پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۶۲ - Aug 17, 2006
مشاركت مردم و ساماندهي سيستم اداري پايه ايجاد اعتماد در شهرداري است
قاليباف: اعتماد مردم بزرگترين سرمايه شهرداري است
گروه شهري شهردار تهران گفت: اعتماد مردم بزرگترين سرمايه اي است كه شهرداري به آن احتياج دارد.
به گزارش سما، محمدباقر قاليباف ديروز در جمع معاونان شهرداري در منطقه 18، گفت: شهرداري بيش از هر چيز به ايجاد اعتماد ميان خود و مردم نيازمند است و اين اعتماد سازي تنها بر پايه مشاركت مردم، ساماندهي وضعيت سيستم اداري در درون شهرداري و خدمت بدون منت به شهروندان به وجود مي آيد.
شهردار تهران، رسيدگي به كاركنان در درون شهرداري و اعتماد آنان به مديريت شهري را بسيار حائز اهميت دانست و اظهار داشت: رسيدگي به منابع انساني بر مبناي زحمتي كه مي كشند موجب دلگرمي و ايجاد انگيزه در آنان مي شود و بايد به ميزان حقي كه دارند به آنها رسيدگي شود.
وي با اشاره به شهرداران مناطق افزود: شهردار يك منطقه بايد امكانات موجود منطقه را در همان منطقه استفاده و در مقياس محله و ناحيه فعاليت كند و كارهايي در مقياس شهر را به عهده شهرداري تهران بگذارد كه اين كار موجب رضايت شهروندان از ارائه خدمات خواهد شد.
قاليباف در ادامه گفت: چنانچه مردم در هر محله ناظر خدمات شهرداري و رسيدگي به موقع به
خواسته هاي شان باشند، مشكلات شهرداري را باور مي كنند و در حل آنها نيز مشاركت خواهند كرد.
وي ابراز اميدواري كرد، با توجه به ظرفيت هاي موجود در شهرداري، بسيار ضروري است بيشتر از حال حاضر به مردم خدمت شود كه اين كار رضايت كاركنان، شهروندان و در نهايت، خشنودي خداوند را به همراه خواهد داشت.

تشكيل ستاد مهر رمضان براي كنترل ترافيك آغاز سال تحصيلي
۲ ايستگاه گلبرگ و نظام آبادتا اول مهر
به بهره برداري مي رسد
با افتتاح ايستگاه امام حسين (ع) در زمستان امسال شبكه شرقي متروي تهران تكميل مي شود
012105.jpg
گروه شهري- معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران به فاصله 38 روز مانده تا آغاز سال تحصيلي جديد ، ستاد مهر رمضان را به منظور كنترل ترافيك ، مهر ماه تشكيل داد.
به گزارش همشهري معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در نخستين جلسه اين ستاد با اشاره به
همزماني شروع سال تحصيلي با ماه پر خير و بركت رمضان، اظهار داشت: فراهم آوردن آرامش و آسايش شهروندان در كنار تامين ايمني و سلامت دانش آموزان در دستور كار اين ستاد قرار دارد. سيد جعفر تشكري هاشمي افزود: اول مهر امسال در مقايسه با اول مهر سال گذشته، 400 هزار دستگاه خودرو جديد به معابر تهران اضافه شده است.معاون شهردار تهران با اشاره به افزايش ترافيك صبح گاهي از ابتداي پاييز به واسطه سفرهاي آموزشي، تصريح كرد: با توجه به همزماني آغاز سال تحصيلي جديد با ماه مبارك رمضان، ترافيك عصرگاهي نيز در اين ايام به اوج مي رسد.وي در پايان با دستور آماده باش معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران و سازمان ها و شركت هاي تابعه آن از 15 شهريور و لغو مرخصي كاركنان مرتبط با موضوع در اين معاونت ، از آغاز فعاليت ستاد فرماندهي مهر در مركز نظارت و كنترل ترافيك تهران خبر داد.
افتتاح دو ايستگاه مترو
ربيعي، معاون بهره برداري شركت مترو تهران نيز در اين جلسه با اشاره به اين كه در حال حاضر شبكه مترو با تمام ظرفيت خود كار مي كند، گفت: تفاوت امسال با سال گذشته پوشش شرق تهران توسط مترو است كه بر اين اساس 5 ايستگاه در شرق تهران هم اكنون در حال استفاده است و دو ايستگاه گلبرگ و نظام آباد نيز تا اول مهر ماه به ايستگاه هاي شرق تهران افزوده مي شود و با افتتاح ايستگاه امام حسين (ع) در زمستان امسال شبكه شرقي متروي تهران تكميل مي شود.وي با اشاره به اين كه زمان رسيد قطارها در اول مهر چهار دقيقه خواهد بود، اظهار اميدواري كرد، با رسيدن قطارهاي جديد در زمستان امسال فاصله سه دقيقه هر قطار را براي نخستين بار در تهران تجربه كنيم.
حمل و نقل عمومي دانش آموزان
احمدي، مدير عامل شركت واحد اتوبوسراني تهران نيز با اشاره به اين كه پيش از بازگشايي مدارس اتوبوسها به لحاظ وضع ظاهري و داخل آنها مورد رسيدگي و بازسازي قرار مي گيرند، از ساماندهي خطوط ايستگاه ها و رسيدگي به خطوطي كه تمايل به سفر جديد با بازگشايي مدارس براي دانش آموزان پيش بيني مي شود، به عنوان برنامه هاي در دست اقدام شركت واحد ياد كرد.
وي تاكيد كرد: متاسفانه در كشور ما اتوبوس هاي ويژه مدارس وجود ندارد و بدترين شكل حمل و نقل عمومي براي دانش آموزان استفاده مي شود چرا كه بدترين اتوبوس هاي از رده خارج كه از شركت واحد به دليل آلايندگي و مشكلات فني خارج مي شوند، به راحتي براي حمل نقل دانش آموزان بكارگيري شده است.وي با اشاره به آمادگي شركت واحد براي حمل و نقل دانش آموزان، كاركنان و معلمان گفت: آمادگي داريم تمامي حمل و نقل آموزش و پرورش در تهران را انجام دهيم، همچنين از خودروهاي ون نيز كه يكي از توجيهات بكارگيري آنها براي حمل و نقل دانش آموزان بوده است، استفاده كنيم و براي دانش آموزان دختر، بانوان شاغل و معلمان خانم نيز مي توانيم از رانندگان زن استفاده كنيم.
آماده باش راهنمايي و رانندگي
سرهنگ حاتم محمدي، جانشين رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با اشاره به اين كه سال گذشته سرويسهاي مدارس در موارد اندكي از مجوزهاي صادر شده براي تردد در محدوده طرح زوج و فرد سوء استفاده مي كردند، تاكيد كرد: مديران مدارس بايد به سرويس هايي مجوز دهند كه قابل اطمينان باشند.جانشين رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از والدين خواست در هفته اول مهر از ازدحام در جلوي مدارس خودداري كنند.وي در پايان تاكيد كرد: از 30 شهريور ماه به مدت پانزده روز در كليه مناطق راهنمايي و رانندگي در آماده باش بوده و ماموران راهور در جلوي در مدارس مستقر مي شوند.علاوه بر رئيس آموزش و پرورش شهر تهران ، مديران عامل پيك بادپا ، كنترل ترافيك و سازمان تاكسيراني و نمايندگان اورژانس تهران ، سازمان پارك ها ، سازمان آتش نشاني 0 نيز در اين جلسه حضور داشتند.

روز شمار شهرداري
جمع آوري مكانيزه زباله ۱۸۶ روز
012060.jpg
يك اتفاق جالب در روز شمار امروز افتاد و آن هم اين بود كه عدد مربوط به جمع آوري مكانيزه زباله به جاي 7 روز تغيير، 37 روز تغيير كرد. اين اتفاق تا حدودي قابل پيش بيني بود چرا كه سازمان خدمات موتوري شهرداري پيشتر اعلام كرده بود ممكن است طرح  جمع آوري مكانيزه زباله زودتر از پايان سال در سراسر شهر اجرا شود. اين موضوع را مصطفي سليمي مديرعامل سازمان خدمات موتوري شهرداري همزمان با اعلام مكانيزه شدن جمع آوري زباله هاي نيمي از ناحيه هاي تهران اعلام كرد.
در عين حال، موضوعي كه همچنان مسئولان اجراي اين طرح تاكيد مي كنند بايد در نظر گرفته شود نحوه استفاده از اين مخازن است. آنها مي گويند مردم ساعت قرار دادن زباله در اين مخازن (ساعت 21) را بايد رعايت كنند و نخاله ساختماني در اين مخازن نريزند.

بازار روز عباس آباد 9 روز
012063.jpg
كمتر از ده روز ديگر به گشايش بازار روز عباس آباد مانده است و اين در حالي است كه برخي از شهروندان از محل دقيق اين بازار روز اطلاعي ندارد. اين موضوع را از تماسهايي كه بعد از چاپ ستون روزشمار برقرار مي شد، دريافتيم.
اين بازار روز در ضلع جنوبي مصلي و در منطقه 7 شهرداري ساخته مي شود. ساكنان اين منطقه 9 روز ديگر مي توانند از اين بازار روز خريد كنند.
۴ پاركينگ طبقاتي ۲۱۵ روز
012057.jpg

اگر چه اين پاركينگ ها نمي توانند گره بزرگي از مشكل كمبود جاي پارك در تهران باز كنند، اما به هر حال احداث آنها در ترافيك مناطقي از شهر تأثير مستقيم مي گذارد. به ويژه اينكه هر 4 پاركينگ كه تا 215 روز ديگر يعني تا پايان سال به بهره برداري مي رسند، در نقاط شلوغ قرار گرفته اند.

براساس توافق شهرداري و وزارت تعاون
خصوصي سازي شركت واحد از امروز آغاز مي شود
گروه شهري- براساس اصل ۴۴ قانون اساسي و هماهنگي هاي به عمل آمده ميان وزارت تعاون و شهرداري و شركت واحد اتوبوسراني مقرر شد به منظور بهينه سازي سازمان تحت نظارت ميني بوسراني و اتوبوسراني شركت واحد از امروز طرح خصوصي سازي و توسعه ناوگان حمل و نقل در قالب تأسيس تعاونيهايي توسط رانندگان، پرسنل شركت واحد و ساير متقاضيان آغاز شود.احمدي بافنده مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني در اين باره به خبرنگار ما گفت، از ميان
يكصد شركت متقاضي اين امر تنها ۵ شركت تعاوني موفق به اخذ مجوز از شركت واحد جهت خصوصي سازي شركت تحت نظارت اتوبوسراني شدند و متعاقب آن فعلاً تعداد محدودي اتوبوس به ميزان ۱۶ تا ۲۰ دستگاه وارد خطوط پرتردد و پرتراكم نظير آزادي و ترمينال جنوب شد تا اقدام به جابجايي مسافران اين مسيرها از ساعت ۶ صبح تا ۲۱ نمايد.
وي از افزايش تدريجي اتوبوسهاي بخش خصوصي در خطوط اتوبوسراني خبر داد و تأكيد كرد: خصوصي سازي سازمان تحت نظارت شركت واحد هيچ ربطي به فعاليت قانوني و ذاتي آن دسته از اتوبوسهاي شركت واحد كه با بليت اقدام به جابجايي مسافران مي كنند نداشته و به هيچ وجه از ظرفيت اصلي اتوبوسهاي بليتي شركت واحد نخواهد كاست.
به گفته بافنده، از ميان ۶۰۰ دستگاه اتوبوس و ۳۳۰۰ ميني بوس سازمان تحت نظارت ميني بوس و اتوبوسراني شركت واحد ۸۰ درصد ميني بوسها و ۷۰ درصد اتوبوسها فرسوده بوده و بالاي ۲۰ سال عمر دارند كه به تدريج نوسازي خواهند شد.
بنا بر اين گزارش، پس از سه ماه جلسات كارشناسي فشرده از سوي شهرداري تهران، شوراي شهر و وزارت كشور، مجلس و دولت در مورد خصوصي سازي شركت واحد از امروز اين طرح به طور محدود در برخي خطوط به مرحله اجرا درآمد.

مديرعامل سازمان زيبا سازي شهرداري تهران :
ساماندهي دره رود دارآباد آذرماه به پايان مي رسد
012108.jpg
گروه شهري- پروژه ساماندهي دره رود دار آباد آذرماه امسال به پايان مي رسد.
اين پروژه كه در سه فاز و با هزينه اي معادل يك ميليارد تومان طراحي و اجرا خواهد شد از اول خرداد ماه امسال آغاز و تاكنون در دو شيفت كاري با 200 نفر نيروي انساني از 37 درصد پيشرفت در اجرا مواجه است.
ملاصالحي مديرعامل سازمان زيبا سازي شهرداري تهران در توضيح طرحهاي در دست اجراي دره رود دارآباد به خبرنگار ما گفت: در اين پروژه سعي داريم ضمن حداقل دخل و تصرف در محيط طبيعي دره رود دارآباد  بيشترين تلاش خود را معطوف بر ايمن سازي مسيرهاي تردد عمومي كنيم.
به گفته ملاصالحي ديواره سازي، نرده گذاري، كاهش شيب تند مسير، نصب چراغ به منظور روشن سازي مسير حركت به منظور افزايش زمان بهره مندي خانواده ها از مسير دره رود دارآباد ، احداث فضاي سبز حاشيه اي مسير دره رود، نصب پل هاي بتوني براي استقرار و استراحت خانواده ها، ساماندهي كف رودخانه و احداث پلهاي چوبي با مصالح طبيعي به منظور برقراري مسيرهاي دسترسي شرق و غرب رودخانه، نصب نيمكت و احداث سرويسهاي بهداشتي از جمله اين اقدامات به شمار مي رود.

معاون امور مناطق شهرداري تهران:
پروژه هاي شهري بر اساس زمان بندي
مشخص شده به پايان مي رسد
گروه شهري- معاون امور مناطق شهرداري تهران گفت: اكثر پروژه هاي عمراني و ترافيكي در سطح شهر بر اساس زمان بندي مشخص شده پيش مي رود و تعدادي از آنها نيز داراي روزشمار است كه تلاش مي كنيم با سرعت هرچه تمام طبق زمان بندي مشخص شده، پروژه ها را به پايان برسانيم.
به گزارش سما، در مراسم توديع و معارفه شهردار منطقه 20 رضا سترگ شهردار سابق منطقه 20 با اشاره به وضعيت خاص اين منطقه گفت: منطقه 20 به دليل حاشيه اي بودن و 240 كيلومتر مربع حريم كه 34 روستا آن را در برگرفته همچنين وجود دو گسل زلزله خيز در جنوب و شمال ري، وجود بافت هاي فرسوده وسيع و همچنين قبرستان هاي متروكه اي كه همواره فشارهاي متعددي براي دفع اموات در اين زمينه وجود داشته از اهميت ويژه و حساسي برخوردار است.
سترگ ادامه داد: به دليل زلزله خيز بودن اين منطقه بحث احداث ده سوله بحران در اين منطقه قطعي شده كه ظرف چندماه آينده تعدادي از آنها به بهره برداري خواهد رسيد كه قرار است از اين مجموعه ها در مواقع غيرضروري براي ورزش بانوان منطقه استفاده و تجهيز شود.
در ادامه معاون امور مناطق شهرداري تهران با اشاره به اولويت هاي سال جاري معاونت مناطق شهرداري تهران، گفت: بر اساس ديدگاه شهردار تهران، رويكرد شهروندمداري و محله گرايي و توجه ويژه به شوراياري هاي محلات و همچنين جذب مشاركت و حضور مردم محلات مهم ترين اولويت و رويكرد معاونت امور مناطق در سال جاري است. وي با اشاره به راه اندازي دو سامانه 137 و 1888 در مجموعه شهرداري تهران گفت: هدف از اجراي طرح جهادي 137 بسيج همه امكانات شهرداري در مناطق و استفاده مطلوب و بهينه از توانايي و امكانات مديريت شهري است، به گونه اي كه تغييرات مثبت حاصل از اين طرح منجر به تحول و رشد عظيم در سطح مناطق شوند؛ به گونه اي كه اين تغييرات كاملاً براي مردم ملموس باشد. يعقوبي با تاكيد بر جلوگيري از اجراي كارهاي روبنايي، كم اثر و عوام فريبانه به جاي كارهاي ماندگار و اثرگذار، افزود: سامانه 1888 شهرداري تهران براي نظارت همگاني مردم، طرح شكايات و انتقادات از مسئولين شهرداري هاي مناطق و عملكرد آنها راه اندازي شده است. معاون امور مناطق شهرداري تهران با تاكيد بر اولويت دادن به پروژه هاي نيمه تمام در سطح شهر در سال جاري گفت: تا امروز اكثر پروژه هاي عمراني و ترافيكي در سطح شهر بر اساس زمان بندي مشخص شده پيش مي رود و تعدادي از آنها نيز داراي روزشمار است كه تلاش مي كنيم با سرعت هرچه تمام طبق زمانبندي مشخص شده پروژه ها را به اتمام برسانيم.

ادامه احداث بزرگراه شهيد زين الدين در انتظار رأي دادگاه
فارس: مدير نظارت راه شهرداري تهران با اشاره به گذشت حدود 6 ماه از توقف عمليات عمراني بزرگراه شهيد زين الدين گفت: هنوز دادگاه رأي بر ادامه احداث اين بزرگراه صادر نكرده است.
علي معدني افزود: عمليات عمراني بزرگراه شهيد زين الدين به منظور حفظ جنگل هاي لويزان در 23 بهمن ماه سال 1384متوقف شد.
وي ادامه داد: پيمانكار اين طرح موظف شده است تمام فعاليت هاي عمراني و اجرايي را تا بررسي دلايل قطع درختان پارك جنگلي لويزان متوقف كند.
معدني اظهار داشت: قطع درختان پارك جنگلي لويزان بر اساس راي كميسيون ماده 7 شهرداري تهران صورت گرفته و اين اقدام كاملاً قانوني و حقوقي بوده است.

همزمان با اجراي طرح جهادي 137
۱۳ پل در منطقه 14 شهرداري تهران به بهره برداري مي رسد
گروه شهري 13 پل فلزي و بتني در قالب طرح جهادي 137، تا پايان هفته جاري در منطقه 14 شهرداري تهران به بهره برداري مي رسد.
به گزارش سما، رسا صدفيان، مدير روابط عمومي شهرداري منطقه 14با اعلام اين خبر گفت: بيش از 90 درصد عمليات ساخت و نصب پل فلزي و بتني، كه عمليات احداث آن توسط معاونت فني و عمراني از مدتها پيش آغاز شده بود با آغاز اجراي طرح جهادي 137 در اين منطقه، به اتمام رسيده و به زودي بهره برداري مي شوند  .
وي افزود: پل هاي بزرگراه امام علي در كوچه توراني، دوراهي گرگاني، خيابان دادي، ضلع شمالي بوستان ابيانه، ميدان احمديه، تقاطع خيابان پيروزي، كوچه حق نجات، خيابان قوام، خيابان شكوري گرگاني، ضلع شمالي بلوار نيكنام، خيابان محمدتقي عزيزي و پايين تر از پيروزي جنب آژانس 110، ساخته و با 97 درصد پيشرفت فيزيكي، نسبت به نصب آنها اقدام شده است.

نگاه
012102.jpg
مهدي كاظمي

شهري
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
دانش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |