دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۶۵ - Aug 21, 2006
حمله به زائران كاظمين در بغداد
012609.jpg
گروه بين الملل- مقامات وزارت بهداري عراق تعداد شهدا و مجروحان حمله به زائران امام موسي كاظم (ع) در بغداد را ۲۱ كشته و ۲۸۹ مجروح اعلام كردند.
به گزارش ايرنا، سرلشگر «المهدي الغراوي» فرمانده لشگر اول پليس ملي عراق گفت: با توجه به آمادگي كامل عوامل انتظامي و امنيتي در بغداد و حومه اين شهر روز يكشنبه تعداد قابل توجهي از عوامل تروريستي در منطقه زعفرانيه بغداد به هلاكت رسيدند.
از طرف ديگر منابع پليس اعلام كردند ۲۱ تن از تروريستها در مناطق «الفضل» و «الجهاد» در مركز بغداد و حيفا در غرب بغداد كشته شدند.
الغراوي درخصوص  ميزان  آمادگي  نيروها در برخورد با عوامل  تروريستي  افزود: ما آمادگي  بسيار بالايي  براي  مواجهه  با حملات  تروريستها و تكفيريها داريم  و در مقابل  آنها با شدت  عمل  هرچه  تمامتر برخورد خواهيم  كرد.
سرلشگر الغراوي  افزود: البته  نبايد اين  نكته  را فراموش  كرد كه اطلاعات  تروريستها از توان  نظامي ما در حد قابل  توجهي  است  و آنها با شناسايي  لحظه اي  نقاط ضعف  ما در برخي  از مناطق ، اقدام  به  انجام  عمليات مي كنند كه  بزودي  با توانمندشدن  هرچه  بيشتر نيروهاي  نظامي در عراق  اين مساله  نيز از ميان  خواهد رفت .
وي  در پايان  گفت : جابجايي  و تجهيز نيروها در منطقه اي  خاص  با هماهنگي وزارت  كشور عراق  انجام  مي شود و ما بر حسب  برنامه ريزي  انجام  شده  آمادگي  داريم  تا حفظ امنيت  در هر نقطه اي  را كه  وزارت  كشور اعلام  نمايد تا حدبالايي  بر عهده  گيريم .
در مراسم عزاداري سالروز شهادت امام موسي كاظم (ع) بيش از يك ميليون نفر شركت كردند.

كوفي عنان: حمله اسرائيل نقض آتش بس است
گروه بين الملل - كوفي عنان، دبيركل سازمان ملل گفت كه يورش روز شنبه اسرائيل به لبنان ناقض آتش بس بوده و وي را عميقاً نگران كرده است.
سخنگوي عنان هم تأكيد كرد، دبيركل عميقاً از تخلف طرف اسرائيلي در قطع خصومت ها براساس قطعنامه ۱۷۰۱ شوراي امنيت نگران است.
فؤاد سينيوره نخست وزير لبنان روز گذشته درحالي كه در ميان ويرانه هاي ناشي از تهاجم رژيم صهيونيستي به جنوب لبنان ايستاده بود بمباران لبنان توسط رژيم صهيونيستي را جنايت بر ضد بشريت توصيف كرد.
به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس از بيروت، فؤاد سينيوره كه همراه با نبيه بري رئيس پارلمان لبنان به جنوب لبنان سفر كرده است در ميان جمع كثيري از خبرنگاران گفت: آنچه امروز شاهد آن هستيم تصويري از جناياتي است كه اسرائيل مرتكب شده است.
وي گفت: براي اين اقدامات هيچ تعريفي وجود ندارد جز اينكه اين اقدامات جنايتي است كه از دشمني اسرائيل براي نابودكردن لبنان و يكپارچگي اين كشور حكايت دارد.
و اين درحالي است كه گيدعون عذرا وزير محيط زيست رژيم صهيونيستي اعلام كرد: ارتش صهيونيستي عمليات نظامي خود را عليه حزب الله لبنان ادامه خواهد داد.
به گزارش شبكه تلويزيوني العربيه،عذرا افزود: اسرائيل عمليات نظامي خود را براي جلوگيري از انتقال سلاح از سوريه به حزب الله لبنان ادامه خواهد داد.
از طرف ديگر هنوز تركيب ۱۳ هزار نيروي سازمان ملل براي استقرار در لبنان روشن نشده است.
معاون دبيركل سازمان ملل متحد نيز تأكيد كرد: رژيم صهيونيستي حق ندارد از استقرار نيروهاي پاسدار صلح اندونزي در مناطق جنوبي لبنان جلوگيري كند.
خبرگزاري رسمي اندونزي به نقل از مارك براون نوشت: فقط سازمان ملل متحد مي تواند درباره چگونگي اعزام و استقرار نيروهاي حافظ صلح تصميم بگيرد و دخالت رژيم صهيونيستي پذيرفتني نيست.
معاون دبيركل سازمان ملل متحد گفت: سازمان ملل با اعزام سربازان اندونزيايي به منطقه موافقت كرده و آنان مي توانند در كنار نيروهاي حافظ صلح در جنوب لبنان در اجراي آتش بس و امنيت منطقه مشاركت كنند.
وزارت امور خارجه رژيم صهيونيستي به تازگي اعلام كرده بود با اعزام نيروهاي نظامي اندونزي و مالزي به عنوان حافظ صلح در خاورميانه مخالف است.
نخست وزير مالزي هم كه كشورش رياست سازمان كنفرانس اسلامي را برعهده دارد چند روز قبل با انتقاد شديد از رژيم صهيونيستي گفت: سردمداران اين رژيم درصددند فقط نيروهاي پاسدار صلح از كشورهاي همپيمان خود را در جنوب لبنان مستقر كنند اما آنها هرگز چنين مجوزي ندارند.
اندونزي و مالزي با رژيم صهيونيستي هيچ گونه روابط ديپلماتيك ندارند.
اما در جناح اروپايي نيروهاي سازمان ملل هنوز كشمكش ادامه دارد.فرانسه همچنان از مشاركت گسترده در تركيب اين نيروها خودداري مي كند و آلمان و تركيه هم هنوز تصميم نگرفته اند.
صدراعظم آلمان اعزام نيروهاي رزمي آلمان به لبنان را غيرممكن توصيف كرده است و احزاب مخالف دولت نيز با اين تصميم خانم آنگلامركل موافق هستند.

رژيم صهيونيستي گام اول مذاكره احتمالي
با سوريه را برداشت
اسد : صلح  بايد شامل بازگردانده  شدن  سرزمين هاي  اشغال  شده  توسط  اسرائيل  به  صاحبان  آن  و اعاده حقوق  آنان  باشد
ايرنا: رژيم  صهيونيستي  روز يكشنبه  اعلام  كرد، اين  رژيم  يك  گروه  كاري  درسطح  وزيران  را براي  بررسي  مسايل  سوريه  تشكيل  داده  است .
گفته  مي شود، اين  اقدام  نخستين  گام  به  سوي  ازسرگيري  احتمالي  مذاكرات  صلحي  است  كه  بيش  از شش  سال  متوقف  مانده  است .
گزارش  خبرگزاري  فرانسه  از قدس  به  نقل  از بيانيه  وزارت  خارجه  رژيم صهيونيستي  حاكي  است ، «تسيپي  ليوني » وزير خارجه  اين  رژيم ، اين  گروه  را تشكيل  داده  است  تا تمامي  مسايل  و منافع  سوريه  را در برابر اسرائيل  مطرح  ساخته  و يك  ارزيابي  ديپلماتيك  به  عمل  آورد.
اين  بيانيه  حاكي  است  كه  كار اين  گروه  ارتباطي  با هر نوع  مذاكره  با دمشق  ندارد.
اما رسانه هاي  محلي  رژيم  صهيونيستي  گزارش  دادند، اين  گروه  گزارشي  را در مورد فرصت هاي  ازسرگيري  مذاكرات  صلح  با سوريه  ارايه  خواهد كرد.
مذاكرات  سوريه  و رژيم  صهيونيستي  از سال  ۲۰۰۰ تاكنون ، پس  از آنكه  دو طرف  نتوانستند به  توافقي  در مورد مسايل  ارضي  دست  يابند، متوقف  شده  است .
هفته  گذشته  «عمير پرتز»، وزير جنگ  رژيم  صهيونيستي  گفت  اسرائيل  بايد آماده  مذاكره  با سوريه ، يكي  از حاميان  عمده  حزب الله  بشود كه  اين  رژيم نتوانست  در طول  يك  ماه  جنگ  در لبنان  آن  را از ميان  بردارد.
پرتز گفت : هر جنگي  فرصت هايي  را براي  روند سياسي  وسيع تر پديد مي آورد.ما بايد مذاكرات  با لبنان  را آغاز كنيم  و شرايط  را براي  گفتگو با سوريه  آماده  سازيم .
بشار اسد رئيس  جمهور سوريه  نيز گفت  كه  صلح  بايد شامل بازگردانده  شدن  سرزمين هاي  اشغال  شده  توسط  اسرائيل  به  صاحبان  آن  و اعاده حقوق  آنان  باشد.
با اين  حال  اسد افزود: او انتظار برقراري  صلح  در آينده  نزديك  را ندارد.
در هنگامه جنگ لبنان براي جداكردن لبنان از ايران و سوريه، كارشناسان آمريكايي توصيه كردند، مذاكره با سوريه آغاز شود.
يوشكا فيشر وزير امور خارجه سابق آلمان نيز در مقاله اي در نشريات آلماني همين توصيه را تكرار كرد. در اجلاس رم كه پس از شروع جنگ لبنان در ايتاليا برگزار شد، از سوريه دعوت نشد.

يك هفته نامه آمريكايي بازگو كرد
اعتراف آشكار به شكست مفتضحانه
اسرائيل و پيروزي حزب الله
ايرنا: يك هفته نامه آمريكايي بازگوكننده ديدگاههاي نومحافظه كاران در گزارشي تاييد مي كند كه حزب الله برنده جنگ ۳۴روزه بود و اسرائيل در صحنه لبنان متحمل شكست مفتضحانه اي شد.
«نيو ريپابليك» در اين گزارش كه به قلم يكي از سردبيران آن قرار است هفته آتي در نسخه چاپي اين هفته نامه منتشر شود، نوشته است جنگ ۳۴روزه اسرائيل با حزب الله يكي از متوسط ترين عملكردهاي نظامي در تاريخ اسرائيل بود.
به نوشته اين هفته نامه، واقعيت اين است كه اسرائيل در تمامي روزهاي جنگ هيچ تغيير چشمگيري در ميدان جنگ به وجود نياورد و هياهوي آنها در مورد تحت كنترل درآوردن بنت جبيل شرم آور بود. در اين جنگ رهبري سياسي و نظامي اسرائيل تنها نمايانگر دمدمي مزاجي و ترديد بود.
نيو ريپابليك مي نويسد: اسرائيل نيز همانند روش ورشكسته دونالد رامسفلد جنگيد و قدرت هوايي و نيروي زميني اندك خود را مورد ستايش قرار داد و اين در حالي بود كه روزها و هفته هاي متوالي شمال اسرائيل شاهد صدها حملات موشكي حزب الله بود.
اين هفته نامه آمريكايي نوشته است: گاهي گفته مي شود ژنرال ها نبايد در آخرين جنگ شركت كنند، ولي اين يكي از درس هاي به دست آمده از اين عمليات ملامت انگيز است كه گاهي اوقات آنها بايد در آخرين جنگ نيز شركت كنند.
به نوشته اين هفته نامه، شكست مفتضحانه نظامي اسرائيل به همراه يك شكست مفتضحانه ديپلماتيك نيز بود زيرا سازمان ملل توافقي ميان اسرائيل و لبنان به دست آورد كه اسرائيل با آن موافقت كرد.
اين هفته نامه نوشت: حزب الله ثابت كرد نيرويي بسيار قدرتمندتر و مجهزتر و آموزش ديده تر از آن چيزي است كه هر كسي تصور داشت؛ به خصوص آمريكايي ها كه به خاطر فراز و نشيب هاي جنگ خود در خاورميانه (عراق) بهت زده هستند بايد با اين مساله موافقت كنند كه جنگ عليه نيروهاي مبارز جنگي بسيار دشوار است.
به نوشته اين هفته نامه، افسانه جنگ شش روزه در چنين شرايط دشواري به اسرائيل كمك نمي كند چرا كه در اين جنگ ۱۵۷ اسرائيلي و ۸۴۲ لبناني كشته شدند.
نيو ريپابليك در ادامه گزارش خود به حمايت ايران از جنبش مقاومت لبنان اشاره و مي نويسد كه ايران تنها مشكل اسرائيل نيست بلكه مشكل آمريكا و همفكران آمريكا در غرب است. در همين رابطه روزنامه الشرق الاوسط در مقاله اي به نقل از نظاميان رژيم صهيونيستي نوشت كه نظاميان صهيونيست گفتند، ما بدون آمادگي وارد جنگ شديم و فرماندهان ما افراد بي تجربه اي بودند و به همين دليل در نبرد با حزب الله شكست خورديم.
اين روزنامه مي افزايد: وقتي يگان گروهان «ليور راحامين» به عنوان يكي از يگان هاي ذخيره ارتش اسرائيل به جنگ در لبنان فراخوانده شد، در دو سال قبل از آن آموزش نظامي نديده بود و هنگامي كه افراد يگان مزبور به جنگ دعوت شدند، كمربند ويژه اسلحه، مهمات و لباس ضد گلوله در اختيار نداشتند و عمليات آنها دو بار لغو شد زيرا آب با خود نبردند و يك بار دو روز بدون غذا باقي ماندند.
به نوشته الشرق الاوسط، رهبران سياسي و نظامي اسرائيل هم اكنون با انتقادهاي شديدي روبه رو هستند و ممكن است برخي از آنان پست هاي خود را از دست بدهند.
افسران اسرائيلي مي گويند: اشتباهات صورت گرفته ضعف ارتشي كه نام نيروهاي دفاعي اسرائيل را با خود يدك مي كشد، آشكار كرد. ناكام ماندن ارتش در شكست دادن حزب الله نگراني را در ميان اسرائيلي ها برانگيخته است. آنان بيم آن دارند كه اين ناكامي باعث تهاجم ديگر دشمنان شود.
«يوفال اشتاينيز» عضو حزب ليكود و رئيس سابق كميته دفاع از پارلمان در همين راستا گفت: ما ظرف چهار هفته نتوانستيم در برابر تهاجم موشكي عليه شهرهايمان از خود دفاع كنيم. ما تاكنون متحمل چنين شكستي نشديم.
اين امر دربردارنده يك پيام منفي در مورد ارتش ماست. در همين حال اكونوميست چاپ لندن نوشت كه عدم موفقيت اسرائيل موجب شد بلافاصله پس از پايان درگيري سياستمداران و ارتش اقدام به تهمت زدن به يكديگر كرده و هركدام ديگري را به كم توجهي و كم كاري در برخورد با حزب الله متهم كنند.
در اين گزارش، ركود اقتصادي از ديگر تبعات تهاجم به لبنان براي رژيم اسرائيل توصيف شده و آمده است: اقتصاد اكثر مناطق شمالي اسرائيل بر پايه جهانگردي است و آغاز درگيري لبنان در شلوغ ترين فصل گردشگري ضربه سختي را به اقتصاد اين مناطق وارد كرد.
به نوشته روزنامه هاي اسرائيلي، دان حالوتس رئيس ستاد ارتش اسرائيل در جلسه اخير كابينه گفت كه ما در جنگ با امتياز و نه با ضربه فني برنده شديم، اما يك نماينده، اظهارات فرمانده ارتش را شرم آور خواند و گفت كه بهتر بود وي امتيازهاي كسب شده از سوي حزب الله را مطرح مي كرد و به جاي امتيازهاي كسب شده از امتيازهاي كسب نشده سخن مي راند.

سفر وزير خارجه تركيه به سرزمين هاي اشغالي
گروه بين الملل- وزير امور خارجه تركيه براي سفري يك روزه پيش از ظهر ديروز عازم سرزمينهاي اشغالي فلسطين شد.
عبدالله گل در بدو ورود به فلسطين اشغالي پس از زيارت مسجدالاقصي با وزير دفاع، وزير امور خارجه و نخست وزير رژيم صهيونيستي ديدار و درباره آخرين تحولات منطقه گفت وگو كرد.
پيش بيني مي شود مسئله اعزام صلح بان به جنوب لبنان از مهمترين موضوعات گفت وگوهاي دوطرف باشد.
گل پس از پايان ديدار با مقامات رژيم صهيونيستي عصر ديروز با محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين نيز ديدار خواهد كرد.
پيش از اين، وزير امور خارجه تركيه در سفر به لبنان با فؤاد سينيوره نخست وزير، نبيه بري رئيس مجلس، وزير امور خارجه و سعد حريري پسر نخست  وزير فقيد اين كشور ديدار كرده بود. تركيه تمايل دارد نيروهايي را در چارچوب نيروهاي بين المللي به لبنان اعزام كند ولي مقامهاي تركيه اعلام كرده اند كه فقط در صورت تمايل لبنان و اسرائيل در اين طرح شركت خواهد كرد.

۷۱ شبه نظامي طالبان كشته شدند
گروه بين الملل _ در درگيري نيروهاي طالبان با نظاميان ناتو و ارتش افغانستان بيش از ۷۰ شبه نظامي طالبان كشته شدند.
در اين درگيري ها كه در دو روز گذشته در قندهار روي داد، چهار نيروي پليس افغان نيز كشته شدند.اين درگيري ها در پي حمله صدها تن از شبه نظاميان طالبان به مقرهاي دولتي در قندهار آغاز شد.در ادامه اين درگيري ها هواپيماهاي ناتو هم وارد درگيري شدند و نبرد تا صبح ديروز ادامه يافت.به اين ترتيب، شمار كشته شدگان طالبان در درگيري هاي دو روز گذشته در جنوب افغانستان كه همزمان با سالروز استقلال اين كشور از انگلستان در سال ۱۹۱۹ به اوج رسيده است،به بيش از صد نفر رسيد.

نشست وزيران امور خارجه كشورهاي عرب
گروه بين الملل- نشست وزيران خارجه كشورهاي عرب ديروز در قاهره آغاز شد و خودداري وزير امور خارجه سوريه از شركت در اين نشست، نشان از ناخرسندي سوريه از عملكرد عربها داشت.
در اين نشست قرار بود وزيران عرب درباره نحوه كمك به بازسازي لبنان گفت وگو كنند،اما سوريه فقط نماينده خود در اتحاديه عرب را به قاهره فرستاده است.
بازسازي لبنان، اعلام نتايج گفت وگوهاي هياتهاي اتحاديه عرب در نيويورك درباره طرح عربي صلح خاورميانه و همچنين توجه به مساله  دارفور محور گفت وگوها را تشكيل داد. كشورهاي عربي شركت كننده در اين اجلاس تحت تاثير افكار عمومي كه از عدم حمايت اعراب از حزب الله ناخرسند است، در نظر دارند در اين نشست توجه ويژه اي را به لبنان معطوف دارند. اين نشست قرار است مقدمات نشست سران كشورهاي عربي را نيز فراهم كند.اتحاديه عرب در ۳۴ روز جنگ لبنان نتوانست در سطح سران تشكيل جلسه دهد.

رژيم صهيونيستي: به ترور نصرالله پايبنديم
فارس: يكي از فرماندهان ارشد رژيم صهيونيستي بدون درنظرگرفتن مفاد قطعنامه ۱۷۰۱ شوراي امنيت سازمان ملل درباره بحران اخير اعلام كرد: به كشتن سيدحسن نصرالله، دبير كل جنبش مقاومت اسلامي  حزب الله لبنان پايبند است.
اين فرمانده اسرائيلي كه خواست نامش فاش نشود،در مصاحبه با روزنامه آمريكايي نيويورك تايمز كه در شماره ديروز اين روزنامه به چاپ رسيد، ادعا كرد كه تل آويو نهايت تلاش خود را مي كند تا از ارايه تسليحات ايران و سوريه به حزب الله جلوگيري كند.اين مقام نظامي  اسرائيلي كه به گفته اين روزنامه جايگاه مهمي  در جنگ و برنامه ريزي جنگي در لبنان دارد، اعتراف كرد:تلاش براي خارج كردن حزب الله از جنوب لبنان و خلع سلاح اين جنبش تاكنون بيهوده بوده است.وي خاطرنشان كرد، رهبر حزب الله همچنان هدف اسرائيل است.اين مقام همچون ديگر مقامات جنايتكار اسرائيلي از ترور به عنوان راهكار بن بست هاي رژيم صهيونيستي ياد كرد. اين تهديدها در حالي مطرح مي شود كه نصرالله به دنبال نبردهاي اخير در لبنان به قهرمان جهان اسلام بدل گشته است و بسياري از سران و گروه هاي اسلامي  پيروزي اخير حزب الله بر دشمن صهيونيستي را تبريك گفته اند.

رزمايش مشترك آمريكا و كره جنوبي
تنش هاي شبه جزيره كره را افزايش مي دهد
ايرنا: تمرين هاي نظامي آمريكا و كره جنوبي كه از امروز آغاز مي شود، احتمالا تنش هاي موجود در منطقه را كه از پرتاب موشكهاي كره شمالي در روز چهارده تير و گزارشهايي درباره آماده شدن اين كشور براي آزمايش هسته اي ناشي شده است، افزايش مي دهد.
به گزارش خبرگزاري رويترز از سئول، اين رزمايش سالانه كه اولچي نام دارد، دهها سال است كه بدون هيچگونه حادثه اي در كره جنوبي برگزار شده است با اين حال كره شمالي آن را به عنوان مقدمه اي براي حمله و جنگ هسته اي خوانده و قول داده است كه نيروي بازدارندگي هسته اي خود را براي مقابله با اين گونه تهديدات تقويت كند.
برخي گمان دارند كه كره شمالي ممكن است از تمرينات نظامي امسال به عنوان بهانه اي براي تقويت آمادگي هاي خود در زمينه يك آزمايش هسته اي احتمالي استفاده كند.
تحليلگران گفتند كه شايد كره شمالي قصد دارد از طريق يك تهديد شديد و غيرعادي به صورت مطرح كردن ضمني احتمال يك آزمايش هسته اي، جامعه بين المللي و به ويژه آمريكا را به دادن امتيازهايي به اين كشور وادار كند.
كي سي ان اي، خبرگزاري رسمي كره شمالي، روز جمعه گزارش داد: تمرينات نظامي مشترك (آمريكا و كره جنوبي) تحريك نظامي  خطرناك ديگري براي جمهوري دموكراتيك خلق كره (كره شمالي) به شمار مي رود.
اين تمرينها چيزي بجز يك ماجراجويي نظامي  بسيار خطرناك كه شبه جزيره كره را به آستانه جنگ مي كشاند، نيست.
كره شمالي هشدارهاي بين المللي را ناديده گرفت و در روز چهارده تير با شليك هفت موشك ازجمله موشكهاي دوربرد تي پودونگ - ۲ خود را كه به گفته كارشناسان روزي مي تواند بخشهايي از خاك آمريكا را مورد اصابت قرار دهد آزمايش كرد.
جورج بوش رئيس جمهوري آمريكا روز جمعه هشدار داد كره شمالي اگر براي نخستين بار يك بمب اتمي را آزمايش كند، تهديدي براي جهان خواهد بود.

ناظران آتش بس ،سريلانكا را ترك مي كنند
ايسنا: پس از دستور شورشيان ببرهاي تاميل به اعضاي كشورهاي اتحاديه  اروپا براي ترك سريلانكا، تيم خارجي ناظر بر آتش بس نيز اعلام كرد، شمار اعضاي اين گروه به نصف تقليل خواهد يافت.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، پس از آنكه اتحاديه  اروپا گروه شورشيان ببرهاي تاميل را گروه تروريستي خواند، ببرهاي تاميل از اعضاي كشورهاي دانمارك، فنلاند و سوئد، اعضاي اتحاديه  اروپا خواستند سريلانكا را ترك كنند، گروه ناظران بر آتش بس نيز اعلام كرد كه تا ماه آينده تعداد نيروهايش را از ۵۷ نفر به ۳۰ نفر كاهش خواهد داد.
بيش از ۳۰ ناظر از دانمارك، فنلاند و سوئد تا آخر ماه اوت و در بحبوحه  نگراني ها از تشديد نقض حقوق بشر در مناقشه سه دهه اي ميان دولت سريلانكا و شورشيان تاميل كه ۶۰ هزار كشته بر جاي گذاشته، از سريلانكا خارج خواهند شد.
سخنگوي تيم ناظران خارجي اعلام كرد، براي جبران اين غيبت كشورهاي ايسلند و نروژ شمار اعضاي خود را افزايش خواهند داد.وي افزود: ما نگران اين موضوع هستيم كه نتوانيم تمام قدرت خود را صرف نظارت كامل كنيم.

بين الملل
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   يادداشت   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |