چهارشنبه ۸ شهريور ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۷۲ - Aug 30, 2006
امير قلعه نويي: به صعود تيم ايران اطمينان دارم
ايران با تمام ستارگانش به سئول رفت
تيم ملي امروز با همه لژيونرهايش به تمرين مي پردازد. بازيكنان شاخصي مانند هاشميان از هانوفر، علي كريمي از باير مونيخ و كاپيتان مهدوي كيا از هامبورگ
عكس: مجتبي جانبخش
014115.jpg
كنفدراسيون فوتبال آسيا ديروز در گزارشي از حضور تمامي ستارگان فوتبال ايران در ديدار مقابل كره جنوبي خبر داد.
به گزارش ايرنا، امير قلعه نويي سرمربي تيم ايران پيش از پرواز به سئول پايتخت كره جنوبي، فهرست 23نفره اين تيم را براي بازي با كره جنوبي اعلام كرد. اگر چه هنوز وضعيت رسول خطيبي مهاجم تيم ايران براي اين ديدار مشخص نشده اما قلعه نويي با دعوت از بازيكنان ايراني شاغل در باشگاه هاي اروپايي، قوي ترين تيم ممكن را به كره جنوبي برده است. بازيكنان ايران با پروازي مستقيم از تهران به سئول رفتند و قرار است در آنجا پشت درهاي بسته جلسات تمريني منظمي را برگزار كنند. پس از جام جهاني ????آلمان، براي اولين بار است كه همه ستارگان تيم ملي براي انجام تمرينات دور هم جمع خواهند شد. علي كريمي، مهدي مهدوي كيا، وحيد هاشميان و جواد نكونام در تهران به جمع تيم پيوستند و قرار است رحمان رضايي در كره جنوبي به تيم ملحق شود.
پس از توقف يك بر يك تيم ايران برابر سوريه، قلعه نويي گفته است كه اميدوار است تا تيم ايران با كسب امتياز از بازي برابر كره جنوبي، براي صعود به مرحله پاياني جام ملت هاي آسيا با مشكل روبرو نشود. ايران در دو بازي گذشته خود صاحب يك پيروزي ?بر صفر برابر تايوان و يك تساوي يك بر يك مقابل سوريه شد. اين تيم اكنون با كسب چهار امتياز در مكان دوم گروه دوم مرحله مقدماتي جام ملت هاي آسيا قرار دارد.
قلعه نويي قبل از ترك تهران در حالي كه رئيس سازمان تربيت بدني به ديدار ملي پوشان آمده بود، گفت: تمام بازيكنان اروپايي مان را در سئول در اختيار داريم و تمرينات را پشت در بسته انجام مي دهيم تا به آمادگي كامل برسيم.
وي افزود: ديدار با كره جنوبي كه روز شنبه آينده (يازدهم شهريور ماه) برگزار خواهد شد، براي تيم ايران از اهميت بسياري برخوردار است. تيم ملي فوتبال ايران بعد از برگزاري ديدار با كره جنوبي، عازم پكن مي شود تا از آنجا به تهران باز گردد. قلعه نويي خاطرنشان كرد: مي دانيم كه بازي كردن در سئول كار آساني نيست؛ اما، بي ترديد ايران از اين بازي با امتياز بيرون خواهد آمد. ما حداقل يك امتياز و حداكثر سه امتياز خواهيم گرفت و پس از آن در بازي با سوريه صعودمان به مرحله نهايي جام ملت هاي آسيا را قطعي مي كنيم. سرمربي تيم ملي ايران سپس به مشكلات بازي برابر كره پرداخت و افزود: اين ديدار قرار بود دهم اسفند ماه برگزار شود و در آن زمان تيم ملي ايران از بازيكناني تشكيل مي شد كه شش سال كنار يكديگر كار كرده بودند؛ ولي، اين بازي انجام نشد. در حالي كه در مدتي بسيار اندك تيم ايران با كره جنوبي بازي كرد و دو بر صفر بازنده شد.
وي افزود: انتظار ما از فدراسيون گذشته اين بود كه حداقل روي تاريخ بازي هاي ما اعتراض مي كردند. اكنون ما هفده هزار كيلومتر سفر از سئول به دمشق پيش رو داريم و به دليل نبود پرواز اختصاصي بايد چند هواپيما عوض كنيم؛ اما، در هر صورت اين مسايل موجب نگراني ما نيست، چرا كه با توجه به همت و غيرت بازيكنان به صعود تيم ايران اطمينان دارم.

ديدار علي پروين با يزداني خرم
رئيس هيات واليبال خوزستان در سفر سه روزه اش به تهران به ديدار يزداني خرم رئيس سابق فدراسيون واليبال رفت. در اين ديدار علي پروين از يزداني خواست تا با حمايت از نماينده استان خوزستان در گفت وگو با مقامات پتروشيمي موجبات حضور قدرتمندانه اين تيم در ليگ برتر فصل جاري را فراهم كند. پتروشيمي پس از رفتن تركاشوند همچنان با در اختيار داشتن ناصر شهنازي به عنوان سرمربي و فرهاد نفرزاده به عنوان سرپرست و جذب بازيكناني چون قاسميان، فتح اللهي، درخشان، بازارگرد و غياثي چشم به يكي از سكوهاي برتر دارد.

خبرهاي فوتبال جهان
اودونكور در رئال بتيس
014121.jpg
گروه ورزشي- مريم دري منش: ديويد اودونكور ملي پوش آلمان در جام جهاني با مبلغ 6 ميليون يورو (69/7 ميليون دلار) از بوروسيا دورتموند آلمان به باشگاه رئال بتيس اسپانيا پيوست.اين بازيكن 22 ساله قراردادي پنج ساله با باشگاه اسپانيايي به امضاء رساند.وي در اين مورد گفت: بازي در ليگ اسپانيا براي من رويايي شيرين بود و تمام تلاشم را مي كنم تا در اين تيم موفق باشم.
ماتيا كژمان در فنر باغچه
014127.jpg
ماتيا كژمان ملي پوش صرب فقط پس از يك فصل باشگاه آتلتيكو مادريد اسپانيا را ترك كرد و راهي استانبول شد. وي قبل از آتلتيكو مادريد، يك سال براي چلسي و بين سالهاي 2000 و 2004 براي آيندهوون بازي مي كرده است. وي فصل قبل به عنوان زوج فرناندو تورس در خط حمله آتلتيكو، در 30 بازي لاليگا 8 گل به ثمر رساند. بنابر اعلام روزنامه هاي اسپانيايي اين مهاجم 27 ساله قراردادي چهارساله به مبلغ
7 ميليون يورو با فنر باغچه به امضاء رسانده است.
انتقاد يواخيم لو از ماگات
014124.jpg
يواخيم لو سرمربي تيم ملي آلمان از اينكه مربي بايرن مونيخ، فليكس ماگات از مهاجم اين تيم لوكاس پودولسكي در تمام نود دقيقه بازي ها استفاده نمي كند، انتقاد كرد.پس از گذشت سه هفته از شروع رقابت هاي بوندسليگا، هنوز پودولسكي جايگاه ثابتي در تركيب اصلي تيم بايرن پيدا نكرده است. يواخيم لو با انتقاد از اين موضوع گفت ماگات نبايد لوكاس پودولسكي را روي نيمكت بنشاند.

پيروزي تيم ملي واليبال ايران در قزاقستان
گروه ورزشي- علي شاكري: تيم ملي واليبال ايران نخستين بازي خود در جام رياست جمهوري قزاقستان را با پيروزي پشت سر گذاشت. حريف تيم ايران، نفت مسكو يكي از تيم هاي حاضر در ليگ برتر روسيه بود كه به راحتي در هم شكست و در سه ست بازي را واگذار كرد. تيم ايران گيم هاي اول و دوم را 25 بر 18 و 25 بر 14 برد و در گيم سوم بي تفاوتي بازيكنان ايران موجب شد تا نفت در پيكاري فشرده تر با حساب 25 بر 22 بازنده شود. تيم ملي ايران امروز با مصر روبه رو مي شود؛ تيمي كه هم همراه با ايران در رقابت هاي قهرماني جهان در ژاپن حاضر خواهد بود و هم  اين كه نخستين حضورش را در سال جاري در ليگ جهاني تجربه كرد. مصر ديروز در مصاف با تيم ملي هند سه بر يك شكست خورد. براي قضاوت در اين بازيها از دو داور بي طرف دعوت شده بود كه تنها يك داور از عربستان حضور پيدا كرده است و داور بحريني به آلماتي نرسيد.

مشكل تازه دو مدعي قهرماني ليگ برتر بسكتبال
گروه ورزشي – دعوا برسر جذب آندره پيتس بهترين بازيكن خارجي فصل پيش ليگ برتر بسكتبال ايران بالا گرفته است. اين بازيكن كه سال قبل نقشي كليدي در موفقيت هاي صباباتري داشت،  به هنگام اتمام قراردادش پاي قرارداد باشگاه مهرام را امضاء كرد. پيتس درحال  حاضر با وجود شروع مسابقات از حضور در تيم مهرام طفره مي رود و با تيم صباباتري تمرين مي كند. همين مساله موجب بروز مشكلاتي تازه براي دو مدعي قهرماني اين فصل شده است. ديروز حسن ميرزا آقابيك، قائم مقام باشگاه مهرام در واكنش به حضور پيتس در تيم رقيب گفت: مهرام قصد استفاده از اين بازيكن را ندارد ولي به خاطر عمل غيراخلاقي او اجازه نخواهد داد كه در تيم ديگري بازي كند. او حتي اضافه كرد درصورتي كه اين بازيكن بخواهد قصد حضور در ليگ كشور ديگري را داشته باشد، به او رضايت نامه نخواهيم داد و به فيبا هم شكايت مي كنيم.از سوي ديگر مهران شاهين طبع ضمن تاييد حضور پيتس در تمرينات صباباتري اعلام داشت: اين بازيكن با داشتن پيشنهادهايي از باشگاه هاي لبناني و سوري به يكي از تيم هاي اين دو كشور خواهد پيوست.

نگاه
آرايش اصلي، شيوه بازي را روشن مي كند
جهانگير كوثري
تمام ستارگان فوتبال ايران در سئول جمع خواهند شد تا در روي خط واقعيت و موجوديت كامل تيم ملي بتوانيم بر حريفي ريشه دار در فوتبال آسيا و جهان پيروز شويم. حرفهاي روزها و هفته هاي اول ديگر معني ندارد. در آن روز مربي تيم ملي روي احساسات و غريزه شخصي گفت، چندان مهم نيست اگر بازيكنان پرسپوليس يا لژيونرها نباشند، بازيكناني در اندازه هاي آنها داريم. اما حقيقت چيز ديگري است، فوتبال ما اين ستاره ها را پرورش داده، دوران سخت را پشت سر گذاشته تا امروز بتواند از آنها بهره گيرد. سرمايه هاي فوتبال هميشه براي تيم ملي موقعيت ساز خواهند بود. امروز مربي تيم ملي نيز به اين واقعيت رسيده است كه بدون اين ستاره ها امكان پيروزي وجود ندارد. حالا براي رسيدن به مرحله دوم و صعود در جمع شانزده تيم از تمام مهره هايي كه در خارج از كشور بازي مي كنند بايد استفاده كنيم. مربي تيم ملي هرگز نوك حمله اي چون وحيد هاشميان پيدا نخواهد كرد حتي اگر در ليگ بهترين گلزن را فرا بخواند، چون علي كريمي، مهدوي كيا هرگز بازيكناني با استانداردهاي بين المللي در ايران يافت نمي شود. امثال نكونام و تيموريان كمتر در فوتبال ما متولد شده اند. دفاعي چون رحمان رضايي را كمتر كشور آسيايي دارد. كلا چرا اينگونه فكر كنيم، تمام اين بازيكنان ايراني اند و در تيم ملي فوتبال ايران در بزرگترين رخداد ورزشي جهان شركت كرده اند، چرا ساده لوحانه آنها را برانيم. مربي تيم ملي كم كم حرفهاي پس از جام جهاني خود را پس خواهد گرفت او كه مدعي بود از تيم قهرمان ليگ تنها يك بازيكن در تيم ملي است و آنرا وزنه انتقاد خود قرار داده بود، حالا متوجه شده است كه شايد همان يك بازيكن يا دو بازيكن بتوانند در تركيب ثابت قرار گيرند. حقيقت چه زيباست، زمانيكه محك تجربه به ميان مي آيد. اما همين اندازه كه در فاصله يك ماه به واقعيت رسيده ايم حجم بسياري از مشكلات را مي توانيم حل كنيم. بهترين ها دعوت شده اند حتي ميرزاپور كه به شرايط آرماني نزديك شده است. با اين نفرات شانس امتياز گرفتن از كره در سئول بيشتر شده است. زمانيكه اين نفرات دعوت مي شوند، تاكتيك و شيوه بازي خود به خود شكل مي گيرد. رحمان رضايي، محمد نصرتي از مدافعان بزرگ فوتبال ما به حساب مي آيند. نيك بخت سالهاست در دفاع چپ بازي مي كند و كعبي كه سمت راست را به نام خود ثبت كرده است. كريمي، نكونام، تيموريان، مهدوي كيا و معدنچي خط مياني را تشكيل مي دهند و وحيد هاشميان به تنهايي در نوك حمله قرار مي گيرد. تركيب ايده آل ما، سيستم بازي ما را نيز مشخص مي كند. با اين گروه حتي پيروزي دور از دسترس نيست. پس از پايان بازي با كره بلافاصله به تهران مي آييم و با روحيه بهتر به دمشق مي رويم. در دمشق لژيونرهاي ما نشان خواهند داد كه فاصله فوتبال ما با سوريه تا چه اندازه عميق است.

شمشيربازي ايران دردو ميدان بزرگ
گروه ورزشي – تيم هاي شمشيربازي ايران خود را براي حضور در رقابت هاي قهرماني جهان كه در تورين ايتاليا برگزار مي شود، آماده مي كنند. همچنين بعد از اين رقابت ها اردوهاي بلندمدت شمشيربازان كشورمان براي حضور پرقدرت در بازي هاي آسيايي دوحه آغاز خواهد شد.در بازي هاي دوحه تعداد 36 مدال به طور تساوي بين زنان و مردان اهدا خواهد شد كه 12 مدال آن طلايي است.رقابت هاي جهاني ايتاليا از 8 تا 14 مهرماه در تورين برگزار مي شود.
هفت پيروزي براي تيم شطرنج دانشجويان
گروه ورزشي- هفت پيروزي و يك شكست حاصل رقابتهاي روز نخست در دور اول تيم شطرنج دانشجويان ايران در نهمين دوره مسابقات شطرنج قهرماني دانشجويان جهان بود. اين مسابقات كه با حضور يازده كشور در لاگوس نيجريه درحال برگزاري است در بخش پسران يك شكست و سه پيروزي و در بخش دختران نيز چهار پيروزي در پي داشت.

مسابقات ليگ تكواندو بانوان كشور
گروه ورزشي – به مناسبت هفته دولت از دهم شهريور مسابقات هفته چهارم و پنجم ليگ تكواندو بانوان كشور برگزار مي شود.در اين مسابقات 9 تيم بانوان حضور دارند و اين رقابت ها در سالن شهيد كبكانيان تهران به ميزباني دانشگاه آزاد برگزار خواهد شد.در هفته هاي چهارم و پنجم در مجموع هشت ديدار انجام خواهد شد.

۱۲ تيم در مرحله نهايي فوتسال بانوان
گروه ورزشي – مريم رضايي: با پايان مرحله مقدماتي رقابت هاي فوتسال قهرماني بانوان جوان ايران 12 تيم به مرحله دوم صعود كردند.تيم هاي خوزستان، تهران، فارس، كرمانشاه، بوشهر، چهارمحال و بختياري، ايلام، گلستان، قزوين، آذربايجان شرقي، كرمان و همدان راهي دور دوم شدند و در مرحله سوم نيز تيم ها به صورت حذفي به رقابت خواهند پرداخت.اين مسابقات در گرمسار درحال برگزاري است

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |