پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۶۲ - Aug 17, 2006
كوفي عنان: خلع سلاح حزب الله در دستور
كار سازمان ملل نيست
011985.jpg
گروه بين الملل - دولت لبنان و سازمان ملل تلاش هاي خود را براي استقرار ۱۵ هزار سرباز در جنوب لبنان سامان مي دهند.
براساس قطعنامه ۱۷۰۱ شوراي امنيت كه جمعه شب به تصويب رسيد، نظاميان اسرائيلي از جنوب لبنان عقب نشيني خواهند كرد و همزمان سربازان ارتش لبنان و نيروهاي بين المللي به فرماندهي سازمان ملل در اين منطقه مستقر خواهند شد.
كوفي عنان در مصاحبه با شبكه دو تلويزيون اسرائيل گفت: خلع سلاح حزب الله در دستور كار سازمان ملل نيست.همچنين كوفي عنان گفته است استقرار نيروهاي بين المللي هفته ها يا چندين ماه زمان خواهد برد اما سازمان ملل در تلاش است هرچه زودتر نيروهاي خود را به لبنان اعزام كند. دولت لبنان هم درصدد است استقرار ارتش در جنوب به سرعت محقق شود.
ارتش (نيروي زميني) و جناح سياسي (وزارت امور خارجه و نخست وزيري) در رژيم صهيونيستي مايلند طرح خروج سربازان اسرائيلي از جنوب لبنان در مدت هفت تا ده روز اجرايي شود، اما دان  حالوتس  رئيس ستاد ارتش كه بسياري او را مسئول شكست از حزب الله مي دانند، گفته است ارتش ممكن است تا چند ماه ديگر در مناطق مرزي جنوب لبنان باقي بماند.
ايهود اولمرت نخست وزير و دان حالوتس رئيس ستاد ارتش اسرائيل فقط به اين منظور به دفتر خود مي روند، كه مبادا بركناري آنان، پيروزي سياسي حزب الله تلقي شود.
روزنامه هاي چاپ اراضي اشغالي فلسطين اعلام كردند، فواد سينيوره نخست وزير لبنان با سيدحسن نصرالله دبيركل حزب الله لبنان توافق كرده اند حزب الله سلاح هاي خود را حفظ كند اما از حضور مسلحانه در ملأ عام اجتناب نمايد.
در واكنش به اين خبر يك مقام اسرائيلي بدون ذكر نام گفته است ارتش براي خلع سلاح حزب الله در جنوب لبنان مستقر نمي شود ولي در صورتي كه قطعنامه اجرا نشود، اسرائيل براي جلوگيري از تسليح مجدد حزب الله اقدام مي كند.
اگرچه در خطوط نبرد در لبنان، آتش بس برقرار شده است اما اين آتش بس چندان پايدار نيست چنانكه در چند روز اخير نيز درگيريهاي پراكنده اي بين حزب الله و متجاوزان اسرائيلي روي داده است.
آمريكا و اسرائيل نگران آن هستند كه شروع درگيري هاي پراكنده و مستمر تلفات اسرائيلي ها را افزايش دهد و اوضاع در فلسطين اشغالي را پيچيده تر كند. اختلاف در مورد فرماندهي نيروهاي بين المللي (اينكه تحت امر سازمان ملل باشد يا ناتو) و يا اختلاف در تابعيت فرمانده اين نيرو (فرانسوي و يا غيرفرانسوي) واختلاف در مورد حدود وظايف و مسئوليت هاي نيروهاي مستقر در جنوب لبنان چندين بار در زمان بحث درباره قطعنامه ۱۷۰۱ مطرح شده است.
متن قطعنامه ۱۷۰۱ ابهامات و پيچيدگي هايي دارد، اما متن تصويب شده حداقلي بود كه مي شد اسرائيل و لبنان را به قبول آن مجاب كرد.

مأموريت نيروي جديد در لبنان
گروه بين الملل- اين روزها بعد از برقراري آتش بس در لبنان موضوع نيروهاي بين المللي و نحوه استقرار و فعاليت آن بحث روز محافل سياسي و ديپلماتيك است. روزنامه يو اس اي تودي آمريكا در اين باره و درباره تحولات بعدي لبنان با كاندوليزا رايس وزير خارجه آمريكا گفت وگويي انجام داده كه خلاصه آن را مي خوانيد:
* نظرتان درباره جدول زماني استقرار نيروهاي بين المللي در لبنان چيست؟
_ ما به هدف اول يعني توقف درگيري ها دست يافتيم، حالا بايد براي حفظ و تقويت آن تلاش كنيم. نيروهاي بين المللي مهمترين عامل در اين راه هستند. اين نيروها بايد با ارتش لبنان كه قرار است براي اولين بار به جنوب بروند همراه شوند. ارتش لبنان به تجهيزات و توان اين نيروي بين المللي نياز دارد. من با كوفي عنان دبيركل سازمان ملل صحبت كرده ام. با دفتر نيروهاي بين المللي حافظ صلح سازمان ملل هم در ارتباط هستيم. با كشورهايي هم كه قرار است به لبنان نيرو اعزام كنند هم صحبت هايي انجام شده است. همين امروز صبح (زمان مصاحبه)در اين باره با وزير خارجه فرانسه گفت وگو كردم. اين نيرو بايد هرچه سريعتر تشكيل شود و ماموريت دشوار خود را شروع كند.
* اين ماموريت دشوار چيست؟
_ اين نيرو بايد بتواند از خود دفاع كند. وقتي نيرويي زير آتش باشد و نتواند از خود دفاع كند كار چنداني از پيش نمي برد. اين نيرو همچنين بايد از ماموريت خود دفاع كند. يعني اگر گروههاي مسلح بخواهند با زور اسلحه در ماموريت اين نيرو مداخله كنند اين نيرو بايد بتواند واكنش مناسب از خود نشان دهد. ماموريت اين نيرو در واقع عاري كردن جنوب لبنان از سلاح و گروههاي مسلح است.
* اگر حزب الله خلع سلاح نشود چه اتفاقي مي افتد؟
_ فكر مي كنم فشار زيادي به حزب الله براي وادار كردن آن به خلع سلاح وارد شود. اگر آنها انتخاب غلطي بكنند ديگران هم به آنها فشار مي آورند.
* حزب الله به پيروزي نظامي دست يافته اما آيا از نظر سياسي هم به پيشرفتي رسيده است؟
_ به نظر من ابتدا بايد بگذاريم تا گرد و غبار جنگ فروكش كند و بعد ببينيم كه حزب الله چه دستاوردي داشته است.
* چه وقت درباره نيروي چندمليتي كه قرار است در لبنان مستقر شود اخباري مي شنويم؟
_ نمي توان گفت پايان اين هفته يا هفته بعد. اما به زودي كشورهايي را كه به لبنان نيرو اعزام مي كنند، خواهيد شناخت.
* كوفي عنان به نقل از فرمانده نيروهاي فرانسوي گفته است جمع آوري و تشكيل يك نيروي ۱۵ هزار نفري يك سال زمان مي برد. آيا اين مدت طولاني نيست؟
_ بله خيلي طولاني است.
* عنان از ماهها زمان صحبت كرده است. آيا جدول زماني شما هم همين است؟
_ خير . جدول زماني ما بر اساس چند هفته فرصت برنامه ريزي شده است.
* نگران تحولات اين دوران گذار نيستيد؟
_ وضعيت بسيار شكننده اي است. ما بسيار نگران هستيم. اين وضعيتي است كه واقعاً هم بايد نگرانش بود.
يو اس اي تودي _ ۱۶آگوست

آغاز بازسازي لبنان
گروه بين الملل - با پايان يافتن تجاوزات رژيم اسرائيل به لبنان و به موازات جشن ها و شادماني هاي مردم لبنان، به ويژه ساكنان جنوبي اين كشور، تلاش براي بازسازي ويراني هاي جنگ آغاز شد.
از ديروز فعاليت هاي عمومي و دولتي آغاز شد و نهادها و مؤسسات خصوصي، به ويژه در بخش هاي تجاري و مالي فعاليت خود را در جنوب لبنان آغاز كردند.
به موازات اين فعاليت ها ارتش لبنان بازسازي  پل هاي ويران شده در كشور را شروع كرد. براثر بمبارانهاي رژيم تل آويو اكنون افزون بر ۸۰ پل غيرقابل استفاده در لبنان وجود دارد.
در همين حال، حركت آوارگان به سمت منازل خود آغاز شده است. كميسارياي عالي آوارگان سازمان ملل شمار افرادي را كه از زمان استقرار آتش بس در حال بازگشت به شهرها و روستاهاي خود هستند بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر اعلام كرد.
چندي پيش حسن نصرالله رهبر مقاومت حزب الله لبنان اعلام كرد كه گروه وي به صورت موقت آوارگان را اسكان خواهد داد و همزمان با آن فعاليت براي بازسازي منازل آنان را آغاز خواهد كرد.
در همين حال، عليرغم پايان تخاصم اسرائيل عليه لبنان هنوز تعداد قابل توجهي بمب هاي خوشه اي منفجر نشده در نقاط مختلف جنوب لبنان پراكنده است. از همين روي، ارتش لبنان از صبح ديروز عمليات جمع آوري آنها را آغاز كرد.
سفرهاي ديپلماتيك
از صبح ديروز، رفت و آمدهاي ديپلماتيك به لبنان فصل تازه اي را براي اين كشور پس از پايان جنگ رقم زد.
بر همين اساس وزراي خارجه فرانسه، پاكستان، مالزي و تركيه ديروز براي رايزني و مشورت با مقامات عالي لبنان و نيز بررسي حضور نيروهاي نظامي اين كشورها در قالب نيروي ۱۵ هزار نفري سازمان ملل آغاز كردند.
به موازات اين سفرها، تلاشهاي ديپلماتيك تعدادي از كشورهاي عربي به ويژه عربستان و مصر براي ترميم روابط با لبنان آغاز شد.
طبق آخرين نظرسنجي شبكه خبري الجزيره بالغ بر ۸۷ درصد اعراب معتقدند كه حزب الله در جنگ با اسرائيل پيروز شده است.
درخواست فرانسه از اسرائيل براي لغو محاصره لبنان
فيليپ دوست بلازي وزير امور خارجه فرانسه ديروز از اسرائيل خواست تا محاصره كاملي را كه از زمان آغاز تجاوز خود به لبنان عليه اين كشور برقرار كرده است لغو كند.
وزير امور خارجه فرانسه پس از گفتگو با سعد حريري رئيس اكثريت پارلماني لبنان گفت ما از مقامات اسرائيلي مي خواهيم كه به محاصره پايان دهند زيرا اين مسئله براي بازسازي و ازسرگيري فعاليت اقتصادي لبنان اهميت دارد.
تحليل ها همچنان به نفع حزب الله است
كمتر از سه روز پس از پايان تجاوز اسرائيل به لبنان، مطبوعات جهان و شخصيت هاي شناخته شده سياسي همچنان در تحليل هاي خود معترفند كه اسرائيل در اين جنگ چيزي به دست نياورد و پيروز اين تجاوز تنها حزب الله بوده است. در اين خصوص جفري گدمين مدير موسسه بين المللي آسپن در آلمان و يكي از حاميان سرسخت صهيونيست ها در آلمان اعتراف كرد كه رژيم صهيونيستي در جنگ عليه لبنان به هيچ يك از اهداف خود دست نيافته است.
گدمين در گزارشي كه روزنامه دي ولت آن را در شماره ديروز خود منتشر كرد، افزود: اسرائيل قصد آزادي سربازان ربوده شده خود، خلع سلاح حزب الله و دادن درس عبرتي به كشورهاي منطقه را داشت، ولي به هيچ يك از اين سه هدف دست نيافت.
در همين حال، روزنامه زوددويچه سايتونگ نوشت: شكست ناپذيري حزب الله به كابوس آسيب پذيري اسرائيل تبديل شد.
اين روزنامه آلماني در گزارشي كه به قلم اشتفان كورنليوس منتشر شد، افزود: ارتش اسرائيل نه تنها نتوانست در چهار هفته رگبار موشكي حزب الله را متوقف كند، بلكه اين موضوع اسرائيل را دچار كابوس آسيب پذيري كرده است.
روزنامه آلماني افزود: اسرائيلي ها هم اكنون مجبور هستند با اين واقعيت زندگي كنند كه گردان زرهي و نيروي هوايي آنها قادر به حفاظت و امنيت اين رژيم در برابر موشك هاي حزب الله نيستند.
زوددويچه با اشاره به اينكه اسرائيل در اين جنگ ۳۳روزه دچار محاسبه اشتباه شد، نوشت: اسرائيل متوجه شد كه با تانك ها و بالگردها و همچنين ارتش كلاسيك نمي توان در برابر حزب الله پيروز شد.
شبكه تلويزيوني سي ان ان نيز كه به جانبداري از رژيم صهيونيستي معروف است، اظهارات مقامات اين رژيم مبني بر پيروزي در جنگ برابر حزب الله را صرفاً يك ادعا خواند.

شمار نظاميان فراري انگليس دو برابر شد
ايرنا: تعداد نظاميان فراري از خدمت در انگليس از آغاز جنگ عراق تاكنون دو برابر افزايش يافته است.
بر اساس آمار وزارت دفاع انگليس، در فاصله بين سالهاي ۲۰۰۳تا ۲۰۰۵ دو هزار و ۷۷۰ نفر نيرو از رده هاي مختلف نظامي اين كشور فرار كرده اند.
اين گزارش حاكي است كه از بين سربازان فراري انگليسي تعداد دو هزار و ۳۰ نفر از ارتش اخراج شده و ۷۴۰ نفر ديگر همچنان فراري و مخفي هستند.

هشدار سازمان ملل نسبت به بحران انساني در سومالي
ايرنا: يك مؤسسه سازمان ملل هشدار داد كه ممكن است در سال جاري كشور سومالي دچار يك بحران شديد انساني شود.
واحد تحليل امنيت غذايي سازمان ملل (اف.اس.يي.يو) گزارش داد، حدود ۸/۱ ميليون سوماليايي كه با پيامدهاي خشكسالي كشنده در شرق آفريقا دست و پنجه نرم مي كنند، همچنان به كمك هاي خارجي متكي هستند و چنانچه نگراني هاي موجود نسبت به گسترش دامنه درگيري ها تحقق پيدا كند، اين تعداد ممكن است دو برابر شود.
اين واحد با اشاره به بهبود جزيي حاصله در اوضاع مناطق خاص سومالي، افزود: در بخش هايي از اين كشور به ويژه جنوب، شرايط بحراني حكمفرما شده است و اين وضعيت دست كم تا پايان سال جاري ادامه خواهد يافت.
اين موسسه سازمان ملل كاهش محصولات كشاورزي و مرگ و مير دام ها را كه حاصل خشكسالي است، عامل اصلي اين بحران دانست اما خاطرنشان كرد كه خشونت و درگيري ها، عرضه كمك ها و مواد غذايي وارداتي را به خطر انداخته و يك جنگ گسترده ممكن است آن را بسيار كاهش دهد.
اكنون رويارويي اسلامگراياني كه بيشتر بخش هاي جنوب سومالي ازجمله پايتخت را در كنترل خود دارند با دولت كه قادر به اعمال قدرت نيست، اين كشور ۱۰ ميليوني را گرفتار كرده است.

تحريف صهيونيستي
011982.jpg
تجاوز هوايي اسرائيل به دهكده قانا كه به كشته شدن بيش از ۵۷ غيرنظامي انجاميد و موجي از انزجار را در جهان عليه اسرائيل بدنبال داشت، سازمانهاي تبليغاتي طرفدار اسرائيل را بر آن داشت تا براي سرپوش نهادن بر جنايت رژيم تل آويو دست به هر ترفندي بزنند.
به گزارش مجله اشترن چاپ آلمان يكي از اين ترفندها، اتهاماتي بي اساس به شخصي بود كه در نخستين ساعات حمله سعي در بيرون آوردن اجساد كودكان و زنان از زير آوار مي كرد.
در يك سايت خبري انگليسي به مديريت يك افسر اطلاعاتي انگليسي كه طرفدار اسرائيل است و سال ها در اسرائيل بوده است، عنوان شد كه اين شخص جاسوس حزب الله بوده است.
ولي مجله اشترن در بررسي هاي خود اين شخص را شناسايي كرد و معلوم شد كه وي امدادگر ۳۸ ساله اي به نام سالم داهراست كه اهل مرجعيون و سالهاست به عنوان امدادگر تلاش مي كند. او به مجله اشترن گفته است كه هيچ وابستگي به حزب الله ندارد و كوشش براي اتهام زدن به وي بيشتر براي سرپوش نهادن بر جنايت اسرائيل بوده است.
خبرنگاران اشترن، مجله تايم و تايمز لندن نيز همين نظر را دارند و پيگيري آنان نشان مي دهد كه همه اين اتهامها از سايت خبري اينترنتي كه در لندن فعاليت دارد سرچشمه مي گيرد. اين پايگاه اينترنتي از سوي همان افسر اطلاعاتي انگليسي اداره مي شود كه خود را طرفدار علني اسرائيل مي داند و از رژيم تل آويو خط مي گيرد.

تغيير استراتژي ناتو در افغانستان
گروه بين الملل - حكمت چتين نماينده ارشد امور غيرنظامي ناتو در افغانستان از تغيير استراتژي اين سازمان در افغانستان در پي افزايش ناآرامي اخير در اين كشور خبر داد.
به گزارش شبكه خبري بي.بي.سي، چتين كه در آخرين روز مأموريت خود در افغانستان با خبرنگاران صحبت مي كرد گفت، وضعيت افغانستان نسبت به سالهاي گذشته دشوارتر شده و طالبان با استراتژي جديدي وارد مبارزه شده است. با توجه به اين شرايط ناتو تصميم دارد استراتژي خود را در افغانستان تغيير دهد.
اين مقام از موافقتنامه بلندمدتي خبر داد كه قرار است در آينده نزديك ميان دولت افغانستان و ناتو امضا شود.

سفير سابق انگليس در ازبكستان:
توطئه انفجار هواپيماها ساختگي بود
گروه بين الملل- سفير سابق انگليس در ازبكستان با تبليغاتي خواندن طرح انفجار هواپيماها در لندن گفت: بوش و بلر با اين كار به دنبال فرار از مشكلات سياسي پيش روي خود از طريق ايجاد يك ۱۱ سپتامبر جديد هستند.
خبرگزاري مهر ديروز با اعلام اين خبر به نقل از پايگاه اينترنتي «پروباگاندامتريكس» سخنان كريگ موراي سفير سابق انگليس در ازبكستان را اين گونه مخابره كرد كه اين رويداد (افشاي توطئه انفجار هواپيماها در فرودگاه لندن) طراحي بوش و بلر بود كه به دنبال ايجاد ۱۱ سپتامبر جديد هستند. وي گفت: هيچ كدام از متهمان دستگير شده بمبي نساخته بودند و بليتي براي سوارشدن به  هواپيما تهيه نكرده  بودند. بسياري از آنها حتي پاسپورت هم نداشتند و نمي توانستند به عنوان بمب گذار مطرح شوند.
موراي كه به دليل اظهاراتش درباره شكنجه در ازبكستان و آگاهي كشورش از اين موضوع وادار به كناره گيري از پست خود شده بود، در ادامه اين گفت وگو اضافه كرد، تحقيق و بازجويي ها در پاكستان سبب شد تا جزئيات بيشتري از اين توطئه شگفت انگيز انفجار چند هواپيما آشكار شود.
روسيه از كشته شدن يك ماهيگير ژاپني ابراز تأسف كرد
ايرنا: وزارت امور خارجه روسيه در بيانيه اي از كشته شدن يك ماهيگير ژاپني كه در جريان تعقيب كشتي اش  در آبهاي ساحلي روسيه رخ داد، ابراز تأسف كرد.
در اين بيانيه رسمي كه در پايگاه اينترنتي وزارت امور خارجه روسيه قرار گرفته، تأكيد شده است: كشتي ماهيگيري مذكور بدون نشانه هاي شناسايي و چراغ هاي ويژه در آبهاي ساحلي روسيه حركت مي كرد.
كشتي ماهيگيري ژاپني صبح چهارشنبه با چهار خدمه در آبهاي ساحلي روسيه بين جزاير«تانفيلف» و «آنوچين» مورد تعقيب قرار گرفت و در جريان تيراندازي مرزبانان روس يك خدمه آن كشته و كشتي توقيف و به جزيره «كوناشير» روسيه منتقل شد.
روسيه و ژاپن بر سر مالكيت چهار جزيره «كوناشير»، «اتوروفو»، «شيكوتان» و «هابوماي» كه در اواخر جنگ دوم جهاني درسال ۱۹۴۵به تصرف نيروهاي شوروي سابق در آمده اختلاف دارند و توكيو عقد قرارداد صلح با مسكو را به پس گرفتن اين جزاير منوط كرده است.

ادامه عمليات تروريستي در عراق
گروه بين الملل - ديروز بر اثرانفجار يك خودرو بمب گذاري شده در مركز بغداد ۸ نفر كشته و ۲۸ تن ديگر زخمي شدند. اين انفجار در يك پايانه اتوبوسراني در بغداد روي داد.
در حادثه اي ديگر يكي از رؤساي قبايل بصره به دست افراد مسلح ناشناس ترور شد.
در موصل نيز درگيري ميان شبه نظاميان مسلح و نيروهاي پليس منجر به قتل ۶ شبه نظامي و بازداشت سه تروريست ديگر شد. در سامرا نيز درگيري ميان نيروهاي پليس وتروريست ها منجر به جراحت ۵ غيرنظامي و ۳ نيروي پليس شد.
در همين حال درپي درگيري هاي اخير پليس عراق در كربلا با هواداران محمود حسني كه به كشته شدن ده تن از هواداران وي و بازداشت ۳۰۰ نفر منجر شد، ديروز پليس ورودي هاي شهر كربلا را مسدود كرد. اين تصميم پس از آن گرفته شد كه هواداران محمود حسني در سراسر عراق اعلام كردند براي هواخواهي از وي به كربلا خواهند رفت.

سرخوردگي بوش از عدم حمايت از ارتش آمريكا در عراق
واحد مركزي خبر: روزنامه نيويورك تايمز چاپ آمريكا ديروز گزارش داد: جورج دبليو بوش رئيس جمهوري آمريكا از روند كند پيشرفت در عراق و عدم حمايت از تلاش هاي ارتش آمريكا در اين كشور سرخورده شده است.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از واشنگتن، روزنامه نيويورك تايمز در گزارشي به نقل از افرادي كه در نشست خصوصي هفته جاري با جرج دبليو بوش رييس جمهوري آمريكا در پنتاگون حضور داشتند، نوشت رئيس جمهوري آمريكا در اين نشست خصوصي نود دقيقه اي نظر شخصي خود را درباره نوري مالكي نخست وزير عراق اعلام نكرد، اما به نظر مي رسيد كه درباره كارآمد بودن وي ترديد دارد.
يكي از حاضرين در اين نشست درحالي كه همانند ديگران خواستار فاش نشدن نام خود بود گفت: رئيس جمهوري آمريكا درباره روند كند پيشرفت در عراق، ادامه استفاده از بودجه آمريكا و تلفات انساني اين كشور احساس سرخوردگي مي كند.

تفاهم عباس و هنيه براي تشكيل دولت
وحدت ملي در فلسطين
011988.jpg
گروه بين الملل- درپي مذاكرات فشرده رئيس حكومت خودگردان فلسطين و نخست وزير اين سرزمين براي فائق آمدن بر مشكلات سياسي و اجرايي سرزمين فلسطين، ديروز اسماعيل هنيه اعلام كرد هيچ مخالفتي با تشكيل دولت وحدت ملي در فلسطين ندارد و اين موضوع را به اطلاع محمودعباس رئيس خودگردان حكومت فلسطين رسانده است.
وي كه با خبرگزاري آلمان مصاحبه مي كرد در عين حال متذكر شد كه البته برخي مسائل هنوز وجود دارد كه نيازمند بررسي دقيق و گفتگوهاي ديگر است.
در واكنش به اين خبر ديروز روزنامه اسرائيلي جروزلم پست مدعي شد كه در مذاكرات عباس و هنيه به رسميت شناختن رژيم تل آويو به طور تلويحي مطرح و پذيرفته شده است.
بنابراين گزارش هنيه اظهار داشت در پي تفاهم با عباس مي توان به لغو تحريم هاي تحميلي عليه مردم فلسطين اميدوار بود.
در اين خصوص نبيل  ابوردينه  سخنگوي  رياست  تشكيلات  خودگردان  فلسطين  نيز گفت  عباس  و هنيه  كه  از اواخر ژوئن  تاكنون  با هم  ديدار نكرده اند روز سه شنبه در خصوص آخرين  تحولات  سرزمين هاي  فلسطيني  و بحراني  كه  تشكيلات  خودگردان  فلسطين  با آن  مواجه  است  بحث  و تبادل  نظر كردند.
عباس  همچنان  اميدوار است،  درخصوص  اجراي  توافقنامه ، وفاق  ملي، كه  در آن  تشكيل  دولت  وحدت  ملي  با حضور شخصيت  هاي  حماس  و فتح  پيش  بيني  شده  است ، با حماس  به  توافق  برسد.
با اين  حال  هنيه  در خصوص  تشكيل  چنين  دولتي  ملاحظاتي  دارد.
وي  قبل  از هر چيز خواستار آزادشدن  وزيران  دولتش  شده  كه  ارتش  اسرائيل  آنها را ربوده  است .

هفته اي كه گذشت
عيادت از فيدل
012000.jpg
كوبا- هوگو چاوز رئيس جمهوري ونزوئلا به عيادت فيدل كاسترو در بيمارستان رفت. در پي اين ديدار روزنامه هاي ونزوئلا و كوبا چندين تصوير از اين ملاقات صميمي را منتشر كردند.

بازگشت به وطن
011997.jpg
لبنان: شهروندان لبناني كه به دليل حمله صهيونيست ها به جنوب اين كشور به سوريه پناه برده بودند، پس از اعلام آتش بس با شادماني به ميهن خود بازگشتند.جنگ ۳۳ روزه اي كه به قطعنامه شوراي امنيت انجاميد و براي اسرائيل سرخوردگي به همراه داشت.

فرار از زندان
011994.jpg
ونزوئلا: اين دو تصوير متعلق به كارلوس اورتگا رهبر اتحاديه ونزوئلاست. عكس ها اورتگا را قبل و بعداز دستگيري نشان مي دهد. وي كه به ۱۶ سال حبس محكوم شده بود از يك زندان نظامي گريخت.

تأخير در فرودگاه
011991.jpg
انگليس: با وجود سپري شدن حدود يك هفته از افشاي طرح عمليات تروريستي در پروازهاي هوايي ميان انگليس و آمريكا هنوز هم پرواز هواپيماها در فرودگاه هيترو با تأخير صورت مي گيرد.

اعتراض زير باران
012003.jpg
فيليپين: شهروندان فيليپيني زير بارش شديد باران مقابل هتلي تجمع كرده اند تا اعتراض خود را نسبت به سخنراني سفير كشور ميانمار در اين مكان نشان بدهند.

بين الملل
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |