند .

سخنگوي شوراي نگهبان
تأييد برگزاري همزمان انتخابات شوراها
و خبرگان در شوراي نگهبان
گروه سياسي- شوراي نگهبان قانون اساسي طرح برگزاري همزمان انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا و خبرگان رهبري را مغاير شرع و قانون اساسي ندانست.
عباسعلي كدخدايي سخنگوي شوراي نگهبان در گفتگو با خبرنگار همشهري ضمن اعلام اين خبر گفت: اعضاي شوراي نگهبان قانون اساسي در جلسه روز گذشته خود طرح برگزاري همزمان انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا را كه با يك فوريت در آخرين جلسه مجلس شوراي اسلامي به تصويب رسيده بود را مورد بررسي قرار داده و آن را تأييد كردند.
نمايندگان در اين طرح تأكيد كرده بودند دو انتخابات مذكور همزمان و در تاريخ ۲۶آذرماه برگزار خواهد شد و تعداد اعضاي شوراي شهر نيز كماكان مطابق قانون سال ۷۵ شوراهاي اسلامي شهر و روستا است.

رئيس قوه قضائيه:
مجاهدت هاي حزب الله هيبت آمريكا را در هم ريخته است
عكس: مهدي بيات
009882.jpg
گروه سياسي- همزمان با تشديد حملات رژيم صهيونيستي بر عليه مردم لبنان و فلسطين، علاوه بر موضع گيري هاي رسمي مسئولان كشور، سازمان هاي مردم نهاد نيز با صدور بيانيه و اطلاعيه هايي به محكوميت اين جنايات پرداختند.اتحاديه بين المللي سازمان هاي غيردولتي مدافع مردم فلسطين، سازمان دانش آموزي جمهوري اسلامي ايران، جمعيت مصدومين سلاح هاي كشتار جمعي، انجمن سالمندان تهراني، جنبش وفاق جوانان اصولگرا هر يك در بيانيه هاي جداگانه اي با مردم مصيبت زده لبنان ابزار همدردي كردند.
افشاي ماهيت تجاوزكاران
آيت الله هاشمي شاهرودي در جلسه مسئولان عالي قضايي، خوي تجاوزگري را از خصوصيات بارز رژيم صهيونيستي دانست و گفت: راه و روش مقابله با رژيم هايي همچون رژيم جنايتكار صهيونيست، افشاي دقيق ماهيت تجاوزكارانه آنهاست.رئيس قوه قضائيه كشتار بيرحمانه مردم مظلوم جنوب لبنان به خصوص زنان و كودكان معصوم را محكوم كرد و اظهار داشت: ايستادگي، ايثار و مقاومت مردم لبنان در راه تحقق انقلاب اسلامي در مسير پيروي از خط راستين امام خميني(ره) است و به موازات همين مقاومت جانانه است كه با مجاهدت هاي جوانان برومند حزب الله در لبنان هيبت آمريكا و نوكر سرسپرده اش رژيم صهيونيستي در سراسر جهان درهم ريخته است.
هاشمي شاهرودي گفت: در تجاوزات رژيم صهيونيستي به جنوب لبنان و محكوميت آن در بسياري از كشورها، عدم صدور حتي يك قطعنامه از سوي شوراي امنيت، بي عرضگي سازمان ملل متحد را براي جهانيان به اثبات رساند و چه بسا مي توان تحليل كرد كه سازمان ملل باعث اين لشگركشي و جنايت ها در لبنان شده است.
سيد محمد خاتمي، رئيس مركز بين المللي گفت وگوي فرهنگ ها و تمدن ها نيز خواستار توقف سريع كشتار بي  امان مردم فلسطين و لبنان، آتش بس، رهايي اسيران فلسطيني و لبناني، محاكمه جنايتكاران و جبران خسارات به لبنان شد.
رئيس جمهوري سابق روز سه شنبه در همايش حمايت احزاب از مقاومت لبنان و فلسطين افزود: همه كساني كه هنوز سرچشمه وجدان انساني در وجود آنان نخشكيده است، برخوردار از احساس رنج و درد از جنايت بزرگي كه در فلسطين و اخيراً در لبنان رخ مي دهد، هستند.
خاتمي تصريح كرد: آنچه كه امروز در لبنان و فلسطين جاري است واقعيت تلخي است كه كم و بيش در سراسر جهان است.
غيبت انصاف، عدل و مهرباني از صحنه حيات بين المللي ، واقعيت تلخ روزگار ماست.رئيس جمهوري سابق با اشاره به نامه اخير خود به شخصيت هاي غيرسياسي و مجامع عمومي غيررسمي بين المللي و هشدار به آنها در زمينه افزايش خشونت ها در جهان ، گفت: خدا را شكر مي كنم كه شاهد عكس العمل آنان كه مي توانند در وجدان عمومي بشر تاثير بگذارند بوده ايم. خاتمي تصريح كرد: موج اعتراض به جنايات جاري در لبنان و مصيبت هايي كه بر اين ملت وارد مي شوند فراگير شده است.
مقاومت تنها راه
سردار مصطفي محمد نجار وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح كه به همراه هيأت دولت به استان خراسان شمالي سفر كرده است در جمع فرماندهان نظامي و انتظامي اين استان طي سخناني با اشاره به حملات ددمنشانه رژيم صهيونيستي و حمايت همه جانبه آمريكا از اين رژيم اظهار داشت: دكترين خاورميانه اي آمريكا نشانه روشني از «مداخله گري» اين كشور با هدف «فرسايش حاكميت ملي» واحدهاي سياسي خاورميانه است كه موجب بروز بحرانهاي حاد در منطقه شده است.

سياسي
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |