دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۷۶ - Sep 4, 2006
در شرق استان اصفهان به وقوع پيوست
مرگ ۲۹ مسافر در برخورد كاميون با اتوبوس
گروه حوادث - در برخورد مرگبار يك دستگاه اتوبوس مسافربري با كاميون حامل سنگ در محور «چوپانان» به «انارك» در شرق استان اصفهان ۲۹ مسافر جان خود را از دست دادند.
اين حادثه ساعت ۴ و ۴۵ دقيقه صبح ديروز و زماني رخ داد كه كاميون حامل سنگ به علت خواب آلودگي راننده به سمت چپ جاده منحرف شد و با اتوبوس مسافربري برخورد كرد.
اين دومين سانحه بزرگ رانندگي طي ماه جاري و پنجمين آن طي تعطيلات تابستان است. شنبه هفته گذشته، ۴ شهريور نيز دست كم ۲۴ دانش آموز در جاده تهران به مشهد بر اثر منحرف شدن اتوبوس از جاده كشته شدند.
فرمانده پاسگاه انتظامي چوپانان كه نزديكترين پاسگاه به محل حادثه است به خبرنگار همشهري گفت: ساعت ۴ و ۵۰ دقيقه صبح بود كه ماجراي تصادف كاميون و اتوبوس مسافربري در كيلومتر ۲۵چوپانان به انارك به پاسگاه گزارش شد. ساعت ۵ صبح وقتي به محل حادثه رسيديم تلاش براي نجات جان مجروحان را آغاز كرديم ولي شدت حادثه به حدي بود كه تنها ۸ نفر از مسافران زنده مانده بودند كه حال برخي از آنان وخيم بود.
وي ادامه داد: كاميون حامل سنگ كه دو سرنشين داشت و از اصفهان به سمت مشهد در حركت بود به علت انحراف به چپ، از روبه رو با اتوبوس برخورد كرده و 29 نفر از مسافران از جمله راننده و كمك راننده اتوبوس در دم جان خود را از دست دادند.
وي با اشاره به اينكه در اين حادثه هر دو سرنشين كاميون زنده ماندند افزود: پس از حضور ماموران امداد و پليس در محل حادثه مجروحان به بيمارستان نايين و اصفهان و اجساد قربانيان نيز به پزشكي قانوني اصفهان منتقل شدند. به گفته وي مسافران اتوبوس در غالب يك كاروان زيارتي از شهرستان هرند اصفهان به مشهد مقدس رفته بودند كه هنگام بازگشت دچار اين حادثه تلخ شدند.
همچنين جانشين معاون اجتماعي وارشاد فرماندهي انتظامي استان اصفهان،خواب آلودگي راننده و انحراف به چپ كاميون را علت بروز اين حادثه رانندگي اعلام كرد.
سرهنگ پاسدار نوروز علي رهبري با تاكيد بر اين كه در اين حادثه ??مرد، 12 زن و يك بچه زير دو سال كشته و هشت نفر مجروح شدند، افزود: پنج نفر از حادثه ديدگان به بيمارستان الزهرا اصفهان منتقل و سه نفر مجروح ديگربه علت وخيم بودن حال آنان دربيمارستان نايين تحت درمان قرار گرفتند. از سوي ديگر رييس مركز فرماندهي و كنترل ترافيك پليس راه ناجا با اشاره به اين كه صورت وضعيت مسافر اتوبوس 32 نفره بوده است، گفت: راننده اتوبوس 5 نفر را نيز بين راه سوار كرده است. پلاك اتوبوس يادشده به دليل شدت حادثه هنوز مشخص نشده است و اتوبوس متعلق به شركت مسافربري ميهن نور و از مشهد به مقصد اصفهان در حال حركت بوده است.

در داسراي صادقيه فاش شد
زن و مرد كلاهبردار، آپارتمان را 30 بار فروختند
زن و مرد كلاهبردار با نقشه اي ازپيش طراحي شده هريك از آپارتمان ها را به قيمت 110 ميليون تومان به چند مشتري مي فروختند
015030.jpg
گروه حوادث سناريوي زن و مرد كلاهبردار كه با همدستي يكديگر آپارتمان هاي 160 متري را با اسناد جعلي به مشتريان مي فروختند پس از صدها ميليون تومان كلاهبرداري از سوي پليس برملا شد.
اين زن و مرد كه با نقشه اي ازپيش طراحي شده هريك از آپارتمان ها را به قيمت 110 ميليون تومان به چند مشتري مي فروختند مدتي پيش و درپي اعلام شكايت يكي از مالباختگان تحت تعقيب پليس قرار گرفتند.
ماجرا از اين قرار بود كه مدتي پيش زماني كه يكي از خريداران آپارتمان هاي 110 متري درحال اثاث كشي به خانه جديد خود بود متوجه خانواده ديگري شد كه آنها نيز در حال اثاث كشي به همان آپارتمان و همان واحد خريداري شده از سوي او بودند. اين مرد كه فكر مي كرد اعضاي اين خانواده به اشتباه وارد خانه او شده اند. به آنها اعتراض كرد ولي وقتي كليد و سندي مانند سند خانه خود را در دست آنها ديد به ماجرا مشكوك شد و با مراجعه به اداره پليس از فروشنده آپارتمان كه زن جواني بود اعلام شكايت كرد. اين مرد به ماموران گفت: مدتي پيش زماني كه قصد خريد خانه در جنت آباد را داشتم به بنگاهي كه مردي 38 ساله مالك آن بود مراجعه كردم. اين مرد آپارتماني را به من نشان داد كه مالك آن يك زن بود و شرايط مناسبي براي فروش داشت. وقتي با زن فروشنده برسر قيمت آپارتمان به توافق رسيديم قرار شد پس از تهيه 66 ميليون تومان، به همراه يكديگر به محضر برويم و آپارتمان را به نام من سند بزند و بقيه را بعد بپردازم.
روز مقرر به محضر رفتيم و پس از پرداخت همه مبلغ، سند آپارتمان را دريافت كردم اما هنگام اثاث كشي متوجه شدم اين خانه به فردي ديگر نيز فروخته شده است.
پس از اظهارات شاكي، پرونده اي در اين باره تشكيل و به شعبه هفتم بازپرسي دادسراي ناحيه 5 ارسال شد.
به دستور بازپرس الماسي رسيدگي به موضوع در دستور كار پليس قرار گرفت و ماموران در بررسي اسناد موجود دريافتند هر دو سند به طرز ماهرانه اي جعل شده اند درحالي كه جست و جوي پليس براي دستگيري زن جوان و مرد بنگاهدار آغاز شده بود خريداران ديگري كه آنها نيز آپارتمان هايي با اسناد جعلي خريداري كرده بودند به پليس مراجعه و از يك زن و مرد اعلام شكايت كردند. ماموران در بررسي اين شكايت ها دريافتند كه اين زن و مرد همان بنگاهدار و فروشنده خانه هستند كه تحت تعقيب پليس قرار دارند.
آنها در ادامه تحقيقات خود متوجه شدند، مرد بنگاهدار پيش از اين نيز به اتهام فروش يك خانه به دو نفر از سوي پليس دستگير شده ولي با كسب رضايت شاكيان آزاد شده است.
با به دست آمدن اين اطلاعات جست و جو براي دستگيري زن و مرد كلاهبردار وارد مرحله اي تازه شد و سرانجام مأموران توانستند، زن جوان را در خانه اي در غرب تهران دستگير كنند. اين زن پس از انتقال به دادسراي ناحيه 5 به بازپرس الماسي گفت: مدتي پيش پس از جدايي از همسرم با مردي كه مالك يك بنگاه بود آشنا شدم.
ما با همدستي هم تصميم به كلاهبرداري از خريداران خانه ها گرفتيم و با طرح نقشه اي اين كار را آغاز كرديم. مرد بنگاه دار پس از شناسايي خريداران خانه، مرا به آنها معرفي مي كرد و به اين ترتيب نقش من به عنوان فروشنده آغاز مي شد. پس از فريب مشتريان، هر واحد يك مجتمع مسكوني در جنت آباد را با اسناد جعلي به چند نفر فروختيم و سپس متواري شديم. با اين روش سر 30 نفر كلاه گذاشتيم و صدها ميليون تومان از اين طريق به دست آورديم.
پس از اعترافات زن كلاهبردار، بازپرس الماسي براي وي قرار وثيقه صادر كرد و جست و جوي پليس براي دستگيري مرد بنگاه دار آغاز شد.

سارق پشيمان خودرو را پس فرستاد
گروه حوادث- مرد سارق بعد از اينكه خودرو زانتيايي را ربود با تماس با مالباخته ابراز پشيماني كرد و آدرس محل پارك خودرو را به وي داد.
ساعت 1 بامداد شنبه گذشته زني كه در صندلي عقب خودرو زانتيا در خيابان ستارخان، منتظر خروج همسرش از داروخانه بود ناگهان از سوي يك مرد سارق غافلگير شد.
مرد سارق كه حدودا 25 ساله بود در يك لحظه از بازبودن درهاي خودرو استفاده كرده و خود را بر روي صندلي راننده انداخت و بدون توجه به فريادهاي كمك طلبانه زن خودرو را سرقت كرده و با سرعت زياد از مقابل چشمان شاهدان بهت زده متواري شد.
همسر صاحب خودرو بعد از طي مسافتي درحالي كه بسيار وحشتزده بود، خود را در يك فرصت مناسب از خودرو بيرون انداخته و سارق با سرقت خودرو ناپديد شد.
شاهدان در صحنه سرقت پسر جواني را كه همراه سارق در خيابان ستارخان ديده بودند به عنوان همدست وي دستگير و تحويل پليس دادند ولي تحقيقات از وي نشان داد كه او صبح همان روز با سارق آشنا شده و به رغم پيشنهاد سارق براي سرقت خودرو با وي همراهي نكرده است و هيچ اطلاعي از مخفيگاه وي ندارد.
بازپرس روشن ضمن اعلام اين خبر به همشهري گفت: بعد از گذشت چند روز از وقوع اين حادثه سارق با يافتن شماره تلفني از مالك خودرو با وي تماس گرفته و ضمن عذرخواهي به خاطر سرقت خودروي زانتياي وي مدعي شد كه از كرده خود پشيمان است و خودرو را در حوالي تهران رها كرده است و آدرس محل پارك خودرو را به مالك آن داد.
به گفته بازپرس دادسراي جنايي هماهنگي هاي لازم با كارآگاهان آگاهي تهران در اين خصوص صورت گرفته و با مراجعه پليس به محل حادثه، خودرو مسروقه كشف شد.

زن حقوقدان خود را پزشك جا مي زد
گروه حوادث- زني كه با داشتن مدرك ليسانس حقوق با جعل عنوان متخصص مغز و اعصاب در بيمارستانها اقدام به كلاهبرداري مي كرد شناسايي شد.
هفته گذشته مردي 70 ساله با مراجعه به دادسراي امور جنايي تهران مدعي شد زن 45 ساله اي به نام مريم با جعل عنوان پزشك متخصص مغز و اعصاب مبلغ 2 ميليون و 400 هزار تومان از وي كلاهبرداري كرده است.
رضا جعفري معاونت دادسراي امور جنايي تهران روز گذشته ضمن اعلام اين خبر به همشهري گفت: بعد از انجام تحقيقات درباره شكايت اين مرد، مريم به دادسراي امور جنايي تهران فراخوانده شد. اين زن كه مدرك ليسانس حقوق دارد بعد از مواجه شدن با شكايت مرد 70 ساله در توضيح ماجرا به بازپرس پرونده گفت: شكايت شاكي كذب است. اين مرد كه همسايه ماست در پي يك اختلاف همسايگي به دادسرا مراجعه كرده است. واقعيت اين است كه چندي پيش من متوجه ناراحتي پاي وي شدم و به دليل اين كه اطلاعاتي درخصوص داروهاي گياهي داشتم به وي پيشنهاد دادم براي درمان بيماري خود يك دوره از داروهاي دست ساز من استفاده كند. او نيز قبول كرد و در چند مرحله مبالغي را پرداخت كرد كه در جمع 2 ميليون و 400 هزار تومان شد ولي اكنون مدعي است كه بهبود نيافته و من از وي كلاهبرداري كرده ام اين در حاليست كه با توجه به شرايط جسمي اين مرد، به نظر من وي بهبود نسبي يافته است و اگر استفاده از داروها را ادامه مي داد كاملاً بهبود مي يافت.
به گفته رضا جعفري تحقيقات نشانگر اين مطلب است كه اين زن كه علاقه عجيبي به پزشكي دارد به دليل اين كه شرايط ورود به بيمارستاني در تهران را داشته بدون اينكه طعمه هاي اغفال شده اش متوجه فريب او شوند آنان را به داخل بيمارستان كشانده و با ترفند خاص خود به بخش آزمايشگاه برده و براي اين كه طعمه هايش باور كنند او متخصص مغز و اعصاب است با روشي فريبكارانه آنها را تحت آزمايش قرار مي داد و وقتي اطمينان بيمارانش جلب مي شد كلاهبرداري هاي خود را از آنان آغاز مي كرد.
معاونت دادسراي امور جنايي در ادامه افزود: اتهام ديگري كه به اين زن وارد است جعل اسناد و مدارك مربوط به متخصصان مغز و اعصاب است كه در بازرسي از منزل اين زن دو مهر جعلي كه او را متخصص مغز و اعصاب و كارشناس پزشكي قانوني معرفي مي كرد به دست آمده است كه متهم مدعي است از آنان تاكنون استفاده نكرده است، ولي تحقيقات در اين خصوص ادامه دارد.

آخرين گزارش ها از كشته شدگان سانحه هواپيماي توپولف؛
تنها سه جسد شناسايي نشده است
015033.jpg
ايسنا: هويت 6 جسد ديگر از جانباختگان سانحه هواپيماي توپولف شناسايي شد و به اين ترتيب تعداد قربانيان شناسايي شده در پزشكي قانوني مشهد به 25 تن افزايش يافت.
محمد كاظميان، مدير كل پزشكي قانوني خراسان رضوي با اعلام اين كه جسد
6 تن ديگر از قربانيان اين سانحه شناسايي شده و مراحل كسب جواز دفن را پشت سر مي گذارند، اعلام كرد: تنها سه جسد ناشناس ديگر باقي مانده است.
بر اساس اين گزارش طي شب گذشته، اجساد سهيلا عظيمي ۲۹ ساله ،
سميه رئيسي گودويي 25 ساله ، آيدا نقدي يك ساله ، پروانه صادقي جوجيلي 64 ساله ، مهسا سيف الله زاده 23 ساله و محمد حيدري پور 21 ساله شناسايي شد.

متهم فراري را شناسايي كنيد
015039.jpg
گروه حوادث- پليس با ارايه عكس چهره نگاري مردي مسلح كه مرتكب سرقت خودروي مدير يكي از پاساژهاي تهران شده است، ازمردم براي دستگيري وي كمك خواست.
ساعت 2 بامداد، سوم شهريور، مردي مسلح با غافلگيركردن مدير پاساژي در تهران اقدام به سرقت مسلحانه خودرو ماكسيماي سفيد رنگ وي كرد. مالباخته بعد از حضور پليس در صحنه، درخصوص نحوه وقوع حادثه به ماموران گفت: همراه همسرم به درمانگاه ونك رقته بودم. همسرم براي انجام آزمايش وارد درمانگاه شد و من منتظر وي در خودرو نشسته بودم كه ناگهان با حضور مردي كه ماسك آلودگي هوا بر چهره داشت و عينك بزرگي را روي صورتش گذاشته بود غافلگير شدم. او با اسلحه اي در دست مرا نشانه گرفته و تهديدم مي كرد تا شيشه خودرو را پايين بكشم ولي وقتي با مخالفت من مواجه شد با شليك گلوله شيشه ماكسيما را شكسته و مرا به زور از داخل خودرو بيرون كشيد و سوار بر خودروام فرار كرد.
پرونده اين شاكي براي بررسي تخصصي پليس به اداره يكم آگاهي تهران بزرگ ارجاع داده شد. روز گذشته كارآگاهان پليس با ارايه عكس چهره نگاري شده سارق فراري از شهروندان خواستند درصورت شناسايي نامبرده با شماره 55381036 تماس گرفته و پليس را در جريان قرار دهند. بر پايه اين گزارش، تحقيقات پليس احتمال اينكه متهم فراري اين پرونده همان متهم شليك هاي خونين بزرگراه همت باشد را قوت بخشيده است.

دادستان شهرري اعلام كرد:
كودك 10 ساله قرباني خشم همسر برادرش شد
دادستان شهر ري
015036.jpg
گروه حوادث- دادستان شهر ري براي زني افغاني كه متهم به قتل خواهرشوهر 10 ساله اش است، درخواست اشد مجازات كرد.
شامگاه 16 ارديبهشت امسال مسئول درمانگاهي در كهريزك با كلانتري 175 باقرشهر، تماس گرفت و گفت: دختر 10 ساله اي افغاني به نام شريفه را به اين مركز در حالي انتقال داده اند كه علايم حياتي ندارد و آثار ضرب و جرح بر روي بدن وي كاملاً مشهود است. با اعلام گزارش، تيمي از مأموران تجسس كلانتري به درمانگاه مراجعه كردند و در بررسي هاي مقدماتي دريافتند شريفه توسط يك زن و مرد جوان كه از بستگان نزديك وي بوده اند، به بيمارستان انتقال يافته است. بنابراين برادر قرباني 10 ساله تحت بازجويي قرار گرفت كه وي در همان نخستين بازجويي ها همسرش زهرا را به عنوان عامل جنايت معرفي كرد و مدعي شد شريفه توسط همسرش كشته شده است.
با اظهارات قاسم (برادر قرباني)، زهرا براي بازجويي هاي پليسي به كلانتري انتقال يافت. وي در اظهاراتش ضمن قبول اتهام قتل عمدي نزد بازپرس كشيك ويژه قتل شجاعي- مدعي شد؛ مدت ها قبل وقتي شريفه 4 سال بيشتر نداشت پدر و مادرش در اثر يك بيماري مشترك جان باختند و مسئوليت نگهداري شريفه برعهده ما قرار گرفت. من مخالف اين موضوع بودم و بنابراين هربار فرصتي پيدا مي كردم خواهر 10 ساله همسرم را مورد آزار و اذيت قرار مي دادم، تا اينكه روز حادثه هنگامي كه او به حرفم گوش نكرد تصميم گرفتم او را تنبيه كنم، اما او از دستم فرار كرد. عصباني شدم با شلنگ به سر و صورتش زدم كه پس از لحظاتي وي بي حال بر روي زمين افتاد او بعد از دقايقي به حمام رفت و برگشت. او مقداري آب خورد اما آن را بالا آورد. همان لحظه به داخل اتاق رفت و خوابيد. موقع شام وقتي صدايش كردم جوابي نداد. احساس كردم حالش خراب است. شوهرم را صدا كردم و او را به بيمارستان برديم اما دكتر پس از معاينه گفت او ساعتي قبل جان باخته است.
درخواست اشد مجازات براي قاتل خونسرد
محمد حسن امي- دادستان شهر ري روز گذشته با اعلام اين خبر بيان داشت: پس از اعترافات تكان دهنده زن برادر قرباني، قاضي جواهري رئيس شعبه 102 دادگاه عمومي كهريزك قرار مجرميت را براي زهرا صادر كرد اما در همان مراحل اوليه تحقيق و بازجويي از اين زن، برادر قرباني كه تنها اولياي دم محسوب مي شد با حضور در دادسرا نسبت به قتل خواهرش اعلام گذشت كرد.
امي در ادامه افزود: به رغم گذشت اولياي دم با توجه به آنكه كودك آزاري از جرايم عمومي تلقي شده و در اين خصوص نيازي به شكايت شاكي خصوصي نيست به عنوان دادستان درخواست اشد مجازات را براي متهم كرده ام.

دمپايي با بوي كراك
گروه حوادث- قاچاقچي تبعه آفريقاي جنوبي هنگام حمل 5/4 كيلوگرم كراك كه در داخل دمپايي پنهان كرده بود ، در فرودگاه امام خميني (ره) دستگير شد.
روز ششم شهريورماه ماموران پليس فرودگاه بين المللي امام خميني (ره) به يك تبعه كشور آفريقاي جنوبي كه قصد داشت به كشورش بازگردد، مشكوك شدند.
ماموران در ادامه با كمك سگهاي موادياب به بررسي وسايل متهم پرداخته و متوجه شدند كه وي با جاسازي 5/4 كيلوگرم كراك در كفي چند دمپايي ، قصد انتقال آنها به آفريقاي جنوبي را داشته است.
وي كه مايكل نام دارد، با دستور محمد زنده دل - بازپرس شعبه اول دادسراي شهرري- بازداشت و تحقيقات از او آغاز شد. مايكل در بازجويي ها اعتراف كرد: چند روز قبل يكي از دوستانم در آفريقاي جنوبي به من پول داد به تهران بيايم. در تهران من در هتلي اقامت كردم. دو روز قبل مرد ناشناسي نزد من آمد و با گرفتن پولها، اين دمپايي ها را به من داد. پس از تحقيقات متهم با قرار بازداشت روانه زندان شد.
بازپرس پرونده در اين باره گفت: مايكل در اين پرونده نقش واسطه ميان خريدار و فروشنده را داشت و هم اكنون تحقيقات براي دستگيري مردي كه كراك ها را در تهران به او تحويل داده است، از سوي ماموران ادامه دارد.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |