دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۷۶ - Sep 4, 2006
پيامبر اعظم صلي الله عليه و آله و سلم مي فرمايد:
بهترين كسب ها، كسب تجاري است كه به هنگام سخن دروغ نگويند و در امانت خيانت نكنند و به وعده وفا كنند و در پرداخت قرض خود تعلل نكنند.
(نهج الفصاحه، ص 119، ح 595)
امروز با حافظ
كه موسم طرب و عيش و ناز و نوش آمد
صبا به تهنيت پير مي فروش آمد
درخت سبز شد و مرغ در خروش آمد
هوا مسيح نفس گشت و باد نافه گشاي
آب و هوا
015042.jpg

عكس روز
015054.jpg
عكس: رويترز / چارلز پلاتيو
رقابت هاي اسكيت قهرماني جهان در شهر پاريس فرانسه و در كنار برج ايفل برگزار شد. در رقابت هاي پاريس، 100 اسكيت باز برتر جهان با يكديگر به رقابت پرداختند. باستر هالترمن يكي از سرشناس ترين اسكيت بازان جهان مشغول هنرنمايي مقابل برج ايفل است.

قيمت طلا و ارز
014970.jpg

آلودگي هواي تهران
015045.jpg

تلويزيون
014973.jpg

سينما
سرود تولد
015051.jpg
كارگردان: علي قوي تن
بازيگران: امين حيايي، يكتا ناصر، ثريا قاسمي، حسام نواب صفوي، بهمن مفيد
سينماهاي نمايش دهنده: عصر جديد، شهر قشنگ، آستارا، صحرا، پيروزي، گلريز، اروپا، تهران 2، شيرين، پيام، انقلاب، جي، مركزي
خلاصه داستان: فيلم، داستان زندگي پسر جواني از طبقه متوسط را روايت مي كند كه تحصيلات دانشگاهي اش به پايان رسيده و جوياي كار است. او با خانمي كارخانه دار آشنا مي شود و...

فرهنگسرا
مسابقه كتابخواني گل نرگس
فرهنگسراي اقوام در كتابخانه دكتر حسابي وابسته به مديريت فرهنگي منطقه 17 سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران به مناسبت ميلاد فرخنده حضرت مهدي (عج)، مسابقه كتابخواني گل نرگس را برگزار مي كند.
اين مسابقه كه به كتاب مهدي موعود (عج) اثر علامه مجلسي اختصاص دارد از 14 تا 25 شهريور برگزار مي شود.
اين فرهنگسرا همچنين يك نشست ادبي به مناسبت ميلاد مسعود امام زمان (عج) را فردا در ساعت 16 برگزار مي كند كه به مقوله انتظار اختصاص دارد.
علاقه مندان جهت شركت در مسابقه و كسب اطلاعات بيشتر مي توانند به نشاني ميدان ابوذر كوچه شهيد علمي كتابخانه دكتر حسابي مراجعه و يا جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره 55731697 تماس بگيرند.

در حاشيه خبرها
به اين پرسش ها پاسخ بدهيد
امير بهادري نژاد - روز شنبه اين هفته در همين ستون به 30 توصيه براي بهبود شرايط روحي و جسمي خوانندگان محترم اشاره شد. در پي انتشار اين مطلب، خوانندگان متعددي با روزنامه تماس گرفتند و اين سئوال را مطرح كردند كه در چه زماني بايد به 30 نكته مطرح شده عمل كنند. جواب اين سئوال بسيار ساده است. اگر پاسخ شما به بيش از 6 پرسش از مجموع سئوال هايي كه در پي مي آيد مثبت است حتما بايد به 30 نكته مورد نظر عمل كنيد در غير اينصورت به سرعت چاق خواهيد شد و در آينده اي نزديك با مشكلات روحي و جسماني مواجه مي شويد.
* آيا در هفته بيش از يك وعده غذاي حاضري(ساندويچ، پيتزا و... ) خارج از خانه ميل مي كنيد؟
* آيا همراه با اعضاي خانواده مقابل تلويزيون غذا مي خوريد؟
* آيا با خودرو، بچه ها را به مدرسه مي رسانيد؟
* آيا به عنوان جايزه، فرزندانتان را به ساندويچ و پيتزا فروشي مي بريد؟
* آيا همواره شكلات و چيپس در كابينت آشپزخانه داريد؟
* آيا تمام طول روز را پشت ميز مي نشينيد و تنها ورزش شما قدم زدن تا خودرو و بالعكس است؟
* آيا اخيرا افزايش وزن داشته ايد اما چون خجالت مي كشيد اين موضوع را با پزشك در ميان نگذاشته ايد؟
* آيا هنگامي كه حوصله غذا پختن در خانه نداريد از رستوران غذا سفارش مي دهيد؟
* آيا به دليل خستگي و بي حوصله بودن از بردن فرزندانتان به پارك محل خودداري مي كنيد؟
* آيا مي خواهيد وزن كم كنيد اما نمي دانيد كه بايد چگونه اين كار را انجام بدهيد؟

بازار
در انتظار كاهش قيمت خودرو
014976.jpg
بازار خودرو كه ركودي طولاني را پشت سر گذاشته بود از اواخر مرداد ماه تا به حال اندكي رونق گرفته و به دنبال آن قيمت برخي خودروها به پشتوانه رشد تقاضا گران تر شد. اما آگاهان بازار احتمال بازگشت قيمت ها و يا حتي كاهش آن ها را مطرح مي كنند.
يكي از فروشندگان مي گويد هر ساله با فرا رسيدن فصل بازگشايي مدارس تقاضا براي خريد خودرو كاهش يافته قيمت ها نيز تا حدودي متعادل مي شوند.
جدا از گزارش قيمت ها كه مشروح آن در جدول آمده است توقف توليد خودروي پي كي تا پايان سال از ديگر اخبار بازار خودرو است.

در شهر چه خبر
رژه موش ها
با وجود اجراي تمامي طرح هاي مبارزه با موش و حيوانات موذي هنوز هم جوي هاي عريض تهران ميزبان موش هايي است كه اندازه و جثه آن ها به هيچ وجه مناسب بازي موش و گربه نيست زيرا انبوه زباله هاي شهري آن ها را چاق و فربه كرده است. حوالي ساعت 11 شب در ميدان آزادي و فضاي سبز اطراف آن به فاصله هر 10 تا 20 متر يكي از اين حيوانات آلوده را مي توان مشاهده كرد كه به اغلب ترفندهاي مبارزه با موش دهن كجي مي كنند. تجربه نشان مي دهد اطلاع رساني مردم و طرح هاي جامع تر احتمال كنترل را افزايش مي دهد.

اختلال ارتباط تلفني
ظرف ديروز و امروز برخي مناطق تهران با اختلال ارتباط تلفني روبرو شدند كه به گزارش روابط عمومي شركت مخابرات اين اختلال ناشي از عمليات كابل برگردان در سه مركز مخابرات شامل مركز شهيد نصراللهي، آيت الله كاشاني و شهيد دستغيب بوده است. گويا اين وضعيت تا فردا نيز ادامه دارد. بنا بر اين پيش شماره هاي
8824، 8828 در محدوده خيابان پانزدهم نصر، فرحزادي و شيخ فضل الله نوري، به همراه پيش شماره هاي 4400، 4402 تا 4409 در محدوده بلوار فردوس، اتوبان تهران-كرج، رامين جنوبي و محمدعلي جناح و پيش شماره هاي 2270 تا 2274 در محدوده شهيد مرتضي عباسي، ياسمن و استاد هاشمي تا فردا درگير اختلال خواهند بود.

ثبات در وضعيت ركود
هجوم برنج هاي وارداتي و فرارسيدن فصل برداشت محصول مناطق شمالي كشور وضعيت ركودي را براي بازار برنج ايجاد كرد اما برخلاف اذعان بازاريان و كارشناسان به اشباع بيش از حد بازار از انواع برنج، هيچ كاهش قيمتي بر روي اتيكت هاي عمده فروشان ملاحظه نشد. برخي آگاهان بازار معتقدند حضور واسطه ها همچنان به ثبات قيمت ها در وضعيت ركود كمك مي كند. در حال حاضر نرخ خرده فروشي انواع برنج وارداتي و داخلي بدون هيچ تغييري نسبت به ماه گذشته خودنمايي مي كند. متوسط قيمت برنج تايلندي كيلويي 440 تومان و متوسط قيمت برنج درجه يك داخلي 1540 و درجه 2 به 950 تومان مي رسد.

توزيع مواد غذايي ارزان
سازمان ميادين ميوه و تره بار شهرداري درصدد برگزاري سومين جشنواره مواد غذايي با هدف معرفي و توزيع مواد غذايي ارزان و استاندارد است. در جريان اين جشنواره شركت هاي توليدي محصولاتي شامل فرآورده هاي پروتئيني، فرآورده هاي لبني، نوشيدني ها فرآورده هاي كشاورزي به صورت بسته بندي شده، غلات، حبوبات، نان شيريني و انواع كنسروها را به مدت يك هفته در ميدان ميوه و تره بار جلال آل احمد با قيمت مناسب عرضه خواهند كرد. جشنواره مواد غذايي در فضايي بالغ بر دو هزار و 500 متر مربع از تاريخ 4-10 آبان ماه سال جاري برگزار مي شود.

نرخ تخم مرغ
نگراني هاي مربوط به افزايش قيمت گوشت مرغ و گوسفند به شانه هاي تخم مرغ نيز منتقل شده است. اين نگراني را افزايش 40 توماني شانه 2 كيلويي تخم مرغ طي يك هفته گذشته بيشتر كرد. مصرف كنندگان با تكيه بر فرارسيدن فصل بازگشايي مدارس و ماه مبارك رمضان بيم رشد بيشتر قيمت اين كالا را دارند. هرچند مسئولان اقتصادي از پيش بيني براي كنترل قيمت ها صحبت مي كنند. قيمت يك شانه 2 كيلويي تخم مرغ از يكهزار و 550 تومان به يكهزار و 590 تومان ترقي داشت.
در حال حاضر اين قيمت در ميادين ميوه و تره بار تا يكهزار و 440 تومان كاهش مي يابد.

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: موسسه همشهري
مدير مسئول : حسين انتظامي
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶۵۶۳۵۳ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵

نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۶۶۴۹۸۳۸۱


داستانك
چت
شنگول خانم پس از مدتها چت كردن با آقا بره روياهايش، بالاخره تصميم گرفت تا او را از نزديك ببيند، براي همين با او قرار ملاقات گذاشت. اما وقتي سر قرار رفت تا آقا بره روياهايش را ملاقات كند، ناگهان با...
امان از دست گرگ هاي قرن بيست و يكم.
زهرا آخوندي

گشتي در دنياي خبرها
كسب درآمد با آكروبات بازي
015048.jpg
نايروبي: در كشوري كه 40 درصد مردم بيكار هستند آكروبات بازي يك حرفه نسبتا پردرآمد به شمار مي آيد. همانگونه كه در تصوير مشخص است محمد سعيد 18 ساله كه زندگي اش را از آكروبات بازي مي گذراند مشغول تمرين حركات است كه بايد اين حركات را در مقابل چشمان تماشاگران نمايش بدهد و به واسطه آن درآمد كسب كند.
قطع انگشتان دست
لندن: سگ خانگي يك خانواده در انگليس سه انگشت دست راست نوزاد 7 هفته اي اين خانواده را قطع كرد و متاسفانه پزشكان قادر به پيوند زدن مجدد انگشتان قطع شده نشدند. اين سگ كه تنها 10 هفته از تولدش مي گذشت با شدت هر چه تمام تر انگشتان دست راست كودك را گاز گرفت و سه انگشت وي قطع شد.
سرقت با ماسك ريگان
سن  ديگو: يك سارق در آمريكا كه ماسك رونالد ريگان رئيس جمهوري سابق اين كشور را بر صورت داشت به يك بانك دستبرد زد و از شعبه مورد نظر گريخت. البته اين پايان ماجرا نبود چون در حين فرار، بمب رنگ كه تحويلدار بانك در كيسه پول قرار داده بود منفجر شد و تمام اسكناس ها آغشته به رنگ شد.
پسر پولساز
دوبلين: پدر يكي از بازيكنان تيم ملي فوتبال ايرلند پس از دو سال برنده 15 هزار يورو شد. پدر كوين دويل بازيكن تيم ملي فوتبال ايرلند دو سال قبل با پرداخت 100 يورو به يك بنگاه شرط بندي مدعي شده بود كه پسرش در آينده حداقل يك بازي براي تيم ملي فوتبال ايرلند انجام خواهد داد. به هر حال پس از گذشت دو سال دويل براي نخستين بار به تيم ملي ايرلند دعوت شد و به همين دليل پدرش صاحب 15 هزار يورو شد.
۱۰۰ بار دستگيري
نيويورك: يك مرد 40 ساله در نيويورك براي يكصدمين بار دستگير شد. وي قبلا نيز به جرم سرقت و رفتار خشن دستگير شده بود كه آخرين اتهام وي سرقت از يك فروشگاه مواد غذايي بود. با توجه به اينكه پليس به اين مرد دستگاه فرستنده نصب كرده بود به همين دليل بلافاصله موقعيت مكاني وي را شناسايي و دستگيرش كرد.
نصب تابلو توقف ممنوع
واشنگتن: يك شخص ناشناس با نصب تابلو توقف ممنوع در يك خيابان باعث شد تا چندين راننده جريمه شوند. با توجه به اينكه دراين خيابان تابلو توقف ممنوع وجود نداشت به همين دليل رانندگان و اهالي اين خيابان طبق عادت، خودرو خود را كنار جدول ها پارك كردند اما هنگامي كه بازگشتند متوجه شدند كه جريمه هاي 200 دلاري روي شيشه خودروشان الصاق شده است. پليس نيز كه از همه جا بي خبر بود اعلام كرد اين جريمه ها را باطل و تابلو توقف ممنوع را جمع آوري خواهد كرد.
مشاهده نور خورشيد پس از 65 سال
نيويورك: 65 سال قبل دو نجار كه در حال ساختن يك پايگاه براي ارتش آمريكا بودند روي يك تكه كاغذ پيامي نوشتند و پس از قرار دادن اين يادداشت داخل بطري دارو، آنرا در ميان يكي از ديوارهاي اين مكان جاسازي كردند. سرانجام ديروز سربازان در حين بازسازي اين مكان بطري مورد نظر را كشف كردند. روي تكه كاغذ داخل بطري نوشته شده بود: آيا اين بطري يك بار ديگر نور خورشيد را خواهد ديد؟

صفحه آخر
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
ورزش
همشهري ضميمه
شناسنامه
داستانك
دنياي خبرها
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |