يكشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۷۵ - Sep 3, 2006
در باره مسائل منطقه و انرژي هسته اي آغاز شد
مذاكرات كوفي عنان در تهران
014904.jpg
گروه سياسي - كوفي عنان دبير كل سازمان ملل متحد روز گذشته به تهران آمد و پس از ديدار با وزير خارجه به مجمع تشخيص مصلحت نظام رفت تا با رئيس مجمع، اكبر هاشمي رفسنجاني ديدار و گفت وگو كند. دبير كل سازمان ملل با دبير شوراي عالي امنيت ملي نيز ديدار كرد. كوفي عنان قرار است با رئيس جمهوري نيز ديدار كند.
پيش از انجام اين ديدارها و در پاويون فرودگاه مهرآباد، دبير كل سازمان ملل متحد به خبرنگار ايسنا گفت از حضور دوباره در ايران خوشحال است و براي گفت وگو درباره قطعنامه ۱۷۰۱ شوراي امنيت و وضعيت لبنان به تهران آمده تا با مقامات رسمي ديدار و گفت وگو كند.
دبير كل سازمان ملل در سخنان خود به بحث درباره پرونده هسته اي ايران اشاره اي نكرده كه به تازگي مهلت شوراي امنيت به ايران با قطعنامه ۱۶۹۶ به پايان رسيده و درخواست شده تمامي فعاليت هاي غني سازي ايران تعليق شود.
سخنگوي وزارت خارجه در گفت وگو با همشهري از محورهاي گفت وگوي كوفي عنان در تهران و به ويژه ديدار با وزير خارجه خبر داد و گفت: محورهايي كه در گفت وگو مطرح شد بحث فلسطين، لبنان و بحث هاي منطقه اي بود. حميدرضا آصفي گفت: در مورد چگونگي استفاده از ظرفيت هاي جمهوري اسلامي ايران بحث شد و ما ديدگاههاي خود را گفتيم. آصفي درباره ديدگاههاي مطرح شده از سوي كوفي عنان گفت: ايشان اعتقاد داشت ظرفيت مذاكره وجود دارد و بايد مذاكره كرد و ما هم در مقابل ديدگاه خود را نسبت به چرخش كار سازمان ملل گفتيم. سخنگوي وزارت خارجه خبر داد كه بحث هسته اي نيز در اين ديدارها مطرح شده و ايران ديدگاه هاي خود را اعلام و چنين مطرح كرده كه بايد گفت و گو كرد. آصفي خبر داد كه در اين ديدار موضع جمهوري اسلامي نسبت به وضعيت لبنان و فلسطين و دخالت هاي نابجاي برخي كشورهاي غربي ذكر شده است.
امروز كوفي عنان با رييس جمهوري و مقام معظم رهبري نيز ديدار و گفت وگو مي كند. خبرگزاري مهر خبر داد در ديدار وزير خارجه و كوفي عنان، متكي با محكوميت تهاجم از پيش طراحي شده اسرائيل به لبنان خاطرنشان كرد تمامي دغدغه ها و نگراني هاي لبنان مورد توجه جدي قرار گيرد. عنان نيز سفر خود به منطقه و اقدامات به عمل آمده براي استقرار نيروهاي پاسدار صلح سازمان ملل را تشريح كرد.
دبيركل سازمان ملل در ديدار با اكبر هاشمي رفسنجاني تقاضا كرد تا با كمك سخاوتمندانه كشورهاي منطقه مساله لبنان حل شود. رفسنجاني در اين ديدار با اشاره به پرونده هسته اي گفت: تعامل جمهوري اسلامي با طرف هاي مورد مذاكره براساس مقررات ان پي تي است.
كوفي عنان همچنين با علي لاريجاني، دبير شوراي عالي امنيت ملي ديدار كرد. لاريجاني ديدگاه عنان در حل مساله هسته اي ايران را مثبت خواند و حمايت خود را از ديدگاه هاي وي اعلام كرد.
مسئول پرونده هسته اي گفت در مذاكرات وي با عنان، دو طرف قبول داشتند كه بهترين راه حل موضوع هسته اي ايران از راه مذاكره است. كوفي عنان خاطرنشان كرد گفت وگويي مفيد و سازنده با لاريجاني داشته است.

پايان نوزدهمين سفر استاني هيأت دولت
014850.jpg
گروه سياسي - نوزدهمين سفر استاني رئيس جمهور با برگزاري جلسه هيأت وزيران در اروميه عصر ديروز پايان يافت.
همه تلاشها بايد براساس عدالت باشد
محمود احمدي نژاد در جمع مردم شاهين دژ با تأكيد بر لزوم تلاش براي ساختن ايران تأكيد كرد: همه تلاشها بايد همراه با وحدت، توكل، مجاهدت و براساس عدالت باشد.
رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به مسأله هسته اي كشو رمان افزود: در طول بحث هايي كه با طرفهاي مقابل داشتيم ما به طور قطع به اين مسأله رسيديم كه آمريكا و انگليس مي خواهند مانع پيشرفت ايران شوند اما آنان قادر به جلوگيري از پيشرفت ما نيستند و آبروي خود را مي برند.
مردم ايران استكبار جهاني را كنار زده اند
احمدي نژاد در جمع مردم شهرستان مياندوآب افزود: شما به رابطه آمريكا، انگليس و برخي دولتهاي دست نشانده نگاه كنيد، آن وقت متوجه خواهيد شد كه چگونه حيثيت اين كشورها در اختيار زورگويان قرار مي گيرد. وي با اشاره به جنايات رژيم صهيونيستي در لبنان ادامه داد: اين نتيجه تبعيت از هواي نفس و دور شدن از خداست.
رئيس شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به مخالفتهاي برخي كشورها با فعاليتهاي هسته اي ايران تصريح كرد: امروز كساني كه انبارهاي آنها از سلاح هسته اي پر شده، مدعي صلح طلبي، حقوق بشر و قانون شده اند، اما همه مي دانند كه اينها بزرگترين دروغگوي جهان هستند.
ملت ايران به لطف خدا بيدار است
رئيس جمهوري در جمع مردم نقده در بخشي از سخنانش به مخالفت برخي كشورها با فعاليت صلح آميز هسته اي ايران اشاره كرد و گفت: امروز استفاده از انرژي هسته اي خواست بچه دو ساله تا پيرمرد و پيرزن ۹۰ ساله ايراني است.
ملت ايران به لطف خدا بيدار است و آنها از اينكه بتوانند ذره اي حق ملت ايران را ضايع كنند مأيوس هستند و مجبورند به حق ملت ايران اعتراف كنند.
دولت، ويژه خواري را بر نمي تابد
محمود احمدي نژاد در ادامه سومين روز از سفر استاني خود به آذربايجان غربي در جمع مردم تكاب با تأكيد بر در نظر گرفتن بودجه عمراني براي شهرستان تكاب بدون پارتي بازي و اتلاف وقت و در اختيار قرارگرفتن آن براي جوانان اظهار داشت: اگر كسي مانعي در اين ارتباط ايجاد كرد جزء دولت احمدي نژاد و دولت نهم نخواهد بود، چرا كه اين دولت پارتي بازي و رانت خواري و ويژه خواري را برنمي تابد. وي در بخش ديگري از سخنان خود تصريح كرد: ملت ايران در راه پيشرفت تصميم خود را گرفته و قدمهاي خود را محكم كرده است و در برابر موانع پيشرفت خود نيز با توحيد و ايستادگي در برابر طاغوتهاي عالم مي ايستد.
برخي زورگويان فكر مي كنند
جاي خدا نشسته اند
رئيس جمهوري در جمع مردم بوكان هم به پرونده هسته اي كشورمان اشاره كرد و گفت: اگر انرژي هسته اي بد است پس هيچ كس نبايد داشته باشد و اگر انرژي هسته اي خوب است بايد همه بتوانند به اين انرژي در جهت مصرف صلح آميز دست پيدا كنند. محمود احمدي نژاد در ادامه اظهار داشت: متأسفانه در منطقه ما برخي از سران كشورها وقتي مناقشه اي بين مردم فلسطين و رژيم صهيونيستي رخ مي دهد و يا رژيم صهيونيستي به لبنان حمله مي كند، به جاي اين كه از اين دو كشور منطقه حمايت كنند، از سياست هاي زورگويانه رژيم صهيونيستي دفاع و حمايت مي كنند و اين بسيار بد است.
وي ادامه داد: برخي از زورگويان فكر مي كنند به جاي خدا نشسته اند و خود را در قدرت خداوند شريك مي دانند و مي خواهند از زورگويي و هواپرستي خود در جهت تجاوز به حقوق ديگران استفاده و ثروتهاي ملتهاي مختلف را چپاول كنند.

اتحاديه اروپا دو هفته ديگر تصميم مي گيرد
مهلت زماني براي آغاز مذاكره با ايران در كار نيست
014847.jpg
گروه سياسي-كامبيز توانا: با توجه به انجام چند ديدار مهم و حساس و تا حدودي همزمان در ايران و اروپا، وزراي خارجه اتحاديه اروپا در جلسه اي دو روزه كه روز گذشته به پايان رسيد تصميم گرفتند دو هفته ديگر صبر كرده و پس از آن بار ديگر جلسه گذاشته و درباره پرونده هسته اي ايران تصميم گيري كنند. رويترز از فنلاند گزارش داد اين كشور كه رياست دوره اي اتحاديه اروپا را در اختيار دارد، چنين موضع گيري كرده كه بهتر است با توجه به حضور دبيركل سازمان ملل متحد در تهران و مذاكراتي كه قرار است اين هفته در برلين ميان سولانا و لاريجاني انجام شود، هرگونه تصميم گيري در اتحاديه اروپا به مدت دو هفته به تعويق بيافتد. رسانه هاي غربي اين مدت دو هفته را به مهلت زماني دو هفته اي به ايران تعبير كردند اما سولانا به خبرگزاري فرانسه گفت مهلت ياد شده ضرب الاجل نيست و به ايران فرصت كوتاهي داده شده تا در تصميم  خود تجديد نظر كند و ما هم قرار است پس از چند جلسه مذاكره با ديگر متحدان و همچنين مقامات ايران به نتيجه اي مشخص برسيم.
مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا خبر داد در ۱۵ سپتامبر (۲۴ شهريور) جلسه اي ديگر در اروپا برگزار مي شود تا نظرهاي مختلف به جمع بندي نهايي برسد.
گفتمان تحريم
آمريكا هنوز گزينه اول خود را تحريم مي داند. هر چند جورج بوش جمعه گذشته در سخنراني خود اولويت آمريكا را ديپلماسي برشمرد اما هنوز پيام هاي تحريم به گوش مي رسد. جان بولتون نماينده آمريكا در شوراي امنيت سازمان ملل متحد روز گذشته پا را فراتر از اين گذاشت و مدعي شد هم گزينه نظامي به طور جدي در دست بررسي است و هم آمريكا اين قصد را دارد كه فراتر از اختيارات شوراي امنيت عمل كرده و تحريم هاي گسترده تري را عليه ايران اعمال كند. نيكلاس برنز، معاون وزير خارجه آمريكا نيز روز گذشته در گفت و گويي كه در سايت وزارت خارجه آمريكا منتشر شده به اظهار نظر درباره گزارش دبيركل آژانس بين المللي انرژي اتمي پرداخت و گفت گزارش مذكور نشان مي دهد ايران خواهان تعهد به قوانين بين المللي نيست و حالا دست ما براي تحريم ايران بازتر است.
شان مك كورمك سخنگوي وزارت خارجه آمريكا نيز روز گذشته خبرداد آمريكا منتظر مذاكرات برلين است تا پس از ديدار دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران و سولانا نتيجه مشخص شود. مك كورمك گفته مسئول پرونده هسته اي ايران مذاكراتي حساس را در پيش دارد و پيش از آن نمي توان موضع گيري كرد.
بحث گزارش مديركل نيز در اين ميان واسطه دو تعبير است. هر چند آمريكا اين گزارش را ضامن موفقيت هر گونه تحريم عليه ايران ذكر كرده، اما در ايران مقامات رسمي اين گزارش را نشان دهنده حركت صحيح ايران و همكاري نزديك با آژانس مي دانند. اما در حقيقت گزارش محمد البرادعي در ميان است كه نه فعاليت خطرناك ايران راتأييد كرده و نه همكاري ايران را نزديك و اميدوار كننده خوانده است. دبيركل آژانس بين المللي در مسير ميانه خود فقط نقاط همكاري و عدم همكاري ايران را برشمرده كه به هيچ وجه نمي تواند براي هيچ طرفي ضامن موفقيت قطعي باشد.
تازه وارد
ايتاليا كه با درخواست جدي خواهان ايفاي نقش محوري در پرونده هسته اي ايران است روز گذشته از مذاكرات وزراي خارجه اتحاديه اروپا در فنلاند ابراز رضايت كرده است. ماسيمو دالما، وزير خارجه ايتاليا روز گذشته به روزنامه لاريو بليكا كه ايرنا بخش هايي از آن را منتشر كرده گفت: اروپا تصميم گرفته با صداي واحد صحبت كند كه خود حركتي موفقيت آميز است. وزير خارجه اروپا تصريح كرد بايد وارد مذاكرات جدي با تهران شد و از سوي ديگر بدون همكاري آمريكا نمي توان كاري را پيش برد و اين فرصت خوبي است تا همكاري هاي دو سوي آتلانتيك به سمت مثبت پيش رود. وزير خارجه فنلاند نيز به رويترز گفت بحث لبنان و پرونده هسته اي ايران نياز به مذاكره و همكاري نزديك دارد و اروپا به طور جدي از گفت و گو استقبال مي كند.

انجام عمليات پدافندي ويژه در آسمان ايران
014844.jpg
گروه سياسي - مرحله نخست رزمايش هوايي ضربت ذوالفقار پس از تازش هوايي هواپيماهاي شكاري و جنگنده نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران، در پهنه آسمان ايران و انجام عمليات پدافندي به ويژه در استان هاي آذربايجان شرقي و تهران با موفقيت انجام شد.امير سرتيپ خلبان قائم محمد اميني جانشين فرمانده نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران ديروز در گفت وگو با خبرنگاران افزود: در اين مرحله از رزمايش كه با انجام عمليات رهگيري توسط هواپيماهاي اف ،۴ اف ،۵ اف ،۷ ميگ ۲۹ و اف ۱۴ صورت گرفت، تيزپروازان نيروي هوايي، هواپيماهاي متخاصم دشمن فرضي كه قصد نفوذ به كشور را داشتند با بهره گيري از روش هاي ابتكاري و استفاده از سامانه موشكي زمين به هوا كشف، شناسايي و قبل از رسيدن به هدف منهدم ساختند.وي در ادامه با اشاره به موفقيت كامل عمليات رهگيري هواپيماهاي دشمن فرضي بدون بهره گيري از رادارهاي مقاومتي و تجهيزات مدرن شناسايي در اين مرحله از رزمايش اظهار داشت: اقتدار و صلابت ارتش در مراحل مختلف مانور هوايي رزمايش ذوالفقار به اثبات خواهد رسيد.

باشگاه احزاب
فهرست واحد جامعتين
سيد محمد غروي گفت: بين جامعتين بر روي برخي كانديداها اختلاف سليقه اي وجود دارد كه به زودي حل مي شود و ليست واحدي را ارائه مي دهيم.
وي با بيان اينكه اصولگرايان اراده خود را بر حضوري همه جانبه در انتخابات آتي گذاشته اند، گفت: اختلاف سليقه اي كه در بين جامعه مدرسين حوزه علميه قم و جامعه روحانيت مبارز درخصوص برخي كانديداها وجود داشت در حال برطرف شدن است به گونه اي كه جامعتين به زودي ليست واحدي را براي شركت در انتخابات ارائه مي كند.
گردهمايي اصلاح طلبان
«مصطفي معين» در ديداري با برخي اعضاي ستاد انتخاباتي خود انتخابات شوراها را مهم ترين اتفاق پيش روي اصلاح طلبان دانست و بر اهميت زيربنايي آن براي پيروزي در انتخابات مجلس و رياست جمهوري آينده تاكيد كرد.
در اين ديدار كه افرادي چون بهزاد نبوي، محمدرضا خاتمي، محسن ميردامادي، الهه كولايي، محسن امين زاده، محمد ستاري فر، محسن صفايي فراهاني، جلال جلالي زاده، نصرالله جهانگرد، محمد نعيمي پور، علي شكوري راد، هادي خانيكي و تعداد ديگري از اعضاي شوراي عالي ستاد انتخاباتي مصطفي معين حضور داشتند، حاضران ديدگاه هايشان را درباره شرايط كشور و برنامه هاي آينده اصلاح طلبان بيان و بر ضرورت تلاش جمعي بيشتر و درس گرفتن از اشتباه هاي گذشته تاكيد كردند. تمركز بر انتقاد درون تشكيلاتي و ارزيابي عملكرد اصلاح طلبان بر اساس واقعيت ها نكته اي بود كه مورد تاكيد بهزاد نبوي قرار گرفت.
محمدرضا خاتمي، دبيركل پيشين جبهه مشاركت هم نقد دروني اصلاح طلبان را با اهميت دانست و در عين حال از در معرض نقد قرارگرفتن اصلاح طلبان در دوره حضور در حاكميت به عنوان نعمتي بزرگ براي آنان ياد كرد.
مؤتلفه فهرست نمي دهد
دبيركل حزب موتلفه اسلامي گفت: بناي قطعي حزب موتلفه اسلامي در دو انتخابات آتي، هماهنگي با ساير تشكل هاي اصولگراست و نمي خواهد در انتخابات شوراها ليستي با نام موتلفه ارائه دهد. محمدنبي حبيبي افزود: در انتخابات خبرگان ما از فهرست نهايي جامعه مدرسين حوزه علميه قم و جامعه روحانيت مبارز حمايت مي كنيم و در طول شكل گرفتن اين فهرست، اگر نظري داشته باشيم به آنها اعلام مي كنيم.

يادداشت
درباره يك سفر
مراد عنادي
هفته نامه اكونوميست چاپ لندن اخيرا در گزارشي درباره نقش دبيركل سازمان ملل در معيار جهاني با دستاويز قراردادن واژه انگليسي معادل دبيركل يعني Secretery General نوشته بود دبيركل سازمان ملل متحد بايد براي برخي كشورها نقش سكرتر يا منشي و براي برخي كشورها نقش جنرال يا ژنرال را ايفا كند. هر چند با توجه به اعمال نفوذ بيش از حد برخي اعضاي دائم شوراي امنيت نقش دبيركل سازمان ملل متحد در مديريت بحران هاي منطقه اي و بين المللي بين اين دو تعبير يعني منشي يا رئيس در نوسان است اما ما مي خواهيم بر اساس آنچه كه در منشور ملل متحد بر عهده دبيركل سازمان ملل كه فعلا آقاي كوفي عنان عهده دار چنين نقشي است نهاده به تحليل سفر وي به ايران پرداخته به چند نكته اشاره كنيم. ترديدي نيست كه در مذاكرات دبيركل سازمان ملل با مقامات كشورمان دو موضوع بيشتر جلب توجه كرده در كانون مذاكرات قرار دارد. نخست  بحث پرونده هسته اي ايران است كه محور بحث ما خواهد بود كه از مقطع ارجاع آن به شوراي امنيت زمينه نقش آفريني بيشتر كوفي عنان از البرادعي درباره آن فراهم شده است و موضوع دوم تحولات خاورميانه بويژه لبنان و عراق است. آنچه كه در مورد بحث هسته  اي ايران مهم است اينكه دبيركل سازمان ملل متحد نيز ترجيح مي دهد اين موضوع براساس مقررات بين المللي و نه اهرم هاي سياسي مورد نظر آمريكا حل و فصل شود. با توجه به اينكه دوره دبيركلي عنان در ماه دسامبر به پايان مي رسد به نظر مي رسد سفر وي به ايران آزمون مهمي براي عنان به شمار مي رود تا با ايفاي نقشي سازنده همانگونه كه اعضاي سازمان ملل از شخص دبيركل انتظار دارند خاطره اي مثبت از خود در اذهان ملل صلح دوست جهان بويژه ايرانيان برجاي گذارد.
خاوير پريز دكوئيار دبيركل اسبق سازمان ملل متحد نيز در بحث حمله نظامي رژيم صدام به ايران با اعلام اينكه عراق آغازگر جنگ بوده است خاطره اي مثبت از خود نزد ايرانيان برجاي گذاشت اما آيا كوفي عنان كه هنوز چند ماهي تا پايان دوره دبيركلي اش باقيمانده است حاضر است جسارت به خرج داده با فرياد بلند اعلام نمايد كه دستيابي به دانش و فناوري هسته اي صلح آميز به استناد مقرراتNPT و اساسنامه آژانس حق ايران است و ورود شوراي امنيت به اين قضيه به مفهوم سياسي كردن موضوع به شمار مي رود .
نكته دوم درباره سفر دبيركل سازمان ملل متحد به ايران به تلاش وي براي نزديك تر ساختن ديدگاه هاي طرفين ماجرا يعني ايران و ۱+۵ بازمي گردد. يعني دبيركل سازمان ملل كه برخي از حقوقدانان با توجه به وظايف و اختيارات وي از او با عنوان عضو شانزدهم شوراي امنيت ياد مي كنند به رغم آگاهي از نظرات بوش در جريان رايزني تلفني با وي و همينطور ساير اعضاي دائم شوراي امنيت و نيز نظرات احمدي نژاد رئيس  جمهور كشورمان به دنبال ديدار با وي در حاشيه نشست سران اتحاديه آفريقايي در گامبيا در دور جديد تلاشهاي ديپلماتيك خود سعي مي كند براي برون رفت از وضع موجود به گونه اي مواضع اطراف قضيه را به هم نزديك سازد كه بازخورد آن معادله برد برد باشد نه برد باخت و نهايتا با توجه به اينكه دبيركل سازمان ملل متحد براساس ماده ۹۹ منشور ملل متحد مي تواند نظر شوراي امنيت را به هر موضوعي كه به عقيده او ممكن است حفظ صلح و امنيت بين المللي را تهديد نمايد جلب كند به نظر مي رسد وي در چارچوب تحكيم پايه هاي صلح و امنيت جهاني مي تواند به اعضاي شوراي امنيت توجه دهد كه به جاي طي كردن مسير معكوس در مسير اصلي جاده صلح و امنيت جهاني حركت كرده به دنبال يافتن راه حلي براي امحاء بيش از ۳۰۰۰۰ كلاهك هسته اي انباشته شده در زرادخانه هاي كلوپ هسته اي باشند نه به دنبال يافتن ابزاري براي محروم ساختن اعضاي آژانس از دسترسي به دانش و فن آوري هسته اي صلح آميز.

توضيح
گروه سياسي - در گزارش اجلاس خبرگان رهبري كه چهارشنبه گذشته در همشهري به چاپ رسيد در متن سخنراني حجت الاسلام عباسي فرد به اشتباه در جمله «پس از گذشت هفده سال از آن انتخاب همچنان آن را بي بديل مي دانيم» و به جاي «كلمه بي بديل، واژه بي دليل چاپ شده كه ضمن پوزش، جمله مزبور تصحيح مي شود.

سفير جديد آلمان به تهران آمد
گروه سياسي- هوبرت هونزوتيس، سفير جديد جمهوري فدرال آلمان در تهران روز گذشته با وزير خارجه ديدار و رونوشت استوارنامه خود را تقديم منوچهر متكي كرد. متكي در اين ديدار بر مواضع جمهوري اسلامي و نقش آلمان در حل بحران هاي اخير بين المللي تاكيد كرد. سفير فعلي آلمان پيش از اين نيز در ايران بوده و قبل از انقلاب هم سفير جمهوري آلمان در تهران بوده است.

انگشت نگاري از اتباع آمريكايي در دستور كار مجلس
گروه سياسي - نمايندگان مجلس در آخرين هفته كاري قبل از تعطيلات تابستاني، ۳۵ طرح و لايحه را در دستور كار اين هفته خود مورد بررسي قرار داده اند.
به گزارش خبرنگار پارلماني همشهري لوايح «آزادي اطلاعات»، «ارتقاء سلامت نظام اداري و مقابله با فساد»، «تبديل سازمان زندان ها و اقدامات تأميني و تربيتي كشور به سازمان اجراي كيفرها و اقدامات تأميني و تربيتي» و همچنين طرح «ساماندهي مد و لباس» و «لزوم بازرسي و انگشت نگاري از اتباع آمريكايي در مبادي ورودي كشور» در دستور كار اين هفته صحن علني مجلس قرار دارد.
وزير علوم، تحقيقات و فناوري و وزير جهاد كشاورزي از جمله وزرايي هستند كه اين هفته در مجلس حاضر خواهند شد.
در جلسه امروز كميسيون امنيت ملي مجلس نيز علي اكبر ولايتي و علي لاريجاني حاضر خواهند شد تا در جلسه اي با اعضاي اين كميسيون به بررسي مسائل هسته اي و تحولات لبنان بپردازند.

سياسي
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
رسانه
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   رسانه   |   حوادث   |  
|  بين الملل   |   فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |