يكشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۸۰ - Sep 10, 2006
ليگ ششم آغاز شد ‎/ مس كرمان،استقلال اهواز وسپاهان پيشتازان هفته اول
دنيزلي در مشهد شكست خورد و استقلال در تهران برد
015933.jpg
015930.jpg
015960.jpg
گروه ورزشي - جهانگير كوثري: ليگ ششم در پيوند با فوتبال حرفه اي آغاز شد. با وجود تمام نواقص و كمبودهايي كه ليگ طي پنج سال داشت، اما درگيرشدن با آن به سود فوتبال ما تمام شد. تيمهاي بزرگ ما هنوز در حسرت يك زمين تمرين و يك ورزشگاه اختصاصي براي انجام مسابقه خانگي هستند. اما ليگ در دل فوتبال مي جوشد و بايد آن را با تمام اين كمبودها بپذيريم. در آغاز ليگ ششم پرسپوليس در مشهد با دنيزلي به ابومسلم باخت. هر نوع قضاوت و ارزيابي در ابتداي راه هرگز نمي تواند مقبول و صحيح واقع شود. بايد فرصت هاي بيشتري به تيمهاي مدعي داد. پرسپوليس خوب آغاز كرد، اما به دليل عدم رهبري در داخل ميدان، نداشتن محورهاي خطي در دفاع، هافبك و حمله هرگز بافت يكدستي نداشت و در پراكندگي خطوط خود سه گل آسان از ابومسلم خورد تا دنيزلي ليگ را جدي تر بگيرد. سايپا با لورانت بر فجر سپاسي پيروز شد. تنها گل امير وزيري براي پيروزي سايپا كافي بود تا سايپا با علي دايي در اولين بازي خود به سه امتياز دست يابد. پيكان در خانه خود با يك گل مغلوب مايلي كهن شد. فولاد تيم آماده و جواني را راهي ميدان كرد و مايلي كهن نشان داد براي اين دوره بطور جدي مي خواهد يك مدعي باشد. پيكان با دارا بينيان ارمني راه به جايي نبرد. فولاد خوب حمله كرد و در زمان دفاع نيز منطقي ترين شيوه را برگزيده بود.
در شيراز در نبرد سخت ذوالفقارنسب و عباس رضوي ميزبان باسه گل بر راه آهن غلبه كرد. راه آهن يك حريف شكست خورده نبود و دو بار مي توانست به گل برسد اما هنوز نفرات در زمينه تركيبي تيم جا نيفتاده بودند.آنها تنها يك بار گل زدند.
در اهواز استقلال اين شهر توانست صباباتري را با دو گل شكست دهد.
فرهاد كاظمي در يك بازي سخت و پر برخورد تسليم شد. استقلال نشان داد در اين مدت حسابي تمرين كرده و تيم يكدستي هم آماده نموده است. فيروز كريمي با همان درايت كه اگر صددرصد خرج فوتبال كند موفق تر است بر پيكان پيروز شد. دواندن حريف، خسته كردن آنها و سپس يورش از زمين و هوا.
اين پيروزي آغاز خوبي براي استقلال اهواز خواهد بود. در اصفهان سپاهان نيز به نتيجه مشابه استقلال اهواز دست يافت و با دو گل ملوان را در غياب مربي خود شكست داد. حميد عزيززاده و مجيد شفيعي طي دو نيمه گلهاي سپاهان را به ثمر رساندند تا به اتفاق استقلال اهواز موفق ترين تيم هاي هفته اول باشند.
در تهران پاس با جلالي در مقابل مس كرمان شكست خورد. نادر دست نشان در چيدن مهره هاي خود چنان عمل كرد كه پاس در اجراي تاكتيك هاي خود به بن بست رسيد و در نهايت مس در اولين بازي ليگ برتر خود از كرمان در مقابل يكي از بهترين تيمهاي تهران سه امتياز حساس به دست آورد.
در تهران استقلال قهرمان سال گذشته كه مهره هاي خوبي را در آغاز فصل به خدمت گرفت در مقابل تيم منظم ذوب آهن خوب شروع كرد و روي يك خطاي پنالتي توسط نوازي به گل هم رسيد. اما در آغاز نيمه دوم اين ذوب آهن بود كه توسط كاپيتان خود به گل مساوي رسيد. ذوب آهن كه در ميانه ميدان با منصوري ،اشجاري و آذري بازي را در اختيار گرفته بود، اداره بازي را با ريتم مناسب دفاع و حمله به دست گرفت.
در ادامه بازي استقلال در دقيقه ۸۴ روي يك ضربه كرنر و نفوذ پيروز قرباني به گل برتري رسيد. ضربه قرباني بعد از برخورد به مدافعان ذوب آهن درون دروازه حريف جاي گرفت تا استقلال در گام نخست مقابل تيم ذوب آهن به پيروزي برسد.

تابلوي نتايج هفته اول ليگ
* ابومسلم ۳- پرسپوليس ۲
گلها: رضا مسلم زاده(۲۶) مرتضي برگي زر (۳۴)، دني اولروم (۶۲) براي ابومسلم و حسين بادامكي (۱۷) فراز فاطمي (۷۸) براي پرسپوليس
* سايپا يك- فجر سپاسي صفر
گل: امير وزيري(۳۶)
* پيكان صفر- فولاد يك
گل: عبدالهادي حنيفه (۶۳) براي فولاد
* سپاهان ۲- ملوان صفر
حميد عزيززاده(۱۷) و حميد شفيعي (۵۳) براي سپاهان
* استقلال اهواز ۲- صباباتري صفر
* پاس صفر- مس كرمان يك
گل:آلوز
* استقلال تهران ۲ - ذوب آهن يك
گل: محمد نوازي (۲۷) پنالتي و نورمحمدي- مدافع ذوب آهن براي استقلال و حيدري (۴۷)براي ذوب آهن
* برق شيراز ۳ - راه آهن يك
گل:فرهاد محمدي(۲۲)،ماركوسي( ۷۶-۹۰) براي برق و تاتار (۲۰براي راه آهن)

خبرهاي فوتبال جهان
015954.jpg
قهرمان باشگاههاي اروپا با پيراهن يونيسف
گروه ورزشي - حسن حيدري :براي اولين بار در تاريخ فوتبال باشگاه بارسلونا، اين تيم با تبليغ صندوق كودكان سازمان ملل متحد (يونيسف) به روي پيراهن خود در لاليگا به ميدان مي رود.خوان لاپورتا رييس باشگاه بارسلونا در رأس هياتي در مقر سازمان ملل قرارداد تبليغاتي با يونيسف را منعقد كرد. طبق اين قرارداد بارسلونا سالانه ۵/۱ ميليون يورو به يونيسف كمك خواهد كرد.(بيشتر باشگاه هاي معروف دنيا در ازاي چاپ آگهي بر روي پيراهن هاي خود مبالغ هنگفتي دريافت مي كنند.)پيش از اين به واسطه اينكه پيراهن آبي اناري هاي بارسلونا نماد پرچم مقدس منطقه كاتالان بود آنها از چاپ آگهي روي آن خودداري مي كردند.هيات رييسه باشگاه بارسلونا در جلسه اعضاي اين باشگاه در ماه اوت سال ۲۰۰۳ ميلادي با چاپ آگهي روي پيراهن اين باشگاه موافقت كردند.بارسلونا در دومين بازي خود امشب به مصاف اوساسونا مي رود.
آث ميلان در مصاف با لاتزيو
در ادامه هفته اول رقابت هاي فوتبال باشگاه هاي ايتاليا امروز تيم آث ميلان در ورزشگاه جوزپه مه آتزا ميزبان لاتزيو است. آث ميلان كه در اين فصل اندري شوچنكو را از دست داده بايد بدون اين مهاجم طراز اول خود در اين بازي حضور پيدا كند.تلاش ميلاني ها براي جذب رنالدو و لوكاتوني هم بي نتيجه مانده است.در ساير بازي هاي امروز آتالانتا با آسلكولي،  كالياري با كاتانيا، كيه وو با سيه نا، مسينا با اودنيزه، پالرمو با رجيانا، سامپدوريا با امپولي و تورينو با پارما ديدار مي كنند.
انتقام به سبك فرانسوي
در رقابت هاي مقدماتي جام ملت هاي اروپا فرانسه موفق شد با پيروزي سه بر يك مقابل ايتاليا انتقام شكست بازي فينال جام جهاني را از همتاي اروپايي خود بگيرد.
در اين بازي سيدني گوگو ۲ گل و تيري آنري براي فرانسه گلزني كردند و تنها گل تيم ايتاليا توسط جيلاردينو به ثمر رسيد. در اين بازي فرانسه برتري كاملي نسبت به ايتاليا داشت.
در ساير بازي هاي مهم در گروه هاي مختلف فنلاند در زمين خود پرتغال را با تساوي يك بر يك متوقف كرد. جمهوري چك با سه گل اسلواكي را شكست داد. اسپانيا سه بر يك مقابل ايرلند شمالي مغلوب شد و انگليس با يك گل مقدونيه را شكست داد.
تيم ملي آلمان نيز با نتيجه پرگل ۱۳ بر صفر ليختن اشتاين را درهم كوبيد.
با اين پيروزي آلمان ركورد گلزني در رقابت هاي مقدماتي را كه پيش از اين در اختيار اسپانيا بود شكست. اسپانيا در سال ۱۹۸۳ در مرحله مقدماتي ۱۲ بر يك مالت را مغلوب كرده بود. لوكاس بودولسكي در اين بازي به تنهايي ۴ گل براي ژرمن ها به ثمر رساند.

براي شركت در آخرين اردوي تيم ملي
۱۰ وزنه بردار به كلمبيا مي روند
گروه ورزشي - محمدرضا منصوريان: حسين رضازاده، سعيد علي حسيني، رضا تيموري، شاهين نصيري نيا، محسن داودي، علي دهقانيان، اميد نائيج، محمدحسين برخواه، سجاد بهروزي و رسول تقيان ۱۰ وزنه برداري هستند كه روز جمعه آينده براي برپايي آخرين اردوي تيم ملي قبل از شروع مسابقه هاي جهاني دومنيك راهي كشور كلمبيا مي شوند.در پايان اين اردو ۸ وزنه بردار براي شركت در مسابقه هاي جهاني انتخاب مي شوند.در اين حال طبق برنامه ريزي هاي انجام شده از ۱۰ وزنه بردار يادشده امروز بعدازظهر در سالن وزنه برداري ورزشگاه آزادي يك ركوردگيري رسمي با حضور ۳ داور بين المللي انجام مي شود.
ديروز روابط عمومي فدراسيون وزنه برداري هم اطلاع داد كه نتايج آخرين نمونه گيري و تست دوپينگي كه در اردوي اردبيل از اردونشينان وزنه برداري به عمل آمده تماماً از سوي ستاد ملي مبارزه با دوپينگ كشور منفي اعلام شده است.

بيژن روئين پور ، جان به جان آفرين تسليم كرد
گروه ورزشي: بيژن روئين پور پيشكسوت روزنامه نگاري و يكي از قديمي ترين كشتي نويسان كشور به دليل ابتلا به بيماري ديابت كه سال ها از آن رنج مي برد سرانجام صبح ديروز جان به جان آفرين تسليم كرد. روئين پور كه متولد ۱۳۲۷ بود بيش از ۳ دهه در موسسه كيهان فعاليت كرد و تا يك هفته قبل از فوت نيز با ارائه مطالب تحليلي خود با مجله كيهان ورزشي همكاري داشت.گروه ورزشي روزنامه همشهري در گذشت بيژن روئين پور را به خانواده آن مرحوم، دوستداران كشتي و جامعه ورزش كشور تسليت مي گويد. ياد و نامش گرامي باد.

تيم ملي تكواندو امروز به بانكوك مي رود
گروه ورزشي - تيم ملي تكواندوي ايران براي شركت در جام جهاني تايلند امروز عازم بانكوك مي شود.تيم ايران در اين دوره از مسابقات با تركيب فيض الله نفجم، مهدي احمدي، محمدرضا مهدي زاده، اميد غلامزاده، عليرضا نصرآزاداني، كوروش جلي، مهدي بي باك و مهدي نوايي به مصاف مدعيان و بخت اول قهرماني كره جنوبي مي رود. تيم ايران كه يكبار سابقه قهرماني در جام جهاني را نيز دارد باتوجه به درپيش بودن بازي هاي آسيايي ترجيح داده است تا به قهرماناني چون يوسف كرمي، هادي ساعي و بهزاد خداداد استراحت دهد.

بسكتبال جوانان آسيا
ايران مقام قهرماني را با عنوان هفتمي معاوضه كرد
گروه ورزشي - تيم بسكتبال جوانان ايران (تيم مدافع عنوان قهرماني) با كسب مقام هفتمي به كار خود در رقابت هاي آسيايي چين خاتمه داد. تيم جوانان ايران در اين دوره از بازيها با نزولي چشمگير نسبت به دو دوره قبلي پنج شكست بحث انگيز داشت. اين تيم به جز شكست مقابل تيم هاي مطرحي چون كره جنوبي، ژاپن و لبنان به تيم هاي متوسطي مثل چين تايپه و قزاقستان هم باخت تا مقام قهرماني دوره قبل را با عنوان هفتمي معاوضه كند. تنها پيروزي هاي تيم ايران در اين دوره در مقابل تيم هاي ضعيف سنگاپور و هند در دور مقدماتي رقم خورد و ديروز نيز بر سركسب مقام هفتمي تيم كويت را با نتيجه ۱۰۲ بر ۶۶ مغلوب ساخت.

با اعزام واليبال ساحلي به دوحه مخالفت شد
گروه ورزشي - علي شاكري: با اعزام تيم واليبال ساحلي ايران به بازيهاي آسيايي دوحه مخالفت شد. اين خبر را علي كفاشيان دبيركل كميته ملي المپيك بر اساس نارضايتي كارشناسان اعلام داشت. بدين ترتيب واليبال ساحلي ايران كه فقط در دوره آزمايشي اين رشته در بازيهاي آسيايي ۱۹۹۴ هيروشيما حاضر بود، براي سومين دوره پياپي از رفتن بازماند تا اگر خواهان حضور جدي تر در اين بازيهاست در برنامه هاي فعلي خود تجديد نظر كند. واقعيت آن كه واليبال ساحلي ايران با وجود رونق هرچه روزافزون اين رشته در جهان و به خصوص بازيهاي المپيك هنوز از جايگاه چندان معتبري در ورزش ايران برخوردار نيست و باشگاهها تمايل چنداني به فعاليت در اين رشته از خود نشان نمي دهند.
امير خوش خبر   ، سرپرست جديد تيم ملي واليبال
از سوي محمدرضا داورزني سرپرست فدراسيون واليبال، امير خوش خبر به عنوان سرپرست تيم ملي بزرگسالان منصوب شد. سرپرست جديد تيم ملي در سابقه اش سرپرستي تيم هاي واليبال و بسكتبال صنام نيز ديده مي شود. اين نكته را نيز نبايد فراموش كرد كه سرپرستي تيم ملي بزرگسالان تعريف خاص خود را دارد و با توجه به حساسيت دو رويداد مهم پيش رو مي شد از تجارب سرپرستان قبلي اين تيم هم استفاده كرد.

سرپرست كاروان ورزشي ايران در بازي هاي آسيايي دوحه
015957.jpg
گروه ورزشي - سيد نصرالله سجادي خزانه دار كميته ملي المپيك به عنوان سرپرست كاروان ورزشي ايران براي بازي هاي آسيايي دوحه انتخاب شد. وي در بازي هاي آسيايي ۱۹۸۶ سئول، ۱۹۹۰ پكن، ۱۹۹۴ هيروشيما و ۱۹۹۸ بانكوك هم همين مسئوليت را عهده دار بود. سجادي با نزديك به دو دهه حضور فعال در ورزش ايران در بازي هاي المپيك ۱۹۸۸ سئول، ۱۹۹۶ آتلانتا و ۲۰۰۴ آتن نيز سرپرست كاروان ورزشي ايران بود.انتخاب سرپرست كاروان اعزامي ايران مدتها پيش در كميته اجرايي كميته ملي المپيك تصويب شد و حكم رسمي آن ديروز اعلام شد.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |