پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۵۱ - Aug 3, 2006
پل ارتباطي بزرگراه هاي شيخ فضل الله و حكيم
ماه آينده به بهره برداري مي رسد
009873.jpg
گروه شهري - پل ارتباطي بزرگراه شيخ فضل الله و آيت الله حكيم كه به پل اف- جي معروف است، به مناسبت ولادت باسعادت حضرت مهدي(عج) در ۱۷ شهريورماه سال جاري به بهره برداري خواهد رسيد.
به گزارش خبرنگار همشهري، رمپ راستگرد اف- جي يكي از راستگردهاي تقاطع بزرگراه حكيم با بزرگراه شيخ فضل الله نوري است. اين رمپ تأمين كننده حركت راستگرد جنوب بزرگراه شيخ فضل الله نوري به شرق بزرگراه حكيم است كه يكي از حركات مهم راستگرد در اين تقاطع بوده و بهره برداري از آن موجب تقليل بار ترافيكي بزرگراه همت خواهد شد.
براساس اين گزارش، اين رمپ از جنوب خيابان لالي شروع و با ساماندهي ورودي و خروجي اين خيابان به بزرگراه شيخ فضل الله منتهي مي شود. طول كلي اين رمپ حدود ۷۵۰ متر است كه ۳۷۵ متر آن در پلي به عرض ۵/۱۰ متر واقع شده است. اين پل داراي ۱۶ دهانه است كه طول هريك از آنها (به جز دهانه شمالي) در حدود ۲۴ متر است.
هزينه احداث اين پل نيز در حدود يك ميليارد تومان اعلام شده است. اين گزارش همچنين حاكي است پل ارتباطي بزرگراه شيخ  فضل الله و آيت الله حكيم به دليل وجود معارضان ملكي، دچار وقفه شد، اما با تلاش فراوان سازمان هاي ذيربط، بالاخره زمينه براي تكميل پروژه و بهره برداري از آن آماده شد.افتتاح اين پل در بار ترافيكي بزرگراه همت و همچنين شيخ فضل الله تأثير بسزايي داشته و موجب تردد روان خودروها در اين مسير خواهد شد.

در صورت بروز زلزله
استان مركزي ياري رسان پنج منطقه جنوبي تهران مي شود
درصورت بروز زلزله ۵ استان معين به كمك مناطق شهري تهران مي آيند
009831.jpg
گروه شهري- طي سه دهه گذشته زلزله بدترين بحران به لحاظ بالا بودن تلفات و خشكسالي بدترين بحران به لحاظ وارد آوردن خسارات مالي در كشور بوده است.
به گزارش خبرنگار ما، مازيار حسيني رئيس سازمان مديريت بحران شهر تهران با توجه به موقعيت خطرپذيري كشور در برابر زمين لرزه بر ضرورت اجراي طرحهاي پيشگيرانه و شيوه هاي ارتقاء شاخص هاي آمادگي و مقابله در برابر زلزله در سطح شهر تهران پرداخت و خبر داد: قرار است به طور مرتب نشست هاي مشتركي با استانهاي مركزي، مازندران، قزوين، سمنان، اصفهان و قم به عنوان استانهاي جانشين تهران در مواقع بحراني تشكيل شود.
وي گفت: عمليات نجات و امداد، اسكان موقت و تامين مايحتاج ضروري حادثه ديدگان بعد از زمين لرزه بسيار دشوار و پيچيده است و تنها با برنامه ريزي در زمان قبل از بحران مي توان از حجم بحرانهاي احتمالي كاست.
وي ادامه داد: البته خطر زلزله كاهش يافتني نيست ليكن ريسك و خطرپذيري زلزله كاهش يافتني است و با تجهيز و به كارگيري شيوه هاي پيشگيري، شاخص آسيب پذيري و تلفات جاني و خسارت مادي در رويارويي با زلزله را مي توان كاهش داد.
به گزارش خبرنگار ما، استان مركزي به عنوان ياري رسان مناطق ۹ و ۱۰ و ۱۱ و ۱۷ و ۱۸ در هنگام حوادث و سوانح انتخاب شده است.
بنا بر اين گزارش، ويژگي مناطق يادشده، در جنوب و جنوب غرب تهران، تراكم جمعيت، فرسودگي بافتها، كم عرض بودن معابر، كمبود مراكز درماني، پايين بودن سرانه فضاي سبز و كمبود مكانهاي مناسب براي اسكان موقت آسيب ديدگان از حوادث پيش بيني شده است.
اين گزارش مي افزايد: روز گذشته در جريان نخستين نشست مشترك مديران ارشد استان، سازمانهاي بهزيستي، برق، آب، گاز، فاضلاب، نيروي انتظامي، دانشگاه علوم پزشكي، آتش نشاني و جمعيت هلال احمر پيش بيني هاي لازم درباره احداث پايگاه هاي پشتيباني مديريت بحران، آموزش شهروندي تامين تجهيزات و امكانات و ساختارهاي مقابله با بحران در اين مناطق صورت پذيرفت.

قاليباف در جمع معاونان شهرداري منطقه ۱۶ عنوان كرد:
طرح علمي و جهادي ۱۳۷ مقطعي نخواهد بود
گروه شهري- طرح جهادي ۱۳۷ مقطعي نبوده و كاري علمي و ماندگار است و با اجراي اين طرح در واقع فرهنگ ديني و جهادي با نگاه علمي و تخصصي به كارها در سطح شهر نهادينه خواهد شد.
محمد باقر قاليباف صبح ديروز در جلسه شوراي معاونين شهرداري منطقه ۱۶ ، با تاكيد بر اينكه شهرداري هاي مناطق بايد تمام تمركز خود را بر روي موضوعاتي كه مربوط به منطقه و با تاكيد بر اصل محله محوري است قرار دهند، گفت: اگر چه احداث يك پل بزرگ در يك منطقه مي تواند براي مردم يك شهر مفيد واقع شود اما شهرداري منطقه نبايد بودجه، وقت و برنامه ريزي خود را در اين زمينه هدر دهد بلكه بايد رسيدگي به پروژه هاي كلان شهري را به معاونت هاي مربوطه در مركز بسپارد.
وي با تاكيد بر اينكه شهرداري هاي مناطق بايد بودجه و برنامه هاي خود را صرف كارهايي كنند كه مردم آن منطقه به طور مستقيم با آن درگير هستند افزود: شهرداري هاي مناطق نبايد و نمي توانند در مقياس شهري عمل كنند يا توان مديريت، منابع انساني، برنامه ريزي و بودجه هاي خود را بر روي اين قبيل پروژه هاي كلان شهري هزينه كنند.شهردار تهران با اشاره به اجراي آزمايشي صدور مكانيزه پروانه هاي ساخت و ساز در منطقه ۶ افزود: اين كار از چندي قبل در منطقه ۶ شهرداري تهران آغاز شده و اگر چه در اوايل با مشكلات فراواني مواجه بوديم اما هم اكنون كار روال عادي خود را پيدا كرده و قرار است از ۲۰ مرداد ماه جاري ديگر هيچ شهرداري منطقه اي كار صدور پروانه را دستي انجام ندهد بلكه اين كار بايد به صورت مكانيزه و غير دستي انجام شود.
قاليباف با تاكيد بر اينكه بايد كار صدور پروانه را به بخش خصوصي سپرد تا از نياز به مراجعه هاي پي در پي مردم به شهرداري هاي مناطق كاسته شود تصريح كرد: البته حاكميت و كنترل نحوه رسيدگي و فعاليت بخش خصوصي بر عهده شهرداري خواهد بود و آنها موظف هستند با نظارت شهرداري در اين زمينه فعاليت كنند.
وي تاكيد كرد: اميدواريم در آينده نزديك بتوانيم بخش خصوصي را در بخش صدور پروانه زير نظر شهرداري هاي مناطق فعال كنيم.
شهردار تهران با تاكيد بر سه وظيفه اصلي شهرداري ، شامل ارائه خدمات مطلوب به شهروندان، ايجاد اشتغال خوب و شرافتمندانه و تربيت صحيح، تصريح كرد: بايد نگاه مردم به شهرداري تهران از يكسازمانمتروكه و
بي انضباط به سازماني اجتماعي و مردمي تغيير كرده و اعتماد مردم به شهرداري هاي مناطق افزايش يابد.

با دستور قاليباف صورت مي گيرد:
تقبل هزينه مجوز ساخت خانه تئاتر توسط شهرداري تهران
محمدباقر قاليباف شهردار تهران هزينه مجوز ساخت خانه تئاتر را توسط شهرداري تقبل و بر صدور مجوز آن تاكيد كرد.
به گزارش روابط عمومي معاونت اجتماعي شهرداري تهران، مجيد جوزاني با اعلام اين خبر گفت: شهردار تهران طي نشستي با اعضاي هيات مديره خانه تئاتر بر صدور مجوز ساخت اين مركز و تغيير كاربري آن از مسكوني به آموزشي- فرهنگي تاكيد كرد و دستور داد هزينه مجوز ساخت خانه تئاتر از محل ماده ۱۷(بودجه در اختيار شهردار تهران) پرداخت شود.
مديركل فرهنگي معاونت اجتماعي شهرداري تهران افزود: اين اقدام قاليباف در راستاي حمايت از هنرمندان و تحكيم جايگاه هنر نمايشي كشور انجام گرفته است.
جوزاني درادامه اظهار داشت: شهردار تهران همچنين دستور داد، محل فعلي خانه تئاتر تا زمان احداث مكان جديد در اختيار اهالي هنر قرار گيرد تا اختلالي در انجام امور صورت نگيرد.
بر اساس اين گزارش، خانه تئاتر كه مركز كاملا صنفي است، براي بهره برداري همه هنرمندان و ۱۲ انجمن و ۱۴۰۰ عضو تشكيل شده است.
اين گزارش مي افزايد: خانه تئاتر با ۱۱۳۵ مترمربع زيربنا ايجاد و براي فعاليت هاي فرهنگي، هنري و آموزشي بر پيلوتي به وسعت ۲۰۶ مترمربع ساخته مي شود.
همچنين اين مركز در چهارطبقه و با استفاده از فضاي زيرزمين براي سالن چند منظوره تئاتر، احداث خواهد شد و عمليات اجراي آن در راستاي دستور شهردار تهران به زودي آغاز مي شود.
خانه تئاتر در خيابان ايرانشهر، تقاطع سميه واقع شده است.

نگاه
009828.jpg
حميد بهرامي

عمليات تكميلي برج ميلاد طي يك ماه آينده آغاز مي شود
009840.jpg
گروه شهري- مديرعامل شركت يادمان سازه گفت: عمليات تكميلي برج ميلاد و تأسيسات اجراي معماري داخلي و... حداكثر طي يك ماه آينده آغاز مي شود.
به گزارش سما، سيدرضا ميرصادقي افزود: عمليات تكميلي برج كه شامل تأسيسات، اجراي معماري داخلي و... تا يك ماه آينده آغاز مي  شود به مدت ۱۵ ماه انجام خواهد گرفت.
وي تصريح كرد: تغييرات سريع در مديريت كلان شهرداري و تغيير نگرش ها، عدم توجه به درآمدزا بودن اين طرح، عدم تأمين بودجه كافي، محدوديت هاي اجرايي، ايمني و پيچيدگي هاي ويژه اجراي پروژه، مشكلات عدم ادامه همكاري برخي از پيمانكاران، بومي كردن مدارك فني و مالكيت زمين و پروانه ساختماني از جمله موانع و مشكلات كلي بودند كه موجب طولاني شدن اين پروژه شد.
ميرصادقي در خصوص خدمات انحصاري برج ميلاد گفت: ايجاد و گسترش اطلاعات و بهينه  سازي شبكه بي سيم، ساماندهي پوشش تلويزيوني و مخابراتي، زيرساخت مناسب جهت سيستم هاي جديد تلويزيوني و مخابراتي، ايجاد جاذبه هاي گردشگري، ارتباط الكترونيكي شهروندان با شهرداري ها و ايجاد مكان مناسب براي مديريت شهري به خصوص مديريت بحران از جمله خدمات انحصاري برج ميلاد به شمار مي رود.
وي همچنين افزود: با توجه به پيش  بيني هاي انجام شده ۴۹۴ روز به تكميل پروژه برج ميلاد زمان باقي مانده است.

گزارش تماس هاي شهروندان تهراني
با سامانه ۱۸۸۸ در هفته گذشته
گروه شهري- دو هزار و سيصد و هفتاد و پنج شهروند تهراني هفته اول مرداد با مركز اطلاع رساني و نظارت همگاني شهرداري تهران (۱۸۸۸) تماس گرفته اند.
عليرضا محمودي مدير مركز ۱۸۸۸ با اعلام اين خبر گفت: از اين تعداد تماس يك هزار و هشتصد و پنجاه و شش مورد مربوط به پيگيري مجدد شكايات مطروحه در سامانه ۱۳۷ و ۲۱۵ مورد مربوط به شكايت از واحدها و مناطق مختلف شهرداري بوده است.
به گفته وي ۹۴ شهروند تهراني شكايت خود از عملكرد پرسنل شهرداري تهران را با اين مركز درميان گذاشته اند كه مهمترين مورد مطرح شده استنكاف از وظايف قانوني بوده است. كاهش ۳۵۸ مورد شكايات مطرح شده نسبت به هفته آخر تيرماه نشان از بهبود عملكرد شهرداري تهران است. عليرضا محمودي تعداد انتقادات ثبت شده در مركز ۱۸۸۸ را ۱۳۸ مورد عنوان كرد و افزود: اين رقم نسبت به هفته گذشته ۳۲ مورد افزايش داشته كه بر دقت نظر شهروندان نسبت به عملكرد مديريت شهري صحه مي گذارد.
مدير مركز اطلاع رساني و نظارت همگاني شهرداري تهران ۱۸۸۸ در ادامه تعداد پيشنهادات ثبت شده طي هفته اول مردادماه را ۱۰۰ مورد عنوان كرد و اظهار داشت: بيشترين حجم اين پيشنهادات به بازيافت زباله و حفظ و توسعه و ايجاد فضاي سبز اختصاص داشته است.

عضو هيات رئيسه شوراي شهر تهران:
تثبيت واحدهاي تجاري به مصوبه شوراي شهر نياز دارد
گروه شهري - عضو هيات رئيسه شوراي اسلامي شهر تهران گفت: طي سالهاي ۸۳ و ۸۴ براي تثبيت واحدهاي تجاري و اداري در شهر تهران مصوبه شوراي شهر تهران وجود داشته ولي متاسفانه در سال ۸۵ با تشكيل كميسيون ويژه در مناطق تعيين نرخ تثبيت واحدهاي تجاري و اداري سليقه اي شده است.به گزارش اداره كل روابط عمومي و بين الملل شوراي اسلامي شهر تهران، نسرين سلطانخواه ديروز در ديدار با شهروندان منطقه ۶ افزود: در حال حاضر كميسيون ويژه اي كه براساس بخشنامه صادره از سوي شهردار تهران در مناطق تشكيل مي شود، به صورت سليقه اي عمل مي كند.وي تصريح كرد: منطقه ۶ شهرداري تهران بافت اداري بسياري دارد. همچنين بيشتر واحدهاي مسكوني نيز در حال تبديل شدن به واحدهاي اداري هستند بنابراين محل توافق براي تثبيت اين واحدها كميسيون ويژه نيست.سلطانخواه بهترين راه براي خروج شهروندان از بلاتكليفي را تدوين لايحه اي از سوي شهرداري تهران براي يكپارچه كردن نرخ تثبيت واحدهاي تجاري و اداري دانست و افزود: براي جلوگيري از اعمال سليقه و جزيره اي عمل كردن در شهرداري ها، بهتر است همچون سالهاي گذشته لايحه تثبيت يكسان واحدهاي تجاري و اداري از سوي شهرداري به شوراي شهر جهت تصويب ارائه شود.

ابراز همدردي كاركنان شهرداري تهران
با مردم لبنان و فلسطين
گروه شهري- كاركنان شهرداري تهران با اهداي يك روز حقوق خود به مردم لبنان و فلسطين با آنها ابراز همدردي كردند.
به گزارش خبرنگار ما اين اقدام همچنين با هدف حمايت از دفاع قهرمانانه نيروهاي مقاومت اسلامي در مقابل تجاوز ارتش جنايتكار رژيم صهيونيستي صورت گرفته است.

روز شمار شهرداري
جمع آوري مكانيزه زباله ۲۲۹ روز
009891.jpg
طرح مكانيزاسيون جمع آوري زباله، قرار است تا پايان سال به پايان رسد. يعني جمع آوري زباله از تمام مناطق شهرداري به صورت مكانيزه انجام شود.از قرار معلوم تا امروز در بيش از ۱۲۰ ناحيه شهرداري تهران، حدود ۵۰درصد جمع آوري زباله به صورت مكانيزه در حال انجام است. اين اندازه رشد، در ماه هاي گذشته مبين اين نكته است كه تا ۲۲۹ روز ديگر، بتوان اميدوار بود كه زباله تمامي مناطق و نواحي شهرداري، به وسيله سيستم مكانيزه جمع آوري شود. مردم با مشاركت بيشتر مي توانند به انجام سريع تر اين طرح كمك كنند.
بازار روز عباس آباد ۲۴ روز
009885.jpg
ساكنان خيابان علي اكبري، در منطقه ۷ شهرداري به زودي شاهد افتتاح و شروع به كار يك بازار روز در محدوده خود خواهند بود.روابط عمومي سازمان ميادين ميوه و تره بار، خبر از بهره برداري يك بازار روز واقع در روبه روي مصلاي تهران داد. از قرار معلوم اين مركز ميوه و تره بار در زميني به مساحت ۳۴۱۱ مترمربع و زيربناي ۱۵۰ مترمربع و با هزينه اي در حدود ۵ ميليارد ريال به بهره برداري خواهد رسيد. اين مركز شامل ۲۵ غرفه خواهد بود، محصولات كشاورزي، غرفه عرضه ماهي زنده و بسياري ديگر از اقلام مصرفي در اين غرفه عرضه خواهد شد. اين مركز، قرار است در ۶ شهريور ماه همزمان با ولادت با سعادت امام حسين(ع) به بهره برداري برسد.
افتتاح ۴ پاركينگ  طبقاتي ۲۲۹ روز
009888.jpg
خيلي از تهراني ها با خودروي شخصي خود در شهر تردد نمي كنند، نه به اين خاطر كه دلشان به حال هواي آلوده شهر و مصرف بالاي بنزين بسوزد، بلكه به اين خاطر كه جاي پارك پيدا نمي كنند.در تهران حدود ۳ ميليون خودرو وجود دارد كه تنها ۵ درصد آنها موفق به توقف در پاركينگ يا حاشيه خيابان مي شوند، به اين معني كه تنها براي ۳۰ هزار خودرو در تهران جاي پارك داريم.با در نظر گرفتن اين اطلاعات اضافه شدن ۴ پاركينگ طبقاتي به مجموعه پاركينگ هاي تهران قدم بزرگي محسوب مي شود.در صورتي  كه اعتبارات اين پروژه اختصاص پيدا كند ۴ پاركينگ «لاله»، «صادقيه»، «كاوه» و «طالقاني» تا ۲۲۹ روز ديگر افتتاح مي شود. يعني تا پايان سال ۸۵ .

پرسه در شهر
009834.jpg
متحد شويد
آخرين روز تابستان را به ياد داشته باشيد، نه به خاطر آغاز سال تحصيلي بلكه به اين خاطر كه در اين روز، كه روز پاكسازي كوهستان است، تشكل هاي زيست محيطي و شهرداري تهران پيوند اتحاد مي بندند.برنامه اين روز خاص كه اداره كل تربيت بدني استان تهران هم در آن مشاركت دارد، با شعار «كوهستان پاك، شهر پاك، شهروند سالم» در دامنه جنوبي البرز اجرا مي شود.
مديريت شهري، محله به محله
فعاليت شوراياران و معتمدان محلات جدي تر مي شود. دست كم فعلاً كه اوضاع اين چنين است. باور نداريد؟ هر روز اخباري در مورد نشست هاي اين منتخبين با شهرداران به گوش مي رسد. آخرين خبر هم مربوط به منطقه ۲۲ است.
شوراياران محلات مختلف منطقه ۲۲ در جلسه هفتگي خود با مسئولان شهرداري از تغيير نام كوچه ها گرفته تا اقدامات عمراني را به بحث گذاشتند.

۱۲۵۰ مخزن جمع آوري مكانيزه زباله
در شمال تهران نصب شد
گروه شهري - ۱۲۵۰ مخزن در دار جهت جمع آوري مكانيزه زباله با ظرفيتي معادل ۶۰۰ تا ۷۰۰ ليتر به منظور رعايت استانداردهاي زيست محيطي و بهداشتي در ابتداي ورودي معابر اصلي نواحي يك، سه و چهار نصب شده است. به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه يك در حال حاضر روزانه بيش از ۴۴۷ تن زباله در شمال تهران جمع آوري مي شود كه با اجراي اين طرح ضمن صرفه جويي در زمان و هزينه، ضريب ايمني و بهداشتي منطقه افزايش مي يابد و از تردد بيش از اندازه خودروها و آلودگي محيطي و صوتي جلوگيري مي شود.بر اساس همين گزارش چهارمين مرحله طرح جهادي ۱۳۷ در ناحيه چهار شمال تهران در حال اجرا است كه تاكنون ۲۰۰ مخزن زباله در اين ناحيه نصب شده و تا پايان طرح ۷۰۰ مخزن ديگر نيز در محله هاي جماران، نياوران، دزاشيب، باغ نظر، جمال آباد، حصارك و كامرانيه نصب مي شود.

پژوهشگران بررسي كردند:
تأثيرات گازسوز كردن اتوبوس هاي شركت واحد
در كاهش آلودگي هواي تهران
009837.jpg
ايسنا: براساس يافته هاي يك پژوهش، گازسوز كردن كل ناوگان اتوبوسراني شهر تهران، سهم شركت واحد در آلودگي هواي شهر را از
۱/۲۶ درصد كنوني به ۳ درصد كاهش مي دهد.
براساس اين تحقيق محققان دانشكده محيط زيست دانشگاه تهران، ناوگان اتوبوسراني شهر تهران داراي پنج هزار و ۸۲۸ دستگاه اتوبوس است كه حدود ۹۴۴ دستگاه گازسوز و چهار هزار و ۷۸۸ دستگاه ديزلي مي باشد.
در اين شرايط ۱/۲۶ درصد آلودگي هواي تهران ناشي از فعاليت شركت واحد اتوبوسراني مي باشد.
به زعم اين پژوهشگران، اگر قرار باشد چهار هزار و ۷۸۸ دستگاه اتوبوس ديزلي با گازسوز جايگزين شود، هزينه خريد آن ها چهار هزار و ۳۱۰ ميليارد ريال خواهد شد.
هزينه احداث جايگاه سوختگيري CNG براي اين تعداد اتوبوس نيز دويست ميليارد ريال برآورد مي شود.
بنابراين تبديل كل ناوگان موجود از ديزل به گاز سوز حدود ۴۵۰۰ ميليارد ريال هزينه دارد.
با انجام اين پروژه آلودگي هواي تهران ۰/۹ درصد كاهش مي يابد كه فايده اجتماعي آن ۴۰ ميليارد ريال است.
ناوگان اتوبوسراني ۲۳ درصد سفرهاي شهري را پوشش مي دهد و اگر تعداد اتوبوس هاي فعلي دو برابر شود نقش آنها در آلودگي هوا به ۲/۵ درصد افزايش يافته (حتي با وجود ديزلي بودن آنها) و ۴۶ درصد (با فرض ثابت بودن ضريب بهره برداري از اتوبوس ها) سفرهاي شهري را پوشش خواهند داد.
هزينه دو برابر كردن ناوگان موجود براي اتوبوس گازسوز پنج هزار و ۲۴۰ و براي اتوبوس هاي ديزلي چهار هزار و ۸۰ ميليارد ريال است، با دو برابر شدن ناوگان اتوبوسراني، ۲۴ درصد سفرهاي خودروهاي شخصي كاهش يافته در نتيجه آلودگي هواي تهران ۲۴ درصد كاهش مي يابد.

آموزش مهارت هاي زندگي شهرنشيني
براي شهروندان تهراني
گروه شهري- مدير كل آموزش و مشاركتهاي شهروندي معاونت اجتماعي شهرداري تهران با اشاره به برنامه هاي متنوع مديريت شهري و اين اداره كل براي غني سازي اوقات فراغت جوانان و نوجوان و... گفت: از جمله اين برنامه ها ارائه آموزش هاي مختلف مانند مهارت هاي زندگي براي ارتقاي سطح زندگي شهرنشيني است.
به گزارش سما، محمدرضا ناري ابيانه با اعلام اين خبر گفت: برنامه هاي تدوين شده در حوزه اوقات فراغت به همه مناطق ۲۲ گانه شهرداري تهران جهت اجرا ابلاغ شده است و كارشناسان با توجه به زمينه كاري خود از آن استفاده مي كنند.
وي افزود: در اجراي برنامه هاي اوقات فراغت ارگانهاي مختلف از جمله معاونت هاي اجتماعي و فرهنگي ، خدمات شهر ، سازمانهاي زيباسازي، ترافيك و بازيافت و تبديل مواد، معاونت آموزش و GIS و همچنين نيروي انتظامي ، راهنمايي و رانندگي ، كانون امور مساجد، شوراياري ها، مراكز مشاوره اي محلي ، كسبه و... مشاركت خواهند داشت.ناري ابيانه با اشاره به برنامه هاي مختلف در اجراي طرح اوقات فراغت، ارائه آموزش هاي لازم در زمينه مهارتهاي زندگي ، آموزش شهروندي و... را از جمله اين برنامه ها دانست و گفت: نگهداري از گلهاي آپارتماني و فضاي سبز محله، آموزش مهارتهاي تربيتي فرزندان، دانستني هاي ترافيك، بازيافت، مصرف انرژي، مشاوره در زمينه حقوقي، تربيتي، ازدواج و...، آشنايي با شهرداري تهران، دانستني هاي انتظامي محله، تهران شناسي و غيره از جمله آموزش هايي است كه ، براي غني سازي اوقات فراغت تابستان امسال تدارك ديده شده است.

بهانه تازه مهندسان براي فروش امضا
انتقاد عضو شوراي شهر از عدم اجراي
طرح صدور شناسنامه فني ساختمان
گروه شهري- شناسنامه فني ساختمان نبايد به بهانه تازه اي براي فروش امضا دچار شود.
رئيس كميته مقاوم سازي شوراي اسلامي شهر تهران در گفتگو با همشهري مي افزايد: شناسنامه فني ساختمان نه به شكل صوري بلكه به صورت عملي و جدي بايد در تمامي مراحل اعم از طراحي و ساخت به دقت اجرا شود و همه دست اندركاران اعم از ناظر و مجري در قبال امضاي خود پاسخگو باشند.
حمزه شكيب مي گويد: سازمان نظام مهندسي به عنوان مجري تهيه شناسنامه فني ساختمان مكلف است كنترل هاي لازم را در اين زمينه اعمال كند زيرا در غير اين صورت، وضعيت ساخت و ساز همانند قبل و با فروش برگه هاي امضا و عدم كنترل هاي لازم ادامه مي يابد و ارتقاء كيفيت هرگز اتفاق نخواهد افتاد.
عضو كميسيون شهرسازي شوراي شهر مي افزايد: با وجود اينكه شناسنامه فني ساختمان در سال ۸۳ در صحن علني شوراي شهر تهران و با همكاري وزارت كشور و وزارت مسكن و شهرسازي و سازمان مديريت و برنامه ريزي به تصويب رسيد و قرار شد با ابلاغ آن از سوي وزارت مسكن در سراسر كشور جنبه اجرايي پيدا كند ولي متأسفانه هنوز اين طرح عملي نشده است.
به گفته وي سازمان نظام مهندسي، وزارت مسكن و شهرسازي و شهرداري ها در اين زمينه نقش كليدي دارند و به علت ناهماهنگي ميان اين دستگاهها و عدم تهيه يك دستورالعمل اجرايي و عملياتي مناسب، متأسفانه شناسنامه فني ساختمان به اجرا در نيامده است.
شكيب گفت: شوراي شهر آمادگي هرگونه همكاري را با وزارت مسكن و شهرسازي به منظور رفع موانع مربوط به اجراي شناسنامه فني ساختمان دارد.
رئيس كميته مقاوم سازي شوراي شهر مي گويد: در حال حاضر بخش عمده اي از درآمد كشور صرف اجراي پروژه هاي عمراني فاقد كيفيت و دوام و استاندارد بين المللي مي شود كه تاب مقاومت در برابر زلزله و سوانح طبيعي را ندارند و عمر مفيد آنها به شدت پايين است.
به گفته وي ايجاد تحول بنيادين در وضعيت كيفي ساخت و ساز كشور نيازمند ابزارهاي كنترل كيفيت در مراحل مختلف است و يكي از اين ابزارها اجراي شناسنامه فني ساختمان و اعمال كنترل و نظارت از مرحله گودبرداري تا اجراي فوندانسيون، اسكلت و ساير مراحل ساخت مي باشد.شكيب معتقد است كه شناسنامه فني ساختمان مي تواند اطلاعات مفيد و مورد نياز را در اختيار صاحبان ملك و خريداران قرار دهد و زمينه را براي رقابت و ارتقاء كيفيت فراهم سازد. رئيس كميته مقاوم سازي شوراي شهر در عين حال مي گويد: با اين همه نبايد با اجراي شناسنامه فني ساختمان كار را تمام شده تلقي كرد زيرا براي ارتقاء كيفيت ساخت و ساز انجام يك سري كارهاي ديگر نيز لازم است از جمله بهبود كيفيت مصالح و نقش بيمه را در اين بين نبايد ناديده گرفت.

شهري
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
دانش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |