پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۵۱ - Aug 3, 2006
قلعه نويي در آستانه تصميم اساسي
تيم ملي حريف راه آهن نشد
آزمون اوليه براي به دست آوردن اسكلت تيم ملي
عكس : مجتبي جانبخش
پس از گذشت چند روز از تمرينات ،اردونشينان تيم ملي در ديداري تداركاتي به ديدار تيم راه آهن رفتند.
009795.jpg
گروه ورزشي ـ حسن حيدري : تيم ملي فوتبال در آستانه يك آزمايش بزرگ است.
مربي داخلي، گروه همكاران داخلي و مديران جديدي كه هركدام سابقه طولاني در اين رشته داشته اند. شيوه هاي مربيگري در فوتبال در بخش تقسيم بندي كلان آن ،دو شيوه را طلب مي كند. الف - اصول گرايي ب- تدبير و سياست و تاكتيك انديشي.
در هريك از اين دو شيوه نمونه هاي تاريخي موفق و ناموفق زياد به چشم مي خورد و بعضي ها هم نوع دوم را نوع محافظه كاري اجباري مي دانند كه لازمه فوتبال است. اصول گرايان نوع اول تعدادشان در فوتبال زياد نبوده است. نمونه كامل اين نوع تفكر در مربيگري مرحوم پرويز دهداري بود كه با اعتقاد به آنچه فكر مي كرد و به آن اعتقاد داشت عمل مي نمود. اصولگرايان فصلي و قابل انعطاف هم زياد داشته ايم. در اجراي شيوه دوم، حشمت مهاجراني يك مثال كامل است كه با سياست و رفتار روانشناسانه عاميانه به بهترين شكل مشكلات تيمش را حل مي كرد. در جام جهاني ۲۰۰۶ هم مي توان كلينزمن و فان باستن را دو مربي اصول گرا ناميد كه اولي روي بازي كردن ينس لمن پافشاري كرد و موفق شد، دومي روي بازي ندادن به نيستلروي شكست خورد و مثال هاي تاريخي بسياري كه در اين بحث نمي گنجد. حال در تيم ملي خودمان با وجود اينكه مربي از يك باشگاه پرطرفدار آمده كه در مقابلش يك موج عظيم مخالف هم وجود دارد، اما سياست و رفتارش بيشتر اصول گراست و بازيكنان پرسپوليس را به دليل نيامدن در تمرينات كنار گذاشته است. آيا اين تصميم را بايد به حساب اصول گرايي مربي تيم ملي گذاشت يا در اين مقطع بنا به دلايل اجتماعي و موقعيت تيم ملي بايد چشمش را به روي بعضي رفتارها مي بست؟ توجه داشته باشيم كه نيمي از سكوهاي ورزشگاه هاي ما را طرفداران تيم هايي تشكيل مي دهند كه از اين نوع تصميمات چندان خوشايند نخواهند شد.
لازم است براي سربلندي كشورمان در بازي هاي مقدماتي جام ملت هاي آسيا از تمام پتانسيل موجود در فوتبالمان بهره گيريم. يادمان باشد كه در شرايط حساسي قرار داريم و يك اشتباه مي تواند ما را از هدفي كه ترسيم كرده ايم دور سازد. اميدواريم بازيكنان پرسپوليس و لژيونرها با تيم ملي همراه شوند تا تيم ما با تنش هاي كمتر و موقعيت روحي خوب به ديدار سوريه برود.
***
روز گذشته تيم ملي در يك آزمون نه چندان دشوار و براي به دست آوردن اسكلت اوليه تيم خود در مقابل راه آهن قرار گرفت.
راه آهن در اين دوره با عباس رضوي مربي تحصيلكرده و دوره ديده فوتبال به ميدان مي آيد. او تيم خوبي در مقابل تيم ملي قرارداد. آرايش اوليه تيم ملي نشانه هايي از تركيب دلخواه مربي تيم ملي را داد.
مهدي رحمتي درون دروازه ايستاد. ميثم منيعي در سمت چپ و مهدي اميرآبادي در سمت راست دو پيستون تيم بودند. محمود فكري و اميرحسين صادقي و رحمان رضايي سه دفاع متمركز را بازي كردند. مسعود شجاعي، حسين صادقي و خانزاده نقش سه هافبك مياني را داشتند و رجب زاده و اكبرپور هم در خط حمله بازي كردند. از جمع يازده بازيكن ثابت تركيب اول شش بازيكن از استقلال بازي كردند. راه آهن نيز با ثابتي، حبيبي، سرآباداني، يحيي نژاد، اظهري، عليرضا محمد، تارتار، حقي، تركاشوند، مولوي و اصغري به ميدان آمد. قضاوت اين بازي به عهده نويد مظفري بود.
تيم ملي و راه آهن بازي را خيلي محتاطانه شروع كردند. چند فرار كوتاه از اكبرپور در سد دفاع راه آهن خنثي شد و يكبار نيز شجاعي و رجب زاده گريزهاي كوتاه خود را امتحان كردند. اما بر خلاف جريان بازي اين راه آهن بود كه در دقيقه ۳۵ روي پاس اظهري و ضربه اصغري گل برتري را به ثمر رساند و يك نيمه را به سود خود به پايان برد.
در نيمه دوم مربي تيم ملي رودباريان را درون دروازه قرار داد. كعبي، بيگ زاده، عقيلي، قرباني و عنايتي هم به بازي آمدند.
نويدكيا و عباسفرد به دليل مصدوميت بازي نكردند. آمدن عنايتي كمك كرد تا زهر خط حمله بيشتر شود و سرانجام همين بازيكن از روي نقطه پنالتي در دقيقه ۶۰ گل تساوي تيم ملي را به ثمر رساند. راه آهن پس از خطا روي كعبي اين فرصت را به عنايتي داد تا در اولين آزمايش ملي پوشان بازيكنان آماده شناخته شوند. در ضمن بازي تيم ملي با راه آهن بين تماشاگران پرسپوليس و استقلال مقابله هاي لفظي پيش آمد كه با دخالت پليس حل شد.
عنايتي ۵ دقيقه پس از گل خود يك موقعيت پنا لتي ديگر به دست آورد كه آن را در ميان ناباوري از دست داد تا تيم ملي در اولين آزمايش خود حريف راه آهن نشود.

فاجعه اي بزرگ در دو و ميداني ايران
گروه ورزشي - مريم رضايي: محمد   رضا كاظمي آشتياني رئيس كميته ضد دوپينگ فدراسيون دو و ميداني خبر از فاجعه  اي بزرگ بر دو و ميداني ايران داد و گفت كه موضوع مثبت بودن آزمايش دوپينگ برخي از ورزشكاران اين رشته به حدي است كه حتي در روزهاي اخير از اعزام چند نفر از آنها به مسابقات بين المللي جلوگيري شده است. وي همچنين گفته است: نمي دانم در دو سال گذشته چه اتفاقي افتاده كه امروز بايد شاهد يك فاجعه در دو و ميداني باشيم. من برنامه هاي خوبي دارم كه فكر مي كنم تا سه ماه ديگر ريشه دوپينگ را در دو و ميداني بخشكانيم.وي گفت: طي ماههاي اخير تعداد ۶۰ نمونه از رده هاي سني مختلف گرفته ايم كه به مرور نتايج آن اعلام مي شود. از مسئولان ستاد مبارزه با دوپينگ خواهش كرده ايم در صورت مشكوك  بودن هرچه سريعتر به فدراسيون اعلام كنند كه از اعزام آنها جلوگيري شود.

منصور برزگر: مربيان ملي از ليگ جدا شوند
009792.jpg
گروه ورزشي- استفاده از جايگاه مربيگري تيم ملي و تلاش براي جذب كشتي گيران ملي به تيم هاي باشگاهي، معضلي است كه مسئولان كشتي مازندران اعتراضات شديدي نسبت به آن داشتند و معتقد بودند كه مربي تيم ملي نبايد در اردو به دنبال جذب كشتي گير براي تيم باشگاهي خود باشد.منصور برزگر، مدير تيم هاي ملي گفت: من در گذشته با يزداني خرم صحبت كرده بودم كه مربيان ملي از ليگ جدا شوند، به شرطي كه فدراسيون بتواند تا حدودي مربيان را از لحاظ مالي تأمين كند.همچنين كميته فني جلسه اي در اين رابطه داشته اما، به نتيجه اي نرسيده ايم و بايد با روش اصولي با اين موضوع برخورد كنيم.وي افزود: من تذكرات لازم را به مربيان داده بودم كه مستقيماً با كشتي گيران براي عقد قرارداد وارد نشوند و آن را به باشگاه واگذار كنند اما، متاسفانه اين معضلي است كه وجود دارد و بايد اين قضيه را پايان دهيم.برزگر تصريح كرد: اين جريانات در انتخاب ملي پوشان هيچ گونه تاثيري ندارد اما، مخدوش كردن افكار قهرمانان خوب نيست .

هشدار مهدي زاده به مربيان تيم ملي
009789.jpg
منصور مهدي زاده، رئيس كميته فني فدراسيون كشتي در اين رابطه گفت: همه هدف ما اين است كه تا هر فردي در چارچوب شرح وظايف، شئونات خود را حفظ كند.اگر فردي در قالب مربي تيم ملي يا باشگاه كاري انجام مي دهد، ازآن فرد انتظار مي رود تا كارهايي انجام ندهد كه شايستگي اش راندارد.انجام امور ناشايست كار آدم هاي فرصت طلب است، كه اميدوارم مربيان تيم ملي شايستگي لازم را داشته باشند و كار تيم ملي را با مسائل شخصي دخالت ندهند.

نمايندگان هندبال ايران در اروپا اردو مي زنند
گروه ورزشي - نمايندگان هندبال ايران براي حضور در مسابقات باشگاه هاي آسيا قصد انجام بازي هاي تداركاتي اروپايي دارند. شهرداري كرمان و فولاد مباركه سپاهان اصفهان قبل از اعزام به مسابقات آسيايي عمان به ترتيب راهي مجارستان و صربستان خواهند شد. شهرداري اردويش را طي روزهاي ۲۶ مرداد لغايت دوم شهريورماه در بوداپست برپا مي دارد و فولاد مباركه هم طي روزهاي ۲۳ مرداد تا سوم شهريورماه در زاگرب حاضر خواهد شد.رقابت هاي هندبال باشگاه هاي آسيا طي روزهاي ۱۶ الي ۲۷ شهريور ماه در شهر مسقط عمان برگزار مي شود.

مشكل تيمهاي پتروشيمي با مساعدت وزير نفت حل شد
گروه ورزشي - مشكل تيمهاي پتروشيمي در راه حضور در مسابقات مختلف ليگ برتر با مساعدت وزيري هامانه وزير نفت حل شد. اين مطلب را مهدي علي نژاد مديركل تربيت بدني وزارت نفت در گفتگو با خبرنگار همشهري اعلام كرد. چندي پيش اعلام شده بود كه پتروشيمي در ورزشهاي قهرماني تيمداري نخواهد كرد و صحبت از انحلال تيمهاي واليبال و بسكتبال پتروشيمي به عنوان مدعيان قهرماني قوت گرفته بود. علي نژاد همچنين از شركت تيم نفت در مسابقات ليگ برتر هندبال ايران خبر داد.

خبرهاي فوتبال جهان
پاتريك ويه  به اينتر پيوست
009786.jpg
گروه ورزشي - مريم دري منش:پس از قطعي شدن حضور يوونتوس در سري B ، بازيكنان اين تيم يك به يك به باشگاههاي ديگر مي پيوندند.پاتريك ويه را نيز پس از معاينات مثبت پزشكي قراردادي چهار ساله را با اينترميلان به امضاء رسانيد. قرار است وي هر سال مبلغ پنج ميليون يورو به عنوان دستمزد دريافت كند. مبلغ قرارداد اين بازيكن فرانسوي كه سال گذشته با ۳۰ ميليون يورو از آرسنال به يووه آمده بود نيز ۵/۹ ميليون يورو است.
پيروزي وردربرمن بر هامبورگ
009783.jpg
تيم فوتبال وردربرمن در مرحله نيمه نهايي جام اتحاديه آلمان با نتيجه دو بر يك هامبورگ را مغلوب كرده و به فينال اين مسابقات راه يافت. اين ديدار در مقابل ۲۷۶۵۰ تماشاگر در ورزشگاه شهر برمن برگزار شد.
در اين ديدار مهدوي كيا نود دقيقه در ميدان حاضر بود و سانوگو بازيكن تازه وارد هامبورگ نيز براي اولين بار با پيراهن اين تيم به ميدان رفت و تنها گل تيمش را نيز به ثمر رساند.
سالگادو در ليست فروش رئال
009777.jpg
فابيو كاپلو سرمربي جديد رئال مادريد طي مذاكره اي با مياتوويچ، مدير ورزشي اين تيم، اسامي بازيكناني را كه بايد باشگاه را ترك كنند اعلام كرد.
به غير از سالگادو بازيكنان ديگري كه احتمالاً بايد رئال را ترك كنند عبارتند از: رونالدو، جاناتان وودگيت، پابلو گارسيا، توماس گراوس، خاوير پورتيو، فرانسيسكو پاوون، كارلوس ديگو، رائول براوو، اسكار مينامبرس، آلوارو مخيا، بورخا و خوليو با پتليستا.
مذاكره والنسيا براي جذب سابروسا
009780.jpg
تيم فوتبال والنسيا براي جذب سيمائو سابروسا بازيكن پرتغالي بنفيكا با اين تيم وارد مذاكره شد. مبلغ قرارداد ۱۰ميليون پوند تعيين شده، ولي هنوز توافقات نهايي بر سر مسائل جزئي انجام نشده است.

قرايي نفر چهارم قوي ترين مردان جهان در مسكو شد
گروه ورزشي - در مسابقات قوي ترين مردان جهان كه اوايل هفته جاري در شهر مسكو برگزار شد، رضا قرايي نماينده ايران در ميان نمايندگان ۱۶ كشور در مكان چهارم ايستاد. در اين مسابقات كشورهاي مدعي در اين ورزش چون روسيه، آمريكا، فنلاند، ليتواني، لتوني، بلاروس و سوئد شركت داشتند. رضا قرايي در بلندكردن گوي در جمع حاضرين نفر اول و در حمل چمدان دوم شد و در مجموع به مقام چهارم رسيد. عنوان قهرماني نصيب قهرمان لهستاني شد.

تيم ملي واليبال ايران در تب و تاب سفر به قزاقستان
گروه ورزشي - علي شاكري : اردوي ششم تيم ملي واليبال بزرگسالان ايران روز شنبه در تب و تاب سفر به قزاقستان پايان مي پذيرد. ديروز اردونشينان در آزمون آمادگي جسماني آكادمي ملي المپيك شركت كردند و در خاتمه اين مرحله از اردو تعداد حاضرين كاهش مي يابد.اين كاهش در راستاي معرفي نفرات اعزامي به تورنمنت قزاقستان صورت مي گيرد. مسابقات بين المللي قزاقستان كه در آن تيمهاي مطرحي حضور دارند دومين ميدان تداركاتي براي تيمي است كه چشم به مسابقات جهاني ژاپن و آسيايي دوحه دارد. آنطور كه از شواهد و قراين پيداست، در سفر به آلماتي نفراتي كه بخت حضور در ايتاليا را پيدا نكردند شانس همراهي تيم ملي را خواهند داشت. در جمع ۲۰ بازيكن دعوت شده به اردوي ششم، تنها محمد سليماني بود كه به دليل روبروشدن با مصدوميت مجدد اردو را ترك كرد.

شركت قهرمانان بدمينتون ايران در مسابقات اندونزي
گروه ورزشي - برگزيدگان نوجوان و اميد بدمينتون ايران كه در كمپ آموزشي اندونزي شركت دارند، با شركت در رقابت هاي سراسري اين كشور با نمايندگان ميزبان ديدارهايي داشتند. در اين مسابقات مجتبي كاظم پور در مقابل دو رقيب اندونزيايي خود پيروز شد، اما سه بازيكن ديگر اين تيم به نامهاي رضا غلامي، سينا بيات و يارا پهلوان مقابل حريفان خود شكست خوردند.
حضور در كمپ آموزشي اندونزي (مهد بدمينتون جهان) در راستاي ارتقاي سطح تكنيكي ملي پوشان نوجوان و اميد كشورمان از سوي فدراسيون بدمينتون تدارك ديده شده است.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |