پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۶۲ - Aug 17, 2006
فوتبال مقدماتي جام ملت هاي آسيا
توقف ايران مقابل سوريه
سرنوشت صعود به دمشق كشيده شد
عكس: مجتبي جانبخش
سوريه با يك دروازه بان آماده و مدافعان سرزن ، دست تيم ملي ايران را خواند و در تهران امتيازي با ارزش گرفت
012075.jpg
ايران يك- سوريه يك
گل ها: جواد نكونام (72) براي ايران و چابوزيد (81) براي سوريه
داور: ايرماتوف به كمك سزار دينوف و پوپوف (هر سه از ازبكستان)
تماشاگر: نزديك به سي هزار نفر
گروه ورزشي حسن حيدري: تيم ملي فوتبال ايران در بازي دوم خود در چارچوب مسابقات مقدماتي جام ملت هاي آسيا ديروز در تهران مقابل سوريه متوقف شد.
با تساوي برابر سوريه راه صعود تيم ايران به مرحله نهايي دشوارتر شد. حالا تيم ايران براي راهيابي به جمع تيم هاي برتر قاره چاره اي جز پيروزي در بازيهاي آينده به خصوص در بازي برگشت با سوريه در روز 15 شهريورماه در ورزشگاه العباسيون شهر دمشق ندارد. سوري ها در مصاف با ايران هيچگاه جانب احتياط را نگرفتند و پس از دريافت گل با هجوم هاي پياپي خيلي زود خود را از زير بار فشار ايران و تماشاگران خارج ساختند. جاگيري غلط مدافعان ايران اين اجازه را به سوريه داد تا خيلي زود به جبران گل خورده نايل آيد.
تيم ايران با تركيبي كاملاً دگرگون شده نسبت به مسابقات جام جهاني آلمان در شروع بازي تنها پنج بازيكن به اسامي مهدوي كيا، تيموريان،  خطيبي،  نكونام و معدنچي را از آن تيم در تركيب اصلي داشت. طالب لو، شكوري، نيكبخت واحدي، فكري، امير حسين صادقي و عنايتي هم در دوران تغيير و تحولات فوتبال ايران ساير بازيكنان كشورمان در ابتداي بازي بودند.
سوريه با وجود آنكه گفته مي شد بدون چند بازيكن اصلي خود به تهران آمده است، مثل هميشه حريفي آسان براي ملي پوشان ما نبود و به واقع همه را تا دريافت گل جان به لب ساخت.
ناهماهنگي تيم ايران در نيمه اول تا حدودي طبيعي مي نمود، حضور
به تناوب بازيكنان در اردوي يكماهه و به خصوص ديررسيدن لژيونرها و از همه مهم تر دگرگوني كامل در تيم ملي موجب شد تا سوري ها در سايه انسجام بهتر ناشي از بازيهاي تداركاتي بيشتر يك نيمه را در ورزشگاه آزادي به دلخواه خود پيش ببرند. با اين وجود تيم ملي در همان نيمه اول بازي در ديداري متعادل از بخت بيشتري نسبت به سوريه براي رسيدن به گل برخوردار بود ولي هرگز پاي مهاجمان ما به خصوص عنايتي و خطيبي به گل باز نشد. بكارگيري خطيبي در كنار عنايتي هرگز جواب نداد و تيم ايران كه بيشتر با ارسال سانتر از كناره  ها به دنبال گل بود مقهور دروازه بان كوتاه قامت سوري و مدافعان مركزي اين تيم شد. محمد رفعت بارها با واكنش هاي خوب خود همراه با سرزني دجنان طارق كه از پس عنايتي برآمده بود، اجازه گشودن دروازه را ندادند.
با آغاز نيمه دوم نيز انتظار براي جابجايي نفرات در تيم ايران بيهوده بود و پس از گذشت 15 دقيقه و نگرفتن نتيجه و با دو تعويض همزمان و ورود ايمان مبعلي و جواد كاظميان كه جانشين مهدوي كيا و معدنچي شدند تيم ايران مزد سرعت دادن به بازي را با گل نكونام گرفت. در دقيقه 72 همكاري كاظميان و مبعلي با پاس عالي مبعلي براي نكونام همراه بود و اين بازيكن ضربه اش با برخورد به سر ماهر و دروازه بان حريف به گل تبديل شد. تيم ايران پس از گل به بازي احساسي روي آورد و سوريه پس از آنكه در دقيقه 80 ضربه ايستگاهي ماهر با واكنش طالب لو، به كرنر رفت متعاقباً روي همين ضربه كرنر با چابو به گل تساوي رسيد. با اين تساوي سوريه با يك بازي بيشتر نسبت به ايران پس از كره جنوبي به مكان دوم جدول رفت.

امتيازات صدرنشين ليگ برتر فوتسال پس گرفته مي شود
مهر: در پي ش«ايت تيمهاي حاضر در ليگ برتر فوتسال مبني بر استفاده غيرقانوني شن ساي ساوه از بازي«ني غيرمجاز، اين تيم در آستانه حذف امتيازاتش و سقوط به قعر جدول رده بندي قرار گرفته است.
تيم فوتسال شن ساي ساوه با استفاده از ي« بازي«ن غيرمجاز به نام محمود لطفي «ه شماره 7 اين تيم را در رقابتهاي ليگ برتر بر تن مي «رد مورد اعتراض تيمهاي حاضر در اين رقابتها قرار گرفته است. در اين اعتراض ها انجام نشدن خدمت سربازي لطفي و ارائه «ارت پايان خدمت جعلي به «ميته برگزاري مسابقات، مسئولين «ميته انضباطي فدراسيون را موظف به پيگيري نموده است. لذا شاه حسيني رئيس «ميته انضباطي با وجود برگزاري جلسه اي با مسئولان شن ساي ساوه هنوز رأيي را از سوي اين «ميته صادر ن«رده است.
در صورت اثبات اين تخلف به تيمهايي «ه ظرف 48 ساعت از ديدارشان با شن سا «ه در آن از لطفي استفاده شده اعتراض نموده اند، 3 امتياز بازگردانده مي شود و مابقي امتيازاتي «ه اين بازي«ن غيرمجاز در آن حضور يافته از حساب شن سا «سر خواهد شد.

خبرهاي فوتبال جهان
محروميت از سه بازي براي روني و اسكولز
012084.jpg
گروه ورزشي- مريم دري منش: منچستر يونايتد در سه بازي رسمي نمي تواند از وين روني و پل اسكولز استفاده نمايد. اين محروميت توسط فدراسيون فوتبال انگليس براي كارت قرمزهايي بود كه آن دو در ديدار دوستانه مقابل پورتو دريافت كرده بودند.
در جريان تورنمنت كوچك باشگاه هلندي آژاكس آمستردام، تيم سر الكس فرگوسن در روز 4 آگوست به مصاف پورتو پرتغال رفت كه در جريان اين ديدار وين روني بدليل رفتار غير ورزشي با كارت قرمز داور مواجه شده و اسكولز بدليل انجام دو خطا از بازي اخراج شد. البته در اين بازي شياطين سرخ موفق شدند با نتيجه 3 بر 1 حريف را شكست دهند.
مخالفت فان درسار با فان باستن
012087.jpg
ادوين فان درسار دروازه بان و كاپيتان تيم ملي هلند با تصميم فان باستن، مربي اين تيم مبني بر كنار گذاردن رود فان نيستلروي و مارك فان بومل مخالفت كرد. وي گفت: تصور مي كنم كه هر دو بازيكنان بسيار خوبي هستند كه ما احتياج زيادي به آنها داريم.
فان باستن نيز در جواب وي اظهار داشت: ما حرفهاي او را شنيديم، اما مسئوليت نهايي متوجه ماست و تصميم ها هم فقط به دلايل ورزشي بوده است. وي اضافه كرد: درهاي تيم ملي به طور كامل بسته نشده است ولي سعي مي كنيم به ديگران هم شانس بازي بدهيم.
تمايل هارگريوز به ترك بايرن

در پي اظهار تمايل منچستر يونايتد به استخدام اوون هارگريوز ملي پوش انگليسي بايرن، اين بازيكن گفت: بازي در منچستر شانس بزرگي است و من خوشحالم كه اين شانس به من رو آورده است. اين در حالي است كه اولي هوينس، مدير بايرن، رومنيگه رئيس هيأت مديره و ماگات مربي اين تيم با اطلاع از نظر وي هر گونه
نقل و انتقالي را رد كرده اند و اعلام كرده اند كه هيچ برنامه اي براي فروش بازيكنان بايرن ندارند، بخصوص اوون  هارگريوز.
جايزه اخلاق براي كان
012081.jpg
اوليور كان دروازه بان ذخيره آلمان در جام جهاني 2006 به خاطر اخلاق و روحيه ورزشي اش در طي اين مسابقات از سوي سايت اشپورت بيلد آلمان مورد تقدير قرار گرفته و جايزه اي نيز دريافت كرد.
اين جايزه بدين خاطر به كان تعلق گرفت كه وي در طول جام جهاني با وجود نشستن روي نيمكت و نظاره رقيبش ينس لمان در درون دروازه تيم ملي، همواره سعي داشت به او روحيه داده و با راهنمائيهايش وي را كمك كند.
پيشنهاد منچستر يونايتد به آدريانو
012093.jpg
تيم فوتبال اينترميلان با توجه به استخدام
هرنان كرسپو، پاتريك ويه را و زلاتان ابراهيموويچ در نظر دارد چند بازيكن خود را به فروش برساند. اين در حالي است كه باشگاه منچستر يونايتد در نظر دارد آدريانو مهاجم برزيلي اينتر را با مبلغ
30 ميليون پوند به خدمت بگيرد.
ماسيمو موراتي رئيس اينتر در اين باره اظهار داشت: ما مي خواهيم بازيكنان خوبي را به خدمت بگيريم اما با توجه به بودجه باشگاه بايد به فكر فروش بازيكن هم باشيم. البته هنوز شروع به اين كار نكرده ايم ولي پيشنهادات باشگاههاي ديگر را به دقت مورد بررسي قرار خواهيم داد.
مصدوميت اسماعيل
در يكي از جلسات تمريني بايرن مونيخ والرين اسماعيل با مصدوميت شديدي مواجه شد. وي روز سه شنبه در طي تمرين ساق پايش شكست و بلافاصله به بيمارستان منتقل شد. پزشكان تيم اعلام كرده اند با توجه به اينكه پاي اين مدافع بايد مورد عمل جراحي قرار بگيرد احتمالاً تا شش ماه نمي تواند در ميادين فوتبال حاضر شود.

محمدرضا داورزني:
براي خدمت به واليبال زمينه فراهم است
012117.jpg
گروه ورزشي- انتظار عمومي از واليبال در بازيهاي آسيايي دوحه حداقل دفاع از نايب قهرماني دوره پيش است و اگر همه شرايط مساعد باشد حتي ارتقاي آن به قهرماني ممكن است.
اين مطلب را سرپرست جديد فدراسيون واليبال در گفت وگو با خبرگزاري ورزش ايران گفت و اضافه كرد: گوش من براي شنيدن انتقادات و پيشنهادات باز است و اگر قصد و نيت همه خدمت به واليبال باشد، زمينه فراهم است و فدراسيون ملك شخصي داورزني نيست.
محمدرضا داورزني همچنين با اشاره به حضور تيم جوانان در مسابقات آسيايي تهران گفت: وضعيت اين تيم منهاي آسيب ديدگي ها مطلوب است، به هر حال بايد با اين مشكلات بسازيم، اما در عين حال به دنبال كسب قهرماني بلامنازع هستيم تا با خيالي آسوده به مسابقات قهرماني جهان راه پيدا كنيم.
وي در مورد گريبوف سرمربي روسي تيم جوانان با اشاره به اين كه هنوز توانايي هاي او ناشناخته است خاطرنشان ساخت: مي بايد در فرصت باقي مانده به نحوه كار نگاه كنيم و ببينيم او همان كسي است كه ما به دنبالش بوده ايم يا نه؟
وي در خاتمه اظهار داشت: دست نياز به سوي علاقه مندان و پيش كسوتان دراز مي كنم كه در سايه همدلي و دوستي است كه به نتيجه خواهيم رسيد. صاحبان فكر و انديشه هم در فدراسيون واليبال جمع نيستند و نفرات بسيار بهتري هم بيرون مانده اند.

نتايج فوتبال جام ملت هاي آسيا
گروه ورزشي در چارچوب بازي هاي مقدماتي فوتبال جام ملت هاي آسيا ديروز چندين ديدار در كشورهاي مختلف اين قاره برگزار شد. نتايج اين بازي ها بدين شرح است:
چين يك سنگاپور صفر
استراليا 2 كويت صفر
كره جنوبي 3 تايوان صفر
عربستان 3 هند صفر
قطر 4 بنگلادش يك
ژاپن 2 يمن صفر

بهره برداري از همه طرح هاي ورزشي تا پايان سال
گروه ورزشي- مريم رضايي: حدود 2 هزار طرح عمراني نيمه كاره ورزشي در كشور وجود داشته كه اغلب آنها 8 تا 15 سال رها شده مانده اند. امسال بيش از 500 طرح در كشور به بهره برداري رسيد و اميدواريم تا پايان سال آينده همه اين طرح ها به مرحله بهره برداري برسد.
اين ها سخنان علي آبادي در جمع مسئولان هيات هاي ورزشي استان يزد است. وي در ادامه گفته است: برنامه چهارم توسعه، تكليف ورزش كشور را روشن كرده است و بر اين اساس هر سال بايد يك دهم مترمربع به سرانه فضاي ورزشي كشور افزوده شود و براي آن 650 ميليارد تومان هزينه مورد نياز است.
ما از محل رديف بودجه و ساير رديف ها فقط 350 ميليارد تومان را دريافت كرده ايم. سازمان در ابتدا اتمام پروژه هاي نيمه تمام در سطح كشور را در دستور كار دارد و مي خواهد تا پايان سال آينده هيچ پروژه نيمه تمامي زمين نمانده باشد.

بررسي ريشه هاي تاريخي ورزش هاي بومي و محلي
گروه ورزشي براي نخستين بار در تاريخ ورزش كشور و با هدف شناخت بيشتر ريشه هاي تاريخي ورزش هاي بومي و محلي، سمپوزيوم بين المللي تاريخ ورزش ايران برگزار مي شود.
در اين سمپوزيوم، تاريخچه پيدايش رشته هاي ورزشي در ايران و ديدگاه هاي علمي آن در رشته هاي باستان شناسي و تاريخ، ادبيات و هنر، مردم شناسي و جامعه شناسي مورد بررسي قرار خواهد گرفت. اين هم انديشي روز 29 آبان ماه با حضور صاحب نظران و پژوهشگران داخلي و خارجي برگزار مي شود.

با ورزش دانش آموزان كشور
گروه ورزشي مسابقات ورزشي دانش آموزي در دو بخش دختران و پسران در شهرهاي همدان و كرج و تهران همچنان در جريان است.
در هندبال مقطع متوسطه اصفهان اول شد و تيم هاي خوزستان و خراسان رضوي دوم و سوم شدند. چهارمين مرحله از هجدهمين دوره مسابقات ورزشي دانش آموزان دختر در رشته هاي واليبال، كاراته و دووميداني از ديروز در دانشكده شريعتي شروع شد. در مسابقات ژيمناستيك كه در فرديس كرج آغاز شده است، 75 شركت كننده در رده نوجوانان و 42 شركت كننده در رده جوانان در شش وسيله با هم رقابت مي كنند.

امروز آغاز ليگ برتر بسكتبال ايران
گروه ورزشي ليگ برتر بسكتبال ايران از امروز پس از كش و قوس بسيار از سوي تيم هاي شركت كننده آغاز مي شود.
برنامه بازي هايي كه امروز انجام خواهد شد به شرح زير است:
مهرام تهران شهرداري گرگان
پيكان ستاره بنز كرج
پگاه فارس نفت تهران
ذوب آهن اصفهان پيام زنجان
گل گهر سيرجان هيات بسكتبال شهركرد
هيات بسكتبال خوزستان دانشگاه آزاد اسلامي

ارزنده در پرش طول چهارم شد
مدال نقره پرتاب ديسك جهان بر سينه محمد صميمي
012090.jpg
گروه ورزشي در دومين روز از رقابت هاي دووميداني جوانان جهان در شهر پكن چين، محمد صميمي با شكستن ركورد احسان حدادي در رده جوانان ايران به مدال نقره جهان رسيد.
وي در رقابت هاي نهايي پرتاب ديسك كه با حضور 12 برگزيده مراحل مقدماتي انجام شد با پرتاب ديسك به مسافت 63 متر نقره گرفت. عنوان قهرماني به ماركوس هانت ركوردشكن دور مقدماتي از استوني رسيد كه ديسك را 32/67 متر پرتاب كرد.
مارتين ويريگ از آلمان با ركورد 17/62 متر به مدال برنز رسيد. جالب آن كه احسان حدادي در دوره قبلي اين مسابقات در ايتاليا با ركورد 24/62 متر طلا گرفته بود. ديگر قهرمانان ما محمد ارزنده در رشته پرش طول با وجود شكستن ركورد ايران با 67/7 متر در مكان چهارم جهان ايستاد. همچنين رضا بوعذار در مرحله نيمه نهايي دوي 400 متر با 47 ثانيه از راهيابي به فينال بازماند.

زنجان ميزبان بدمينتون غرب آسيا شد
گروه ورزشي مسابقات بدمينتون غرب آسيا طي روزهاي 19 تا 22 شهريورماه سال جاري در زنجان برگزار مي شود. محمدرضا پوريا دبيرفدراسيون بدمينتون با اعلام اين مطلب گفت: براي حضور در اين مسابقات از 15 كشور دعوت به عمل آمده است.
وي افزود: در اين بازيها ايران 12 شركت كننده خواهد داشت كه اين تعداد سه بازيكن بزرگسال و 6 بازيكن رده هاي سني نوجوانان و جوانان را شامل خواهد شد. دبيرفدراسيون بدمينتون پيرامون مسابقات انتخابي تيم هاي ملي بانوان و آقايان براي حضور در بازيهاي آسيايي دوحه گفت: در بخش بانوان حضور بهناز پيرزمان بين و نگين اميري پور قطعي شده است و در تيم ملي آقايان از ميان سه بازيكن حاضر علي شاه حسيني، جلال اسكندري و نيكزاد شيري دو بازيكن انتخاب خواهند شد.

قهرماني قطري ها در مسابقات تيراندازي ايران
گروه ورزشي در مسابقات تيراندازي رشته اسكيت قهرماني ايران در رده بندي مجازي قطري ها عناوين اول تا چهارم را به خود اختصاص دادند و سهم قهرمانان كشورمان مقام هاي پنجم و ششم بود. مهرداد اميني و مسعود شرفي دو تيرانداز ايراني بدين ترتيب در رده بندي حقيقي اول و دوم شدند.
مسابقات تيراندازي قهرماني ايران فردا با معرفي نفرات برتر رشته تراپ در ورزشگاه ساصد به پايان مي رسد. نكته مهم در اين دوره از مسابقات حضور تيراندازان قطري به عنوان ميهمان بود كه با توجه به جايگاه ممتاز آنها در تيراندازي آسيا تجربيات ارزشمندي را براي تيراندازان ايراني به همراه داشته است.

اردوي مشترك شمشيربازان ايران
با شمشيربازان روسي و اوكرايني
گروه ورزشي- تيم ملي شمشيربازي ايران براي كسب آمادگي هرچه بيشتر جهت شركت در رقابت هاي جهاني ايتاليا با شمشيربازان اوكراين و روسيه اردوي مشترك برگزار مي كند.
در حال  حاضر 18 شمشيرباز برگزيده در سه اسلحه سابر، اپه و فلوره در اردوي
ده روزه تهران به سر مي برند كه سه تن از اردونشينان به زودي خط خواهند خورد. در خاتمه اين اردو شمشيربازان اسلحه سابر در هفته اول شهريورماه به روسيه اعزام خواهند شد و تيم هاي فلوره و اپه هم براي اردوي مشترك عازم اوكراين مي شوند. مسابقات شمشيربازي قهرماني جهان طي روزهاي ششم تا پانزدهم مهرماه به ميزباني ايتاليا انجام خواهد شد.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |