پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۶۲ - Aug 17, 2006
بررسي هاي قاضي ويژه قتل نشان داد
خودروي گرانقيمت، جنايت را رقم زد
آپارتمان محل جنايت
مقتول براي فروش خودرو بي ام و مدل 2005 در يكي از روزنامه هاي كثيرالانتشار آگهي داده بود
012099.jpg
گروه حوادث- آزاده مختاري: كارآگاهان اداره دهم آگاهي تهران بزرگ با به دست آوردن سرنخ هاي پليسي جست وجوي خود براي دستگيري عامل قتل فروشنده لوازم يدكي بنز كه در خانه مسكونيش در حوالي دركه به قتل رسيده بود را آغاز كردند.
به گزارش همشهري، هوا تاريك شده بود كه زنگ تلفن همراه بازپرس كشيك ويژه قتل به صدا درآمد. ماموران كلانتري گزارش وقوع جنايتي در يك آپارتمان مسكوني در خيابان احمدپور در دركه را به بازپرس حسين اصغرزاده دادند. با حضور بازپرس اصغرزاده و كارآگاهان اداره ويژه قتل آگاهي تهران در محل جنايت، تحقيقات در اين باره آغاز شد.
قرباني مرد 50 ساله اي به نام مهدي بود كه در طبقه سوم يك آپارتمان مسكوني به قتل رسيده بود.
عامل جنايت با شليك يك گلوله به سر مهدي او را به قتل رسانده و بعد از جمع آوري اسناد و مدارك مورد نياز از محل متواري شده بود.
بازپرس حسين اصغرزاده روز گذشته ضمن اعلام خبر اين جنايت در خصوص تحقيقات صورت گرفته بر روي اين پرونده جنايي به همشهري گفت: در همان بررسي هاي اوليه معلوم شد مقتول كه داراي يك مغازه فروش لوازم يدكي خودرو بنز در تهران بود براي فروش خودرو بي ام و مشكي رنگ 318 مدل سال 2005 در يكي از روزنامه هاي كثيرالانتشار آگهي داده بود كه درپي چاپ اين آگهي از صبح روز حادثه چندين مشتري به خانه وي كه جنايت در آن واقع شده بود مراجعه كرده بودند.
يكي از همسايه ها بعد از اطلاع از قتل مهدي به پليس جنايي گفت كه مردي جوان را مشاهده كرده كه به دنبال آدرس خانه مهدي در بين واحدهاي آپارتماني ساختمان مي گشت.
اصغرزاده افزود: با بيان اظهارات اين مرد دستور انجام عمليات چهره نگاري صادر شد و با انجام اين عمليات در حال حاضر چهره تقريبي مظنوني كه مي تواند عامل جنايت باشد در اختيار پليس قرار گرفته است.
بازپرس ويژه قتل دادسراي امور جنايي تهران ادامه داد: موضوعي كه بيش از همه به اين فرضيه كه قاتل به عنوان خريدار خودرو بي ام و وارد خانه شده قوت مي بخشد وجود اسناد و مداركي است كه تا نيمه بين دو طرف قرارداد تنظيم شده و تنها امضاهاي نهايي طرفين باقي مانده است كه به نظر مي رسد در آن زمان شليك هاي مرگبار جان مهدي را گرفته و پايان اين معامله جنايت خونين رقم خورده باشد.
در بررسي از صحنه جنايت معلوم شد تلفن همراه مقتول نيز توسط عامل جنايت ربوده شده و با اين كه در اتاق خواب مهدي سه قطعه طلاجات باارزش در مقابل ديد قرار داشت عامل جنايت تنها با گشودن كيف دستي قرباني اقدام به ربودن اسناد و مدارك خودرو مسروقه كرده و از طلاجات چشم پوشي كرده است. اصغرزاده در خاتمه گفت: دستورات لازم براي بررسي اين پرونده جنايي براي كارآگاهان اداره دهم آگاهي تهران بزرگ صادر شده و پليس آگاهي تحقيقات دقيق خود را براي شناسايي عامل جنايت و دستگيري وي آغاز كرده است.
هشدار
محمد تورنگ رييس مركز اطلاع رساني پليس تهران بزرگ نيز روز گذشته با اشاره به اين خبر ضمن هشدار به شهروندان تهراني گفت: پليس تهران بزرگ براي سازماندهي آگهي هاي روزنامه ها طرحي را به وزارت ارشاد ارائه كرده است.
وي افزود: در ماه هاي گذشته پرونده هاي مشابهي را شاهد بوديم كه مجرمان به بهانه بازديد خانه، خريد خودرو، استخدام منشي يا پرستار، با فروشندگان و يا افراد جوياي كار از طريق آگهي روزنامه قرار گذاشته و مرتكب جرايمي همچون سرقت، قتل و يا تجاوز به عنف شده اند كه در اين زمينه مي توان به قتل سه زن خانه دار تهراني كه در سال گذشته رخ داد اشاره كرد.
وي در توصيه اي به شهروندان گفت: براي جلوگيري از اين دست جرايم شهروندان براي فروش خانه و خودرو خود بايد از مراكز مجاز همچون بنگاه هاي خريد و فروش خانه و خودرو استفاده كنند تا شاهد وقوع  چنين حوادث تلخي نباشيم.

نوجوان 17 ساله 24 موتور سرقت كرد
012111.jpg
گروه حوادث- نوجوان 17 ساله اي كه با شگردي خاص اقدام به سرقت موتورسيكلت در محدوده مراكز دولتي و بيمارستانها مي كرد پس از دستگيري به 24 فقره سرقت اعتراف كرد.
دستانش مي لرزد. و دستبندي كه به دست دارد او را آنقدر عذاب مي دهد كه تاب نمي آورد. وقتي نگاهش مي كني انگار 10 سال از سن واقعي اش بزرگتر است. به گفته اين نوجوان 17 ساله كه عباس نام دارد، پدرش هنگامي كه به دليل جرايم سنگين در زندان دوران محكوميت مي گذرانده جان باخته است و او به تنهايي وظيفه تامين زندگي اش را داشته است. عباس كه در صحبت هايش دايم اشك مي ريزد مي گويد: تا دوم راهنمايي بيشتر درس نخوانده و بعد از آن شروع به سرقت كرده است.
او درمورد اينكه چرا دست به سرقت زده است مي گويد: در يك مغازه كار مي كردم اما درآمدم كفاف زندگيمان را نمي داد و زحمت تمام 30 روز كار كردنم تنها 90 هزار تومان مي شد. در حالي كه پس از سرقت هر موتور سيكلت 300 هزار توماني، مرد مالخر 40 هزار تومان به من مي داد. وي درمورد نحوه سرقت و شگردش در جريان بازجويي ها مدعي شد : با يك قفل شكن و سرعت عمل بالا به راحتي اقدام به سرقت موتورسيكلت ها مي كردم.
سرهنگ داوود سلطاني، معاون مبارزه با سرقت پليس آگاهي تهران روز گذشته با اعلام خبر دستگيري نوجوان 17 ساله و اعتراف وي به 24 فقره سرقت گفت: متهم از طريق چهره نگاري شاكيان پرونده شناسايي و 10 روز پيش زماني كه در منطقه شهرري در حال تردد بود دستگير شد.
به گفته معاون مبارزه با سرقت آگاهي،. بيشتر سرقت هايي را كه متهم انجام داده در محدوده شهر ري و جنوب غربي تهران بوده است و در ساير موارد نيز محل هاي ديگر سرقت در محدوده بيمارستانهاي شفا يحيائيان، هفت تير، معيري، محدوده حرم عبدالعظيم (ع) شناسايي شده است. به گفته معاون مبارزه با سرقت پليس آگاهي تهران تاكنون تعداد زيادي موتورسيكلت مسروقه از اين متهم كشف شده و با دستگيري مالخر، تلاش جهت شناسايي ديگر موتورسيكلتهاي سرقتي ادامه دارد.

مسافر طلايي تبعه كره شمالي بود
گروه حوادث- بررسي هاي صورت گرفته درباره يك مسافر پرواز امارات به دبي كه در فرودگاه امام خميني (ره )به اتهام به همراه داشتن 14 كيلو طلاي خالص دستگير شده بود نشان مي دهد كه وي اهل كره شمالي مي باشد.
به گزارش سايت پليس اين مسافر كه هفته گذشته در بازرسي بدني از وي
14 كيلو طلا كشف و ضبط شد ، مسافر خروجي پرواز 972 امارات به مقصد دبي بود كه پايگاه اطلاع رساني پليس پيش از اين وي را تبعه كره جنوبي معرفي كرده بود ، اما بررسي هاي بعدي نشان داد كه وي اهل كره شمالي مي باشد .

باغ رودهن مخفيگاه باند سارقان مسلح
012096.jpg
گروه حوادث با دستگيري آخرين عضو فراري باند سرقتهاي مسلحانه در تهران، كه اجناس مسروقه را در باغي در اطراف رودهن پنهان مي كردند،
6 عضو اصلي اين باند به دام افتادند.
به گزارش همشهري، هفت ماه قبل پس از آن كه صداي شليك دو گلوله در فضاي يكي از خيابانهاي منطقه پونك تهران پيچيد اهالي محل از مجروح شدن راننده يك خودرو پژو پرشيا و سرقت خودرو وي توسط دو سارق مسلح جوان مطلع شدند. راننده مجروح بلافاصله به بيمارستان انتقال يافت و موضوع اين سرقت مسلحانه به اطلاع كارآگاهان اداره يكم آگاهي تهران بزرگ رسيد. كارآگاهان پليس در تحقيقات اوليه از راننده پژو متوجه شدند كه سارقان علاوه بر سرقت خودرو، دستبند و گردنبند طلاي وي را نيز ربوده اند.
مالباخته درخصوص نحوه سرقت به كارآگاهان گفت: در حال حركت در خيابان پونك بودم كه ناگهان مرد مسلحي سد راهم شد. او بعد از تهديد مرا از خودرو پايين كشيد، ولي در حالي كه قصد سرقت طلاجاتم را داشت مقاومت كردم كه وي مرا با گلوله مجروح كرد و متواري شد. كارآگاهان اداره يكم آگاهي بعد از انجام چهره نگاري، جستجوي گسترده اي براي شناسايي مخفيگاه اين سارق مسلح آغاز كردند. با دستور بازپرس حسين اصغرزاده تحقيقات برروي اين پرونده ادامه يافت تا اين كه مخفيگاه هاي متهمان مورد شناسايي قرار گرفت و كارآگاهان با دستور قضايي منازل آنها را تحت نظر قرار دادند.
سرهنگ حسين خوئيني معاونت اداره آگاهي تهران روز گذشته با اعلام اين خبر گفت: پليس آگاهي با انجام دو مرحله عمليات پليسي موفق به بازداشت
6 عضو اين باند كه 5 مرد و يك زن به نام شكيلا بود شدند، در بازجويي هاي صورت گرفته شكيلا كه همسر صيغه اي يكي از اعضاي باند بود عنوان كرد كه اعضاي باند با سركردگي يك سارق حرفه اي و سابقه دار به نام بابك بعد از ارتكاب سرقتهاي مسلحانه اموال مسروقه را به باغ وي در رودهن انتقال مي دادند و او به دليل ايجاد مخفيگاه براي آنان سهمي از فروش اجناس مي گرفت.
متهمان در مراحل بعدي تحقيق به 3فقره سرقت خودرو در يك ماه گذشته در منطقه جنت آباد كه به درگيري مسلحانه با راننده منجر شده بود و سرقت 2 ميليون تومان وجه نقد از يكي از شهروندان تهراني با تهديد اسلحه از مقابل بانكي در خيابان يوسف آباد و سرقت ديگري از مقابل بانكي در خيابان شادمان اعتراف كردند.
تحقيقات تكميلي از اين متهمان منجر به اعتراف به ارتكاب چند فقره سرقت مسلحانه از دفترخانه هاي تهران نيز شد. كارآگاهان اداره يكم در بازرسي از منزل شكيلا از داخل يك پشتي يك قبضه سلاح جنگي، چهار غلاف كلت كمري، لباس نيروي انتظامي  كشف و ضبط كردند.

خداحافظي نرگس 3 نفر را به بيمارستان كشاند
ايسكانيوز ـ صحنه هاي غم انگيز آخرين بازي پوپك گلدره در سريال نرگس، 3 نفر را با علايم شوك قلبي و همراه با نفس تنگي شديد به بيمارستان امام جعفر صادق (ع) ميبد كشاند.
بنا بر اين گزارش، مادر يكي از بيماران كه دختر 23 ساله اش لحظه اي پس از پايان سريال دچار نفس تنگي شديد شده و با آمبولانس به بيمارستان انتقال يافته بود گفت: دخترم پس از ديدن صحنه هاي سريال نرگس كه مرگ بازيگر آن را به نمايش كشيده بود شوكه شد.
مادر يكي ديگر از بيماران كه دختر 13 ساله اش دچار علايمي مشابه شده اظهار داشت: پس از اتمام فيلم، دخترم خوابيد اما چند لحظه بعد يك دفعه با صداي فرياد او همه از خواب پريديم. ندا مرتب دور اتاق چرخ مي زد و مي گفت: الان خفه مي شوم و خطاب به من گفت: فكر مي كني من مي ميرم؟ يكي ديگر از بيماران كه زن ميانسالي است نيز  گفت: هر چه سعي كردم بخوابم نتوانستم و دايم فكر مي كردم الان نفسم قطع مي شود.
دكتر تقي نسب ـ پزشك متخصص قلب ـ با بيان اينكه وي نيز روز بعد از پخش اين قسمت از سريال نرگس دختر نوجواني را با همين علايم ويزيت كرده است، پخش فيلم هاي غم انگيز از صدا و سيما در لحظات پاياني شب و درست زماني كه خانواده ها براي رفتن در بستر خواب نياز به آرامش روحي دارند را مضر دانست و به خانواده ها به ويژه افرادي كه پيشينه بيماري هاي عصبي، قلبي و عروقي دارند توصيه كرد از مشاهده چنين فيلم هايي پرهيز كنند.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |