دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۷۶ - Sep 4, 2006
ايران قهرمان واليبال جام رياست جمهوري قزاقستان
به دنبال نتيجه نبوديم!
رويارويي سوم ايران و مصر در آلماتي همانند دو رويارويي قبلي در دوبي و جده با پيروزي ملي پوشان ايران در مقابل قهرمان آفريقا همراه بود
015027.jpg
گروه ورزشي علي شاكري: تيم ملي واليبال ايران با برتري در ميدان آخر در مسابقات بين المللي جام رياست جمهوري قزاقستان مقابل گالاتاسراي تركيه عنوان قهرماني و جايزه 14هزاردلاري را به خود اختصاص داد. براي تيمي كه نتيجه آن در اولويت دوم بود و بيشتر به چشم بازي هاي تداركاتي به آن نگاه مي شد، حضور در اين تورنمنت را به عنوان هدف اصلي در برنامه آماده سازي خود گنجانده بود، برتري مطلق مقابل حريفان آشنا مي تواند در آستانه دو رويداد آسيايي و جام جهاني روحيه ساز و اميدواركننده باشد. آن هم تيمي كه با تغيير و تحولات در كادر فني و رفتن پارك كي ون و آمدن يك مربي اهل صرب نوع ديگري از شيوه بازي و تمرين را در حال تجربه كردن است. تيم واليبال ايران كه در رقابت با ساير همتاهاي شرق آسيايي خود مثل ژاپن، چين و كره با وجود داشتن شرايط لازم و تنها به دليل نداشتن توانايي مالي از حضور در ميدان بزرگ ليگ جهاني محروم بود با حضور در قزاقستان اين فرصت را يافت تا براي نخستين بار در بيرون از خانه و تحت فشار تماشاگران غريبه با مجموعه اي از حريفان با سبك هاي مختلف ديدار كند. در آلماتي اگر مصر با بخشي از نفرات حاضر در ليگ جهاني تيمي كاملا متحول شده بود و يا هند كه پس از ناكامي در راهيابي به قهرمان جهان به دنبال جبران مافات در بازي هاي آسيايي است و يا ميزبان كه سالهاست تيم ملي خود را در قالب تيم باشگاهي راحت به ميدان مي فرستند هركدام به نوعي حريفاني قابل بحث بودند. از سوي ديگر بازي با نمايندگان روسيه و تركيه (نفت و گالاتاسراي) هم محاسن خاص خود را داشت و به نوعي مي توان از آنان به عنوان حريفان شبيه سازي شده با درصد خيلي پايين تر از رقيبان ما در مسابقات قهرماني جهان در ژاپن مثل بلغارستان، آمريكا، ايتاليا و چك ياد كرد. اين قهرماني نخستين دستاورد سرمربي جديد تيم ملي بود كه بعد از تورنمنت چهارجانبه ايتاليا بيشترين كمك را در راه شناخت سرمايه هاي كنوني واليبال ايران به او كرد تا انتخاب سنجيده اي براي دو رويداد مهم پيش رو داشته باشد. كياچ براي ايجاد تلاش بيشتر و انگيزه لازم در نزد شاگردانش با وجود پيروزي سه بر صفر مقابل نفت مسكو و تيم ملي مصر به انتقاد از نحوه بازي آنان پرداخت و در هيبت يك مربي بين المللي سرد و گرم چشيده توانست آنان را تحريك كند و به خود آورد. پيامد اين حركت نمايش بهتر ملي پوشان ايران در بازي هاي اصلي تر بود. شكست دادن قاطع ميزبان و تيم ملي هند را بايد از اين زاويه ديد. كسب 5 پيروزي، 15 گيم برده و از دست ندادن حتي يك گيم نبايد باعث غرور اعضاي تيمي شود كه در ميدان هاي حقيقي قهرماني جهان و بازي هاي آسيايي با حريفاني به مراتب قدرتمندتر به خصوص در ژاپن مواجهند. تورنمنت قزاقستان را فقط بايد شروعي خوب براي ملي پوشان واليبال در ابتداي راه سخت دوران آماده سازي شان توصيف كرد و با نقد صحيح گمراهي آنان را موجب نشد.
در آلماتي مشخص شد كه توجه بيشتر كادر فني به تركيب اصلي به نفراتي چون محمد تركاشوند، محمد محمدكاظم، احسن الله شيركوند، عليرضا نادي، محمد منصوري، سيدمهدي بازارگرد و امير حسيني است. ضمن آن كه محمد شريعتي و داود مقبلي هم هرگاه فرصت بازي يافتند نشان دادند چندان فاصله اي با نفرات اصلي ندارند. در تورنمنت بين المللي قزاقستان تيم هاي ايران، قزاقستان و نفت مسكو به ترتيب اول تا سوم شدند.

پيكارهاي كشتي آزاد جوانان جهان گواتمالا
مهدي تقوي طلاي جهان را به گردن آ ويخت
گروه ورزشي سهم كشتي گيران جوان ايران در چهار وزن 50، 60، 74 و 96 كيلوگرم مسابقه هاي كشتي آزاد جوانان جهان در گواتمالا يك مدال طلا، يك نقره و يك برنز بود.
مهدي تقوي كشتي گير 60 كيلويي كشورمان در ديدار پاياني اين وزن ماخياشويلي از گرجستان را مغلوب كرد و مدال  طلاي اين وزن را به گردن آويخت. تقوي پيش از فينال نيز سليم خان كوچايف كشتي گير قدرتمند روسي را برده بود.
صادق گودرزي ديگر نماينده ما در فينال وزن 74 كيلوگرم زورش به حريف روسي نرسيد و با قبول شكست مقابل وي به مدال نقره قناعت كرد. در وزن 50 كيلوگرم نيز عباس دباغي كه با دو پيروزي و يك شكست به ديدار رده بندي رسيده بود با پيروزي مقابل نماينده آفريقاي جنوبي به مدال برنز رسيد. كشتي گير 96 كيلويي ايران بهنام تقي پور هم با ضربه فني  برابر حريف اوكرايني خود به مقام پنجم قناعت كرد.

تعويق بازي دوستانه تيم ملي بسكتبال
بانوان ايران با كويت
گروه ورزشي مريم رضايي:   ديدار دوستانه بانوان ملي پوش بسكتبال كشورمان با تيم ملي كويت به علت عدم ثبت اين بازي در تقويم فدراسيون بسكتبال كويت به تعويق افتاد.
اين بازي كه قرار بود در شهريورماه برگزار شود به ديدار دوستانه در دي ماه امسال موكول شد.
به گفته فاطمه كرم زاده نايب رئيس فدراسيون بسكتبال در امور بانوان براي انجام هر بازي دوستانه در خارج از كشور فدراسيون هاي بين المللي و كشور ميزبان بايد از تيم ها دعوت و پذيرش به عمل آورند.
براين اساس اين بازي دوستانه در زمستان امسال انجام خواهد شد و بانوان از نظر پوشش اسلامي مشكلي ندارند

با كسب 5 مدال طلا  ، 5 نقره و 3 برنز به دست آمد
وزنه برداران پيشكسوت ايران در جايگاه سوم جهان
015024.jpg
گروه ورزشي محمدرضا منصوريان: تيم 15 نفره وزنه برداري ايران در پايان مسابقه هاي وزنه برداري پيشكسوتان جهان كه در كشور فرانسه برگزار شد با به  دست آوردن 5 مدال طلا، 5 نقره و 3 برنز و كسب 205 امتياز به مقام سوم رسيد.
در اين دوره از رقابت ها تيم روسيه با بيش از 40 شركت كننده و كسب 218 امتياز به مقام قهرماني رسيد و تيم آلمان با 3 امتياز كمتر و 215 امتياز در جايگاه دوم ايستاد.
در جريان برگزاري اين پيكارها محمد اسحاق نارويي در دسته 56 كيلوگرم با بلندكردن 91 كيلوگرم در حركت يكضرب ركورد جهاني اين حركت را يك كيلوگرم افزايش داد.
در همين وزن و در رده سني 50 تا 54 سال علي سيرداني به علت همگروه شدن با وزنه بردار رژيم صهيونيستي از شركت در رقابت هاي اين وزن كناره گيري كرد. وزنه برداران 45 كشور جهان در اين مسابقات شركت داشتند.
حسين رضازاده: به زودي به آمادگي كامل مي رسم
حسين رضازاده مي گويد: كسب سهميه بازي هاي المپيك 2008 پكن در مسابقه هاي جهاني دومنيكن براي تيم ايران بسيار اهميت دارد. قوي ترين مرد جهان با ذكر اين نكته كه به زودي به آمادگي صددرصد دست خواهم يافت اضافه كرد:  كسب مدال طلا از رقابت هاي جهاني بسيار سخت است،  اما با اين حال من تمام تلاشم را خواهم كرد تا بار ديگر براي كشورم افتخار كسب كنم.

صعود تيم بسكتبال جوانان ايران در آسيا
گروه ورزشي تيم بسكتبال جوانان ايران با غلبه بر هند به دور دوم نوزدهمين دوره رقابت هاي قهرماني آسيا صعود كرد. تيم ايران در آخرين روز دور مقدماتي با نتيجه 86 بر 62 از سد هند گذشت و پس از تيم چين تايپه به عنوان تيم دوم راهي دور بعد شد. تيم ايران به عنوان تيم مدافع عنوان قهرماني در گروه خود تنها مغلوب چين تايپه شد و سنگاپور و هند را مغلوب ساخت.

مسابقات مقدماتي جام  ملتهاي اروپا
توقف قهرمان جهان در سد ليتواني
گروه ورزشي - مريم دري منش: در مسابقات انتخابي جام ملتهاي 2008 اروپا چند ديدار برگزار و نتايج زير بدست آمد: در گروه A تيم بلژيك در خانه خود نتوانست نتيجه بهتري از تساوي بدون گل در برابر قزاقستان كسب كند. در اين گروه صربستان موفق شد با تك گل نيكولا زيگيچ در دقيقه 72 حريف خود آذربايجان را از پيش رو بر دارد. لهستان 3 بر 1 مغلوب فنلاند شد و پرتغال تيم چهارم جهان روز چهارشنبه اولين ديدار خود را برگزار خواهد كرد.
در گروه B اسكاتلند در اولين مسابقه خود مشكلي در برابر جزاير فارو نداشت و ميهمان خود را با 6 گل به خانه فرستاد. تيم گرجستان تحت هدايت تاپ مولر آلماني با نتيجه 3 بر صفر مغلوب فرانسه، نايب  قهرمان جهان شد. فلورن مالودا در دقيقه 7 و لوئي ساها در دقيقه 15 گلهاي فرانسه را زده و مالخاز آساتياني بازيكن گرجستان در ابتداي نيمه دوم سومين گل را وارد دروازه تيم خود كرد.
بدشانس ترين شخص، روبرتو دونادوني بود كه اولين مسابقه خود را به عنوان مربي ايتاليا را تجربه مي كرد. ايتاليا در زمين خود نتوانست بر حريف خود پيروز شده و به يك تساوي 1 بر 1 برابر ليتواني رضايت داد. اين در حالي است كه ايتاليا از ده بازيكن جام جهاني در تركيب اوليه خود سود مي جست و فقط آنتونيو كاسانو به اين جمع اضافه شده بود، ايتاليا در دقيقه 21 گل اول را دريافت كرد، اما چند دقيقه بعد و در دقيقه 30 فيليپو اينزاگي نتيجه را به تساوي كشاند. ايتاليا بايد در مسابقه بعدي روز چهارشنبه به مصاف فرانسه برود.
در گروه C يونان، قهرمان اروپا با مولداوي روبه رو شد و موفق شد با نتيجه يك بر صفر حريف را شكست دهد. در همين گروه نروژ نيز 4 بر 1 مجارستان را مغلوب كرد. در گروهD آلمان با دو گل ايرلند را شكست داد و چك 2 بر يك بر ولز چيره شد.
انگليس نيز در گروه E بدون بكهام كه به تيم ملي دعوت نشده و وين روني محروم و جوكول، گري نويل و مايكل اوون مصدوم، تحت رهبري مربي جديد خود استيو مك لارن با نتيجه جالب 5 بر صفر آندورا را از پيش رو برداشت.
در گروه F اسپانيا در مقابل ليختن اشتاين 4 بر صفر به پيروزي رسيد. گلهاي اسپانيا توسط تورس (20) ، ويا (45 و 62) و لوئيز گارسيا (66) به ثمر رسيد. در اين گروه سوئد 1 بر صفر لتوني را شكست داد.
در گروه G هلند بدون فان درفارت، روبن، اشتاينر، بولاروز و فان برونكهورست در لوكزامبورگ با تك گل ماتيسن در دقيقه 18 به پيروزي رسيد. روماني و بلغارستان نيز امتياز بازي را با نتيجه 2 بر 2 بين خود تقسيم كردند.
015021.jpg
پودولسكي زننده تك گل تيم آلمان در مقابل ايرلند جنوبي

اسپانيا، قهرمان بسكتبال جهان
گروه ورزشي - در مقابل 18500 تماشاگر در ورزشگاه سايتاما ژاپن تيم يونان تحت هدايت پپو هرناندز كه موفق شده بود تيم قدرتمند آمريكا را از پيش رو برداشته و به فينال مسابقات جهاني برسد، در ديدار پاياني با اختلاف 23 امتياز و با نتيجه 70 بر 47 مغلوب اسپانيا شد كه با پيروزي بر آرژانتين به ديدار فينال راه يافته بود.
بدين ترتيب تيم ملي بسكتبال اسپانيا نه تنها قهرماني جهان را جشن گرفت، بلكه توانست به عنوان دومين تيم پس از چين، ميزبان بازيها، راهي مسابقات المپيك آينده شود.

آغاز تمرينات تيم فوتبال جوانان ايران
تيم ملي فوتبال جوانان ايران از امروز تمرينات خود را در كمپ تيم هاي ملي آغاز مي كند. از سوي كميته جوانان فدراسيون فوتبال 33 بازيكن براي حضور در اين اردو معرفي شدند كه اين بازيكنان بايد امشب ساعت 19 خود را به مربيان تيم ملي در كمپ معرفي كنند. تيم ملي جوانان ايران از روز هشتم آذر در هندوستان در مرحله نهايي مسابقات فوتبال جوانان آسيا به ميدان مي رود. اسامي بازيكنان: پولادي، عباسي، چتر آبگون، كاميابي، مهاجر، غفوري، آقازماني، حبيب زاده، حسيني، حقيقي، كياني، موسوي، وثوق ملكي، يوسفي، نمازي، عشوري، غلامي، چهارمحالي، اميري، الخميس، مطور، هاشمي زاده، چمن آرا، زنيدپور، گودرزي، جوكار، حيدري فر، خليلي، آبشك، فروزان، غروي، حداد، كفشگري.

تيم سپك تاكراي ايران در مرحله نيمه نهايي قهرماني جهان
گروه ورزشي تيم ملي سپك تاكراي ايران با عبور از سد سنگاپور به مرحله نيمه نهايي پيكارهاي جهاني راه يافت. تيم ايران ديروز سنگاپور را 2 بر يك مغلوب كرد تا امروز براي حضور در فينال به ديدار لائوس برود. ديگر بازي مرحله نيمه نهايي ميان دو تيم مدعي تايلند و اندونزي انجام مي شود. در پيكارهاي دبل راگا تيم ايران پس از غلبه بر سريلانكا به ديدار تيم كانادا مي رود.

پيروزي تيم فوتبال نوجوانان ايران مقابل يمن
گروه ورزشي تيم فوتبال نوجوانان ايران در اولين بازي خود در رقابت هاي نوجوانان آسيا با يك گل موفق شد يمن را شكست دهد. در اين بازي جلال علي محمدي تنها گل اين بازي را در دقيقه 30 درون دروازه حريف جاي داد. تيم نوجوانان ايران در اين بازي فرصت هاي زيادي را به دست آوردند اما بيشتر آنها از دست رفت. در بازي ديگر اين گروه تاجيكستان با همين نتيجه عراق را مغلوب كرد.
تيم يمن در اواخر نيمه اول با اخراج العاقل 10 نفره شد و تا پايان بازي با يك بازيكن كمتر بازي را دنبال كرد. تيم ملي ايران فردا در دومين بازي خود در گروه B به مصاف تاجيكستان مي رود. در ساير بازي هاي ديروز كره جنوبي سه بر يك سنگاپور را مغلوب كرد و در ادامه اين رقابت ها امروز چين با سوريه، كره شمالي با عربستان، لائوس با ميانمار و بنگلادش با ويتنام ديدار مي كنند.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |