دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۷۶ - Sep 4, 2006
مدير كل مبارزه بامفاسد اجتماعي معاونت اطلاعات ناجا:
۴۵ درصد از مردم در منازل خود از ماهواره استفاده مي كنند
014928.jpg
گروه اجتماعي- مدير كل مبارزه با مفاسد اجتماعي معاونت اطلاعات ناجا، با اعلام اين كه براساس مشاهدات پليس، ۴۵ درصد از مردم در منازل خود از ماهواره استفاده مي كنند گفت: طي ۵ ماه گذشته در سراسر كشور ۱۱۰ هزار قطعه تجهيزات ماهواره اي جمع آوري شده وبه صدا و سيما تحويل داده شد.
سردار «روزبهاني» مدير كل مركز مبارزه با مفاسد اجتماعي معاونت اطلاعات ناجا،  در نشست خبري در خصوص جمع آوري تجهيزات ماهواره گفت: براساس مصوبه مجلس شوراي اسلامي در تاريخ ۲۳ بهمن ،۱۳۷۳ ورود، توليد، نصب، نگهداري و استفاده از تجهيزات ماهواره، ممنوع مي باشد و بعد از تصويب آن، قانون ديگري در جهت نقض آن وضع نشده است.
وي افزود: پليس نيز به عنوان ضابط قضايي، بنابر حكم صادره، نسبت به جمع آوري تجهيزات ماهواره اي اقدام كرد.
سردار «روزبهاني» با اشاره به اين كه نيروي انتظامي، ديش هاي تنها ۵ درصد از مجتمع هاي مسكوني را جمع آوري كرده است، خاطرنشان كرد: خوشبختانه بسياري از ساكنين مجتمع ها پس از برگزاري جلسات، شخصا اقدام به جمع آوري و تحويل ديش ها كرده اند و پليس وارد اين مجتمع ها نشد.
وي يادآور شد: برخي از مردم حتي رسيورهاي خود را به ماموران ما تحويل داده و با ابراز ناخشنودي از استفاده فرزندانشان از ماهواره، از رفتار مناسب پليس، تشكر و قدرداني مي كردند.
سردار «روزبهاني» در پاسخ به اين سؤال كه چرا پس از گذشت ۱۳سال، پليس اقدام به اجراي اين قانون نموده است، اظهار داشت: با توجه به وجود ناامني هاي اخلاقي موجود در كشور مانند وجود دختران فراري، بدحجابي و خشونت هاي موجود در دبيرستانها، تحقيقات حاكي از آن بود كه درصدي از اين معضلات به برنامه هاي ماهواره و تاثيرگذاري آن بر قشر جوان، برمي گردد.
وي خاطر نشان كرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه برخورد ناشايست ماموران ما در اجراي اين طرح يا عدم اجراي قانون، به بازرسي نيروي انتظامي، گزارش دهند و ما آمادگي پيگيري و حتي اعلام نتايج آن را به آنان داريم.
وي همچنين خاطر نشان كرد: طبق مصوبه مجلس، كساني كه تمايل به استفاده از ماهواره را به منظور نوع شغل خود دارند، مي توانند با مراجعه به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، مجوز لازم را دريافت كنند.
سردار «روزبهاني» در خصوص جمع آوري زنان خياباني، اظهار داشت: به اين منظور در تمامي كشور، گشت هاي ارشاد كه داراي ۳ تا ۴ سرنشين زن و مرد آموزش ديده مي باشند، راه اندازي شده و ضمن اعلام تذكر به زناني كه داراي پوشش مناسب نيستند، هنگام مواجهه با زنان خياباني، آنان را نيز دستگير و به يگان منتقل مي كنند.
وي يادآور شد: البته اين تذكر و دستگيري تنها شامل زنان نمي شود و نسبت به مرداني كه با پوشش نامناسب در جامعه حاضر شوند نيز اقدام مي شود.

ايجاد شبكه سلامت ضروري است
گروه اجتماعي- مريم غفاري: با توجه به اينكه انسان سالم، محور توسعه محسوب مي شود و رسانه ها مهمترين نقش را در رسيدن به اين مهم ايفا مي كنند، ايجاد شبكه اي سازمان يافته به عنوان سلامت ضروري است و از پراكندگي برنامه ها در حوزه سلامت جلوگيري مي كند.
سيدشهاب الدين صدر- رئيس سازمان نظام پزشكي كشور- در نشست مشترك شوراي عالي نظام پزشكي با رئيس صداوسيما گفت: شوراي عالي نظام پزشكي بر اساس مصوبه مجلس شوراي اسلامي و برحسب انجام وظايف قانوني خويش، در خردادماه سال جاري دستورالعمل نحوه تبليغات مواد خوراكي، آرايشي، بهداشتي، دارويي و امور پزشكي را تصويب كرد و جهت اجرايي شدن مفاد آن، موارد به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، صداوسيما و وزارت كشور اعلام شد.
وي افزود: با توجه به نقش فراگير رسانه ملي در حوزه سلامت و تاثيري كه صداوسيما بر فرهنگسازي سلامت جامعه دارد و در جهت ايجاد همكاري و تعامل بيشتر اين رسانه با آحاد مختلف جامعه پزشكي، اين نشست ها برگزار مي شود.
۶۰درصد تبليغات رسانه ملي به سلامت اختصاص دارد
عزت الله ضرغامي - رئيس سازمان صداوسيما - در اين نشست گفت: گاهي به دليل بعضي از ملاحظات، مجبور به پررنگ كردن يا كم رنگ كردن مشكلات سلامتي هستيم.وي افزود: در حال حاضر ۶۰درصد تيزرهاي تبليغاتي رسانه ملي به سلامت اختصاص دارد.
نوربخش- يكي از اعضاي شوراي نظام پزشكي- با تاكيد بر نقش مهم رسانه ها در اطلاع رساني حوزه سلامت گفت: در صداوسيما بايد برنامه ها با جهت گيري هاي مشخص و برنامه ريزي شده اعمال شود تا نتيجه گيري هاي مناسبي دست دهند. وي افزود: رعايت شأن جامعه پزشكي و حفظ اعتماد بين مريض و پزشك نبايد به هيچ قيمتي فرو ريزد، چرا كه در اين ميان، بيشترين زيان ها متوجه مردم خواهد بود.

شوراي نخبگان در مركز امور زنان و خانواده ايجاد مي شود
ايسنا:  آيين نامه اجرايي شوراي نخبگان مركز امور زنان و خانواده تدوين شد.
كمك به تشكيل و ارتقاي سازمان هاي غيردولتي ويژه نخبگان دانشگاهي زن، از سياست ها و اهداف شوراي نخبگان مركز امور زنان و خانواده است. اين آيين نامه كه با توجه به تاكيدات مقام معظم رهبري در خصوص استفاده صحيح و مناسب از ظرفيت هاي علمي نخبگان و در راستاي تقويت حركت انقلابي در مسير حذف مشكلات توليد دانش و جنبش نرم افزاري تدوين شده است، درصدد شناسايي و كمك به رفع موانع فعاليت نخبگان زن، حمايت مادي و معنوي نخبگان، جذب، حفظ و به كارگيري و پشتيباني از نخبگان زن دانشگاهي، توليد و ارتقاي علم، فناوري و پيشرفت علمي بر اساس سند چشم انداز كشور در افق ۱۴۰۴ است. بر اساس اين آيين نامه، شوراي فرهنگي اجتماعي زنان ،مرجعي است كه كليه خط مشي ها، برنامه ها و امور حمايتي مربوط به آموزش، پژوهش، ارتباط با مجامع و محافل ملي و بين المللي، ارتباط با دانشگاه ها و مراكز تحقيقاتي و ساير دستگاه هاي اجرايي ذيربط در امور مربوط به نخبگان زن را در مركز امور زنان و خانواده تدوين و برنامه ريزي مي كند.
شوراي نخبگان مركز امور زنان و خانواده از ميان رتبه هاي اول تا پنجم دانش آموختگان دانشگاهي و حوزوي كه در امور اجتماعي- فرهنگي، فعال، داراي التزام عملي به فرهنگ اسلامي و ملي بوده و نيز انگيزه و فرصت كافي براي شركت در فعاليت هاي شورا و پيگيري امور نخبگان را داشته باشند عضوگيري خواهد كرد.

همزمان با روز ملي جوان برگزار مي شود
ديدار جوانان نمونه با رهبر معظم انقلاب
گروه اجتماعي- ۲۰۰ جوان نمونه كشور امروز با رهبر معظم انقلاب ديدار خواهند كرد.
دبير ستاد بزرگداشت هفته جوان ضمن اعلام اين خبر گفت: طرح ديدار با رهبر معظم انقلاب در هفته جوان، بهترين فرصت براي تغيير نگرش ها نسبت به انتخاب جوانان نخبه و نمونه است.
حميدرضا مهدوي افزود: براي انتخاب جوان نمونه ۲۰ آيتم در نظر گرفته شده است و در اين گروه، هم دختران وجود دارند و هم پسران و تنها به جواناني كه در شهرها زندگي مي كنند، توجه نشده است، بلكه نگاه كشوري است.مهدوي افزود: جوانان نمونه، انتخاب شده تنها با اولويت علمي انتخاب نشده اند و به ويژگي هاي گوناگوني توجه شده كه همه جوانان اين حس را داشته باشند كه مي توانند جوان نمونه باشند و خيلي الگوهاي دست نيافتني مدنظر نبوده است.دبير ستاد بزرگداشت هفته جوان گفت: بررسي ها براساس معيارهاي تعيين شده و به صورت ميداني صورت گرفته است و سعي كرده ايم در انتخاب جوانان نمونه عدالت و اعتدال را رعايت كنيم.وي آماري از جنسيت جوانان نمونه ارائه نداد، اما حضور دختران را در اين انتخاب ها پررنگ تر ذكر كرد.

برخي متكديان با هواپيما براي گدايي به تهران مي آيند
فارس: در ميان متكديان جمع آوري شده، افراد شهرستاني ديده شده است كه هفته اي يكبار با هواپيما براي گدايي به تهران مي آيند و برمي گردند.
مدير كل بهزيستي استان تهران افزود: اگر چه پس از اجراي طرح جمع آوري متكديان در تهران از اول امسال، شگرد متكديان براي گدايي به روشهاي مختلف از جمله دستفروشي يا گدايي با لباس شيك تغيير كرده است و حتي با وجوداينكه برخي متكديان مجرم دوباره به سطح شهر بازگشته اند، هنوز اين طرح با همكاري شهرداري و سازمان بهزيستي در تهران ادامه دارد.
محمد نفريه گفت: از زمان اجراي طرح جمع آوري متكديان، نظر بهزيستي اين بود كه اين طرح نبايد به صورت ضربتي و مقطعي انجام شود بلكه بايد يك طرح دائمي و پيوسته باشد و خوشبختانه روند ادامه طرح در همين مسير قرار گرفته است. وي ادامه داد: از زمان اجراي اين طرح در سال جاري چند هزار متكدي از سوي شهرداري جمع آوري شده است كه حدود ۳۷۰ نفر آنها جزو گروه هدف سازمان بهزيستي بوده اند، از اين تعداد تاكنون ۲۵۰ متكدي به مراكز نگهداري بهزيستي سپرده شده اند و حدود ۱۲۰ نفر ديگر پشت نوبت هستند.

بررسي طرح اشتغال نيمه وقت زنان در مجلس
فارس: مخبر كميسيون اجتماعي مجلس از بررسي طرح نحوه اشتغال بانوان در اين كميسيون خبر داد كه بر اساس آن موضوع اشتغال نيمه وقت زنان مورد بررسي قرار مي گيرد.
محمدعلي مقنيان گفت: بر اساس بررسي طرح اصلاح مواد يك و هفت قانون اداري استخدامي كه در برنامه يكشنبه كميسيون اجتماعي مجلس قرار دارد، تسهيلات جديدي در مورد اشتغال بانوان در نظر گرفته مي شود. وي در ادامه افزود: اين طرح كه توسط جمعي از نمايندگان مجلس داده شده اصلاح بندهايي از قانون اداري استخدامي كشور است.

ارائه اطلاعات نادرست به بيمه؛
بيشترين شكايت كارگران از كارفرمايان
فارس: بيشترين شكايت كارگران به شعب سازمان تأمين اجتماعي به دليل ارائه اطلاعات نادرست توسط كارفرمايان در م۴۳۴ورد سوابق بيمه شدگان است.
مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي درباره اظهارات كارگران مبني بر اينكه با ايجاد سيستم مكانيزه براي ارائه اطلاعات بيمه شدگان به شعب تأمين اجتماعي، كارگران از اطلاعاتي كه كارفرما درباره آنها به تأمين اجتماعي ارسال مي كند، مطلع نمي شوند، اظهار داشت: پيش از اين هم كه كارفرمايان به جاي ديسكت اطلاعات بيمه شدگان در ماه، ليست هاي بيمه اي را به تأمين اجتماعي ارسال مي كردند باز هم كارگران از اين اطلاعات مطلع نمي شدند پس اين موضوع هيچ ارتباطي با مكانيزه شدن ندارد. وي در ادامه گفت: كارگراني كه متوجه مي شوند كارفرما در ارائه سوابق كاري آنها اطلاعات نادرستي را وارد كرده است، مي توانند با مراجعه به شعب سازمان تأمين اجتماعي از كارفرما شكايت كنند كه به محض شكايت كارگر، پيگيري حقوق آنها در دستور كار تأمين اجتماعي قرار مي گيرد. مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي ادامه داد: بازرسان تأمين اجتماعي موظف هستند مواردي را كه كارگر در شكايت خود قيد كرده است با بازرسي از كارگاه پيگيري كنند.

با مردم
پارك يا پيست موتورسواري؟
پارك ۲۲بهمن در منطقه ۱۹ تهران، مدتهاست كه به پيست موتورسواري تبديل شده است و فضاهاي موجود پارك را براي ديگر مراجعان محدود كرده است.
آقاي حسيني- تهران
مشكل تلفن هاي پرديس
تلفن هاي شهرك جديد پرديس، در طول هفته، ۴ الي ۵ ساعت قطع است. در حالي كه هزينه هاي اشتراك و آبونمان به طور كامل از ساكنان اين شهرك دريافت شده است.
آقاي سعيدي
فارغ التحصيل ممتاز و...
از فارغ التحصيلان ممتاز دانشگاه هاي دولتي هستم و با معدل ۱۸موفق به اخذ ليسانس شده ام.حدود ۲سال است كه دنبال كار مي گردم، اما هنوز موفق نشده ام. اميدوارم، برنامه هاي جدي براي ايجاد اشتغال فارغ التحصيلان به اجرا درآيد.
آقاي ملكي- تهران
تغيير ساعت پخش برنامه ها
@معمولاً بسياري از برنامه هاي پربيننده سيماي جمهوري اسلامي ايران در ساعات پاياني شب پخش مي شود. با توجه به نزديك بودن فصل پاييز و آغاز فعاليت مدارس، بهتر است زمان پخش اين برنامه ها نيز تغيير كند تا موجب بي خوابي دانش آموزان و خانواده ها نشود.
آقاي زماني - تهران
مدارس دولتي را دريابيد
در شرايطي كه بعضي از مدارس غيرانتفاعي شهريه هاي بسيار كلان دريافت مي كنند و از كمك هاي مالي هنگفت خانواده هاي متمول برخوردارند، وزارت آموزش و پرورش بايد بودجه كافي براي مدارس دولتي در نظر بگيرد تا تعادل از لحاظ شرايط امكانات و تحصيل براي فرزندان اين مرز و بوم فراهم شود. مدارس دولتي هر سال، از لحاظ امكانات و كادرهاي آموزشي فقيرتر مي شوند.
آقاي ناظم مصلحي - پدر ۴ دانش آموز از تهران
اتوبوس هاي ريالي
براي اتوبوس هاي ريالي شركت واحد كه شب ها فعاليت دارند، مبلغي درنظرگرفته شود كه حداقل اكثريت مردم بتوانند از اين امكان استفاده كنند. كساني كه پيش از اين و هميشه از اتوبوس استفاده مي كردند، اگر قدرت مالي بيشتري داشتند، سوار تاكسي مي شدند.
آقاي عطايي زاده - كارگر شهر صنعتي ساوه
خطر زيست محيطي رودخانه ها
قرار بود برداشت شن و ماسه از رودخانه هاي كشور قانونمند شود و تحت نظارت درآيد، متاسفانه اين كار انجام نشده است و برداشت بي رويه شن و ماسه از بستر رودخانه ها به ويژه در استان هاي تهران، گيلان و مازندران، حيات رودخانه ها را به خطر انداخته است به طوري كه آبزيان و ماهي ها قادر به زيستن در اين منابع آبي نيستند.
خانم رسولي - كرج
كلمه «الله» را ننويسيد!
دو نفر از عزيزان خواننده(آقاي اللهياري و خانم امامي هر دو از تهران) تماس گرفته  و خواسته اند كه كلمه «الله» در روزنامه چاپ نشود و «ا...» به جاي آن كار شود.
همشهري: خوانندگان عزيز توجه داشته باشند! اولاً در سال هاي نخستين انقلاب، موضوع چاپ آيات قرآني در روزنامه ها از حضرت امام خميني(ره) استفتاء شد. ايشان فرمودند:  روزنامه ها چاپ كنند، مردم رعايت كنند.
ثانيا وقتي من و شما مي پذيريم كه نشانه اي مانند «ا...» به معناي «الله» است همان ملاحظاتي كه براي «الله» بايد در نظر گرفت بر «ا...» هم مترتب مي شود.

اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |