يكشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۷۵ - Sep 3, 2006
حضرت رسول اكرم صلي الله عليه و آله و سلم مي فرمايد:
پشيمان تر از همه مردم در روز قيامت، مردي است كه آخرت خود را به دنياي ديگري فروخته است.
(كنزالعمال، ج 6، ص 470، ح 16593)
امروز با حافظ
دواش جز مي چون ارغوان نمي بينم
غم زمانه كه هيچش كران نمي بينم
چراكه مصلحت خود در آن نمي بينم
به ترك خدمت پير مغان نخواهم گفت
آب و هوا
014751.jpg

عكس روز
014901.jpg
عكس: رويترز‎/ راج پاتي دار
جاري شدن سيل در يك ماه اخير مشكلات متعددي را براي مردم كشور هند به ويژه كشاورزان ايجاد كرده، به گونه اي كه پيش بيني مي شود توليد محصولاتي چون برنج و گندم كاهش يابد. تصوير، خودرويي را در حومه شهر بوپال نشان مي دهد كه مردم قصد دارند آن را از آب خارج كنند.

در شهر چه خبر
اتوبوس هاي نو
خروج 163 دستگاه اتوبوس فرسوده از ناوگان اتوبوسراني تهران و آمادگي 170 دستگاه اتوبوس نو به منظور جابجايي مسافران درون شهري، هر چند اميدهايي براي اتوبوس سوارهاي تهراني ايجاد مي كند اما بهينه سازي سرويس دهي باقي اتوبوس ها نيز از اهميت بالايي برخوردار است. احتراق ناقص موتور اتوبوس ها به ويژه در انواع دو واگن (آكاردئوني) صبح ها يك لايه دود غليظ را روي صندلي ها ايجاد مي كند كه فقط اولين مسافران اين ناوگان را آلوده مي كند.

شمارش دارو
وجود داروهاي تقلبي و لوازم آرايشي در بازار باعث شده تا كارشناسان، خريد از داروخانه ها را به مشتريان توصيه كنند. اما اين اواخر كارشناسان بايد ضرورت شمارش تعداد قرص ها و محتويات بسته هاي خريداري شده را نيز توصيه كنند. به ويژه داروهاي خارجي كه بعضاً تعداد محتويات داخل آن با رقم درج شده روي بسته همخواني ندارد.

ايزوگام هاي غيراستاندارد
نزديك شدن به روزهاي پاياني تابستان و فرارسيدن فصل بارش،  متقاضيان ايزوگام ها را افزايش مي دهد. از بازار اين عايق ها خبر مي  رسد با وجود تفاوت اندك قيمت ايزوگام هاي استاندارد با كالاي مشابه داراي نشان استاندارد، برخي خريداران را ارزان تر ها را به هر شكلي ترجيح مي دهند. آگاهان بازار كيفيت پايين و نبود ضمانت نامه هاي معتبر را از جمله معايب ايزوگام هاي غيراستاندارد مي دانند. علاوه بر اين معاون تحقيقات غيرفلزي موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران نيز مي گويد: با وجود شناسايي 88 واحد توليد كننده عايق رطوبتي بام غيراستاندارد مردم نسبت به عدم خريد كالاي غيراستاندارد باقي مانده در بازار دقت بيشتري داشته باشند.

نمايشگاه پاييزه
نمايشگاه هاي فصلي ظرف چند سال اخير انتقادهاي زيادي را به لحاظ زمان برگزاري، قيمت ها، افزايش ترافيك و نرخ كرايه غرفه ها در پي داشتند. با اين وجود استقبال مردم نشان مي دهد هنوز هم با نفس برگزاري چنين نمايشگاهي موافقند. نمايشگاه پاييزه عرضه مستقيم كالا نيز از 17 تا 27 شهريور ماه سال جاري در پارك ارم و مصلاي تهران و توسط اتاق تعاون استان تهران برگزار خواهد شد. شهروندان تهراني اميدوارند كاستي هاي اين نوع نمايشگاه ها طي اين دوره كمتر شود.

صنا      يع دستي محله ها
فرهنگسراي خانواده جشنواره صنايع دستي برگزار مي كند. در اين جشنواره 17 غرفه صنايع دستي از 16 تا 23 شهريور در پارك فدك برپا مي شود. غرفه ها شامل معرق، قلم زني، آينه كاري، نقاشي، گل سازي، سفال، گليم، گبه و ... خواهند بود كه در آن هنرمندان به ارايه آثار خود مي پردازند. علاقمندان براي بازديد از اين جشنواره مي توانند در تاريخ يادشده از ساعت 9 تا 20 به نشاني نارمك خيابان گلستان پارك فدك مراجعه كنند.

سينما
014757.jpg
كافه ستاره
كارگردان: سامان مقدم
بازيگران: افسانه بايگان، هانيه توسلي، رويا تيموريان، پژمان بازغي، حامد بهداد
سينماهاي نمايش دهنده: آفريقا فرهنگ آسيا المپيا ايران پيروزي فردوسي شاهد عصر جديد سپيده شقايق گلريز ناهيد جوان قيام پارس
خلاصه داستان: يك كافه در جنوب شهر و روايت هاي مختلف از زندگي سه زن.

سكه، طلا و ارز
014832.jpg

بازار
014838.jpg
جشنواره گوشي  همراه

گويا سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي زمان و نحوه واگذاري سيم كارت هاي اپراتور دوم تلفن همراه را مشروط به بررسي و آزمايش شبكه كرده است.
بنابراين ايرانسل بايد تمامي تعهدات در مورد فاز يك و كيفيت آن را عملي كند تا آغاز واگذاري سيم كارت هاي اپراتور دوم بلامانع شود. تمام اين موضع گيري ها در حالي روي داد كه ظرف چند روز گذشته همه كدهاي موجود در بازار كاهش قيمت داشتند. شايد اين موضع گيري جديد اندكي وضعيت بازار را در خلاف جهت روزهاي پيش قرار دهد. بازار گوشي هم كماكان همانند گذشته با گوشي هاي قاچاق درگير است.
جداي از اين موضوع نخستين جشنواره ارتباطات سيار، گوشي تلفن همراه و تجهيزات جانبي از 14 تا 17 شهريور ماه در مركز آفرينش هاي فرهنگي هنري كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان مهمترين خبر بازار سيم كارت و گوشي محسوب مي شود.

آلودگي هواي تهران
014754.jpg

تلويزيون
014835.jpg

توزيح و تصحيح
در شماره ديروز روزنامه در ستون در حاشيه خبرها مطلبي با عنوان 30 نكته براي متحول شدن به چاپ رسيد كه به دليل بروز اشكال در بخش فني، دو نكته آخر اين مطلب از قلم افتاده بود. ضمن پوزش از خوانندگان محترم دو نكته باقي مانده از نظر مي گذرد:
۲۹) رژيم غذايي دريايي ( ژاپني)توصيه مي شود.
۳۰) اگر خجالتي هستيد در خانه ورزش كنيد.

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: موسسه همشهري
مدير مسئول : حسين انتظامي
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶۵۶۳۵۳ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵

نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۶۶۴۹۸۳۸۱


داستانك
خودكشي
مازيار با همسرش مشاجره كرده و با عصبانيت از خانه خارج مي شود و كنار پلي رفته، نفس عميقي كشيده و طبيعت را نظاره مي كند. ناگهان با وزش باد، شال گردنش به هوا برمي خيزد و او به دنبال آن مي رود.
در همين لحظه زنش هراسان فرياد مي زند:
خواهش مي كنم خودكشي نكن.
فرزين نوبراني

گشتي در دنياي خبرها
خواب در هواپيما
صوفيه: يك نوجوان 17 ساله به دليل خواب  آلود بودن مسير مالت - بلغارستان را داخل هواپيما به صورت رفت و برگشت طي كرد و به مقصد نرسيد. داستان از اين قرار بود كه وي در جريان پرواز از مالت به بلغارستان به خواب عميقي فرو رفت و به همين دليل هنگامي كه هواپيما در فرودگاه صوفيه فرود آمد وي خواب بود و هواپيما را ترك نكرد. جالب اينكه هنگامي كه وي از خواب بيدار شد همان هواپيما به مالت بازگشته بود. با آنكه وي از شركت هواپيمايي مالت شكايت كرد اما مجبور شد براي بازگشت به بلغارستان يك بليت ديگر به مبلغ 200 يورو خريداري كند.
شليك به كابل برق
ژوهانسبورگ: يك شكارچي در آفريقاي جنوبي باعث شد تا هزاران خانوار در شهرهاي مركزي اين كشور چند ساعت بدون برق باشند. داستان از اين قرار بود كه شكارچي مورد نظر با تفنگ خود چند بار به سوي پرندگاني كه روي كابل هاي فشار قوي برق نشسته بودند شليك كرد كه از قضا تمام تيرها به كابل ها برخورد كرد و باعث قطع جريان برق شد. ماموران اداره برق براي ترميم كابل هاي پاره شده چندين ساعت تلاش كردند.
پيرترين كارگر
014760.jpg
لندن: پيرترين كارگر كشور انگليس روز گذشته يكصدمين سالگرد تولدش را جشن گرفت. اين مرد كه صاحب 17 فرزند و 70 نوه و نتيجه است در سن 97سالگي تقاضاي بازنشستگي كرد اما پس از بازنشسته شدن بسيار بداخلاق شد به همين دليل بلافاصله به همان تعميرگاهي كه سالها بود در آن كار مي كرد بازگشت. وي در اين رابطه مي گويد: بزرگترين دشمن يك مرد بيكاري است. من از بيكاري متنفر هستم. شايد باورتان نشود اما اين مرد از تكنولوژي مدرن متنفر است و هنوز هم تلفن ندارد.
حساب بانكي مهمتر از قيافه
لندن: نتايج يك نظرسنجي در كشور انگليس نشان مي دهد آنچه براي زنان اين كشور مهم است وضعيت اقتصادي همسر آينده شان است نه شكل ظاهري وي. در حدود 45 درصد از زنان انگليسي به حساب بانكي همسر آينده خود بيش از شكل ظاهري اش اهميت مي دهند در صورتي كه اين رقم در ميان مردان تنها 22 درصد است.
پيرزن شجاع
نيويورك: يك پيرزن 72 ساله در آمريكا با شجاعت تمام يك خرس وحشي و بچه اش را از آشپزخانه منزل بيرون كرد. هنگامي كه اين خانم وارد آشپزخانه شد متوجه خرس و بچه خرس شد. خرس بزرگسال بلافاصله پس از مشاهده پيرزن به سوي وي حمله ور شد و به سر و صورت وي كوبيد. اما اين خانم تسليم نشد و با فرياد كشيدن و دست زدن محكم، خرس و بچه اش را فراري داد. همسايه هاي اين خانم از مقامات محلي خواسته اند به وي نشان شجاعت اهدا كنند.
انجام همزمان سه كار
ژنو: يك خانم 34 ساله در سوئيس به اتهام رانندگي در حين استفاده از لپ تاپ و تلفن همراه توسط پليس دستگير شد. اين خانم فروشنده در حاليكه با سرعت بسيار بالا در يكي از بزرگراههاي كشور سوئيس مشغول رانندگي بود لپ تاپ را روي پايش قرار داده بود و در حال كار كردن بود. جالب اينكه همزمان با دست چپ خود گوشي تلفن همراه را گرفته بود و با آن صحبت مي كرد. پليس كه حيرت زده شده بود اين خانم را دستگير كرد اما وي در پاسخ گفت كه اين كار برايش بسيار عادي است و هر روز در طول مسير چنين كاري را انجام مي دهد.
۱۰ هزار دلار انعام
كانزاس: يك مشتري در كانزاس انعام 10 هزار دلاري به پيشخدمت رستوران پرداخت كرد. وي پس از صرف يك وعده غذا در اين رستوران كه تنها 26 دلار هزينه دربرداشت با استفاده از كارت اعتباري خود 10 هزار دلار انعام به پيشخدمت پرداخت كرد. مشتري با اين كار پيشخدمت را شوكه كرد.

صفحه آخر
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
رسانه
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
سلامت
شهري
ورزش
همشهري ضميمه
شناسنامه
داستانك
دنياي خبرها
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   رسانه   |   حوادث   |  
|  بين الملل   |   فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |