دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۶۵ - Aug 21, 2006
كشتي روي يال خوشبختي
چهار مدال طلا در جام غولان شرقي
عكس : مجتبي جانبخش
012591.jpg
گروه ورزشي- محمدرضا منصوريان: مدال هاي طلايي كه براي كشتي ايران در رقابت هاي بين المللي جام زيكلوفسكي لهستان حاصل شد، بيشتر از آن كه مؤيد رشد فني و ارتقاء موجوديت كشتي گيران حاضر در اردوي تيم ملي باشد، نشانه حركت رو به جلوي كشتي همراه با مديريت تازه  آن است.
آنچه كه امروز در كشتي ايران خطرآفرين شده است، نقدهاي غيرمنصفانه است. بحث ما حمايت همه جانبه از مديريت جديد نيست، دفاع ما از شرايط پديدآمده اي است كه نشان دهنده استقرار مديريتي عاقلانه است كه مي تواند در به سامان رساندن اين ورزش مردم پسند بسيار پرفايده باشد.
اگر امروز كشتي گير، مربي، سرپرست، مدير و ... همه كساني كه در كنار كشتي اند در چارچوب شرح وظايفي كه برايشان ترسيم شده است فعاليت مي كنند و هيچ كس را بر ديگري تقدمي نيست، آيا راه اشتباه و غلطي است كه اين چنين مورد هجوم واقع مي شود؟
حضور پررنگ كشتي گيران ما در لهستان نشان داد برخلاف آنچه كه بعضي ها شرايط موجود كشتي را نامناسب و به دور از كوبندگي لازم مي پندارند، خوشبختانه با توجه به تلاش هاي صورت گرفته در ماههاي اخير، اين ورزش از آهنگي مناسب و روند شتاب آلودي براي دستيابي به اقتدار و عظمت گذشته خود برخوردار شده و با تلاش و كوشش بيشتر قطعاً در ميادين جهاني و آسيايي نيز اسباب خوشحالي علاقه مندان اين رشته را فراهم خواهد آورد.
حمايت رئيس ورزش
از يزداني خرم
محمد علي آبادي رئيس سازمان تربيت بدني در آخرين نشست ستاد بازي هاي آسيايي دوحه با حمايت از مديريت يزداني خرم در كشتي گفته است: از همان روزي كه مسئوليت فدراسيون كشتي را به يزداني خرم سپردم، اطمينان داشتم كه وي خواهد توانست با اعمال مديريت لازم و بهره گيري از نيروهاي خالص و عاشق كار، امور كشتي را به سامان رسانده و وضعيت خوبي را در اين رشته مدال آور حاكم كند.
اقتدار كشتي گيران ايران
در اوزان اول و آخر
در روز دوم پيكارهاي بين المللي كشتي آزاد جام زيكلوفسكي لهستان هم عملكرد كشتي گيران ما قابل توجه بود. تقي داداشي در وزن 55 كيلوگرم بعد از آن كه در دور اول حريف انگليسي خود را شكست داد، در دورهاي بعد نيز با اقتدار كشتي گيران كره جنوبي و بيلوروس را مغلوب كرد تا در فينال اين وزن برابر ناميك عبد الله اوف چهره مطرح كشتي دنيا و آذربايجان قرار گيرد.
ديگر چهره موفق كشتي ايران فردين معصومي در وزن 120 كيلوگرم بود. معصومي در دور اول، كشتي گيري از مجارستان را برد و سپس در دو ديدار سنگين و ديدني پريادون از اوكراين و موتاليموف از قزاقستان را مغلوب كرد. اين كشتي گير با 3 پيروزي به ديدار نهايي اين وزن رسيد. نماينده ديگر ما در اين وزن عليرضا رضايي بود كه در پي پيروزي در دور اول برابر كشتي گير بيلو روس در دور دوم به عيسي اوف از روسيه باخت و با توجه به شكست عيسي اوف مقابل رجب كارا از تركيه، رضايي از دور مسابقات كنار رفت. كشتي گير تركيه با اين پيروزي حريف معصومي در فينال شد.
آخرين خبر
تقي داداشي در فينال وزن 55 كيلو گرم هم موفق شد ناميك عبد الله  اوف از آذربايجان را شكست داده و به مدال طلاي اين وزن دست يابد.
در فينال وزن 120 كيلوگرم نيز فردين معصومي برابر رجب كارا از تركيه به پيروزي رسيد و تيم ايران را به مدال طلاي ديگري رساند.
به اين ترتيب تيم اعزامي ايران علي رغم آن كه در وزن 60 كيلوگرم نماينده اي نداشت با 4 مدال طلا و يك برنز بعد از تيم تركيه به عنوان نايب قهرماني رقابت هاي بين المللي جام زيكلوفسكي لهستان (جام غولان شرقي) دست يافت. ديگر چهره هاي طلايي تيم ايران در اين مسابقه ها رضا يزداني  و عليرضا حيدري در اوزان 84 و 96 كيلوگرم بودند.
مهدي  حاجي زاده هم در وزن 74 كيلوگرم مدال برنز گرفت.

كشمكش براي تصاحب رياست فدراسيون پزشكي
گروه ورزشي – سازمان تربيت بدني به فدراسيون پزشكي ورزشي به طور رسمي اعلام كرد كه زمان برگزاري مجمع اين فدراسيون تا اطلاع ثانوي به تعويق بيفتد.
بنابر شواهد موجود، به دليل جنجال هاي تبليغاتي براي انتخابات رياست فدراسيون پزشكي ورزشي، اين تعويق كه قبلا توسط مسوولان فدراسيون و دبير مجمع احتمال داده شده بود، به طور رسمي اعلام شد.
برخي منابع تعداد زياد كانديداها و تمام نشدن دوره تاييد صلاحيت ها از سوي حراست سازمان را ازجمله عوامل اين موضوع عنوان كرده اند.

استعفا در فدراسيون هندبال
ايرنا: كامران رهبري نايب رئيس فدراسيون هندبال از سمت خود در اين فدراسيون استعفا كرد.
روابط عمومي فدراسيون هندبال روز گذشته با تاييد اين خبر اعلام كرد: عطف به درخواست كامران رهبري و با توجه به مشكلات شخصي وي، رئيس فدراسيون با استعفاي نامبرده موافقت كرده است.ظاهرا به توافق نرسيدن بر سر مسايل كاري منجر به استعفاي كامران رهبري نايب رئيس اين فدراسيون شده است.
عليرضا رحيمي رئيس فدراسيون هندبال هم در اين رابطه گفت: بروز مشكلات كاري ميان ما و گرفتاري هاي شخصي كامران رهبري موجب شد تا قادر به ادامه همكاري نباشيم.به گفته وي، نايب رئيس فدراسيون هندبال كتبا استعفا نداده و پنجشنبه گذشته پس از مذاكره اي حضوري، مراتب قطع همكاري خود را اعلام كرده است.رئيس فدراسيون هندبال از طرح مشكلات بوجود آمده ميان رهبري و فدراسيون خودداري كرد.

حسين عسگري قهرمان تور دوچرخه سواري ميلاد دو نور
ايرنا: مرحله نهايي تور بين المللي دوچرخه سواري ميلاد دونور با قهرماني حسين عسگري از تيم مركزي الف با زمان دو ساعت و 27 دقيقه و 16 ثانيه پايان يافت.
در اين مرحله از استقامت جاده ، شركت كنندگان ديروز مسير محلات دليجان خمين را به مسافت 100 كيلومتر ركاب زدند.
در پايان اين مرحله، امير زرگري از تيم مركزي الف با زمان دو ساعت و 27 دقيقه و 24 ثانيه و 13 صدم ثانيه به مقام دوم رسيد و حسن ملكي از تيم آذربايجان شرقي، با زمان دو ساعت و 27 دقيقه و 24 ثانيه و 15 صدم ثانيه سوم شد.
در اين رقابت ها تيم هاي بحرين، عربستان، پاكستان، ارمنستان، تركمنستان و عراق به همراه شش تيم داخلي استان تهران، زنجان، كرمان، مركزي الف، مركزي ب و آذربايجان شرقي شركت داشتند.مراسم اختتاميه هشتمين دوره از مسابقات بين المللي دوچرخه سواري ميلاد دو نور ديروز در بيت تاريخي حضرت امام (ره) در خمين برگزار شد.

دورانديشي فدراسيون دووميداني
طرح استعداديابي براي المپيك 2012 لندن
گروه ورزشي پيشرفت در دووميداني به يك كار اصولي و پايه اي نيازمند است كه طي مدت زمان طولاني نتيجه بخش است.
عليرضا رضايي مدير تيم هاي ملي نوجوانان و جوانان با اعلام اين مطلب گفت: فدراسيون دووميداني با همكاري آكادمي ملي المپيك كار استعداديابي را براي بازي هاي المپيك 2012 لندن آغاز كرد.
در همين راستا و با هدف برنامه ريزي بلندمدت براي رويش يك نسل جديد در دو و ميداني 60 نفر از نونهالان برتر كشور گردهم آمدند و اولين مرحله اردوي اين نفرات از ديروز در محل آكادمي ملي المپيك آغاز شده است.
وي در پايان گفت: در اين طرح شش ساله قصد داريم كه با برگزاري اردوهاي عمومي، تخصصي و مسابقات مختلف اميدهايمان را براي كسب مدال در المپيك پكن تقويت كنيم. در اين طرح ده ها مربي و كارشناس دووميداني كشور دخيل هستند.

۵۰ قايقران بانو در نخستين مسابقات كاپ يك كشور
گروه ورزشي- مريم رضايي: نخستين دوره مسابقات قايقراني بانوان كاپ يك قهرماني جوانان كشور در رشته ورزشي آبهاي آرام ديروز با حضور 50 قايقران در قالب 8 تيم از 7 استان در درياچه مجموعه ورزشي آزادي تهران آغاز شد.
در اين رقابتهاي يك روزه در رشته كاياك يك نفره 1000 متر غزاله پوريايي از بوشهر، سيما عروجي از تهران الف و مهديه كاوه از تهران ب اول تا سوم شدند. در كاياك دو نفره 1000 متر نيز سپيده همايي و مهسا جبلي از تهران الف، ياسمين دارپرنيان و نجمه سجادي از گيلان و فاطمه ماهيني و سيما يادگاري از بوشهر و كاياك 4 نفره 1000 متر نيز از تهران الف سيما عروجي، آرزو معتمدي، راحله محمد ميرزايي و درسا كفيلي، از گيلان ياسمين دارپرنيان، نجمه سجادي، نيلوفر آريايي و ساناز كارگر و از تهران ب مهديه كاوه، مهر آذين، مهرآوران، مهسا فرقي و ريحانه حسنلو به ترتيب اول تا سوم شدند.
تيم جوانان قرار است در سال 2007 در رقابتهاي قهرماني آسيا كه در كره جنوبي برگزار مي شود، شركت كند.
تاكنون در استانها جوانان كمتر از اين رشته استقبال كرده اند اما با برگزاري چنين رقابت هايي در سطح كشور احتمال گسترش اين نوع رشته ها هست.

فارس، قهرمان فوتبال دانشگاه آزاد اسلامي
012588.jpg
گروه ورزشي- عنوان قهرماني دوازدهمين دوره مسابقات فوتبال دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي كشورمان را نماينده فارس از آن خود كرد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل تربيت بدني دانشگاه آزاد اسلامي در فينال اين بازي ها تيم فارس با نتيجه 2 بر 1 تيم قدرتمند خوزستان را شكست داد و به عنوان قهرماني رسيد. در اين ديدار شهرام كشكولي و بهروز اكبرپور براي فارس و رضا نوروزي براي خوزستان گل زدند.
در ديدار رده بندي نيز تيم مازندران توانست با پيروزي 3 بر يك مقابل زنجان به عنوان سوم دست يابد.

خبرهايي از فوتبال جهان
بايرن مونيخ كلوزه را مي خواهد
012594.jpg
گروه ورزشي - مريم دري منش :تيم بايرن مونيخ در نظر دارد فصل آينده بازيكن جديدي را به خدمت گيرد.
در اين ميان اولي هوينس مدير تيم به جذب ميروسلاو كلوزه علاقه نشان داده كه تا 30 ژوئن سال 2008 با وردربرمن قرارداد دارد. وي گفت: در صورتي كه ميرو سال آينده در ليست فروش قرار بگيرد، حتما تلاش مي كنيم تا او را به بايرن بياوريم.كلوزه نيز با اظهار خوشنودي از اين موضوع گفت: بنابر اظهار كلاس آلومنس، مدير وردر، من فعلا غيرقابل فروش هستم اما مي توان در آينده به اين موضوع فكر كرد. كلوزه در اين فصل شروع خوبي داشته و در دو هفته اول بوندسليگا، دو گل براي برمن به ثمر رسانده است.
پورتو، فاتح سوپر جام پرتغال
تيم فوتبال پورتو شنبه گذشته موفق شد با نتيجه 3 بر صفر تيم ويتورياستوبال را مغلوب كرده و قهرمان سوپرجام پرتغال شود. گلهاي اول و دوم پورتو در دقايق 54 و 75 و گل سوم نيز يك دقيقه مانده به پايان بازي به ثمر رسيد. در اين ديدار فريه را سرمربي گري پورتو را به عهده داشت.
پيروزي يووه با دشان
012597.jpg
تيم يوونتوس كه در فصل جديد رقابتهاي باشگاهي ايتاليا در سري B به ميدان خواهد رفت، در مسابقات جام حذفي و تحت نظر دشان مربي جديد خود موفق شد تيم فوتبال ماريتنا را مغلوب خود كند.
در اين ديدار، يوونتوس با برتري كامل در نيمه نخست با گلهاي ماركوني (7) و بوينوف (35) از حريف پيش افتاد. در نيمه دوم نيز پاول ندود هافبك چك يوونتوس كه با وجود سقوط اين تيم به دسته دوم به يووه وفادار مانده است، با شوتي از فاصله 30 متري سومين گل يوونتوس را به ثمر رساند.

فرصت دوباره كميته انضباطي به پرسپوليس
تيم فوتبال پرسپوليس كه اين روزها با مشكلات مالي شديدي روبه رو است، براي دومين بار فرصت يافت تا طلب شاكيان خود را پرداخت كند.
بازيكنان و برخي از اعضاي سابق اين تيم در دومين جلسه دادگاه خود خواستار تأمين اعتبار براي مبلغ طلب خود شدند.در اين نشست مقرر شد طلب 40 ميليون توماني ناصر ابراهيمي و پرويز كماسي به طور اقساط پرداخت شود.
همچنين داود فنايي، بهروز رهبري فر، علي انصاريان و نيك نظر ديگر شاكيان اين پرونده هستند كه خواستار پرداخت سريع بدهي باشگاه پرسپوليس به آنها شدند.
قرار است باشگاه پرسپوليس تا پايان هفته نظر اين نفرات را جلب كند در غير اين صورت راي كميته انضباطي فدراسيون فوتبال صادر خواهد شد.

خبرهاي فوتبال ايران
افزايش دستمزد داوران
گروه ورزشي از سوي كميته داوران فدراسيون فوتبال دستمزد اعضاي تيم داوري در تمامي سطوح افزايش يافت.
براساس اين افزايش 30 درصدي داوران ليگ برتر براي هر قضاوت 130 هزار تومان و داوران رقابت هاي ليگ دسته اول ايران 65 هزار تومان دريافت خواهند كرد.باتوجه به حقوق بالاي داوران در كشورهاي معتبر دنيا اين مبلغ در مقايسه با آنها بسيار ناچيز است.

آخرين ركوردگيري ملي پوشان وزنه برداري
گروه ورزشي- ملي پوشان وزنه برداري حاضر در اردوي سطح ارتفاع اردبيل، چهارشنبه هفته جاري در آخرين مرحله ركوردگيري اين اردو شركت خواهند كرد.
به گزارش روابط عمومي فدراسيون وزنه برداري؛ طبق تصميم يوردان گئورگي ايوانف سر مربي بلغاري تيم ملي وزنه برداري، آخرين مرحله ركوردگيري ملي پوشان حاضر در اردوي سطح ارتفاع كه در هتل كوثر شورابيل بر پا شده، عصر روز چهارشنبه و در سالن آمفي تئاتر اين مجموعه توريستي تفريحي انجام خواهد شد.
با توجه به رو به اتمام بودن اين مرحله از اردو، ركوردگيري هفته جاري آخرين مرحله بررسي ميزان رشد آمادگي ملي پوشان خواهد بود كه به صورت كاملا رسمي برگزار خواهد شد و با موافقت ايوانف علاقمندان اين رشته مي توانند براي تماشاي هنرنمايي اردونشينان در سالن حضور يابند.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   يادداشت   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |