يكشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۷۵ - Sep 3, 2006
اعلام نتايج كنكور دانشگاه آزاد پنجشنبه اعلام مي شود
ايسنا: اسامي پذيرفته شدگان آزمون سراسري سال  ۱۳۸۵ دانشگاه آزاد اسلامي روز پنجشنبه  ۱۶ شهريور ماه
از طريق ويژه نامه فرهيختگان و سايت هاي اطلاع رساني
مركز به آدرس هاي www.azmoon.com و www.azmoon.org منتشر مي شود.
دكتر ناصر اقبالي، رييس مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي با اعلام اين خبر اظهار داشت: در آزمون امسال دانشگاه آزاد اسلامي بيش از  ۲۸۰ هزار نفر در  ۴۸۳۷رشته، شهر پذيرفته مي شوند.
وي در ادامه با اشاره به افزايش رشته، شهرها نسبت به سال قبل، تصريح كرد: ظرفيت پذيرش نسبت به سال قبل حدود ده درصد افزايش داشته است.
دكتر ناصر اقبالي با اشاره به اينكه در آزمون سال  ۱۳۸۵ دانشگاه آزاد اسلامي،  ۵۶درصد شركت كنندگان زن و  ۴۴ درصد مرد بودند، افزود:  ۵۲ درصد پذيرفته شدگان زن و  ۴۸ درصد مرد هستند.
رييس مركز آزمون اظهار داشت: در آزمون امسال  ۵۰ درصد داوطلبان در انتخاب اول خود و  ۳۲ درصد داوطلبان در انتخاب هاي دوم تا ششم خود پذيرش گرديده اند، به عبارت ديگر  ۸۲ درصد داوطلبان در رشته، شهرهاي مورد علاقه خود پذيرفته شده اند.
وي در خصوص زمان ثبت نام در واحدهاي دانشگاهي گفت: ثبت نام پذيرفته شدگان از شنبه  ۲۵ شهريور آغاز و تا پايان روز پنجشنبه  ۳۰ شهريور ماه ادامه خواهد داشت.

لايحه تسهيل تنظيم اسناد به تصويب مجلس رسيد
روند تنظيم اسناد رسمي از دو ماه
به دو روز كاهش پيدا مي كند
گروه اجتماعي - ليلا خاكسار: قانون تسهيل تنظيم اسناد كه در مجلس به تصويب رسيد، به زودي در دفاتر اسناد رسمي اجرا مي شود.
به گزارش همشهري، محمدرضا دشتي اردكاني ضمن اعلام اين مطلب گفت: با اجراي اين قانون و حذف استعلام هاي زايد، روند تنظيم اسناد رسمي از دو ماه به دو روز كاهش پيدا مي كند كه اين موضوع منجر به رغبت بيشتر مردم براي تنظيم و ثبت اسناد به صورت رسمي خواهد شد.
وي گفت: اين قانون هشت ماده اي پس از چاپ در روزنامه رسمي طي هفته جاري، براي تمامي دفاتر اسناد رسمي لازم الاجرا مي شود.
وي همچنين گفت: براي خريد و فروش ملك شخصي يا تجاري، گاهي تا ده استعلام مورد نياز بود كه طبق قانون جديد با دو استعلام، امكان تنظيم اسناد ميسر مي شود.
نايب رئيس كانون سردفتران گفت: خريدار و فروشنده، اين امكان را خواهند داشت كه با قبول بدهي ملك و تصريح اين موضوع در اسناد رسمي،  ديگر به اخذ گواهي مالياتي و ماده ۳۷ قانون تامين اجتماعي نياز نباشد و تنها با اخذ استعلام سازمان ثبت، انتقال اسناد ملك صورت پذير باشد.
وي گفت: در صورت عدم توافق ميان خريدار و فروشنده، لزوم اخذ استعلام از وزارت دارايي و سازمان تامين اجتماعي، در اين قانون پيش بيني شده است كه ظرف مدت ۲۰ روز، سازمان ها و ادارات دولتي موظف به پاسخ به اين استعلام هستند.
دشتي اردكاني همچنين گفت: اگر سازمان مربوطه ظرف مدت يادشده به استعلام پاسخ نداد، دفاتر اسناد رسمي مي توانند بدون اخذ پاسخ استعلام و با تصريح در سند مالكيت نسبت به انتقال سند اقدام كنند.
وي در ارتباط با ضرورت اجراي اين قانون گفت: سازمان ها، ادارات دولتي و غيردولتي طي ساليان گذشته دفاتر اسناد رسمي را گلوگاه خودشان قرار داده و تكاليفي را بر گردن اينگونه دفاتر گذاشته اند كه اين مسئله سبب شده تا رغبت مردم به تنظيم اسناد رسمي كاهش يابد و اسنادشان را به صورت دستي يا وكالتي تنظيم كنند.
وي افزود:  تنظيم اسناد به صورت عادي، دامنه اختلافات ملكي را افزايش داده به طوري كه حدود ۳۵درصد پرونده هاي تشكيل شده در دادگاه هاي تجديد نظر استان تهران را پرونده هاي املاك قولنامه اي و دستي و وكالتي تشكيل مي دهد. اردكاني «گراني حق الثبت» و «تعدد استعلام» را از عوامل مهم گريز مردم از تنظيم اسناد به صورت رسمي نام برد و گفت: در سال گذشته با كاهش نرخ حق الثبت از سه و پنج درصد به نيم درصد تمايل مردم به تنظيم رسمي اسنادشان زياد شده است و امسال نيز با كاهش تعدد استعلام ها تلاش مي شود تا مردم به راحتي بتوانند به تنظيم سند رسمي روي آورند.

ابلاغ برنامه پيشگيري از مصرف مواد مخدر در دانشگاه ها
ايسنا: مديركل فرهنگي و پيشگيري ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام كرد: برنامه پيشگيري از مصرف مواد مخدر در دانشگاهها، پس از ربع قرن در كشور تصويب و به روساي دانشگاهها ابلاغ شد.
حميد صرامي با اعلام اين كه بر اساس اين برنامه، سرانه سالانه پيشگيري هر دانشجو ۱۶ هزار تومان پيش بيني شده است، بيان كرد: بنابراين براي تحقق اين هدف معادل ۱۶ ميليارد تومان اعتبار در يك سال با هدف تحت پوشش رفتن تمامي دانشجويان دانشگاههاي دولتي در نظر گرفته شده كه نكته قابل توجه در اين زمينه اعلام وزير علوم به روساي دانشگاههاي كشور است تا اين هزينه از رديف اعتبارات سال جاري براي اجرايي كردن طرح از مهر ماه امسال، اختصاص يابد.وي گفت: آخرين تحقيقات در خصوص همه گير شناسي مصرف مواد مخدر بين دانشجويان سال اول ورودي دانشگاهها، ۲۰ درصد دانشجويان را در معرض خطر مصرف مواد مخدر شناسايي كرده است. وي ادامه داد: بر اين اساس ۶ درصد دانشجويان ورودي سال اول، تجربه مصرف تفنني مواد مخدر را قبل از ورود به دانشگاه داشته، ۵/۷ درصد داشتن تفكر قبلي صدمه زدن به خود را تاييد و ۱۴ درصد به درجه اي از الزام به ارتباط با يك نفر مصرف كننده مشروبات الكلي اشاره كرده اند. صرامي با اشاره به نتايج تحقيقات صورت  گرفته در بين دانشجويان در سال ۸۱ ــ ۸۲ اظهار كرد: ۳۱ درصد دانشجويان ترياك را بي خطر تلقي كرده و ۱۰ درصد تجربه حداقل يك بار مصرف ترياك داشته و ۲/۱۲ درصد در هفته يك يا دو نخ سيگار مي كشيدند.

آمار كشته هاي تصادفات رانندگي
در استان تهران ۷ درصد كاهش يافت
گروه اجتماعي- فرمانده نيروي انتظامي استان تهران گفت: با اقدامات پيشگيرانه نيروي انتظامي امسال ميزان كشته هاي تصادفات رانندگي نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ درصد كاهش يافت.
سردار «رضا زارعي» فرمانده انتظامي استان تهران، افزود: در استان تهران ۲ هزار و ۵۰۰ كيلومتر راه وجود دارد كه فقط ۲۰۰ كيلومتر آن را اتوبان تشكيل مي دهد و مابقي آن راههاي قديمي و فرسوده است. وي با بيان اينكه به دليل پاسخگو نبودن امكانات، كنترل و نظارت پليس در شبكه هاي جاده اي غير اصلي در استان تهران ضعيف است گفت: جهت برطرف كردن اين مشكل برنامه هايي مبني بر اضافه كردن ۱۱ پاسگاه راهنمايي و پليس راه در جاده ها انجام شده است.
سردار زارعي با اشاره به وجود بيش از ۹۰ نقطه حادثه  خيز در شبكه  جاده هاي استان تهران گفت: اين نقاط حادثه خيز جهت اصلاح به مسئولان معرفي شده كه تعدادي از آنها طي سال جاري حذف شده و تعدادي نيز در حال حذف شدن است.
فرمانده انتظامي استان تهران راه اندازي پليس اتوبان را از ديگر اقدامات ناجا جهت كنترل شبكه جاده اي اصلي ذكر كرد و گفت: هم اكنون ۱۵ تيم پليس بزرگراه در بزرگراههاي استان تهران مشغول فعاليت هستند كه در كنار اين عوامل ۱۶ تيم كنترل غيرمحسوس نيز انجام وظيفه مي كنند.
زارعي ادامه داد: در تلاش هستيم تا ۴۵ دستگاه خودروي جديد پليس را با تجهيزات كنترلي كه ۳۳ دستگاه آن مربوط به گشت نامحسوس است ظرف چند روز آينده به شبكه اضافه كنيم كه با اضافه شدن اين عوامل كنترل پليس در جاده ها افزايش چشمگيري خواهد يافت.

تحميل قوانين صندوق تامين اجتماعي
را به مخاطره  انداخته است
ايرنا: مديرعامل سازمان تامين اجتماعي كشور گفت: تحميل قوانين حمايتي، پايداري صندوق تامين اجتماعي را به مخاطره انداخته است.
«داوود مددي» افزود: تامين اجتماعي يك حساب انفرادي است كه آتيه بيمه شدگان را تضمين مي كند بدون آن كه هزينه اي براي كشور داشته باشد. وي در ادامه گفت: پس دولت بايد اين سازمان را در جهت حفظ و پايداري، تقويت نمايد. وي ادامه داد: كشورهاي در حال توسعه و پيشرفته براي حمايت از نظام هاي تامين اجتماعي، اقدام به واگذاري فرصت هاي اقتصادي به آنان مي نمايد كه در ايران اين فرصت ها به اشخاص در قالب رانت قرار مي گيرد.
مديرعامل سازمان تامين اجتماعي در ادامه افزود: سازمان هرقدر خدمات بهتري به مردم ارائه دهد مردم به خودي خود به طرف آن جذب شده و اين امر ضمن افزايش تعداد بيمه شدگان، تعامل خوبي بين شركاي تامين اجتماعي سازمان برقرار مي شود.

مطالبات مراكز درماني طرف قرارداد
تامين اجتماعي پرداخت مي شود
فارس: مديركل درمان تامين اجتماعي استان تهران از پرداخت مطالبات مراكز پزشكي و درماني طرف قراداد تامين اجتماعي تا پايان شهريورماه خبر داد.
محمد پرهيزگار گفت: طي ماههاي گذشته متاسفانه پرداخت مطالبات مراكز درماني و پزشكي طرف قراداد تامين اجتماعي با تاخير روبه رو شده بود كه تلاش شده است تا پايان اين ماه پرداخت ها به روز شود. وي در ادامه افزود:طبق هماهنگي هاي صورت گرفته با معاونت اداري و مالي سازمان تامين اجتماعي تا پايان شهريورماه اين مطالبات پرداخت شده و روند اين پرداخت ها به روال عادي بازخواهد گشت. مديركل درمان تامين اجتماعي استان تهران اظهار داشت: با هماهنگي هاي صورت گرفته از اين پس تا دو ماه پس از تحويل اسناد، وجوه مربوطه به حساب مراكز درماني واريز خواهد شد.

طرح ويژه اورژانس در هفته نخست سال تحصيلي
استقرار موقت موتور آمبولانس ها در مجاورت مدارس
014784.jpg
ايسنا: رئيس اورژانس كل كشور از اجراي طرح ويژه مدارس در هفته نخست مهرماه خبر داد و گفت: به موجب اين طرح ۲۲ موتور آمبولانس و ۱۵پايگاه استقرار موقت در مجاورت مدارس مستقر مي شوند.
فرزاد پناهي با اشاره به يك هفته اي بودن طول مدت اين طرح اظهار كرد:  اين طرح در سراسر كشور با هدف آشنايي دانش آموزان با خدمات اورژانس و نهادينه كردن فرهنگ امداد جويي اجرا مي شود.
وي با بيان اين كه اين طرح عمدتا براي دانش آموزاني است كه در مسير منزل تا مدرسه دچار سانحه و يا حادثه مي شوند، در ادامه توضيح داد: ايجاد احساس امنيت و معرفي بيشتر خدمات اورژانس كشور و امدادرساني سريع از ديگر اهداف اجراي اين طرح محسوب مي شود.
پناهي در خاتمه يادآور شد: چنانچه حادثه اي براي دانش آموزي در مسير منزل تا مدرسه اتفاق افتاد با تماس با شماره ۱۱۵ نيروهاي مستقر در استقرار سيار جهت امداد رساني بلافاصله در محل حاضر خواهند شد.

تصويب قانون بهداشت روان پس از ۵۰ سال
فارس: مديركل دفتر سلامت روان وزارت بهداشت اعلام كرد: قانون بهداشت روان پس از ۵۰ سال امسال تصويب مي شود و با اجراي آن در سال جاري حقوق مردم و بيماران و وظايف ارائه كنندگان خدمات سلامت روان مطابق شرايط روز مشخص مي شود.
محمد عمران رزاقي افزود: قوانين موجود كشور در حوزه بهداشت روان خيلي قديمي است به طوري كه مي توان گفت قانون خاصي در اين زمينه در كشور وجود ندارد. آخرين قانوني كه در مورد سلامت روان تصويب شده مربوط به سال ۱۳۳۰ است در حالي كه مصاديق سلامت و بهداشت روان در جامعه امروز ما بسيار متنوع و متفاوت از آن زمان است. وي اضافه كرد: رعايت حقوق و شئون مردم از نظر بهداشت روان، مسائل مربوط به درمان و بستري بيماران رواني، مسائل اخلاقي در حوزه روانپزشكي، مشكلات قانوني، حيطه اختيارات و وظايف ارائه كنندگان خدمات سلامت روان از جمله مسائلي است كه در قانون بهداشت روان مورد نظر قرار گرفته است.
وي گفت: كار تدوين پيش نويس قانون بهداشت روان از دو سال پيش با همكاري انستيتو روانپزشكي تهران آغاز شده و احتمالا با نهايي شدن آن بعد از ماه رمضان براي تصويب از سوي وزارت بهداشت به هيأت دولت ارسال مي شود و اگر نياز به تصويب قوه  مقننه داشته باشد به صورت لايحه به مجلس مي رود.

با مردم
پيشنهاد براي كاهش ترافيك
پيشنهاد مي كنم براي كاهش ترافيك سنگين بزرگراه چمران در محدوده پل مديريت كه قطعاً با آغاز فعاليت مدارس شديد تر خواهد شد، در فاصله هزار متري بزرگراه چمران از پل مديريت دوربرگردان احداث شود.
حسين اميدوار- تهران
واحدهاي مزاحم را منتقل كنيد
حدود ۳ماه است كه دو بر بزرگراه صياد شيرازي به محل استقرار واحدهاي صافكاري و نقاشي اتومبيل تبديل شده است. اگر اين كار تابع قاعده كلي است مانعي ندارد، اما اگر مغاير با مقررات راهنمايي و رانندگي است بايد، اين واحدها به محل ديگري انتقال يابند.
خانم حسني- تهران
خشكاندن باغ ها
در منطقه وحيديه «شهريار» عوامل سودجو به سرعت در حال خشكاندن باغها و تبديل آنها به اراضي قابل فروش مي باشند، اين قبيل اقدامات علاوه بر اينكه، آلودگي محيط زيست را شدت مي بخشد، باعث افزايش ساخت و سازهاي بي رويه و حاشيه نشيني و مشكلات روزافزون در استان تهران مي شود.
آقاي عسگري- شهريار
به موظفين وام نمي دهند؟
براي دريافت وام وديعه ۳ ميليون توماني به بانك مراجعه كردم، گفتند چون از موظفين هستيد، به شما تعلق نمي گيرد.
خانم نوخندان- تهران
فقط ۲ بار دريافت كرديم
از بازنشستگان لشگري هستم. از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۵ تنها دو بار كمك هاي غيرنقدي را دريافت كرده ايم. اميدوارم در هفته دولت به اين قشر توجه بيشتري شود.
آقاي كاظمي- تهران
هنوز تحويل نگرفته ام
حدود سه ماه است كه خودروي فرسوده ام را تحويل داده و پول تعيين شده را نيز به حساب شركت ليزينگ واريز كرده ام، اما هنوز خودرو جديد به من تحويل نشده است. اين تأخير با وعده تحويل ۱۵ روزه مغايرت دارد!
مصطفوي- تهران
خودپرداز و آزمون و خطاي طولاني
دستگاه خودپرداز بانكها از جمله بانك.... كه در همسايگي ما قرار دارد، اغلب اوقات با پاسخ «موقتاً كار نمي كند»، مراجعان را از دريافت پولي كه متعلق به خودشان است، محروم مي كند. اميدوارم دور بسته آزمون و خطا در مورد اين دستگاه هاي خودپرداز روزي پايان بگيرد و مثل بسياري از جاهاي دنيا مشتريان بانكهاي ايران هم بدون دغدغه بتوانند از اين باجه ها پول دريافت كنند.
خانم بهروزي- تهران
كمبود روشنايي
مسير بزرگراه آزادگان از پل شهيد رجايي تا ميدان افسريه، با كمبود روشنايي روبه روست. تأمين روشنايي اين محدوده، رفت و آمد خودروها را بهبود مي بخشد.
خانم اسلامي- تهران
سنگبري در جوار مناطق مسكوني
در منطقه دولت آباد- بلوار قدس كارخانه هاي سنگبري، باعث آلودگي صوتي و آلودگي محيط زيست شده اند. روزگاري دورتر اين واحدها در خارج از شهر قرار داشتند، اما اكنون به دليل توسعه تهران در داخل محدوده شهري قرار گرفته اند و لاجرم بايد، به جاي ديگري منتقل شوند.
آقاي عمادي- تهران
كمبود اتوبوس
تعداد اتوبوس هاي خط رسالت- فرجام با توجه به انبوه مسافران اين مسير كافي نيست، افزايش اتوبوس ها در اين خط، تسهيلات بيشتري براي رفت وآمد مسافران فراهم مي كند.
آقاي بلوري- تهران

اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
رسانه
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   رسانه   |   حوادث   |  
|  بين الملل   |   فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |