چهارشنبه ۸ شهريور ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۷۲ - Aug 30, 2006
تعرفه درماني بخش دولتي اعلام شد
ايسنا: هيات وزيران بنا به پيشنهاد وزارت رفاه، وزارت بهداشت و سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور تعرفه و فرانشيز خدمات درماني در بخش هاي دولتي را تعيين كرد.
براساس اين مصوبه ويزيت پزشكان عمومي در بخش دولتي هفده هزار ريال، پزشكان متخصص بيست و يك هزار و هشتصدريال، پزشكان فوق تخصص بيست و هفت هزار ريال و ويزيت روانپزشكان نيز بيست و هفت هزارريال تعيين شده است.
همچنين سقف پرداختي سازمان هاي بيمه گر براي ويزيت اعضاي هيأت علمي بر اساس درجه علمي آنها تا سقف  ۱۳۰درصد تعرفه هاي ذكر شده خواهد بود.
اين مصوبه فرانشيز خدمات تشخيص و درماني سال۱۳۸۵ براي خدمات بستري و سرپايي را برابر سال۱۳۸۴يعني  ۳۰ درصد تعيين نموده است البته در بندي از مصوبه فرانشيز خدمات درماني بستري براي بخش دولتي را ۱۰ درصد تعيين كرده است.
همچنين به استناد مفاد بند الف تبصره ۱۴ قانون بودجه سال  ۸۵ كل كشور تعرفه هاي اعلام شده براي هر سال از فروردين ماه همان سال قابل اعمال و لازم الاجراست.
لازم به ذكر است اين مصوبه كه در مورخه  ۷/۶/۸۵ از سوي معاون اول رئيس جمهور براي اجرا ابلاغ شده، جايگزين تصويب نامه شماره۴۲۸۱ / ت ۳۲۶۶۱هـ مورخ۳۱/۲/۱۳۸۴ مي شود.

سردار طلايي:
۲۳هزار معتاد تابلو در تهران جمع آوري شدند
عكس: جواد گلزار
014076.jpg
ايسنا: فرمانده انتظامي تهران بزرگ هدف از اجراي طرح هاي پاكسازي در محدوده كلانتري ها را نشان دادن حضور فعال پليس به مردم و ناامن كردن محيط هاي عمومي براي مجرمان عنوان كرد.
سردار مرتضي طلايي با بيان اين كه تيم هاي ضربت سركلانتري ها كه مجري طرح ها هستند، بر خلاف پليس هاي تخصصي، وظيفه برخورد با هر جرمي را دارند، گفت: هدف از اجراي طرح، همچنين سرعت عمل بخشيدن به اقدامات پليس در پيشگيري از ارتكاب جرم و تنگ كردن عرصه بر مجرمان است.
وي با بيان اين كه از ابتداي سال تا كنون 23 هزار معتاد تابلو از سطح شهر تهران جمع آوري شده اند، گفت: دستگيري معتاد به عنوان مجرم بر اساس آنچه در قانون تعريف شده وظيفه پليس است و اين كه اين معتادان چند روز بعد توسط دستگاه قضايي آزاد شده و به جامعه برمي گردند، ارتباطي به پليس ندارد.
وي در پاسخ به سؤالي مبني براين كه آزاد شدن دوباره و دستگيري چندباره معتادان چه تأثيري بر وجهه پليس دارد، تاكيد كرد: پليس وظيفه خود را انجام مي دهد و طبق قانون، ادامه كار بر عهده دادسراهاست.
سردار مرتضي طلايي در تشريح وظايف پليس خدمات قضايي گفت: تعدادي از افسران مجرب نيروي انتظامي پس از يك ماه آموزش تخصصي فعاليت خود را در تمام كلانتري هاي تهران بزرگ به طور آزمايشي آغاز كردند. وي افزود: با تشكيل معاونت خدمات قضايي در كلانتري ها، ماموران اين معاونت در خصوص پرونده هايي كه از دادسرا به كلانتري ارجاع مي شود، وارد عمل شده و اقداماتي در جهت تكميل پرونده مقدماتي انجام مي دهند.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ با بيان اين كه اين كار تا پيش از اين با توجه به موضوع پرونده در دواير و معاونت هاي مختلف كلانتري ها پيگيري مي شد گفت: بدين ترتيب پليس خدمات قضايي به ساماندهي و جمع بندي تمامي پرونده ها اقدام مي كند.
سردار طلايي اضافه كرد: پليس خدمات قضايي، با جمع آوري دلايل شاكي، دفاعيات متهم، تحقيق و تكميل پرونده، نتيجه نهايي را با تسريع در كار مراجعان پرونده، به دادسرا ارسال مي كند.
اين طرح يك ماه به طور آزمايشي در تهران و سپس به طور گسترده در كشور به اجرا در خواهد آمد.

وكلاي مركز مشاوره قوه قضائيه
وكيل پايه۲ كانون وكلا مي شوند
گروه اجتماعي- مخبر كميسيون قضائي و حقوقي، از ادغام مركز مشاوره قوه قضائيه با كانون وكلا خبر داد.
محمد دهقان، نماينده طرقبه و چناران با اعلام اين مطلب افزود: كليات طرح فوق در جلسه روز يكشنبه كميسيون به تصويب رسيد. وي در خصوص محتواي اين طرح گفت: براساس اين طرح، وكلايي كه از مركز مشاوره قوه قضائيه پروانه فعاليت گرفته اند، مي توانند به عنوان وكيل پايه۲ در كانون وكلا فعاليت كنند و بر اين اساس، تشتت و تفرقي كه طي سال هاي اخير از اين زاويه ايجاد شده بود، برطرف مي شود.
دهقان خاطرنشان كرد: چند سالي است كه اين اختلاف بين وكلاي كانون وكلا و مشاوران قوه قضائيه وجود دارد و اين وضعيت، ناهماهنگي هايي را در سيستم ايجاد كرده بود. وي افزود: ابتدا دوستان ما در كانون وكلا در برابر تصويب طرح، مقاومت كردند اما با جلساتي كه در اين خصوص برگزار شد ادغام مركز مشاوره قوه قضائيه با كانون وكلا را پذيرفتند. وي نياز جامعه به برخورداري از تعداد بيشتري از وكلا را از ديگر دلايل تصويب اين طرح دانست.
مخبر كميسيون قضائي، بررسي بحث هايي از طرح تعيين تكليف فرزندان متولد از مادران ايراني و پدران خارجي را از ديگر طرح هاي مورد بررسي در جلسه روز گذشته كميسيون دانست. وي افزود: ادامه اين طرح در جلسات بعدي كميسيون بررسي خواهد شد.
گفتني است مركز مشاوره قوه قضائيه با برگزاري 12 آزمون در رشته هاي مختلف براي 8  هزار نفر از كارشناسان و وكلا پروانه وكالت و كارشناسي صادر و آنها را وارد بازار كار كرده است.

سايت مشاوره پيشگيري و درمان اعتياد
ايران راه اندازي شد
گروه اجتماعي- نخستين انجمن مشاوره پيشگيري و درمان اعتياد ايران در شبكه  جهاني اينترنت به صورت شبانه روزي (آنلاين) توسط جمعيت مبارزه با اعتياد راه اندازي شد.
جمعيت مبارزه با اعتياد، تشكلي غير دولتي است كه از سال ??با مجوز سازمان بهزيستي با هدف مبارزه با اعتياد تشكيل شده و هم اكنون داراي ?? زيرمجموعه در سراسر كشور است. رئيس هيأت مديره اين تشكل مردم نهاد در مراسم راه اندازي سايت انجمن مشاوره پيشگيري و درمان اعتياد ايران در اين انجمن گفت: اميدواريم اين سايت با ياري متخصصان، كارشناسان و مشاوراني كه در اختيار دارد بتواند اطلاعات صحيح و به روزشده اي را به مخاطبان خود عرضه كند.
محمد جواد حشمتي افزود: تنها با استفاده از اطلاعات به روز شده و صحيح مي توان تصميمات مفيدي در زمينه مبارزه با اعتياد يا پيشگيري از آن اتخاذ كرد. وي افزود: اين انجمن در راستاي تكليفي كه بر عهده دارد تلاش مي كند تا آخرين اطلاعات به روز شده در زمينه مواد مخدر و مشاوره به صورت شبانه روزي و دو سويه را به كاربران خود ارايه دهد.
مقصود فرد مدحي دبير كل جمعيت مبارزه با اعتياد نيز گفت: مشاوره با اين سايت به مدت ??روز پس از راه اندازي به صورت رايگان است. به گفته وي سايت ياد شده با ? پزشك و مشاور راه اندازي شده است. وي افزود: اين انجمن فعاليت هاي خود را در حوزه پيشگيري متمركز كرده است و با اين شعار كه پيشگيري بهتر است تا درمان، به رسالت خود عمل مي كند. وي در ارتباط با نحوه مشاوره در اين سايت گفت: تمامي كاربران اين سايت جواب هاي پرسش هاي خود را بلافاصله دريافت مي كنند . فرد مدحي افزود: ما به عنوان يك تشكل غير دولتي  در سايت خود برنامه هايي براي كاهش تقاضا، پيشگيري اوليه و كاهش آسيب در نظر گرفته ايم كه در فاز دوم اين طرح، مشاوره به صورت صوتي و تصويري انجام مي شود.
دبير كل جمعيت مبارزه با اعتياد اظهار داشت: بسياري از اشخاص مايل نيستند كه به صورت آشكار با پزشكان در رابطه با اعتياد يا سؤالاتي در ارتباط با مواد مخدر مشاوره كنند و بسياري نيز به دليل داشتن اطلاعات نادرست به سمت مصرف مواد مخدر كشيده مي شوند كه اميدواريم با اين طرح شاهد كاهش مبتلايان به اين بلاي خانمان سوز باشيم. عليرضا برازي نماينده ستاد مبارزه بامواد مخدر در تشكل هاي غيردولتي كه در اين مراسم حضور داشت، گفت: حل معضل مواد مخدر جز با همياري و مشاركت، برنامه ريزي و تدوين استراتژي امكان پذير نخواهد بود و اين پديده نياز به عزم ملي و مشاركت همه جانبه مردمي دارد. وي افزود: رويكرد امروز دولتها، استفاده از سرمايه هاي اجتماعي در حل مشكل و پيشبرد اهداف جامعه و نهادينه كردن حضور سازمانهاي غير دولتي در اين حوزه است.

حمايت بسيج از 50 اردوي خود جوش محروميت زدايي
مهر: جانشين سازمان بسيج سازندگي كشور گفت: تا نيمه نخست تابستان، 50 اردوي خودجوش كه با هدف محروميت زدايي در مناطق روستايي كشور برگزار شده بود، مورد حمايت بسيج قرار گرفت.
سرهنگ ناصر فصيح افزود: اينگونه اردوها با توجه به گستره فعاليت شان در سال هاي گذشته در قالب اردوهاي دانشجويي و NGOها و... امسال نيز فعال شده و بسيج سازندگي كشور همزمان با سازماندهي و اعزام اردوهاي هجرت به مناطق محروم كشور اين گروه ها را نيز مورد حمايت قرار داد. وي اين همكاري ها را در زمينه كمك به تامين هزينه هاي پشتيباني هماهنگي با مسئولان محلي و كمك به تامين مصالح و ابزار كار آنها عنوان كرد.
بنا براين گزارش، سازماندهي و حمايت اردوهاي خودجوش محروميت زدايي در سراسر كشور از سوي هيأت دولت بر عهده سازمان ملي جوانان گذاشته شده است.

معضل بيكاري و اشتغال مهمترين
عامل بروز جرايم جدي در كشور است
سايت پليس: رئيس اداره كل مطالعات اجتماعي معاونت اجتماعي ناجا، در اولين همايش بيكاري نگاهي از نو با اشاره به اينكه بيشترين علل جرايم جدي در كشور، بيكاري است گفت: امروز بخش قابل توجهي از شاخص هاي امنيت به مسئله بيكاري و اشتغال در كشور بر مي گردد.
سرهنگ بيات رئيس اداره كل مطالعات اجتماعي معاونت اجتماعي ناجا در اين همايش گفت: در معاونت اجتماعي نيروي انتظامي ابتدا مي خواستيم با رويكرد جامعه محوري، روي جرم و مجرمين متمركز شويم و سپس با طرح هاي انتظامي، جرم را در جامعه ريشه كن كنيم.
وي تصريح كرد: هنگامي كه در تحليل جرايم وارد شديم، دريافتيم كه جرم خود به عنوان معلول است.
بيات در توضيح امنيت، گفت: امنيت فرايندي است كه بخش هاي مختلف جامعه آن را توليد و پليس نيز آن را حفظ مي كند.
وي با اشاره به اينكه هر چقدر افراد يك جامعه درگير كار شوند به همان ميزان از ناهنجاريها و آسيب هاي جامعه كاسته مي شود، اظهار داشت: مديريت هر جامعه اي بايد براي تمامي طبقات جامعه در جهت پر كردن اوقات فراغت آنان، برنامه ريزي مناسبي داشته باشد.
سرهنگ بيات يادآور شد: براساس تحقيقي كه در سال 84 در مركز مطالعات نيروي انتظامي صورت گرفت، مشخص شد كه متاسفانه نزاع و درگيري در كشور نسبت به سال گذشته افزايش يافته است و در پي آن كارشناسان ما پس از بررسي هاي لازم، علت آن را بحران هويت جوانان دانستند.
وي بيكاري را زمينه بسياري از جرايم دانست و اظهار داشت: در استانهاي مرزي كشور عمدتاً بيكاري قابل توجهي وجود دارد بنابراين وجود باندهاي مختلف مواد مخدر در اين استانها، تعجب برانگيز نيست.
وي با اعلام اينكه در كشورهاي توسعه يافته نرخ بيكاري 8 درصد است، افزود: اين نرخ بيكاري، رقم پاييني نيست اما با حمايت هايي كه در اين كشورها از افراد بيكار مي شود، ما شاهد كاهش آسيب ها و هنجارهاي اجتماعي هستيم.
سرهنگ بيات همچنين به پراكندگي نامناسب جغرافيايي بيكاري در كشور اشاره كرد و گفت: در تهران نيز مشكلي كه در حال حاضر ما با آن درگير هستيم، وجود مشاغل زيادي است كه كارفرمايان به دنبال شاغل مي گردند.
وي يادآور شد: متاسفانه در كشور هنوز مركزي در جهت برقراري ارتباط بين اين دو به وجود نيامده است. بيات همچنين به افرادي كه در جامعه داراي 2 تا 3 شغل هستند اشاره كرد و گفت: اگر اين افراد كه تعدادشان نيز كم نيست، به يك شغل بازگردند، تا حدودي مي توان نيازهاي شغلي را در جامعه حل كرد.
سرهنگ بيات با اشاره به افزايش حضور اجتماعي زنان در جامعه، يادآور شد: عدم توجه به تفكيك جنسيتي در تقسيم بندي مشاغل و اشتغال آفريني، باعت ايجاد معضلات در جامعه مي شود.
وي افزود: فراموش نكنيم اگر به يك دختر شغلي بدهيم تنها به يك فرد شغل داده ايم اما اگر به يك پسر شغل دهيم براي يك خانواده ايجاد اشتغال كرده ايم.
وي در پايان تاكيد كرد: فراموش نكنيم كه امروزه بخش قابل توجهي از شاخص هاي امنيت به مسئله بيكاري برمي گردد.

۸۲ قلم دارو به فهرست دارويي ايران اضافه شد
گروه اجتماعي- مطابق با ماده 93 برنامه توسعه 5 ساله چهارم، وزارت بهداشت موظف است سالانه فهرست داروهاي مجاز ايران را مشخص و منتشر كند كه بر اين اساس منتشر شد.
بر اساس گزارش عملكرد دبيرخانه شوراي بررسي و تدوين داروهاي ايران، 250مورد پرونده داروهاي جديد جهت تدوين فهرست دارويي ايران بررسي و ارزيابي شد و 82 قلم دارو به فهرست دارويي ايران جهت ارتقاي نظام سلامت كشور اضافه شد و 150 قلم داروي موجود در فهرست دارويي ايران در راستاي سهولت دسترسي و مصرف منطقي دارو اصلاح و بازنگري شد. همچنين، فهرست داروهاي اورژانس جهت ارتقاي نظام سلامت و دسترسي صحيح و سريع به داروهاي مذكور و نيز فهرست داروهاي بيمارستاني جهت ارتقاي نظام سلامت و دسترسي مناسب بيماران بستري به داروها و ايمني مصرف داروهاي پرخطر تدوين شد.

بهزيستي خواستار استمرار نظارت بر مراكز مشاوره شد
مهر: آيين نامه هاي سازمان نظام روانشناسي براي نظارت بر مراكز مشاوره به تنهايي كافي نيست.
مديركل دفتر مشاوره سازمان بهزيستي اعلام كرد: ، حذف فعاليت سازمان بهزيستي در جهت صدور پروانه فعاليت مراكز مشاوره قابل قبول نيست.
مينو رفيعي گفت:با توجه به سابقه بهزيستي در امر ارايه خدمات مشاوره و روانشناسي در كشور ، حذف فعاليت اين سازمان در جهت صدور پروانه فعاليت مراكز مشاوره و نظارت بر آنها از سوي سازمان نظام روانشناسي و مشاوره قابل قبول نيست.
وي افزود: زماني كه متولي خاصي براي نظارت بر امر روانشناسي و مشاوره در كشور وجود نداشت ، سازمان بهزيستي اقدام به نظارت بر فعاليت اين مراكز كرده و تاكنون اهداف بسيار خوبي را در اين زمينه به ثمر رسانده است. وي ادامه داد: سازمان بهزيستي به طور رسمي از سال 70 در بحث روانشناسي وارد عمل شده و از آن زمان تاكنون خدمات مشاوره اي متعددي نظير مشاوره هاي تلفني، حضوري و.... را ارايه داده است. همچنين با به تصويب رسيدن قانون صدور مجوز فعاليت براي مراكز مشاوره و روانشناسي و تأييد آن از سوي شوراي نگهبان ارايه پروانه فعاليت به مراكز مذكور بر عهده سازمان بهزيستي قرار داده شده است.
وي با اعتقاد بر اينكه اهداف سازمان نظام روانشناسي و مشاوره در جهت ارتقاء سطح بهداشت روان جامعه قابل قبول است اما به دليل نوپا بودن اين سازمان، كمبود آئين نامه ها و ابزارهاي مناسب براي نظارت بر عملكرد مراكز مشاوره و روانشناسي در سطح كشور و نيز كمبود مراكز اين سازمان در استانهاي كشور نمي توان انتظار نظارت دقيق و درست بر مراكز موجود از سوي اين سازمان را داشت.

با مردم
مستاجران كم درآمد در انتظار كمك
قرار بود براي كمك به مستاجران كم درآمد كه قادر به پرداخت هزينه روبه رشد اجاره مسكن نمي باشند، تسهيلاتي فراهم شود. اين تسهيلات كه ظاهراً شامل پرداخت وام نيز بوده است، مي تواند گره مشكلات اقتصادي بسياري از خانواده هاي كم درآمد را بگشايد.
آقاي صمدي- تهران
خودروهاي فرسوده را تحويل نمي گيرند
پاركينگ هايي كه طبق مقررات تبديل خودروهاي فرسوده، اين خودروها را تحويل مي گرفتند، اكنون فعاليت شان متوقف شده است. آيا اين نشانه معلق ماندن طرح تعويض خودروهاي فرسوده مي باشد؛ طرحي كه بايد به حل معضل ترافيك سنگين تهران كمك مي كرد؟
آقاي صفت-تهران
در انتظار مساعدت
معلمان هنرستان موسيقي تحت نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي هنوز حقوق سه ماهه دوم سال تحصيلي 85-84 شامل ماه هاي دي، بهمن و اسفند 84 را دريافت نكرده اند. اميد است با مساعدت وزارت محترم ارشاد، اين مشكل برطرف شود.
نام محفوظ
با مردم:  نام پيام دهنده در همشهري موجود است.
هزينه سنگين خلف وعده
اعتبار هر كارخانه توليدكننده خودرو، انجام تعهدات آن كارخانه است، اما وقتي خريدار مي بيند، آن همه وعده هاي مبني بر خدمات بعد از فروش در عمل رنگ مي بازد، نسبت به صنعتي كه اين همه روي آن سرمايه گذاري شده و از حمايت همه جانبه دولت برخوردار بوده، بي اعتماد مي شود. اين خسارت به مراتب بيشتر از آن سود احتمالي است كه ممكن است عدم انجام تعهد ات بعد از فروش نصيب خودروسازي ها كند.
آقاي محمدي اصل – زاهدان
دستمزد ما اضافه نشد
حداقل دستمزد كارگردان در سال 85 بدون حق عائله مندي از سوي شورايعالي كار 200 هزار تومان در ماه تعيين شده است، اما دستمزدي كه كارگران خباز برمبناي آن حقوق مي گيرند و مربوط به سال 1383 مي باشد 120 هزار تومان است و در نتيجه از افزايش حقوق تعيين شده محروم مانده اند.
كارگران خباز – كازرون
راه بازيافت بطري هاي پلاستيكي
يكي از راههاي بازيافت زباله هاي پلاستيكي روشي است كه در آلمان تجربه شده است. براساس اين روش بطري هاي پلاستيكي كوچك، حتي بطري نوشابه خانواده را با دستگاههاي ميكس پودر مي كنند و از آنها سپر فايبرگلاس مقاوم يا كفپوش توليد مي كنند اما متاسفانه امروزه بطري نوشابه، يكي از فراوان ترين و پايدارترين آلاينده هاي طبيعت زيباي سرزمين ما شده است.
آقاي عباس فيروزي – تهران
نيازهاي رفاهي رانندگان اتوبوس
رانندگان اتوبوس هايي كه در جاده ها فعاليت دارند از زحمتكش ترين اقشار جامعه هستند، اما آنطور كه بايد به آنها توجه نمي شود. من يكي از اين رانندگان هستم. از دولت محترم تقاضا دارم، به وضعيت شغلي، رفاهي و بيمه و بازنشستگي رانندگان اتوبوس هاي بياباني هم توجه داشته باشد.
آقاي رحمدل – ايلام
آينده نگر هم باشيم
شبكه هاي ماهواره اي بخشي از ارتباطات مهم جهان امروز را تشكيل مي دهند. اما نحوه استفاده درست از برنامه هاي اين شبكه ها هم بايد آموزش داده شود، خواه ناخواه روزي درآينده با فناوري هاي جديد اين برنامه ها در دسترس همگان قرار خواهد داشت. آينده نگري و دورانديشي ايجاب مي كند كه در كنار برخوردهاي قانوني با استفاده هاي غيرمجاز، استفاده درست از اينترنت و ماهواره به مردم بخصوص كودكان و نوجوانان آموزش داده شود.
خانم سپند آرام – تهران
محل سينماي مخروبه را فضاي سبز كنيد
سه سال است در خيابان شهيد نامجو گرگان فضاي مربوط به يك سينمايي قديمي كه پيش از اين خراب شده بود، آسفالت شده است، در حالي كه در اين محل كمبود فضاي سبز بسيار جدي است.
خانم زجاجي – تهران
براي تعامل بيشتر با دانشجويان و خانواده ها
پيشنهاد مي كنم رئيس محترم دانشگاه آزاد اسلامي كه شمار قابل توجهي دانشجو در آن به تحصيل مشغولند و در همين ارتباط با هزاران خانواده در سراسر كشور در ارتباط مي باشد. زماني را ولو اندك به ملاقات با مراجعاني كه خواستار ديدار با وي مي باشند اختصاص دهد. اين تسهيلات به تعامل بيشتري ميان دانشگاه با دانشجويان و مردم كمك مي كند.
آقاي صلح جو – تهران
ترافيك سنگين در يك كوچه
ما ساكنان خيابان نيستان هشتم – خيابان پاسداران به علت رفت و آمد شبانه روزي انبوه خودروها از اين كوچه 8 متري با مشكلات گوناگوني روبه رو هستيم. تردد تمام خودروها به سوي دروس، بلوار شهرزاد، يا مركز خريد تجاري برج سفيد، از اين كوچه  انجام مي شود. بايد به طريقي از تراكم خودروها در اين كوچه جلوگيري به عمل آيد.
آقاي آذري – تهران

اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |