دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۷۶ - Sep 4, 2006
واكنش دولت عراق به اقدام بارزاني در پائين كشيدن پرچم ملي
نوري مالكي: پرچم عراق بايد در سراسر كشور
برافراشته شود
نوري مالكي نخست وزير عراق هرگونه تصميم درباره پرچم اين كشور را منوط به تصميم مجلس كرد
014910.jpg
گروه بين الملل - در حالي كه تشكل هاي سياسي عراق و نيز دولت اين كشور سعي دارند با تشكيل كنفرانس هاي متعدد، وحدت ملي در اين كشور را تقويت كنند، اقدام مسعود بارزاني رئيس اداره منطقه كردستان عراق در پائين كشيدن پرچم اين كشور در ادارات و سازمانهاي محلي، واكنش تند تشكل هاي سياسي دولتي عراق را برانگيخت.
در پي اين اقدام، نوري مالكي نخست وزير عراق طي بيانيه اي اعلام كرد پرچم عراق طبق قانون اساسي اين كشور بايد تا زمان تصميم گيري پارلمان در اين باره در هر نقطه اي از خاك كشور بر افراشته باشد.
بارزاني روز جمعه دستور داده بود تا پرچم عراق برفراز هيچ يك از مقرهاي دولتي اين منطقه برافراشته نشود و به جاي آن فقط پرچم كردستان عراق را قرار دهند. در واكنش به اين اقدام بارزاني هيات علماي اهل تسنن عراق نيز اعلام كرد كه اقدام بارزاني غيرقابل توجيه است و با هيچ عذري قابل قبول نيست.
حسين الفلوجي، عضو پارلمان عراق نيز مطرح ساختن هر گونه تغيير در پرچم عراق را در شرايط كنوني اقدامي  غيرعاقلانه دانست.
وي تأكيد كرد: پرداختن به اوضاع پيچيده و مشكلات موجود در عراق و ضعف عملكرد دولت در برآوردن نيازهاي مردم در پارلمان، از هر امر ديگري ضروري تر است و پرداختن به موضوع پرچم در واقع فرار از واقعيت هاي موجود در عراق محسوب مي شود.
از سوي ديگر، علي الدباغ سخنگوي رسمي دولت عراق، اعلام كرد:پارلمان فرصت آن را دارد كه در پرچم عراق تغييراتي ايجاد كند، زيرا اين پرچم فعلي همان پرچمي است كه در زمان دولت جنايتكار صدام شكل گرفت.
به دنبال اين اظهارات عدنان مفتي، رئيس پارلمان كردستان عراق نيز تأكيد كرد: كردها حق دارند سرنوشت خود را تعيين كرده و دولت مستقل داشته باشد.
حمايت مجدد شيعيان و كردهاي عراق از رئيس پارلمان
مسئولان فهرست ائتلاف يكپارچه  و ائتلاف كردستان عراق تأكيد كردند كه محمودمشهداني رئيس پارلمان عراق بر پست خود باقي خواهد ماند.
به گزارش روزنامه دارالخليج چاپ امارات حسن الشمري از اعضاي ائتلاف يكپارچه عراق گفت: به مشهداني به رغم اظهارات اخيرش، فرصتي ديگر داده خواهد شد.
محمود عثمان از اعضاي ائتلاف كردستان عراق نيز تأكيد كرد: اين ائتلاف موضع گيري اش را در قبال مشهداني تغيير داده است و مي خواهد كه مشهداني همچنان بر پستش باقي بماند.
وي گفت: توافق در اين زمينه در ديدار مشهداني، جلال طالباني رئيس جمهوري عراق و سيد عبدالعزيز حكيم رئيس مجلس اعلاي انقلاب اسلامي عراق صورت گرفت.
ترور نماينده آيت الله سيستاني
نماينده آيت الله سيستاني در شهرك العماره عراق ديروز به دست افراد مسلح كشته شد.
به گزارش پليس عراق چهار فرد ناشناس خودرو حامل شيخ حسن مهدي الجوادي امام مسجد الحسين را در شهرك مذكور مورد هدف قرار داده و وي را كشتند. دو هفته پيش نيز پسر اين روحاني شيعه كه از نيروهاي پليس عراق بود به دست شبه نظاميان كشته شد.
در همين حال، علي الجابري از نزديكان آيت الله سيستاني به روزنامه ديلي تلگراف چاپ لندن گفت كه آيت الله سيستاني از تداوم خشونت ها و جنگ در داخل عراق به شدت ناراحت شده و تا حدودي اميدخود را نسبت به بهبود اوضاع از دست داده است.
وي اظهار داشت: آيت الله سيستاني تصميم دارد از اين پس بيشتر به امور ديني پرداخته و دخالت كمتري در مورد مسائل سياسي كشور داشته باشد.
دستگيري فرد شماره دو القاعده
در عراق
موفق الربيعي مشاور امنيت ملي عراق ديروز در كنفرانس خبري در بغداد از دستگير علي ابو همام معاون رئيس شبكه تروريستي القاعده و نفر دوم اين شبكه در عراق خبر داد.
علي ابوهمام پس از ابوايوب مصري رئيس القاعده در عراق مهمترين فرد القاعده در عراق است.
حامد جمعه فارس جوري السعيدي معروف به ابوهمام يا ابورنا مسئول مستقيم هيثم البدري است كه طراح انفجار حرمين امامين عسكريين در شهر سامراي عراق بود.
ربيعي گفت: حامد السعيدي سياست القاعده را در عراق براي ايجاد اختلاف طائفه اي ميان شيعيان و سني ها اجرا مي كرد.
وي افزود: اطلاعات به دست آمده از السعيدي سبب شد يازده عضو درجه دو القاعده و نه عضو سطح پائين كشته شوند.
ربيعي گفت: پس از كشته شدن ابومصعب زرقاوي سركرده سابق القاعده در عراق و اطلاعات به دست آمده السعيدي در استان صلاح الدين رديابي شد كه وي بعدا به شمال عراق منتقل شده بود كه در آن ابومصعب زرقاوي كشته شد.
ربيعي گفت: حامد السعيدي قصد داشت از كودكان و زنان به عنوان سپر دفاعي استفاده كند به همين سبب عمليات دستگيري وي با تاخير صورت گرفت.
وي افزود: السعيدي بر ربودن افراد و كشتن نيروهاي پليس نظارت داشت و دستور عمليات تروريستي را صادر مي كرد.
ربيعي گفت: سعيدي گروه هاي ترور تشكيل داده بود كه با فتواي مفتي اين گروه افراد را مي كشتند و فهرستي از اسامي كساني كه بايد ترور مي شدند توسط گروه هاي ترور حامد السعيدي تهيه شده بود.

انرژي، محور تخاصم آمريكا با روسيه
گروه بين الملل - ريچارد لوگار رئيس كميته امور بين الملل سناي آمريكا اين روزها بيش از حد به روسيه توجه نشان مي دهد. هفته گذشته اين مقام آمريكايي خواستار آن شد كه روسيه نيروهاي صلح بان خود را از مناطق مورد مناقشه گرجستان، آبخازيا و اوستيا بيرون ببرد. چند روز بعد هم در سخناني درباره امنيت انرژي، روسيه را در كنار ايران و ونزوئلا، كشوري متخاصم خواند. به گفته ريچارد لوگار روسيه، ايران و ونزوئلا از منابع طبيعي خود براي اعمال فشار به ديگر كشورها استفاده مي كنند.
لوگار كه در نشست بين المللي انرژي درباره تهديدهاي امنيت انرژي آمريكا سخن مي گفت، تأكيد كرد، انرژي براي صاحبان آن به سلاحي خطرناك تبديل شده است. اين سناتور آمريكايي در سخنراني خود شرايطي را پيش بيني كرد كه در صورت قطع صادرات نفت و گاز از سوي صادركنندگان انرژي به كشورهاي مصرف كننده روي خواهد داد و گفت: در اين شرايط اين كشورها كه با مشكل كمبود انرژي روبه رو هستند ممكن است دچار سرخوردگي شوند و آن وقت احتمال درگيري مسلحانه، تروريسم يا فروپاشي اقتصادي وجود دارد.
سخنان بعدي سناتور لوگار نشان مي دهد كه اين مقام آمريكايي چندان نگراني درباره سرخورده شدن كشورها نداشته و هدفش بيشتر اين است كه از مقامات آمريكايي بخواهد سياست ملي جديدي در حوزه منابع انرژي اتخاذ كنند. اين سياست به گفته لوگار بايد تهديدهاي ژئوپلتيك از ناحيه كشورهاي غني از نفت را رفع كند. به گفته اين مقام آمريكايي، واشنگتن تا پايان سال جاري ميلادي بايد ۳۲۰ ميليارد دلار براي واردات نفت هزينه كند. اين رقم قابل مقايسه با رقمي است كه آمريكا در جنگ و بازسازي عراق در سه سال اول جنگ هزينه كرد.
اين سناتور آمريكايي در گزارشش به نكته ديگري هم اشاره كرد و آن اين كه آمريكا بايد حضور نظامي گسترده اي در خارج داشته باشد تا از حمل و نقل منابع نفتي حفاظت كند.
در يكي از گزارش هاي تحقيقي محافظه كاران آمريكايي آمده است هزينه هاي نفتي آمريكا در منطقه خاورميانه در سال به ۵۰ ميليارد دلار مي رسد. آمريكا هيچ تضميني ندارد كه نيروهاي مسلح كشورش قادر به جلوگيري از وقوع يك فاجعه مرتبط با انرژي باشند.
سخنان لوگار بخشي از استراتژي آمريكا براي كاهش وابستگي به منابع انرژي وارداتي از دوست يا دشمن است.
ديك چني معاون رئيس جمهوري آمريكا هم ماه گذشته روسيه را براي استفاده از نفت و گاز براي باج گيري از همسايگانش متهم كرد. اين سخنان چنان تند بود كه كاخ سفيد مجبور شد در روزهاي بعد درصدد جبران اين موضعگيري تند برآمد.
حمايت آمريكا از خط لوله باكو، تفليس، جيحان بر كسي پوشيده نيست. آمريكا مي خواست اين خط لوله نقش درياي شمال در سال ۱۹۷۳ را بازي كند. اكنون طرح هايي وجود دارد براي مشاركت دادن قزاقستان در اين خط لوله، اين همان اطميناني است كه آمريكا در برابر وقوع هر كابوس غيرمنتظره اي در بازار نفت به آن نياز دارد.

تشكيل منطقه عاري از تسليحات اتمي در آسياي مركزي
فارس: معاهده اي كه آسياي مركزي را به منطقه اي عاري از تسليحات اتمي تبديل خواهد كرد در روز ۸ سپتامبر ( ۱۷ شهريور) در شهر سميپالاتينسك قزاقستان به امضاي كشورهاي اين منطقه مي رسد.
به نقل از خبرگزاري اينترفكس يك منبع آگاه سياسي و نظامي در مسكو اعلام كرد: «وزراي خارجه ۵ كشور آسياي مركزي يعني قزاقستان، ازبكستان، تاجيكستان، تركمنستان و قرقيزستان اين معاهده را امضا خواهند كرد.»
وي اظهار داشت: «سندي كه به امضا خواهد رسيد شامل دو بخش است. بخش اول كه خود معاهده است و بخش دوم پروتكلي تكميلي براي اين معاهده است.
در بخش دوم كشورهاي آمريكا، انگليس، فرانسه، روسيه و چين تضمين مي دهند كه عليه اين ۵ كشور از تسليحات اتمي استفاده نخواهند كرد.»
در سراسر جهان ۵ منطقه عاري از تسليحات اتمي وجود دارد كه حدود ۱۰۰ كشور و چيزي در حدود نيمي از سطح كره زمين را در بر مي گيرد.
شكل گيري اين منطقه ها از دهه ۱۹۶۰ با پشتيباني سازمان ملل متحد آغاز شد.

امضاي قرارداد آتش بس ميان افراد
مسلح شمال پاكستان و دولت
فارس: افراد مسلح حامي طالبان در شمال غرب پاكستان توافقنامه اي با دولت پاكستان براي برقراري صلح پايدار در اين منطقه مرزي با افغانستان امضا كردند.
به گزارش روزنامه نيوز چاپ پاكستان، مقامات اطلاعاتي دولت پاكستان اعلام كردند اين توافقنامه روز شنبه به امضاي نمايندگان دو طرف رسيد.
طبق توافقنامه كه مفاد آن احتمالاً چند روز آينده از سوي دولت منتشر خواهد شد، هيچ فرد مسلحي به نيروهاي امنيتي دولتي يا مسئولان محلي حمله نخواهند كرد و در مقابل ارتش نيز دست به انجام عمليات نظامي عليه آنها نخواهد زد.
اين مقام اطلاعاتي كه نخواست نامش فاش شود، افزود: «انعقاد اين توافقنامه پيشرفت خوبي است زيرا طالبان قول داده اند دست از تخاصم بردارند و نيز پذيرفته اند كه به افراد مسلح خارجي نيز كمك نكنند.»
وي اطلاعات بيشتري ارائه نكرد اما يك مقام اطلاعاتي ديگر گفت توافقنامه در يك مدرسه علميه در ميرانشاه، مركز استان وزيرستان شمالي به امضاي دو طرف رسيد.
استان وزيرستان شمالي شاهد حملات مستمر افراد طالبان و حاميان محلي آنان بوده كه با عمليات نظامي ارتش پاسخ داده شده است.
از طرف ديگر، به گفته وزير دفاع كانادا ممكن است سربازان اين كشور در خط مرزي ميان پاكستان با افغانستان مستقر شوند.
به نوشته روزنامه پاكستاني نيوز، گوردون اوكانر پس از سفر به افغانستان در اسلام آباد در گفت و گو با همتاي پاكستاني خود اعلام كرد كه اين استقرار كمك خواهد كرد تا از نيروهاي ائتلاف در حملات احتمالي دفاع كنند.
وي در اين ديدار، خواستار تلاش بيشتر دولت پاكستان براي جلوگيري از حمله به سربازان كانادايي در جنوب افغانستان شد.
نيوز در ادامه نوشت: وزير دفاع كانادا به مقامات پاكستان پيشنهاد داده است تا گروهي از سربازان پاكستاني در شهر قندهار افغانستان مستقر شوند.

كشته شدن ۲۰ نيروي طالبان
در حمله ناتو به جنوب افغانستان
فارس: بيش از ۲۰ نيروي طالبان در حمله گسترده اي كه نيروهاي ناتو در جنوب افغانستان انجام دادند، كشته شدند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، مركز فرماندهي نيروهاي ناتو ديروز اعلام كرد در حمله گسترده نيروهاي ناتو و افغان به طالبان در ولايت قندهار، دست كم ۲۰ تن از آنان كشته شدند.
اين حمله در چارچوب عمليات «مدوسا» انجام شد. اين عمليات از روز شنبه با هدايت نيروهاي ناتو و با مشاركت نيروهاي ارتش افغانستان در ولايت جنوبي قندهار آغاز شده و هدف آن پاكسازي طالبان از منطقه پنجوي است تا هزاران نفر از ساكنان محلي اين منطقه بتوانند به خانه هايشان بازگردند.
علاوه بر اين، مركز نيروهاي خارجي مستقر در افغانستان(ايساف) با صدور بيانيه اي اعلام كرد حادثه سقوط هواپيماي انگليسي در روز شنبه به دليل مشكل فني رخ داده و در نتيجه حمله طالبان نبوده است.
روز گذشته، سقوط يك هواپيماي انگليسي در ولايت قندهار به كشته شدن ۱۴ سرباز انگليسي منجر شد. يك سخنگوي طالبان مسئوليت اين حمله را به عهده گرفته بود.

در پي افزايش احتمال حضور نيروهاي تركيه در لبنان
آنكارا: هرگز در مسئله خلع سلاح
حزب الله مشاركت نمي كنيم
014907.jpg
گروه بين الملل - در پي اعلام احتمال حضور نيروهاي تركيه در جمع نيروهاي بين المللي حائل در مرز لبنان و اسرائيل نخست وزير تركيه اعلام كرد كه اگر از نيروهاي اين كشور خواسته شود كه در خلع سلاح حزب الله نقش ايفا كنند، آنان از لبنان خارج خواهند شد.
طي روزهاي گذشته تظاهرات متعددي در تركيه در مخالفت با اعزام نيروهاي اين كشور به مرز لبنان و اسرائيل برپا شده است.
«رجب طيب اردوغان» در جمع خبرنگاران در استانبول تاكيد كرد: «نيروهاي تركيه هيچ نقشي در خلع سلاح حزب الله نخواهند داشت. اگر از ما خواسته شود تا نقش خلع سلاح آنها را ايفا كنيم، از آنجا خارج خواهيم شد.»
وي افزود: تعداد نيروهايي كه قرار است به لبنان اعزام شود، مشخص نيست.
روز جمعه «بولنت آرينك» سخنگوي پارلمان تركيه خواستار يك جلسه فوري پارلمان در ۵ سپتامبر براي بحث و گفت و گو درمورد استقرار اين نيروها شد.
حزب حاكم توسعه و عدالت تركيه اين طرح را ارائه داد كه ۱۷۵ نفر از نمايندگان آن را امضا كردند.
با وجود مخالفت هاي عمومي، اين حزب ازسوي دولت آمريكا مورد تشويق قرار گرفته تا نيروهاي تركيه را به لبنان اعزام كنند.
اكثر مردم تركيه معتقدند كه نيروهاي تركيه در جنوب لبنان تنها از اسرائيلي ها حمايت خواهند كرد و ممكن است كه اين نيروها مجبور شوند وارد درگيري با حزب الله شوند.

تشكيلات القاعده، غرب و در صدر آن آمريكايي ها
را به اسلام فراخواند
فارس: مرد شماره دوي تشكيلات القاعده ،غربي ها و در صدر آنها آمريكايي ها را به اسلام فراخواند.
در آستانه سالگرد حادثه ۱۱ سپتامبر، ايمن الظواهري در نواري ويدئويي كه از طريق اينترنت پخش شد، به مناسبت پنجمين سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر، غربي ها و در صدر آنها آمريكايي ها را به اسلام فراخواند.
در اين نوار ويدئويي ۴۸ دقيقه اي آدام گادان كه به اسلام روي آورده و گمان مي رود از اعضاي القاعده باشد و از سوي دفتر تحقيقات فدرال آمريكا تحت پيگرد است، ديده مي شود.
ظواهري در اين نوار ويدئويي با اشاره به اين فرد مسلمان شده از وي به عزام آمريكايي ياد كرد.
مرد شماره دوي تشكيلات القاعده با عمامه اي سفيد در كنار عزام، مردم غرب به ويژه مردم آمريكا را به شنيدن سخنان بسيار مهم اين فرد دعوت كرد و اعلام  داشت اين سخنان به سرنوشت همه آنها مربوط است.
وي گفت:«برادرمان عزام آمريكايي با شما در لباس فردي دلسوز بر قوم خويش سخن مي گويد و با آنان درباره سرنوشتي كه در انتظارشان است، صحبت مي كند و مي خواهد قوم خود را از ظلمت به نور ببرد. به او گوش بدهيد زيرا سخنانش بسيار مهم و باارزش است و با شما درباره سرنوشتي كه در انتظار همه انسان ها است حرف مي زند.»

كوتاه از جهان سياست
فشار دولت استراليا بر مسلمانان اين كشور براي پذيرفتن ارزش هاي غرب
ايسنا: دولت استراليا به بهانه مبارزه با تروريسم مسلمانان اين كشور را تحت فشار قرار داده است.
جان هاوارد، نخست وزير استراليا از ۳۰۰ هزار مسلمان استراليايي خواسته تا با جامعه استراليايي كاملا متحد شوند و ارزش هاي آن را بپذيرند.
اظهارات هاوارد باعث بروز هشدارهايي شده مبني بر اينكه وي در حال تحريك خشونت هاي نژادي است.
هاوارد طي يك گفت و گوي راديويي گفت: اتحاد كامل به معناي پذيرش ارزش هاي استراليايي و آموختن هر چه سريعتر زبان انگليسي است.
مناسبات اتحاديه اروپا و روسيه گسترش مي يابد
مهر: وزراي امورخارجه اتحاديه اروپا در نشست دو روزه غير رسمي خود تعميق و گسترش مناسبات اين اتحاديه با روسيه را از مهمترين برنامه هاي سياست خارجي خود در سال آتي ميلادي اعلام كردند.
به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از روزنامه نويه زوريخر سايتونگ، اركي توميويا وزير امورخارجه فنلاند كه كشورش رياست دوره اي اتحاديه اروپا را برعهده دارد، در اين باره اظهار داشت: ما بايد همواره از روسيه به عنوان بهترين شريك براي خود نام بريم.
از سوي ديگر، فرانك - والتر اشتاين ماير وزير امورخارجه آلمان نيز گفت كه بهبود، تقويت و گسترش رابطه با روسيه از جمله اهداف آلمان در بخش سياست خارجي است.
اسرائيل: حزب الله شبكه جاسوسي ما را منهدم كرد
مهر: منابع امنيتي اسرائيلي فاش كردند: جنبش حزب الله لبنان توانست هفته گذشته يكي از خطرناكترين شبكه هاي جاسوسي اسرائيلي وابسته به موساد را كه در بيروت و جنوب لبنان نفوذ كرده و فعاليت مي كرد، متلاشي كند.
به گزارش پايگاه اينترنتي ايلاف جاسوسان اسرائيلي كه در بيروت دستگيرشدند، از خطرناكترين جاسوس هاي موساد در خاورميانه بودند و با جديدترين سيستم هاي الكترونيكي نيز آشنا و در اين زمينه آموزش ديده بودند.
منابع مذكور در ادامه افزودند: مهمترين ماموريت هاي واگذارشده به اين جاسوسان شناسايي اماكن و مخفيگاه هاي سري و آپارتمان هاي مسكوني رهبران حزب الله و همچنين قراردادن علامت هاي الكترومغناطيسي و فسفري براين اماكن بود كه اسرائيل قصد بمباران آنها را داشت.
كارگذاشتن سيستم هاي شنود در مكان هاي مختلفي از جمله در منطقه ضاحيه در حومه بيروت نيز از ديگر ماموريت هاي اين شبكه جاسوسي بود.
اين منابع همچنين در ادامه اعلام كردند: دومين گروه از اين جاسوسان متشكل از۲۰ تن بودند كه در جنوب لبنان در خلال جنگ اسرائيل عليه لبنان براي جمع آوري اطلاعات در مورد تونل ها و پايگاه هاي متعلق به حزب الله فعاليت مي كردند.
فشار روزافزون براي كناره گيري بلر از قدرت
مهر: توني بلر نخست وزير انگليس در نشست هفته آينده كابينه اين كشور با درخواست استعفاي خود از سوي وزراي ارشد كابينه روبرو خواهد شد.
به گزارش روزنامه اينديپندنت، در اين جلسه وزراي ارشد انگليس در نظر دارند تا با بلر به خاطر خودداري وي از اعلام زمان خاصي براي كناره گيري از قدرت
رو در رو شوند.
يكي از وزراي انگليسي طي هفته اخير، بلر را فريب خورده ناميد و ديگري هم گفت كه بلر افراط كار است.
اين وزرا در بين شمار رو به افزايش وزراي كابينه هستند كه برخي از آنها به بلر وفادار هستند و مي گويند كه وي بايد هر چه زودتر استعفا دهد تا حزب كارگر در انتخابات دوره چهارم شانس پيروزي داشته باشد.
يكي از وزراي كابينه شب گذشته اعلام كرد: اين نمايش بايد به پايان برسد، در غير اين صورت ما در انتخابات بعدي شكست خواهيم خورد.
يك ماه بعد از پايان جنگ
مبارك از تهاجم اسرائيل به لبنان انتقاد كرد
ايرنا: حسني مبارك رئيس جمهوري مصر در سخناني از تهاجم اسرائيل به لبنان انتقاد كرد و بدون اشاره به سكوت دولت هاي عرب، ضعف و سستي سازمان ملل در واكنش به اين بحران را نكوهش كرد و آن را مايه برانگيختن خشم جهان عرب و مسلمان خواند.
به گزارش روزنامه الاهرام، مبارك گفت: تهاجم اسرائيل به لبنان خسارات هنگفت جاني و مالي به مردم و زيرساخت هاي اقتصادي هر دو طرف جنگ يعني لبنان و اسرائيل وارد آورد، اما مهمترين خسارت بي ثبات كردن خاورميانه و نااميدي مردم منطقه كه به صلح، امنيت و ثبات اميد بسته بودند.
رئيس جمهوري مصر تصريح كرد:جنگ لبنان خشم جهان عرب و مسلمان را نه فقط عليه اسرائيل بلكه به واكنش سرد مجامع بين المللي به خصوص سازمان ملل و سازمان هاي ديگر برانگيخت.
هاآرتص: نيروهاي صهيونيستي تا دو هفته ديگر از لبنان
خارج مي شوند
وزارت جنگ رژيم صهيونيستي اعلام كرد: در صورتي كه سازمان ملل به استقرار نيروهايش در جنوب لبنان طبق روال كنوني ادامه دهد ، ارتش اسرائيل ظرف ۱۰ تا ۱۴روز آينده همه نيروهايش را از لبنان خارج مي كند.
به گزارش روزنامه هاآرتص منابع آگاه در ارتش اسرائيل صبح ديروز اين خبر را به اين روزنامه اعلام كردند.
اين مقام اسرائيلي اين مطلب را در ارتباط با اعزام نيروهاي ايتاليايي به عنوان اولين نيروهاي بين المللي اعزامي به جنوب لبنان بيان كرد.
روز شنبه ۱۰۰۰سرباز ايتاليايي در قالب نيروهاي حافظ صلح سازمان ملل در شهر صور در جنوب لبنان پياده شدند.
به نوشته هاآرتص، انتظار مي رود ارتش اسرائيل نخستين نيروهاي خود را تا مرز يك تا دو كيلومتري شمال فلسطين اشغالي با لبنان عقب نشيني كند.

بين الملل
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |