دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۶۵ - Aug 21, 2006
خبر «همشهري» تأييد شد:
جزئيات فروش سهام بانك پارسيان
گروه بورس- سپيده بهكام :سرانجام روز گذشته ايران خودرو با انتشار اطلاعيه اي رسمي در بورس تهران، خبر هفته قبل «همشهري» درباره فروش سهام بانك پارسيان را تأييد كرد.
به گزارش همشهري، اداره نظارت بر ناشران اوراق بهادار ضمن اعلام دريافت نامه رسمي شركت ايران  خودرو درباره واگذاري سهام بانك پارسيان، جزئيات آن را براي اطلاع سرمايه گذاران و سهامداران منتشر كرده است.
در اين اطلاعيه آمده است:گروه ايران خودرو قصد دارد تعداد يك هزار و ۴۴۰ميليارد سهم معادل
۸/۲۸درصد سهام بانك پارسيان را متعلق به شركت هاي تابعه است از طريق سازمان بورس به طور يك جا البته با شرايطي كه در آينده به طور كامل و جامع اعلام مي شود، واگذار كند.
در ادامه اين اطلاعيه اشاره شده، تاكنون بر حسب مذاكرات انجام شده براي واگذاري سهام مذكور با نرخ پايه هر سهم، دو هزار و ۴۰ريال، به صورت نقد و اخذ ضمانت نامه بانكي، توافق  اوليه اي به عمل آمده است. قيمت نهايي، زمان انجام معامله و پس از برگزاري تشريفات قانوني از طريق مزايده در بورس تعيين خواهد شد. بر اين اساس تا زمان انجام معامله و قطعيت يافتن آن نمي توان از قيمت و اثرات مالي و جانبي آن برآورد دقيقي داشت.
در اين اطلاعيه، تاريخ انجام معامله روي سهام بانك پارسيان، نيمه دوم شهريورماه ۸۵ اعلام شده و آمده است: مطابق مقررات حداقل از ۱۰ روز قبل آگهي عمومي مي شود.
بر اساس اين گزارش، شركت هاي چرخشگر، توليد محور خودرو، مهركام پارس، ايران خودرو ديزل و محورسازان ايران خودرو، زيرمجموعه هاي بورسي ايران خودرو هستند كه از فروش سهام بانك پارسيان سود مي برند.
در اين اطلاعيه تأكيد شده ايران خودرو از جمله اهداف واگذاري سهام بانك پارسيان را اجراي سياست ها و خواسته هاي دولت در امر خصوصي سازي، كاهش تصدي گري و مشاركت بيشتر بخش خصوصي در عرصه فعاليت هاي اقتصادي كشور، اصلاح ساختار سرمايه گروه ايران خودرو و كاهش هزينه هاي تأمين مالي گروه اعلام كرده است.
همچنين ايجاد نقدينگي مناسب به منظور اجراي پروژه هاي درون مرزي و برون مرزي گروه و رشد و تقويت قدرت سودآوري فعاليت هاي گروه در سال هاي آينده براي كسب رضايت بيشتر سهامداران، از جمله دلايل اصلي فروش سهام بانك پارسيان توسط ايران خودرو است.

ارجاع پرونده چند كارگزار بورس
به كميته رسيدگي به تخلفات
فارس: عضو هيأت مديره سازمان بورس و اوراق بهادار از ارجاع پرونده تخلف چند كارگزار به كميته رسيدگي به تخلفات خبر داد.
قاسم محسني گفت: چند كارگزار بورس با ارائه سفارش هاي مشكوك در عمليات خريد و فروش موجب گمراهي فعالان شده بودند كه پرونده اين چند كارگزار متخلف جهت رسيدگي و بررسي به كميته رسيدگي به تخلفات سازمان ارايه شده است. او در پاسخ به اين پرسش كه كارگزاران متخلف به چه تعداد هستند و نام آنها چيست؟ از ارايه آمار دقيق ابراز بي اطلاعي و از بيان اسامي كارگزاران خودداري كرد و افزود: بعد از تأييد و نظر كارشناسان مطابق قانون اين كميته موظف است نسبت به تعيين متخلف بودن يا مجرم بودن اين چند كارگزار اقدام كند. او گفت: با راه اندازي سيستم جديد از اين پس با شايعه سازان بورس به شدت برخورد مي شود.
قاسم محسني  از تدوين مكانيزم جامع نشر اطلاعات مربوط به شركت هاي بورس خبر داد و گفت: با اين مكانيزم و از طريق انتشار اطلاعات عمومي ضمن رفع مسئوليت مديران در معاملات سهام، انگيزه ها جهت صدور اطلاعات و عدم انجام معاملات براساس اطلاعات نهايي افزايش خواهد يافت.

در آستانه پاسخ ايران به بسته اروپايي پيش بيني شد:
هفته پرالتهاب در انتظار بازارهاي نفت و سهام اروپا
فارس: خبرگزاري رويترز با اشاره به نزديكي زمان پاسخ ايران به بسته پيشنهادي اروپا در هفته جاري، هفته پرالتهابي را براي بازار نفت و بازارهاي سهام اروپايي پيش بيني كرد.
به گزارش رويترز درحالي كه با پايان گرفتن درگيري هاي رژيم اشغالگر قدس و حزب الله قيمت نفت خام تا ۹ درصد كاهش پيدا كرده است در روز جمعه و با نزديك شدن روز ۲۲ اوت به ميزان ۵/۱ درصد بر قيمت اين ماده افزوده شد. نفت سبك آمريكا در روز جمعه با ۰۸/۱ دلار افزايش در هر بشكه به ۱۴/۷۱ دلار در هر بشكه رسيد.
بر اساس گزارش رويترز، با نزديك تر شدن زمان ارايه پاسخ ايران به بسته پيشنهادي اروپا و افزايش احتمال پاسخ منفي ايران به اين بسته اضطراب در بازار نفت و بازارهاي سهام رو به افزايش گذاشته است. اين خبرگزاري افزود: ايران بارها گفته است در ۲۲ اوت (سه شنبه هفته جاري) به بسته پيشنهادي اروپا پاسخ مي دهد اما هيچ نشانه اي دال بر پذيرش اين بسته از سوي ايران وجود ندارد. استيو گلدمن يكي از كارشناسان اقتصادي در اين باره مي گويد:«هفته جاري مي تواند هفته پرآشوبي براي بازار نفت و بازارهاي سهام باشد زيرا كه در اين زمان پاسخ ايران به بسته اروپايي ارايه مي شود.»

مهلت يك ماهه بورس به ۱۳۰ شركت
ايسنا: بورس تهران به ۱۳۰ شركت حاضر در بازار سهام تا پايان شهريور ماه فرصت داد تا خود را با شرايط قانوني حضور در تالارهاي مبادلات تطبيق دهند.
هادي بيدختي، معاون عمليات و نظارت بورس اوراق بهادار در اين باره گفت: بسته بودن برخي از نماد شركت ها به دليل نداشتن شرايط حضور در تابلوي بورس است كه يا اطلاع رساني و وضعيت حجم معاملات آن ها دچار مشكل است يا از لحاظ صنعت دچار مشكل هستند.
او با اشاره به تاثير بازگشايي نماد شركت ها، افزود: به طور كلي معيارهاي ارزيابي از جمله حجم و تعداد دفعات معاملات و شاخص كل بهتر شده است؛ هم چنين در اين مدت اتفاقاتي كه مي توانست در بازار اثرگذار باشد هم چون مسائل سياسي خارجي، چندان نتوانست بازار را تحت تاثير قرار دهد.
او درباره بازگشايي نمادهاي بسته مانده در بورس توضيح داد: نماد برخي شركت ها پس از برگزاري مجمع باز خواهد شد؛ ۲۰ تا ۳۰ نماد ديگر نيز به مرور بازگشايي خواهند شد. هم چنين نماد هفت تا هشت شركت  نيز كه در مجمع خود سود موهوم تقسيم كردند يا آيين نامه انضباطي بورس را رعايت نكرده اند، متوقف است.
او ادامه داد: در مورد بسته بودن باقي نمادها يك ماه و نيم گذشته با آن ها مكاتبه شده است، اما آن ها شرايط حضور در تابلوي ما را ندارند زيرا يا اطلاع رساني و وضعيت حجم معاملات آن ها دچار مشكل است و يا از لحاظ بحث صنعت دچار مشكل هستند؛ بنابراين با در نظر گرفتن تمام اين شركت ها و شركت هاي مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت، حدود ۱۲۰ تا ۱۳۰ نماد به اين شكل داريم كه عمدتا مشكل دارند و به آن ها فرصت داده شده كه يا خود را با شرايط تابلوهاي بورس تطبيق دهند و يا اين كه به تابلوي غيررسمي  انتقال پيدا مي كنند؛ اگر اين شركت ها اصلاح ساختار شوند به تالار اصلي باز مي گردند و در غير اين صورت از تابلوها حذف خواهند شد.

ارزش سهام ۲۲ شركت ۲۰درصد افزايش يافت
012507.jpg
گروه بورس - كارنامه اوليه بدست آمده از عملكرد بورس تهران در مرداد ماه نشان مي دهد، در اين دوره ارزش سهام ۲۲ شركت ۲۰ درصد افزايش يافته است.
به گزارش همشهري، سهامداران شركت باما با توجه به رشد ۱۸۱ درصدي ارزش دارايي هايشان در طول مرداد ماه بالاترين سود را از محل سرمايه گذاري در بورس تهران كسب كرده اند.
در مرداد ماه گرم امسال يكهزار و ۷۰۰ نفر براي ۵/۵ ميليون سهم باما دستور خريد صادر كردند. ارزش كل دستور خريدهاي صادر شده در طول يك ماه گذشته براي سهام باما از ۱۸۳ميليارد ريال فراتر رفته است.
در طول مردادماه سهام معادن با بيشترين استقبال سرمايه گذاران در بورس تهران مواجه شد، به طوري كه ظرف يك ماه حدود ۱۰هزار نفر در صف خريد سهام دو شركت معادن و فلزات و سرب و روي ايران ايستادند.
در اين ماه شركت سرمايه گذاري معادن و فلزات با جذب ۵هزار و ۶۰۰خريدار پرطرفدارترين سهام حاضر در بورس تهران بود. تعداد خريداران شركت ملي سرب و روي ايران هم در اين مدت به مرز چهار هزار نفر رسيده است. ارزش كل مبادلات صورت گرفته بر سهام شركت ملي سرب و روي ايران در مرداد ماه ۱۹۰ ميليارد ريال برآورد مي شود.
در اين ماه به جز چادرملو كه با جذب ۲هزار و ۲۰۰خريدار در رتبه پنجم جدول سهام پرطرفدار بورس در مرداد ماه جاي گرفته، نام دو شركت تراكتورسازي ايران و ايران خودرو در جمع پنج شركت اول بازار از نظر تعداد خريداران ديده مي شود. در مرداد ماه تعداد خريداران سهام تراكتورسازي دو هزار و ۴۰۰ نفر بود و دو هزار و ۳۰۰ نفر هم متقاضي خريد سهام ايران خودرو بوده اند. نكته جالب آن كه بانك پارسيان نيز با توجه به اخبار منتشر شده درباره انجام يك داد و ستد بزرگ بر سهام آن در مرداد ماه مورد توجه بيش از پيش متقاضيان سرمايه گذاري قرار گرفت و دو هزار و ۱۰۰ نفر با خريد ۱۰۷ ميليون سهم بانك پارسيان به ارزش ۱۸۳ميليارد ريال اين شركت را در رتبه ششم جدول سهام پرطرفدار بورس نشاندند.
براساس اين گزارش، در طول مردادماه بيشترين حجم نقدينگي بازار به سوي سهام شركت هاي معدني و فلزي روانه شده به طوري كه از بين ۷شركت اول بازار از نظر جذب نقدينگي و ارزش داد و ستدها، ۶شركت در گروه معادن و فلزات فعال هستند.

صعود دوباره بورس هاي عربي
گروه بورس- تازه ترين گزارش هاي دريافتي از صعود دوباره بورس هاي عربي پس از يك نزول مداوم حكايت دارد.
روز گذشته رسانه هاي خبري از افزايش شاخص بورس هاي كويت و عربستان خبر دادند. پيش از اين اعلام شده بود: در نيمه نخست سال ۲۰۰۶ بيش از ۸۰ هزار تن از سرمايه گذاران صندوق هاي سرمايه گذاري در بازار سهام عربستان، سرمايه هاي خود را از بازار مالي اين كشور بيرون كشيده اند و موجب زيان هنگفت بورس و سيستم بانكي اين كشور شده اند. به گزارش خليج تايمز، بر اساس گزارش جديد موسسه پولي عربستان سعودي، ارزش دارايي هاي صندوق هاي سرمايه گذاري در عربستان در نيمه نخست سال ۲۰۰۶ با ۲۱ درصد افت نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۰۵ به ۱۳۸ ميليارد ريال سعودي رسيده است.موسسه پولي عربستان نسبت به دلايل خروج سرمايه  از بازار مالي اين كشور، نظري ابراز نكرده است، اما اطلاعات همين موسسه نشان مي دهد بيشترين زيان در ميان صندوق هاي سرمايه گذاري در بازار سهام اين كشور بوده كه ۵۷ درصد كل دارايي  موسسات سرمايه گذاري آن را تشكيل مي دهند.
موسسات سرمايه گذاري در بورس عربستان نيز با ۳۳درصد كاهش ارزش دارايي هاي خود روبرو بوده اند و شاخص سهام هاي خارجي نيز با ۱۰درصد كاهش مواجه شده اند.بر اساس اين گزارش، تحليل گران از آمار منتشر شده موسسه پولي عربستان متعجب نشده اند و معتقدند، سقوط بورس اين كشور در فوريه گذشته كه با كاهش ۳۸درصدي شاخص آن مواجه بود، اثرات به مراتب ناگوارتري بر اقتصاد اين كشور گذاشته است. سيستم بانكي و بورس عربستان طي سال هاي ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۵ با رونق فزاينده اي مواجه بودند، اما طي يك سال اخير دوران افت بحراني را پشت سر گذارده اند.طبق اخبار تكميلي نيز شاخص سهام در بازار اوراق بهادار كويت در پايان معاملات روز شنبه پس از تنزلهاي هفته گذشته ۸/۷۰واحد افزايش يافته است. گزارشهاي دريافتي از بورس كويت حاكي است با اين افزايش شاخص كل سهام در اين بازار به ۳/۹۵۹۴واحد رسيد.

شاخص به رشد خود ادامه داد
012504.jpg
گروه بورس- شاخص كل قيمت سهام طي معاملات ديروز بورس تهران ۱۰ واحد ديگر افزايش يافت و به ۹هزار و ۲۱۸ واحد نزديك شد.
به گزارش «همشهري» معاملات پتروشيمي خارك، سرمايه گذاري توسعه معادن و زامياد روز گذشته به شدت بر روند رشد شاخص كل تاثير گذاشت. در اين روز شاخص عملكرد تالار اصلي با ۱۳واحد رشد مواجه شد و به رقم ۹هزار و يك رسيد، اما در مقابل شاخص عملكرد تالار فرعي ۵/۱واحد كاهش يافت و به ۹هزار و ۲۷۶ واحد بازگشت.
بر اساس اين گزارش ديروز فعالان بازار سهام شاهد رشد ۱۸واحدي شاخص واسطه گري هاي مالي بودند. اين شاخص كه عملكرد شركت هاي سرمايه گذاري بورس را نشان مي دهد ديروز به ۱۷هزار و ۵۹۷ واحد نزديك شد. شاخص صنعت هم ديروز به رشد خود ادامه داد و با ۸ واحد افزايش رقم ۷ هزار و ۳۵۲ واحد را براي خود به ثبت رساند. اين شاخص عملكرد شركت هاي صنعتي حاضر در بورس را نشان مي دهد.معاملات روز گذشته بورس تهران رشد ۸ واحدي شاخص سهام وسايل نقليه و افزايش ۴ واحدي شاخص سهام كاني هاي فلزي را به دنبال داشت، اما در اين روز شاخص سهام فلزات اساسي ۳ واحد و شاخص سهام نفت و سوخت هسته اي ۱۳ واحد كاهش را تجربه كردند.

«باما» رتبه اول را كسب كرد
012510.jpg
گروه بورس- باما، پتروشيمي اصفهان و پتروشيمي اراك ديروز نيز صدرنشين جدول تقاضا شدند و مقام هاي اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.
به گزارش همشهري در اين روز حجم تقاضا براي خريد سهام باما به ۹۰۸ هزار سهم به ارزش ۳۵ ميليارد ريال افزايش يافت.
همچنين در اين روز ۲۸۳ دستور خريد براي
۵/۲ميليون سهم پتروشيمي اصفهان به ارزش ۱۸ ميليارد ريال و ۱۶۹ دستور خريد براي ۴/۱ ميليون سهم پتروشيمي اراك به ارزش ۱۶ ميليارد ريال صادر شد.
پس از شركت هاي ياد شده، چادرملو، ايران خودرو، معدني املاح، پتروشيمي خارك، سرمايه گذاري البرز و بانك پارسيان ديروز با بيشترين حجم تقاضا مواجه شدند به طوري كه ۲۰۵ دستور خريد براي ۵/۱ ميليون سهم چادرملو به ارزش ۱۴ ميليارد ريال صادر شد و ۴۵۱ دستور خريد هم براي ۴ ميليون سهم ايران خودرو به ارزش ۱۱ ميليارد ريال در سيستم هاي معاملاتي كارگزاري ها به ثبت رسيد.
در اين گزارش آمده است: ديروز ۴۵۳ نفر براي خريد ۴ ميليون سهم بانك پارسيان به ارزش ۵ ميليارد ريال اقدام كردند و ۱۰۰ نفر براي ۸۳۱ هزار سهم معدني املاح به ارزش
۷/۶ ميليارد ريال برگه دستور خريد پر كردند.
در كفه عرضه هم ديروز يك هزار و ۶۵۷ نفر حدود ۵ ميليون سهم سرمايه گذاري غدير به ارزش۲۰ ميليارد ريال را به فروش گذاشتند. همچنين ۷۴۰ دستور فروش ديروز براي ۳/۵ ميليون سهم سرمايه گذاري بانك ملي به ارزش ۱۳ميليارد ريال صادر شد و اين شركت را در رديف دوم جدول عرضه قرار داد.
در اين روز سرمايه گذاري بهمن، سيمان سپاهان، نفت بهران، سامان گستر اصفهان و ليزينگ صنعت و معدن از جمله شركت هايي بودند كه حجم عرضه سهام آنها بيش از ساير شركت هاي بورسي بود.

تغييرات قيمت سهام
درصد نوسان
تغيير قيمت
آخرين قيمت
نام شركت
۲
۱۸۲
۹,۲۹۹
آذريت
۲-
۱۶۴-
۸,۰۵۲
آلومتك
۱.۹۷
۴۳
۲,۲۲۸
آلومينيم پارس
۱.۹۲-
۷۳-
۳,۷۳۱
آهنگري تراكتورسازي ايران
۱.۹۹
۱۴۵
۷,۴۳۷
افست
۱.۹۹-
۱۰۵-
۵,۱۷۴
ايران ارقام
۱.۹۹-
۱۶۰-
۷,۸۷۱
ايران ترانسفو
۱.۹۸
۵۵
۲,۸۲۶
ايران خودرو
۰.۰۹
۸
۹,۰۰۵
ايران دارو
۱.۹۶
۴۸
۲,۴۹۷
ايران ياساتايرورابر
۱.۷۹
۱۴۴
۸,۱۶۹
بازرسي فني وكنترل خوردگي تكين كو
۲
۷۴۷
۳۸,۱۰۷
باما
۰.۱۵
۲
۱,۳۷۵
بانك اقتصادنوين
۱.۹۲
۲۳
۱,۲۱۹
بانك پارسيان
۱.۷۴
۳۴
۱,۹۸۵
بانك كارآفرين
۰
۰
۱,۱۳۰
بسته بندي ايران
۰.۸۸-
۱۰۳-
۱۱,۶۵۰
بهنوش ايران
۱.۹۹
۳۶
۱,۸۴۹
پارس خودرو
۰
۰
۹,۲۳۵
پارس دارو
۱.۹۸
۵۰
۲,۵۷۴
پاكسان
۰.۴۳
۵۳
۱۲,۴۱۰
پتروشيمي آبادان
۲
۲۱۲
۱۰,۸۱۳
پتروشيمي اراك
۱.۹۹
۱۳۸
۷,۰۶۰
پتروشيمي اصفهان
۲
۲۵۳
۱۲,۹۰۶
پتروشيمي خارك
۱.۹۷
۱۸
۹۳۲
پتروشيمي شيراز
۱.۹۹
۱۳۳
۶,۸۳۲
پتروشيمي فارابي
۱.۹۴-
۲۸-
۱,۴۱۹
پلي اكريل
۱.۹۴-
۲۳۷-
۱۱,۹۸۰
تامين ماسه ريخته گري
۱.۹۸
۱۱۴
۵,۸۶۱
تراكتورسازي ايران
۱.۹۷-
۲۴-
۱,۱۹۴
توسعه صنايع بهشهر(هلدينگ )
۱.۹۸
۲۹
۱,۴۹۱
توليد تجهيزات سنگين هپكو
۰.۵۹-
۶۱-
۱۰,۲۷۸
توليد سموم علف كش
۱.۹۱
۱۸
۹۶۱
توليد محور خودرو
۲-
۵۳۷-
۲۶,۳۵۹
توليدمواداوليه داروپخش
۲
۱۱۴
۵,۸۱۸
چرخشگر
۰.۳۳
۱
۳۰۲
حق تقدم بانك اقتصادنوين
۰
۰
۱۲۰
حق تقدم توسعه صنايع بهشهر(هلدينگ )
۳.۹۸
۱۰۴
۲,۷۱۹
حق تقدم سيمان شرق
۳.۹۴-
۴۴-
۱,۰۷۲
حق تقدم عمران وتوسعه فارس
۳.۰۹
۱۲
۴۰۰
حق تقدم كابل هاي مخابراتي شهيدقندي
۱.۹۵
۲۰۲
۱۰,۵۵۰
حمل و نقل پتروشيمي
۲
۴۵
۲,۲۹۵
حمل و نقل توكا
۱.۸۸
۱۸۶
۱۰,۰۵۶
خدمات انفورماتيك
۰.۴۱-
۲۵-
۶,۰۵۰
خدمات دريايي تايدواتر خاورميان
۱.۹۹-
۱۲۰-
۵,۹۱۱
خوراك دام پارس
۱.۹۹-
۱۷۳-
۸,۵۰۲
داروپخش (هلدينگ )
۱.۹۹
۲۰۴
۱۰,۴۴۶
داروسازي اسوه
۱.۲۴-
۱۵۹-
۱۲,۷۰۰
داروسازي اكسير
۲
۲۵۶
۱۳,۰۷۹
داروسازي جابرابن حيان
۰.۶۶-
۱۴۴-
۲۱,۶۱۰
داروسازي زهراوي
۰.۷۶-
۲۶-
۳,۴۰۴
داروسازي سبحان
۲
۲۳۹
۱۲,۲۱۵
دارويي رازك
۱.۰۹-
۴۶-
۴,۱۷۰
دارويي لقمان
۱.۹۸-
۲۵-
۱,۲۳۵
درخشان تهران
۱.۹۸
۲۸
۱,۴۴۴
ريخته گري تراكتورسازي ايران
۲
۲۱
۱,۰۷۲
رينگ سازي مشهد
۱.۹۷
۷۳
۳,۷۷۱
زامياد
۱.۹۸
۳۸
۱,۹۶۲
ساختمان اصفهان
۱.۹۷
۲۶
۱,۳۴۹
سايپا شيشه
۰.۲۵
۴
۱,۶۰۲
سايپاآذين
۲-
۶۰-
۲,۹۴۳
سايپاديزل
۱.۹۷-
۲۵-
۱,۲۴۲
سخت آژند
۱.۹۶-
۳۱-
۱,۵۴۷
سراميك هاي صنعتي اردكان
۱.۹۷
۳۲
۱,۶۶۰
سرمايه گذاري البرز(هلدينگ )
۱.۹۹-
۴۹-
۲,۴۱۷
سرمايه گذاري بانك ملي ايران (هلدينگ )
۱.۹۷-
۱۸-
۸۹۵
سرمايه گذاري بوعلي
۱.۹۴-
۲۸-
۱,۴۱۵
سرمايه گذاري پتروشيمي (هلدينگ )
۱.۸۹
۵۸
۳,۱۳۱
سرمايه گذاري توسعه شهري توس گستر
۰
۰
۷۱۵
سرمايه گذاري توسعه صنعتي ايران
۰.۹۳
۳۰
۳,۲۷۰
سرمايه گذاري توسعه معادن وفلزات (هلدينگ )
۱.۲-
۶۳-
۵,۲۰۰
سرمايه گذاري توكافولاد(هلدينگ )
۲
۴۲
۲,۱۴۴
سرمايه گذاري رنا(هلدينگ )
۱.۹۸
۴۰
۲,۰۵۷
سرمايه گذاري ساختمان ايران (هلدينگ )
۰
۰
۱,۰۰۰
سرمايه گذاري سپه
۱.۹۴-
۳۴-
۱,۷۱۵
سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي كشوري
۱.۹۱-
۲۱-
۱,۰۷۷
سرمايه گذاري صنعت بيمه
۱.۹۹-
۲۹-
۱,۴۲۷
سرمايه گذاري صنعت نفت (هلدينگ )
۲-
۲۹-
۱,۴۲۱
سرمايه گذاري صنعت و معدن
۱.۹۹-
۲۰-
۹۸۷
سرمايه گذاري گروه صنايع بهشهر ايران
۱.۴۴
۳۹
۲,۷۵۰
سرمايه گذاري مسكن
۰.۲
۲
۱,۰۰۵
سرمايه گذاري ملي ايران
۰.۸۵
۸
۹۴۵
سرمايه گذاري نيرو
۱.۴۷
۲۸۴
۱۹,۶۶۰
سنگ آهن گل گهر
۲
۸۶۰
۴۳,۸۸۷
سيمان اروميه
۰.۷۶-
۱۵۹-
۲۰,۸۸۴
سيمان اصفهان
۱.۹۹
۲۲۲
۱۱,۳۷۰
سيمان بهبهان
۱.۳۳-
۸۸-
۶,۵۴۴
سيمان تهران
۲
۱۴۶
۷,۴۴۹
سيمان خاش
۰.۲
۷
۳,۵۰۰
سيمان داراب
۱.۹۹-
۹۹-
۴,۸۸۴
سيمان سپاهان
۰.۹۱-
۳۶-
۳,۹۰۰
سيمان شرق
۰.۳۹-
۱۳-
۳,۳۳۰
سيمان فارس و خوزستان
۰.۵۲-
۳۰۰-
۵۷,۶۸۳
سيمان قاين
۰.۲۵
۹
۳,۵۷۰
شاهد
۱‎/۹۸
۳۰
۱,۵۴۸
شهد ايران

بـورس
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بورس
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   يادداشت   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |