يكشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۷۵ - Sep 3, 2006
توسط دفتر فناوري اطلاعات حوزه علميه خواهران صورت مي گيرد؛
توليد كتاب هاي ديجيتالي و صوتي و تصويري
014721.jpg
دفتر فناوري اطلاعات يكي از دفاتر مستقل مركز مديريت حوزه هاي علميه خواهران است كه به منظور به كارگيري فناوري  هاي نوين آموزشي و اطلاعات در جهت ارتقاي سطح مأموريت  هاي مركز در سال 1382 تأسيس شده است.
دفتر فناوري اطلاعات مركز مديريت حوزه علميه خواهران در راستاي تحقق اهداف و مأموريت هاي خود از چند كار گروه علمي و از چندين مديريت بهره مي  برد.
مهمترين مأموريت  ها
تأسيس و به روز رساني پايگاه  هاي اطلاع  رساني مركز مديريت حوزه  هاي علميه خواهران، تهيه و توليد ابزار و مواد كمك آموزشي از قبيل نوارهاي صوتي ـ تصويري، نرم  افزار، جدول، نقشه و نمودار، مطالعه، تحقيق، تحليل سيستم، طراحي و راه  اندازي سيستم آموزش مجازي، توليد محتواي علمي بر اساس شيوه هاي مختلف و نوين آموزشي از قبيل كتاب  هاي ديجيتالي و برنامه  هاي صوتي و تصويري كارشناسي، طراحي و بهينه  سازي سيستم هاي مكانيزه مركز مديريت، گردآوري، تكثير و توزيع ابزار و محصولات آموزشي، فرهنگي و پژوهشي از قبيل نوار كاست، لوح فشرده و تهيه و اشاعه بانك هاي اطلاعات علمي از مهمترين ماموريت هاي دفتر فناوري اطلاعات است.
مديريت توليد و فراوري
پشتيباني علمي اساتيد، طلاب، دانش  آموختگان و كارگزاران مدارس علميه خواهران سراسر كشور از طريق توليد ابزارهاي كمك  آموزشي، پژوهشي و فرهنگي (صوتي و تصويري و...)؛ قابليت هاي اين مديريت عبارتند از : تهيه و توليد برنامه  هاي صوتي، تصويري و تلويزيوني، طراحي ابزارهاي كمك  آموزشي، عرضه محصولات فرهنگي، اجاره تجهيزات و امكانات فني و پذيرش سفارشات. محصولات توليد شده توسط اين مديريت عبارتند از توليدات صوتي 1422 برنامه و در مجموع 49345 دقيقه، توليدات تصويري: 440 برنامه و در مجموع 17070 دقيقه و توليد لوح هاي كمك آموزشي از وظايف مديريت توليد و فراوري است.
ماموريت مديريت توليد و فرآوري راه اندازي فروشگاه اينترنتي محصولات مركز، توليد برنامه هاي صوتي (طبق سرفصل  هاي نظام آموزش غير حضوري)، توليد برنامه  هاي تصويري (ويژه اساتيد و كارگزاران و ...)، توليد ابزارهاي كمك آموزشي متنوع همانند لوح، كارت و ...اعلام شده است.
مديريت توسعه فناوري
مهر كه اين گزارش را تهيه كرده است ، توسعه كاربري فناوري اطلاعات در مركز و مدارس از طريق توليد نرم  افزارهاي اسلامي، طراحي و توليد سيستم  هاي مكانيزه، راه  اندازي و پشتيباني پايگاه اطلاع  رساني، طراحي و راه  اندازي سيستم آموزش الكترونيكي (آموزش مجازي) از ماموريت هاي مديريت توسعه فناوري است.
قابليت  هاي ايجاد شده در اين مديريت نيز شامل نشر الكترونيك، طراحي، پياده سازي و توسعه سيستم هاي مكانيزه، طراحي و توليد نرم  افزارهاي آموزشي و پژوهشي، طراحي، توسعه و پشتيباني پايگاه اطلاع رساني است. مهمترين اقدامات آن راه  اندازي و پشتيباني پايگاه اطلاع رساني اينترنتي و اينترانتي به نشاني www.WomenHC.com داراي بخش هاي مربوط به مركز مديريت حوزه هاي علميه خواهران و مدارس علميه خواهران سراسر كشور و بانك هاي اطلاعاتي و طرح  هاي سيستمي، توليد نرم  افزارهاي كاربردي براي طلاب و محققان در قالب نرم افزارهاي دروس اسلامي ندا، نرم  افزار رايحه و ويژه نامه الكترونيكي طوبي، مطالعه و طراحي اوليه سيستم آموزش مجازي حوزه هاي علميه خواهران، توسعه كاربري رايانه در مركز مديريت حوزه  هاي علميه خواهران در قالب سيستم اتوماسيون اداري، سيستم مكانيزه پذيرش، سيستم مكانيزه آمار و اطلاعات و سيستم مكانيزه معاونت آموزش و تلاش براي توسعه كاربري رايانه در مدارس علميه خواهران سراسر كشور است.
فعاليت هاي در دست اقدام
توسعه پايگاه اطلاع رساني با 25 عنوان جديد مانند بانك مقالات علوم اسلامي و انساني، پژوهشگران زن، سايت  هاي زنان، مراكز اسلامي و تازه هاي نشر، نشريات تمام متن ياس و روش ها و معرفي مدارس و طلاب ممتاز و پژوهش  هاي برتر زنان، توليد انبوه نر م افزار دروس اسلامي (ندا) با عناوين: روش سخنراني ديني، روش نقد انديشه، روش تدريس احكام الموجز في اصول الفقه، آموزش احكام عمومي، المبادي العربيه، روش تدريس قرآن، حل تمرينات مبادي 4 ـ 3، مديريت فرهنگي، علم المنطق،كليات فلسفه، مبادي اصول فقه، توليد ويژه نامه الكترونيكي طوبي (8 شماره) در موضوعات معارف قرآني، اهل بيت (ع)، فلسفه و كلام، تاريخ اسلام، شيعه  شناسي، مباحث تربيتي و مجلات الكترونيكي، راه اندازي سيستم آموزش غيرحضوري شامل: توليد محتواي الكترونيكي كتب در محيط web و قابليت دسترسي بر روي CD و اينترنت و اينترانت، راه اندازي سيستم الكترونيكي مديريت آموزش در بستر شبكه اينترنت و اينترانت براي انتشار در پايگاه اينترنتي مركز از فعاليت هاي در دست دفتر فناوري اطلاعات است.
تشكيل 10 گروه تخصصي براي تدوين نظام پژوهشي حوزه خواهران
مجموعه امور مربوط به طراحي نظام آموزشي- تربيتي و پژوهشي ، تعيين و تدوين متون درسي و كمك درسي، اطلاع رساني علمي، رسانه اي و توليد نوار هاي آموزشي و كمك آموزشي، هدايت و سازماندهي تحقيقات خواهران طلبه برخي از وظايف معاونت پژوهشي مركز مديريت حوزه علميه خواهران است.
معاونت پژوهش با 10 گروه تخصصي علمي- پژوهشي و نيز شوراي برنامه ريزي آموزشي و تربيتي و مديريت  هاي برنامه ريزي آموزشي - تربيتي، تدوين متون و منابع آموزشي، خدمات پژوهشي و سازماندهي تحقيقات، مجموعه امور مربوط به طراحي نظام آموزشي - تربيتي و پژوهشي و بازبيني آن، تعيين و تدوين متون درسي و كمك درسي، اطلاع رساني علمي رسانه  اي و توليد نوار هاي آموزشي و كمك آموزشي ويژه اساتيد و طلاب و همچنين هدايت و سازماندهي تحقيقات خواهران طلبه را در مدارس علميه سراسر كشور عهده  دار است.
شوراهاي برنامه  ريزي
شوراي برنامه ريزي آموزشي و تربيتي متشكل از برخي معاونين مركز و جمعي از كارشناسان و متخصصان علوم حوزوي بوده و مرجع تبيين اهداف، سياست ها و اصول كلي حاكم بر نظام آموزشي- تربيتي و تنظيم و تدوين نهايي نظام آموزشي- تربيتي مدارس علميه خواهران و نيز ارزيابي و تصميم گيري درباره طرح هاي مربوط به قالب  ها و محتواهاي آموزشي، تربيتي و برنامه هاي درسي و تدوين آيين نامه هاي كلان تصميم گيري در مقاطع تحصيلي حوزه هاي علميه خواهران است.
شوراي علمي- پژوهشي عهده  دار وظايفي چون بررسي و تصويب طرح  هاي پژوهشي، نظارت و اجراي آنها، تغيير، تعيين و تأييد متون درسي، تعيين و تأييد موضوعات پايان نامه ها است.
گروه هاي علمي- پژوهشي
گروه  هاي علمي- پژوهشي با بهرهژمندي از اساتيد و صاحب نظران به طور تخصصي به برنامه ژريزي علمي پرداخته كه عناوين و مهمترين فعاليت  هاي اين گروه بدين شرح است: 1- قرآن و حديث 2- فقه و اصول 3- اخلاق و تربيت اسلامي 4- تاريخ اسلام 5- فلسفه و كلام 6- ادبيات عرب 7- تبليغ و ارتباطات 8- ادبيات فارسي 9- سياسي- اجتماعي 10- روش ها و مهارت ها.
فعاليت  هاي اين گروه ها عبارتند از: بررسي و ارزيابي اهداف، مقاطع و گرايش  هاي تحصيلي، تعيين سرفصل  ها، منابع، مواد درسي و كمك درسي، بررسي بازخورد هاي برنامه هاي آموزشي، بررسي طرح هاي تأليفي (پيشنهادي مؤلفان) و ارزيابي متون در دست تأليف.
مديريت برنامه ريزي آموزشي- تربيتي
مديريت برنامه ريزي آموزشي- تربيتي وظايفي چون طراحي برنامه  ها و نظام هاي آموزشي سطوح مختلف، ارزشيابي و بازنگري برنامه  هاي آموزشي- تربيتي، نياز سنجي آموزشي، تربيتي و پژوهشي، بهينهژ سازي سيستم آموزشي، برنامه هاي آموزشي و درسي را عهده دار است.
مديريت تدوين متون و منابع آموزشي
مديريت تدوين متون و منابع آموزشي با واحد هاي زيرمجموعه خود انجام وظايف زير را برعهده دارد: تعيين، تأليف و تدوين متون آموزشي- تربيتي، بازبيني و اصلاح متون آموزشي- تربيتي، تعيين، تأليف و تدوين متون كمك آموزشي- تربيتي، تعيين، تأليف و تدوين متون راهنماي تدريس.
مديريت سازماندهي تحقيقات
به گزارش مهر، مديريت سازماندهي تحقيقات نيز به انجام فعاليت  هايي چون هدايت تحقيقات و پژوهش هاي خواهران طلبه، ارزيابي و پشتيباني امور پژوهشي مدارس در زمينه روش تحقيق، روش مطالعه، روش تند خواني، نگارش و خلاصه نويسي، شناسايي محققان و برگزاري كارگاه هاي پژوهشي، انتخاب پژوهش ها و پژوهشگران برتر، برقراري ارتباط پژوهشي مستمر با طلاب،  اساتيد راهنما و معاونين پژوهشي، ارائه مشاوره، پاسخگويي به سؤالات معاونين پژوهشي، استاد راهنما و طلبه، تهيه كتاب شامل چكيده و خلاصه مقالات است.

مرور
توليد سرود دانشگاهي
مسئول امور كانون ها و مجامع فرهنگي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري از عضويت 70 هزار دانشجو در كانون هاي دانشجويي، تهيه و تدوين برنامه هاي آموزشي براي فعالان فرهنگي دانشگاه ها، برقراري تعامل ميان كانون ها با نهادهاي مربوطه، تهيه سرود دانشگاهي در هر دانشگاه و فضاسازي محيط هاي دانشجويي توسط كانون ها خبر داد. مهران حسن زاده، سرپرست كانون هاي دانشجويي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري با بيان اينكه برنامه ها و اهداف شكل گيري كانون ها بازنگري شده است، اظهار كرد: ارتقاي محوري در فعاليت هاي دانشجويي يكي از مهمترين اهداف است كه بر اساس آن دانشجو از زمان ورود به دانشگاه تا زمان فارغ التحصيلي در حوزه انتخابي خود، مهارت ها و توانمندي هاي لازم را كسب مي كند.
وي با بيان اينكه بخشي از هزينه  جشنواره هاي فرهنگي و هنري براي حمايت از فعاليت كانون ها استفاده مي شود، تصريح كرد: در اين خصوص مي توان به توليد آثار دانشجويي در زمينه فيلم كوتاه دانشجويي با استفاده از اين هزينه ها اشاره كرد.
حسن زاده با بيان اينكه هم اكنون حدود 600 كانون دانشجويي در دانشگاه ها فعاليت مي كنند، گفت: كانون  قرآن و عترت، شعر و ادب، فيلم و عكس، حوزه اجتماعي و فرهنگي اعم از هلال احمر، آسيب هاي اجتماعي و غيره، گفت وگو و انديشه، ايرانشناسي و گردشگري، موسيقي و تئاتر عناوين اين كانون هاست.
وي با بيان اينكه انتخابات سالانه كانون ها بر اساس آيين نامه در آبان ماه توسط خود دانشجويان برگزار مي شود، خاطرنشان كرد: در حال حاضر كانون هاي دانشجويي حدود 65 تا 70 هزار عضو فعال و غير فعال دارد. به گفته وي كانون هاي دانشجويي بايد هر ساله جذب نيروي جديد داشته باشند و اگر چه در گذشته به دليل فقدان تنوع لازم، در اين حوزه ركود ايجاد شده بود، ولي انتظار ما بر اين است كه از ابتداي مهر امسال اين حوزه متحول شود.
وي با اشاره به برخي از برنامه هاي اين حوزه، خاطر نشان كرد: بر اين اساس دانشجويان فعال دانشگاه ها در حال تهيه سرود دانشگاهي در دانشگاه خود هستند، همچنين در حوزه كانون هاي هنرهاي تجسمي و صنايع دستي از نيرو و خلاقيت دانشجويي براي كار آفريني در محيط هاي دانشجويي و فضاي خوابگاهي استفاده شده است كه اين امر به نشاط و شادابي در سطح دانشگاه ها كمك زيادي مي كند. وي افزود: در اين خصوص دانشجويان پنج دانشگاه درخواست فضاسازي محيط هاي خوابگاهي در طول تابستان را داده اند و با ابلاغ اعتبار مربوطه در حال اجراي آن هستند.
منبع: ايسنا

بازي
Naruto :
Ultimate Ninja
سيستم PS2
سبك: مبارزه اي
014712.jpg
اگر مي خواهيد يك مبارزه دو نفره كاملاً متفاوت با هر آنچه تاكنون ديده ايد، تجربه كنيد، اين بازي حتماً گزينه مناسبي خواهد بود. در اين بازي سبك جالبي از مبارزه دو نفره بنيانگذاري شده است. 6 نفر از اعضاي سري كارتوني Naruto در اين بازي حضور دارند. سبك گرافيك بازي به صورت cell-shade ولي با طراحي كاملاً سه بعدي كار شده و حركت ها و انيميشن هاي حركتي حالتي كارتوني و بسيار زيبا هستند.مبارزات علاوه بر ضربات معمول مثل مشت و لگد و يا فنون تركيبي يا اصطلاحاً Combo، براي هر كاراكتر يكسري فنون ويژه دارند كه در حالتي خاص با غافلگير كردن حريف مي توانيد آنها را اجرا كنيد. با ورود به حالت اجراي اين فنون، زاويه دوربين تغيير كرده و به صورت يك انيميشن درمي آيد و شما بايد يك سري كليدها را طبق الگوي نشان داده شده پشت سر هم و سريع فشار دهيد.چه درست و چه صحيح كليدها را بفشاريد، فن اجرا مي شود، اما صحيح فشردن كليدها به ترتيب نشان داده شده، باعث مي شود كه حريف ضربه سخت تري را دريافت كند و از مقدار جان او بيشتر كم مي شود.
Micro Machines V4
سيستم:PC/ PSP
سبك: مسابقه اي
014715.jpg
بازي هاي ساده و آسان، خوراك كنسول دستي PSP هستند البته اگر براي PC هم در دسترس باشند، چه بهتر! در اين بازي شما يكسري مسابقات بسيار جالب و كم نظير را پيش رو داريد، مسابقه با ماشين هاي اسباب بازي كوچولو! دنيايي ساده ، بسيار زيبا و پر خاطره كه مطمئناً هر بازي كننده اي را حداقل براي دقايقي به دنياي شيرين كودكي باز مي گرداند. در اين بازي شما بايد در مسيرهايي بسيار جالب (كه احتمالاً پيست بازي خيالي همگي ما در بچگي بوده اند) مسابقات را دنبال كنيد ؛ در آشپزخانه، در اتاق نشيمن، در باغچه و يا حتي روي راه پله! در بازي خبري از مخزن نيترو يا اسپرت كردن ماشين ها نيست، شما يك سري مسابقه بسيار ساده اما جذاب را در پيش رو داريد كه در آن به پايان بردن هر مرحله تعدادي از ميكرو ماشين ها آزاد شده و براي مسابقه در اختيار شما قرار مي گيرند. گرافيك بازي بسيار ساده و ديدني است و كنترل ماشين ها هم همينطور.

رسانه
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   رسانه   |   حوادث   |  
|  بين الملل   |   فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |