دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۶۵ - Aug 21, 2006
شاخص بهاي عمده فروشي كالاها
در خردادماه ۸/۷ درصد افزايش يافت
گروه اقتصادي- شاخص بهاي عمده فروشي كالاها در خردادماه نسبت به ماه مدت مشابه سال قبل ۸/۷ درصد افزايش يافت.
به گزارش همشهري، شاخص بهاي عمده فروشي كالاها در ايران در خردادماه به عدد ۳/۲۸۴ رسيد كه نسبت به ماه قبل معادل ۷/۱ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل برابر ۸/۷ درصد افزايش داشته است. بنابراين گزارش ؛ شاخص مذكور طي سه ماه اول سال جاري نسبت به دوره مشابه سال قبل به ميزان ۴/۵ درصد افزايش يافته است. همچنين ؛ شاخص بهاي عمده فروشي كالاها در ايران طي دوازده ماه منتهي به خردادماه ۸۵ نسبت به دوازده ماه منتهي به خردادماه سال۸۴ معادل ۲/۷ درصد افزايش نشان مي دهد.
در ماه مورد گزارش بالا رفتن شاخص بهاي اقلام و گروه هاي گوشت مرغ ، ماهي آب هاي داخل ، شمال و جنوب ، ميوه هاي تازه ، پوست خام گوسفند ، بنزين صادراتي ، پروپان و بوتان صادراتي ، مواد اوليه پلاستيك و لاستيك مصنوعي ، نخ پارچه ، آهن صادراتي كلاف گرم ، مس صادراتي ، آلومينيوم ، كابل مسي و لوازم يدكي خودرو وارداتي بيشترين اثر را در افزايش بهاي عمده فروشي كالاها در ايران داشت .

مصوبه اي كه سرنوشت صندوق مهر رضا را در ابهام قرار داد
تغييرات ساختاري دولت منوط به تصويب مجلس شد
012639.jpg
گروه اقتصادي - نمايندگان مجلس شوراي اسلامي ديروز به پاسخ استفساريه اي راي دادند كه بر اساس آن هرگونه تغيير و تحول در دستگاههاي اجرايي منوط به تصويب مجلس شوراي اسلامي شد.
به گزارش خبرنگار ما اين مصوبه در پي استفساريه ۴۰ تن از نمايندگان مجلس براي تعيين تكليف تناقض مواد قانون برنامه چهارم و قانون برنامه سوم پيرامون روند قانوني اصلاحات ساختاري در دولت صورت گرفت.
به نظر مي رسد اين مصوبه برخي از تغييرات صورت گرفته در ماههاي اخير از جمله انحلال برخي صندوقها و تشكيل صندوق مهر رضا را با ابهام مواجه سازد . به اين ترتيب كه تاسيس اين صندوق در صورتي ماهيت قانوني پيدا مي كند كه به تصويب مجلس برسد .
محمد شاهي عربلو رئيس كميسيون اقتصادي مجلس در گفتگو با همشهري در رابطه با مصوبه ديروز مجلس گفت: بر اساس اين مصوبه تغييرات ساختاري در نهادهاي دولتي بايد به تصويب مجلس برسد، كه صندوق مهررضا(ع) نيز مشمول اين استفساريه قرار مي گيرد، بنابراين در صورت تأييد اين استفساريه و تبديل آن به قانون ، ادامه فعاليت صندوق مهررضا منوط به ارائه لايحه از سوي دولت و تصويب آن توسط مجلس خواهد بود و تا زماني كه دولت لايحه اي در اين زمينه ارائه ندهد فعاليت صندوق مهررضا، تعليق خواهد شد.كاظم دلخوش سخنگوي كميسيون اقتصادي مجلس نيز در اين زمينه به خبرنگار همشهري گفت: از آنجا كه تأسيس صندوق مهر رضا از طريق ادغام سه نهاد اجرايي ديگر بوده است، يك تغيير ساختاري محسوب مي شود كه نيازمند تصويب مجلس است، بنابراين در صورت تأييد شوراي نگهبان، دولت بايد براي تأسيس صندوق مهر رضا لايحه اي به مجلس ارائه كند تا پس از تصويب مجلس، فعاليت هاي اين صندوق ادامه پيدا كند.
بند (الف) ماده  (۱۳۹) قانون برنامه  چهارم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران كه مقرر داشته دولت موظف است تا پايان سال اول برنامه چهارم توسعه  اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران پيشنهاد حذف و يا واگذاري حداقل بيست درصد (۲۰%) از تعداد سازمان ها و نهادها، موسسات و شركت ها و نظاير آن را به ساير بخش ها و ادغام و انحلال دستگاه هاي غيرضرور را جهت تصويب به مجلس شوراي اسلامي تقديم كند.
جزء (۱) بند (ب) ماده  (۱) قانون برنامه  سوم توسعه  اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران اصلاح ساختار تشكيلات دستگاه هاي اجرايي كشور به استثناي وزارتخانه ها از طريق ادغام، انحلال و انتقال موسسات و سازمان ها به خارج از مركز را جزء وظايف و اختيارات شوراي عالي اداري ذكر نموده است.كميسيون برنامه و بودجه در پاسخ به اين استفساريه هرگونه ادغام و انحلال دستگاه هاي اجرايي كشور را موكول به تصويب مجلس شوراي اسلامي كرد كه به تصويب رسيد.
موافقان اين نظر حفظ شأن مجلس در قانونگذاري و نظارت و عدم امكان تفويض حق قانونگذاري به ديگر نهادها را از دلايل موافقت خود اعلام كردند . در مقابل مخالفان، بسته شدن دست دولت براي اصلاح ساختار را مهمترين اشكال اين نظر دانستند.
محمدحسين فرهنگي به عنوان مخالف با بيان اين كه اين طرح دست دولت را براي اصلاح ساختار مي بندد، گفت: اگر نگوييم اهداف سياسي پشت اين قضيه است و فقط به شكل ظاهري به بحث ها توجه كنيم، اين تفسير منطبق با برنامه نيست.
وي ادامه داد: ما از هيچ منظري موافق اين استفساريه نيستيم. قانون برنامه بسيار روشن است و اين تغيير نه تنها ابهامي را رفع نكرده، بلكه ابهامات جديدي ايجاد كرده است كه براي روشن كردن آنها بايد به استفساريه هاي جديدي روي آوريم.
آيا درست است با فاصله  يكي دو سال قوانين را تغيير دهيم. ما حق نداريم شأن مجلس را زير سئوال ببريم. بي ثباتي و ناكارآمدي قوانين ناكارآمدي مجلس را رقم مي زند.
احمد توكلي نيز به عنوان مخالف دوم، گفت علت مخالفت من اين است كه تفسير كميسيون محدود كننده  قوه  مجريه است و به مصلحت نيست. بيژن شهبازخاني به عنوان موافق دوم، گفت: علت اين كه ۴۰ نماينده اين استفساريه را تهيه كردند، دغدغه جدي بود كه قانون برنامه  چهارم در بسياري از زمينه ها بر اساس مصوبات شوراي عالي اداري نقض مي شود. قانون چهارم را نوشته ايم تا نقشه  عملياتي كشور را در ۵ سال آينده ترسيم كنيم. اگر اين قوانين اجرا نشود شأن مجلس زير سئوال مي رود.

۸ هزار پزشك كشور بيكار هستند
مهر: مشاور وزير بهداشت در امر اشتغال گفت: هنوز آمار دقيقي از تعداد پزشكان بيكار در كشور وجود ندارد اما در حدود ۸ هزار پزشك فارغ التحصيل، بيكار هستند.
غضنفر ميرزابيگي افزود: بيشترين اين تعداد را پزشكان عمومي تشكيل مي دهند به گونه اي كه تعداد پزشكان عمومي از تعداد پرستاران كمتر است اما درصد تعداد پزشكان عمومي بيكار بيشتر از پرستاران است.وي تصريح كرد: در مورد مقايسه عددي ، گروه پرستاران بيشترين بيكاران گروه پزشكي و پيراپزشكي را تشكيل مي دهد اما بر اساس درصد ، پزشكان عمومي بيكار از درصد بالاتري برخوردار هستند.
ميرزابيگي گفت: جذب پرستار و زمينه هاي به كارگيري و استخدام اين گروه آسان تر از گروه هاي پزشكي و پيراپزشكي ديگر است همچنين زمينه ايجاد شغل در رشته پرستاري بيشتر است.

رئيس بنياد مسكن:
سقف تسهيلات مسكن روستايي
۷۰۰ هزار تومان افزايش يافت
فارس- رئيس بنياد مسكن انقلاب اسلامي گفت: با تخصيص هزار ميليارد تومان از منابع بانكي براي نوسازي ۲۰۰ هزار واحد مسكوني روستايي، سقف تسهيلات روستايي نيز در سال جاري با ۱۴ درصد افزايش به ۵ ميليون و ۷۰۰ هزار تومان رسيد.
عليرضا تابش اظهار داشت: شوراي پول و اعتبار پس از تصويب مرحله دوم اعطاي تسهيلات نوسازي و بهسازي به ۲۰۰ هزار واحد مسكوني روستايي تصميم گرفت تا سقف تسهيلات بانكي در سال جاري با ۷۰۰ هزار تومان افزايش نسبت به سال گذشته به ۵ ميليون و ۷۰۰ هزار تومان برسد.
تابش خاطرنشان كرد: اين تسهيلات با نرخ سود ۵ درصد به روستائيان اعطا مي شود و مابه  التفاوت نرخ سود بانكي كه ۱۱ درصد است به صورت يارانه توسط دولت به بانكها پرداخت خواهد شد.
رئيس بنياد مسكن در خصوص تعداد واحدهاي مسكوني روستايي نيازمند به بازسازي گفت: سه ميليون و ۷۰۰ هزار واحد مسكوني در كشور نيازمند بازسازي است كه از اين تعداد ۲ ميليون واحد كاملاً بي دوام هستند.
وي اظهار اميدواري كرد تا در طول ۲برنامه ۵ ساله اين دو ميليون واحد بهسازي و نوسازي شود.وي ضوابط پرداخت تسهيلات نوسازي منازل روستايي را ساده عنوان كرد و گفت: افراد پس از مراجعه به بنياد مسكن مي توانند طراحي منازل خود را پيشنهاد دهند و اگر خود مايل به انتخاب طرحي باشند بايد با كمك نظام مهندسي شهر خود اقدامات لازم را انجام و از طريق دهياريها مجوز ساختماني دريافت كنند.

يادداشت
كند شدن روند اصلاحات اداري
عليرضا سلطاني
مصوبه ديروز مجلس شوراي اسلامي و منوط كردن اصلاحات و به تعبيري تغييرات در ساختار دولت به تصويب مجلس شوراي اسلامي در نوع خود قابل تأمل و بررسي است . اين موضوع هرچند تازگي ندارد و بحث پيرامون آن به ماههاي قبل و موضوع ادغام چند صندوق و تأسيس صندوق مهر رضا (ع) باز مي گردد اما بايد ريشه اصلي ابهام را درتناقضات قانوني مواد مربوط در برنامه چهارم و سوم توسعه جستجوكرد.
آنچه در اين زمينه قابل توجه است تاثير پذيري روند اصلاحات ساختاري دولت در راستاي كارآمدي اين نهاد و كوچك شدن آن است. به اين ترتيب در صورت تأييد مصوبه از سوي شوراي نگهبان هرگونه اصلاحات ساختاري بايد در دو نهاد دولت و مجلس مصوب شود كه اين مساله سرعت و روند تحولات را تحت الشعاع قرار مي دهد . در شرايطي كه سياستهاي كلي نظام در اصل ۴۴ قانون اساسي ابلاغ شده و كشور خود را آماده پذيرش تغييرات اساسي در ساختار اقتصادي و اداري مي كند، چنين مصوباتي نه تنها هموار كننده عملياتي شدن اين سياستها نمي باشد بلكه موانع گسترده اي فراروي آن قرار مي دهد . مهمتر اينكه از الزامات اساسي براي اجراي سياستهاي اصل ۴۴ ، كوچك شدن دولت و افزايش بهره وري دستگاههاي دولتي در جهت توسعه پايدار است ، مصوبه اخير روند كوچك كردن دولت را در پيچ و خم هاي فراوان اداري قرار مي دهد و در عين حال انگيزه لازم را در درون دولت براي اجراي اصلاحات كاهش مي دهد .
از آنجايي كه هم اكنون طرحها و لوايح زيادي در نوبت بررسي و تصويب مجلس قراردارد (كه شايد بررسي آنها به عمر مجلس هفتم هم نرسد) ، جا داشت نمايندگان مجلس با هدف كمك به تسريع روند اصلاحات ساختار اقتصادي و اداري با يك سازوكار كلان اولا دولت را در چارچوب الزامات قانوني موجود به ويژه سياستهاي اصل ۴۴ قانون اساسي و همچنين برنامه چهارم توسعه مكلف به اصلاحات ساختاري كنند و ثانيا ابزارهاي نظارتي خود را بر اجرا و چگونگي اصلاحات اداري گسترش دهند .

تكميل مرحله اول فرودگاه امام(ره)
نيازمند ۲۲۰ ميليارد تومان اعتبار است
گروه اقتصادي - علي ابراهيمي: براساس سند چشم انداز ۲۰ ساله پيش بيني شده است تا فرودگاه امام خميني(ره) به قدرت اول منطقه در حمل و نقل هوايي تبديل شود.
از سوي ديگر كشور امارات براي احداث ترمينال سوم فرودگاه دوبي ۵ ميليارد دلار سرمايه گذاري به منظور افزايش ظرفيت مسافر فرودگاه به ۷۰ ميليون نفر را در دستور كار خود قرار داده همچنين تا سال ۲۰۱۲ فرودگاه جديد جبل علي با ظرفيت ۱۲۰ ميليون نفر مسافر و ۳۴ ميليارد دلار سرمايه گذاري كه اكنون در حال احداث است به بهره برداري خواهد رسيد.
با اين روند و نيمه كاره  ماندن تكميل فاز اول فرودگاه امام خميني(ره) كه درصورت تكميل ظرفيت پذيرش
۵/۶ ميليون مسافر را خواهد داشت اهداف پيش بيني شده در سند چشم انداز تا چه حد قابل تحقق است؟!
مديرعامل شركت فرودگاه هاي كشور در نشست خبري روز گذشته خود با خبرنگاران در پاسخ به اين پرسش خبرنگار ما گفت: معتقديم فرودگاه امام خميني(ره) با توجه به ويژگي هايي كه دارد گرچه ممكن است از نظر كمي قادر به جابه جايي مسافر به ميزان فرودگاه هاي منطقه نباشد اما تلاش مي كنيم با ارتقاء كيفي خدمات به ۵/۶ ميليون مسافر از طريق جذب منابع دولتي تا ۳ سال آينده زمينه توسعه فرودگاه امام و رقابت با فرودگاه هاي منطقه فراهم شود.
اصغر كتابچي در حالي خبر از درخواست تأمين ۲۲۰ ميليارد تومان اعتبار تكميل فاز نخست فرودگاه امام خميني(ره) در چارچوب لايحه متمم بودجه داد كه پيش از اين معاون ساخت و توسعه وزارت راه و برخي ديگر از دستگاه هاي ذي ربط تخصيص اعتبار براي تكميل اين فرودگاه را با توجه به تحويل آن به شركت فرودگاه ها منتفي دانسته بود.
وي مي افزايد: با رايزني هاي انجام  شده اين اراده در دولت و مجلس نهم وجود دارد كه اين فرودگاه را به جايگاه واقعي خود در منطقه برسانيم.

متوسط مصرف روزانه سوخت در هفته گذشته
۴/۷۷ ميليون ليتر بنزين۸۰، ميليون ليتر گازوئيل
ايسنا: مصرف بنزين كشور در هفته گذشته (۲۱ تا ۲۷ مرداد) به ۱/۵۴۲ ميليون ليتر رسيد كه حاكي از مصرف متوسط روزانه ۴/۷۷ ميليون ليتر است.
براساس آمارهاي رسمي شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي، ميزان مصرف گازوئيل در همين مدت ۴/۵۵۸ ميليون ليتر بوده است كه از مصرف متوسط روزانه ۷/۷۹ ميليون ليتر حكايت مي كند.در هفته گذشته ۷/۱۷۱ ميليون ليتر نفت كوره در كشور مصرف شد كه بيانگر متوسط مصرف روزانه ۵/۲۴ ميليون ليتر است.
لازم به توضيح است كه مصرف بنزين استان تهران در هفته گذشته ۳/۹۵ (متوسط روزانه ۶/۱۳) ميليون ليتر، گازوئيل ۱/۴۳ (متوسط روزانه شش) ميليون ليتر و نفت كوره ۰۷/۸ (متوسط روزانه ۱/۱) ميليون ليتر اعلام شده است.

از اول تا هفتم شهريور
پانزدهمين نمايشگاه تخصصي صادراتي
فرش  دستباف برگزار مي شود
012636.jpg
فارس: مديرعامل شركت سهامي فرش با اعلام خبر تبليغ فرش ايراني در كشورهاي حاشيه خليج فارس از سال آينده گفت: پانزدهمين نمايشگاه تخصصي صادراتي فرش دستباف از اول تا هفتم شهريور برگزار مي شود.
بصام در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اين نمايشگاه با دو هدف افزايش صادرات فرش دستباف و معرفي توانمندي هاي ايران در زمينه فرش دستباف تشكيل خواهد شد.
وي افزود: نمايشگاه سال جاري در بيش از ۱۵سالن و فضاي باز و مجموعاً بيش از ۳۶هزار متر مربع فضاي نمايشگاهي با حضور بيش از ۳۰۰ غرفه دار برگزار خواهد شد.
بصام با بيان اين مطلب كه بيش از ۵۰۰ دعوتنامه به سراسر جهان فرستاده شده؛ گفت: از تورهاي گردشگردي براي حضور در نمايشگاه تا به حال بيش از صد نفر استقبال كردند. حضور گردشگران در نمايشگاه فرش به عنوان يك حركت فرهنگي از طرف شركت فرش مطرح شده و هدف اين است كه مردم دنيا با فرش و فرهنگ ايران آشنا شوند.
وي خاطرنشان كرد: طبق آمار رسمي منتشر شده جهاني، ايران در سال ۲۰۰۳ با داشتن ۴۲ درصد و سال ۲۰۰۴ با داشتن بيش از ۴۴ درصد از سهم صادرات قالي در رتبه نخست جهان قرار داشت.
مديرعامل شركت سهامي فرش يادآور شد: علي رغم رتبه اول در سطح جهاني شاهديم كه هر روز فروش و صادرات فرش دستباف ايران در حال كاهش است.
وي تصريح كرد: صادرات فرش ايران در سال ۲۰۰۳ حدود ۵۳۷ ميليون دلار، سال ۲۰۰۴ حدود ۵۳۶ ميليون دلار و سال ۲۰۰۵ متأسفانه به ۴۴۷ ميليون دلار كاهش يافته در حالي كه بازار جهاني به همين ترتيب روند نزولي داشته است.

گفت وگوي امروز
ارگان مسئول براي ضابطه مند كردن
بهاي مسكن مشخص نيست
گروه اقتصادي- از جمله اقدامات دولت براي مديريت بازار مسكن ارائه طرح جامع مسكن است كه كليات آن به تصويب رسيده و هم اكنون جزئيات آن در حال بررسي در كميسيونهاي دولت است.از جمله اهدافي كه اين طرح دنبال مي كند كاهش قيمت مسكن است كه البته با ترديد كارشناسان مواجه است.در اين زمينه با حسن زماني رئيس كميته مسكن و شهرسازي كميسيون عمران مجلس گفت وگو كرده ايم.
***
* طي هفته گذشته كليات طرح جامع مسكن به تصويب رسيد. عده اي از كارشناسان معتقدند اين طرح مي تواند تأثير قابل ملاحظه اي در بهبود وضعيت مسكن داشته باشد، نظر شما چيست؟
- بازار مسكن تحت عوامل گوناگون دچار ركود و نوسان قيمتي مي شود. در واقع براي حل مشكل مسكن توجه به اين نكات و رفع آنها در كنار اجراي طرح جامع مسكن مي تواند مثمر ثمر باشد.در بندهاي طرح جامع بايد به صورت جزئي به مسائل پرداخته شود، حال آن كه در برخي بندها موضوعات به صورت كلي مورد توجه قرار گرفته اند كه اين ايراد بايد با بررسي بيشتر رفع شود.
با رفع نواقص بررسي، اين طرح تا يك ماه آينده نهايي خواهد شد.
* يكي از بندهاي طرح جامع مسكن به اعطاي زمين هاي رايگان از سوي دولت به انبوه سازان مربوط مي شود. آيا عملياتي شدن اين بند كمكي به كاهش بهاي مسكن مي كند؟
- با اين اقدام از آنجايي كه عرضه افزايش مي يابد، لذا قيمت مسكن پايين تر خواهد آمد. در عين حال چون بيشترين افزايش بهاي مسكن به بهاي زمين مربوط مي شود، از اين رو با ارائه زمين رايگان به انبوه سازان مي توانيم شاهد كاهش بهاي ۵ تا ۱۰ درصدي قيمت مسكن در آينده باشيم.
البته ظاهراً اين زمين ها كه در قالب طرح مسكن اجاره اي واگذار مي شوند در مناطقي واگذار مي گردند كه زمين قيمت بسيار بالايي ندارد.
* پس نهايتاً افزايش قيمت هاي روي داده را ناشي از چه مي دانيد؟ 
- نبود متولي مشخص براي ضابطه مند كردن قيمت و اجاره بهاي مسكن، وجود نقدينگي هاي سرگردان در كشور، اعلام سياست هاي كلان از سوي دستگاه هاي اجرايي و نهايتاً كمبود عرضه نسبت به تقاضا بر بهاي مسكن و اجاره آن تاثيرگذارند.
* با اين حساب چه ارگان يا ارگان هايي بايد به ضابطه مند كردن قيمت و اجاره بهاي مسكن بپردازد؟
- مسئولان وزارت مسكن و شهرسازي، شهرداري ها و حتي شوراها هيچ يك علي رغم دخيل بودنشان در بخش مسكن خود را متولي اصلي براي ضابطه مند كردن قيمتها در اين عرصه نمي دانند.
به همين دليل بهتر است كه دولت خود يكي از دستگاه هاي زيرمجموعه اش را مسئول رسيدگي به اين امر كند، يا اين كه لايحه اي را براي ضابطه مند شدن قيمت و اجاره بهاي مسكن به مجلس ببرد.
* نياز كشور به مسكن در سال چه قدر است و علت تأمين نشدن آن تاكنون چه بوده است؟
- تا پايان سال چهارم برنامه توسعه بايد در كشور يك ميليون واحد مسكوني در سال ساخته شود.هم اكنون اين رقم نهايتاً معادل ۷۰۰ هزار واحد مسكوني است. يعني به عبارتي ۳۰۰ هزار واحد مسكوني كمتر از آنچه نياز كشور است الآن احداث مي شود.علت اين امر هم صرفاً ناشي از وجود نوسانات در اين بازار قيمتي است كه تا حدي سرمايه گذاران را به دنبال بروز ركود ۳ ساله اخير بازار مسكن دچار نگراني كرده است.كمبود برخي مصالح ساختماني در برهه اي از سال آن چنان نيست كه بخواهد كل رقم ساخت و ساز را دگرگون كند هرچند كه تا حدي در آن دوره ساختمان سازي با كندي در روند احداث مواجه مي شود.

خدمات شبكه اينترنت كشور عادي است
گروه اقتصادي - محمدعلي توحيد: در حال حاضر شرايط ارتباط شبكه هاي اينترنتي كشور عادي است و با ظرفيت كامل و براساس شرايط فني و خدماتي تعريف شده و طبق قرارداد در اختيار كاربران داخلي است و هيچ مشكلي در برقراري ارتباط آنان وجود ندارد.
مهندس يوسف پور مدير عامل شركت ارتباطات زيرساخت در گفتگويي افزود: برخي اختلال ها در ارتباط هاي داخلي در روزهاي اخير رخ داده كه ناشي از عوامل خارجي و يا داخلي بوده است.
به گفته وي در روز ۲۷ تيرماه گذشته مقداري از ظرفيت اينترنتي كشور در مسير جنوب دچار اختلال و قطعي شد كه با اقدامات انجام گرفته ظرفيت جايگزين در مدت سه روز از مسير تركيه ايجاد شد.
يوسف پور با تأكيد بر اينكه شركت ارتباطات زير ساخت با طرف هاي خارجي خود قرارداد جبران خسارت قطعي (اس-ال-ا) دارد و هرگونه قطعي از طريق مقررات و قرارداد فيمابين با برخي طرف هاي خارجي جبران مي شود اظهار آمادگي كرد تا در صورت تمايل كاربران داخل با آنان نيز قرارداد (اس-ال-ا )به امضا رساند.

مشكل ارتباطات تمامي روستاها 
ظرف ۲ سال برطرف مي شود
فارس- وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: بر اساس برنامه هاي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات حداكثر تا سال ۸۷ مشكل ارتباطات همه روستاهاي كشور برطرف خواهد شد.
به گزارش روابط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، محمد سليماني در مراسم افتتاح ۶۳ دفتر ICT روستايي در استان كرمانشاه با بيان اين مطلب كه در هفت هزار روستا ساختمان پست و مخابرات وجود دارد، گفت: هر جايي كه ساختماني از يكي از شركت هاي وابسته به وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات وجود داشته باشد، بايدICT روستايي فعال شده و به مردم خدمت رساني كند.

اقتصادي
اجتماعي
ادب و هنر
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   يادداشت   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |