يكشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۷۵ - Sep 3, 2006
اميدواري به صعود در دقيقه ۹۳
014853.jpg
گروه ورزشي - تيم ملي فوتبال ايران در سومين بازي خود از ديدارهاي مقدماتي جام ملت هاي آسيا موفق شد در سئول در مقابل تيم پرقدرت كره جنوبي به نتيجه مساوي يك بر يك دست يابد. تيم كره كه از تمام مهره هاي حرفه اي خود در اين بازي سود مي جست اسير بازي بسته و دفاعي ايران شد. كره اي ها در اواخر نيمه اول توسط كي هيون به گل رسيدند، اما در نيمه دوم تيم ايران با دراختيار گرفتن بازي و توپ توانست به خط دفاعي كره گل مساوي را تحميل كند. وحيد هاشميان مهاجم آماده تيم ايران در ثانيه هاي پاياني بازي نتيجه را مساوي كرد تا تيم ايران به صعود اميدوار باشد. تيم ايران روز چهارشنبه در دمشق در مقابل تيم ملي سوريه قرار مي گيرد.

بازيهاي مقدماتي جام ملت هاي آسيا
كره جنوبي يك - ايران يك
گلها: سئول كي هيون دقيقه ۴۵ براي كره و وحيد هاشميان دقيقه ۹۳ براي ايران
داور: ماتيوكريستوفر بريز از استراليا

بازيكنان ايران: ميرزاپور، نيك بخت واحدي (كعبي)، رضايي، نصرتي، فكري، مهدوي كيا، نكونام، تيموريان (اكبرپور)، معدنچي (مجيدي)، كريمي ،هاشميان.
گروه ورزشي- جهانگير كوثري: كسب نتيجه مساوي در سئول نشانه هاي خوبي است براي فوتبال كشورمان. تساوي در دقيقه ۹۳ نشان از سازماندهي تيمي ، داشتن روحيه حرفه اي و صبوري لازم در شرايط سخت داشت. فوتبال ما چند سالي است كه پتانسيل يك تيم برتر آسيايي را از خود نشان داده است. تجمع و تمركز نخبگان فوتبال تحت هر شرايط و موقعيتي براي ما ثمربخش خواهد بود. اين مجموعه با كمي زمينه سازي تاكتيكي و تشريح وظايف فردي قادر است بهترين حريفان آسيايي را شكست دهد. كره جنوبي در يك دهه اخير بهترين تيم آسيايي بوده است كه مقام چهارم جام جهاني را نيز يدك مي كشد.
ايويچ، طالبي، بلازويچ، مايلي كهن، برانكو، قلعه نويي و هر مربي ديگري با چنين مهره هايي به نتايج دلخواه خواهد رسيد. درك واقعيت هاي ملموس از جانب كادر فني باعث شد تا از لژيونرهاي آماده دعوت به عمل آيد و در اين امر پافشاري لازم نيز صورت بگيرد. اين كه كريمي و هاشميان چند روز ديرتر برسند يا رحمان رضايي يك روز قبل از بازي برسد مهم نيست.
كره جنوبي با بهترين نفرات در مقابل ايران قرار گرفت. تيم وربيك هلندي خوب مي دانست با تجمع خط مياني و دفاع ما رسيدن به دروازه ايران كار آساني نيست. به همين دليل دو مهاجم كناري را نزديك خط طولي زمين قرار داده بود تا دفاع ما بازتر شود و فرصت براي نوك حمله اين تيم چوچائه بين و دو هافبك مياني يعني دوهيون و پارك جي سونگ فراهم شود. حملات كره اي ها از همان دقايق ابتداي بازي به شكل گسترده آغاز شد. حتي مدافعان كناري كره يعني دونگ جين و ليونگ هون نيز در نقش دو پيستون چپ و راست جلو كشيدند. استقرار صحيح مدافعان مياني ما فكري، رضايي و نصرتي كه از همراهي تيموريان ،نكونام و نيك بخت نيز بهره مي گرفتند كليه حملات كره اي ها را خنثي كرد، ناچار كره شيوه رسيدن به دروازه ايران را تغيير داد و چند دقيقه اي با ارسال توپهاي بلند در درون محوطه جريمه ما اين تاكتيك را نيز آزمايش كرد و سرانجام در ثانيه هاي پاياني نيمه اول روي پاس خوب دوهيون و ضربه سر كي هون به گل رسيد. كره اي ها در آغاز نيمه دوم نيز تيم برتر ميدان بودند و كاملاً با شيوه (۳-۴-۳) و باتوجه به عرض زمين و بازي در محدوده هاي كناري تلاش مي كردند تيم ايران را به نيمه زمين خود بكشند و فضاهاي لازم را براي فرار ايجاد كنند. تعويض مجيدي با معدنچي و كعبي با نيك بخت مؤثر افتاد و علي كريمي در اين فاصله زماني مي توانست با پاس هاشميان گل مساوي را به ثمر برساند كه توپ از روي پاي چپ او به آساني گذشت. تلاش ايران در دقيقه ۹۳ يعني ثانيه هاي پاياني بازي ثمر داد. فرار هاشميان روي پاس مهدوي كيا باعث شد تا دفاع مياني دچار اشتباه شود و دروازه بان كم تجربه كره كه براي گرفتن توپ بيرون آمده بود، در ميانه راه بازماند، هاشميان توپ را از بونگ كيوان گرفت و با ضربه اي فني آن را از روي دستهاي دروازه بان كره وارد دروازه كرد و داور استراليايي سوت پايان را نواخت و ايران به يك امتياز حياتي دست پيدا كرد.
با اين تساوي كره صاحب هفت امتياز و ايران پنج امتياز شد. ديدار ايران و سوريه در دمشق مي تواند در سرنوشت ايران مهم باشد. روز چهارشنبه ايران با پيروزي در مقابل سوريه مي تواند به مرحله دوم راه پيدا كند.

فوتبال قهرماني نوجوانان آسيا
ايران امروز به مصاف يمن مي رود
گروه ورزشي- تيم ملي فوتبال نوجوانان ايران امروز در سنگاپور به مصاف يمن مي رود.اين تيم روز گذشته آخرين تمرين خود را در ورزشگاه بيتسان برگزار كرد تا با آمادگي هر چه بيشتر به مصاف يمن برود.محمد احمدزاده سرمربي تيم فوتبال نوجوانان در اين باره گفت: قرار بود فيلم اين بازي براي آناليز بدست ما برسد اما اين هماهنگي صورت نگرفت.تيم نوجوانان ايران در گروه خود با تيم هاي يمن، عراق و تاجيكستان هم گروه است. هدف اصلي ايران در اين رقابت ها رسيدن به مقام قهرماني و راه يافتن به مسابقات جام جهاني نوجوانان است.تيم ملي نوجوانان ايران امروز در ساعت ۱۷ در ورزشگاه بيتسان به ديدار يمن مي رود.

شكست و پيروزي ايران در بسكتبال جوانان آسيا
گروه ورزشي- تيم بسكتبال جوانان ايران كه به عنوان تيم مدافع عنوان قهرماني در نوزدهمين دوره رقابت هاي جوانان آسيا در چين حاضر است، در بازي نخست خود مقابل چين تايپه مغلوب شد. تيم ايران با اختلافي فاحش اين بازي را با نتيجه ۸۷ بر ۵۹ واگذار كرد تا اميدهاي صعودش را در دور مقدماتي در بازي امروز با هند جستجو كند. تيم ايران در دوره قبلي اين مسابقات به سال ۲۰۰۵ در هند به مقام قهرماني رسيده بود.تيم ايران در دومين بازي خود روز گذشته با نتيجه ۹۸ بر ۵۱ از سد سنگاپور گذشت.

واليبال جام رياست جمهوري قزاقستان
ايران در آستانه كسب عنوان قهرماني
گروه ورزشي- علي شاكري: تيم ملي واليبال ايران با شكست دادن حريف آشناي خود در آستانه كسب عنوان قهرماني جام رياست جمهوري قزاقستان قرار گرفت. تيم ايران در مصاف با هند با نمايشي فوق العاده اجازه هرگونه خودنمايي را از رقيب جدي چندسال اخير خود گرفت و با برتري در سه «ست» پياپي به يكي از قاطع ترين پيروزي هايش در بازي با هند رسيد. ايران گيم هاي اول، دوم و سوم را با نتايج (۲۵ بر ۱۹ ، ۲۵ بر ۱۴ و ۲۵ بر ۱۳) برد. پيش از هند تيم هاي قزاقستان، نفت مسكو و تيم ملي مصر مغلوب ملي پوشان ايران شده بودند. در بازي ديروز اميرحسيني، پيمان اكبري، محمد تركاشوند، محمد منصوري، سيدمهدي بازارگرد، عليرضا نادي و احسن الله شيراوند تركيب اصلي تيم ملي ايران را تشكل مي دادند و «ست» دوم هم فرصتي بود تا «ميلورادكياچ» بازيكنان جايگزين را به ميدان فراخواند. سرمربي اهل صربستان ايران باوجود رضايت از شاگردانش در كنفرانس مطبوعاتي اظهار داشت: هنوز بازيكنان تا پياده كردن خواسته هاي من در ميدان نياز به هماهنگي بيشتري دارند. تيم ايران امروز در آخرين بازي خود به ديدار تيم گالاتاسراي تركيه مي رود.

مهدي حاجي زاده شانس حضور در رقابت هاي جهاني
را از دست داد
گروه ورزشي-محمد رضا منصوريان: ديروز در حالي اردوي ملي پوشان كشتي آزاد ايران در شهرستان اردبيل به پايان رسيد كه در آخرين روز اين اردو رسماً اعلام شد كه مهدي حاجي زاده قهرمان سال ۲۰۰۲ جهان از جمع ملي پوشان كنار گذاشته شده و هيچ شانسي براي حضور در رقابت هاي جهاني ۲۰۰۶ چين نخواهد داشت.
حاجي زاده كه گفته مي شود داراي آسيب ديدگي جدي در ناحيه عضلات كتف و سينه است در طول برگزاري اردوي كشتي گيران در اردبيل حتي يك جلسه هم در تمرينات حاضر نشد.
حال با توجه به موقعيت ديگر نمايندگان ما در وزن ۷۴ كيلوگرم چنين به نظر مي رسد كه از جمع ۳ نفره هادي حبيبي، علي اصغر بذري و سعيد رياحي شانس ملي پوش شدن بذري بيشتر از دو نفر ديگر باشد. البته در مورد انتخاب دو نماينده كشتي ايران در اوزان ۷۴ و ۱۲۰ كيلوگرم قرار است كميته فني فدراسيون بزودي نظر نهايي خود را اعلام كند. گفته مي شود كه در وزن ۱۲۰ كيلوگرم هم بخت فردين معصومي براي پوشيدن دوبنده تيم ملي بيشتر از عليرضا رضايي است.

خبرهاي ورزش جهان
اسپانيا و يونان در فينال بسكتبال جهان
گروه ورزشي-مريم دري منش : تيم ملي بسكتبال اسپانيا در فينال مسابقات جهاني بسكتبال كه در ژاپن برگزار مي شود، به مصاف يونان خواهد رفت. اسپانيا توانست در رقابتي نفس گير با نتيجه ۷۵ بر ۷۴ آرژانتين، قهرمان المپيك را مغلوب سازد و با يونان (قهرمان اروپا) كه ۱۰۱ بر ۹۵ آمريكا را مغلوب كرده، روبه رو شود.
بدين ترتيب امروز يكشنبه تيمهاي اسپانيا و يونان براي تعيين تيم قهرمان جهان با يكديگر ديدار خواهند كرد.
اشلي كول در چلسي
014856.jpg
اشلي كول ملي پوش انگليسي بزودي به چلسي، قهرمان ليگ برتر خواهد پيوست و به جاي او ويليام گالاس با مبلغ ۵/۷ ميليون يورو در فصل آتي در آرسنال بازي خواهد كرد. اين در حالي است كه چلسي مدافع ديگر خود، روبروت هوت آلماني را نيز با مبلغ ۹ ميليون يورو به ميدلزبورو فروخته است و مدافع مياني ديگري جايگزين او نكرده است. اشلي كول ۲۵ ساله قرار است پنج سال در استمفورد بريج بازي كند، اما مدت قرارداد گالاس با آرسنال هنوز معلوم نشده است.
دنيلسون برزيلي در آرسنال
مسئولين باشگاه سائوپائولوي برزيل اعلام كردند، دنيلسون بازيكن جوان اين تيم در ازاي دريافت مبلغ شش و نيم ميليون دلار به آرسنال لندن خواهد پيوست. دنيلسون اكنون در تيم ملي زير بيست و يك سال برزيل بازي مي كند.
مسابقات فوتبال زير ۲۰ سال بانوان جهان در روسيه
مسابقات فوتبال زير ۲۰ سال بانوان جهان كه در روسيه در جريان است با شكست تيم هاي آمريكا و برزيل در مقابل تيم هاي چين و كره شمالي دنبال شد.به گزارش سايت كنفدراسيون فوتبال آسيا، در مرحله نيمه نهايي اين مسابقات تيم كره شمالي برابر برزيل در دقيقه ۸۸ به برتري رسيد و در مسابقه تيم هاي آمريكا و چين پس از ۹۰ دقيقه تلاش صفر-صفر شدند كه در نهايت در ضربات پنالتي با نتيجه ۵ بر ۴ آمريكا شكست خورد.
شيونبرگ ، مربي جديد هانوفر ۹۶
014859.jpg
پس از اخراج پيتر نويرورر از مربيگري تيم هانوفر و پس از مدتها بررسي بالاخره دستيار وي ميشائيل شيونبرگ به عنوان مربي در اين تيم مشغول فعاليت شد.اين مربي ۳۹ ساله اين كار را به كمك سه مربي ديگر، توماس كريستل، يورگ سيورس و ادوارد كوالچوك انجام مي دهد.وي در دوران بازيگري خود ۹۱ بازي در بوندسليگا انجام داده است. اين مربي دانماركي در اولين ديدار رسمي هانوفر به عنوان مربي بايد روز ۹ سپتامبر در جام حذفي آلمان به مصاف دينامودرسدن برود.
تيم ملي تكواندو دختران ايران عازم كره جنوبي شد
گروه ورزشي- تيم ملي تكواندو دختران ايران امروزبراي شركت در مسابقات اپن به كره جنوبي مي رود.مسابقات اپن كره جنوبي از ۱۵ تا ۱۸ شهريورماه در اين كشور برگزار مي شود و در تركيب تيم ملي اسامي نازيلا نظامي،سارا خوش جمال فكري،زينب حيدري، مرجان تاتلاري، مهسا شهباز طهماسبي، سهيلا سياحي و مهروز ساعي و شهره خلج زاده به چشم مي خورد.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
رسانه
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
سلامت
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   رسانه   |   حوادث   |  
|  بين الملل   |   فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |